MÁV online jegyvásárlás

A közelmúltban vidékre kellett mennem és a legkényelmesebb módját választottam az utazásnak, felugrottam egy vonatra, ami a városközpontban tett le. Se vezetés, se bolyongás egy ismeretlen városban, se parkolóhely-vadászat és a helyi parkolózónákkal való ismerkedés.

Azonban induláskor jó sokan álltak sorba a vonaljegy-automatáknál, eszembe jutott, hogy ideje kipróbálni az internetes jegyvásárlást. Az előre vásárlás azért nem működött, mert soha nem tudtam előre se azt, hogy melyik vonattal megyek, se azt, hogy melyiket fogom elérni visszafelé. Gyorsvonati pótjegy, IC pótjegy, akkor pedig már mindegy, hogy pótjegyért állok sorba, vagy magáért a vonaljegyért.

El is határoztam, hogy rászokok az internetes vásárlásra, ami természetesen agyon van komplikálva, nem is MÁV lenne, ha nem egy negyedórás regisztráció után lehetne csak jegyet venni, miután még édesanyád lábméretét is meg kell adnod. Erősen gondolkodtam, mit szól ennyi adat begyűjtéséhez az adatvédelmi ombudsman és vajon mivel indokolják, hogy miért van szükség ilyen adatokra egy egyszerű jegyvásárláshoz. Csak utazni szeretnék, nem állampolgárságért folyamodni a bevándorlási hivatalnál. Online felület, kiválasztom az utazást névtelenül, bankkártyás fizetés és viszlát. Ez lenne a normális szerintem.

Ha ezen túlteszed magad, akkor viszont szuper lehetőség. Hazafelé három perc volt a vonat indulásáig, ha akkor megyek el jegyet venni, lekésem a vonatot. Úgyhogy felugrottam a vonatra és mobilneten keresztül gyorsan vettem jegyet, így nem kellett várnom egy órát a következő vonatra. (Arra vigyázz, hogy vonatindulás után már nem tudsz jegyet venni arra a járatra. Úgyhogy itt is gyorsnak kellett lennem, még szerencse, hogy a regisztrációt odafelé megcsináltam.)

Vásárlás során kapsz egy QR kódot, azt kell bemutatni a kalauznak. Nem kell nyomtatni semmit, elég ha van nálad egy okostelefon vagy tablet, amin be tudod mutatni a kódot.

S a legjobbat még nem is mondtam: 10%-kal olcsóbb az utazás, ha interneten veszel jegyet. (Sőt, bizonyos vonalakon 20% a kedvezmény.)

Viszlát sorbanállás, jegyvásárlás miatt lekésett vonat és utólagos pótjegy-vásárlás. A pályaudvarra menet megveszed a jegyedet a telefonodon és kényelmesen felszállsz a vonatra.

Azóta nem is értem, miért nem így veszi mindenki a jegyét, akinek van mobilja és mobilnete.

Regisztráció után egyszerű dolgod van, itt kiválasztod, hová és mikor akarsz menni és a jobboldali oszlopban a jegyvásárlás gombra kattintasz, a többi értelemszerű. (Ugyanezt részletesebben itt tudod elolvasni.)

Éljen a XXI. század.

Share

117 hozzászólás

  • Tudatlan

    Igen, a felületen megadhatod, hogy milyen – eltérő – névre kéred a számlát, kinyomtatod, leadod.

    A Volán országos járatai olcsóbbak és kulturáltabbak a vonatnál. Ami nem tetszik, hogy:
    1. wifi-jegyet is kell venni, függetlenül attól, hogy szükséged van-e rá, vagy meg vagy-e elégedve a szolgáltatással;
    2. az ülést hiába nézed ki előre, Manci néniék kioktatnak, hogy mindenki oda ül, ahova akar.

