Online hitelfelvételi tapasztalatok

2023-07-21
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Imréék személyi kölcsönt akartak felvenni és úgy gondolták, a 21. században már online lesz a legegyszerűbb és a leggyorsabb.

Hát, nagyon nem jött össze nekik, a negyedik banktól sikerült hitelt szerezni, ott is banki ismerős személyes segítségével. Közben felesleges papírokat kellett beszerezniük, feleslegesen számlát nyitniuk, miközben mentek a napok az értelmetlen várakozásokkal.

Nagy erkölcsi tanulság nincs a dologban, de jobb tudnod, ha te is hasonló cipőben járnál.

Online ügyintézés ide vagy oda, lehet, hogy még mindig egyszerűbb bemenni egy bankfiókba és a sok felesleges kört megspórolnod magadnak. (Most arra ne térjünk ki, hogy miért veszel fel személyi kölcsönt, induljunk ki abból, hogy jó okod van rá és nem az, hogy abból a pénzből menjél el nyaralni.) Nem állítom, hogy mindig ilyen körülményes az online hitelfelvétel, a legegyszerűbb esetek könnyen átmennek/átmehetnek, de ez is benne van a pakliban.

Következzen Imre levele:

„Higgy magadban! Egy bank már van, ami biztosan hisz benned” „Személyi kölcsön – villámgyors igényléssel.” Személyi kölcsön egyszerűen, teljesen online” „Te és a hitelek és minden terved pipa.” „Érintésmentes hitelfelvétel – intézze otthonából!” „Személyi kölcsön gyorsan, akár 100% online”

De mi a valóság?

Nem szándékosan, de ennek jártunk utána, amikor több banknál próbáltunk meg online személyi kölcsönt igényelni.

Nem írok bankneveket. Ez nem egy teljes körű teszt, hanem szubjektív tapasztalatok gyűjteménye.

Ha nem akarod végigolvasni, akkor a tanulság: ne igényelj online személyi kölcsönt! Jobban jársz, ha keresel egy megbízható, tapasztalt hitelközvetítőt vagy menj be egy fiókba, miután megtaláltad a legjobb törlesztőt/THM-et.

A feleségem és én vagyunk az ügyfelek.

A feleségem 1998 óta dolgozik egy munkahelyen, összesen egy lakáshitel volt a nevén egész életében, amit 180 hónapon át minden hónapban pontosan fizetett. Felsőfokú végzettség, bankszámlára kapja a jövedelmét. Egyházi intézmény alkalmazza. A felvenni kívánt személyi kölcsön törlesztőrészlete a jövedelme kb. 30%-a.

Főiskolás kora óta a „D” banknál volt számlája, amit 7 hónapja felmondott és bankot váltott. Sehol máshol semmije nem volt (kivéve a „C” bankos megtakarítási számla és a pontosan visszafizetett lakáshitel) és így nem lehet olyan, hogy valamilyen belső feketelistán szerepel, mert nem volt kapcsolata azokkal a bankokkal. A bankszámla is teljesen rendben van.

Tehát ideális ügyfél.

A KHR-lekérdezése 0-s, ahogy az enyém is. Semmilyen adatot nem kezel rólunk a KHR.

Sajnos az én jövedelmem nem veszik figyelembe, mert a KATA változások miatt tavaly megszüntettem a Bt-m és e.v. lettem és még nincs egy lezárt teljes üzleti évem. Emiatt lesz a feleségem az adós.

Én értek a hitelekhez, bankban dolgoztam és olyan 2 MRD Ft-nyi hitelt folyósítottam.

Ezért arra számítottunk, hogy összerakom az igénylést és pár nap múlva ott a pénz.

Hát nem.

Első etap:

A feleségem számlavezető bankjánál, ahová a jövedelme érkezik, nem lehet online hitelt igényelni és a legközelebbi fiók is 100 km-re van, így az kiesett.

Az „A” bankkal kezdtük. Azért ezzel, mert jó a törlesztő és itt van számlám több, mint tíz éve. Regisztráltunk és visszahívást kértünk. Ez meg is történt még aznap. A beszélgetés során azt javasolta az ügyintéző, hogy 6 hónapot növeljünk a futamidőn, úgy még jobb lesz és kérjünk munkáltatói igazolást.

Ezt a munkáltatóit  a következő hétre ígértük, amikor ezt elmondtuk [a feleségem mondta el, de egyszerűbb többes számban írni. Mivel ő az ügyfél, ő tárgyalt. A továbbiakban is így fogom írni], a telefonos ügyintéző  megpróbált nyomást gyakorolni, azzal, hogy nem tudja, mikor lesznek változások, ezért siessünk. Ez inkább röhejes volt, de megütközést keltett, hogy mit presszionál már?

Mondtuk, hogy hívjuk, ha megvan a doksi. De nem lehet visszahívni, majd ő hív. A következő hét végéig háromszor hívta, de mindig olyan időpontban, amikor nem tudta felvenni. Így ez nem folytatódott. (A feleségem ezt előre tudta, meg is kérdezte tőle, hogy mi van, ha nem érik el őt, de erre nem kapott választ.)

Meguntuk a tökörészést és beadtuk online.

Ehhez először kellett egy videóhívásos azonosítás. Megvolt. Utána még egy napig tartott, amíg beléphettünk az online felületre, ahol be lehetett adni a kölcsönigénylést. Miért kellett ennek még egy napig tartani?

Az online felületen több részletben kellett bevinni az adatokat. Miután lezárult az első rész, kiírta, hogy nem adtam meg a hozzájárulást a pozitív KHR-lekérdezéshez. Most vagy nem volt ilyen menüpont, vagy nem vettem észre. Vagy nem volt kötelező. De nem lehetett visszamenni sehogy sem, hogy pótoljam.

Próbáltam kérdezni a weboldalba integrált MI-chatrobotot, mit tegyek, de nem adott értelmezhető választ. És nem lehetett ügyintézőt kapcsolni sem. Kb. 25 percet vártam a chaten az ügyintézőre, aztán kiírta, hogy megszakadt a kapcsolat. És közben 5 percenként ki akart léptetni.

