Minden személyautóban az első ülések és a középkonzol között van egy másfél-kétcentis rés. Vezetőként bármit kiejtesz a jobb kezedből, 95%-os valószínűséggel ebbe a résbe fog beleesni és eltűnik az alatta elterülő feneketlen mélységben.
Utána szállhatsz ki, húzhatod előre a vezető vagy anyósülést és térdre bukva, vállig eltűnve az ülés alatt tapogatva keresheted a leejtett kulcsot, kapunyitót, vagy bármi egyebet.
Bár a probléma mindenkit érint, az autógyárak eddig nem siettek megoldani ezt a problémát.
S egy nap véletlenül jött szemben az Aliexpressen ez:
Igen, ez egy 4-5 centi széles műbőr párna, ami pontosan erre szolgál: megakadályozza a tárgyak bezuhanását a feneketlen abüsszoszba.
Most jött meg a rendelés Kínából és boldogság van, soha többet nem kell az ülés alatt kotorászni térdre esve az autó mellett. Bőven megérte azt a három-négy dollárt szállítással együtt.
Ha te is szeretnél egyet, itt válogathatsz. A legtöbb színben elérhető a termék. Arra figyelj oda, hogy egy vagy két darabot veszel, mert bár logikus lenne, de nem biztos, hogy az adott eladó párban árulja őket.
(A termék továbbfejlesztett változatában már rakodódobozt is tartalmaz ez a réskitöltő, de nekem arra nem volt szükségem. Bőven elég az autó saját tárolói, ebben csak a kacat gyűlne.)
(Megelőzve a szokásos "de most erről mié' kellett írni" hozzászólásokat: azért, mert praktikus és sokaknak hasznos. Örültem volna, ha tudok erről ezelőtt tíz évvel. Eddig is írtam ilyenekről, ezután is fogok.)
"Minden autóban", ugye még nem ültél olyanban ahol elől 3 ülés van, netán üléspad? 🙂
LSV, na most köss bele, átírtam személyautóra. 🙂
Az a kb. három típus a világon, ahol meg három ülés van elől, nem lesz mérvadó.
Ajánlom, kb 5-6 éve használom, és asszony védőnek hívom. (ebből ki található ki szokott kulcsot, telefont apró pénzt beejteni oda...)
Utána nézve kicsit több mint 5 éve, de én beljebb tűrtem. Úgy olyan mint ha ott sem lenne. A cikkben lévő képeken khm nem a legszebben van elhelyezve.
prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_4004-4004.html
Most vettem egy autot, abban ez már benne volt , az elöző tulajdonos is kinából rendelte, jól passzol.
Lesz valaki,aki helyesen meg tudja írni a hozzászólását? :((
Nyelvtan, a vessző után nem hagytál ki egy üres karaktert. Tehát te sem nyertél. Tovább várunk az első helyes hozzászólásra. 🙂
Köszönöm a tippet! Mennyit bosszankodtam már emiatt, pontosabban ennek hiányában. Nekem a legtöbbször a telefon csúszik be azon a résen. Már rendelem is. Sőt! Após, sógor, unokatestvér, mindenki ezt kap karácsonyra. 😉
BTM, valószínűleg a következő karácsonyra, november vége van és Kína messze van. 🙂
Hálás köszönet!
Mennyit szidtem az autógyárakat, irtózatos béna tervezési hiba ez az ülésrés, röhej hogy külön kell ilyet gyártani.
De most errol mie’ kellett irni?
Tök jó, köszönöm a tippet!
Én valami házi barkácsoláson gondolkodtam, ez igényesebbnek néz ki 🙂
Most komolyan, ez miért nem alapfelszereltség. Köszi ez nagyon remek.
Nekem nincs, de életemben talán egyszer ejtettem oda bármit, mondjuk nem vezetek napi szinten. Mindenképpen hiánypótló:) Nekem inkább a régebbi autómban a pakoló rekesz hiányzott...
Ááá, miért nem írtál erről előbb!! Nem ér ide karácsonyra! Köszönöm az ötletet!
Miert lenne logikus hogy parban jon, nekem sem ferne be a vezeto oldali helyre, ott a kezifek hogy mindig keznel legyen : P
Nem ide tartozik, de a paypalon nem találom a 2019-es cikkben írt átváltási beállítás lehetőségét. Ti tudtok róla valamit? Megváltozott? Köszönettel
@nyelvtan
Lesz.
Vicces, hogy kommented dacára még véletlenül sem te vagy az a valaki, de hát ez van, nem lehet minden mindig tökéletes 😀
Köszönöm a tippet, megrendeltem.
