A múltkor is már megszívtuk a Wise végtelenül bölcs rendszerét, a írtam akkor az esetről, hogy milyen nonszensz dolgokba köt bele az unintelligens rendszerük.
A feleségem ma is beleszaladt a késbe, egy kertészetből rendelt egy növényt, a közleménybe beleírta a rendeléshez a növény nevét: Kasszia (Senna corymbosa).
Hát nem kellett volna.
A rendszer egyből riadókészültségbe helyezte magát és arról érdeklődött, hogy miért támogat a feleségem iráni terroristákat 2.990 forinttal, amit ráadásul a konspiráció miatt egy magyar kertészet számlájára utalt át.
Feltett a rendszer egy rakás kérdést, majd közölte, hogy a pénzt zárolják, várhatóan péntekig.
Amiben az a legnagyobb probléma, hogy ezt a növényt egy holnapi csomagba kellene belerakni, viszont nincs kifizetve. De el sem utalhatjuk másik számlaszámról, mert nem tudni, hogy mi lesz a pénz sorsa a zárolás feloldása után: nekünk küldik vissza vagy a kertészetnek?
A feleségem sokáig kereste, hogy vajon melyik szó utalhat a háromból egy iráni terrorszervezetre, de nem talált semmit.
Wise, tényleg még mindig ennyire hülye a rendszeretek? Szerintetek ha valaki iráni terrorszervezetet akar támogatni, az beleírja a közleménybe? S 2.990 forintot küld egy magyar kertészetbe?
Nem kellene egy kicsit csiszolni még ezen a rendszeren?
(Update: közben átment a pénz, nyilván ránézett egy élő ember is. De akkor is, hogyan történhet meg ilyen? Mi lenne alapból, ha mondjuk ötvenezer forint egyszeri utalás nem lenne gyanús? Nagyon ideje lenne már kinőni ezeket a gyerekbetegségeket.)
A chatGPT szerint:
A Senna egy arab névA Kasszia fonetikusan keverhető a Qassam/Kassam szavakkal, ami a Hamasz fegyveres szárnyának a neve.Ezért lehetett rá érzékeny.
S nyilván beleírod a közleménybe, hogy arab terroristákat támogatsz egy magyar kertészeten keresztül.
A múltkor a lakcímben szereplő "Anna" név lett neki ugyanilyen gyanús, mindenféle papírt és számlát kért be azért, mert a közleményben talált egy női nevet.
Jó lenne, ha lenne egy értelmes ember, aki ennyi év után tudna írni egy értelmes szoftvert. Más bankok miért tudják ezt megoldani?
(Arról nem is beszélve, hogy a legbutább AI is azonnal tudná, hogy ez egy növény neve, főleg mert latinul is ott van mellette.)
Nem mondtam, hogy ez normális, csak magyarázatot próbáltam keresni, hogy mit nézett el a vacak rendszerük.
Nem az MNB rendszere szűrte ki? Ha nem, akkor majd az lesz a következő, ahol elakad 🙂
Én igen nagy forgalmat bonyolítok a Wise céges számlán, de olyan ritka hogy valami megakad, mint a fehér holló, már nem is emlékszem mikor volt ilyesmi utoljára. Az utóbbi 2 évben biztosan nem.
Szintén
Nem hiba ez...Az pedig nem relevans ilyenkor, hogy hova utalod, mert egy magyar kerteszet is lehet terrorizmussal kapcsolatos vallalkozas. Gondolom forintos utalas volt, szoval a legkevesbe tunik wise-specifikusnak.
Persze, hogy nem hiba. A wise-ot alig használjuk, ennek ellenére legalább évente csinál ilyen baromságot, az összes többi bank meg egyszer se, pedig azokat még használjuk is. Soha másik banknál nem volt ilyen szitum. Nem hogy 3 ezer forinttal, milliókkal sem.
Egyszer kellene rendesen megírni a mögöttes szoftvert. Tudom, az pénzbe kerülne. Ahogy az ügyfélszolgálat is, az is azért nincs.
mondjuk az 5500 dolgozójukból elég sok developer, és szintén elég sok customer service rep - ráadásul folyamatosan vesznek is fel új embereket
nagyon... idegből írsz erről a témáról, és nem annyira... átgondoltan, mint más témákról szoktál
Mi ebben az ideg?
Gagyi, vacak a rendszerük, még így 12 év után is. Más bank miért nem csinál ilyet? Más banknak miért van ügyfélszolgálata? (S ráadásul már drágább, mint a normál bankszámlák.)
Ne akarjuk már bemagyarázni, hogy ez a működés normális.
Pár órával később ment el egy utalás, sztem sincs arányban az okozott kellemetlenség a felháborodással, különösen annak fényében, hogy közben évek óta te ötletelsz a blogodon és fogalmazol meg olyan biztonságinak szánt elképzeléseket, amik ennél sokkal nagyobb kellemetlenségekkel járnak/járnának. Minden rendszerben vannak olyan esetek, amik félremennek vagy egyéni szempontból indokolatlan kukacoskodásnak tűnnek. Kérdésedre válaszolva, más bank azért nem csinál ilyet (bár még ebben se lennék biztos), mert más rendszert használ, az meg ott megy félre, ahol a wise nem.
Ja, csak először néhány napról volt szó.
S nem először fordult elő.
A Wisenál. Senkinél másnál.
Sokat érünk vele hogy hány developer van ha ennyit tud...
Privát Wise-omon nem futottam még ilyenbe. A céges számlánk viszont jobban "pörög", napi 8-12 általában bejövő utalás van rajta. Itt kb. évi kétszer fordul elő, hogy tőlünk extra infókat kérnek be az utalás jóváírásához. "Kérünk, adj meg további adatokat az utalás fogadásához"
Viszont az adatok megadása után még napon belül mindig jóváírták eddig az összeget.
Máskor az a kritika, hogy a bankok nem tesznek eleget a gyanús dolgok kiszűrésére. Több rosta, több fennakadás, napon belül feloldották, nincs itt semmi látniváló.
Kattints a linkre a cikkben.
Ugyanez a bank szó nélkül engedett 17 milliót elutalni négy új számlaszámra egy klónozott telefonról, úgy, hogy a tulajdonos IP cím alapján egyszerre volt három kontinensen.
A probléma nem az ellenőrzés, mert most sem erről volt szó, hanem a félkész banki szoftver.
Saját cikked szerint kértek egy csomó adatot, szóval de, a te problémád az ellenőrzéssel volt, amit indokolatlannak tartottál (és valószínűleg az is volt). Annak, hogy más visszaélések átmennek a rendszeren, az alaphelyzet az, amit írtam: több rosta, több fennakadás, több téves riasztás. Amíg ez pár órás csúszást jelent, addig tartom, hogy az égvilágon semmi látnivaló nincs, a nagyobb biztonság velejárója. (Ettől persze még lehet rajta finomítani.)
Erre szokták mondani: irigylem a gondjaidat. ☺️
Minden, ember által kitalált rendszerben mindig lesz hiba. Nálam a Wise évek óta nem produkált ilyet, pedig napi szinten mozog rajta a pénz.
Bezzeg a Raiffeisen, az azonnali átutalást 2 nap késéssel volt képes jóváírni, és a 2 nap alatt nem tudták megmondani, hol van a pénzem.