Aztán az igénylés felvitele során egyszer csak kiírta, hogy ezt a kérelmet nem lehet online befogadni, menjünk be a fiókba. Aztán pedig engedte, hogy tovább csináljam.

Bár a leírásban úgy szerepelt, hogy elég az utolsó három havi bankszámlakivonat, a rendszer nem engedte, hanem egy havit kért és munkáltatóit.  Még szerencse, hogy volt.

Aztán előszűrte, első körben elfogadta és még a kölcsönszerződést is megcsinálta a rendszer.

Aztán véglegesítettem az igénylést és vártunk.

Ez volt pénteken. Következő hét kedden meguntam, hogy nem történt semmi, beléptem az online felületre, ahol ez az üzenet fogadott: Elutasítva, levél kiküldve!

Tehát nem voltak képesek az online kölcsönigényléshez egy emailt vagy smst sem küldeni, hogy van hiteldöntés, hanem levelet küldtek. A levél egyébként 8 nap múlva érkezett meg.

Második etap

Kiválasztottam a „B” bankot, ahol szintén lehet online kölcsönt igényelni.

Itt a már szokásos videóbankos azonosítás következett, csak azt nem értem, minek kellett számlát nyitni hozzá. Főleg azzal a feltétellel, ha nem kapjuk meg a kölcsönt, akkor automatikusan bezárják, ha kérjük. Kértük.

Egy nap alatt megnyílt a számla (újabb egy nap felesleges várakozás) és utána bepötyögtem az adatokat. Előszűrésen minden oké, aztán a végén két perc alatt elutasította. Természetesen indok nincs. De kiírta, hogy hívjuk a telefonos ügyfélszolgálatot és az majd segít.

Felhívtuk. Az ügyintéző közölte, hogy nem tudja, miért utasították el. És mindenáron kalkulálni akart egy személyi kölcsönt és arra rávenni, hogy menjünk be a fiókba. De elbeszéltünk egymás mellett, mert ezen már rég túl voltunk és a kérdés az, hogy mi lehet a gond? Abban meg nem tudott segíteni és végig teljesen bizonytalan volt.

Ahogy visszaemlékeztem, egy dolog jutott eszembe: a munkáltatóin az szerepel, hogy 1998 óta dolgozik ott. De a rendszer megkérdezte, hogy a munkáltató 2016 óta létezik és biztosan azt akarom-e beírni, hogy 1998 óta van ott? Én meg beírtam, mert az volt a munkáltatóin.

Később kiderült, hogy fenntartó váltás volt és új munkaszerződése lett, ami 2019 óta van életben.

Na, ez egy lehetséges elutasítási indok, gondoltam. Mert nem stimmelnek az adatok.

Harmadik etap

„C” bank.

Ennek ügyfele a feleségem, van ott megtakarítási számlája. Ha már gép előtt ültem, gondoltam, akkor megpróbáljuk ezt.

Itt szerencsére nem kellett videóbank, mert már azonosítva volt.

Itt is túl voltunk az előszűrésen, aztán küldtek neki egy linket, amellyel beléphet a rendszerbe és beadhatja az igénylését.

Be is léptem. Itt nem jutottunk sokáig, mert beírtam a családi pótlékot is jövedelemnek és amikor a szakasz végére értem az igénylésben, akkor kért a rendszer egy 30 napnál nem régebbi igazolást a családi pótlékról. Úgy, hogy 14 és 16 éves gyerekeink vannak, tehát nyilván nincs. És látszik a bankszámlán.

Vissza sem lehetett menni, hogy akkor kivegyem ezt a jövedelmet, így hát hagytam az egészet.

(Ők egyébként kb. egy héttel később, egy péntek délután 17.30-kor felhívták a feleségem, hogy miért hagyta félbe az igénylést. Abban maradtak, hogy küld egy új linket az igényléshez, mert a rendszer már kizárta. Azóta is ott vár a link.)

Negyedik etap

Ezek után elszállt a bizalmam az online hiteligénylésben. Felhívtam egy régi kollégámat, aki most is hitelközvetítéssel foglalkozik. Elmondtam a teljes sztorit, átküldtem neki minden doksit. Ő is megnézte a doksikat, ő sem értette az elutasításokat.

Átküldte a fiókos kapcsolattartónak, ő is megnézte, ő sem értette, szerinte ez sima ügy.

Így hát visszatértünk az „A” bankhoz. De már fiókos ügyfélként.

A referens mondta, hogy könnyen előfordul az, hogy amit az online rendszer elutasít, azt személyesen beadva elfogadják.

Be is adtuk és már arra is ügyeltünk, hogy 2019 legyen a munkaviszony kezdete.

Előszűrés pipa, aztán a végleges döntéssel kivágták.

Lehetséges magyarázatok:

  • idegen bankba érkező jövedelmet most éppen nem fogadnak el – akkor írják le, de ne utasítsák el amiatt. Mert akkor be sem adjuk.
  • július 1. óta változott a JTM-számítás és emiatt. Úgy, hogy 30%-ig volt terhelve a jövedelem, tehát ez sem valid.
  • valamit módosítottak a scoringon és most ki kell tanulni, hogyan működik, mert nem közlik a fiókosokkal.

Tehát senki sem értette, közben a referens elment szabadságra és azt javasolta, hogy miután visszajött, adjuk be újra.

Ezek után kértünk három különböző bankhoz munkáltatóit a feleségem munkahelyén. Ezek közül az egyik – egy online igénylést hirdető banknál – olyan volt, ami nem írható pdf, tehát nyomtatás után tollal kellett kitöltetni.

Közben „E” bank: írtam a FB-on egy itt dolgozó volt kollégámnak. Azzal hirdeti magát a bank, hogy elég három havi bankszámlakivonat a hitelfelvételhez. De a kollégám felvilágosított, hogy inkább kérjünk egy munkáltatóit, mert a bírálók be szokták kérni és akkor addig áll az ügy. Így hát egyelőre ezt hagytuk, mert ide pont nem kértünk korábban.

Ötödik etap

Eszembe jutott még egy volt kollégám, aki a „D” bankban dolgozik. Felhívtam, elmondtam neki a sztorit.

