Már régóta bosszankodom a magyar távközlési cégek lehúzás jellegű árképzésén. A feltöltő kártyás percdíjak mindhárom szolgáltatónál 43 és 44 forint között vannak perc alapon, ami másodperc alapon kb. 65 forintos percdjat jelent.
Évek óta egységes mindhárom szolgáltatónál a tarifa, jobb helyeken ez minimum kartell-gyanús lenne, mert nem 35 és 45 forint között szórodnak az árak, hanem pontosan 43, 43,7 és 44 Ft. Tavaly egyöntetűen 41 Ft volt mindenhol a tarifa, idén csak az ÁFA-emelés miatt van egy kis eltérés. (A mindenféle csomagok csak ennek a magas árnak a variálásai, például hétvégén olcsóbban kapod a percdíjat, de cserébe hétközben lélegzetelállító 90 forintos percdíjért telefonálsz. A végén ugyanott vagy az átlagárral.)
Úgy tűnik, felosztották a piacot, nem sok dolog zavarta meg ezt a nekünk drága, a szolgáltatóknak ideális állapotot. A virtuális szolgáltató Postafon feltűnése a maga 39 forintos percdíjával nem nagyon kavarta fel a piacot. (A virtuális szolgáltatók "ál-szolgáltatók", valamelyik mobilos cég kártyáit a saját nevük alatt árulják. Ezek a kártyák az eredeti szolgáltató hálózatát használják.)
Ha bosszankodni akarunk, találomra megnéztem egy szolgáltatót a szomszédos Ausztriában: telefon (és hűségnyilatkozat) nélkül kemény 7,5 euroért, azaz 2.200 forintért kapunk havi 1.000 perc beszélgetést, 1.000 SMS-t és 1 GB internetet túlforgalmazási díj nélkül. Nálunk csak az internet drágább ennél. További 2,5 euróért, azaz összesen 2.900 Ft-ért 2.000 percet, 1000 SMS-t és 2 GB internetet kapunk. Link itt. De a 23 forintos feltöltőkártyás ár is barátibb, mint idehaza.
Idén két új virtuális szolgáltató lépett piacra, a T-mobile-os Lidl és a Vodafone-os Tesco Mobil. Ha azt nem is reméltük, hogy a beszélgetés európai értelemben is olcsó lesz, egy kevés árengedmény lehetősége felcsillant.
Először a Lidl indult, Bluemobil néven, a 43 forint helyett 33 forintos percdíjjal. Kíváncsian vártam, ezek után mivel rukkol elő a Tesco. Meg is érkezett 29,5 forintos percdíjjal, bár egy kicsit furcsa volt, hogy az eredeti percdíj 59 forint, de - idézem- "Egyszerűen megduplázzuk a feltöltésed". Így jött ki a reklámozott 29,5 Ft-os percdíj, ami a legjobb a magyar piacon (a diákoknak szóló Djuicét leszámítva.)
Ma el is mentem a Tescoba és vettem egy ilyen csomagot és kértem nyomtatványt számhordozáshoz.
Idehaza olvasgattam az apróbetűt és megtaláltam a nagy lehúzást: a kedvezményes ár csak a feltöltést követő 30 napig érvényes! Azaz ha valaki nem beszél le havi 2-3-5 ezer forintot (ilyen feltöltési lehetőségek vannak), akkor bizony elveszik a bónusz és a 31. naptól már méregdrága 59 forintért fog beszélni. Kicsi öröm az ürömben, hogy először a bónuszt használja az ember.
Feltenném a kérdést, ki az a dinnye, aki mondjuk havi 10 ezer forintot beszél le és sima feltöltőkártyával nyomja? A feltöltőkártyás ügyfelek zöme éppen azért használ feltöltőkártyát, mert keveset beszél egy hónapban.
Úgyhogy a Tesco mobil nem hogy nem olcsó, hanem kifejezetten az egyik legdrágább feltöltőkártyás ajánlat, azért szólok, hogy ne siess vásárolni belőle. Szlovákiában a Tesco mobil 1 eurocentet kér a hálozaton belüli beszélgetésért, azaz csak 3 forintot, 15 forint az SMS és 29 forint bármilyen egyéb hívás. Ott nyoma sincs ennek a megduplázzuk-szívatásnak, egyszerű percdíjak vannak. Ez az árképzés természetesen nem jött át Magyarországra.
Ha szeretnél spórolni a mobilköltségeiden, ebben a cikkben leírtam, hogy teheted meg.
Úgy látszik, már csak a hamarosan induló negyedik mobilszolgáltatóban bízhatunk, hogy valami európaibb árral fog kiszolgálni bennünket.
Egyetért? Kiegészítené? Vitatkozna? Kérdése van? Ne habozzon leírni a véleményét a kommenteknél. (Ha még nem tette meg, egy rövid regisztráció szükséges lehet.)
