Az egészségügy számokban

2014-07-14
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Megjelent az OEP (Országos Egészségbiztosítási Pénztár) statisztikai évkönyve az elmúlt évről. Ebből sok érdekes adatot tudunk meg.

A biztosítottak száma 3,94 millió fő, ez mintegy százezerrel több, mint 3 éve.

Az ellátásra jogosultak száma 9,65 millió, vagyis boldog-boldogtalan, mindenki jogosult az ellátásra. A maradék szűk 300 ezer ember nem tudom, miért maradt ki a jogosultak köréből.

A szaksajtóban többször elhangzott már, hogy miért bohóckodunk a TB kártyával, ha úgyis mindenki kap ellátást? Így csak felesleges adminisztráció és pénzkidobás az egész. El kellene dönteni, hogy most biztosítási alapon van egészségügy, vagy mindenkinek alanyi jogon jár.

A járulékfizetésből befolyó pénz a 41%-át teszi ki a költségvetésnek (768 milliárd az 1.845 milliárdból), a fennmaradó összeg oroszlánrésze költségvetési kiegészítés, vagyis az adókból van kipótolva.

Gyógyszertámogatásokra 296 milliárd ment el, pénzbeli ellátásra (segélyek, táppénz, gyermekgondozási díj, stb.) 553 milliárd.

A gyógyszertámogatások összegének csökkenése az előző évekhez képest egyrészt a vaklicit eredménye, másrészt viszont csak egy átkönyvelés miatti látszatcsökkenés. A lakosság a vényköteles gyógyszerek árának 27%-át fizette.

A táppénzre jogosultak (3,8 millió) közül naponta 1,4% volt táppénzen, átlagosan 24 napig, napi 2.928 forint kiadást okozva. Így 58 milliárd ment el táppénzre.

TGYS-t 24 ezren, GYED-et 81 ezren vettek igénybe, átlag napi 4367 és 3228 forint értékben.

Egy konferencián a napokban elhangzott előadás alapján az OEP átlagosan 147 ezer forintot költött tavaly egy biztosítottra, de nagyon nagy  szórás mellett. A teljes 1271 milliárd forint 85%-át a biztosítottak 20%-ra költötték, a legdrágább 20 beteg 3,3 milliárdba került, összesen 86 betegre költöttek 50 millió forintnál többet.

Ezzel szemben a biztosítottak bő fele még húszezer forintba sem került. A 60 éven felüliekre költötték a kiadások bő 50%-át, míg a negyven év alattiakra az ötödét sem.

Mindezek az adatok azért érdekesek, mert amint már volt róla szó, a nyugdíjrendszer mellett az egészségügy is fenntarthatatlan, mert itt is a járulékfizetők és az egyéb adófizetők befizetésének nagy részét az inaktívak gyógyítására fordítják.

Ha kevesebb lesz a befizető és több a felhasználó, akkor az egészségügyi kasszát sem lehet tovább fenntartani még ezen a szinten sem.

Annyi a szerencséje a mindenkori kormánynak, hogy az egészségügyi kasszába bármikor viszonylag fájdalommentesen bele tud nyúlni. Csökkentsük felére a gyógyszerek támogatását, vagy vonjunk el a kórházaktól, esetleg zárjunk be párat. (Egyébként már most is túl keveset költ az egészségügyre a kormány, akár összegszerűen, akár a GDP arányában nézzük. A GDP 5%-át költi erre a célra kormány, az OECD átlag 6,7%. Ez meg is látszik az egészségügy színvonalán és a lakosság általános egészségügyi helyzetén is. Az úgynevezett egészséges élettartam nőknél 20, férfiaknál 14 évvel rövidebb, mint a várható élettartam. Ezen is változtatni kellene, mert ennek a szakasznak a finanszírozása is igen költséges.)

Azonban ha csökken a gyógyszerár-támogatás a felére, akkor több mint a duplájáért fogja a lakosság megkapni a mostani gyógyszereit. Ha az ellátás forráshiány miatt színvonaltalan lesz, akkor a gyógyulni szándékozóknak fizetős alternatívákat kell majd nézni. Erre jobb minél hamarabb anyagilag is felkészülni.