Átküldtem neki minden doksit. Megnézte, szerinte minden jó. Lekérdezte ő is a KHR-t. Minden oké. Mivel annak idején ennél a banknál volt a lakáshitelünk, arra is rá tudott nézni. Semmi gáz, csak egy normálisan lezárt lakáshitelt látott.

Az ő tippje az volt, hogy a munkáltatóval lehet a gond: mivel alapítvány és egyházi fenntartású és szociális terület, ezért nem tudja kezelni a bank. Vagy nem akarja. És tényleg, az összes eddig beadott igénylésnél kénytelen voltam a munkáltatót az „Egyéb” kategóriába beírni, mert nem volt megfelelő kategória.(Olyan is volt, hogy a név rovat nem volt elég hosszú, ezért nem fért ki a munkáltató neve.)

A másik tippje az volt, hogy az online kölcsönigénylés először lő, aztán kérdez. Tehát, ha egy kérelemmel kapcsolatban kérdést tennének fel, akkor fiókos ügyfélnél megkérdezné a referens. Itt viszont inkább elutasítják és kész.

Itt is átmentünk az előszűrésen. Aztán egy csütörtökön a feleségem bement a bankba, aláírta a papírokat. Pénteken pedig felhívták, hogy megkapta a kölcsönt és hétfőn vagy kedden folyósítanak. Ennek már az első banknál így kellett volna történnie.

Közjáték:

A „D” bankba történő beadás napján kereste őt a „B” és a „C” bank. Telefonon. A „B”-t nem tudta felvenni, a „C” érdeklődött, mikor fogja végre beadni az igénylést?

Azon a pénteken, amikor megkapta a kölcsönt a „D” banktól, hívták megint a „C”-től és a következő beszélgetés zajlott le: „Miért hagyta félbe az igénylést? Mert Önökhöz munkáltatói kell.  (Nem érti) Elment oda, ahol nem kell?!?

A „B” bank pedig még szombat délelőtt is hívta valamiért. Nem tudjuk miért, mert nem vette fel.

Néhány tanulság és tapasztalat:

  • az online igénylés nem az ügyfelek valós igényei alapján lett kifejlesztve. Mert mit akar az ügyfél? Gyorsan tudja meg, hogy biztosan kap-e pénzt és ha igen, akkor már bármit aláír és megcsinál érte. Vagy utasítsák el gyorsan, hogy próbálkozhasson máshol. Ehelyett van egy csomó bürokrácia, még a döntés előtt, több tíz oldal pdf-ben letöltött szabályzat elfogadása (nyilván olvasatlanul), felesleges számlanyitások és felesleges várakozással elpazarolt napok.
  • Egyedül a „B” bank rendszerében lehetett visszalépni az igénylés kitöltése során. Máshol nem, így ha valamit elront az igénylő, akkor az úgy marad.
  • Nincs helyzetfüggő súgó a rendszerben. Egyikben sem. Félreérthető megfogalmazások viszont vannak: például megkérdezik, hogy Önön kívül hányan vannak a családban, hány kereső és hány eltartott van? De általában sosem ezt szokták kérdezni, hanem azt, hogy összesen hány kereső és hány eltartott van? Tehát simán be lehet írni téves adatot.
  • Nem lehet segítséget kérni, csak bonyolultan. A „B” banknál nem tudtam eldönteni, hogy beírjam-e a családi pótlékot jövedelemként? 15-20 percig tartott, mire elértem egy ügyintézőt, aki megmondta, hogy szerinte ne. De azt nem tudta megmondani, hogy kérnek-e igazolást róla, ha beírom, vagy elég lesz a bankszámlakivonat? Miért nincs egy dedikált telefonszám, ahol nem kell ennyit várni? És a chat is leszerepelt az egyik banknál.
  • A telefonos ügyintézők segítőkészek, de nem eléggé képzettek. Bizonytalanok, nem tudják, pontosan mit kell csinálni és nincsenek konkrétan a hitelekre kiképezve.
  • Több banknál már a weboldal ergonómiája is problémás. Pl. kellene a munkáltatói. De a személyi kölcsön leírásánál nem lehet megtalálni a letölthető nyomtatványt és a weboldal saját keresője sem találta, csak a Google. Volt olyan bank, ahol a kölcsönigényléshez szükséges doksikat egy letölthető pdf-be rejtették el, amit telefonról elég nehézkes megnyitni. Ez a bank a törlesztőrészlet-kalkulátort egy letölthető (és gondolom makrókkal teli) Excelbe tette, ami nem fut telefonon. Ezt meg sem próbáltam, már itt kiesett.
  • A munkáltatói igazolás a Szent Grál. És ez az, amit az ügyfél időnként csak nehezen tud beszerezni. Ha bankszámlára jön a jövedelem, akkor minek? Az Optenből úgyis lekérdezik a munkáltatót. Meg fel is hívják.
  • És miért nem fogadják el bármilyen kölcsönnél (nemcsak a minősített fogyasztóbarátnál) az MNB-féle jövedelemigazolást? Vagy akár más bankét? Úgyis ugyanaz van rajta. Egy különbséget találtam: volt, ahol rákérdeztek a heti munkaidőre, volt, ahol nem.

Összefoglalva:

A hitelfelvétel folyamata érzelmileg megterhelő, bizonytalanságokkal teli – ezért ne próbáld online. Mi sokat szívtunk vele, pedig én még értek is hozzá és a technikai lehetőségeim is megvannak (pl. tudok szkennelni, stb.) A bankok pedig nem segítenek, a folyamatok nem az ügyfélről, hanem róluk, az igényeikről és a (jogi és kockázatkezelési) védelmükről szólnak és mindent megtesznek, hogy megmutassák: nem bíznak benned.

Keress valaki hozzáértőt, aki elintézi.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
64 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Sajnálatos... Cibnél télleg pár kattintással sikerült (saját bankom 2008 óta). Annyira gyors volt h el sem hittem. 1m huf 18 hónapra. Kb 1/3 idő után vissza fizetem.
Egy perc nem volt, semmi nem kellett csak kattingattam. Magnifica ügyfél vagyok, "szép " forgalom van a számlan. Lehet ennek is hála.