First world problem. Ennyit a klímavédelemről. 🙂
This, mitől lenne first world problem? Gondolod, az indiai autókban ott nincsen lyuk? 🙂
Tipp: ne vedd ki. Előbb-utóbb annyi minden lesz ott, hogy betölti a rést.
Flawles victory.
Tarackos, jó ötlet, de egy kapunyitó hatezer forint és kell belőle úgy 60-70 darab, mire kitölti a mélyedést.
@kisvicus Nem csoda, hogy nem találod, mert kiszedték. Automatic payments alatt volt a beállításoknál, pár hónapja még tudtam változtatni rajta.
@Kiszamolo De van lyuk ott is, viszont a nyomornegyedekben élő milliók valszeg nem érzékelik ezt problémának. Majd ha számukra is megoldandó probléma lesz és Kínából rendelnek hozzá ilyen vackot, akkor fogjuk igazán befűteni a bolygót. Bár Kína onnan nincs olyan messze.
Valódi bőrből lehet kapni?
@alfa
Nem tervezési hiba, hanem funkciója van! Szükséges az a hézag pl. a tűréslánc hossza, zajok elkerülése és az ülés mozgathatóság miatt.
Nem mondok újat, de az autóipar ott spórol, ahol tud. Mivel ilyet senki se épít be, miért vállalna bármelyik gyártó is plusz költséget!?
Fejlesztési-, gyártási-, tesztelési költségek, gyártás leállítása után még pótalkatrészeket kell biztosítani... Macera az egész a részükről. Marketing értéke pedig kb. nulla, nem zöld, nem V8...
Egyébként ötletes megoldás.
Azert az vicces, hogy a W140-es S-osztalyban ez a gond mar 1991-ben ki lett kuszobolve. Amikor vettem egyet 18 eve, ez volt az egyik kedvenc megoldasom az autoban. Be is ugrott azonnal, ahogy olvastam a posztot. Nem tudom latszik-e: images.app.goo.gl/TJ9SMEjAcHXryrgT9
Max, igen, minden autógyártónak eddig tartana megoldani a problémát. Úgy háromszáz forintba kerülne autónként.
Csak tojnak rá.
Angolul milyen keresőszóval lelhető fel ez a termék az Aliexpressen?
nospeak, benne van a linkben. 🙂
Egyébként car seat gap filler.
Kedves Kiszámoló!
Köszönöm a tippet, már meg is rendeltem. 🙂
Ha meg nyikorog az ülés, valakinek az a baj. Előre-hátra fel-le tologatod, nem mászik el a párnácska?
Dani, én is tartottam tőle, de nem. Lehet húzogatni az ülést, nem akad fel a párna.
@kisvicus
Mostmár csak ezen a linken tudod állítani a váltást a PayPal-ban:
Először lépj be a Paypal fiókodba ugyanzezzel a böngészővel másik ablakban majd utána látogass el ide: paypal.com/hu/cgi-bin/webscr?cmd=_profile-merchant-pull-funding&buyer_hub
Nem értek hozzá de szerintem egy varrónő pár ezer forintból megcsinálja. Az ökológiai lábnyoma kb 100x kisebb mintha Kínából rendeled!
Amatőr, ez meg 3 dollár és még el sem kell mennem a varrónőhöz kétszer, hogy méretet vegyen és elkészítse. Annak vajon mennyi lenne a lábnyoma?
Könnyen belátható, hogy egy helyi varrónő kétszeri meglátogatása kisebb lábnyomot hagy, mint a Kínából bármilyen módon megérkező áru gyártása, kiszállítása. Amellett, hogy a saját közösséged egy tagjának megélhetését támogatod vele, még ha kényelmetlen is elsőre, lehet, hogy jobban megéri...
@zsmar
"Könnyen belátható, hogy egy helyi varrónő kétszeri meglátogatása kisebb lábnyomot hagy, mint a Kínából bármilyen módon megérkező áru gyártása, kiszállítása."
Jól sejtem, hogy a 'könnyen belátható' magyarul azt jelenti, hogy nem vetted a fáradságot, hogy elgondolkozz ezen?
Gyári környezetben egy présgépen egy másodpercbe kerül az anyag kiszabása tucatnyi példányban. Egy gyári varrónő, aki csak ezzel foglakozik, egy perc alatt megvarr egy ilyen terméket. Egy kisiparos elszöszmötöl vele legalább egy félórát.
És vajon mihez kell több energia? Ha egy egytonnás autó kétszer átmegy, akárcsak a szomszéd kerületbe? Vagy ahhoz, hogy egy 300 méter hosszú hajó elhoz egy néhány grammos valamit 15000 kilométerről?
Én nem akarom ezeket kiszámolni, de hogy ez nem 'könnyen belátható', az biztos. A 'könnyen belátható' csak a lusták legyőzhetetlennek vélt érvelése.