  • untermensch4
    Kiszamolo “10%-kal olcsóbb az utazás” mármint a jegy. Az utazás teljes költsége ennél több. Mivel fentebb már kaparászták a témát mások… 2007-9 között kerek 3 évet ingáztam naponta. Akkortájt volt egy “házon kívül” c műsor amiben egyszer egy nagyon morcos közlekedési mérnök beszélt a m.kir.sínbohócvállalatról. Akkor 63HUF volt egy utaskilométer teljes költsége. Egy autókereskedésben meg láttam 1éves suzuki alto-t amit ha megveszek, átiratok, biztosítás, üzemanyag, műszakik, kétévente egy garnitúra gumi meg némi szervizköltség, ha több mint 4évente cseréltem volna ugyanekkora költséggel autót akkor 1km olcsóbban jött volna ki. De nagyon élveztem hogy mínusz tíz fokban akár másfél órát is késhet a vonat azért mert 16 órával korábban az ország másik felében volt egy forgalmi esemény, az meg külön tetszett hogy vagy állok kint a fagyban vagy a váróban szagolom a hajléktalanokat.
  • mrlax
    Végre testhezálló cikk, ha van valakinek kérdése szívesen válaszolok… 🙂

    Egyébként a vasút elsők közt használt PC-t, hatalmas adminisztrációs teher van, ennek fejében nem mennek egymásnak a vonatok évente 2x mint az osztrákoknál, öreg géppark de mégis Európa egyik legbiztonságosabb vasútja a miénk, főleg a (túl)szabályozás miatt…

    Egyébként a munkáltatói oldalról is az utóbbi 5 évben digitalizálnak rendesen… MFB, tablet, okostelefon, van itt minden…. bár az átmeneti időben valami borzasztó tud lenni,

    Egyébként a BKK, volán, vagy legyen más állami cég, a vasút mindig előttük lesz… egyszerűen azért mert a vasút jobban fizet, 30 éve szakmában lévő gárdával…

  • Adamo
    Szabó Gábor: Ja 2,5 éve lehet, hogy bizonyos járatokra igen, nekem amikor venni akartam elintézett egy olyasmi üzenettel, hogy erre a járatra nem lehet online jegyet venni, indoklás nélkül. Ez is vicces: homar.blog.hu/2017/08/23/nem_lehet_online_vasarolt_jegyet_visszavaltani_a_mav-nal
  • Jóska Pista
    Bocsánat, én azért vitatkoznék egy kicsit.
    “Legkényelmesebb”
    Sajna nem az állomáson élek, dolgozom, így nekem (és szerintem a többségnek is) már az odajutás sem kényelmes.
    “Se vezetés, se bolyongás egy ismeretlen városban”
    Vezetést aláírom, de bolyongás? 2018-ban, amikor az utolsó falu földútja is navigálható egy kommersz okostelefonnal.
    “se parkolóhely-vadászat és a helyi parkolózónákkal való ismerkedés”
    Bp.-en még csak-csak, de más városban még nem volt olyan, hogy pár perc sétára ne találtam volna parkolóhelyet. Parkolózónákra már mondta más is a Nemzeti Mobilfizetést, de akár Barion, akár más GPS alapon működő app. És nyilván egy idegen városban a tömegközlekedést felderíteni egyszerűbb, mint a parkoló zónákat. (irónia!)

    És akkor jöjjön a profilba vágó kiszámolás.
    Fatornyosomból egy IC I.o teljes jegy, retur 9500Ft. (se nyugdíjas, se diák nem vagyok)
    Ezért az árért…

  • mgpx

    Automatás jegyfelvétel lehet a MÁV-Starttól is nemzetközi jegyet venni, de csak bizonyos viszonylatokra. Online bemutatással viszont nem, mivel a MÁV-Start rendszeréhez külföldi társaságoknak nincs hozzáférésük, nem tudnák a jegy érvényességét ellenőrizni.

    A Deutsche Bahn által kiadott online (mobilon bemutatós) jegyet viszont elfogadják a Railjet magyar szakaszán is a jegyvizsgálók. Legalábbis ismerősöm előzetesen ezt a tájékoztatást kapta a MÁV ügyfélszolgálatán, és a jegyvizsgálók sem kötöttek ebbe bele a vonaton.