Akit érdekel a statisztikai kiadvány, itt tudja a többi adatot böngészni: OEP 2013

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
99 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Fizetős alternatívákhoz egy apró megjegyzés biztosítás témában: a mediqa például max 65 éves korig elérhető, utána egyszerűen megszűnik, akármennyit fizettél be addig. Pont akkor jár le, amikor elkezdene kelleni.
Előremutató 🙁

A durva az, hogy a jelenlegi magas járulékszint mellett is csak az egészségügyi költségek felét fedezik a befolyó pénzek.

Megint csak a klasszikus 2009-es cikk jutott eszembe a témában: portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdij/a_jarulekfizetok_lazadasa_elott_par_oraval.121189.html

És hát azóta azt is tudjuk, hogy a lázadás megkezdődött. Rengeteg járulékfizető vándorolt külföldre.

Egy kicsit személyes, de ide kapcsolódik (egy kicsit). Anyukám egy napra ki fog utazni a nyugdíjas klubbal Bécsbe. Azt tanácsolják neki az ismerősei, hogy kössön utasbiztosítást arra az 1 napra vagy váltsa ki az EURÓPAI EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI Kártyát. Síelni biztos nem fognak júliusban a nyugdíjasok Bécsben. 1 nap miatt tényleg menjen be a megyei TB központba vagy kössön utasbiztosítást?

Mindegyik itthon elérhető egészségbiztosítás csak 65 éves korig vehető igénybe... Ok, azt megértem, hogy most nem akarnak beléptetni öregeket (költségesek), de mi lesz majd mondjuk 10-20 év mulva, mikor szépen elkezdik a most belépők elérni azt a kort?

Néha irigylem a régieket, akiknek az orvostudományból még csak a pióca és az ima jutott. Legalább finanszírozási problémáik nem voltak. A végén meg így is, úgy is meghalunk.

Már most meg van oldva az egészségügy problémája. Ha (színvonalas) ellátást akarsz, fizetsz érte. És ne is reménykedjünk benne, hogy a politikusokat érdekli az egészségügy, hiszen ők magánklinikákra mennek akár külföldre. Látott mát valaki közszereplőt állami/önkormányzati intézményben? Pláne sorban állni?

Nekem kicsit eltérő témában lenne egy kérdésem.
Mégpedig az, hogy az önkéntes nyugdijpénztárakra milyen garanciák vonatkoznak csőd stb. ellen?

jól értem hogy mindössze 3,94 millió fő (biztosítottak) fizet a 9,65 millió főből (ellátásra jogosult)??

A gyógyszertámogatással mindenképpen kellene valamit kezdeni (csökkenteni?), mert jelenleg az orvosok nyakló nélkül írják fel a teljesen felesleges gyógyszereket, főleg idős, krónikus betegeknek, vannak köztük olyanok, akik egyszerre 15-20 féle gyógyszert szednek, aminek a fele kb. felesleges sok esetben és el lehetne hagyni.

Ugyanígy például azt is kellene szűrni, hogy valaki egy vizsgálatot hányszor végeztet el. Nekem van olyan ismerősöm, aki mindent kétszer, biztos ami biztos alapon. Például elmegy laborba, majd utána elmegy egy másik orvoshoz és ugyanazokat a vizsgálatokat még egyszer elvégezteti. Ez nagy pazarlás.

Talan a lakossagnak se artana vmit hozzatenni, mondjuk kevesebb szemetet (szensavas uccsik, csipsz, pia, cigi) magaba tomni es neha felemelni a segget mozogni kicsit

"gyógyulni szándékozóknak fizetős alternatívákat kell majd nézni."

Most is fizet mindenki, csak illegalisan. Es igazabol az ellatas prioritizalasa nem a betegseg sulyossaga, vagy egyeb attekintheto, legitimalhato rendszer szerint tortenik, hanem aszerint, hogy ki fizet halapenzt es mennyit.
Ha eleget fizetsz, a heroikus tobb tizmillios mutet(ek)et megcsinaljak meg inoperabilis allapotban is, csak hogy a hozzatartozok ne mondhassak, hogy nem tettek meg mindent. Az, hogy operacio nelkul meg huztad volna fel-egy evig viszonylag jo eletminoseggel, nem szamit.
Ez jelenti az igazan nagy pazarlast.

