Állampapír kérdések

Sokak szeme felcsillant, mert a 2023 júniusi diszkontkincstárjegy hozama már 9% felett van.

Van, aki azután érdeklődik, nem lenne-e jobb most venni ebből a diszkontkincstárjegyből és majd ha lejár jövő nyáron, akkor venni belőle prémium állampapírt, akkor már az idei infláció feletti kamattal.

Az ötlet jó, egyetlen buktató van benne, hogy mi garantálja, hogy lesz-e prémium állampapír és ez a sorozat fog-e még futni? Ha kijön egy új sorozat, kisebb kamatprémiummal, akkor kifejezetten rosszul jártál hat év távlatában.

Ezt kell eldöntened, hogy ezt a rizikót megéri-e az egyszeri kb. 2,5%-kal magasabb kamat. (S nem is biztos, hogy lesz elég eladó készlete az Államkincstárnak az általad kinézett papírból.)

Mások a több éves államkötvényekre találtak rá, amiről itt írtam:

Cég, alapítvány, társasház, egyesület, vállalkozás számlanyitása az Államkincstárnál

Itt egy dologra kell vigyázni, ami a cégeknél nem szempont, hogy csak a 2019 júniusa után kibocsátott állampapírok kamatadómentesek a lakossági vásárlóknak.

Ha kinézted a példa kedvéért a 2025/B nevű államkötvényt, honnan tudod meg, hogy mikor bocsátották ki? Csak azt látod, hogy 2025 június 24.-én jár le.

Az államkötvényeket úgy nevezik el, hogy az első, amit kibocsátottak 2025-es lejárattal, az lesz a 2025/A, a második a 2025/B és így tovább. (Speciális államkötvények nevei is speciálisak, mint az inflációkövető papírok I vagy J jelzése, az eurós inflációkövetőknek X és így tovább. De az már egy másik történet.)

Például a 2025/B kötvényt 2014-ben bocsátották ki. A 2025/C-t 2019 novemberében. Míg az elsőnél fizetsz 15% kamatadót (hiszen 2019 júniusa előtt lett kibocsátva), a másodiknál már nem.

Ez sehol nem derül ki a számodra a táblázatokból.

Ezért államkötvénynél mindig keress rá Google-lel, hogy mikor bocsátották ki, ha nem akarsz kellemetlen meglepetést magadnak. Amint látod, hozamban nincs nagy eltérés a két papír között (9,92% vs 9.85% évente) a kamatadó miatt viszont majdnem másfél százalék a különbség.

Share

111 hozzászólás

  • Csinolina
    az ügyfélszolgálaton érdeklôdt, ha EUr alapú kártyáról fizetsz be, ôk arra díjat nem terhelnek. Revoluttal, Vividdel próbáltam ingyenes volt. Vivid a 0,5% visszatérítést is megadta utána, monesen most majd 1,5% lesz minden vásárlásra a vissztérítés
  • Kvíz
    Nekem ezek vannak, de ilyen 1-2 % hozam van csak rajtuk.
    Mit vegyek, hogy jó legyek?
  • snasim
    Én így okoskodtam ki. Én Tbsz-re vettem 2019 előtti államkötvényeket, mondván, hogy az így kamatadó mentes lesz. A 2019 előtti pmák-nál is így volt.
    @Kiszámoló , mi a véleményed, tbsz-szel megúszható a 2019 előtti államkötvények kamatadója?
  • V Vagyok
    Azt, hogy kamatadót kell fizetni rá, onnan gondolom, hogy sima bankbetét meg azthiszem a Magnet ÁSZF-ban vagy a hirdetményben is le volt írva, hogy kell fizetni.

    Amúgy nem arra találták ki, hogy 3 hónap alatt betoljál 3×5 M Ft-ot, ezért írtam, hogy nem biztos, hogy nincs valami korlát, vagy ellenőrzés, hogy arra használod-e amire kitalálták.

  • Gorvag
    Én visszaváltottam és vettem a mostani 2028/K-ból, pont azon idokok miatt amit te is írsz. Most már 6.6%-on kamatozik a pénzem, egy részét visszahozza szeptember végéig az 1%-os visszaváltási díjnak, utána meg 2023 jún-tól remélhetöleg 10%+ kamatot fog fizetni. Nem gondolnám, hogy jövöre ennél jobb ajánlatot fogunk kapni a MÁK-nál, persze biztos dolog nincs…
  • Gary

    Most úgy őszintén, a pannon puma feltámadásának mekkora a valószínűsége?