Hogy legyen pozitív tapasztalat is: CIB-nél személyi hitelt igényeltem (számlavezető bank, ide megy a fizetés) mobil alkalmazásból. Hitel igényléssel 4 perc alatt végeztem, és instant a számlámon is volt a pénz. Ez 2 éve. Eddig 2x vettem igénybe ezt a szolgáltatást.

Lehet, nem leszek népszerű.

Az online hiteligénylés egy egyszerűsített dolog egy adott célcsoportnak. Azoknak, akik gugolva is megugorják a feltételeket.
Tény, hogy kezdetleges még a dolog, a weboldalak rosszak, az ügyfélszolgálat kritikán aluli és körülményes. De a levél írója pont nem a célcsoport. A hitel összege közel van a maximumhoz. A katás történet rosszkor jött. Sokszor rosszul töltötte ki az adatokat. A feleség munkahelyváltása is el lett írva. Sokszor nem sikerült felvenni a telefont. Ilyenek.
(Mielőtt még valaki félreértene. Ezek nem szemrehányások vagy hibáztatások, hanem körülmények.)

A tanulság inkább az, hogy ha nem teljesen tiszta a helyzeted, akkor menj be személyesen. De ez kb mindenre IS igaz.

"Utána még egy napig tartott, amíg beléphettünk az online felületre, ahol be lehetett adni a kölcsönigénylést. Miért kellett ennek még egy napig tartani?"

Erre valószínűleg tudom a választ. Nagyon sok esetben nem tudnak/akarnak rendes integrációt kiépíteni a rendszerek között, általában idő hiányában, néha pedig a bonyolultsága/ára miatt.

Marad az a megoldás, hogy az első rendszer, pl. az, amiben rögzítették a videohívásos azonosításotokat, szépen gyűjti ezeket az adatokat lokálisan, majd hajnalban exportálja az adattárházba. Innen kerül át a többi rendszerbe az adat, de mivel csak napi egyszer, vagy szerencsésebb esetben néhány alkalommal szinkronizál, mindig lesz benne egy jó nagy késés.

Amikor az ügyfélszolgálatostól azt hallod, hogy "holnapra befrissül", "be lesz aktiválva", stb., akkor szinte biztosan ez van a háttérben.

"Egyedül a „B” bank rendszerében lehetett visszalépni az igénylés kitöltése során."

Pedig ezt még a NAV is meg tudta ugrani.
A bankszektor is megéri a pénzét 😀

Nekem sem sikerült tavasszal személyi kölcsönt igényelnem online az OTP-től. Gyorsan akartam, ezért online és ezért a (25 éve, diákkoromtól) számlavezető bankomnál (ne kelljen számlakivonattal, jövedelemigazolással bajlódni). Annak ellenére, hogy nem náluk volt a legkedvezőbb.

Többször is végig próbáltam menni a lépéseken, mindig elölről kellett kezdenem. Nem volt visszajelzés, miért utasít vissza a rendszer. Arra rájöttem, ha nem vallom be a pluszjövedelmemet (másik városban lévő cégtől, megbízással), tovább jutok a lépésekkel. Csökkentettem az igényelt összeget, többmindent kipróbáltam. Határozatlan idejű munkaszerződésem van, a számlámra érkező nettó jövedelmem az országos átlag többszöröse. Autólízingem van, hitelem sose volt.

Végül jobban jártam. Gyűjtőoldalon kiválasztottam a legolcsóbbat más banknál, személyesen fiókban intéztem, 2x mentem be, papíralapú igazolások kellettek.

folyt.

Ahol kiszálltam a játékból, azt hiszem az volt, amikor kért a rendszerük munkáltatói igazolást, beszereztem, de nem tudtam feltölteni a pdf fájlt. Így a tényleges igénylést online nem tudtam elindítani, ha bementem volna a fiókjukba, az online kedvezmény ugrott volna.

Azért tegyük hozzá, hogy amennyiben mindketten alkalmazottak lettek volna, akkor simán ment volna jó eséllyel. Ugyanis olyan nem nagyon van, hogy csak a feleség az adós. Házasok, tehát mindketten adósok, így a férjnek is kell igazolt jövedelem. Ez fiókban is egy bonyolultabb dolog, érhető, hogy online nem jött össze.

@mad823 : De van ilyen, engem nem kellett bevonni (és nem is lehetett volna), csak a feleségem az adós. Persze a házassági vagyonjogi szabályok miatt az adósság is közös, de a kölcsönszerződésben nem szereplek.

A probléma a jövedelem volt. 2 felnőtt és 2 kamaszgyermek, erre családi pótlék és szociális szférabeli jövedelem, plusz apuka bizonytalan bevételű ev., amiről egy szót sem szólt, tehát 0 Ft jövedelműnek tekintik...én sem adnék hitelt. Sajnálom.

Ez a szosszenet is szepen illusztralja, miert elhetetlen es menthetetlen ez az orszag.

Ugyan nem MO-n, de fejlesztettem többféle hitelhez, közte a szabad felhasználásúhoz online igénylést. Először is, azt kell látni, hogy az üzlet ebben az, hogy 1) kevesebb ember kell a feldolgozáshoz 2) esténként az impulzusvásárlásnál kimondottan jó, ha nem tudod még egyszer meggondolni.
Viszont, minden fejlesztést a Risk-részlegnek jóvá kellett hagyni és lényegében a teljesen síma ügyeken kívül semmit sem hagytak jóvá. Ennek megfelelően a form nagyjából a red flag-ek kiszűrésére szolgált, meg még a risk-esek is futtattak ezt-azt. Ha bármi nem volt tökéletes, akkor azonnal emberhez lett továbbítva az igénylés. Nálunk nem volt papír-feltöltési lehetőség, de annak az automatikus elemzése biztosan megakadt volna a Risk-en.
Mindig vannak elkeseredett, illetve nem patyolat szándékú emberek, akik keresni fogják a kiskaput és a felügyelet kifilézi ezért a bankot.

@mad823 : miért ne lenne olyan, hogy csak a feleség az adós? Én is házas vagyok, és van csak az én nevemen lévő hitelem, a feleségem szóba sem került amikor megigényeltem. Amúgy, már majdnem hagytam az egész hitelfelvételt a fenébe, olyan nehézkesen ment, pedig semmi extra nehezítő nem volt, és személyi bankáron keresztül intéztem. Fél éve. Annyi, hogy a hitelt kínáló bank épp egy másik bankkal fuzionált.

