Skoda privát bérlet: kinek éri meg?

Egy hónapja jött a hír, hogy a Skoda egy máshol bevett, nálunk azonban újnak számító konstrukcióval jött ki a piacra, ez pedig az általa Privát bérletnek hívott finanszírozás.

Röviden a lényege: kellő hitelképesség esetén akár nulla forint önerővel elhozhatunk egy új Skoda autót a szalonból, amit 3 vagy 4 év múlva egyszerűen visszaadunk. Addig havi bérleti díjat fizetünk rá, ami tartalmazza az összes költséget (biztosítások, szervizek, gumicsere, stb.), tulajdonképpen csak tankolni kell az autóba, illetve lemosni, autópálya matricát venni és az ablakmosót feltölteni.

A díjakat évi átlagos 15 ezer kilométeres futásteljesítménnyel adják meg, ha ezt túlléptük, akkor kilométerenként 33 forintot fizetünk, ha nem értük el, akkor 16 forintot visszakapunk kilométerenként.

A rossz hír, hogy meg van adva, milyen autókból választhatunk.

A példa kedvéért Octaviánál csak Style 1.4 TSI kéziváltós autót választhatunk, Rapidnál Abient 1.2 TSI az, amiben gondolkodhatunk.

Ezen túl azonban olyan extrákat kérünk bele, amiket akarunk, legyen az metálfény, vagy ülésfűtés. Természetesen ilyenkor a havi bérleti díj is változik a vételár függvényében.

Mivel eleve olyan embereknek szánják a lehetőséget, akik átlagos felhasználók, együtt lehet élni azzal a megkötéssel, hogy például dízelmotorral nem kérhetőek az autók. Évi 15 ezer kilométerre amúgy sem venne senki dízelt, a modern 1.4-es motor pedig elégségesnek tűnik az átlagos felhasználónak. (Az automata váltó hiánya kicsit fájóbb lehet többeknek.)

A nagy kérdés, ami bennünket érdekel, hogy megéri-e ez a konstrukció bárkinek?

Az első lehetőségünk, hogy megvesszük készpénzért az autót. Egy Skoda Octavia Style 1.4 TSI 5 ajtós, fehér színű autó pótkerékkel, mint egyetlen plusz extrával az alapfelszereltségen kívül listaáron 6,76 millió forint.

Egy nem túl véres alkudozás után ezt az autót el lehet hozni 5,67 millió forintért. Kifizetjük az átírást (101.600 Ft) és a kötelezőt, illetve a 10% önrészű cascot (budapesti, 35 éves lakosnak ez a kettő évente a legjobb ajánlat szerint 200 ezer forint). Ezután használatba vesszük az autót.

Négy év múlva ez az autó (keveset futott, magyarországi, de kevés extrával) ér a hirdetések alapján jó esetben 3,5 millió forintot.

Ezzel áll szemben a Skoda privát bérlet, ahol megmarad a közel hatmillió forintunk, viszont havonta kell fizetnünk 113.171 forintot. ( A kisebb Rapid kisebb motorral és eggyel alacsonyabb felszereltségi szinttel csak 5.000 forinttal olcsóbb havonta, így azzal tovább nem foglalkozunk.)

Ezt felszorozva 48 hónappal, megkapjuk, hogy kvázi kidobtunk az ablakon 5,43 millió forintot és még autónk sem lesz négy év múlva, amit eladhatnánk.

Bárki látja ránézésre, hogy bolond, aki ezt választja.

Azért bontsuk ki ezt kicsit jobban:

Az első esetben kiadtunk néhány fillér híján 6 millió forintot, amiből visszakaptunk 3,5 milliót eladáskor, vagyis 2,5 milliót könyvelhetünk el értékvesztésként.

Ezen túl még fizettük a biztosításokat, a további 3 évre ez 600 ezer forint.

A három kötelező szerviz alsó hangon 250 ezer forint lesz.

Veszünk egy garnitúra téli gumit legalább 70 ezer forintért és cserélgetem a téli-nyári abroncsokat évi 20 ezer forintért, ez összesen 150 ezer forint.

Önkormányzatnak fizetendő adó évente 38 ezer forint. Négy évre ez 152 ezer forint.

Ha más költséggel nem számolok, üzemanyag, parkolási díj, mosatás, és egyéb dolgokon túl 3,65 millió forintért autóztam négy évig.

A másik esetben ezt a hatmillió forintot beteszem prémium magyar állampapírba, TBSZ számlán, infláció plusz 3,25%-os kamatra.