"a legdrágább 20 beteg 3,3 milliárdba került, összesen 86 betegre költöttek 50 millió forintnál többet."

És ezt meg hogy sikerült összehozni? 20 betegre 3 milliárd? Betegenként 150 millió ft? Mit csináltak ezek? Minden testrészüket megoperáltatták? Fogadjunk hogy valami havert kellett luxus körülmények között ellátni. Hát többek között ezért is maximalizálnám az egy főre jutó támogatást. Max. 20 millió ft. Ebbe a legtöbb ember belefér, akinek meg luxus kell, az menjen ahova akar. Az a kevés 1-2 ember aki pedig valóban rászorul és valós baja van, az sajnos így járt...

Ezek az összegek éppen azt jelentik, hogy többek között emiatt kell magunknak vinni ha a kötszert ha akarunk valamit...

És ezekbe a számokba nincsenek benne a feketén, borítékben az EÜ-be beletolt pénzek, ami szerintem még legalább ugyanekkora tételt kiad (szülés, műtét) csak úgy repkednek fejenként a 100 ezrek...

Biztositott az, aki fizet járulékot, az ellátásra jogosult, aki ellátható.

Ugyanez magánrenszerben (65éves korig 🙂 lásd @varga):

szerződő, aki szerződik és fizet, ellátásra jogosult az, akit belevesz még pluszban a szerződésbe. Magyarán a gyerekeim és a perpill inaktiv feleségem. Ugyanaz pepitában.

Tiszta sor, hogy a TB-nél vannak még más jogon jogosultak, de a majd 4 millió biztositotthoz alsó hangon hozzá lehet venni egy másik 4-et (átlagban), aki után "szívesen" fizetek még járulékot.

gondolom az előző poszt alól eltűnt kommenteknek van valami oka. ezt érdemes lenne jelezni a cikk végén, mert így eléggé tanácstalan az ember.

Ez lehet hogy elsore kegyetlennek hangzik, de miert kell egy bizonyos kor felett mindenaron eletbentartasra torekedni?
Van egy eletkor, kb 60-70 ev, ami felett mar a mai tudomany nem kepes normalis szinvonalu egeszseges eletet garantalni. Ellenben kepes a betegsegektol, bajoktol, fajdalmaktol szenvedo szakaszt jo tiz evvel elnyujtani, igen koltsegesen.
Kell ez nekunk? Hasznos ez az egyennek, hogy tovabb el tiz evvel, de pocsek eletminosegben? A tarsadalomnak, hogy iszonyu penzeket kolt erre mind egeszsegugyben mind nyugdijban?
Addig kene garantalni az egeszsegugyi ellatast, amig ez nem pusztan az elet meghosszabbitasara, hanem a minosegi, szinvonalas elet meghosszabbitasara, fenntartasara iranyul. Ha az utobbira mar nem kepes, akkor az elobbit se kene eroltetni.

OFF az előző két devizás bejegyzéshez: azt nem lehetne, hogy ha megelégeltél egy vitát, akkor a *további* hozzászólásokat tiltod le?

Egy ilyen vitatott témához mindkét topikban gondot fordítottam rá, hogy átgondoltan, tárgyilagosan, ne a személyeket támadva szóljak hozzá, alaposan átnéztem beküldés előtt, és most úgy érzem, az erre a gondosságra fordított időmet a kukába dobtad. Még én magam sem olvashatom vissza soha többet az aktuális dokumentált véleményemet.

@almastaska

"Az a kevés 1-2 ember aki pedig valóban rászorul és valós baja van, az sajnos így járt…"

Remek ötlet! Miért nem nyitunk rögtön gázkamrákat? Az még költséghatékonyabb lenne! Úristen, hova tűnt az emberekből az empátia? 🙁

És ugye erre az empátiára hivatkozva feneketlen kút az egészségügy.
Ilyen cikkeket olvasva gondolkodok el azon, hogy milyen jó is volt az a vizitdíj. Az a 300 Ft semmi nem volt, de kitakarította a szórakozásból, hipochondriából esetleg más megfontolásból orvoshoz járókat, és csupán a valóban beteg emberek fordultak orvoshoz. Akinek meg nincs 300 Ft-ja erre a célra, az egy nap ne vegyen cigit. Rögtön 3 alkalommal mehet orvoshoz.