Csak a tapasztalatomat szeretném megosztani, mert pont múlt héten igényeltem online személyi kölcsönt a Unicredit banknál. Annyira simán ment minden, hogy csodálkoztam. A videós résznél az ügyintéző visszaküldött egy pontra, ahol javítani kellett, majd újra visszakerültem hozzá, és beadtuk az igénylést. Hétfő délelőtt indítottam, délután bevittem a fiókba a munkáltatóit, kedden hívott az ügyintéző, hogy jóváhagyták a kérelmemet, szerdán a megnyitott kölcsönszámlán volt a pénz. Igaz, hogy valószínűleg én vagyok az a célcsoport, aki guggolva is megugorja a feltételeket.

Kar, hogy a bankok nem lettek megnevezve. Az furcsa szamomra, hogy az online ugyintezest ennyire erolteti az ugyfel sokadik lepattanas utan is. En megneztem volna hol a legolcsobb a hitel, ha lehet megprobalom online, ha nem megy akkor irany a fiok. Ha 100km-re van akkor megnezem hatha a masodik legolcsobb fiok kozelebb van.
Az teljesen normalis, hogy a score-t nem kozlik a fiokosokkal. Van erre egy kulon reszleg ami ennek tekergetesevel foglalkozik. Szoktak bizonyos munkaltatokat fekete listara helyezni (pl covid alatt hiaba volt tobb eve bejelentett allasod vendeglatoskent).
Furcsa, hogy ismeros csak ugy elvegezte a KHR lekerdezest, mert MNB eloiras szerint ehhez az ugyfelnek bele kell egyeznie. A sok dokumentum is lenyegeben az MNB eloirasok betartasa miatt vannak.
Irta valaki, hogy az online igenyles annak van aki siman kap barhol penzt.

Nekem az OTP-vel volt kiábrándító tapasztalatom online hitel igénylés kapcsán.
Folyamatosan visszadobálta a kérést, majd kiderült hogy 7,1 millió felett mindenképp csak fiókban lehet, hiba engedett a felület 8 milliót beállítani. (Erről egy árva szót nem írtak sehol.)
15 éve volt akkor számlám náluk, és akkor 8 éve ugyanarról a munkáltatótól érkezett a fizetésem minden hónapban. Az igénylés pillanatában egy kifejezetten nem bántónak mondható összeg.
Ez sem volt elég még a személyes igénylés után is kérték a munkáltatói igazolást. Azt továbbra sem értem, hogy utána meg miért keresik telefonon a céget, és ha nem érik el valamiért, akkor totál megakad a folyamatuk. (A tehetséges ügyintéző egy fax számon próbált meg valakit utol érni. Nem gondolom, hogy bárhol egy random számtól érkező hívástól a HR vagy Bérszámfejtés adatot adna ki, csak mert valaki szépen egy bank nevében bemutatkozik.)

Én hitelkártyát igényeltem volna, munkáltatói VAGY 3 havi bankszámla kivonat kellett. Végig ment a regisztráció, persze gond volt (szokásos hibának nevezte az ügyintéző) egy hétnél tartunk. Majd a videó azonosítás utolsó kérdései között szól az ügyintéző hogy akkor kellene a három havi számla kivonat. Mondom azt nem adom(olyan infók vannak rajta amit nem kell látniuk), van helyette munkáltatói. Az nem jó neki! Akkor miért így hirdetik? Írja le hogy kell mind a kettő, de akkor ne tegye oda a VAGY szót. Egyáltalán nem felhasználó barát egyik bank felülete sem. A robottal való beszélgetés pedig kimondott időhúzás. Értelmes választ vagy legalább egy linket a legegyszerűbb kérdésre nem képesek adni.

Folyt. Szóval nekem is hasonló volt az OTP-s tapasztalat, mint P.G.-nek. Az összes ügyintéző értetlenül ált az előtt hogy a fizumra miért nem akarja a központ engedni, de az OTP lakáshitelre már igen. Akkor is volt már hitelkártya, de bőven nem volt megterhelte a fizetés, többszöröse is bele kellett volna férjen. Köttettek biztosítást meg minden, mégse ment át csak ha a LTP volt a fedezet. Egyedül arra tudtak gondolni, hogyha extra munka miatt, meg munkáltatói részvény levonás miatt nem forintra ugyanannyi érkezik minden hónapban, azt már nem kezeli le a rendszerük, hiába az igazolás, meg bérpapír. A pár perces hitelbírálat és hogy nem kell jövedelemigazolás egy ordas kamu. De a legbosszantóbb az volt, hogy annyi energiát, bosszúságot okozott az egyszerűnek ígért folyamattal való szenvedés, hogy jobban jártam volna, ha kezdettől mindent személyesen intézzék. Végül el is jöttem az OTP-től

Én a sárga banknál vagyok, annyira flott hogy nagyon.
Munkáltatói nem kell, látja az elmúlt 3 havi bevételt. Első kattintástól kb 2 óra múlva már költhetem a pénzt. Én 4,5-öt vettem fel, asszem 5 felett szigorúbbak, de fejből mondom lehet már más a limit.
Nagyon elégedett vagyok ezzel a bankkal (3. bank az életemben).
Annyi hogy bankkártyával nem engednek cryptot venni binance-en, de megoldható.

Én az OTP-nél igényeltem online személyi kölcsönt, kB fél óra alatt a számlámon volt a pénz. Nekem pont az volt a benyomásom, hogy elég profi a rendszer....
De a CIB-nél is hasonlóan flottul megy az applikaciós igénylés.
FYI: alaposan megnézik a kivonatot, pl. ha egy-egy szerencsejáték, sportfogadás, de már a fizetős online játék is elutasítás lehet.

