Mennyivel fog nőni a hiteltörlesztőd?

Végre-valahára, néhány év késéssel, de elkezdték emelni a forint alapkamatát és úgy néz ki, nem is fognak/tudnak vele egyhamar leállni. (Két éve kellett volna emelni, amikor mindenki más is emelt a környező országokban és akkor nem 360 forint lenne egy euró és nem itt lenne toronymagasan a legnagyobb az infláció évek óta. De ahogy az angol mondja, a kiömlött tej felett már felesleges sopánkodni.)

Ami jó hír közgazdasági szempontból, nem annyira örömteli azoknak, akik hitelt vettek fel és vagy rövid kamatperiódust választottak vagy mostanában fog fordulni a hitelük ötéves kamatperiódusa, most már a magasabb kamatokkal.

Mennyivel fog nőni a törlesztőrészleted, ha tovább emelkednek a kamatok?

Szerencsére erre is van kalkulátorunk, jól kattints ide és válaszd ki az első kalkulátort, a hitelkiváltási kalkulátort.

Írd be az első táblázatba az eredeti hiteledet: összeg, kamat, futamidő.

A következő táblázatba pedig a kamatfordulókor hátralévő évek számát és a fennálló tőketartozást illetve az új kamatot. A hitelkiváltás költségét vedd nullának.

S egyből meglátod, mennyivel nő a hiteltörlesztőd.

Ha 20 millió forintot vettél fel öt éve húsz évre 4,2% kamat mellett, akkor a hiteled havi törlesztője 123,3 ezer forint.

A hiteled kamata két részből áll össze: valami fix, banktól független változó plusz az alapesetben nem változó kamatfelár.

A fix jó eséllyel a BUBOR lesz, vagyis a bankok közötti kamat. Mondjuk a hathavi bubor. (Lehet még ötéves állampapír hozama és hasonló, a banktól független érték is. Most példának jó lesz a bubor) Ebben a táblázatban kikeresve láthatod, hogy a példa kedvéért 2016 decemberében 0,45% volt a hathónapos bubor, tehát a te hiteled kamata, amit öt éve decemberben vették fel, hathavi bubor plusz 3,75%. (Egyébként ez benne van a hitelszerződésedben is, keresd meg.)

Ha decemberre mondjuk 2,2% lesz a hathavi bubor, akkor a te új kamatod a következő öt évre 5.95% lesz.

Ezt beírva a fenti kalkulátor második felébe, látni fogod, hogy az új havi törlesztőd kb. 138,2 ezer forint lesz.

(A fennálló tőketartozásod 16,644 millió forint a fenti esetben, ezt leggyorsabban a legutolsó banki adatközlő levélből tudod kideríteni. A hátralévő futamidő pedig logikusan 20 mínusz 5 év, vagyis 15 év.)

Tehát egy 1,75 százalékpontos emelkedés egy öt éve futó, eredetileg 20 éves hitelnél 12%-kal emelte meg a hiteltörlesztés összegét. Csak jelzem, inflációval korrigáltan még így is kevesebbet fizetsz, mint fizettél 2016-ban.

Ha 4% lesz a bubor, akkor az új kamat a példabeli hitelnél 7.75% lesz, a havi törlesztő pedig 154,8 ezer forint. Ez már egy 25,5%-os emelkedés a havi törlesztőben.

Egy 6%-os bubornál (ami lehetséges a következő években, de most év végére elég durva lenne, ha ilyen rövid idő alatt ekkorát kellene emelni) a havi törlesztő 174,2 ezer forintra nő, ez 41,2%-os törlesztőrészlet-emelkedést jelentene.

Ha rövid kamatperiódust választottál (5 év alattit), akkor érdemes lehet még kiváltani a hiteledet egy hosszabb kamatperiódusra. Ennek van/lehet költsége (jellemzően 2-3-400 ezer forint), de lehet, hogy így is megéri. (Igazából ennek kiszámolására készült a kalkulátor.)

Ha a kalkulátor adatai alapján érdemes lehet lépned, bátran hívd fel hitelügyintézős Gáborunkat és kérdezd meg, neki mi a véleménye. Ha szerinte is érdemes kiváltani, segíteni is fog.

Röviden összefoglalva: túlságosan aggódni egyelőre még felesleges, főleg, ha bölcsen hosszabb kamatperiódust választottál, de érdemes felkészülni arra, hogy vége van a szinte ingyen hiteleknek és könnyen lehet, hogy egy-két éven belül néhány százalékpontot nőni fognak a hitelek és újra az 5-6% lesz a normális kamat.

Hogy tudd, mire számíthatsz, játssz a kalkulátorral, hogy milyen kamat mellett mennyi lesz a havi törlesztőd.

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.

40 millió forintos életbiztosítás havi 5.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

138 hozzászólás

  • Illye
    Most komolyan, napi 140 km-t megyek, ez a családi autó is. Most is Astrám van, azzal ingázom. Hitel nincs, megtakarítás van, cash flow miatt nem nyúlnék hozzá, havi bevétel nettó 500+. Miért cserélném le a meglévőt? Azért, mert inkább költenék egy olyan autóra, ami újabb, kényelmesebb, jobban felszerelt és BIZTONSÁGOSABB. El lehet ingázni a Suzukival is (volt is 2), de ha elém áll a szarvas hajnalban és azt mondja, hogy reflektoooor, akkor nem árt ha ki tudom kerülni vagy ha nem tudom, akkor élve megúszom a sztorit. Tehát ha jól látom, akkor személyi kölcsönnél nincs jobb / gyorsabban elintézhető?
  • Kompót

    400 ezer km van az autómban. A tiedben 250 ezer. Nyugodtan használhatod, ha motorikusan semmi baja. Ezért felesleges másik autót venni. Vagy csajozni is akarsz az autóval és nem csak munkára kell? Ahogy a többiek is mondják ne vegyél hitelből autót. De ne is cseréld le feleslegesen, ha jól működik. Bizonytalanra a biztosat lecserélni? Ha mégis vennél másikat, akkor csak is szerelővel és elvinni egy rendes szervízbe vagy vizsgaállomásra és átnézetni teljesen. Azt a plusz pár 10 ezret nem szabad sajnálni.

  • Mindegy

    Nagy betűvel írod, hogy biztonságosabb. Tudod mennyivel lesz a 2 milliós biztonságosabb az 1 milliósnál? Kb. semmivel… A 1 millás Astra az valszeg a H modell. Az egy teljesen biztonságos autó. Kategóriájában az újak sem biztonságosabbak kb. semennyivel.

  • Hollós

    A sok jótanács mellé:
    – napi 140 km bejárásra válassz egy BIZTONSÁGOS autó típust, ez legyen a legfontosabb szempont. (Kis kategória ki is lőve ezzel, középtől felfelé.)
    – ha, megvan a lehetséges típus, jöhet az ár. Megtakarításod van, hiteled nincs, bevételed 500+, 1 millió hitel nem a világ vége.
    – ha nem jön össze az igényeidhez egy megfelelően biztonságos modell, inkább emelj az áron. Életed csak egy van, 1 millió forint (vagy esetedben valamennyivel több) hitelen nem múlik semmi hosszabb távon.
    Itt a hozzászólások zöme mindig arról szól, hogy lebeszéljék valamiről a kérdezőt (kocsi, lakás, hitel, kávé, stb.), de nem mindig a kölcsünk kevesebbet, azt is minél később a célravezető gondolkodás. Főleg, ha azon az életed (családod) múlhat!
    Kollégám tavaly vett egy használt suzukit bejárásra. 50km/h fél frontális ütközés. Félig nyomorék maradt egész életére. 1 millió ér ennyit?
  • SecTorr

    “Megtakarítás van, cash flow miatt nem nyúlnék hozzá.” Ne haragudj, de ennek mi értelme? Most kiveszel belőle 1 milliót kp-ben, de nem teszed. Helyette a következő évek során 1 millió+költségek+kamatokkal kevesebbet teszel félre, hiszen ennyi elmegy a törlesztésre. Magyarul kevesebb pénzed lesz, de legalább jól nézett ki a cash flow. 🙂
  • Buy & Hold

    Látom, mondhatunk mi bármit, már döntöttél. Ez esetben viszont nem jó helyen kérdezősködsz, akik itt aktívak, általában nem véletlenül vannak épp itt…
    Én eltennék a helyedben egy százast havonta, pikkpakk megvan hitel nélkül. Ha pedig ez nem fér bele, akkor a ,,váratlan” szervíz kiadás(ok) sem fog(nak), és visszakanyarodtunk a kályhához.
    Use it up, wear it out, make it do or do without.
  • Kompót
    Ha egy akkora állat benéz a szélvédőn, akkor mindegy milyen autód van.
  • Béla, az állat
    Csak hogy a bejegyzés témájához is legyen hozzászólás.

    Az én lakáshitel-törlesztőm semennyivel sem fog nőni. Tíz éves konstrukció, végig fix kamattal. A négyötödét már előtörlesztettem, ha minden jól megy, az idén – még a félidő előtt – végtörlesztek. Így az eredeti törlesztési terv szerint fizetendő kamat hatvan százalékát megspórolom. Ez bőven ellensúlyozza azt, hogy a fixálás miatt magasabb a kamat, mint a felvételkor elérhető változó konstrukciókban volt.

    A jövő évet ismét szabad emberként kezdem!

  • Agent Hunyadi
    vegyél Hyundait, arra adnak 5 év km korlátozás nélküli garanciát. Plusz Hyundainál jól lehet alkuldni (~ 30%).

    A mai autók kb 8 évre vannak tervezve, ez az elektronikára értendő. 8 év után havonta ott fogsz hagyni egy kisebb összeget jav\t’sra, ABS blokk, ESP, vezérlő, stb.

    Szerintem az új autót add el 4,5 évesen, akkor még van rajta gyári garancia, úgy többet ér, és veheted az újabbat.

  • BlaZember
    Ha van megtakarításod (nem bóvli részvényekben stb), akkor lehet érdemes utánanézned a lombard hiteleknek, azokat pont az ilyen szituációkra találták ki. Nekem nincs vele tapasztalatom, úgyhogy közelebbi tippet nem tudok adni, de ezzel kezdeném. Elvileg olcsóbb kell legyen, mint egy jelzáloghitel a teljes bürokrációval körülötte (közjegyző, földhivatal stb), pláne ekkora összegnél. Ha valakinek van ezzel tapasztalata, hátha leírja és vagy megerősít, vagy megcáfol 🙂 Simán lehet olyan szituáció, amikor ez jobb, mint KP kifizetni. A hitelből nem veszünk autót ökölszabály ellenére is. Ha van elég megtakarítás, akkor a hitel már nem feltétlen ellenség.

    A másik amit esetleg érdemes lehet megnézni, az a céges operatív lízing, ha az ahhoz szükséges feltételeknek megfelelsz. Az olcsóbbra tud kijönni, mint KP-ra megvenni. Bár ott talán inkább nagyobb értékű autók mennek

  • L70

    50 millióból tudsz venni egy csepeli panellakást és egy műhelyt hozzá a Vasmű területén. Ha már muszáj venned valamit. Attól, hogy elsírod a bánatodat, nem fog meghatódni egyetlen ingatlan eladó sem. Ha tényleg venni akarsz, adj le az igányeidből, úgy látom, több paraméterből is engedned kell majd. Kíváncsiságból, mennyiért adják el a fejed felől a házat?
  • QTT
    Most fog az a rész jönni, hogy felrobban a komment szekció és megpróbálják a népek lebeszélni a fórumtársat az autó hitelre való vásárlásáról. Főleg most, hogy megosztotta azt is, hogy a havi bevétele 500+ nettó (mondjuk így én sem értem, hogyhogy nem lehet kigazdálkodni azt a hiányzó 1 milliót viszonylag rövid időn belül és miért kell két havi bevétel összegét hitelben felvenni…).

    Én azt mondom, engedjétek el a dolgot, hiszen látható, hogy érzelmi döntés, nem fogjátok tudni meggyőzni. Le kell írni melyik a legolcsóbb 1 millás hitel, aztán haladjunk tovább. 🙂

  • tumpara
    snasim: a MÁP+ is veri, csak a kérdés, hogy mennyivel. Amikor én anno számolgattam (még 8-10%-os átlaghozamú ETF-fel), 10 milliós hitelre kijött +1 milla nyereség, csak éppen 6-8 év alatt (a lakáshitel kamatlába hiába alacsony, ha az annuitásos hitelből előbb a kamatot fizetgetjük vissza). Ez aprópénz azért, hogy közben jelzálogot jegyeztessenek be a már 100%-ig tulajdonolt lakásomra. Persze ha már 30-50-100 milliós hitelről van szó, többszöröződik az összeg, ugyanakkor arányaiban továbbra is kevés a hitellel járó kockázatért, bürokráciáért (mi van, ha változnak a körülményeim és mégsem tudom fizetni a hitelt, aztán a banké lesz a ház – a fő bázisomat nem adom ennyi lehetséges hozamért).
  • MathiasRex
    Napi 140km munkába plusz családi autó. Miért ne venne újabbat? 2m-2,5-ért már tudna venni ebben a kategóriában egy 5 éves kocsit km tök mindegy mert össze vissza van tekerve állapotot kell venni.
    Az 5 éves kocsik törés tesztje ég és föl az 1mFt-os kategóriában lévő 10-15 éves megoldásokhoz képest.
    Nem lehet csak az anyagiakat nézni +1M vagy 1,5 m Ft hitel 500+ fizuval bőven bevállalható ha van esze 3 év alatt ki is pörgeti.
    Az hogy a használtautóban benne van hogy lerohad igen minden használt autó ilyen de ezért nem nyúl a tartalékhoz.
    Egy autót nem lehet csak anyagi oldalról megközelíteni, minek a nagy spórlás ha egy Rezesova letarol munkából hazafelé? Gyerekeid biztos boldogok lesznek hogy 1m Ft hitellel kevesebbet örököltek és apa nélkül nőhetnek fel…
  • MathiasRex
    Mondjuk én bővíteném a keresést a VW csoport és a Ford modelljeivel. De személyes tapasztalat, hogy számomra meglepő módon a francia autók megbízhatósága ebben a korban már rendben van. Asszony 6 éves Renault-al jár és semmi de semmi hibája nem volt míg a céges Skodámat már 2x kellet szervizbe vinni 20e km alatt pedig 0km korától gondos gazdája vagyok.
  • untermensch4
    Gugli barátom szerint az őzek végsebessége 70-74 km/h. Suzukiban ülve én arra gondoltam hogy a 60 km/h utazósebességet még fel tudja dolgozni bambi szoftvere, láttam is a tekintetükben ahogy az út mellett álltak hogy “Igen, ez előtt egyértelműen nem érdemes átszaladni.” (plusz a süniket is könnyebb kikerüléshez időben észlelni) Persze ehhez kell az is hogy ne folyamatos hajsza legyen az ember élete, maradjon idő a közlekedésre is.
  • Lacika
    Az autóvásárlás a legtöbb esetben annyira érzelmi kérdés, hogy nem lehet tanácsot adni. Vagyis lehet. Azt kell mondani hogy maxold ki a büdzsét arra a kocsira ami neked a legjobban tetszik. Kb ezt az érzelmi megerősítést várják az emberek.
    Egyszer kértek tőlem autóvásárlási tanácsot. Másfél milla a keret. Mondtam hogy max 1.2-ért vegyél autót, hogy maradjon a papír ügyintézésre és legfőképp a nem várt problémákra. Emberünk természetesen kimaxolta a büdzsét, egy nepper rávarrt valamit. Természetes lett is baj már az első héten és el kellett adni még a számítógépet is otthonról hogy meg lehessen javítani a kocsit. De szinte biztos vagyok benne, hogy én nem voltam elég jó barát hogy támogassam egy ilyen érzelmi kérdésben.
  • Karcsika

    2021-07-29 at 11:28

    Hacsak nem F Astrád van, nem érdemes cserélned a biztonság miatt.
    Ennek igy szerintem semmi értelme. Van egy nagyjából megbízható autód, ismered a problémáit stb. amit le akarsz cserélni egy zsákbamacskára, ami kb. ugyanazt tudja, esetleg többet csilingel. Kétmillióért nem nagyon adnak jó autót, akkor inkább maradj abban amiben ülsz.

  • valaki I.
    Illye
    2021-07-29 at 11:28

    Astra-d van ami 1 misit ér. (tippre H)
    Veszel valamit 2 misiért (tippre J)
    Átírás költsége, ha nem vagy szaki az átnézetés költsége, 2 misiért nem valószínű a vezetett szerviztörténet így vezérlés csere folyadékok cseréje, jó eséllyel aksi is csere. És akkor reménykedned kell, h nem lesz rejtett hiba.
    Ilyen árkülönbözetnél véleményem szerint nem jutsz előrébb.

    Ha csak 1 milla van akkor azt költsd a jelenlegire annak ismered az előéletét.

    Ha jobb modernebb autót akarsz akkor meg nem +1 millában kell gondolkodnod.

  • H.Péter
    vegyél elő egy kockás papírt és számold ki, ha 15-30% thm-es hitelt veszel fel szemben a megtakarításaidra kapott 3-10% mellett akkor szerinted ez megéri?
    Szerintem fogj egy kis pénzt és iratkozz be tanácsadásra..
  • Belavoltam
    “Persze lehet hülye vagyok és inkább MÁ-ban tartanám”

    Egyaltalan nem. Mindig jo otlet megszabadulni az adossagtol. En is vegtorlesztettem, amikor lehetosegem nyilt ra. Nem bantam meg.

  • kommentelek_én_is

    Elvárások és elképzelések ritkán találkoznak a realitással…
    Ennyi pénzért az említett megyékben ilyen házat nem fogsz találni, hacsak nem futsz bele valami válófélben lévő pár eladó házába és készpénzzel mész oda. Próbálkozz a szomszédos megyék valamelyikében, távolabb Bp-től.
  • GABOR8
    @hobbit: nekem van egy régi (nem új) házam eladó Iszkaszentgyörgyön jó helyen. Van rajta még bőven mit csinálni, de decemberig simán be lehet fejezni. Sztem 20Milla kell még befejezni.
    3 szint, 250nm2, 41MFT ha esetleg. 🙂
  • Olcsón autózni lehet, csak akarni kell.
    Autózni sokat!!! úgy lehet olcsón, ha veszel egy egyszerű!!! olcsó(alulról top10 árban) tucat autót, utána kell nézni, melyik egyszerű technológia, extráktól mentesen vadonatújan. Használod 10-15 évig, mész vele 500.000km-t, és mindig rendszeresen!!! karbantartod, gyári olaj(mert minek kísérletezni, ha egyszer arra az olajra lőtték be???), kis motor, alacsony fogyasztás, csak azt tartsd szem előtt, hogy elvigyen A-ból B-be, ha izzadós vagy legyen benne klíma és kész. 5 literes fogyasztással, minimál költséggel elvagy vele, ennél olcsóbban nem tudsz közlekedni 500k km-t. Nekem a kocsi ára 5ft/km-re jött ki legutóbb, üzemanyag 15Ft/km-re(<4L/100km), minden más(szervíz,gumi, műszaki, biztosítás, stb.) szintén még 5ft/km, ennyi 25Ft/km-ből elautókáztam. Persze nem lehet vele vagánykodni, autópályán 200-al menni, és nem motoros az ülés állítás, de elvisz mindenhová kb MÁV km áron.
  • jami
    azt mondjuk, h 2mbol, amiben ráadásul 1m hitel van, nem biztos, h biztonságosabb kocsis lesz. 4-5ert már vannak jó, leinformalhatok…
    Kevesebből csak hatalmas márkkal. Pl ha eladja M a meglévőt, azzal valaki nagyon jól jár majd, nem is lesz nehéz épp ezért, szerintem elviszik majd a tematikus csoportból…
  • Zoli
    Szia,

    Ezt írod:”Két éve kellett volna emelni, amikor mindenki más is emelt a környező országokban”.
    Hol es melyik környező országban emeltek? Jelenleg mennyi az alapkamat a környező országokban?

  • Józsi
    Autóból ha nem akarsz nagyot szopni akkor kizárólag az új a nyerő. LPG-s literes dácsia központi befecskendezéssel ami nem kokszosodik jó vétel vagy elektromos dácsia ami után fillérekből tankolod ha van hozzá helyed. Minden más már lutri főleg úgy, hogy jól túl vannak árazva a használt kocsik kishazánkban. Mehetsz túrni egy normális kocsiért a német piacot. Viszont használtan ingázni jó bármi amiben a francia 1,4-1,6 HDI motor van mert 600 ezer forintért kapsz komplett felújított motort ha valami nagy gáz lenne. Hyundai CRDI 1,6 vagy 1,7 nagy favorit, nincs velük gond persze ez nem jelenti azt, hogy te nem fogsz éppen szopni vele de itt már túlárazott kocsit fogsz csak találni. Értelmes állapotban lévő kocsi a felső sávba árazva sincs a piacon két napnál tovább, több ismerősöm adta el a tényleg jó állapotban lévő autóját úgy, hogy már a vevő kábé a kapuból meglátva alku nélkül vitte is.
  • Copywriter
    Az, aki ma Suzukit javasol városon kívüli használatra, az egyértelműen elmebeteg vagy hülye a témához. Az emberélet mindennél többet ér, ezért az ilyen papírautókat ki sem szabadott volna engedni a közutakra. Persze, mindegy, ha elcsapsz egy szarvast egy Suzukival vagy egy Skoda Octavia II-vel/VW Passat 5 vagy 6-tal. Láttátok már ezeket az autókat közelről is, vagy csak a monitor elől írogattok? És most itt még mindig 15 éves autókról beszélünk.
  • Családfő
    Illye,
    Honnan jött a konklúziód, hogy személyi kölcsön? Annál drágábbat nehezen találsz. (Jó, jó, uzsorástól is kérhetnél…)
    Jóval fentebb írtam a szabad felhasználású jelzáloghitelt, mások mást is, nem olvastad?
  • untermensch4
    Még 2008-2009ben egy alig ideges közlekedési mérnök állította egy tévémúsorban hogy a m.kir.sínbohócvállalat egy utaskm-t 26 HUF-ból hoz ki. Sztem azóta sem folyatnak ott el kevesebb pénzt évente, tehát OLCSÓBBAN autózol mint amennyibe vonattal kerülne a közlekedés, a megtakarított időt nem számolva is.
  • Lala
    A legelső szempont legyen a biztonság. Bárki bármit pofázik és okoskodik neked, ez legyen a legeslegesleges fontosabb szempont.
    Testvérem mindig mondja, találkozott egy őzzel az új autójában, volt kb 1 éves a kocsi. A jobb oldali ajtó tropa, az eleje is, de senkinek nem lett semmi baja. A régi kocsiját összezúzta volna és nem ússzák meg kórház nélkül, hogy nem is gondoljunk súlyosabbra.
    Sok helyen látom, hogy apu a nagy presztizs autóban, anyu meg valami roncs kisautóban hurcolássza a gyerekeket. Nagyon felelőtlen gondolkodás ez.
  • V.A. Lucky
    : én még idén tervezem a (lakás) végtörlesztést, kb ezzel búcsút is mondok majd a hiteleknek egy életre.
  • Zoli
    Sziasztok!

    Némi félretett pénzt érdemes Máp pluszban tartani és a kamatperiódius lejártakor betörleszteni? (Az 2 év még, havi 48 a kamat, annuitásos a hitel, max pár millióról van szó)

    Nyugdíj célra, ha némi rossz tapasztalat (életbiztosítas) után magam raknék félre havi összeget, mit javasoltok? Likvid legyen valamennyire de egy kis lekötés még belefér. (Nem akarok hozzányúlni, de nem baj ha van vészvészforgatókönyv). Évekre visszaolvastam a blogot, ez a cetelem megtakarítási számla még mindig megéri? Máp plusz gondolom nem pálya havi megtakarïtásra. Nem vagyok egy befektetési zseni, amïg hitelem van, kockázatosabb dolgot nem akarok.

    Köszönöm! Egyben köszönöm Miklósnak, hogy remélhetőleg még időben felnyitotta a szememet.

  • Kompót
    ha egy szarvas benez a szelvedon vagy egy oz. Akkor teljesen mindegy, hogy milyen autod van. Mert a pataival szetrugja a fejed, esetleg felnyarsal az agancsa. Vagy szimplan agyon nyom a sulya es a sebesseg miatt.
  • Slumbery
    Zoli

    Lengyelország: most 0,1%, és több mint egy éve annyi, akkor csökkentették 0,5%-ról. 2020-ban több lépésben csökkentették, és utoljára valamikor 2012-ben emeltek.
    Csehország: 17-19 emeltek, de mihelyst beütött a járványhelyzet keményen visszavágták 0,25%-ra, és csak nemrég (most júniusban) emeltek rajta kicsit 0,5%-ig.
    Románia: 2018-as 2,5%-ról folyamatosan vágják lefelé évek óta. Most 1,25%-nál tartanak.
    Szlovákia, Ausztria, Szlovénia ugye Euro országok, ott az európai központi bank diktál, és ők évek óta padlón tartják.

    Itt untam el a google keresgélést. Eddig a pontig nem találtam senkit, aki két éve emelt.

  • Kompót

    Unokatesomek egy swift-tel fogtak ozet. Tonkre ment a motorhazteto es ennyi. Ha a szelvedonek vagodik, akkor meghalnak. Persze fugg a sebessegtol is.

  • QTT

    El vagy tévedve. A kérdező nem egy Trabantot vagy régi Swiftet akar lecserélni egy új Q7-re, hogy itt ennyire rápörögj a biztonságra… 1 milliós akar 2 milliósra cserélni.
    Amit leírt, az alapján egy H Astra tulajdonosa és kb egy J Astra a cél. Na ott aztán nagy különbség nem lesz a biztonságban.

    De azt is elárulom, hogy egy kb 2010-es modell és egy 2021-es modell biztonsága között sincs nagy különbség. A 2010-es is ugyanúgy tele van légzsákokkal, normális utascellával, nagy szilárdságú elemekkel. Ha csattansz egy 10 éves Forddal, vagy egy 2021-es ugyanolyan modelle, nem igazán lesz különbség a bent ülök védelmében.

    Sőt, már a 2000-es évek elején is megvolt sok esetben az erős utascella és sok autó akkor is tele volt légzsákokkal. Egy avensisben pl térdlégzsák volt már akkor is. Persze, ha el van már rohadva az autó, az más.

  • porthosz
    @Lala:
    “A régi kocsiját összezúzta volna és nem ússzák meg kórház nélkül, hogy nem is gondoljunk súlyosabbra.”

    A régi kocsiját is ugyanúgy eltalálta egy őz vagy miből gondolod?
    Mert hacsak nem egy trabantja van ez csak túlreagálás.

    Egy barátom egy 1999-es Toyota Yarissal (20 éves autó!) csapott el őzet országúton pár éve. A végeredmény: ki kellet cserélni elől a hűtőt, a klímát kellet szerelni, meg némi lakatolás az autó elején és a motorháztetőn. És ennyi, semmi személyi sérülés nem történt, sőt az autó a saját lábán jött el a helyszínről.

    A felelőtlen gondolkozás inkább az, amikor anyuka a 2.5 tonnás SUV-ban felparkol az iskola ajtajához (nehogy már sétálni kelljen 200 métert) és a hideg motorú (mert 600 méterről hozza a gyereket kocsival) dizel autó odapöfög a gyerekek orra alá fél méterről…
    Aztán csodálkozunk hogy mennyi a rákos gyerek, igaz nem autóbalesetben halnak meg…

  • Szikra88
    Mi Pest megyével határos megye megyeszèkhelyèn vettünk sorházat 37.5 millioert 1986 os építès, netto 165 m2 (brutto 200 m2)
    6 millio befedi a felujitást-kazáncsere, 2 fürdőszobateljes felujítás, burkolás stb..
    Felét-remélhetőleg visszakapjuk.
    Sógornőmék ennél újabbat ( 1990 es évek) vettek festésen kívül mást nem csináltak. -felújították eladás előtt a házat.
    160.m2
    47 millio szintén ez a megyeszékhely.
    Máshol nincs tapasztaloatom, de a keresgélésben ehhez hasonló árakkal találkoztunk itt.
  • Kriszo
    Sziasztok. Kérdés. Ha moratórium előtt egy évvel kezdtem fizetni a hitelem .5 éves kamatperiodusra majd most ősszel újra folytatom akkor a hátralévő kamatperiódus 4 év? Vagy 4 év mínusz moratóriumban töltött másfél év?! Köszi ha tudjátok.
  • hobbit

    “nekem van egy régi (nem új) házam eladó” … mikor épült?
    “250 nm” … Kádárnagykocka?
    “Van rajta még bőven mit csinálni, de decemberig simán be lehet fejezni.” … Ja , amikor szakikat alig találni, akik meg vannak azok meg nem feltétlen megbízhatók.
    “41 millió” … mióta hirdeted már?

    Nincs több kérdésem.

  • Belavoltam
    “Napi 140km munkába”

    Na ez se gyenge. En mar a napi osszesen 2 ora munkaba jarast is sokallom.

  • Hollós

    Szabadfelhasználsú JELZÁLOGHITEL (!?) 1 millió Ft összegben egy használtautó megvásárlásához?
    Kb. nyersz vele 5 év alatt 60 eFt kamatot egy személyi kölcsönhöz képest.
    Költségei? Értékbecslés? Folyósítási idő? Adminisztráció? Jelzálogjog bejegyzés? Földhivatal? Esetleg közjegyző?
    Mellesleg 5 éves futamidő alatt nem is találsz ilyet, így egy 3 éves személyi kölcsön kamatköltsége alacsonyabb is.
    Komolyan mondom, azért ne adogassunk csak úgy saját kútfőből okosabbnál okosabb tanácsokat segítség címén!
  • Buy & Hold

    Arra amit írsz (havi megtakarítás) akár a map+ is jó lehet, akár magában, akár pmap-pal valamilyen arányban. Kezdetnek. Utána szerintem menj el Miklóshoz egy tanácsadásra, mert ha túl kevés kockázatot vállalsz az hidd el húsz év után sokkal többe fog kerülni mint egy (vagy akár több) tanácsadás.
    A hitel arbitrázs kérdésedhez az oldalon található kalkulátorokkal és a saját kockázattűrő képességed ismeretében tudsz választ találni (pl lehet hogy ha minden jól megy matematikailag jobban jössz így ki, v.ö. nobody ever went bankrupt without leverage).
    Sok sikert!
  • Buy & Hold
    Az én kérdésem lemaradt:
    Trading 212-vel valakinek tapasztalat esetleg?
    Brexit után 20.000 euróig véd a ciprusi felügyelet gond esetén, viszont ,,rábiztosítottak” a Lloyds-nál, elvileg 1M euróig / fő.
    Ebben Ti megbíznátok?
  • @Mindegy

    Igen, ez a leggázabb, hogy a biztonság illúziója miatt akarja cserélni a H Astrát 2 milliósra (ami kb. tényleg J Astra), de arra már nem veszi a fáradságot, hogy kicsit utána nézzen a dolgoknak…
    Emberek, a 10 éves, és az új kocsik biztonságossága között kb. nulla különbség van! 1995 és 2005 között hatalmas fejlődés volt, de 2010 és 2020 között meg kb. semmi! Érdemes olvasgatni a témában. Nagyon nem mindegy, hogy F vagy G Astrával szenvedsz balesetet, de kb. teljesen mindegy, hogy H-val vagy J-vel.

  • QTT

    Ez pontosan így van. A 2010 vs 2021-ben már egyáltalán nem a szerkezeti elemek merevségén és a légzsákokon fejlesztettek. Aki viszont érzelmi impulzusban van, az ezekkel a tényekkel nem fog foglalkozni kicsit sem. 🙂

    Ami nekem aztán teljesen mindegy, de az ne legyen már világgá kürtölve tényként, hogy a legeslegújabb autóban túléled az őzet, bezzeg a használtban ott veszik a fél család. Aztamocskos felelőtlen nem új autóval járó szülőknek a mindenit! 😀

    (Én azért a tömegre+méretre is szavazok. Ha csattan mondjuk egy 2010 körüli 1.500 kg-os Passat egy 2021-es 1.000 kg-os Yarissal én az előbbiben ülnék, ha muszáj. Hiszen a biztonsági rendszerek kb ugyanazok, de a “vén roncsnak” ott van még a tömege, ami esetleg segít egy kicsit.)

  • Bwoah

    Te magad írtad le, hogy a csehek emeltek 17-19-ben, a gazdasági felívelés időszakában. A covid idején nyilván csökkentettek, konjunktúrában jó kamatot emelni, hogy aztán a nehezebb időszakban lehessen könnyíteni. Nálunk tavaly az volt a probléma, hogy kb. nem tudtuk már hova csökkenteni a kamatot, tövig nyomtuk a gázt a lejtőn lefelé, aztán a hegynek felfelé elfogyott a szufla.

  • Belzebub
    Nekem van egy tuti tippem: pótfelvételi aug 5ig, jelentkezz egy államilag finanszírozott foszk képzésre(240 ponthatár, bármelyik két érettségi tárgy), levelező pl majd ne járj be. Diákhitel igenyles beiratkozás után 750 ezer hitel, 2% Kamatra, hitelbiralat nélkül.
  • skylaner88
    A hiteled ugyanúgy kamatozik a moratórium alatt is, a kamatperiódus szerint, ami szintén ketyeg.
    Szóval a hátralévő kamatperiódus: 4 év – moratorium ideje.