    Gyűlő viharfelhők az európai gazdaság felett (a magyar gazdaság helyzete meg leginkább az európain múlik), az EU meg nagyon motivált arra, hogy a pávatánc következő körére ne dőljön be.

    Továbbá ahogy is írta, most a magyar lakosság is látta, mennyire gyorsan tud mennyire sokat értéktelenedni a forint, és ez garantálja, hogy érdemben ne erősödjön a közeljövőben. (1-2 M ember kórusban mondta, hogy “ha megint 400/390/380/370 lesz, én villámátváltom az összes pénzemet euróra a p….”. Ők mind ellen fognak tartani bármilyen forinterősödési eseménynek.)
    Ha azt is hozzáveszed, hogy vannak nem átváltható vagyonelemeid (egészségpénztári számla, SZÉP kártya), továbbá a fizetésedet forintban kapod (és így pillanatok alatt 5% újratermelődik), szerintem nem érdemes külön spájzolgatni a forintot.

  • M. Tamás
    Wise-zal csinálom én is.
    Wise-ra a bankom bankkártyájával feltöltöm forintban, Wise-on átváltom EUR-ra, majd a Wise Bankkártyámmal
    feltöltöm Webkincstárra. Kis idő, míg megérkezik, de működik. Utána már lehet vásárolni EUR állampapírt. (PEMÁP)
  • HKK001
    Ha valaki tud még ilyen legalább 7%-os, trükkös feltételek nélküli betétről, az légyszi írja be. Elvileg a 9,25%-os alapkamat idején ezek akár meg is jelenhetnének.
  • elszámoló:)
    2027/B a webkincstárban 11.56%-ot mutat. Ez igaz? Szerintetek érdemes ebből 3-6 hónapra bevásárolni, majd év végén / 2023 év elején PMÁP-ot vásárolni?
  • Zoli
    @elszámoló:)

    Szerintem igaz: allampapir.hu/dokumentumok/x3_5844065022748965876.pdf

    Hogyaszondja: “A kamatláb […] a kamatperiódus fordulónapját megelőző harmadik munkanapon, az
    ezen napra mint jegyzési napra vonatkozóan a Magyar Nemzeti Bank által közzétett 3 (három) havi BUBOR-ral egyenlő, amely a kerekítés szabályai szerint, 0,01%-ra kerekítetten kerül meghatározásra”.

    Július 22-én volt fordulója, előtte 3 munkanappal (júl. 19-én) pedig 11,56% volt a 3-havi bubor, lásd: mnb.hu/monetaris-politika/penzpiaci-informaciok/referenciamutato-jegyzesi-bizottsag/bubor

    Szóval ez ezért ennyi, számomra az a kérdés inkább, hogy itt is csak akkor tudom lejárat előtt visszaváltani – mondjuk fél év múlva -, ha az Államkincstár (vagy ahol eladnám) hirdet aznapra vételi árfolyamot?

  • érdeklődő
    Nyilvános ajánlattételben a 2025/C “fix kamatozású, éves kamatfizetésű, a kamat mértéke évi 1,00%”
    Az EHM hogy lehet 9%?

    Úgy, hogy nem 100% akkor az eladási ára, hanem lényegesen kevesebb.

  • Okoska törp
    @érdeklődő

    Kicsit bővebben:
    Kb 75%-os árfolyamon mozog.
    Veszel 100.000Ft névértéket. Azért kifizetsz 75000Ft-ot ma.
    Az éves kamat a névértékre megy 1000Ft. A végén pedig a névértéket kapod vissza.
    Tehát ha megveszed így néz ki a pénzáram:
    Idén: -75.000 + 1000
    2023: 1000
    2024: 1000
    2025: 101.000

    Ezeket kell beütni a kalkulátorba, hogy kijöjjön a belső megtérülés.
    silvermoon.hu/belso-megterulesi-rata-kalkulator/

  • KommentElek
    Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de a fiúk szerintem inkább elengedik az EU pénzeket (féltik az irhájukat az Európai Ügyészségtől) és nem lesz megegyezés. Akkor pedig hitelezzem és vegyen álomkötvényt az, akinek 2 anyja van.
    Most még megy a show műsor, Navracsics 2 naponta elmondja, hogy közel a megegyezés, aztán a kamuzás után megjön az újabb EU levél, hogy bizony még alig történt valami.
  • Sexy and brilliant
    Kedves Kiszámoló, szerintem tévedsz az állampapírok kamatadómentességét illetően.

    Kérlek tájékozódj benne.