Én bankszámlát nyitottam on-line. Kb 1 munkanap volt és csak a 2. banknál sikerült.
Gyorsabb lett volna beutazni érte a fővárosba.
Pl. akár hiszitek, akár nem, a webkamerák nem arra vannak optimalizálva, hogy személyi igazolványokról készítsenek olvasható képet. Ha jól emlékszem úgy sikerült meghekkelni, hogy software-esen emulált webkamerával küldtem el az előre beszkennelt képet. Vagy talán végül USB-n keresztül kötöttem a tükörreflexes fényképezőt a gépre. (Nyilván ezek a lehetőségek mindenki számára nyitva állnak...)

De pl. lakcímkártyát csináltatni ügyfélkapun is csak kb kétszer annyi idő volt mint személyesen elmenni érte.

De a csúcs az jogsi csere: minden megy on-line, kiküldik postán, szuper.
Aztán meg kb 1 óra sorbanállás után sikerült a 2. okmányirodában leadni a régit.

Sziasztok! Nekem a K&H nagyon jól vizsgázott ilyen téren. Előzmények: 2007 óta számlavezető bankom, van már azóta egy lezárt lakáshitel, egy lezárt személyi kölcsön, valamint az autó biztosítása jelenleg is náluk van. Tavaly kellett nagyobb összeg, a bank már egy ideje hirdette ezt a fajta online 5 perces kölcsönét, gondoltam kipróbálom. Úgyis utálok bemenni a városba. Nem viccelek, a 3 millió a számlámon volt 10 percen belül....el voltam hűlve teljesen. Nem a honlapon, hanem a mobilbankon keresztül csináltam. Most meg még tovább fejlesztette a bank a mobilappját, örülök neki nagyon. Szóval a K&H nálam a legjobb.

Angol ellenpélda. Nem szítani akarom az indulatokat vagy hogy vadkelet lenne Magyarország. Ez csak az én esetem volt.

Lakáshitel igénylés brókeren keresztül. Online formot kitöltöttem, kb alsónadrág színét nem kérdezték. Ez alapján hitelképesek voltunk. Utána 10 perccel hívtak telefonon hogy megbeszéljük hogyan tovább, nem volt épp alkalmas így másnap délre beszéltük meg a visszahívást ami pontban meg is történt. Még kérdeztek pár adatot, személyre szabták az ajánlatot majd közölték a javasolt csomagot. Pont azt amit már előtte kinéztem, tehát rendben volt. Banknak még kellett 3 havi bankszámlakivinat, az előző évi adóigazolás amit a munkáltató ad meg az önerő bizonyítása, hogy nem pénzmosásról van szó. 1 hét múlva hívtak, hogy minden OK, miénk a hitel, küldik az ajánlatot levélben is, a bróker web oldalán már ott is van. Az egész telefonon és online ment.

Minding elfelejtitek, hogy NEM az az idealis ugyfel, akinek nincs hitele vagy alig van hitele es pontosan, becsulettel torleszt, mint egy katonatiszt. Az idealis ugyfel az, aki uszik az adossagban, meg a hitelkartyajat is koppra lemeritette, meg-megcsuszik, viszont megis egeszseges es agilis ahhoz, hogy alkalmazasban tartsa magat, ahol renszeresen kap egy szep nagy fizetesi csekket, amibol tud tortleszteni es kesedelmi kamatot fizetni EPPEN annyit, hogy meg a felszinen tudjon maradni. A legeslegjobb ugyfel ezt evrol evre meg fokozni is tudja, pl. evente 10 szazalekkal no a fizetese es a hitele is.

A cikkben szereplo ugyfel nem eleg jo, mert nem termel eleg penzt (tehat viszi a penzt).

Én egy pozitív tapasztalatot szeretnék megosztani, Erste bank, számlavezető bankom is egyben, fizetésem is oda érkezik. Online igényeltem személyi kölcsönt, kitöltöttem online a George Store-ban az igénylést, utána volt egy gyors videóbanki azonosítás, itt jelezte az ügyintéző, hogy most pozitív hitelbírálat esetén adnak ajándékba Alza vásárlási utalványt de ennek feltétele, hogy elfogadjam a marketing megkereséseket amikre én az igénylés online kitöltésénél alapból nem-et mondtam, de mondta ha kérem akkor ő ezt módosítja most és akkor megkapom az utalványokat is, kértem, módosította, ezzel nem is volt több teendő, gyorsan végeztünk, ez egy délelőtt volt, mondta a videó chat-es ügyintéző hogy kora du. nézzek vissza az igénylésre szerinte addigra el is bírálják, így is lett, elfogadták, így nekem összességében pozitív tapasztalatom van az online hiteligényléssel kapcsolatban.

Látom, sokan egyetértenek, hogy aki nem minimum bankvezér, az ne is kapjon hitelt.
Az közben elfelejtik, hogy az emberek és a helyzetük sokfélék lehetnek. Igenis érdemes foglalkozni a dologgal, elvégre ha egyszer ennyit költenek a bankok reklámra, akkor sok emberhez el akarnak jutni, akiket aztán mindenféle indoklás nélkül szívatnak.
Egy 4 évvel ezelőtti fenntartóváltás (vagy akár munkahely váltás) például nehogy már kizáró tényező legyen.
A személyi kölcsön kamata amúgy sem véletlenül magasabb egy jelzáloghitelénél. Nagyobb a bank kockázata, de nagyobb a nyeresége is.
Minek költ az OTP milliárdokat mesterséges intelligenciára, ha egyből mindenkit csalóként kezel? Ezt a bírálati rendszert egy Excel táblában is le lehet programozni.
A saját bank meg pláne láthatja, hogy mennyi ideje milyen összegek mozognak. Ha emellett tudom bizonyítani, hogy nem pont most rúgtak ki, akkor mit akar még?

Hatásvadászatnak jó a történet, de itt valószínűleg a jövedelemmel és a munkáltatóval volt a gond. Ilyenkor valóban csak a fiókban indított egyedi ág segít (ha valóban hitelekkel foglalkoztál, akkor tudnod kellene hogy milyen elvek szerint működik a bírálat).

"...nyilván olvasatlanul..."

Nyilván elolvasás után. Minden kötözködés nélkül, de aki egy több tíz oldalas PDF-et nem olvas el és értelmez, az ne vegyen fel hitelt, mert nagyon megégetheti magát.