  • Jóska Pista
    Ezért az árért persze csak állomástól állomásig visz a vonat. De a többi költségtől (taxi, villamos, MOLLimo, társszekér, stb.) eltekintek.
    Ennyi pénzből 27 liter üzemanyagot veszek, ami 384 kilométerre elegendő.
    (1l g.olaj 353Ft, autó fogyasztása 7liter/100km). A nagyvárosban ügyintézéssel, oda-vissza háztól-házig kb. 400km-t szoktam megtenni.
    Tehát ha csak az üzemanyagot nézem, kb. azonos költség. (ami kimaradt az az autópálya matrica /éves van/, az autó kopási költsége)
    Időben vonat+tömegközlekedés 3,5 óra egy út, kocsival 2.

    Kényelemben a kettő, ég és föld. Pár évente persze én is utazom a MÁV-val, de ezeket a kényszer szüli. (pl. mostoha időjárás)

    Vasút előnye, hogy közben esetleg tudsz dolgozni, de a két időtartamot elnézve, szinte ugyanott vagyok autóval is. Vagy hogy esetleg tud az ember inni, ami egy alkoholistánál előny (nem vagyok).

  • Jóska Pista
    Ja, még egy előny kimaradt. Miklós az előadáson el tudja mondani a melósoknak, hogy biztos szükséged van autóra? Nézd, én is vonattal jöttem!
    (ami nehéz, hiteltelen lenne, ha kocsival érkezne)
    🙂
  • mgpx

    Lehet más nevére is számlát kérni.
    Automatás felvételt választva, a jegy mellé az automata nyomtat papír számlát is, ha a számlaigénylést vásárláskor beikszelted.
    Mobiltelefonos bemutatásnál papíralapú számla nincs, hiteles e-számlát küld a rendszer PDF-ben. Az már a munkáltatón múlik, hogy azt elfogadják-e.
  • Norbi

    A teljes árú jegyről kérhető cég nevére számla, kedvezményes jegyről csak magánszemély nevére adják ki. Például ha van Start klub kártyád, és azzal 50%-os jegyet veszel, arról saját névre adnak számlát, de ha a teljes árú jegyet online 90%-ért veszed, arról kérhetsz cégest.
    Printelni nem kell, mert elektronikus számlát adnak (pdf), ami csak elektronikusan tárolva hiteles, kinyomtatva már nem.
  • mgpx

    Volánnál egyszerűbb a helyzet, az e-jegy adott járatra szól, a sofőr dolga, hogy a kevés ilyen utas közül kiszűrje, ha netán ugyanazt az e-jegyet többen is fel akarnák használni.

    Vasútnál bonyolultabb, különösen, hogy a menetjegy alapesetben nincs járathoz kötve. Normál esetben online módon ellenőrzi a jegyvizsgáló, hogy a jegyet máshol már nem használták-e fel. Ha ez valamiért ellehetetlenül pl műszaki hiba vagy mobil lefedettség hiánya, akkor a jegyvizsgáló a személyazonosság ellenőrzésével tudja kiszűrni, ha netán valaki a haverja másolt jegyével próbálna utazni.

  • N. Áron
    Kedves Miklós!

    Elnézést, hogy a biztosítással kapcsolatban itt írok, de sehol sem találtam kapcsolattartó email címet, s a kérdés-válasz bejegyzésben nem jelenik meg a hozzászólások lehetősége. A kérdésem az lenne, hogy a biztosítással kapcsolatos kérdésemet hová tudom megírni? (A problémám az, hogy mind a két levelet elküldtem az utasításoknak megfelelően február első felében, s később az online jelentkezést is elküldtem, de nem kaptam eddig semmilyen visszajelzést. Így most nem tudom, hogy a levelek célba értek-e, illetve hogy mikorra várható az elbírálás.)