    Így, ennyi? Ezt ideírjuk és kész?

    Valami forrás?

    Én már ideírtam a hivatalos forrást, most te jössz, hogy ennek ellenére szerinted miért nem így van.

    “Az Szja. tv. alapján a Magyar Államkötvény, mint nyilvánosan forgalomba hozott és
    forgalmazott, a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvény szerint hitelviszonyt megtestesítő
    értékpapír és egyben a magyar állam által kibocsátott, – egyebek mellett – a lakosság mint
    befektetői célpiac részére is forgalomba hozott hitelviszonyt megtestesítő értékpapír,
    amelyből származó kamatjövedelem a 2019. június 1. napját követően forgalomba hozott
    Magyar Államkötény sorozatok esetében nem minősül jövedelemnek, és így mentesül a
    kamatadó megfizetése alól.
    (Az Szja. tv. 97. §-ában foglaltak alapján az előbbi időpontot
    megelőzően kibocsátott Magyar Államkötvény sorozatok esetében (vagyis amennyiben az
    adott sorozat kibocsátásának napja ezen időpontot megelőző) az Szja. tv. adott sorozat
    tekintetében irányadó rendelkezéseit kell alkalmazni.)”

  • Géza
    Szia Miklós!
    Ez idő előtti visszaváltásnál is igaz vagy csak az állampapír lejártakor?
    Köszönöm!
  • Viktor
    2027/b
    Azt tudja valaki hogy milyen hatással van a kötvény árfolyamára a Bubor változása? Illetve mi van még hatással a kötvény árfolyamára?
    szerintem ez akár egy cikket is megérne
  • KommentElek
    10,75% az új alapkamat.
    Árfolyam pillanatra lejjebb jött, de újra megy fel.
    2027/X szeptembertől 9,8% kamat euróban.
    Hogy fogják tudni ezt kifizetni??? Ft kamatokról nem is beszélve, PMÁP is lesz alsóhangon 12-14% jövőre, ha a rezsiemelés miatt elszabadul az infláció. Augusztusban érkezik a magas gázáras 1000 Ft/kg ár feletti kenyér, tessék felkészülni.
  • Viktor
    Tudja valaki hogy a 2027/B kb mikor fogyott el a webkincstáron?
  • Boby
    A jegybanki kamatemelésekkel párhuzamosan pénzpiaci illetve rövid kötvény alapokat kell venni, amiket a helyzet normalizálódásával hosszú kötvény alapokba kell átforgatni. Így nem marad le senki semmiről.
  • ap
    Nagyon szépnek tűnnek a Magyar Államkötvény vagy Diszkont Kincstárjegy kamatai, azonban érdekes módnon még senki nem írt róla, ugyanis ezeket nem lehet lejárat előtt visszaváltani, kizárólag a teljes lejárat végén. Tehát jól meg kell gondolni, hogy valaki az 5 éveset be meri-e vállalni.

    Itt van pl. a 2027/B hirdetménye: allampapir.hu/dokumentumok/ce002c01-91d8-4ef1-bfb8-ce666e627935.pdf

    Törlesztés, visszaváltás: A névérték visszafizetése a lejáratkor egy
    összegben esedékes. A Magyar Államkötvényt
    a Kibocsátó a lejárat előtt nem váltja vissza.

    Lejárat napja: 2027. április 22.

    Más a visszaváltás és a visszavásárlás.

  • ap
    Értem, milyen opcióim vannak? MÁP+ helyett kellene vegyek valamit, amit nem esz meg (annyira) az infláció, viszont ha hozzá kell nyúlni fél év után, akkor se legyen bukta és van is belőle az államkincstárnak?
  • Attila
    11% ERSTE Group HUF Note 22-24
  • KommentElek
    Csak nekem tűnik úgy a tegnapi kamatemelés után is látva a piaci reakciókat, hogy az MNB teljesen elvesztette a kontrollt a forint felett?!
    Kövezzetek meg, de én egyre inkább úgy látom, hogy drasztikusan nő az állampapírba rakott pénzek kockázata.
    EU-s kiegyezés nem lesz szerintem,nem akarnak ezek rács mögé menni az Európai Ügyészség miatt.

    Miklós! Te hogy látod? Kár aggódni?

