Már megint az apróbetű
Lassan már külön sorozatot is indíthatnánk az apróbetűről.
Dávid szaladt bele most egy újabb késbe, amiről érdemes nektek is tudni.
Dávid kisbefektető és részvényeket vásárol. Azt vette észre, hogy hiába van osztalékfizetés, neki nem nő a vagyona.
Aztán megtalálta a probléma gyökerét.
Értékpapírok osztalékfizetés ügyintézési díja a BÉT Azonnali Szekciójában kereskedhető részvények esetén díjmentes. Minden egyéb esetben az ügyintézés – mint kiegészítő szolgáltatás – díja a mindenkori Díjjegyzék szerinti, jelenleg 15 EUR (vagy annak megfelelő deviza, maximum az osztalék értékéig). (innen)
A brókercége 15 eurót von le minden osztalékból ügyintézési díj gyanánt. Sok részvény negyedévente, félévente fizet osztalékot, főleg az amerikai részvények. De még ha évente fizetnek is, neki semmi nem marad, mert jellemzően 800-1000 eurója van egy-egy cég részvényeiben, évi 2%-os rátával számolva pont nulla marad neki. (Még szerencse, hogy mínuszba nem kerülhet a díj miatt.)
Egy újabb apróbetű, amire érdemes odafigyelned.
Alapból én sem komálok semmilyen ügynököt, aki megkeres telefonon. De, kap fél/egy/két percet arra, hogy elmondja, miért keres. Tizenötből tizennégy tuti viszlát. De egy lehet, hogy hasznos. Sok éve egy ilyenen keresztül tudtam meg információt egy olyan bankszámla/hitelszámla kombóról, ami jól hangzott. Végighallgattam, végiggondoltam, és valóban előnyös volt. Hosszú évekig rengeteg pénzt fogtam azzal, hogy végighallgattam. Később hasonlóan jártam egy lakásbiztosítással is.
Szóval egy ügynök nem minden esetben haszontalan, hisz tudhat olyat mondani, amit az ember nem tud, mert nincs ideje naprakésznek lenni. Zsigerből elutasítani valamit nem feltétlenül okos dolog. (Mint a kisgyerek, aki meg sem kóstolja, de már nem szereti…)
és a többi LTP szakértő:
Fundamentánál működik még a “megnyitom minimum havi díjjal, aztán mégis 20k-t fizetek büntetlenül” technológia? A héten beszéltem egy Fundás vezetővel, és esküdözött, hogy legkésőbb a kiutaláskor levonják az “elmaradt” díjukat, úgyhogy ne is próbálkozzak. Értem én, hogy ő nem mondhat mást, ehhez képest érdekelne, mi a gyakorlat.
Még az is működik, hogy 5ezreshez tartozó szerződéses összeget, de havi 20 ezres befizetést írtok a szerződésbe, eddig elfogadták az ilyet, és itt nem tudnak semmibe belekötni.
Az aláírásod nélkül pedig nem módosíthatnak szerződést, így nem tudják leszedni a szerintük jogos díjat.
Fontos, hogy a hitel opcióról ezzel a megoldással lemondtál, de ha tudod, hogy nem kell, akkor ez nyilván nem gond.
Annyi került bele tavaly nyáron az ÁSZF-be, hogy visszautasíthatják a rendkívüli befizetést.
Erről a visszautasításról azóta sem tudtam senkiből információt kiszedni.
A leghihetőbb opció az, hogy azokat próbálják kiszűrni, akik néhány hónapra több(10)millió forintot tesznek be hozamlesőre a 3% kamatadómentes kamat miatt.
Hallottam olyanról, hogy vkit megkerestek, hogy miért fizetett túl (nem 5 helyett 20, jóval nagyobb tétellel), szeretnék visszautalni, adjon bankszámlaszámot.
Emberünk azt válaszolta, lakásra gyűjt és neki kényelmesebb ha a teljes összeg a funda számlán lesz mikor vásárol. Elfogadták.