  • Bence
    10% kedvezmény nem olyan régóta van, ezelőtt 3% kedvezmény volt, ez a 10% online kedvezmény tényleg jelentős. Így már mindenképp online érdemes.
  • Nagy Vonalakban
    Na, végre valami, amit én már régóta tudok és használok, míg ezek szerint Miklós nem.

    Miklós, vigyázz, a végén még kiderül hogy te is csak egy ember vagy…:)

  • piccola
    @TAI: van, és kinyomtathatod magadnak
  • Zabalint

    Nem tudom változott-e azóta, de mikor legutóbb online Volánbusz jegyet vettem, akkor a kőkorszakban voltak, ez a legutóbb akkor volt, amikor már a MÁV online jegy megvolt. Megvettem a jegyet, a buszsofőr pedig kinyomtatott egy lapot, amin rajta volt, mely helyekre foglaltak helyet, és azon kikereste. Ja, és köztes megállótól indulva nem lehetett, csak Budapest Népliget, meg még talán 3 darab másik városban lévő buszpályaudvartól indulva fogadják el.
  • Zabalint

    Hasonló logika alapján volt egy időszak, amikor személyvonaton lehetett használni online jegyet, de csak nyomtatva, mobilról mutatva nem. Mert ugye felszállsz, és tudva, hogy sűrűn vannak megállók, csak akkor veszed meg, ha közel a kaller, és akkor is csak onnan, nem ahol felszálltál.

    Aztán rájöttek, hogy néhány ügyeskedő miatt nem szivatják az összes utast.

  • Ákos

    Mert készpénzben kapják a fizetésük egy részét sokan, nem hivatalosan, így a bankszámlájukról mondjuk a rezsi megy, vonatjegyre már csak a kp marad.
  • gcs85

    Nem, ez két könyedén elkülöníthető usecase.
    1. A blicceléssel egyetértek, biztos hogy így lenne, természetes, hogy nem vehetsz jegyet a vonat indulássa után.
    2. Azonban ha a jegyet megvetted reggel, mondjuk 19 órara, de korábban végeztél, miért ne használhatnád fel a 18 óráson? Pontosan ellenőrizhető, hogy a jegyedet jóval a vonat indulás előtt vetted. (Már csak azért is, mert az első pont kizárja az ellenkezőjét.)
  • jurta

    “Útközben bármelyik benzinkúton tiszta wc fogad.”

    Igazán rendes az Oszkártól, hogy ezt biztosítja számodra. 🙂

    A távolsági tömegközlekedés erre jó, a telekocsi meg amarra. Mindkettőt használom, aszerint, mire van szükségem.

    “francia társasággal, akik a nemzetközi jegyet mobilon mutatták be, úgyhogy valamilyen módon biztos lehet.”

    Külföldi vasúttársaságtól vehették. (Ennek számodra sincs akadálya, ha az utad nemzetközi.)

  • Deviáns
    @TAI: ezt én is viccesnek (enyhén szólva) tartom. Németországban a taxi számla egy cetli a taxis cég logójával, a taxis rányomja a pecsétjét, plusz tollal ráírja, hogy hány Euro. Ennyi. Nincs sorszámozott áfás számla + anyja neve 6 példányban. Ugyanez igaz a parkolóautomatás parkolójegynél. Kiválasztod, hogy Quittung, nyomtat egy BKV jegy bonyolultságú sajtcetlit, és kész. És ezt itthon az elszámolásnál el kell fogadnia a pénzügyeseknek, mert ott ez a hivatalos papír. Nincs sorszámozott tömb, meg hajkurásszál üzemeltetőt, hogy legyen áfás számlád a parkolásról…
  • Hozzászóló
    Volánnál várható hasonló? Talán jobban tudnák tartani a menetrendet, nem lennének kígyózó sorok a buszok előtt. Vagy mindent ne akarjak már, ez végülis csak a 21. század.
  • Kiszamolo
    Áron, írj a Kiszamolo kukac gmail pont comra.
  • Petike
    @Zabalint: hol veszed online hogy drágább az autópályamatrica, mint pl. egy benzinkúton?
  • Zsolt
    Én az első nap óta ezt használom, és nagyon jó, hogy nem kell izgulnom, mennyien vannak az automatánál. Az meg, hogy olcsóbb, még jobb. Egy nagy hibája van, viszont attól megőrülök, mégpedig, hogy nem lehet elmenteni a bakkártya adatokat, így minden egyes alakalommal mindent be kell pötyögni. Ez idegtépő.
  • L70
    @Deviáns