Négy év múlva ebből visszakapok 7,1 millió forintot, ha az infláció csak 1% lesz a következő négy évben.

Kifizetek 5,43 millió forintot bérleti díjra, ebből lejön az 1,1 millió forint, amit nyertem azon, hogy megmarad a tőkém, vagyis a végeredmény 4,33 millió forint.

Ez alapján mintegy 680 ezer forinttal jobban jártam, ha megvettem az autót, mintha csak béreltem volna. (Az is igaz azonban, hogy ha listaáron veszem meg az autót, akkor toronymagasan a bérlés nyert volna. De igen kevesen vesznek listaáron új autót.)

Természetesen lehetnek egyéb szempontok is, de anyagilag sajnos nem tűnik olyan nagy előnynek az új lehetőség.

Külföldi fórumokon gyakori forrása a felháborodásnak, hogy visszavételkor a lízing cég mindenbe beleköt, apróbb, 3-4 éves autónál természetes karcokra horror összeget felszámol büntetésként. Ez is egy kockázat.

Ha tiéd az autó, van lehetőséged hamarabb, vagy később eladni a tervezettnél, ha az neked jobban megfelel, bár ott van az értékesítés terhe és a vételár kockázata is.

(A hitelfelvétellel azért nem hasonlítottam össze az ajánlatot, mert a legbiztosabb jele annak, ha túl drága autót akarsz venni, hogy nincs rá elég pénzed. Ha azért nem veszel 6 milliós autót, mert nincs annyi pénzed, akkor keress olcsóbbat, olyat, ami kijön a 3-6 havi keresetedből és készpénzben a rendelkezésedre is áll.)

Share

106 hozzászólás

  • Kiszamolo
    Alma, új autót csak szakszervizbe vihetsz.
  • mtoma73
    Ráadásul, ha jól tudom 2014 óta minden új autóban kötelező a szelepbe jeladó. Amit minden cserénél a központi egységgel össze kell hangolni. Ezért is elkérnek a gumisok és a márkaszervízek is kerekenként 2000 Ft-okat. Nyilván egy gombnyomás az egész, de jó pénz 5 mp-es munkáért.
  • realestate
    jó írás, de ezt a konstrukciót ELEVE azoknak találták ki akinek nincs nemhogy hat, de még két millája sem, de szeretnének szép, új autóval járni (bármilyen okból is).

    Olyan mintha azt hasonlítanánk össze megéri-e bérelni lakást a vétel helyett… akinek nincs megfelelő önerője és fizetése vagy tőkéje annak teljesen felesleges…. ugyanis NINCS választási lehetősége! Le kell nyelni a békát, ki kell fizetni a relatív magas bérleti díjat…

  • szocske
    , nem tudok róla, hogy ez kötelező lenne, persze attól még lehet.
    Akárhogyis, ésszerűen is meg lehet oldani, a mazda pl. úgy ellenőrzi a keréknyomást, hogy pontosan méri a kerekek fordulatszámát, amire úgyis ott van az abs jeladó (gumicserénél nyilván kalibrálni kell), mivel eltérő a puha és a megfelelő nyomáson lévő kerék fordulatszáma, nincs nincs szükség jeladó, így nincs extra költség és meghibásodási lehetőség. Hátrány, hogy valamivel talán pontatlanabb, de közlekedésbiztonsági szempontból épp elég a pontossága ennek a módszernek.
  • Kiszamolo
    skodatulaj, tuti, hogy a kilométerdíjon kívül is rengeteget fogsz fizetni, mert az állapota sem olyan lesz, mint egy alig használt négyévesé.
  • Zedder
    Ez a privát lízing teljesen elfogadott dolog Németországban, kb. minden autómárka elérhető így, a havi 99 eurótól kezdve határ a csillagos ég. A gondolkodásmódon kell változtatni: nem a birtoklásért, hanem a használatért fizetsz. Nem feltétlenül rossz ez, sőt. Élethelyzete válogatja.

    Fura amiket írtok a kárfelmérésről, én mondjuk bérautóra mindig full biztosítást kötök, önerő nélkül, ez nyilván drágább, de az még drágább lenne, ha nekiállnának kekeckedni egy-két karcoláson… És az ismerősi tapasztalat az: ha tudják, hogy nem kötöttél biztosítást, akkor darabokra szedik a kocsit.