  • MG
    “Hogy fogják tudni ezt kifizetni???”
    Szerintem ők sehogy, nem is akarják. Még négy évig kitart, aztán átadják a kormányt államcsődre az ellenzéknek, hogy öt év múlva az bukjon bele. Akkor győztesen visszatérhetnek hat év múlva, hogy látjátok, megmondtuk…
    (Én személy szerint már nem veszek magyar állampapírt, hiába szépek a százalékok, nem akarom finanszírozni ezt a társaságot, ezt az ügymenetet, ezt a politikát. Csak megnézi az ember, kinek/minek hitelez!)
  • jami
    Szerintem a tusványosi szuper beszéd hatását láthatjuk, az MNB eddig is hatástalanul csinált bármit…
  • jami
    A vésztartalékom egy része van csak áp-ban, egyébként szép lassan pakolgatok euróba és jelenleg nem nézetegetem a kamatokat/euró árfolyamot sem. A megélhetési költségek teljesen elszabadultak, otthon átbeszéltük az erősebb takarékoskodást kajával, rezsivel. Ami kell, megvesszük, de pl. épp utána néztem a nemzetközi érettségiknek a gyerekek miatt.
    Jelenleg örülök, hogy az elmúlt pár évben a felére csökkentettem a hitelt és nekiláttam megint tanulni. Agyrém, ami megy.
  • zozka
    Hogy adnák át az ellenzéknek? Ez nem így működik, a szavazatok döntenek. Milyen világnak kell eljönnie, hogy a mostani fidesz szavazó ne a fideszre szavazzon 4 év múlva?
  • Tamás #2
    , dettó ugyanezt gondolom. A kamatemelések miatt vártam egy erősödést legalább 395-ig, de a tusványosi beszéd, Hegedűs lemondása csak feldobta a cseresznyét a habostorta (EU-s pénzek hiánya) tetejére.
  • Bumburnyák
    Hátha még valaki válaszol erre:

    Ha évi mondjuk 15% az infláció, akkor legalább 16%-ot kéne fizessen az állam nekem, hogy odaadjam a pénzem neki állampapírban, nem

    Hisz ha infláció alatt fizet, akkor bukok rajta.

    Oké, ha nem tudok semmilyen jobb befektetést, akkor lehet odaadom akár 9%-on is, csak minimalizáljam a veszteséget.

    De normális világban az állampapír többet kéne fizessen az inflációnál, nemigaz?

  • tumpara
    Úgy látom, Viktorunk elengedte ezt az uniós megállapodást. Ez a fajkeveredéses duma egyértelműen csak a Mi Hazánk szavazóinak szólt, de nem is töri magát azért a pénzért, fontosabb, hogy meglegyenek a szavazói, a pénz csak másodlagos (ahogy neki eddig is az volt). A következő években orbitális mértékű kamatot kell kifizetnie az állampapírok után (a lakossági mellett ott vannak a piacról felvett 4-5%-os eurós, dolláros kötvények, amik lazán lesz 15-20%-os kamatozásúak lesznek forintban számolva), ezt ő is tudja, úgyhogy egyszerűen elinflálja az árfolyammal, nincs más út. Aki állampapírba fektet, masszívan veszíteni fog, keressetek valami rendes devizát.
  • V.A.Laki
    : +1. Ahogy nezem az elmult heteket, Puzserneval ertek egyet, a jelenlegi ellenzek egy 1000 fos tuntetest nem bir megszervezni. (Amit egy jobb focicsapat torzsszurkologardaja siman meg tud ugrani, de lehet, hogy meg a termeszetvedok es a belyeggyujtok is.) Igen, a hat torpe, bennuk az ordogi Ferivel *egyuttesen* keptelenek erre a mutatvanyra. Ugyhogy ebben Tolgyessy Peternek volt igaza,ezek be lettek idomitva az alattvalo szerepebe, ha a kezukbe adnak a kormanyt, kiesne. A gazdaikkal egyutt tunnek el majd, ha eljon az igazsag pillanata.

    Vitya meg, ha szerencseje lesz, ugy vegzi majd, mint Kadar, elobb adja be a kulcsot, mint hogy az elszabadulo allamadossag maga ala temetne. Ha nem lesz szerencseje, akkor pedig ugy, mint Ceausescu, mert hiaba volt mindig a duma, hogy a “puliszka nem robban”, egy exponencialisan felrobbano folyamatnak mindig ez a vege.

