Mai hír, hogy az egyik legnagyobb kínai livestream értékesítőt 210 millió dolláros adóbírsággal sújtották, mivel elfelejtette rendesen bevallani a jövedelmét.
Néhány év alatt elképesztő méretűvé nőtt a kínai livestream commercial üzletág, ahol átlagos emberek és felkapott influenszerek próbálnak minden vackot eladni az embereknek, néha a teleshop legsötétebb korszakát is alulmúló módszerekkel. A jelenség új neve a "shoppertainment".
A Taobaon 2016-ban indult ez az üzletág, ahol élő jelentkezés során kérdéseket lehetett feltenni és mindjárt meg is lehetett vásárolni a felkínált terméket. Az igazi nagy robbanást 2020 és a lezárások hozták el.
A vásárlási lázra jó példa az egyik híres férfi streamelő, Li Jiaqi, aki a Singles' day során a 12 órás előadása alatt 1,9 milliárd(!!!) dollárnyi árut adott el a hidratáló krémtől kezdve az Airpods-ig s minderre 250 millió ember volt kíváncsi. (Ne felejtsük el, teleshop-os élő műsorról van szó, mégis negyedmilliárd megtekintést ért el a műsor.)
Az adócsalással most lekapcsolt és a fiókjából kikapcsolt Viyának 90 millió követője volt, de másoknak is van több tízmillió követője.
2022-ben már 423 milliárd dollár lesz ezeknek a modern teleshopoknak az éves forgalma az előrejelzések szerint. Külön tanfolyamokon tanítják, hogyan lehet valaki sikeres eladó, hogyan kell rávenni az embereket arra, hogy azonnal vásároljanak.
S miért érdekel ez minket? A Tiktok most készül bevezetni a saját livestream értékesítési csatornáját, ahogy az Alibaba európai terjeszkedési terveiben is szerepel az európai platfrom felfuttatása és valószínűleg mások sem hagyják majd ki a lehetőséget. Úgyhogy nemsokára nálunk is ez lehet a legújabb őrület. A gyerekeid valószínűleg majd ezeket a teleshopos show-kat fogják nézni a Tiktokon és minden értelmetlen, túlárazott kacatot össze fognak vásárolni, ha nem figyelsz oda időben.