Szerintem legyen egy ingyens alap ellátás és legyen kint egy fizetős ártábla ami alapján mindenki eldöntheti, hogy mit vesz igénybe.
Sajnos az alacsony keresetüek mióta világ a világ szerényebb szolgáltatást tudnak igénybe venni és ez igaz az egészségügyre is.
De az sem jó a mostani redszerben, hogy sokunk a negyven éves kora ellenére is alig járt orvosnál, így lényegében a semmiért fizet.
Azt is számitásba venném, hogy vannak nagyon beteg kisgyerekek, akiknek viszont mindenképpen meg kellene oldani a kezelésük finanszirozását.

Igen, az állami alkalmazottak TB-jét az állam fizeti, nem csak nálunk, hanem máshol is. Ez igaz, de mint minden éremnek, ennek is két oldala van. Csak hogy mást ne említsek, ha már szigorúan a pénzügyeket nézzük, pl. a nem elhanyagolható uniós támogatási összegeket kezelik és osztják szét az ún. adófizetők között. És igen, a munkájukat nem szociális alapon végzik. A gazdasági folyamatok nem egyszerűsíthetőek le az 1x1 szintjére.

@almastaska
Pedig simán léteznek olyan kezelések, amelyek 150 millióba kerülnek éves szinten, csak elég ritkák, pont ebből (is) adódik a rendkívül magas ár. És ezek messze nem a luxusról szólnak, hanem az életben maradásról.

Nem, egyáltalán nem értek ezzel egyet. Szolgáltatást, munkát végeznek, amiért ellenszolgáltatást kapnak. Ilyen alapon a péknek meg a fodrásznak a járulékát is a többi adófizető "dobja össze", nem?

T. Kiszamoló!
Az egész országban jóformán csak a multi és állami alkalmazottak fizetnek tisztességesen adót, ezért talán méltányosabb volna a "minőségi" adóoptimalizáló minimálbéres szlovákrendszámos ún. vállalkozókat nevesíteni az eü. rendszer fő potyautasaiként.

„Az ellátásra jogosultak száma 9,65 millió, vagyis boldog-boldogtalan, mindenki jogosult az ellátásra. A maradék szűk 300 ezer ember nem tudom, miért maradt ki a jogosultak köréből.”
Ezt most nem értem. Van 300 ezer ember valahol, akit lát a rendszer, de kvázi semmit nem tud róla? Kik lehetnek ők?

A környezetemben szétnézve számtalan minimálbéres vállalkozó van, aki nem hogy áfát nem fizet ilyen összegben, de társasági adót sem, ellenben kényelmesen tengeti életét miközben azon dolgozik, hogy a bevételét hogyan költségelje úgy, hogy lehetőleg semmi vagy minimális összegű adót fizessen az államkasszába. De a gyerek természetesen állami iskolába jár, ha beteg a TB terhére megy orvoshoz és még sorolhatnánk. Na, őket nevezem én potyautasnak elsősorban.

Óh, úgy érzem ez így egy csöppet csúsztatás, osztalékadóban egyáltalán nem az a (sajnos elég széles) kör érintett amelyet hivatkoztam. Rt.-knél viszonylag ritka a minimálbéres vállalkozó és a (hogy én is demagóg legyek egy kicsit) a komarnoi X5 BMW.

off. a letiltott hozzászólásos devizás írással kapcsolatosan pedig morzsoljunk el egy pár könnycseppet a JP Morgan után most éppen a maszületettbárány Citi-ért:
portfolio.hu/vallalatok/penzugy/ujabb_hatalmas_birsag_egy_banknak.201109.html

wordpress.stackexchange.com/questions/102221/can-i-turn-off-further-comments-on-a-single-page Igy kell kikapcsolni a tovabbi kommenteket. Ha nem mukodik, akkor google. A vilagon nincs olyan, hogy a wordpress ne tudjon egy ilyen alap funkciot.

Ördögi körök:

Bár a pénz tényleg kevés, annak a kevésnek is igen komoly részét vagy elpocsékolják (célszerűtlen megoldások, béna beszerzések) vagy ellopják. (Én a munkahelyen, munkaidőben végzett magánrendelést is ide sorolom a hálapénzt meg pláne.)