    Egyetértek, emlékszem, mondtam a taxisnak, hogy nekem Rechnung kell, ő meg mutatta, hogy ez a Rechnung. Na jó, akkor próbáljuk meg. És tényleg, simán elszámolta a cég, csak lestem, egy felfirkált szám alapján kifizették nekem és le is könyvelték.

  • headset

    “Nem, ez két könyedén elkülöníthető usecase….
    2. Azonban ha a jegyet megvetted reggel, mondjuk 19 órara, de korábban végeztél, miért ne használhatnád fel a 18 óráson? Pontosan ellenőrizhető, hogy a jegyedet jóval a vonat indulás előtt vetted…”

    Én arról írtam, hogy a jelenlegi szabályozás mögött mi a logika. Könnyebb megjegyezni a korlátozásokat, ha az ember megérti.

    Nem arról szólt a hozzászólásom, hogy van-e jobb szabály. Erről eléggé felesleges vitatkozni, mert MÁV-ra nem sok hatása lenne.

  • Oszkar
    @Szabó Gábor
    “A legjobb dolog benne hogy már 2,5 éve működik”

    Annál tuti több, a Gmailem tanúsága szerint 2011 szeptemberében vettem először online MÁV jegyet 🙂

    A QR kódos opció viszont később jelent meg (és akkor is jó darabig csak 1-2 fővonalon).


    “Külföldre is lehet online jegyet venni?”

    Igen, én több országba is vettem jegyet online Magyarországi indulással.

  • Joy
    @Jóska Pista: a dízeles cikkben még elektromos autóval közlekedtél, most meg már 7 liter a fogyasztásod..
    Netán a Bp-i ingyen parkolás miatt vettél egy e-autót cirka 10 millióért?
    Közben meg arról értekezel, hogy egy többmilliós beruházás UTÁN mennyivel olcsóbb EGYETLEN utat megtenni autóval.
    Neked lehet, hogy másfél órával rövidebb az út, de egy melósnak a napi 20-30 perc kényelem 5 évébe kerül az életéből, ha ennyi idő alatt tudja összespórolni az autó árát.
  • Stanlee
    , Devians:

    Eddigi szamlakeros esetek kozul nekem az volt a legdurvabb, amikor meg nagyon regen az isztambuli repteren hazamfiai a hatarortol a vizumdijrol akartak afas szamlat kerni. A sor nagyon nem ment sehol se, es nem ertettuk, hogy miert nem, aztan hallottam, hogy mondjak a hatarornek hogy invoice, az meg csak nezett rajuk es mar majdnem elvittek a szamlakero magyarokat, mire feladtak a szamlairatast. Majdnem mondtam nekik, hogy geco odaadom nektek a penzt, csak huzzatok mar el mert lekesem a csatlakozast…

  • Zsolti2
    A vonatjegy árát a vonat indulásáig vissza lehet kérni netes vásárláskor 25% mínusz után, valószínűleg azért kell annyi adat regisztrációkor! (Nem tudom, hogy volt-e már ez).

    Egyébként én is évek óta nem álltam pénztárban, viszont kezdetben mindig előre vettem meg neten a teljes árú jegyet számlával, mert a cégemmel el tudom számoltatni, így csak a 10 jegyű kódot kellett beütnöm az automatában. Azóta leszoktam erről, mert amúgy sem az utolsó pillanatokban érek ki az állomásra, így megveszem az ottani jegykiadóból; sor sem szokott lenni (Déli. pu, van vagy 12 automata).