@headset Tényleg úgy gondolom, hogy lokálisan megoldható problémákat lokálisan kell megoldani, mert ez a fenntartható. Ha egy kisiparos, akit akár személyesen ismerhetsz, mivel itt lakik a környezetedben, nem jut munkához, mert minden apróságot Kínából rendelsz (ne feledd, a kínai "gyári varrónő" nagy eséllyel még kiskorú...), akkor az egy csomó más szociális, társadalmi problémát okoz. Nem Kínában, hanem a szomszédban, ott ahol Te élsz: pl. munkanélküliség, elvándorlás, stb.
Ezt szerintem(!) tényleg nem nehéz belátni, a költségeit kiszámolni azért nem szeretném, mert nem vagyok közgazdász vagy szociológus.
@zsmar
de ha pl a varrónő elmegy ruhákat tervezni vagy a 0 hozzáadott értékű réskitöltő helyett értelmes ruhát varr sokkal nagyobb hozzáadott értékkel, akkor nem tönkremegy, hanem végre nem teljesen automatizált folyamatokkal versenyzik, amiben alulmarad, hanem azt csinálja, amire szükség is van. Ennek a hatása is könnyen belátható (vagyis nem olyan könnyen - láthatólag). Ez pedig tényleg fenntartható, mert végre kitermeli az órabérét, nem kegyelemkenyéren él. (Arról nem is beszélve, hogy kínában a kisgyerek családja sem hal éhen, mert nincs, aki foglalkoztassa.)
Azt kéne megtanulni, hogy nem azzal teszünk jót az embereknek, hogy pénzzel eltüntetjük a problémát, hanem azzal, ha megtanítjuk őket pénzt keresni (halat fogni).
(Csak halkan megjegyzem, hogy igen, lehet a kínai exportösztönzőkön javítani lehetne, meg vannak reménytelen esetek, de butaság elvetni valamit ~5% miatt.)
@zsmar
Áttértél a gyártás és szállítás ökológiai lábnyomáról (annak 'könnyen beláthatóságáról'), a probléma másik felére.
De szerintem itt sem érv az, hogy 'könnyen belátható'.
Ha egy ilyen tucatárut egy európai kézivarrónőtől vásárol meg valaki, azzal egy fentarthatalan üzleti modelt támogat. Jobban jár a teljes társadalom, ha ehelyett az egyén értelmes munkát végez. Keres valami olyan foglalkozást, amit Kína nem tud átvenni. Pl. egyedi ruhamodellek varrása, óvónő, óvodai dada, ápolónő, hidegburkoló stb.
Azt, hogy kiskorúakat is foglalkoztatnak Kínában, egy helyi vásárlással nem tudod megszüntetni. Ha csökken az igény a Kínai termékekre (nem fog), akkor először a legdrágább munkaerőt fogják elbocsájtani. Ez ellen más eszközökkel kell harcolni. Erre vannak törekvések. Pl. a 'fair' gyártás nyomonkövetése.
Egyébként nem a konkrét problémával van bajom, hanem a 'könnyen belátható' érvvel
Most jöttem a varrónőtől. A gyerek kabátján a cipzárt közel 6 ezer forintért csinálták meg, a város mindkét helyén 10 napra vállalták. Mindkét helyen sorban kellett állnom napközben, annyian voltak. Az orrom előtt küldött el valakit, aki egy hálózsákot akart megjavíttatni, hogy majd jöjjön januárban.
Na ennyit arról, miért nem a szegény munkanélküli magyar varrónőtől rendeltem meg ezeket. El se vállalták volna, ha mégis, lett volna 3 hónap meg 15 ezer forint.
S persze ugyanúgy kínai alapanyaggal dolgoznak, ennyit meg az ökológiai lábnyomról. Mert az akkora különbség, hogy a késztermék jön Kínából vagy csak minden egyes összetevője.
A kedves hozzászóló rég lehetett varrónőnél.
Én ott tartok, hogy lassan veszek egy varrógépet, mert 1. sz. varrónőm (ruhákat varrt) extrán túlterhelt, kb. 4-6 hónap (!), mire elkészül egy kosztüm (3x-i próbával, ugye).
2. sz., 20 éve látogatott javító helyemről a cipész/táskajavító dobbantott először, mostanra a varrónő is (bedolgoztak neki többen). Úgy, hogy min. 2-3 hétre vállaltak javítást.
3. számú bőrcuccokat javított - de már annyira megromlott a látása, hogy abbahagyta. Neki köszönhető, hogy a 17 éves bőrkabátom lassan a lányom hordja - remélem, vigyáz rá, mert bőrkabátot/táskát nem tudok/merek javítani; ez utóbbihoz egy sima gép eleve reménytelen.