Egyébként köszönöm, nagyon tanulságos cikk volt, lehet, hogy év végén nekünk is szükségünk lesz egy kisebb kölcsönre (nem autóra vagy nyaralásra, hanem lesz lehetőségünk jóval áron alul megvenni egy telket, amire viszont gyorsan kell majd pár millió HUF), jó tudni, hogy kár bohóckodni az online ügyintézéssel.

en az OTP-vel szivtam. az online felulet azt irta elbiralas utan hogy elutasitva. fiokba bementem ott meg jovahagytak egybol, na persze online kedvezmenyt buktam ami 70e ft lett volna, csodalatos...

@v-a-laki de szerintem pont az a jo ügyfel akinek ha van hitele es pontosan fizeti es van megtakaritasi szamlaja...

Szerintem a bankok eredetileg egy szuper online felületet akartak csinálni a hiteligénylésre, de valószínűleg egy dilettáns terveztette meg/fogadta el a kész rendszert, illetve még előfordulhat, hogy a fejlesztő csapat nem volt képes gondolatot olvasni és a leírt specifikációkkal csinálta meg a cuccot. Amikor kész lett, akkor ciki lett volna bevallani, hogy egy kalap szar, és a felelősök azt hazudták a feletteseiknek, hogy minden tökéletes 🙂

Nekem mondjuk szimpatikus, hogy a bank nem ad személyi kölcsönt, így védik az ügyfeleket és nevelik arra, hogy inkább tegyenek félre hitelfelvétel helyett 😀

2x használtam évekkel ezelőtt teljesen online hiteligénylést. Az első az OTP-nél, mint saját folyószámlámat kezelő banknál volt. Online felület kitölt, másnap sms, megkaptam (évek óta hozzájuk ment a fizetésem). Másik eset Cofidis, online előzetes hitelbírálat, pozitív, küldtek egy linket, ahol regisztráljak időpontot a videótelefonos beszélgetéshez. MEgtörtént, bejelentkeztem, elmutogattam a kért okmányokat, megmutattam eredetiben az előtte online feltöltött munkáltatóit és ennyi. 2 nap múlva utalták a kívánt összeget.

en az OTP-vel szivtam. az online felulet azt irta elbiralas utan hogy elutasitva. fiokba bementem ott meg jovahagytak egybol, na persze online kedvezmenyt buktam ami 70e ft lett volna, csodalatos...

@v-a-laki de szerintem pont az a jo ügyfel akinek ha van hitele es pontosan fizeti es van megtakaritasi szamlaja...

Szerintem a bankok eredetileg egy szuper online felületet akartak csinálni a hiteligénylésre, de valószínűleg egy dilettáns terveztette meg/fogadta el a kész rendszert, illetve még előfordulhat, hogy a fejlesztő csapat nem volt képes gondolatot olvasni és a leírt specifikációkkal csinálta meg a cuccot. Amikor kész lett, akkor ciki lett volna bevallani, hogy egy kalap szar, és a felelősök azt hazudták a feletteseiknek, hogy minden tökéletes 🙂

Nekem mondjuk szimpatikus, hogy a bank nem ad személyi kölcsönt, így védik az ügyfeleket és nevelik arra, hogy inkább tegyenek félre hitelfelvétel helyett 😀

"...nyilván olvasatlanul..."

Nyilván elolvasás után. Minden kötözködés nélkül, de aki egy több tíz oldalas PDF-et nem olvas el és értelmez, az ne vegyen fel hitelt, mert nagyon megégetheti magát.

Egyébként köszönöm, nagyon tanulságos cikk volt, lehet, hogy év végén nekünk is szükségünk lesz egy kisebb kölcsönre (nem autóra vagy nyaralásra, hanem lesz lehetőségünk jóval áron alul megvenni egy telket, amire viszont gyorsan kell majd pár millió HUF), jó tudni, hogy kár bohóckodni az online ügyintézéssel.

2x használtam évekkel ezelőtt teljesen online hiteligénylést. Az első az OTP-nél, mint saját folyószámlámat kezelő banknál volt. Online felület kitölt, másnap sms, megkaptam (évek óta hozzájuk ment a fizetésem). Másik eset Cofidis, online előzetes hitelbírálat, pozitív, küldtek egy linket, ahol regisztráljak időpontot a videótelefonos beszélgetéshez. MEgtörtént, bejelentkeztem, elmutogattam a kért okmányokat, megmutattam eredetiben az előtte online feltöltött munkáltatóit és ennyi. 2 nap múlva utalták a kívánt összeget.

Sajnálatos... Cibnél télleg pár kattintással sikerült (saját bankom 2008 óta). Annyira gyors volt h el sem hittem. 1m huf 18 hónapra. Kb 1/3 idő után vissza fizetem.
Egy perc nem volt, semmi nem kellett csak kattingattam. Magnifica ügyfél vagyok, "szép " forgalom van a számlan. Lehet ennek is hála.

"Utána még egy napig tartott, amíg beléphettünk az online felületre, ahol be lehetett adni a kölcsönigénylést. Miért kellett ennek még egy napig tartani?"

Erre valószínűleg tudom a választ. Nagyon sok esetben nem tudnak/akarnak rendes integrációt kiépíteni a rendszerek között, általában idő hiányában, néha pedig a bonyolultsága/ára miatt.

Marad az a megoldás, hogy az első rendszer, pl. az, amiben rögzítették a videohívásos azonosításotokat, szépen gyűjti ezeket az adatokat lokálisan, majd hajnalban exportálja az adattárházba. Innen kerül át a többi rendszerbe az adat, de mivel csak napi egyszer, vagy szerencsésebb esetben néhány alkalommal szinkronizál, mindig lesz benne egy jó nagy késés.

Amikor az ügyfélszolgálatostól azt hallod, hogy "holnapra befrissül", "be lesz aktiválva", stb., akkor szinte biztosan ez van a háttérben.

Lehet, nem leszek népszerű.

Az online hiteligénylés egy egyszerűsített dolog egy adott célcsoportnak. Azoknak, akik gugolva is megugorják a feltételeket.
Tény, hogy kezdetleges még a dolog, a weboldalak rosszak, az ügyfélszolgálat kritikán aluli és körülményes. De a levél írója pont nem a célcsoport. A hitel összege közel van a maximumhoz. A katás történet rosszkor jött. Sokszor rosszul töltötte ki az adatokat. A feleség munkahelyváltása is el lett írva. Sokszor nem sikerült felvenni a telefont. Ilyenek.
(Mielőtt még valaki félreértene. Ezek nem szemrehányások vagy hibáztatások, hanem körülmények.)