    Mifelénk (déli part) abszolút ritka az IC, így tökmindegy, hogy mikor induló vonatra veszem meg a jegyet, akármelyikre fölszállok, az a jegy jó. És mivel általában gyorsvonattal közlekedem, pótjegyem automatikusan van. Ha lekésném, akkor maximum buknám a gyorsvonati pótjegyet, ha esetleg személyvonattal mennék.. folyt.

  • Zsolti2
    foly.
    Egyedül nyáron érdekes a helyzet, amikor a Déli parti vonat IC-s lesz, na akkor van értelme előre online venni a jegyet a helyjegy miatt; számomra semmikor máskor.

    Nagyon én sem értem, hogy miért van annyi ember a pénztáraknál, de úgy néz ki, hogy nekünk nagyon sok időnk/kedvünk van sorban állni. A MÁV ezen online jegyvásárlási lehetősége eléggé üdvözítő.

    Érdemes nyáron is nézelődni, tavaly is voltak jó lehetőségek, csak valahogy a hőséget kell elviselni 🙂

  • Jóska Pista
    03-05 at 13:20

    Nyilván akinek nincs autója, annak nem opció. De a népesség fele rendelkezik vele, és mint írtam már egy személy esetén is sanszos, hogy jobban jár az ember kocsival. És nyilván ha az embernek a cég fizeti a vonatjegyet, van jelentős kedvezménye, stb. akkor a vonat nyer költségben.
    De volt egy poszt, ami szerint a legdrágább az időd, és időben egyértelműen az autó jobb.

    (Kapaszkodj meg: azon – egyáltalán nem ritka – családok egyikébe tartozunk, ahol nem egy autó van a háztartásban. Egyéb kérdés?)

  • kritizator
    “akkor 1km olcsóbban jött volna ki. ”

    persze, mert a gépkocsi árával, amortizációjával stb. nem számolsz

  • Aomame
    , sebesen, személyen nekem elfogadták, ha mondjuk eggyel korábbin ültem. Rendesek voltak a kalauzok?
    Már vagy 5 éve nem vettem jegypénztárban jegyet, de amugy bosszanto a netes felület, vagy en vagyok béba,de menettértit se szokott sikerülni venni, a 2 jegy meg mindig 2 tranzakció a fizetesnel. Vhogy csak kulon sikerül.
  • Helga

    Rendszeresen használom az internetes jegyvásárlást számlaigényléssel együtt. Annyi számlázási nevet és címet adsz meg, amennyit szeretnél, működik. De ebben az esetben ki kell nyomtatni az átvevőhelyen a jegyet és a számlát a kapott 10 jegyű számkód megadásával. Vigyázni kell arra, hogyha már kinyomtattad a jegyet, nem hajlandók azt visszaváltani, ha mégsem utaznál, pusztán azzal az indoklással, hogy interneten vett jegyet nem váltanak vissza. Emiatt célszerű csak akkor átvenni a jegyet és számlát, ha már biztos az utazás.