Olvassa el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretné tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelöljön be minket a facebookon:. . vagy RSS-en
A negyedikben ne reménykedj. Fel se álltak még, iszonyú fejetlenség van a hogyant illetően, nekik hálózatot is kell építeni, nem lehet a többieken lovagolni kizárólag, és a célját illetően a szakma megosztott: sokak szerint vagy pár éven belül jó pénzért adják el egy piaci szereplőnek az egészet, vagy afféle Erzsébet-utalványt csinálnak belőle állami cégek és intézmények számára, spéci állami tarifákkal a kiválasztottak számára, nagy és költséghatékonyan kiszolgálható flottáknak, a piac többi részére meg nyilván tojnak.
Ja és Szlovákiában, Ausztriában stb. nincs telekomadó, milliós rehabilitációs adó, meg a többi finomság, aminek nyilván nagy szerepe volt abban, hogy már én sem dolgozom ebben a szép szakmában. És a hatóság is kicsit másként szabályoz, mint másfelé.....
Szlovákiával vagy Ausztriával összehasonlítani MAGYARORSZÁG-ot, olyan mint a körtét az almával. Mi a másik útirányt választottunk, és nem euróban meg centben mérjük a pecdíjakat, hanem a Magyar Forintban! Irinye a hétszentségit!
Hihetettlen ilyen átverések ami ebben az orszégban van,ilye nyugateuropában nincs.Szánalom amit itt a tesco müvel..
Hihetettlen ilyen átverések ami ebben az orszégban van,ilye nyugateuropában nincs.Szánalom amit itt a tesco müvel..
Miért, telekomadó előtt olcsóbb volt minden? Ugyanúgy kartelleztek... A telekomadó jó duma, hogy még meg is lehessen magyarázni, miért drágák.
Én biza be nem mentem csomagért a bótba, megnéztem az aprótetűt a neten. Mert M.o.-on élünk, ez túl szép lett volna, hogy igaz legyen. És hogy úgy lett! Ráadásul vagy független telefon kell hozzá, vagy vehetsz Tescost, mert még a saját hálózati Voda mobilokkal sem működik együtt a SIM. Ezek után ki az a hülye...
Hát, ha a piac és az eredmények megvannak, akkor minek csökkents árat? Márpedig 2009-ig megvoltak az eredmények, szépen nőtt a piac, profit is volt, a nagyfelhasználók és flottások meg megkapták a 9-18 Ft-os percdíjakat, meg a nullásat egymás közt. A feltöltőkártyás, sajna, az ügyfelek legalja a telkók szemében: azt sem tudod ki az, azt sem tudod, nem adja-e el a cuccot a következő sarkon, jópáran megvették a kedvezményes készüléket, a SIM-et eldobták, a telót eladták Szerbiába és Ukrajnába. Megszólítani ezeket nehéz, hiába regisztrálod amikor megveszi, a következő pillanatban más kezébe nyomhatja. Kiszámítható bevétel nincs belőle, de joga van mindenhez jóformán, mint a számlásnak, ezért páriaként vannak itthon kezelve. Az MVNO (virtuális mobilszolgáltatás) meg sok fejlett piacon már elég lejárt lemez, más piac pl. Anglia, ahol megszólítják a bevándorlót az X külföldi országba szóló tuti percdíjakkal, ezekkel TÖMEGESEN élnek, ott van sajnos sűrű fillér, itt meg ritka forint, sajnos nem csak a telkóban van ilyen eltérő pozicionálás meg árképzés, tessék megnézni a Marks and Spencert, az a hazájában egy olcsó tömegcikk, itthon luxusmárkának állították be, röhej.
Készülék dettó. Hányat lehet itthon eladni egy típusból? Pedig a magyar jó ügyfél, a legtöbben 2 évnél fiatalabb telefonnal rohangálnak.
Sok birka hülye magyarnak jó ez. Ez a csürhe mindent eltűr.
Annó a T-home is a legdrágább hálózatot biztosította, amíg be nem jöttek a mobilok, miközben németországban filléres volt a vezetékes.
Sebaj, a sok barom majd megveszi utána meg csodálkozik.
Bár nem tetszik a Tescomobile, mert jelentősen drágább mint a flotta, azért kiegészítenék:
"A szolgáltatások igénybevétele esetén először a bónuszegyenleg kerül felhasználásra, így okos használattal maximalizálhatja a tarifacsomag értékét." (http://www.tescomobile.hu/feltoltesi_bonusz_feltetelei)
Nem magyarázom, így is látható az írás melyik része hibás.
Romániában Orange szolgáltatónál: 10 euróért kapsz 1000 Orange percet, 200 belföldi vagy külföldi (Eu) vezetékes és 100 mobil belföldi vagy külföldi (Eu) mobil. Jaaaaaa, és pluszba 50 belföldi SMS. Link: http://www.orange.ro/abonamente-de-voce/flamingo/flamingo-10/
Romániai Vodafone kissé gyengébbet kínál de hasonló percdíjakkal. Qrvára lehúzzak a népet Magyarországon!!! Népi bojkottálás kellene csinálni, nekünk fájdalmas egy hétig, nekik egy életre, ha nem adják meg kb. ugyanezeket a feltételeket.
Nem érdemes idegeskedni.
Nincs demokrácia csak szólásszabadság= elmondhatod mi nyomja a szíved de változtatni nem tudsz rajta
Először a fogyasztóvédelmet kerestem meg hogy ugyanaz a vodafone romániában sokkal baraátságosabb tarifákat nyújt. Válasz: nem illetékesek írjak levelet a nemzeti hírközlési hatóságnak. Megtettem. Válasz szerintük minden szép és jó. Áttanulmányoztam a GSM témát és kiderült hogy még lehetne egy mobilszolgáltató magyarhonban esetleg még verseny is kialakulna. Megírtam a hírközlési hatóságnak hogy miért nincs 4. mobilszolgáltató. Válasz: válság van bizonytalan hogy amit ígérne egy pályázó 4. azt meg is tudja csinálni. A válaszom: nem valós hogy a BKV nem vesz buszokat mert egyre szélsőségesebb az időjárás és nem lehet tudni mekkora jégdarabok fognak esni a közeljöőben és ezért nem lehet jól méretezni a szélvédőket. Erre nem kaptam választ. Ezért írta levelet a nemzeti vagyonkezelőnek és egyben feljelentést tettem a rendőrségen (ORFK) miszerint különösen nagy vagyoni hátrányt jelentő hűtlen kezelés van mert nem hasznosítanak egy nemzeti vagyont (egy licenszelhető GSM-sáv). A nemzeti vagyonkezelő nem válaszolt, az ORFK gazdaságvédelmi és pénzmosás elleni osztályáról kaptam egy váalszlevelet, hogy minden szép és jó így, válság van és slussz-paszz.
Ebből az egészből nekem az jött le hogy az állam érdekelt abban hogy ne legyen olcsó a percdíj, mert ezután kap plusz pénzt és nem csak áfát (persze a mobilszolgáltatóónak is érdeke a kartell). Próbáljátok meg úgy felfogni mint a benzint. Az államnak nem érdeke hogy olcsóbb legyen mert az adótartalom több mint 50%, csak a mobiloknál nem jövedéki adónak hívják.
Nyugi, ne kapjatok agyvérzést, emigrálni kell olyan országba ahol nem csak szólásszabadság hane demokrácia is van.
Naszóval, még egyszer.
A magyar piac szépecskén növögetett és elfogadható eredményeket produkált a mobiltársaságok részére, akik az állammal azért szép folyamatosan csörtéztek, mert 2010-ig volt érvényben a rendszer, hogy per bázisállomás volt kivetve egyfajta adó vagy díj vagy mi, ergo minél inkább bővítetted a hálózatodat (az egyre kevésbé nyereséges területek felé.....) annál többet fizettél. Nota bene, ilyen rendszer Svédországban vagy Németországban véletlenül sincs.
Negyedik mobilszolgáltató. Ez aki most belépett, az egy üzletileg értékelhetetlen valami, nem piaci szereplő. Akár még FELFELÉ is nyomhatja az árakat: elviszi hatalmi szóval az állami flottákat és kapcsolt részeiket, meg azokat, akik emezekből élnek, ezek a jövedelmezőséget szépen rontják a piaci szereplőknél, mivel a lakossági Átlag Jánosok piaca a legrosszabb és legdrágább piac - mindenkit egyenként kell meggyőzni, míg egy kétszázas flottánál tárgyalsz max. 3 db döntéshozóval - akiknek a tulajdonosai aztán egyszercsak az itteni menedzsment tyúkszemére lépnek, hogy hohó, ezek milyen számok, oszt ha nincs belőle vészes piaci csökkenés, akkor szépen árat fognak emelni - na nem a flottáknak, hanem a mezei egereknek.
A negyedik mobilszolgáltatónak meg sok érdeke nem lesz a mezei egerek piacán versenyezni, hiszen verseny nélkül viszi a jövedelmező szegmenst ha akarja és van legalább valami működő szolgáltatása, ergo letojhatja a többit.
Telekomadó. A piac növekedése mikor megállt, akkor ha volt miből (akkor még nyilván volt) adhatott volna ösztönzőként a szolgáltató árengedményeket ide meg oda. Csakhogy akkor belépett állam bácsi, hohó, hoci azt a pénzt egy összegben nekem! Ez volt a telekomadó, ami az első évben Beck György és belső emberek nyilatkozata alapján kb. elvitte a Vodafone (a legkisebb szereplő) éves profitját en bloc.
Még lehet örülni, hogy nem kezdték el a tulajdonosok eddig egyik szolgáltatót sem árulni, mert az sem kizárható sztem a jövőben. Lásd kisebb vezetékesek, akiket úgy felvásároltak mint a huzat.
Tehát, egy piaci szereplő mindig azt teszi egy piacon, ami az ő érdeke és amit megengednek neki. Ahol nagy a piac jó növekedési lehetőségekkel, nagy a verseny, a szabályozó meg jól teszi a dolgát (a telkó a világ egyik legszigorúbban szabályozott ágazata, talán még a villamosenergia meg pár ilyen hálózatos dolog plusz a gyógyszeripar szabályozott ennyire) ott kialakul kb. az, ami van a brit meg a német piacon. A briten különösképp, ők kifejezetten könnyen váltanak szolgáltatót, míg a magyar se bankot, se telefonszolgáltatót nem vált ilyen könnyen, akkor sem, ha a szabályok ezt kifejezetten támogatnák (telkónál EU előírások vannak rá). Ha meg kicsi a piac, a kereslet viszonylag árrugalmatlan egy bizonyos szintig és válság nélkül, és a verseny viszonylag gyenge, mert a céges piac izé, hogyismondjam, lejt valamerre, vagy legalábbis vannak izé, helyzeti előnyök, a lakossági meg korlátozott lehetőségeket kínál, a szabályozó meg évente beszed mindenkitől másfél tonna admin papírt, de.....szóval akkor az lesz, amit itt most látunk.
"mert a céges piac izé, hogyismondjam, lejt valamerre, vagy legalábbis vannak izé, helyzeti előnyök,"
Ez mit jelent konkrétabban? Az vili, hogy az alakuló állami szolgáltató le tudja/le fogja majd magának karmolni a jól jövedelmező flottás ügyfeleket, de most erről még nem beszélhetünk. Te mégis azt mondod, hogy egyik szolgáltató mesterségesen előnyhöz van juttatva...melyikről van szó, és hogyan?
Abban igazad van, hogy kellően figyelmes olvasás után ez tényleg kiderül. Egyébként a tescos kártya szó nélkül belemegy a vodás telefonba ráadásul tesco mobilt ír ki.
Egyébként egy kártyafüggetlen két kártyás Samsunggal vettem, az jó kis telefon ennyiért, ezért nem bánt annyira a dolog. A tescos kártya meg megy a kukába
Köszi, javítottam.
Attól függ, melyik időperiódusról beszélünk. Ezek nem feltétlenül törvénybe, szabályozásba ütköző előnyök. De volt az időszak, amikor volt sok pici vezetékes és egy bazi nagy pl. Utóbbinak volt mobilja, a többi társulhatott, csak épp a lefedettségek vezetékesben úgy néztek ki, hogy egy sok telephelyes cégnek esélyesebb volt egy nagyobb szolgáltatóval szerződni jól, aki a helyei nagy részét le bírta saját hálózattal fedni. Ja, és a többivel ellentétben volt pl.műholdas, mikrohullámos szolgáltatása is, puszta közepét azzal is le lehet fedni. A többinek nem volt gyári ilyenje. És ugye minél több szolgáltatás van egy csomagban, annál olcsóbb, látod Pistám, egy szerződés, egy számla, egy kapcsolattartás, vezetékes, mobil, minden. Lakossági piacon ugye a triple play ennek pl. a hasonlója, ami miatt betámadták a Nagyot a többiek a versenyhivatalnál, nem sok eredménnyel.
Az uniós szabályozás ma már keményen tiltja hogy egyik ágazat a másikat finanszírozza, tehát ez kiesett már. Kiesett az állami aranyrészvény is, ami azért valahol....ahogy az is valahol, hogy a cég nagy anyája a mi Hazánk legnagyobb exportpiaca, direktbe szívatni tehát nem volt kifejezetten előnyös, de amikor bejött a szabadságharc, úgy tűnt, már ez sem lényeges. Viszont válság nélkül nagy erő a tehetetlenség is: évente aláírni egy hasonló tartalmú, végeredményben nem rossz árat kínáló szerződést egyszerűbb, mint ától cetting végigtárgyalni egy vadi újat, ráadásul a réginek már a műszaki színvonalával már tisztában van a megrendelő, és az azért annyira nem rossz.
Aztán. Egy ilyen kicsi piacon körbe-körbe járó szakemberek néha kikötnek az egyik, a másik, a harmadik szereplőnél, néha meg a minisztériumban, a szabályozónál. Történelmileg (minden suskus nélkül is), az egyiktől többen származgattak el a "másik oldalra" - nem kell feltétlenül nemegyenlő elbánást adni bármiben, egyszerűen van egyfajta gondolkodásmód, szakmai ismeret, amit vittek oda is, és ami azt jelenti, a magukfajtát jobban meg fogják érteni valami szakmai vita során.