A tanulság inkább az, hogy ha nem teljesen tiszta a helyzeted, akkor menj be személyesen. De ez kb mindenre IS igaz.

Ez a szosszenet is szepen illusztralja, miert elhetetlen es menthetetlen ez az orszag.

Ugyan nem MO-n, de fejlesztettem többféle hitelhez, közte a szabad felhasználásúhoz online igénylést. Először is, azt kell látni, hogy az üzlet ebben az, hogy 1) kevesebb ember kell a feldolgozáshoz 2) esténként az impulzusvásárlásnál kimondottan jó, ha nem tudod még egyszer meggondolni.
Viszont, minden fejlesztést a Risk-részlegnek jóvá kellett hagyni és lényegében a teljesen síma ügyeken kívül semmit sem hagytak jóvá. Ennek megfelelően a form nagyjából a red flag-ek kiszűrésére szolgált, meg még a risk-esek is futtattak ezt-azt. Ha bármi nem volt tökéletes, akkor azonnal emberhez lett továbbítva az igénylés. Nálunk nem volt papír-feltöltési lehetőség, de annak az automatikus elemzése biztosan megakadt volna a Risk-en.
Mindig vannak elkeseredett, illetve nem patyolat szándékú emberek, akik keresni fogják a kiskaput és a felügyelet kifilézi ezért a bankot.

A probléma a jövedelem volt. 2 felnőtt és 2 kamaszgyermek, erre családi pótlék és szociális szférabeli jövedelem, plusz apuka bizonytalan bevételű ev., amiről egy szót sem szólt, tehát 0 Ft jövedelműnek tekintik...én sem adnék hitelt. Sajnálom.

Hogy legyen pozitív tapasztalat is: CIB-nél személyi hitelt igényeltem (számlavezető bank, ide megy a fizetés) mobil alkalmazásból. Hitel igényléssel 4 perc alatt végeztem, és instant a számlámon is volt a pénz. Ez 2 éve. Eddig 2x vettem igénybe ezt a szolgáltatást.

folyt.

Ahol kiszálltam a játékból, azt hiszem az volt, amikor kért a rendszerük munkáltatói igazolást, beszereztem, de nem tudtam feltölteni a pdf fájlt. Így a tényleges igénylést online nem tudtam elindítani, ha bementem volna a fiókjukba, az online kedvezmény ugrott volna.

Nekem sem sikerült tavasszal személyi kölcsönt igényelnem online az OTP-től. Gyorsan akartam, ezért online és ezért a (25 éve, diákkoromtól) számlavezető bankomnál (ne kelljen számlakivonattal, jövedelemigazolással bajlódni). Annak ellenére, hogy nem náluk volt a legkedvezőbb.

Többször is végig próbáltam menni a lépéseken, mindig elölről kellett kezdenem. Nem volt visszajelzés, miért utasít vissza a rendszer. Arra rájöttem, ha nem vallom be a pluszjövedelmemet (másik városban lévő cégtől, megbízással), tovább jutok a lépésekkel. Csökkentettem az igényelt összeget, többmindent kipróbáltam. Határozatlan idejű munkaszerződésem van, a számlámra érkező nettó jövedelmem az országos átlag többszöröse. Autólízingem van, hitelem sose volt.

Végül jobban jártam. Gyűjtőoldalon kiválasztottam a legolcsóbbat más banknál, személyesen fiókban intéztem, 2x mentem be, papíralapú igazolások kellettek.

Azért tegyük hozzá, hogy amennyiben mindketten alkalmazottak lettek volna, akkor simán ment volna jó eséllyel. Ugyanis olyan nem nagyon van, hogy csak a feleség az adós. Házasok, tehát mindketten adósok, így a férjnek is kell igazolt jövedelem. Ez fiókban is egy bonyolultabb dolog, érhető, hogy online nem jött össze.

@mad823 : De van ilyen, engem nem kellett bevonni (és nem is lehetett volna), csak a feleségem az adós. Persze a házassági vagyonjogi szabályok miatt az adósság is közös, de a kölcsönszerződésben nem szereplek.

Sziasztok! Nekem a K&H nagyon jól vizsgázott ilyen téren. Előzmények: 2007 óta számlavezető bankom, van már azóta egy lezárt lakáshitel, egy lezárt személyi kölcsön, valamint az autó biztosítása jelenleg is náluk van. Tavaly kellett nagyobb összeg, a bank már egy ideje hirdette ezt a fajta online 5 perces kölcsönét, gondoltam kipróbálom. Úgyis utálok bemenni a városba. Nem viccelek, a 3 millió a számlámon volt 10 percen belül....el voltam hűlve teljesen. Nem a honlapon, hanem a mobilbankon keresztül csináltam. Most meg még tovább fejlesztette a bank a mobilappját, örülök neki nagyon. Szóval a K&H nálam a legjobb.

Angol ellenpélda. Nem szítani akarom az indulatokat vagy hogy vadkelet lenne Magyarország. Ez csak az én esetem volt.

Lakáshitel igénylés brókeren keresztül. Online formot kitöltöttem, kb alsónadrág színét nem kérdezték. Ez alapján hitelképesek voltunk. Utána 10 perccel hívtak telefonon hogy megbeszéljük hogyan tovább, nem volt épp alkalmas így másnap délre beszéltük meg a visszahívást ami pontban meg is történt. Még kérdeztek pár adatot, személyre szabták az ajánlatot majd közölték a javasolt csomagot. Pont azt amit már előtte kinéztem, tehát rendben volt. Banknak még kellett 3 havi bankszámlakivinat, az előző évi adóigazolás amit a munkáltató ad meg az önerő bizonyítása, hogy nem pénzmosásról van szó. 1 hét múlva hívtak, hogy minden OK, miénk a hitel, küldik az ajánlatot levélben is, a bróker web oldalán már ott is van. Az egész telefonon és online ment.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram