Az Uniqa honlapján találtam egy azonnal megköthető kerékpáros biztosítást, ami sokaknak megérheti.
Számomra a legvonzóbb benne a felelősségbiztosítás, ami akkor fizet, ha olyan baleset történik, ahol te vagy a hibás. Fizet az anyagi kárért is és az esetleges sérülések miatti kártérítési igény miatt is. (A nagyobb csomagokban ehhez kapcsolódóan jogsegély biztosítás is van.)
Évi 2.500 Ft-ért 3 milliós felelősségbiztosításod van, a nagyobb csomagokban 6 és 10 millió forint a határ. (Egy kisebb balesetnél, személyi sérülés nélkül elég a 3 millió forint, egy többszereplős, személyi sérüléses balesetnél már nem biztos. Olyanokra nem fizet, hogy például sérülten vitted vissza a bérelt kerékpárt, vagy a saját családtagodnak okoztál kárt. Csomagok és tartalmuk.)
Baleseti halál vagy rokkantság esetén fizet 1,5-6 millió forintot.
Poggyászbiztosítás 20-100 ezer forint, de arra vigyázz, hogy a feltételekből ki van zárva a pénz, műszaki cikk, ékszer és még sok egyéb, ahogy az elvesztett, őrizetlenül hagyott poggyász is.
Kerékpár baleseti sérülése miatt fizet 10-50 ezer forintot, de csak baleseti jegyzőkönyv alapján.
A biztosítás fizet a hegyi és országúti kerékpározásra is, de a feltételek szerint "ha az kerékpározásra kijelölt helyen történik". Vagyis autópályán és úttalan utakon nem fog fizetni. Akkor sem, ha részegen, drogosan, súlyosan gondatlan magatartás miatt keletkezett be a baleset.
A biztosítás csak Magyarországon érvényes.
A közepes csomag az, ami nem annyira drága (6.500 Ft), de már normálisabb térítési összegek vannak benne. (Feltételek itt)
Ha kerékpárral jársz, érdemes vetni rá egy pillantást, havi 500 forintot szerintem megér, ha naponta kerékpározol.
(Megjegyzés: előfordulhat, hogy a lakásbiztosításod felelősségbiztosítása is kiterjed a kerékpáros közlekedésre, de az is lehet, hogy nem. Vagy nincs is benne. Kérdezz rá a biztosítódnál. Már most szólok, az ügyfélszolgálat jó eséllyel nem fogja tudni. Én már több biztosítónál próbáltam megtudni. 🙂 )
A Magyar Kerékpárosklub sok-sok éve adja a tagjainak ezt a biztosítást, és ha ott köti az ember, akkor még jobban is jár.
Handala, miért is jobb ez: kerekparosklub.hu/sites/default/files/MKK_%C3%89RV%C3%89NYES_SZERZ%C5%90D%C3%89S%202014.pdf
évi 6.900 forintért tagdíjjal együtt, mint sokkal több 2.500 Ft-ért, vagy fényévekkel több 6.500 Ft-ért????
Arról nem is beszélve, mire elég egy 2 milliós felelősségbiztosítás. Általában semmire.
@Kiszamolo
sokminden más is jár a tagsággal, pl kedvezményes vonatjegy, meg ilyenek.
yutte, na az átlagos városi kerékpárosok 99%-a soha nem teszi vonatra a kerékpárját.
Más értelmes kedvezmény nem igen van ott. A diszkontkártyát mindenhol máshol is megkapod, az a cég már engem is többször megkeresett, hogy adjon nekünk ingyen ilyen kártyát.
Azért pontosítsunk, a kerékpárosklub biztosítás nem 6900, hanem 2000 Ft. A posztban említett 2500 forintos csomag kb. ugyanott van. Ami a felelősségbiztosítás értékhatárát illeti, szerintem bringás-autós balesetben tipikusan nincs az autóban személyi sérülés, az anyagi kár meg olyan, hogy a karosszéria horpad, arra azért a 2-3 millió elég. Nem mondom, hogy teljesen felesleges drágább értékhatárra biztosítanod magad, de a legolcsóbb csomagnak is megvan a létjogosultsága.
A 6900-ból a többi a kerékpárosklub tagsági díj, amiről persze bárki eldöntheti, kell-e neki.
Ha tisztán csak anyagelvűen nézzük, akkor a tagok elég sok kerékpárboltban kapnak átlagosan 5-10% kedvezményt, tehát évi 50-100 ezres kerékpáros vásárlás hozza vissza a tagdíjat. Nekem nincs ennyi, max. majd akkor lesz, ha bicajt cserélek. Plusz van valami MÁVos kedvezmény is, amit nem ismerek pontosan...
promontor, rosszul gondolod. Az autó félrerántja a kormányt, vagy az ütközés miatt kerül át a másik sávba és ütközik egy másik autóval, vagy nekimegy az oszlopnak.
Egyáltalán nem evidens, hogy elcsap, aztán megáll és rajtad kívül senki nem sérül meg.
Még az a 3 millió is nagyon karcsún elég. (Kiesett jövedelem, sérülés miatti kártérítési igény, stb.)
Kiszamolo, az mkkp tagdíjból csak 2e a biztsoítás, a többi sima tagdíj amiért rengeteg más szolgáltatást, kedvezményt és főképp csoportos érdekvédelmet kapsz. Ha így nézed, a tiszta biztosítás rész hasonló az általad leírthoz, még kisebb, és csak kicsivel kevésbé kedvező.
Jó a biztosítás, csak mondjuk a Bubi-val (és más bérelt bicajjal) okozott kárra nem fizet. Azt csak a Kerékpáros biztije tudja.
Bocsánat, Kerékpáros Klub. Nálam ez is szempont volt, ezért lett az ő biztosításuk.
Én annyit mondtam, "tipikusan". Persze, lehet úgy is, ahogy Te írod, a kérdés, melyik mennyire gyakori. Meg persze egyénfüggő is. Az én közlekedési stílusomhoz és helyszíneimhez szerintem a legolcsóbb csomag is elég.
"A diszkontkártyát mindenhol máshol is megkapod, az a cég már engem is többször megkeresett..." Engem még senki soha nem keresett meg ilyen ajánlattal (gondolom azért, mert nem írok sikeres blogot... ;-), így nem is tudom, milyen diszkontkártyáról beszélsz. De ha elárulod és kiderül, hogy én is hozzájuthatok, akkor készséggel elhiszem, hogy a klubkedvezmény nem ér semmit.
A biztosítás fizet a hegyi és országúti kerékpározásra is, de a feltételek szerint “ha az kerékpározásra kijelölt helyen történik”. Vagyis autópályán és úttalan utakon nem fog fizetni.
Tehát a hegyikerékpáros csak az úton fog menni, ahol nem nagy valószínűséggel éri baj. Ahol nincs út és könnyen baleset érheti ott nem fizet.
Nincs több kérdésem...
bolti, nyilván nem akarják biztosítani azokat a downhilleseket, akik sziklákról ugrálnak lefelé és törik össze magukat, a biciklijüket és másokat is.
Ezen nem nagyon kell csodálkozni.
Félig OFF: most látom, hogy ha az ember a hozzászólásokban felmerülő Magyar Kerékpárosklub kártyát kiváltja, akkor a CIB Online díjcsomag havi díja lenullázható. Ez mondjuk nekem pont most, pont jól jön. 😀
@Kiszamolo
A zindex címlapon levő nyuggerbiztosítós cikk mikor kerül ide?
"Poggyászbiztosítás 20-100 ezer forint, de arra vigyázz, hogy a feltételekből ki van zárva a pénz, műszaki cikk, ékszer és még sok egyéb, ahogy az elvesztett, őrizetlenül hagyott poggyász is."
Bár jó ötletnek tartom ezt a biztosítást, ezen a mondaton kicsit sikerült fennakadnom (mint minden biztosítás esetén).
Most akkor milyen poggyászt biztosít ez végül? Ha a fentiek ki vannak zárva, akkor legfeljebb egy adag ebéd lehet még nálam, ami sehogy sem lehet ezer forintnál több.