Ja és asszem a nálunk sokkal nagyobb amerikai piacon is megszületett anno a mondás, ami egy bizonyos méreten felüli cégekre vonatkozott: "Hová ül a gorilla?" "Ahová csak akar...."
"Egyébként a tescos kártya szó nélkül belemegy a vodás telefonba ráadásul tesco mobilt ír ki."
Ez most konkrétan, kipróbáltan igaz? Mert EZ viszont abszolút nem derül ki az oldalról. Így azért más a fekvés. Telefont semmiképp se vennék, jó az ami van, csak kártya kéne.
Persze, most is ott van benne a tescos kártya egy vodás nokiában. Egyedül ezért akartam átmenni, mert már egy éve ott figyel ez a telefon a fiókban újonnan ( a feleségem előfizetéséhez adták) és nem tudtam emberi áron kikódoltatni. Gondoltam olcsóbb szolgáltatót váltani. (Egyébként sokat nem használom hívásra, mert másikról telefonálok, de ha mégis kell, minél olcsóbb lesyen.)
Köszi. Ez lényeges infó. Most utánaszámoltam excelben, hogy mindenféle (hosszú-rövid) hívásokat feltételezve, és megkezdett perceket számolva, ha mondjuk eddig havi 1400 Ft-ot telefonáltam vodával, az kb 1800 Ft-nak felel meg tescosan, tehát 200 Ft bónusz vész el, de utána még egyszer 2000-et letelefonálhatok, na szóval így a tiszta MÁSODPERC alapra vetített percdíj vodára kb. 55 Ft, tescora kb 40 Ft. Így tehát mindenképpen jobban járok, még ha 200 Ft bónusz el is vész. Nyilván ez a számolgatás nagyban függ attól, mennyire sok az épphogy megkezdett perc és a majdnem befejezettek aránya, meg mennyi a hívások hossza. Nincs két egyforma számítás.
Köszi!
Viszont pl. az első bekezdés, ami azért tényleg óriási előny volt egy viszonylag rugalmatlan piacon azért alakulhatott ki, mert az állam hagyta, hogy a magyar vállalatot felvásárolja egy német óriás. Vagyis az állam asszisztál ahhoz, hogy a mobilpiac kiépülésénél ne legyenek egyenlő esélyek. Persze biztosan nagyon leegyszerűsítem a dolgot, de most hirtelen nekem az általad írtakról ez jutott eszembe.
Persze, és akad sok más helyzet is. Nagyon könnyű abból kiindulni, hogy "én miért vennék kártyás mobilt", de akad más helyzet is, amikor erre szükség van.
Pl. azokra is érdemes gondolni akik ugyan viszonylag sokat telefonálnak, de csak az év egy részében. Nincsenek mindig Magyarországon, ha viszont itt vannak, akkor gond nélkül elmegy egy hónap alatt 100-200 perc, esetleg több is.
Uram bocsáss: Akár pár nap alatt is lebeszélhető ez a mennyiség, akár csak ügyeket intézve. Olcsóbb mint roaminggal alapon ez a percdíj működik. De ugye hétre előfizetés sem könnyű.
Általában nem telefonálsz sokat. De egy-egy hónapban várható sok hívás (ügyintézés, bármi más miatt), van tartalék független mobilod (akár 2 kártyás is). Kell egy kártya amit ilyenkor tudsz használni. A javát lebeszéled.
Sok helyzetre kell sokféle díjcsomag. Te is kiszámoltad: neked pl. megéri. Én is tudok sok lehetőséget ahol jó.
A cikkből viszont hiányzik, hogy milyen havi forgalomtól éri meg ezt a díjcsomagot választani, mikortól jó pl. sok előfizetés, stb. mert ugye ezt a díjcsomagot is adott telefonálási szokásokhoz méretezték...
Azért gondolom, hívhatjuk a külföldön dolgozó magyarokat, vagy idelátogató külföldieket kisebbségnek. Szerintem az ilyen típusú felhasználás 2-3% lehet.
Egyébként érdemes a Lidl mobillal összevetni: 33 ft trükk nélkül kontra trükkös 29,5-59 Ft. Tuti, hogy az első olcsóbb.
Domino Aktív felöltőkártyás T.Mobile díjcsomag:
Időszaki díj 560 Ft/30 nap
Percdíjak
Hálózaton belül
Csúcsidőben 29 Ft
Egyéb időben 17 Ft
Vezetékes hálózatba ua.
Más mobilhálózatba
Csúcsidőben 39 Ft
Egyéb időben 29 Ft
Hangposta
Munkanap 07-19h
26 Ft
Egyéb időben
díjmentes
SMS küldés
belföldre
T-Mobile hálózatba 33 Ft
Más mobil hálózatba 33 Ft
Külföldi számra 60 Ft
MMS küldés
T-Mobile előfizetőknek vagy e-mail címre 80 Ft
Egyéb belföldi előfizetőnek 135 Ft
Külföldi számra küldött MMS 7 160 Ft
Ezek után kérdés, hogy mit akar a TESCO ????????????
Mert megtévesztésből jelest lehet neki adni, az tény.
Viszont ezt a posztot sem illeti dicséret, hisz talán meg sem nézte a Domino csomagokat.
Ugyanakkor arra felhívta a figyelmet, hogy csak a mi országunkban merik megtenni a szolgáltatók, kereskedők, bankok, hogy a lehető legpofátlanabb árakat alkalmazzák, mintha rajtunk hoznák be azt a nyereséget, amit máshol nem mernek vagy nem tudnak.
De miért?
Nem vagyunk akkora nagy piac. Bár az itt elért nyereségtöbblet számukra hab a tortán. És nem kicsi.
Kísérleti ország vagyunk? Itt lehet extra profit - amiből, ha veszítenek, egyenlő a jajveszékelés soha nem szűnő áradatának -, lehet jóval alacsonyabb minőség, lehet minden, ami ráfér a képükre.
Ezek ellen nem is akar tenni a politika? Illetve még mindig az a legfontosabb, hogy a befektetők érdekei ne sérüljenek?
Egy másik kérdés, hogy a magyar vagy magyarnak titulált szolgáltatók, bankok, kereskedők milyen árral dolgoznak itthon. És, mint az OTP, külföldön. Ugyanúgy elmennek a végső határig a fogyasztókkal szemben.
A bankok árképzéséről itt írtam: //kiszamolo.hu/dragak-e-a-magyar-bankok-avagy-kamatok-hataron-innen-es-tul/
Ez a domino aktív mitől olyan nagy cucc? Havi 560 forintért 39 ft-os percdíj perc alapon, az kb. 60 ft/perc másodperc alapon.
Erre mondtam, hogy a 43 Ft/perc variálása, a végén nagy átlagban ugyanannyit fizetnek a felhasználók.
Szlovákiával vagy Ausztriával összehasonlítani MAGYARORSZÁG-ot, olyan mint a körtét az almával. Mi a másik útirányt választottunk, és nem euróban meg centben mérjük a pecdíjakat, hanem a Magyar Forintban! Irinye a hétszentségit!
Nem érdemes idegeskedni.
Nincs demokrácia csak szólásszabadság= elmondhatod mi nyomja a szíved de változtatni nem tudsz rajta
Először a fogyasztóvédelmet kerestem meg hogy ugyanaz a vodafone romániában sokkal baraátságosabb tarifákat nyújt. Válasz: nem illetékesek írjak levelet a nemzeti hírközlési hatóságnak. Megtettem. Válasz szerintük minden szép és jó. Áttanulmányoztam a GSM témát és kiderült hogy még lehetne egy mobilszolgáltató magyarhonban esetleg még verseny is kialakulna. Megírtam a hírközlési hatóságnak hogy miért nincs 4. mobilszolgáltató. Válasz: válság van bizonytalan hogy amit ígérne egy pályázó 4. azt meg is tudja csinálni. A válaszom: nem valós hogy a BKV nem vesz buszokat mert egyre szélsőségesebb az időjárás és nem lehet tudni mekkora jégdarabok fognak esni a közeljöőben és ezért nem lehet jól méretezni a szélvédőket. Erre nem kaptam választ. Ezért írta levelet a nemzeti vagyonkezelőnek és egyben feljelentést tettem a rendőrségen (ORFK) miszerint különösen nagy vagyoni hátrányt jelentő hűtlen kezelés van mert nem hasznosítanak egy nemzeti vagyont (egy licenszelhető GSM-sáv). A nemzeti vagyonkezelő nem válaszolt, az ORFK gazdaságvédelmi és pénzmosás elleni osztályáról kaptam egy váalszlevelet, hogy minden szép és jó így, válság van és slussz-paszz.
Ebből az egészből nekem az jött le hogy az állam érdekelt abban hogy ne legyen olcsó a percdíj, mert ezután kap plusz pénzt és nem csak áfát (persze a mobilszolgáltatóónak is érdeke a kartell). Próbáljátok meg úgy felfogni mint a benzint. Az államnak nem érdeke hogy olcsóbb legyen mert az adótartalom több mint 50%, csak a mobiloknál nem jövedéki adónak hívják.
Nyugi, ne kapjatok agyvérzést, emigrálni kell olyan országba ahol nem csak szólásszabadság hane demokrácia is van.
Abban igazad van, hogy kellően figyelmes olvasás után ez tényleg kiderül. Egyébként a tescos kártya szó nélkül belemegy a vodás telefonba ráadásul tesco mobilt ír ki.
