MKB Biztosítósok figyeljetek!!!
Aki követte a híreket, az tudja, hogy a CIG Biztosító megvette az MKB Biztosítót, így ha ez utóbbinál voltál biztosítva, akkor a változás téged is érint.
Úgy tűnik, hogy az új tulajdonosnak nem kell annyira a kötelező gépjárműbiztosítási állomány, legalábbis mintha erős áremelés következett volna be a tarifákban.
Úgy értem az erős áremelést, hogy milliós nagyságrendű lesz a következő évi díj, nézd meg például itt.
Durva? 🙂 Ezek csak az alapdíjak, még ezeket kell felszorozni a szorzókkal.
Ennek az az oka, hogy egy biztosító nem tud kivonulni csak úgy egy piacról, a szerződéseit vagy átruházza másra (itt úgy látszik, nem tette meg), vagy közös megegyezéssel, esetleg felmondással évfordulóra megszünteti a szerződést.
Az MKB Biztosító most ezt csinálja, mindenkinek felmondja a szerződését évfordulóra. Csakhogy:
– Te szokásos módon ki sem nyitod a kapott borítékot, vagy ha e-mailben érkezett, el sem olvasod. Tehát nem fogsz átszerződni máshová, mert nem törődsz vele. Ilyenkor a jogszabály szerint csak a régi biztosítóhoz mehetsz vissza és akkor várnak rád ezek a díjak.
– Nem fizetted a díjat az MKB-nak. Ilyenkor, ha díjhátralékos vagy, megint csak a törvény miatt (Gfbt. 5. § (2) bekezdése alapján) ahhoz a biztosítóhoz mehetsz csak vissza, ahol még adósságod van. Ez pedig az MKB lesz.
Utolsó mentsvárad, hogy évforduló előtt csak közös megegyezéssel tudsz elszakadni a biztosítótól. Erre állítólag nyitott az MKB is, mert ő leépíteni szeretné a kötelező gépjárműbiztosításait.
De csúnyán megjárhatod, ha most nem figyelsz oda.
Tehát: ha MKB Biztosítónál van a köteleződ, mindenképpen szerződj át máshová és most kivételesen figyelj oda, milyen levelet ír neked a biztosító.
Ha hátralékod van, villámgyorsan fizesd ki és utána szerződj át még az idén, ha most van az évfordulód.
Ne mondd, hogy nem szóltam időben.
DE!
Az én biztosítási évfordulóm szeptember 16., azaz én már 2017.09.16-ig rendeztem a díjat kb. pont egy hónapja, így még a jövő év nagy részében a számomra legolcsóbb díjjal leszek fedezve.
Ez az aktuális díjemelés nyilván dec.31-i évfordulós szerződésekre vonatkozik, vagy ha nem, akkor vajh mikortól reptették el így a díjakat?
Érdekes és egyben aljas is. Ezt simán meg lehet támadni annak aki figyelmetlenségből benne ragad, de persze egyszerűbb, ha figyel az ember.
Vajon az év végi évfordulósok hány százaléka tojja le az indexértesítőt a jövőévi díjakkal? 2-5% ? Még 2 %-os benyelési rátával is simán hozható a 2016-os bevétel 50-ed részre csökkentett kockázat mellett. Ha ez így tényleg fair és mehet, akkor zseniális húzás, és elég nagy prémiuma lesz a termékmenedzsernek :).
Gyorsan át is kötöttem a legolcsóbbhoz.
Előre is köszönöm a segìtséget!
Ezek a díjak 2017.01.01-től érvényesek, addig, amíg a biztosító új tarifát nem hirdet. (Nem fog, mert célja, hogy mindenki elmenjen tőle.)
Egyébként ezért nem biztos, hogy a legolcsóbb díj a legmegfelelőbb. Az idén év közben a KöBÉnek is voltak gondjai például. Szóval ha lehet inkább nagy bizotsítót válasszatok, ne a legolcsóbbat.
Fontos, hogy kgfb-nél NE várjátok meg, míg a biztosító mondja fel a biztosítást, mert több biztosító pótdíjazza azokat akiknek a biztosító mondja fel a szerződését!
Szerinem nagyon jogorvoslat nincs, a biztosító szabályosan járt el, egyszerűen megemelte a tarifákat. Az ügyfél meg magára vessen, ha figyelmetlen!
Mi is van benne az inflációs kosárban?
A nagy biztosítók rájöttek, hogy az árvesenynek mára már vége van, és a kgfb ágazat súlyos veszteségeket termel. Alacsonyabb üzemanyag árak, több autó az úton, több balesetet eredményez, amit ki kell fizetniük. És nyilván nem a két szép szemünkért tartják fenn az ágazatot, szeretnének nyereséget termelni. Ezért mennek feljebb most a díjak.
(Tudom, ez más kategória, de akkor is többszöröse.)
Tipp, ha valaki megfeledkezne a biztosítóváltásról:
Üzembentartó váltás (akár oda-vissza) sokkal olcsóbb mint kifizetni a milliós díjat. Családon belül elvileg megoldható, hogy elengedjék a vagyonszerzési illetéket, csak új forgalmi kell 6000 Ft-ért.
Pénz elutalva, kötvényt megkaptam, már csak valami lapot kell aláíratattni velük amiért elméletileg holnap mehetek be és dobhatom tovább a banknak.
Most akkor mi van? Kvázi keressek másik biztosítót a befizetett éves díjjat meg buktam?
Elöre is köszönöm a segítséget.
origo.hu/auto/20161117-skoda-privat-lizing-uj-autofinanszirozas-magyarorszagon.html
Marha jó, egy dolgon hasalt el a cikk, persze hogy a végén 😀
,,havi 70-150 ezer”
Jó persze, ez nem konkrét tutibiztos adat, de szorozd csak mennyibe kerülne ez nekem 😀 3,360-4,2 vagy 7,2-9 millió forint 4 vagy 5 év esetén, és a végén még egy eladható használt autóm sem lesz, ami ér vagy 2-4 milliót mondjuk. Persze, minden ingyen van, ez elsőre nyerő lehet, főleg aki nulla önerővel vette az új autókat.
Az új autónál lehet (szinte biztos) jobb az ajánlat, sőt, ha azt nézem hogy vadi új, és nem egy minőségi 10-13 éves, vagy egy átlag alatti 6 éves használt autóm van, amiknek a havi költsége úgy 35-60 ezer forint lehet, már kifejezetten hívogató.
Az tuti, az fogja lízingelni, akinek van pénze új autóra.
Abszolút fals adatot látsz, ugyanis ha az évfordulód februárban van, akkor még nem tudod kikalkulálni a hiteles díjakat. Ez azért van, mert ahogy korábban is írtam, az évforduló előtti 60. napig a biztosítók bármikor új tarifát hirdethetnek. Az a szabály, hogy a kihirdetéstől a hatályba lépésig minimum 60 napnak el kell telnie, tehát nem tudsz hiteles kalkulációt csinálni. Díjemelkedés a korábban leírtak miatt folyamatosan várható minden biztosítónál.
A tipped pedig nagyon rossz, mert az igaz, hogy a fedezetlenségi díjnál olcsóbb lehet az üzembentartó váltás, viszont nem szabad elfelejteni, hogy a baleseti adó nem a biztosítót illeti meg, hanem a NAV-ot, és adók módjára behajtható tartozás lehet belőle. Így már nem is olyan olcsó az üzembentartó váltás. Igaz?
Az elektromos autós cikkben az “egybillió forintnyi bevételre tesz szert a jövedéki adóból, ennek legnagyobb része az üzemanyag adózásából származik” szenzáció hajhászra sikerült.
2015-ben csúcs 600 milliárd körüli volt az üzemanyag jöv. adó.
A másik, hogy nem veszed bele a dolog társadalmi értékét. Engem boldoggá tesz hogy én vagyok az, aki előre viszi a dolgokat, hiszen ha én és a hozzám hasonlók nem vennék meg drágán az új technológiákat, soha nem lenne elérhető áru, hogy a plebs is használhassa.
Látod, ezért vettem én elektromos autót, ami kényelmetlenebb, drágább és gazdaságtalanabb, mint az, amiből átültem. És mégis boldogabb vagyok benne.
Nyilván tőled financiális szemléletű bejegyzést vár mindenki, de szerencsére az élet nem csak a pénzről szól.
és másik oldalról közelítve sem nagy csoda, ha valaki megvesz egy új kis-középkategóriás autót, nagyjából ide jön ki havi 70-150 ezer közé, ha minden költséget beleszámít.
Nyilván van haszna a flottakezelőnek is, de ő a nagy darabszám miatt kedvezőbb áron vásárol, így 1-2 autónál minimális az eltérés a bérlés és a saját tulajdon között, mert a flottakezelő hasznát nagyjából fedezi a kedvezőbb vételár.
Átlag embernek ez nem volt elérhető eddig.
Kíváncsi leszek, hogy ugyan akkora összeget hogy fognak kigazdálkodni 😀
Nem vagy jól informálva. A Köbének semmi problémája nem lett volna ill. nem is volt csak éppen Wáberer úrnak nem tetszett hogy a nagy tgk.-ás flották nem mind az ő biztosítójánál voltak biztosítva és ráengedte az MNB-ét a Köbére nyílván megfelelő kormányzati háttérrel. Bármelyik biztosítónál tudnak találni valamit még a nagyobbaknál is. Egyébként pont az egyik nagynál jelesül a K&H-nál vannak gondok a kárrendezéssel mert a nagy kgfb. állomány miatt annyi a káruk hogy nehezen tudják kezelni.
Egyébként szerintem mivel a biztosító felmondja, ha valaki elfelejti átkötni máshova, akkor a mabisz felé kell fedezetlenségi díjat fizetni, amíg nem köt máshol, nem? Ez nem ugyanaz, mintha simán elfelejtene váltani, mert ott fennmarad a szerződés, itt viszont a biztosító felmondta. (mondjuk a fedezetlenségi díj sem olcsó, de legalább nem milliós nagyságrend, és nem egész évre, csak amíg nem köt máshol biztosítást)
Az már egy másik kérdés, hogy a többi kicsinél is lehet gond, mint ahogyan volt is már rá példa. (MÁV ÁBE, Astra) A K&H Biztosító (nem a bank) sem tartozik a nagy biztosítók közé. Persze, hogy lehet találni bárhol hibát. Itt az a kérdés, hogy egy komolyabb felügyeleti bírságot kik fognak kibírni adott esetben. A kicsik, vagy a nagyobbak? Akkor kihez érdemes kötni?
@kridli: Igen, a fedezetlenségi díjat a MABISZ kárrendezési alapjába kell fizetni. Ennek is van baleseti adó vonzata, amit a MABISZ utal a NAV felé. És sajnos lehet komoly nagyságrend, ha az ügyfél nem értesül (nem nézi az emailt, kidobja a levelet) a felmondásról, és széttárt karokkal jön, hogy ” Dehát én nem is kaptam csekket……”. Láttam már ilyet sajnos.
Azért én jó esetben jobban örülnék, ha valaki ledarálja az autóm (bár az a legjobb, ha ilyen nem is történne meg soha), akkor nem valami nagykátai nyugdíjas dalárda színvonalával vetekedő egyesületi biztosító próbálnak helytállni, hanem egy rendes cég. Nem is értem, ki és mikor engedte meg, hogy egyesületek is belépjenek erre a piacra?
Az Allianz szerintem nagy áremelést csinál bizonyos embereknél. Nekem jan 1-ei az évforduló, fel is ment a díj 19-től 33-ra (adó nélkül), pedig náluk van a cascom és a lakásbiztosításom is. Én: 30 eleje, Pest, B8. Apósomnak szinte semmit nem emelt ugyanez a biztosító, ő 60as, vidék, B10. Lehet ki akarják szórni a fiatalabb pestieket?
Azzal a lendülettel fel is mondtam és máshova szerződtem.
Az MKB-s tarifa táblázatot nézve, az vettem észre, hogy a 31-35 éves kor az “ideális” a kötelező szempontjából.
Persze az alapkérdés: mi a fenéért van kötelező biztosító. Ha valaki nem köt és balesetezik, majd kifizeti a saját költségből. Ez a kötelező csak arra jó, hogy a nem balesetezőket lehúzzák.
forbes.hu/uzlet/ez-bubi-autoval-greengo/
Szerintem egészen jó lehet, nyilván inkább csak az a célcsoport, aki a lerakási zónán belül lakik.
Gyors guglizással ezt találtam: “Személyi sérüléses károknál a káreseményenkénti kártérítési limit 1.600 millió forint, dologi károk esetén káreseményenként 500 millió forint összeghatárig térít a biztosító. A szolgáltatás egységes és minden biztosítóra kötelező.” (Netrisk)
Nem tudom, hogy állsz anyagilag, nekem gondot okozna hirtelen kifizetni 2,1 milliárdot -vagy nagyságrendekkel kevesebbet is-.
Mondhatod, hogy akkora kárt úgysem okozok. De mi van, ha mégis? Pl. autópályán elbambulsz, aztán gyorsan történnek a dolgok. Tömegkarambol -rendőri és tűzoltói kiszállási díjjal, műszaki mentéssel-, valami különlegesen drága jármű sérül meg, vagy megsemmisül pl egy kamionnyi LED TV, stb. És akkor még személyi sérülésről -vagy szörnyűbbről- nem is beszéltem. Épp elég ekkor a lelki teher, legalább anyagi ne legyen mellé. Ezért nem sok ez, a CASCO ugyanekkora éves díjért fizet pár milliót
igen, ez mukodhet akkor ha csak megnyomsz veletlenul egy autot (altalaban akkor el is rendezi az ember helyben penzzel es kihagyja a biztositot), de ha okozol egy eletfogytig tarto rokkantsagot amire aztan fizethetnel milliokat, akkor mar nem. Nem veletlenul tettek kotelezove.
Ilyen alapon a TB is csak azert van, hogy a nem betegeskedoket lehuzzak 🙂
Egy balesetben általában van egy vétkes és egy vétlen. Szóval te mint “nembalesetező” ugyanúgy lehetsz károsult. A kötelező meg valójában téged véd, mert Gipsz Jakab kisnyugdíjas ha összetöri a pármillió autódat, akkor bizony ő nem fogja tudni saját zsebből kifizetni neked, te meg futhatsz a pénzed után évtizedekig, míg havi párezerrel letiltják a nyugdíjából.
Elnezest az off-topicert, de ma kaptam kezhez a CITIBANK levelet az Erstre-s csatlakozas menetrendjerol. Meg regi CITILIFE hitelkartyaskent teljesen koltsegmentes volt a kartyam, csak a penzt termelte. Most viszont egy Erste Wizzair hitelkartyat ajanlottak fel helyette 2017 februartol.
Szerintem tobbunket erdekelne, hogy milyen mas hitelkartyara erdemes valtani, ha mar ez az aranytojast tojo tyuk “megszunik”.
Koszonettel, vanadis
citibank.hu/hungary/homepage/landing-page/ujbankom/erste-max-hitelkartya-mass.html
A Raiffeisen OneCard Gold lehet érdekes.
raiffeisen.hu/maganszemely/hitelkartya/onecard-gold
Nekem is mint gondolom szinte mindenkinek a Wizz Air hitelkártyát ajánlották. A hivatalos indoklás szerint az elmúlt 12 havi tranzakcióim alapján (kétszer vettem kólát a reptéren, biztos ez indokolta:))
A valóság nyilván az, hogy a háttérben komoly lobbitevékenység ment a Wizz Air részéről, és nem kevés pénzt fizetett a Citinek, a több tízezer ügyfélért cserébe.
A Wizz Air hitelkártya valóban nagyon jó annak aki rendszeresen repül, viszont aki nem, annak nevetségesen gyenge, tulajdonságokkal bír főleg a citihez képest.
Mérgemben felhívtam a citit, hogy ezt nem fogom tudni elfogadni, és azt mondták, hogy a hét második felében hívjam vissza őket, mert valószínűleg a jokert vagy egy most bevezetésre kerülő új hitelkártyát is lehet választani, amelyek hasonlóak a citihez.
A kérdésedre válaszolva, nekem Citi Shell hitelkártyám van, de én az Ersténél egyedül a Jokert látom alternatívaként, bár az is gázos, mert a csoportos beszedések után ott nem jár pénzvisszatérítés. De még ez a legjobb talán.
simifx: mint már említettem azért volt jegybanki ellenőrzés ami egyébként minden biztosítónál van és szinte kivétel nélkül mindet megbüntetik mert a konkurens ráküldte őket ennyi nyílt titok az is hogy ki és miért, de ezt már említettem.
Kedves @sismifx!
Valóban nem a valós adatot látom, de hirtelen megtöbbszörözte a biztosító a biztosítási díjat, majd alig több mint egy hónap múlva visszacsökkentse, erre nem látok túl sok esélyt.
Milyen fedezetlenségi díjról beszélsz? Én csak azt mondtam, hogyha valaki benézte a biztosítási évfordulót, és az MKB-nél lett hirtelen pl. 1,5 milliós díja, akkor üzembentartó váltással jobban jár.
Lépései:
0. Észreveszem, hogy hirtelen 1,5 millióra emelkedett a díjam, de nem tudom felmondani, mert kicsúsztam a 30 napból.
1. Üzembentartó-váltás értelemszerűen az üzembentartó nevére szóló biztosítással.
folyt köv