  • MG
    a Fidesz akkor veszít el egy választást, amikor akar, csak eddig soha nem akart… Egyszerűen csak abbahagyják a propagandát kicsit. A mostani 2/3 pl. belekerült hárommillió ember egy éves SZJA-jába, meg a nemtudomkövetni milyen központ sok milliárdos PR-támogatásába, meg a KESMA + MTVA négy éves folyamatos kampányolásába. Ha ezeket abbahagyják, akkor tetszőleges választást el tudnak veszíteni: a Fidesz tüze addig ég, amíg öntik belé a pénzt… Ha majd azt látják, hogy a helyzet reménytelen, a bukást át tudják passzolni másnak.
  • jami
    Szerintem most tudtak volna veszíteni, 4 év múlva nem lesz látható, tényleges ellenzék; ráadásul 4 évig veszteséges helyzetben nem tudnak annyit lopni, amennyi kellene. Patthelyzetben vannak és beszélnek össze-vissza. Az oktatás sem húzza már 4 évig…
  • Zsolt

    Miert van az, hogy a webkincatarban meg mindig alig van 10% kozeli magyar allampapir? Mivel mar reg ota 9% felett van az alapkamat.

  • Zoli


    De normális világban az állampapír többet kéne fizessen az inflációnál, nemigaz?

    Dehogy. Nem is olyan régen volt, hogy német állampapíroknak negatív volt a hozama.
    Ez, hogy faék egyszerűségű infláció követő papír elérhető a lakosságnak inkább kuriózum.

  • "a svájci"


    A felvetés érthető és jogos, hogy célszerű menekülni a forinttól, én is így gondolom ezt. A kérdés, hogy az időzítés jó -e ehhez? Az árfolyam (EUR/HUF, CHF/HUF) tény, hogy brutálisan elszállt, én is masszív bukóban vagyok a CHF értékeléssel HUF-hoz képest – ráadásul én CHF-et akarok költeni (ingatlan). Hülye voltam, hogy eddig nem váltottam át, most már tudom.
    De azt is, hogy most “a növekményt” szerintem érdemes megvárni, amit a magasabb kamatok fognak csinálni a pénzemen – és itt főként a jövő évire gondolok, ami PMÁK papíroknál jövőre 10% felett fog hozni. Ez majd ELLENSÚLYOZZA az árfolyam buktát, – feltéve, ha addig nem bukik még nagyobbat a HUF. (Mondjuk 500?)

    Szóval, késő bánat: Elment a váltási hajó, most szerintem célszerű kicsit várni. Ráadásul az időt (1-1.5 év) lehet használni arra, hogy egy esetleges jobb árfolyamnál egy részét már átváltsuk.

  • Kérdés
    2025/C a nyilvános ajánlattételben “fix kamatozású, éves kamatfizetésű, a kamat mértéke évi 1,00%”.
    EHM hogy lesz 9%?
  • Zsolt
    @Kérdés

    Ugy hogy az eladasi arfolyam 75%. Tehat lent van a kotveny arfolyama.
    En meg minding azt nem ertem , hogy hogy nincsenek aukciok normalis 9% kamattal, mert en azt szeretnem az uj aukciokon.

    Udv,
    Zsolt

  • Zoliahegyrol
    Velemeny ? (Erste kotveny evi fix 11szazalek kamat 2 eves lejarattal 1 szazalekos visszavalzasi bunti de kamatado koteles)
    ersteinvestment.hu/static/befrt/download/Ugyfeltajekoztato___11__ERSTE_Group_HUF_Note_22_24__AT0000A2ZGY0__CL.pdf
  • Tó jó ég!
    Te jó ég, nem a forint szabadult el, hanem itt némelyek orbitális hülyesége 😀

    “1-2 millió ember kórusban eurót vált” – maximum a fantáziádban, 100-200 ezer ember se foglalkozik ilyennel, nemhogy 1-2 millió 😀

    “3 millió ember 1 éves SZJA-jába került a győzelem” – Mária Úristen Irgalmazz, ezzel azonnal, vizsgálat nélkül vinnének az OPNI-ba, ugye tudod 😀 Semmilyen 3 millió ember 1 éves SZJA-járól semmilyen szó nincs 😀 Eleve maximum 2 millió érintett lehet, és az oda visszaöntött pénz harmada is megy vissza a gazdaságba.

    Istenem, és ez egy pénzügyi blog 😀 Mondjuk így tényleg nem csoda, hogy versenyképtelen az ellenzék.