Egy igazi reformot (és megtisztulást) pont azok a vezetők kellene levezessenek, akik a jelenlegi rendszer fenntartásában (anyagilag is) érdekeltek. Esélyes?

A teljes magánosítás a problémák nagy részét megoldaná, csak éppen újakat generálna: hamar ott lennénk mint a bankokkal. Inkompetens felügyelet + ostoba és mohó ügyfelek + mohó szolgáltató = semmi jó.

Mondjuk én híve lennék, hogy a potyautasokat rugdaljuk le a vonatról. Csak ki fogja méltányosan! eldönteni, ki a potyautas?

@lomnici-tamara Szerintem a hozzam hasonlok: kulfoldre koltoztem, bejelentettem a tb-nel, inaktivaltak a taj kartyamat. Ha Magyarorszagon vagyok, a taj kartyammal ellatnak, de csak baleset/surgosseg eseten, amit aztan az itteni biztositom kifizet utolag.

"A maradék szűk 300 ezer ember nem tudom, miért maradt ki a jogosultak köréből."

Szerintem ezek olyan munkanélküliek lehetnek, akik nem regisztrálták magukat a munkaügyi központban és ezen kívül nem fizetik a minimum egészségügyi hozzájárulást.

@majomparade
Nekem volt ilyen idős rokonom, szedett vagy 15 gyógyszert, mikor pedig valamilyen ürüggyel sikerült kórházba kerülnie, mindenféle vizsgálatot elvégeztetett, és mikor mindegyiknél kiderült, hogy egészséges, jolly jokerként bedobta a szeme alatt már 30 éve ott lévő sebeket. A végén felháborodott, hogy milyen hamar kitették a kórházból.

Nagyon nehéz kezelnie ezt a problémát az orvosoknak, mert az idős korosztályban sokan vannak, akik kikövetelik, hogy valamit írjon már fel az orvos, mert az egészségügyet valahogy úgy képzelik el, hogy az orvos felírja a csodapilulát, azt beszedik, és akkor jó lesz, másrészt pedig a nyugdíjas korosztályban a fő téma az egészségi állapot, ami érthető is, hiszen sokan már nem egészségesek, ezért aztán az sem akar lemaradni, aki makkegészséges. Ha meg az orvos fordítva téved, tehát a tényleg betegnek nem ír fel semmit, akkor megszívja.

@lomnici-tamara "Van 300 ezer ember valahol, akit lát a rendszer, de kvázi semmit nem tud róla? Kik lehetnek ők?"

ők azok, akik a népességnyilvántartási adatok szerint léteznek, a TB viszont nem tud róluk. Pl. aki külföldre távozott (hosszabb-rövidebb időre), ott fizet járulékot, de nem szüntette meg az ithoni lakcímét.

Vagy aki itthon él ugyan, de nincs se munkahelye, se vállalkozása, és a TB-nél nem jelenzkezett be, és nem fizeti azt a havi fix (nevetségesen alacsony) összeget sem, amit az ilyenektől elvárnak.


Én sem értek egyet, hogy az állami alkalmazottak nem fizetnek járulékot. Mert igen, technikailag úgy történik, ahogy mondod, az állam az egyik zsebéből teszi át a másikba, viszont ha onnan nézed, hogy az államnak (és nekünk) szüksége van alkalmazottakra bizonyos feladatok ellátására, akkor annak a bérköltsége nem csak a nettó bér, hanem bizony benne vannak a járulékok és az SZJA is, az alkalmazottnak pedig jár a teljes bruttó bér, amiből aztán adózik, az hogy technikailag ez nem történik meg, mert valójában az állam fizet magának, már nem tartozik ide.

De hogy érzékeltessem, ha ugyanez állami vállalatnál történik, legyen az mondjuk MÁV, akkor a vállalat kifizeti az utána járó járulékot és SZJA-t. Ha holnaptól megszűnne a MÁV és állami hivatallá alakulna, akkor onnantól technikailag nem fizetne az illető járulékot, de valójában mégiscsak.

osztalékadót az fizet, aki osztalékot vesz fel. A nagyon ügyesen ügyeskedők viszont se fizetést, se osztalékot nem vesznek ki a saját cégükből, hanem vagy már a bevételt sem könyvelik le (nem adnak nyugtát), vagy több költséget számolnak el a ténylegesnél (valójában saját célra vásárolt javak esetén is céges számlát kérnek).