    Lízinges átadás-átvételem is volt már, igazából lehet csak szerencsém volt, de amennyi kis karc, felverődés meg parkolóban ajtórányítás történt az elmúlt 3 évben, simán legombolhatták volna rólam egy új fényezés árát. Lehet elfogadták, hogy az autó egy használati tárgy, és 3 év után úgy néz ki, ahogy…

  • Benőke
    Pár buktatója van. A visszavételnél gondolom ahogy autóbérlésnél minden apróságot figyelnek, könnyű százezreket bukni. 4 év alatt óvatlanul is lehet bármi baja. Karcolások meg elkerülhetetlenek. Azon felül itthon nem mindenki veszi újonnan az autót, mert egyszerűen nem teheti meg vagy nem akarja elszórni a pénzt, használtan már 2-4 évesen jelentősen olcsóbban lehet egy jó autót kapni. A választék is gyér. Nem csak típusból, hanem típuson belüli változatok is. Valaki nem akar a problémás TSI -vel foglalkozni. Az ötlet jó, de Magyar piacra drága, kisebb nyereség hányaddal ütőképesebb lenne az ajánlat, bár így sem rossz. A szerviz díjak nem tudom mennyit emésztenének fel, 60k km alatt nem lehet sok baja egy vadi új autónak, ha meg igen az is garanciális.
  • Handalamandala

    Ezt a szemléletet próbálták meg a mosodák esetében is letolni a magyar emberek torkán, hogy egy (vagy szárítógéppel kettő) géppel kevesebb lenne a lakásban, nem kell a karbantartása miatt aggódni, és blablabla.
    Ott se jött ki a matek, nem is nagyon terjedtek el a mosodák.
  • Tibor
    @realestate: pontosan, annyi kulonbseggel hogy auto nelkul megvan az ember, de lakas nelkul ahol elhet haat, a hid alatt hideg van…

    Viszont latszik hogy ez pont a 0 onerovel elviheto, nincs penzem de ujautoval akarok villogni piacra lett celiranyozva, es ez a piac meg mindig igen jelentos kis hazankban.

  • Nándi
    Nekem egy okból tetszik ez a dolog.
    Jól mutatja, hogy nagyságrendileg mennyibe is kerül ha valaki 3-4 évente cserélgeti az autóját. (mindig újra, mindig jórészt hitelből)

    Persze ezt a lap olvasói remélhetőleg amúgy is tudják, de lássuk be, sokan csak a havi részletet fogják fel.

  • Zedder

    A kettő szerintem elég távoli példa.:) Nincs az a pénz, hogy más által is használt mosógépbe tegyem a saját vagy a családom cuccait.

    Ellenben egy autót kihozol nullkilométerrel a szalonból, x évig használod, majd visszaadod, vagy tovább lízingeled.

    Talán a mostanában szintén terjedő szoftver-előfizetésekre hasonlít a legjobban.

  • Kommentelő robot
    Nem jó a számolás, mert a vételárat nem tudom végig kamatoztatni, mivel minden hónapban ki kell fizetnem a bérleti díjat. A kamat számítási alapjául szolgáló tőkét tehát csökkenteni kell a bérleti díj felével.
    Így pedig sokkal többet vesztünk a bérlettel.
  • Gyula

    ..Es, ha nincs garazsod, vagy tarolod, mint sokakanak, akkor meg hozzacsaphatsz a gumicsere eves dijahoz minimum 12x1000HUF gumihotel dijat, ahol az eppen nem haszhalt gumigarnitura pihen.
  • asdf
    A rapidnál igénytelenebb új autóhoz régen nem votl szerencsém, a Fabia sokkal jobb.

    Pont a Rapid 1.4TSI az, ami gyalázat, 10L körüli fogyasztás (igaz automatával) és roppant kényelmetlen ülésekkel.

    A konstrukciók összehasonlításához hozzá tartozik, hogy a 6M nem kifizetett Forint hozamaihoz folyamatosan hozzá kell férnem a havi bérlet díj miatt, így nem fair az összehasonlítás, nem jöhet TBSZ a képbe, pláne nem 5 éves.