A fenti kivételek mellett biztosíthatna akár 1 milliárd forintig is poggyászt.
Attila, sátor, hálózsák, ruha, miegymás.
Ennyi fér bele évi 2500 forintba.
@Attila
Uram, semmi nincs ingyen, a biztosítási termékek is puszta matematika alapján működnek.
Készpénzt igen ritkán biztosítanak, mivel mem ellenőrizhető, hogy tényleg volt-e. Műszaki cikk ugyanez.
@digimini
A készpénzt még meg is értem, de mondjuk ha egy balesetben megrongálódik a laptopom, amit minden nap magammal viszek, arra akár vonatkozhatna is. Én sem lopásra gondolok elsősorban.
@Kiszamolo
Hmm, hát mivel te magad is napi szintű biciklizés esetén ajánlod ezt a biztosítást, így a sátrat és a hálózsákot nem tudom hová tenni. 🙂
A kommentem nem kifejezetten ennek a biztosításnak szólt, csak tetszik, ahogy a legtöbb biztosítás jól körbebástyázza saját magát, hogy lehetőleg ne kelljen téríteni. Még az egyébként valóban rendkívül jól árazott Kiszámoló életbiztosítással szemben is gyanakvó vagyok sajnos. (Bár amíg nem nincs gyermekem, csak lelkes érdeklődő vagyok.)
De semmiképp sem szeretnék én is a hurrogók sorába beállni: köszönöm, hogy megismerhettem ezt a terméket is!
Attila, ez egyszerű biztosításmatematika.
Ennyi pénzért ennyit lehet adni, hogy meg is érje. Korrektül le van írva, el kell olvasni. Nem az van, hogy poggyászbiztosítás és amikor károd van, akkor mondják, hogy arra gondoltunk, hogy műszaki cikkre és pénzre inkább nem fizetünk. Ez egy kerékpáros túra esetén értelmezhető kiegészítés.
Laptopra tudsz külön kötni lopásbiztosítást, termék-balesetbiztosítást és kiterjesztett garanciát, nyilván olyan áron, amilyen sűrűn ezzel baleset történik. Nem véletlen, hogy a hűtőre és a szárítógépre, de még a tévére is olcsóbban vásárolsz ilyet, mint notebookra és mobiltelefonra.
A csoportos élet is fizethetne influenza esetén alkalmanként 200 ezer forintot, de akkor nyilván nagyságrendileg drágább lenne.
@Attila a poggyászbiztosítás részén nem érdemes rugózni, egy kötelező extra, olyan tartalommal amilyennel. Eleve ha elfogadjuk, hogy a biztosítók nem hülyék, akkor várható értéken minden biztosítás bukó, úgy van beárazva, hogy a biztosító keressen rajta. Ezért olyan dolgokra éri meg biztosítást kötni, ami olyan eseményeket fedez ami megoldhatatlan, vagy nagyon nehéz helyzetbe hozna ha bekövetkezik. Ilyen ha leég a házad, vagy nagyon nagy összegű kárt okozol, megrokkansz, vagy meghalsz(és van családod). Ezekre érdemes biztosítást kötni még úgyis, hogy várható értéken buksz. Az hogy ellopják vagy megrongálódik a csomagod, az nem ilyen. Utazási biztosítás ugyanez az eset.
Még mielőtt félreérti valaki. Az utazási biztosítást úgy értem, hogy ugyanaz az eset mint ez a biciklis, ott is az orvosi költség térítés és hasonlók a fontos, a poggyász rész egy kötelező extra, ha külön lehetne ezeket kötni, akkor a poggyász rész nem érné meg.
Én is kötöttem a cikkben leírt Uniqa-s biztosítást még korábban, de a kommentek alapján jöttem rá, hogy teljesen feleslegesen. Én városban csak Bubi-val, biciklitúrán meg bérelt biciklivel szoktam menni, így ez csak kidobott pénz.