"Mert pont azért vállalkozó, mert nem alkalmazott, így nem fizetésből él, hanem osztalékból." a klasszikus vállalkozó, az dolgozik is a cégében, meg befektetője is annak. Így az az életszerű, ha vesz fel bérjövedelmet is, meg osztalékot is. A NAV is elvárja, hogy azért bérként is adózzon valamennyit. Ennek szabályai rendszeresen változnak. Meg kivételként vannak az EVA, KATA jellegű adónemek, ahol az egyes klasszikus adónemek összemosódnak. De kizárólagosan osztalékadóval csak az tud pénzt kivonni a cégéből, aki nem főállású vállalkozó.

@lomnici-tamara

Azok tartoznak ide, akiknek nincs fizetésük, és semmiféle állami támogatás, segély, nyugdíj stb. nem illeti őket. Pl. azok, akiknek a diákigazolványa 45 napja lejárt, és még nem tudtak elhelyezkedni.

"Már egy csomót néztem, végigtúrtam az egész wordpress.org-ot megoldásért, de ez sem az.

Ha valaki tudja a megoldást, ne tartsa vissza."

Én tudom. 🙂

Beírsz egy kommentet: "Itt a vége a vitának.",

és onnantól egyetlen további hozzászólást sem hagysz jóvá egyedileg.

Meg se kell nézned az adott cikk alatt moderálásra várókat (már ha elkülöníthetők e szerint), tehát nem is igényel munkát.

@endre
"Megint csak a klasszikus 2009-es cikk jutott eszembe a témában: portfolio.hu/befektetesi_alapok/nyugdij/a_jarulekfizetok_lazadasa_elott_par_oraval.121189.html"

Hát, ennyire finoman-burkoltan cigányozós cikket még nem láttam. 🙂

Érdekes, mennyire ekézi a magánnyugdíjpénztárakat:
- 2009. szeptemberében azzal támadja őket, hogy nem túl jók a közelmúltbeli hozamaik 🙂 .
- Hogy nincs semmi tapasztalat a kifizetésekről, mintha a pénztárak hibája lenne, hogy az idő a rendszerváltás óta is csak pont annyira telik, mint előtte.
- Meg hogy "elvonják" (!) a járulékot az állami nyugdíjrendszertől.

Arra bizonyára még ő sem számított, mi lesz a "megoldás" ezekre a problémákra... (Bár az utolsó pár bekezdésében felrémlik valami hasonló, mint ami történt.)

@zabalint Soha senki sem állította hogy az állami alkalmazottak nem fizetnek járulékot, csupán annyit hogy ebben az esetben az állam az egyik zsebéből a másikba teszi a pénzt (hogy ez miért tartja mindenki pejoratívnak... rejtély...). Hogy megértsük: a nyugdíjrendszer és az egészségügyi rendszer alulfinanszírozottságának egyik megoldása lenne a több járulékfizető. Tehát nincs más dolga állambácsinak mint létrehozni mondjuk félmillió kamu munkahelyet, százezres bruttó fizetéssel. Ebből félmilliószor tízezer megy a nyugdíjkasszába, félmilliószor 9 és fél ezer meg az egészségügybe (ennyi a járulék). De ennyi erővel mind a félmilliószor százezer mehetne a TB rendszerbe, teljesen tökmindegy, mivel így is úgy is állambácsi, vagyis az adófizetők pénzével játszunk! Az állami alkalmazott ugyanolyan jogosultságot kap a járulékfizetése után mint bárki más, ezt senki sem tagadja.

Viszont az hogy a 3,9 millió járulékfizető 75%-a állami alkalmazott a TB kassza szempontjából olyan mint ha csak 2,9 millió járulékfizető járuléka folyna be, a többit mindenképpen állambácsi rakja bele, vagy közvetlen támogatásként adóforintokból vagy alkalmazottainak járulékai formájában ugyanúgy adóforintokból. Így is úgy is a költségvetést terheli.

Miért nem csinálnak valamit a helyzettel míg még lehet?