  • törekvés

    azért nem annyira gyalázat az a rapid, de ez a te véleményed.
    1,4TSi, automata(dsg 7seb.)- mert ezzel a motorral csak automata váltó volt amikor vettük.
    fogyasztás: 7,2 össz.átlag/58.000km comp., ez a számlák alapján is 7-7,3 között alakul.
    – ez 1/3 pálya(tempomat 146-ra állítva), 1/3 város, 1/3 országút(100-120km/h)

    az ülés lehetne kényelmesebb, de apám fábiája se jobb
    ami gyalázat az egyedül a futómű, ill. a felfügesztés…

    Viszont akinek megéri 1,5M az ugyanilyen motor- váltó combos octavia

  • Alfa
    1) matek-nek igaza van, a havi cash flow alapján cizelláltabban kellene számolni a megtakarításokkal és a kamatjövedelmekkel. Nem csak a vásárlásnál elköltendő 6 millió van ott, hanem hónapról hónapra a bérletre nem elköltendő pénz is…
    2) Ott hibázik még a konstrukció, hogy szűk piacnak szól, ugyanis belekényszerít egy új autóba. Én meg örömmel beülök egy 5-7 éves használtba, tehát olyan ajánlat érdekelne, amiben az összes fenti szám le van osztva hárommal. Csakhogy ilyen nincs…
    Persze az már olyan “olcsó”, hogy a különbség is marginális lenne a két konstrukció között, nagyjából a pontleszarom kategória.
  • NAR
    “A másik esetben ezt a hatmillió forintot beteszem prémium magyar állampapírba, TBSZ számlán, infláció plusz 3,25%-os kamatra.

    Négy év múlva ebből visszakapok 7,1 millió forintot, ha az infláció csak 1% lesz a következő négy évben.”

    Melyik állampapír fizet ennyit? Az allampapir.hu-n a legmagasabb aktuális kamat 3,36% a BMAK 2026/N-re, az messze van a 4.25%-től. Arról nem is beszélve, hogy ez nem jár le négy év múlva, el kell adni és ha jön a várva várt kamatemelés, akkor az árfolyama megy le… Négy év után a TBSZ-n még marad valamennyi kamatadó is, nem? Szóval az a 7,1 millió erősen optimista becslés, jó lesz az 6,7-nek.

  • Indexkövető
    Nem éri meg az egész, nyilván azért van benne a 15e km-es határ, hogy 4 év múlva még jó drágán el tudják adni mint kevés km-t futott autót. Ez csak a márkakereskedőnek vagy importőrnek éri meg, tudatos ügyfél ilyenbe nem megy bele.
  • Családfő
    asdf, akinek nincs annyi szabad pénze havonta, amennyi a fizetendő részlet, annak pont nem racionális új autót vennie. (a cikk alapfeltetelezese az, hogy rendelkezésre áll a 6M)

    real estate, bámulatos, hogy bármilyen témájú cikknél eljutsz a lakás témához 😀

    zedder, én is a saját mosógép híve vagyok, viszont vannak országok, ahol az sokaknak nem is elérhető a legtöbb társasházban (USA, Svájc pl.), csak a közös

    Tibor, azért egy új Rapidról, Fabiaról nem a villogás jut az ember eszébe 😉

  • Stanlee
    @zedder: berleskor nulla euros onresz biztositas kotesekor sincs biztositva a gumin/felnin, uvegfeluleteken es sokszor a teton esett kar sem. En berleskor sose fizetek onresz csokkentest, van kulon ra eves biztositasom.
  • Nyuszipók
    A gumis témához tapasztalatból némi kiegészítő infó.
    Nincs ABS jeladó a kerekeken, a Skodák is a kerekek fordulatszámát figyelik, ahogyan szocske írta a kommentjében. Emellett van a Skodának egy téli szerelt kerék ajánlata, aminek lényege, hogy ha megveszel egy (egyébként elég jól árazott Continental) téligumi szettet felnivel, akkor 3 éven át díjmentesen szerelik és tárolják neked. Az autót persze el kell vinni a szervízbe gumicserére évente 2-szer, de az egyik alkalmat akár az éves szervízzel is össze lehet kötni.
  • Feri78
    Nekünk kelet EU-ban van több százas céges flottánk operatív lízinggel, leírnám röviden a tapasztalatomat: k*rvára nem éri meg! 🙂

    1. Gumi. Csalogató, hogy benne van a gumi. Ezt általában úgy szabályozzák hogy az autóhoz adnak X garnitúra gumit. Ez már átverés, mert ugye a forgalmazó sem felnin adná át az autót, tehát igazából X-1 garnitúrát kapsz. De a lényeg, hogy a gumi garnitúrát csak “rendeltetésszerű” használatra adják. Ez azt jelenti hogy ha kijössz a szalonból, megpadkázod az autót, kapsz egy defektet, akkor nem kapod meg a következő gumit, hanem kiszámlázzák neked.