    Nem értek azzal egyet, hogy a MÁV születési adatokat rögzít jegyeladáshoz, hiszen ha nem életkorhoz kötött kedvezményes jegyet vásárolok, mégis mi köze hozzá, hogy mikor születtem. De azért ez számomra sem akkora probléma, hogy emiatt ne használjam az internetes jegyvásárlást.
  • Helga
    és mgpx
    A MÁV rendszere lehet, hogy tud pdf-ben elektronikus számlát generálni, de hogyan lehet ezt bemutatni az egyetemen? Ha jól értettem ott papír alapon dolgoznak, és le kell adni a felhasznált jegyet és a számlát is. Legalábbis ilyen helyeken (egyetem, minisztérium) ez szokott lenni a rend, cégeknél lehet máshogy. Szerintem jobb kinyomtatni a jegyet és a számlát is az automatánál, mert így fizikailag leadható a jegy és a számla is.
  • Vodka
    Én már vagy fél éve használom ezt a lehetőséget, és teljesen meg vagyok elégedve vele.
    Én azt szoktam csinálni, hogy ha gépen megveszem a jegyet, akkor elküldöm magamnak e-mailben, és a pdf csatolmányt lementem a telefonomra is, a biztonság kedvéért.
    Még a Miskolc-Tornanádaska vonalon is elfogadják, többször tapasztaltam.
    Az nagyon el van dugva a MÁV honlapján, hogy a kijelölt vonat utáni összes vonaton lehet használni az adott napon, de itt az érintett hivatkozás:
    mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/e-vonatjegy
    “Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett időszakban érvényes, a megkezdett utazás másnap 03:00-ig befejezhető. Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvénytartamon és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették).”
  • Slumbery
    @Zabalint: Most is ugyanez megy. A sofőr a kinyomtatott lappal nézi össze. Épp emiatt lehet csak a főbb pályaudvarokból indulva használni, mert különben a sofőr nem tudná ellenőrizni. A buszokra feltett jegykiadó masinák némelyikének is simán csókolommal lehetne köszönni.

    @mgpx: Valóban, a Volán könnyebb helyzetben van.

  • Tibi
    Van értelme a vonatra indulás után jegyet venni, és nem csak csalás miatt. Az én gyakori példám:
    Budapestről BKV bérlettel felszállok a késve induló, vagy 1-2 perc múlva induló gyorsvonati pótjegy köteles vonatra. Elvileg logikus lenne az első városon kívüli megállótól venni a jegyet, ahonnan még lehet, mert van még 15 perc míg kiér addig. Viszont ha így veszed, a gyorsvonati pótjegyed is csak attól a megállótól érvényes. De ha még BP területén jön az ellenőr, a pótjegyednek mindenképp egészen onnantól kell szólnia,
    ahonnan jössz (szóltak már érte). Tehát csak úgy szerezhetsz “legális” pótjegyet ilyen esetben, ha az indulás helyétől veszel BKSZ-es jegyet, amit viszont nem lehet, mert már menetrend szerint elment a vonatod. 🙂
    Egy kis anomália, de szóltak már érte, vagyis ha olyan a hangulata a kalauznak, büntethet is.
  • Zabalint

    Hát leszámítva a jegyrendszert, kívülről nem ez látszik. Ráadásul az elmúlt években is voltak olyan esetek, amikor nyugat-európai sebességgel baleset lett volna, nem pedig a túlbiztosítás akadályozta meg. Vagy a 40-es tempó akadályozza meg? A BKK-t/BKV-t sokan szidják, van ami jogos is, de a MÁV-hoz képest az is ezerszer jobban szervezett, és meg lehet nézni mi lesz pár év múlva a HÉV vonalakkal, már most egyre több a fennakadás a BKV korszakhoz képest, és akkor a nevetséges kocsifelújítási tervről ne is beszéljünk, különösen ha a BKV terveit is nézzük.

    A MÁV-nak leszámítva a jegyrendszert, nincs mire büszke lennie, a legjobb mikor megmagyarázzák, hogy azért lassabb egy csomó vonal a 100 évvel ezelőtti menetidőkhöz képest, mert túl sok az utas…

    Az viszont igaz, hogy az elmúlt években a GYSEV is utánuk züllött..

  • expect
    @Helga: “de hogyan lehet ezt bemutatni az egyetemen?” Mondjuk elküldöd emailben a könyvelésre?
  • ügyvéd
    Mijaza “vonat”? 😀
  • expect
    Amúgy a vonat a legundorítóbb tömegközlekedési eszközünk, örömteli, hogy vmi fejlődés indult ott is, bár az egész, ahogy ezek az állami monstrumok a világra tekintenek, az annyira nevetséges, hogy jobb kerülni az egészet, ha csak teheti az ember. Erre az e-jegy nyomtatás nélküli érvényességére is várni kellett mennyit is? 10 évet? 😀 A Volánnál gondolom még mindig ki kell nyomtatni a jegyet, már ha egyáltalán meg lehet venni, hisz köztes megállóra eddig ez a hanyatló nyugati igény nem állt rendelkezésre, de gondolom még most se:)
    Na de visszakanyarodva a vonathoz, majd ha nem hatféle jegyet kell vennem egy utazáshoz, ilyen-olyan pótjegy meg kiegészítő jegy meg helyjegy formájában, akkor beszélhetünk arról, hogy felhasználóbarát, addig egy rakás szerencsétlenség, ami még viccnek is kínos.
  • mgpx

