Rossz hír a teslásoknak

Péter küldte tovább a hírt, hátha érdekli/érinti az olvasók egy részét: megszűnik az ingyen töltési lehetőség a Tesla Super Chargereken március kilenctől. Onnantól csak pénzért lehet majd tölteni, mint az összes többi töltőnél.

Ez csak első hallásra rossz hír, annak idején kifejezetten jót tett a villanyautós társadalomnak, amikor bevezették a fizetős töltést az utcai töltőkön.

 

Addig nem fértél oda a töltőkhőz, mert a helyi potyázók lógtak a töltőkön mindenhol és mindig. S ez most is gond a teslás csoportokban, hogy akinek kellene töltenie, az nem tud a helyiek miatt tölteni.

Mostantól majd mindig lesz szabad töltő a Super Chargereken is.

Share

62 hozzászólás

  • törzsmókus

    > Eleve hülyeség és hatásvadász ilyet mondani, hogy “a város az autóké”

    Annyira nem hülyeség, ha megnézed, milyen százalékban foglalják el az autók a (bel)városi közterületeket. #arroganceofspace

    A többiben nagyjából egyetértünk 🙂

  • törzsmókus
    miért gondolod, hogy neked *jár* az autó, meg az ingyenes tárolóhely a lakásod közelében? Ha nincs hely, akkor nincs hely ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯ ha szeretnél saját autót tartani, akkor költözz olyan lakásba, amihez van garázs / parkolóhely, vagy viseld el, hogy az autódat valahol messze tárolhatod csak.
  • V

    “manapság amúgy is trendi lefikázni mindent, ami régi. Van, akinek rendesen problémát jelent, ha egy apphoz, vagy netán az Androidhoz nem kap frissítést. Fórumok vannak tele azzal, hogy xy telefonra vajon kijön-e az új Android/iOS mintha nem lenne rohadtul mindegy.”

    ertem hogy mit akarsz mondani de a szoftver frissites pont rossz pelda mert azt nem divatbol teszi fel az ember

  • axt
    Dehogyisnem, divatból. Amire te gondolsz, az a biztonsági frissítés. De az más.
  • szocske

    Nem fognak hegyekben állni a használt akkumulátorok, ahhoz túlságosan értékesek.

    Magyarországon is van már akku ujrwhasznositassal foglakozó vállakozás egyetlen gondjuk, hogy egyelőre nincs elég feldolgozható tönkrement akku, a gyári selejttel tudnak csak dolgozni

    villanyautosok.hu/2023/03/07/tenyleg-piszok-jol-mukodik-az-akku-ujrahasznositas/

  • Péter már majdnem egy km
    Az akkumulátor újrahasznosítás egy felfutó félben lévő biznisz
    Az első becslések alapján (Tesla statisztikák, hiszen csak ők vannak piacon közel 10 éve) sokkal tovább marad egy elektromos autó használatban egyébként, mint egy belső égésű. Legalábbis Amerikában.
    A többlethalálozás meg teljesen egyszerű dolog: az egyik autó kipufogja a sok mocskot a másik meg nem. Akik mellette állnak, beszívják és egy részük tüdőrákos lesz.
    Amelyik autó nem pöfögi, annál meg nem. Fékpor, gumipor van e-autónál is, bár előbbi szintén jóval kevesebb.
    Egyébként pedig egy autógyár által termelt szennyezést sokkal egyszerűbb kezelni helyben, mint kismillió pöfékelő motorét szerte a világon. Szóval értelmesebb lokálisan a zöld utat választani, és mivel az ember alapvetően önző lény, a kormányok ezt is választják.
  • pkrt
    Kedves köszönöm a kifinomult, intelligens reflektálásodat amellyel tökéletesen bemutattad magad. Sajnos nincs még gyermekem és ha lesz akkor sem valószínű, hogy az iskolánál találkozni fogunk. Ahogy jó eséllyel egy környéken sem fogunk élni és ismerősök sem leszünk soha. Praktikusan azért mert nem vonzanak a sznob dolgok és a sznob emberek.
    Miattam / miattunk igazán nem kell költségbe verned magad, villanyautót vagy napaelemet venni, oltakozni stb. stb. Nyugodtan vezesd az életedet az ízlésednek megfelelően ahogy én / mi is tesszük. A vetítést pedig hagyd meg kérlek a mozinak.
  • Magyarorszag rakos emberekben is elso helyen van
    Az elektromos autokra karogok azt elfelejtik,hogy amellett,hogy igy is ugy is olcsobb egy elektromos autot fentartani,magyarorszag vezet a tudo es amugy is minden rak(elemiszefekbe nalunk olyat is lehet tenni ami 3/4euban tilos!) amit a kevesebb mocskos levego csokkentene,nezzetek csak meg a koruton vagy barmelyik kerulet falain a kormot…az egeszsegugyi szempont jelentosebb az anyaginal es igen jol irta a masik meg ha kicsit fentrol szolva is hogy o nem okadja tele a gyereked tudejet a suli elott jaro dizel v benzin autojaval,most tudatlansag vagy sima ostobasag az elektromos auto ellenesseg nem tudni mi szol ezen emberekbol,de nem az lenne a normalis,hogy mindenki csokkentse a karosanyag kibocsatasat,szemetelest,muanyagfelhasznalast??? Vagy elunk a manak,majd szivjanak a tobbiek nekem legyen jo~alt.magyar onzo mentalitas~ a toltest varhato volt h “vamolni fogjak” de igy is olcsobb 😉
  • jami
    Rémlik vmi jogszabály kétezres évek közepéről, h nem adható el új lakás min. 1 parkolóhely/garázs nélkül. A mi társasházunknak pl. több parkolóhelye/teremgarázs volt, mint lakás – és sok szomszéd mégis az utcán parkolt és bent ott álltak üresen a helyek… Nem csak nappali “hazaugrottan, mindjárt indulok” idejére. Mert vettek 2. autót, de hát nem fognak ilyen hülyeségre költeni, drága a pakolóhely (akkoriban pár százezer volt, a kocsi, amit vettek, több millió). Vagy volt teremgarázs, de telepakolták és a kocsi már nem fért be. Vagy kiadták…
  • Tamás
    Milyen fogyasztás mellett jön ki a 950Ft /100 km? Én is gondolkodok egy Y LR-ben, de én azért nem ilyen árral számoltam, ha otthon tölteném.
  • Kiszamolo
    Tamás, ne mondd el senkinek, de übergagyi az autó. Én is elmentem megnézni, de szerintem egy Dacia luxusjármű ahhoz képest. Minden, de tényleg minden csak a spórolásról szól. Nincs hangszigetelés, nincs műszerfal, nincs holttérfigyelő, nincs már tolatóradar sem, kulcsot sem kapsz, mert az is pénzbe kerül és így tovább. De legalább tragédia a szerviz és drága a javítás, ezért is háromszor annyi a cascoja, mint más hasonló áru elektromos autónak. Nem ennyi pénzért, de a feléért is különb minőséget várna el az ember.

    Az automata esőérzékelő használhatatlan, a világítás gagyi és így tovább.

    Nézd meg a külföldi oldalakat, hány ilyen féléves autót árulnak és mennyit más márkákból. S a más márkák jellemzően szalonautók vagy tesztautók. Nem véletlen.

    Tényleg jótanács, menj el és próbáld ki, milyen a minőségérzés. A fingóapp nem fog kárpótolni a tolatóradar meg a holttérfigyelő meg a műszerfal hiányáért, az olcsó beltérért, a hulladék kormányért, jóindulattal átlagos ülésért vagy hogy kiabálni kell az autóban autópálya sebesség mellett.

  • eLemlámpa
    Tudtam én, hogy ezért van ez a sok villanydodzsem cikk, ezeket nézegeted 😀 De ilyenkor már a marketing gépezet elkapott, csak idő kérdése, mikor veszel egyet. Köszi a mobilnetes cikket is, azóta használhatatlan a környéken 😀

    Ja láttátok, hogy kicsit már pár állam átgondolta hogy legyen ez a 2035? 😀

    Az nem úgy van. Építeni nem lehet garázs nélkül, de ott is van mozgástér, nekem sincs kedvem előtúrni a jogszabályt.