    2. Szerviz. Leszervezik neked, aha. Ez azt jelenti, hogy idáig felhívtad volna a szervizt egy időpontért. Most felhívod a lízingcéget, azok hívják a szervizt, közben komplikálnak hogy jóváhagyják-e neked a javítást, elkeverik az időpontodat, aztán a végén elviszed ugyanabba a szervizbe. Sokat spóroltál rajta?

    folyt

  • Péter
    Nimfas Corporation! 1 dologban igazad van. Valóban drága lett a Skoda, de valszeg a kereslet miatt emelhettek is árat , így is megveszik! De azt mondani a Style felszereltségre, hogy fapados, az azt mutatja hogy fogalmad nincs a Skodáról. Ja és 3 éve a Skoda is olcsóbb volt…
  • Feri78
    A szerviznél is él ami a guminál, ha a lízincég 1% esélyt lát arra, hogy nem rendeltetésszerűen használtad az autót, akkor rád verik a szerviz költséget. Mit spóroltál?

    3. Esztétikai hibák, karosszéria. Nem kérdés, nem rendeltetésszerűen használtad az autót, ha casco-ra javítják az autódat, akkor alap hogy fizeted az önrészt. Mit spóroltál?

    4. Végső elszámolás. Na ez az, ahol v*resre sz*vatnak. 3 évvel azelőtt egy veréb ráköhögött az autódra? Már vonják is a maradványértékből. Itt konkrétan milliókat buktunk.

    Összefoglalva: nem éri meg. Ha muszáj munkádhoz, vegyél használt autót, ha máshogy nem megy, részletre, szervizeld rendszeresen de olcsó műhelyben, ne vegyél rá prémium gumit, használd tovább miutàn kifizetted, és milliókat spórolsz. Annyit hozzáteszek, hogy nem a Skodával volt ez a tapasztalat, hanem 2 másik céggel.

    Ha nem melóhoz kell, és nincs rá pénzed, akkor utazz BKV-val.

  • Laca
    Én inkább alsó-középkategóriában keresnék autót. Lada vagy Dacia. A korábbi “olcsóbb márkák” mind megdrágultak (pl.Skoda, KIA). Most ár/ érték arányban, felszereltségben, alkatrészárakban a Lada Granta Lux jött ki győztesen az excel táblázatom szerint, szemben a a Daica Logan-al vagy Duster-rel. A-ból B-be elviszi a családot -ami kell benne van – és olcsó szervizeltetni. Itthon lehúzták a Totalcarosok- de érződik a videókból a negatívitás és az ilyet nem szeretem.Ezért utánanéztem neten (google, youtube), az oroszoknál ez már a 3-ik ráncfelvarott verzió (2011 óta gyártják), rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek és több 100.000 km-t mentek vele változatos körülmények között, kipróbált tartós alkatrészeket tettek bele. Míg a Dacia-ba csak Renault alkatrészek vannak, itt 60%-ban orosz fejlesztés + bevált beszállítóktól jönnek a cuccok pl Bosch, Valeo.
    Lényeg: Grana Luxl 2.5 misi, nincs olcsóbb.
  • Feri78
    Az egyetlen dolog, amit nyerhetsz az operatív lízinggel, az a tapasztalat, hogy a piacon az alap, hogy MINIMUM 20% kedvezményt kapsz a forgalmazótól a listaárból, de mi már hoztunk el maradék készletről új kisteherautókat 38% kedvezménnyel (kb használt ár alatt).

    Az alap, hogy új autót listaáron soha, semmilyen körülmények között nem veszünk, nálunk lízingcéggel senki nem áll szóba -20% alatt.

    Ezért azt az egyet érdemes megjegyezni, hogy 15-20% minden kereskedésben lealkudható a normál személyautók árából persze titkolják…

  • Laca
    Jah azt még le akartam írni (csak nem fért ki), hogy a Dacia-nál 2 választásod van:
    – 0.9-es benzines törpemotor turbóval (Renault butított 1.2-e);
    – 1.5 dci dízel (városba nem éri, félmillióval drágább), részecskeszűrő+ kettőstömegű stb. nyűgökkel együtt ami később többe kerül.

    Ladánál, turbó nélkül,de saját (tovább) fejlesztett motorjai :
    – 1.6 8 szelepes Euro6
    – 1.6 16 szelepes Euro6 (inkább ez).

    Fogyasztás vegyesben kb. ugyanott van mindkettőnél, az nem játszik. Dacia benzinese autópályán, a Ladáé meg városban zabál többet….