"Biztosított által bérelt vagy bérbe adott kerékpár illetve gépjármûvek
és egyéb, motorral ellátott szárazföldi szállítóeszközök,
légi eszközök vonatkozásában felmerülõ felelõsség"
A Magyar Kerekparosklub biztosítása tényleg egy fokkal jobb:
"Biztosított által bérelt vagy bérbe adott kerékpár vonatkozásában felmerülő felelősség, kivéve
kerékpáros közösségi közlekedési rendszer (továbbiakban: közbringa) hálózatból bérelt
kerékpár. Közbringa hálózatnak minősül a különböző közlekedési csomópontokban elérhető,
bárki számára ingyen vagy minimális díjért igénybe vehető kerékpár. (pl. Mobil BuBi, HeBi)"
Esetleg tud valaki valami olyat, ami bérelt biciklinél is fizet
Esetleg tud valaki valami olyat, ami bérelt biciklinél is fizet?
(előzőből lemaradt a kérdőjel 🙂 )
Simon Templar:
CIB online helyett érdemes váltani CIB eco-ra, nem?
@gaben
Én szándékosan nem váltok online-ról ecora. Gyanúsan csábítgatnak, de szkeptikus vagyok. Az online nem meghatározott napig ad 0 Ft-os utalást (amit vagy hosszabbítanak vagy nem), hanem amíg a díjcsomag létezik. Egyébként nekünk a családban vagy egy eco és egy online is, pont amiatt, hogy ha az egyiket kilövik a rendszerből, akkor is megmarad a másik. És a kettő közül az eco könnyebben megszüntethető banki oldalról. Én most alapvetően a tranzakciós illeték mentes utalások miatt tartom ezeket. Azzal, hogy lenullázom az online havidíját ezzel a bringás kártyával, a kettő tarifa nekem ugyanazt nyújtja.
"Handala, miért is jobb ez: kerekparosklub.hu/sites/default/files/MKK_%C3%89RV%C3%89NYES_SZERZ%C5%90D%C3%89S%202014.pdf
évi 6.900 forintért tagdíjjal együtt, mint sokkal több 2.500 Ft-ért, vagy fényévekkel több 6.500 Ft-ért????
Arról nem is beszélve, mire elég egy 2 milliós felelősségbiztosítás. Általában semmire."
Értem hogy kisebb az éves díja az általad mutatott biztosításoknak, meg nagyobb a marketing összeg, de ha kb. semmilyen esetben nem fizetnek, akkor nincs értelmük. Az én használati esetem is alapból ki van zárva az általad ajánlott biztosításokban, míg a kerékpárosklub által kialkudottban nem találtam olyan kitételt, amire hivatkozva az én használati szokásaim mellett megtagadhatná a fizetést.
Péter, ugyanazt azt az uniqás biztosítást kötöd meg a kerékpárosklubban. Két különbség, hogy bérbiciklire is fizet, viszont kénytelen vagy éves tagságot is fizetni, ezért sokkal drágább lesz a végén.
@Kiszamolo
> Handala, miért is jobb ez: [...]
> Más értelmes kedvezmény nem igen van ott. [...]
> viszont kénytelen vagy éves tagságot is fizetni, ezért sokkal drágább lesz a végén.
Értem, hogy ezen az oldalon minden a legjobb ár/érték arányról szól, de szerintem kicsit fordítva lovon ülés esete áll fenn:
szvsz elenyésző azok száma, akik a diszkontkártya/kedvezmények miatt fizetik a kerékpárosklub tagságot. viszont a kerékpárosklub egész éves szakmai munkája pénzzel nehezen mérhető, mégis rettentő hasznos és hatalmas az impactje egy városi bringás számára.
ezt "fizeted meg", nem a kedvezményeket. (a mávos se nagyon éri meg, 18-szor kellene megtenni a BP-Siófok retúrt egy évben)
Ezért ha már valaki önszántából támogatja a kerékpáros életet, akkor érdemes a klubnál venni, mert úgy 500-al olcsóbb. btw a klubnál van jogsegély, ami csak a drágább csomagban van meg az önálló biztosításnál