OFF: Jurta irt egy megoldás féleséget a hozzászólás gondra, ha az úgy nem jó, és gondolod írj e-mail-t. Ugyan nem vagyok WP guru, programozni viszont tudok, adott esetben ha szerencsénk van, elég módosítani a WP view részét, így nem kell mélyen belenyúlnia rendszerbe, és akkor áthidalható ez a gond. Ha kell a segítség akkor mindenképp írd meg pontosan melyik WP verziót használod. A hozzászólásban szereplő mail címre írj, ha gondolod ezt a hsz-t törölheted is.

Ismeritek őket? szike.postr.hu/ Nemcsak finanszírozásról, de bőségesen arról is.
(oké, a most első cikk külső kinézete elég komolytalan, de ettől most tekintsünk el, volt már jobb is.)

Elég komolyan indultak neki valamikor egy-két éve, egyesületet is alapítottak, és úgy tűnik, még mindig aktívak. Ugyanakkor a saját blogjukon kívül nem hallok róluk.

(Valami hasonló megalapításáról álmodom a lakásbérlés fellendítésére.)

" A maradék szűk 300 ezer ember nem tudom, miért maradt ki a jogosultak köréből."

Mert en peldaul nemet TB-t fizetek 🙂

Lehet nyafogni a szolidaritáson alapuló ellátásokon, csak nem érdemes, mert úgysem változik semmi, és NEM valami titkos háttérhatalom vagy gonosz kormány miatt, hanem az aktívak saját döntése miatt.

Az inaktív - definíció szerint - önellátásra képtelen. Ha nem adunk nekik pénzt (ellátást) akkor meghal (megfagy vagy ellátatlan betegségben veszik oda). Namármost ha megfogunk egy hangos öngondoskodáspártit és rámutatunk egy véletlenül kiválasztott inaktívra és megkérdezzük tőle, hogy hagyjuk-e ezt az inaktívat meghalni, akkor elvörösödik és azt mondja, hogy ne. Teljesen biztos vagyok benne, hogy 20 itteni kommentelőből 19 nem tudná a szemébe mondani annak a bizonyos 150 millió forintos ellátottnak, hogy "ennyi volt, nem adunk több pénzt", pedig ahhoz, hogy az ő életét 1 órával meghosszabbítsuk, 20 ingyen munkaórára kell kényszeríteni az átlagfizetésből élőt.

@emberes @geza
Akkor meg főleg nem értem. Én is – mint több százezer magyar – külföldön dolgozom, és egy német „Krankenkasse” tagja vagyok, azaz én semmit nem fizetek az OEP-nak. (Mondjuk az is megérne egy misét, ha holnap Budapesten elütne egy autó, akkor a kórházi kezelésem hogyan, ki által és milyen mélységig lenne finanszírozva.)
A változást becsületesen bejelentettem, hogy ne legyen probléma, mert az egyik barátom megjárta. Tíz évig kinn élt Ausztráliában, kettős (ausztrál-magyar) állampolgár volt, kinn is adózott. Mikor egy évre hazajött dolgozni, szerette volna magát biztosítani, de az OEP-nél mondták, hogy van tartozása – pár millió forint -, mert ők nem tudták, hogy ő kiment, csak azt látták, hogy nem fizetett. Aztán valami holland (!) biztosítóval kötött szerződést, mert az egyszerűbb volt, mivel akiknek dolgozott Magyarországon, azok amszterdami székhelyűek voltak.

Na, már megint a közalkalmazottak. Tessék már róluk leszállni, ugyanis a közalkalmazottak végzik a műtéteket, az ápolást, a gyerekeid oktatását helyetted, és a többi és a többi. Nélkülük fizethetnél akármennyi járulékot akárhova, mert nem gyógyítana meg senki, ha beteg vagy!

A nyakló nélküli gyógyszer felíratást és az össze-vissza kivizsgáltatást meg lehetne szüntetni nagyon egyszerűen. Elektronikusan kellene nyilvántartani mindent, ha elmegyek egy orvoshoz, belép a rendszerbe a TAJ számommal, és látja, hogy mikor mi történt.
Aki meg olyan szemérmes, hogy nem akarja hogy a nőgyógyász lássa az epekövet, vagy a háziorvos az abortuszt, az menjen magánklinikára.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram