Rossz hír a teslásoknak
Péter küldte tovább a hírt, hátha érdekli/érinti az olvasók egy részét: megszűnik az ingyen töltési lehetőség a Tesla Super Chargereken március kilenctől. Onnantól csak pénzért lehet majd tölteni, mint az összes többi töltőnél.
Ez csak első hallásra rossz hír, annak idején kifejezetten jót tett a villanyautós társadalomnak, amikor bevezették a fizetős töltést az utcai töltőkön.
Addig nem fértél oda a töltőkhőz, mert a helyi potyázók lógtak a töltőkön mindenhol és mindig. S ez most is gond a teslás csoportokban, hogy akinek kellene töltenie, az nem tud a helyiek miatt tölteni.
Mostantól majd mindig lesz szabad töltő a Super Chargereken is.
> Eleve hülyeség és hatásvadász ilyet mondani, hogy “a város az autóké”
Annyira nem hülyeség, ha megnézed, milyen százalékban foglalják el az autók a (bel)városi közterületeket. #arroganceofspace
A többiben nagyjából egyetértünk 🙂
“manapság amúgy is trendi lefikázni mindent, ami régi. Van, akinek rendesen problémát jelent, ha egy apphoz, vagy netán az Androidhoz nem kap frissítést. Fórumok vannak tele azzal, hogy xy telefonra vajon kijön-e az új Android/iOS mintha nem lenne rohadtul mindegy.”
ertem hogy mit akarsz mondani de a szoftver frissites pont rossz pelda mert azt nem divatbol teszi fel az ember
Nem fognak hegyekben állni a használt akkumulátorok, ahhoz túlságosan értékesek.
Magyarországon is van már akku ujrwhasznositassal foglakozó vállakozás egyetlen gondjuk, hogy egyelőre nincs elég feldolgozható tönkrement akku, a gyári selejttel tudnak csak dolgozni
villanyautosok.hu/2023/03/07/tenyleg-piszok-jol-mukodik-az-akku-ujrahasznositas/
Az első becslések alapján (Tesla statisztikák, hiszen csak ők vannak piacon közel 10 éve) sokkal tovább marad egy elektromos autó használatban egyébként, mint egy belső égésű. Legalábbis Amerikában.
A többlethalálozás meg teljesen egyszerű dolog: az egyik autó kipufogja a sok mocskot a másik meg nem. Akik mellette állnak, beszívják és egy részük tüdőrákos lesz.
Amelyik autó nem pöfögi, annál meg nem. Fékpor, gumipor van e-autónál is, bár előbbi szintén jóval kevesebb.
Egyébként pedig egy autógyár által termelt szennyezést sokkal egyszerűbb kezelni helyben, mint kismillió pöfékelő motorét szerte a világon. Szóval értelmesebb lokálisan a zöld utat választani, és mivel az ember alapvetően önző lény, a kormányok ezt is választják.
Miattam / miattunk igazán nem kell költségbe verned magad, villanyautót vagy napaelemet venni, oltakozni stb. stb. Nyugodtan vezesd az életedet az ízlésednek megfelelően ahogy én / mi is tesszük. A vetítést pedig hagyd meg kérlek a mozinak.
Az automata esőérzékelő használhatatlan, a világítás gagyi és így tovább.
Nézd meg a külföldi oldalakat, hány ilyen féléves autót árulnak és mennyit más márkákból. S a más márkák jellemzően szalonautók vagy tesztautók. Nem véletlen.
Tényleg jótanács, menj el és próbáld ki, milyen a minőségérzés. A fingóapp nem fog kárpótolni a tolatóradar meg a holttérfigyelő meg a műszerfal hiányáért, az olcsó beltérért, a hulladék kormányért, jóindulattal átlagos ülésért vagy hogy kiabálni kell az autóban autópálya sebesség mellett.
Ja láttátok, hogy kicsit már pár állam átgondolta hogy legyen ez a 2035? 😀
Az nem úgy van. Építeni nem lehet garázs nélkül, de ott is van mozgástér, nekem sincs kedvem előtúrni a jogszabályt.