    A Budapest bérlet (BB) a város közigazgatási határán belüli utolsó állomásig érvényes, nem a körzethatárt következő elsőig. Továbbá BBs jegy csak elővárosi viszonylatokra váltható, távolsági utazás esetén a városon belüli szakaszt is ki kell fizetni.

    Valamint, ahogy írod is, a gyorspótjegyet BBs jegy mellé is meg kell váltani a közigazgatási határon belüli szakaszra is.

    Hogy félreértés ne essék, a MÁV szabályzata szerint felszállás előtt kell megváltani a jegyet, nem utána (1). Ha valakinek ezekkel trükközni támadna kedve, ne lepődjön meg, ha a szigorúbb jegyvizsgálók pótdíj felszámítása mellett fogják kiadni a hiányzó jegyeket.

    (1) Kivéve, ha a felszállóhelyen sem pénztár, sem jegyautomata nem üzemelt.

  • Zsolti2
    @Helga!
    Első dolog (hátha valakinek új), hogy csak teljes árú jegyet szoktak elfogadni, a kedvezményes jegyről magánszemélyként nem tudsz kiállíttatni számlát cég nevére, mert akkor meg kedvezmény nem járna.

    Az elektronikus jegyről készült elektronikus számla pedig csak elektronikus állapotban hiteles, kinyomtatva nem érsz el vele semmit. A könyvelésnek tudnia kell kezelni az elektronikus számlákat, szeretni viszont nem szeretik, mert máshogy kell kezelni…

  • tgwh
    Miért nem veszi így mindenki?
    1, nincs mobilnetem, drága
    Oks, legtöbb állomáson van wifi, nálunk pont nincs… oks, itthon megveszem, elindulok, és bízom benne, hogy lesz wifi 😀
    2, nem járok vonattal 😀
    3, ha járnék vonattal, lenne bérletem 😀

    Egyébként a kedvezményeket kezeli a rendszer?

  • untermensch4
    kritizator a máv-val utazásnak sem a teljes költségét szokták számolgatni hanem csak a jegyárat. Akkor és ott az látszik, ahogy autónál a benzinköltség.
  • SzB
    Pár hete láttam az egyik állomáson kiragasztva a pénztárnál:
    “Kérjük, hogy a jegy árához legközelebb eső címletű pénzzel fizessen! Ha az utasnak nincs megfelelő aprópénze, és a jegypénztáros, illetőleg a jegyvizsgáló nem tud visszaadni, a vasúti társaság a fennmaradt tartozásról igazolást ad, valamint feljegyzi azt az utas által megadott címet, ahová a visszajáró pénzt a vasúti társaság a menetjegyvásárlástól számított 5 naptári napon belül megküldi.”
    Állítólag ezt tartalmazzan a MÁV-Start Zrt. szemlyszállítási üzletszabályzata (6.2.14), bár ennek nem néztem eddig utána.
  • von Atrablo
    A multkor (tavaly nyàr) a tapolcai pu. jegypènztàràban a pènztàros holgy hitetlenkedve kèrte hogy ismeteljem meg a kèrèsemet – pedig csak egy teljesàru jegyet kèrtem. Azzal indokolta, hogy olyan extrem ritka az ilyen vàsàsàrlàs, hogy biztosra akart menni… A MAV tenyleg nem 5 csillagos, de csak akkor kritizàljàtok, ha majd fizettek is èrte…