Ha a retorzió a fentiek szerint a túlfizetés visszautalása a saját bankszámlámra, az nekem tökéletes, hisz előtte megkaptam a HK visszatérítést, ha pár héten belül visszajön a pénz, majd befizetem újra 4%-ért 🙂
1. A közvetlen megkeresés nagyon drága, ezt nyilván finanszírozni kell valakinek, végső soron pedig te leszel az, mint vásárló/ügyfél. Így ritka az az eset, hogy épp megkeresés után kapsz jobb ajánlatot, mint aminek magad jársz utána. Nyilván nem kizárt, csak ritka.
2. Ha 15-ből 1 relatív jó ajánlat mégis, bár vannak kétségeim ezzel az aránnyal kapcsolatban is, eut csak akkor mondhatod ki, ha tényleg utána jártál ezeknek, akkor azért figyelembe kell venni a többi 14-el elvesztegetett időt is.
3. Szerintem ez a legfontosabb, ha megkeresés után vásárolsz, akkor ezzel fenntartod ezt a zaklató rendszert, sok millió embernrk okozva kellemetlenséget, azoknak, akik nem szeretnének ilyen megkereséseket, csak beleesnek a hibaarányba.
4. Ez személyiség függő, de én például élvezem, ha utánanézhetek, mi a legjobb ajánlat, ellenben idegen embereket hallgatni telefonon nem szeretek.
Én inkább azon csodálkozok, hogy értékpapír számlája van, és nem hagyott fel a részvényekkel, miután nem fizikai formában vannak. 🙂
Nekem nagyon sokáig nem volt mobilom, viszont akkor még volt bankszámlám kismillió, és talán még bankkártyám is, de erre már nem emlékszem.
Aztán a 90-es évek végén az akkori legnagyobb ügyfelem, hozott egy mobilt, és “ultimátumot” adott hogy vagy használom, vagy elválunk egymástól.
A mobil maradt, a bankszámlák nem…
Nem érdekel, hogy lekövethető-e, nyitott könyv az életem, nincs semmi titkolnivalóm. Bankkártyát sem a lekövethetősége miatt nem használok, hanem mert nincs szükségem rá.
Ne próbálj beállítani holmi ókonzervatívnak, a telefonon kívül a legmodernebb csúcskészülékeket használom.
A 15:1 szerintem reális nálam, mert engem havi 1-2 alkalomnál többször nem csörgetnek meg ügynökök. (Szerencsés lennék?)
Az elvesztegetett idő, mint írtam, a fél perctől max. 2 percig terjed alkalmanként, addigra mindenképp elköszönök, ha nem érdekel. Szóval ez nem tétel.
Amit nem részleteztem: ha érdekel, sosem ott döntök, hanem ahogy írod, utánanézek. Elóbb kérek egy email-t a leírással, vonatkozó doksikkal. Ezeket 5 perc alatt átfutva látja az ember, hogy ér-e több időt és energiát. Ha igen, akkor belemélyedek, és visszahívatom magam. A korábban írt példákban jó döntéshez vezetett. Olyan is volt, hogy az ügynök ígéreteset mondott, utánanéztem, de az alapján én kerestem meg a konkurenciát, mert az még jobb volt.
Összegezve, az ember magát foszthatja meg jó lehetőségektől, ha élből elutasít egy megkeresést.
Ahogy nő az első három tétel, úgy csökken a hitelkereted.
Ha hitelt nem akarsz tőlük, akkor csak bátran fizess módosítás nélkül.
Ha mégis kéne a hitel, később is módosíthatsz.
> InteractiveBrokers-szel van valakinek tapasztalata?
Igen, amint írtam, eddig csupa jó. Magyar bankszámlára utalsz, nulla költséggel. Magyarként nyitva a számlát HUF-ban látod a számlaértéket is. Biztos a magyar gyökerei miatt törődnek ennyire a mi kicsi jelentéktelen országunkkal 😉
Érdekel a téma, de egyelőre nem mertem belevágni, még sokat akarok olvasni az alapokról, ETF-ről, ilyesmikről, hogy egyáltalán mi mit jelent.
Ha 15:1 az arány, és havi 1-2-szer hívnak, akkor lehetőségek szempontjából is jelentéktelen a dolg, hiszen ezen idő alatt sokszor annyi komolyan vehető lehetőségekkel találkozol, főleg ha célzottan ia keresel.
Nyilván, van az az eset, amikor valamit csak és kizárólag ügynökökön keresztül értékesítenek, általában becsalogató termékek, amelyek esetleg tényleg olcsóbbak a publikusan elérhető termékekhez képest. Ezt az üzletpolitikát viszont határozottan elutasítom, bár a cégeknek nem ez az érdeke, de én alapvetően a hatékony piacok híve vagyok, aminek egyik előfeltétele az árak szabad megismerhetősége. Ha ügynökön keresztül veszek, akkor azzal fenntartom ezt az üzletpolitikát.
Ahogy írod, a cégek érdeke a profit maximalizálása, és ehhez millió marketing eszköz áll rendelkezésükre. Az ügynöki értékesítés a marketingkommunikáció egy fontos eleme, nem fogják abbahagyni, bár az valóban elsősorban a B2B szegmensben meghatározó. A termékek különböző pozicionálásával, és egy komplex kommunikációval képesek elhitetni, hogy jó vásárt csinálunk akkor is, ha ügynök nincs is bevonva.
Ha érdekelnek az ETF-ek es h mennyivel olcsóbbak lehetnek, mint egy bef.alap, akkor szívesen elküldöm a tapasztalataimat!
usespanner@gmail.com
De ha a blog régebbi bejegyzeseit nézed az is hasznos.. Es sose higy j brokernek/banknak, legalábbis mindig kételkedj:))
1M HUF-> USD utaláskor milyen tételek lehetnek, s összköltség szintjén mi a végeredmény?
ha részvényeket/etfeket akarsz venni akkor inkább brókercégnél nyiss számlát, ne alapkezelőnél. ez akár lehet a random is.
viszont, mivel ennyire nem vagy képben, ezért nem javaslom, hogy bármelyiknél nyiss számlát, hanem képezd még magad picit, hogy az elvárható befektetői tudásod legyen meg.
Varga Dávid nevű emailcímgyűjtőnek sem kell mindent elhinni, még a “tapasztalait” sem, amit valamiért csak privátban hajlandó megosztani.
– transferwise VS CurrencyFair? melyik az olcsóbb jelenleg?
– tranzakciós adóval együtt mi a végköltsége a két szolgáltatónak?
köszi!
Jött ma reggel egy spam a wizzairtől, 20% kedvezmény MINDEN 2017-ben induló járatra.
Lassan ideje foglalni valami nyaralást, neki is ugrottam, de valahogy nem találom a kedvezményt, bármilyen járatot nézek. Akkor nézzük hátha van valami apróbetű…
Az nincs, de van egy link, a járatok teljes listájával:
wizzair.com/hu-hu/informaciok-es-szolgaltatasok/promo-disclaimer#/
Itt gyanúsan rövidke a Mo-ról induló járatok listája…
Megszámoltam, 13 járatra van kedvezmény.
Azt is megszámoltam, hogy jelenleg 71 célpontra lehet Bp-ről és Debrecenből utazni.
71/13 elég rossz arány, ha MINDEN-ként reklámozzák, itt nem arról van szó, hogy csillagozva kihagynak 1-2 népszerű nyaralóhelyet…
For all new routes starting in 2017
Minden 2017-ben induló járatunkra
Járat útvonal ebben az értelmezésben. Rosszul fordították saját magukat, ennek ellenére megtévesztő.
– HUF 0,7% (szerintem a tranzakciós díj is benne lehet, megérzés)
– EUR, USD 0,5%.
Az ezzel csökkentett összeg fog aztán átváltódni állítólag jó árfolyamon: 287,53 HUF/USD
A Currencyfair még kevesebb pénzt tud átpumpálni a dróton.
granitbank.hu/arfolyamok
eladás 287,27 HUF/USD (11:48-as jegyzés)
0,6%-kal tér el a középtől. Ami a poén, hogy forintot 0,1%, devizát 0,5% költséggel utalok Gránitból vagyis még a költséggel is veri a Transferwiset. Fura.
erstebank.hu/ekwa-web-web/exchangeRates.jsp
eladás 288,15 HUF/USD (ker11)
eladás 289,25 HUF/USD (ker16)
Az Erste elég szarul vált, 1%-kal tér el a középtől. Ingyenes utalással sem tűnik jónak, meg a priviL amúgyis háklis a devizára. 🙂
Természetesen a KBC árfolyamokat pont nem tudom most megnézni, beteg a webbroker. :/
Na mindegy, feladom.