    Az öreg autónk helyett ezt néztem ki, mert valamivel vinni kell a kölköket bölcsibe/ oviba, na meg el is kell férni. 10 ezer km alatt megyek évente vegyesben, nekem megérné. De még gondolkodom.rajta. Azért ha az ember klímás Daciát akar az már 3 misi fölött kezdődik, az már sok…Dilemma

  • Családfő
    Laca, nem gondolkodtál pár éves használt kompaktban? Sokkal “autóbb” érzése van, kényelmesebb, esélyesen biztonságosabb is – miközben rendesen szervizelve még vagy 10 évig használhatod.

    Ha nem ragaszkodsz újhoz és találsz egy jó állapotú példányt – időbe tellhet -, akkor sínen vagy.

  • mopusz
    Laca!
    Igazad van szerintem is.
    A klimás logan sedán 2790K huf most. és manuális klímás. Amilyen komplikáltak a mai autók szerintem egyre inkébb megéri valamilyen olcsóbb újautót venni. Nem bízok egy 6 éves autóban, ami szintén 2 millióba kerül. Inkább valami olcsó új autó.
  • bgabor
    Mi ez a diszkrimináció az automata váltóval kapcsolatban?
    A kézi váltó meg a kuplung százéves, elavult technológia. Az automata csak azért nem terjedt el Magyarországon mert fél-háromnegyed millós extra.
    Az USÁban a ’60-as évek óta alapértelmezett felszerelés az automata váltó és a klíma, sok típust rendelni sem lehet manuálissal. A hibrid és elektromos autók nem is léteznek kéziváltós változatban.
  • -nb-
    OFF
    @Laca:
    sztem a méreteket is nézdd meg – a Lada nagyon törpe 🙁
    /OFF
  • Péter
    mindenki a pontosság kedvéért 4 év alatt max 2 kötelező lesz, mivel 2év vagy 30ezer km -nél kell vinni. 1 kötelező kb. 80ezer Ft, így összesen 160ezer. Ja és nem mindegy melyik márkaszervízbe mész.
  • Endre
    Annyit pontosítanék a matekon, hogy ha a bérletes verzióban számolunk a pénz időértékével, akkor a vásárlásos verzióban is illene ezt megtenni.

    Mivel vásárlás esetén a havi költségek lényegesen alacsonyabbak, mint a bérlet esetében, a havonta megtakarított összegeket is fel kellene kamatoztatni a negyedik év végére, hiszen ezt meg tudja takarítani és be tudja fektetni az autós (mivel a bérletes számítás is azt feltételezi, hogy a 6 milkához nem kell hozzányúlni a futamidő alatt).

  • Zabalint

    Meg van a legalapabb, az 1.0-s 3 hengeres benzines is Dacia-nál. A Granta Sedan és a Logan amúgy ugyanúgy 2,5 millió a már klímát is tartalmazó felszereltségben (a két kocsi kb. 1 kategória), de a Dacia-nál az alatta lévő felszereltséghez külön kérhető, és akkor olcsóbban jön ki.

    Én még nem próbáltam ki őket, de a Dacia-ról jobbakat mondanak anyaghasználatban, minőségben, de próba nélkül biztosan nem döntenék.

  • Bálint Tamás

    Rendszeresen olvasom a blogodat, nagyszerű írások, ahogy ez is. Két dologgal szeretném azonban kiegészíteni:
    1.) Hogy fair legyen a “küzdelem” a lízing és a vásárlás között, ne felejtsük el megemlíteni, hogy a vásárlásnál is félre kell tenni havi 113 ezret (a lízing díját) 4 évig, és kamatoztatni. Így igazságos, ha lízing esetén is kamatoztatjuk a 6 milliót.
    2.) A megmérettetést ugyebár elbukta a lízing a készpénzes vásárlással szemben. Viszont ha valaki hitelre venné az autóját /jujj, tudom, pénzügyi szentségtörés, de azért tételezzük fel, hogy van Magyarországon ilyen :))) /, akkor már simán jobb a lízing, mint a bukott kamatok. Ergo ha már valaki mindenképp pénz nélkül akar új autót venni, akkor inkább a lízing, mint a vásárlás. 🙂
  • Expat
    Corporation Én is egy új Kia Ceed-en gondolkozom 7 év garanciával. Felét kifizetném kp-ban, másik fele meg mehet hitelbe. Itt Bajorországban 3%-os kamattal hozzávágják az emberhez az új autót. Csak azt nem tudom hogy így is lehet-e alkudni a lista árból. Meg bizonytalan is vagyok mert éves szinten 5000 km-nél többet nem mennék, de hát a szervíz költségek itt horror áron vannak, ha használtban gondolkozik az ember. Még a hétvégi kölcsönzés jöhet szóba.
  • Expat