Egyébként egy kártyafüggetlen két kártyás Samsunggal vettem, az jó kis telefon ennyiért, ezért nem bánt annyira a dolog. A tescos kártya meg megy a kukába
Köszi, javítottam.
Persze, most is ott van benne a tescos kártya egy vodás nokiában. Egyedül ezért akartam átmenni, mert már egy éve ott figyel ez a telefon a fiókban újonnan ( a feleségem előfizetéséhez adták) és nem tudtam emberi áron kikódoltatni. Gondoltam olcsóbb szolgáltatót váltani. (Egyébként sokat nem használom hívásra, mert másikról telefonálok, de ha mégis kell, minél olcsóbb lesyen.)
Azért gondolom, hívhatjuk a külföldön dolgozó magyarokat, vagy idelátogató külföldieket kisebbségnek. Szerintem az ilyen típusú felhasználás 2-3% lehet.
Egyébként érdemes a Lidl mobillal összevetni: 33 ft trükk nélkül kontra trükkös 29,5-59 Ft. Tuti, hogy az első olcsóbb.
A bankok árképzéséről itt írtam: //kiszamolo.hu/dragak-e-a-magyar-bankok-avagy-kamatok-hataron-innen-es-tul/
Ez a domino aktív mitől olyan nagy cucc? Havi 560 forintért 39 ft-os percdíj perc alapon, az kb. 60 ft/perc másodperc alapon.
Erre mondtam, hogy a 43 Ft/perc variálása, a végén nagy átlagban ugyanannyit fizetnek a felhasználók.
Az árképzés egyszerűen vicc. Amig lehet, húzzák lefelé az embereket, és garantálom,h. árkartell van mögötte. Vicc.
Menjetek el Angliától Németországig, vagy bármelyik országban, olyan verseny van, amely a fogyasztóknak jelentősen kedvez - nézzétek meg a kint ajánlott csomagok árait (Internet, Telefon) és vessétek össze ... VICC. Itt amíg el lehet adni ennyiért, el is fogják - és a haverok dobnak rá egy 27%os áfát is nekik. LEHÚZÁS.
...és csavarjunk egyet rajta: csak az átlagbért figyelembe véve a vásárlóértéken nézzük meg, ki mennyit telefonálhat...szeretnék látni egy ilyen táblázatot egyszer. Persze, tudom, M.o. kisebb GDP-t termel, mint ők...
Szlovákiával vagy Ausztriával összehasonlítani MAGYARORSZÁG-ot, olyan mint a körtét az almával. Mi a másik útirányt választottunk, és nem euróban meg centben mérjük a pecdíjakat, hanem a Magyar Forintban! Irinye a hétszentségit!
Nem érdemes idegeskedni.
Nincs demokrácia csak szólásszabadság= elmondhatod mi nyomja a szíved de változtatni nem tudsz rajta
Először a fogyasztóvédelmet kerestem meg hogy ugyanaz a vodafone romániában sokkal baraátságosabb tarifákat nyújt. Válasz: nem illetékesek írjak levelet a nemzeti hírközlési hatóságnak. Megtettem. Válasz szerintük minden szép és jó. Áttanulmányoztam a GSM témát és kiderült hogy még lehetne egy mobilszolgáltató magyarhonban esetleg még verseny is kialakulna. Megírtam a hírközlési hatóságnak hogy miért nincs 4. mobilszolgáltató. Válasz: válság van bizonytalan hogy amit ígérne egy pályázó 4. azt meg is tudja csinálni. A válaszom: nem valós hogy a BKV nem vesz buszokat mert egyre szélsőségesebb az időjárás és nem lehet tudni mekkora jégdarabok fognak esni a közeljöőben és ezért nem lehet jól méretezni a szélvédőket. Erre nem kaptam választ. Ezért írta levelet a nemzeti vagyonkezelőnek és egyben feljelentést tettem a rendőrségen (ORFK) miszerint különösen nagy vagyoni hátrányt jelentő hűtlen kezelés van mert nem hasznosítanak egy nemzeti vagyont (egy licenszelhető GSM-sáv). A nemzeti vagyonkezelő nem válaszolt, az ORFK gazdaságvédelmi és pénzmosás elleni osztályáról kaptam egy váalszlevelet, hogy minden szép és jó így, válság van és slussz-paszz.
Ebből az egészből nekem az jött le hogy az állam érdekelt abban hogy ne legyen olcsó a percdíj, mert ezután kap plusz pénzt és nem csak áfát (persze a mobilszolgáltatóónak is érdeke a kartell). Próbáljátok meg úgy felfogni mint a benzint. Az államnak nem érdeke hogy olcsóbb legyen mert az adótartalom több mint 50%, csak a mobiloknál nem jövedéki adónak hívják.
Nyugi, ne kapjatok agyvérzést, emigrálni kell olyan országba ahol nem csak szólásszabadság hane demokrácia is van.
Abban igazad van, hogy kellően figyelmes olvasás után ez tényleg kiderül. Egyébként a tescos kártya szó nélkül belemegy a vodás telefonba ráadásul tesco mobilt ír ki.
Egyébként egy kártyafüggetlen két kártyás Samsunggal vettem, az jó kis telefon ennyiért, ezért nem bánt annyira a dolog. A tescos kártya meg megy a kukába
Köszi, javítottam.
Persze, most is ott van benne a tescos kártya egy vodás nokiában. Egyedül ezért akartam átmenni, mert már egy éve ott figyel ez a telefon a fiókban újonnan ( a feleségem előfizetéséhez adták) és nem tudtam emberi áron kikódoltatni. Gondoltam olcsóbb szolgáltatót váltani. (Egyébként sokat nem használom hívásra, mert másikról telefonálok, de ha mégis kell, minél olcsóbb lesyen.)
Azért gondolom, hívhatjuk a külföldön dolgozó magyarokat, vagy idelátogató külföldieket kisebbségnek. Szerintem az ilyen típusú felhasználás 2-3% lehet.
Egyébként érdemes a Lidl mobillal összevetni: 33 ft trükk nélkül kontra trükkös 29,5-59 Ft. Tuti, hogy az első olcsóbb.
A bankok árképzéséről itt írtam: //kiszamolo.hu/dragak-e-a-magyar-bankok-avagy-kamatok-hataron-innen-es-tul/
Ez a domino aktív mitől olyan nagy cucc? Havi 560 forintért 39 ft-os percdíj perc alapon, az kb. 60 ft/perc másodperc alapon.
Erre mondtam, hogy a 43 Ft/perc variálása, a végén nagy átlagban ugyanannyit fizetnek a felhasználók.
Szlovákiával vagy Ausztriával összehasonlítani MAGYARORSZÁG-ot, olyan mint a körtét az almával. Mi a másik útirányt választottunk, és nem euróban meg centben mérjük a pecdíjakat, hanem a Magyar Forintban! Irinye a hétszentségit!
Nem érdemes idegeskedni.
Nincs demokrácia csak szólásszabadság= elmondhatod mi nyomja a szíved de változtatni nem tudsz rajta
Először a fogyasztóvédelmet kerestem meg hogy ugyanaz a vodafone romániában sokkal baraátságosabb tarifákat nyújt. Válasz: nem illetékesek írjak levelet a nemzeti hírközlési hatóságnak. Megtettem. Válasz szerintük minden szép és jó. Áttanulmányoztam a GSM témát és kiderült hogy még lehetne egy mobilszolgáltató magyarhonban esetleg még verseny is kialakulna. Megírtam a hírközlési hatóságnak hogy miért nincs 4. mobilszolgáltató. Válasz: válság van bizonytalan hogy amit ígérne egy pályázó 4. azt meg is tudja csinálni. A válaszom: nem valós hogy a BKV nem vesz buszokat mert egyre szélsőségesebb az időjárás és nem lehet tudni mekkora jégdarabok fognak esni a közeljöőben és ezért nem lehet jól méretezni a szélvédőket. Erre nem kaptam választ. Ezért írta levelet a nemzeti vagyonkezelőnek és egyben feljelentést tettem a rendőrségen (ORFK) miszerint különösen nagy vagyoni hátrányt jelentő hűtlen kezelés van mert nem hasznosítanak egy nemzeti vagyont (egy licenszelhető GSM-sáv). A nemzeti vagyonkezelő nem válaszolt, az ORFK gazdaságvédelmi és pénzmosás elleni osztályáról kaptam egy váalszlevelet, hogy minden szép és jó így, válság van és slussz-paszz.
Ebből az egészből nekem az jött le hogy az állam érdekelt abban hogy ne legyen olcsó a percdíj, mert ezután kap plusz pénzt és nem csak áfát (persze a mobilszolgáltatóónak is érdeke a kartell). Próbáljátok meg úgy felfogni mint a benzint. Az államnak nem érdeke hogy olcsóbb legyen mert az adótartalom több mint 50%, csak a mobiloknál nem jövedéki adónak hívják.
Nyugi, ne kapjatok agyvérzést, emigrálni kell olyan országba ahol nem csak szólásszabadság hane demokrácia is van.
Abban igazad van, hogy kellően figyelmes olvasás után ez tényleg kiderül. Egyébként a tescos kártya szó nélkül belemegy a vodás telefonba ráadásul tesco mobilt ír ki.
Egyébként egy kártyafüggetlen két kártyás Samsunggal vettem, az jó kis telefon ennyiért, ezért nem bánt annyira a dolog. A tescos kártya meg megy a kukába
Köszi, javítottam.