  • elszámoló :)

    Július 25-én feltöltötték újra 2027/B-vel az államkincstárat. Most szerintem lehet vásárolni. Szerintem eladni bármikor el tudod az államkincstárnak a meghirdetett árfolyamon. Abban már benne van a visszavásárási költség is.
    Nem tudom előzőleg mikor fogyott el, de pl július 22-én én sem tudtam venni.
    PMÁP szerintem valószínűleg lesz még 2023 év nyaráig. Már csak az a kérdés, hogy jövő év elején közepén, milyen árfolyamon tudom eladni a 2027/B-t. Mit tippeltek?
  • Gergő
    Nekem 8. 408. Eddig… mennyi lenne, ha nem emelik a kamatot 10,75-re? Még egy fél éve is elképzelhetetlen volt 2 számjegyű kamat. Lesznek itt még érdekességek.
  • Kezdő MÁKos

    Magyar Államkötvény 2023/C jelenleg 93.31%-os árfolyamon vehető, 1,5%-os kamattal. Idén és jövő aug 23-án fizet kamatot, majd lejár a kötvény. 2020-as kibocsátású, a kamatadó már nem érinti

    Veszek belőle 1M Ft névértékben 933 100 Forintért, kapok érte idén és jövőre összesen 30 000 Forint kamatot, illetve az 1M Ft névértéket vissza. A hasznod 96 100 Forint, ami 10.38%-os hozamnak felel meg

  • tjhooker

    Kis pontosítás: 9.8% az éves hozama (kint van a listában amúgy). 10.38-at majdnem 13 hónapra fizet, annyi van még a lejáratig, nem 12 hónap.


    Nem néztem meg pontosan, de saccra az évszámból ugye 5 év múlva jár le a 2027/B. Az átlagos hátralévő futamideje lehet saccra mondjuk kb. 4 év. Ami azért érdekes, mert az árfolyam a hozammal fordítottan kb. ezzel arányos.
    Tehát ha emelkedik még 1%-ot a hozam erre a 4-5 éves lejárati szegmensre az eladásodig akkor az kb. -4% árfolyamváltozást jelent.

    Sajnos amíg emelkedő a hozamkörnyezet (és ki tudja hol áll meg) addig a lejárat előtti eladás kockázatos. Minél hosszabb a papír annál inkább…
    Ha megfordulna a trend és elkezdene az alapkamat/hozamok csökkenni akkor persze fordítva jól lehet rajta keresni, de ez a veszély szerintem nem áll fenn egy ideig. 🙂

  • Attila
    Ersténél van most 11%(éves) fix kamatozású papír 2 évre
  • Q
    A 2027/B Buborhoz van kötve, nem fix kamatozású. Ennél nem érvényes az, amit írsz. Ez tükröződik is a 100 feletti árfolyamában.
  • Gary
    jó ég
    Szerintem valaki realitásérzéke szabadult el.
    9.5M lakos az, gyerekeket és inaktív időseket leszámítva legyen 6M.
    Ebből legyen 4M szegény (csak a napi betevőre futja vagy az adóssága rengeteg, így nem tud a devizákkal játszani). A maradékban ott van 100-200K ember, aki korábban is masszívan diverzifikált a devizák között (pl. én); a döntő többség ha akarta ha nem (420-as csúcs az év eleji 370 után azért üt) észrevette, hogy mennyit vesztett a pénze HUFban tartásán. Innen már csak egy lépés megfogalmazni a villámgyors kilépő szintet. Sehogy nem tudjuk lemérni, de 1M ember tuti van. (Ne feledd, az ellenzék a a hibái ellenére kapott 2.2M szavazatot.)

    kommentelek
    Senki nem fogja Neked feketén-fehéren leírni, mikor pánikolj. Rémhírterjesztés lenne, önbeteljesítő jóslatként veszélyes is, meg eleve honnan tudnánk. Neked kell felmérni a viharfelhőket és adott esetben szagot fogni.

  • tjhooker

    Köszi, nem néztem meg ahogy írtam is és ez hiba volt. Ha változó akkor valóban nem érinti (Ill. máshogy, de ha piachoz is kötött a kamatozás, ahogy a BUBOR-ral ez így is van, akkor lényegében ott úgy is tükröződik majd a hozamkörnyezet változása a kamatszelvényben.)
  • Pitypang
    @Zoliahegyrő,
    A 11%-os Erste kötvény kamat jól hangzik, de gondolom azt értékpapírszámlára kell venni és annak is van valamennyi éves díja. Azt tudjátok esetleg, hogy mennyi?
  • A 11%-os ERSTE kötvény engem is érdekelne. Azt gondolom jól értem, hogy csak a 2 év lejártakor garantált a 100%-os névértéken visszaváltás, plusz a 11%-os éves kamat. A további részletek viszont nem tiszták, hogy milyen költségekkel kell még számolni.