    Ha lenne egy kis időd pár mondatban írnál arról, hogy itt Münchenben mire kell figyelni autó kölcsönzésnél? Olyan helyre szeretnék menni ahol tudok kedvezményeket is gyűjteni és betudom váltani más európai országban is: Magyarországon, Máltán, Olaszo. Görögo. Ha észak Amerikában is alkalmazható lenne az hab lenne a tortán. Köszi
  • Eszgye
    Meg egy fontos tényező kimaradt! Saját autóra az emberek többsége jobban vigyáz, mint máséra/béreltre, úgyhogy ha egymás mellé állítasz egy saját tulajdonú 4 évest és egy bérelt 4 évest, utóbbi szerintem nagy valószínűséggel jobban lelakott lesz. A bérletbe ezt is beárazzák!
  • Zabalint
    @Bálint Tamás:
    Mivel emögött is valami féle banki finanszírozás áll, ezért nem igaz kategorikusan az az állítás, hogy jobb, mint egy hitel. Konkrét hitellel lehet összevetni, figyelembe véve ez esetben az autó maradványértékét.
  • Bálint Tamás

    Így van. Plusz hitel esetén az összes költség a tiéd. Szóval szerintem a hitelt már simán leveri a lízing ebben a vizsgált 4 éves konstrukcióban. No persze, hitellel viszont nincs megkötve a kezed, hogy mit vegyél. 🙂

  • Stanlee
    @expat: Az en tapasztalatom kolcsonzes teren (kb. 40 privat berles MUC, ill. kb. 60 ceges berles EU-n belul). Az EU-ban jo kolcsonzoknek E-Amerikaban nem jo a halozatuk, es ez igaz forditva is. Mennyit akarsz kolcsonzesre kolteni, ill. milyen kategoriaban (Cxxx, Ixxx, Fxxx vagy Lxxx)? Ha a jobb autok fontosak, akkor Sixt es Europcar, persze ezek dragabbak. Ha mindegy, akkor Avis, Hertz, Enterprise (ezek Amerikaban is jo halozattal birnak), de egyik husegkartyaja sem lesz arra elegendo, hogy sok ingyenes berlesed legyen ajandekba. En a legolcsobban berlek, compact-ot, nem menozesre berlek, szoval se fullsize ill. luxury. Nemetorszagban ADAC-n keresztul berlek, mert min. 1 plusz sofor benne van az arban. Az un. upgrade-ek, amiket a husegkartyakkal igernek tobbnyire kamu, mivel mindenhol kikotes, hogy csak akkor jar, ha van eleg auto. Fizettem mar Fiesta meretet es kaptam helyette Passatot.
  • Expat
    Köszi a tippet tényleg jó ajánlatok vannak. Nekem is tökéletesen megfelel a kompakt hétvégenként, max ha ügyfélhez megyek választok menőzésre autót.
  • Joni
    “Ha azért nem veszel 6 milliós autót, mert nincs annyi pénzed, akkor keress olcsóbbat, olyat, ami kijön a 3-6 havi keresetedből és készpénzben a rendelkezésedre is áll.”

    Olyan okolszabalyod nincs veletlenul, ami nem csak az auto aran alapszik, hanem azon, hogy evente osszesen mennyit koltesz az autozasra? Kb. ami a “Milyen autó fér bele a költségvetésedbe?” (//kiszamolo.hu/igy-valassz-autot-magadnak/) cimu posztod kalkulatora eredmenyet veszi alapul.

    Az USA-ban szoktak szamolni 5-Year Cost to Own-t (kbb.com/new-cars/total-cost-of-ownership/) ami nekem jobb metrikanak tunik, mint az auto vetelara.

    Szoval, ha mar kiszamoltam azt, hogy egy adott auto havonta/evente mennyibe kerul, tudsz valami okolszabalyt arra mondani, hogy ehhez legalabb mekkora kereset javasolt? Vagy inkabb forditva, a kereseted X szazalekanal nem kellene tobbet autozasra koltened.

  • Gyula

    Kivalasztashoz jo lehet a check24.de.
    Amit mindenkeppen kerulni erdemes, pedig “olcsobb” ajanlatot ad ki azok a virtualis autokolcsonzok.
    Valodi kolcsonzok kozul en elsosorban a Sixt-et preferalom, bar eleg dragak, de ha csak idonkent berelsz, akkor szerintem erdemesebb raszanni a plusz penzeket.
    Amit nagy nem ajanlok az a Buchbinder.
    Ezek mogott mindig valamelyik valodi kolcsonzo all.
    En egyszer bereltem igy autot, de nagyon nem tetszett.
    Amire meg erdemes vigyazni, hogy semelyik kolcsonzo nem engedi a premium (VW, Mercedes, BMW, AUDI) autokat pl. Magyarorszagra (sem) vinni.
    Illetve a km hasznalattal is vannak gondok, mert ugye a hetvegi utazasban olyan 400, max. 2x 400 km van benne, ami pl. Magyarorszagra utazashoz nem eleg, es a plusz km-eknek igen borsos ara van…
  • Stanlee
    @Gyula: Hetvegi korlatlan km-t kap az ember a Hertz es Avis kolcsonzoknel, ha az ADAC-n keresztul berel. Ha nincs ADAC tagsag, akkor az Avis mindig (prepaid es postpaid tarifa eseten is), mig a Hertz prepaid-ben ad korlatlan km-t.

    A Buchbinder sem rossz, csak esszel kell hasznalni. A brokereken keresztuli berles eseten a tobbseg megadja, hogy melyik kolcsonzo adja majd az autot (altalaban Buchbinder). Ha hetkozben az olcsosag a fontos, akkor a Buchbinder jo valasztas lehet. DE: kulfodre utazas es masodik sofor eseten tul sokat kell extra fizetni naluk, erdmesebb mashol keresgelni. Mi is csak akkor hasznaljuk oket, ha het kozben 1 napra kell auto es csak en vezetem, mert a casco onreszre nekem van biztositasom. Adtam mar vissza nekik Dustert, mert nem volt kedvem 1500 km-t egy ilyen autoban levezetni. Ez az olcsosag ara 🙂

  • Zedder

    “Ha lenne egy kis időd pár mondatban írnál arról, hogy itt Münchenben mire kell figyelni autó kölcsönzésnél?”

    Az passz, én Európában még nem béreltem autót, USA-ban pedig csak a “nagyoktól”: Avis, Hertz… Münchenben car sharinget használtam, aztán már jó ideje lízingelek, szóval annyira nem vágom mi a mostani helyzet.

    Az előttem szólók említették a Buchbindert, sok ilyen logós autót látok az utakon. Hogy mennyire érdemes tőlük kölcsönözni, nos, beszéljenek a vélemények:
    reviewcentre.com/reviews245942.html
    trustpilot.com/review/www.buchbinder.de
    yelp.com/biz/buchbinder-frankfurt-am-main-4

    Elég csúnya trend rajzolódik ki, és sajnos úgy tűnik, hogy nagyobb márkák helyi képviselői is lehetnek, szóval erőteljes nyomozást és körültekintést javasolok…

  • Hooligan
    Skoda privát bérlet: kinek éri meg?

    A Skodának.

  • Hooligan
    100ezer havonta egy autóra? Az enyém idén lesz 14 éves (igaz, megtett km-ek alapján csak kb. 9), értéke 3 heti keresetem, értékvesztése kb. havi 2000 ft, fogyasztása 4-5l benzin, éves költsége az üzemanyagon kívül (igen, olajcserével, ablaktörlőlapáttal, hűtőfolyadékkal, 3 évente kopó alkatrészek cseréjével, parkolással, gumicserével, elmaradt kamattal) 60ezer ft. Persze, akárhova megyek, hangos kacagás tör ki, hogy KI EZ A SZERENCSÉTLEN? HÁT ENNEK NEM TELIK RENDES AUTÓRA?
    Senkit nem érdekel, milyen autóval járok.
  • Gyula

    Ne is mondd, nekem egy Renault Clio-t adtak, 2 napra, de a masodik mar az elso nap vegen visszavagytam a 22 eves Swiftembe. Rettenetes.
  • Gyula

    Ehh, beleolvastam az ertekelesekbe.
    Azt hiszem, hogy hivatalosan is pokoli szerencsesnek erzem magam, hogy megusztam csak a berlessel jaro “apro” kellemetlensegekkel…
    Azt hiszem, nekem az volt a szerencsem, hogy kertem 23 EUR-ert a 2 napos berlesre a teljes casco-t.