Az értékesítés új csatornája, az élőben közvetített online teleshop
Mai hír, hogy az egyik legnagyobb kínai livestream értékesítőt 210 millió dolláros adóbírsággal sújtották, mivel elfelejtette rendesen bevallani a jövedelmét.
Néhány év alatt elképesztő méretűvé nőtt a kínai livestream commercial üzletág, ahol átlagos emberek és felkapott influenszerek próbálnak minden vackot eladni az embereknek, néha a teleshop legsötétebb korszakát is alulmúló módszerekkel. A jelenség új neve a “shoppertainment”.
A Taobaon 2016-ban indult ez az üzletág, ahol élő jelentkezés során kérdéseket lehetett feltenni és mindjárt meg is lehetett vásárolni a felkínált terméket. Az igazi nagy robbanást 2020 és a lezárások hozták el.
A vásárlási lázra jó példa az egyik híres férfi streamelő, Li Jiaqi, aki a Singles’ day során a 12 órás előadása alatt 1,9 milliárd(!!!) dollárnyi árut adott el a hidratáló krémtől kezdve az Airpods-ig s minderre 250 millió ember volt kíváncsi. (Ne felejtsük el, teleshop-os élő műsorról van szó, mégis negyedmilliárd megtekintést ért el a műsor.)
Az adócsalással most lekapcsolt és a fiókjából kikapcsolt Viyának 90 millió követője volt, de másoknak is van több tízmillió követője.
2022-ben már 423 milliárd dollár lesz ezeknek a modern teleshopoknak az éves forgalma az előrejelzések szerint. Külön tanfolyamokon tanítják, hogyan lehet valaki sikeres eladó, hogyan kell rávenni az embereket arra, hogy azonnal vásároljanak.
S miért érdekel ez minket? A Tiktok most készül bevezetni a saját livestream értékesítési csatornáját, ahogy az Alibaba európai terjeszkedési terveiben is szerepel az európai platfrom felfuttatása és valószínűleg mások sem hagyják majd ki a lehetőséget. Úgyhogy nemsokára nálunk is ez lehet a legújabb őrület. A gyerekeid valószínűleg majd ezeket a teleshopos show-kat fogják nézni a Tiktokon és minden értelmetlen, túlárazott kacatot össze fognak vásárolni, ha nem figyelsz oda időben.
Kép, ár, Te pedig beírod kommentbe, hogy kell.
Ő megveszi, hazahozza a kis üzletébe, Te bemész, kifizeted, elhozod.
Ez egy szinttel több, de ilyen remote offline shopping most is van.
Ha van rá igény, legyen, nézd a jó oldalát – nem 100 ember utazik és szennyezi a bolygót, csak egy. Már ha tényleg olyat vesz, amire szüksége van.
Robert De Niro mondta a Jackie Brown c. filmben, hogy “A diszko korszakot kocsmakban veszeltem at.”
En pedig azt vallom, hogy “A kozossegi media korszakot egy nyomogombos Nokiaval veszelem at…”
Egyszer csak osszeomlik magaba ez a szep uj vilag!
Boldog karit mindenkinek es lajvoljatok sokat szenteste, mert az ugy jo! Hehe.
Erdekes, hogy valaki ezt nemhogy nem ellenzi, hanem kifejezetten keresi, sot, idejebol, penzebol is aldozva tamogatja.
Mi lehet a sellling point a fiatalabb generacionak ebben?
Azt hittem a teleshopos ertekesites egy jol behatarolhato, jellemzoen otthon ulo, idos/elszigetelten elo/maganyos embercsoporttal mukodik jol. Erre ez azert racafol. Ami eleg ijeszto.
Csak felügyet mellett, HDMI-n beszélgethet és csak a PC-mmel 🙂
Engem a gyerek YT meséi alatt spammelő nersevik propaganda filmek k.rtak fel annyira, hogy emiatt új tv-t vegyek.
Elvégre magyar ember nyilván inkább ellopja, amit meg is lehetne venni…
Mikor külföldön dolgoztam, engem is cseszgettek, hogy hozzak ezt, vagy azt. Főleg kozmetikumokat, amiket itthon nem lehetett kapni. De pl. az egyik szomszédnak huszonéve valami játékot hoztam.
Azért furcsa ez, mert pl. még húszévesen megvettem pár jónak tűnő cuccot “akciósan” reklámújságok alapján. Utána kiderült, hogy vagy gagyi volt, vagy nem használtam, felesleges volt. Jó ideje reklámok alapján nem veszek semmit. Sőt, amit nagyon nyomnak, azt meg inkább bojkottálom.
* véges életidejükből áldoznak arra,
* hogy agyukat erre (saját manipulálásukra) kiképzett előadók által stimuláltassák akár órákon keresztül,
* pontosan előre nem is tudva, miféle árukból lehet az aznapi műsorban válogatni,
* hogy a végére esetleg megrendeljenek olyan dolgokat, amiket enélkül valószínűleg eszükbe sem jutott volna megvenni.
Mindenki úgy pazarolja erőforrásait, ahogy akarja (én pl. Kiszámoló hozzászólásokat írok, szerencsére mostanában már kevesebbet, mint mikor irodában dolgoztam).
De tovabbra is irrital, hogy vannak videosok, akik szponzor cimszo alatt a 10 perces videobol 2-3-4 percet “szponzor tartalomnak” szannak (ertsd reklam). Ezek a szponzoralt dolgok is gyakran pont ugyanolyanok, mint a bejegyzesben emlitett teleshop kozvetitesek.
Ugyanaz, aki eddig is kikapcsolodaskent/szorakozaskent vasarolt. A ‘nyugati’ civilizacioban ez egy teljesen altalanos jelenseg. Magyarorszagon azert nem szembetuno a jelenseg, mert nincs meg a dolog anyagi fedezete.
A youtube fenntartása nem ingyen van. Gondolom nem kell elmagyarázni, hogy milyen elképesztő infrastruktúra van a mögött, hogy te bárhol és bárhol meg tudj nézni bármit a cuki cicás videóktól a “hogyan készül a láncfűrész” ismeretterjesztőig.
Szerinted mégis kinek kéne fizetni a cehet? A vöröskeresztnek? A youtube évekig masszív veszteséget termelt csak a google-nek, az a csoda, hogy nem szántották be. Én speciel örülök, hogy fenntartották az ingyenes opciót is, de felkínálják a reklámmentes lehetőséget is egy egészen nevetséges összegért (hasonlítsd össze azzal, hogy mennyi egy tévéelőfizetés, és azért mennyi tartalmat kapsz)
A Youtube és az ott megélő tartalomgyártók is abból élnek, hogy reklámokat nézegetsz, vagy előfizetsz. Ok, hogy megteheted, hogy más úton kerüld ki a reklámokat, de én mondjuk inkább egyenes úton, fizetek a reklámmentességért, emellett egyébként a prémiumhoz jár a Youtube Music is, így egy főre nézve többedmagaddal már bőven megéri.
@bela és a többiek, erre szokták mondani, hogy ha nem tetszik nem kell használni.
Értem én hogy kiszámoló blog, spórolunk, a (stílszerűen 😀 ) a croissantot is be lehet tenni a boltban rögtön a táskába, bumm, 10 év múlva vehetsz a megspórolt összegből egy kézműves burgert, de legalább megmutattad a szemét boltnak, mert (OMG!) “inkorrekt üzletpolitika”…
Nyilván egy google nem tőletek fog éhen halni, csak a mentalitás, na az nagyon nem szimpatikus, főleg hogy (szeretem azt hinni hogy) itt azért értelmes, (jól) kereső emberek írnak/olvasnak, és azt a havi 1800 forintot akár a wc-n is lehúzhatnák anélkül hogy megéreznék, ehhez képest inkább átmennek igazságosztó warezhuszárba… szép.
Aztán csodálkozunk az átlagemberen, amikor a műveltebbek is inkább lopnak, mert a szolgáltatás azért kéne, de nem tetszik a szolgáltató hozzáállása…
Meg mellesleg nem csak a Google, hanem közvetve a tartalom készítői is a reklámbevételekből és az előfizetési díjakból kapnak. Az egy dolog, hogy valaki reklámblokkolóval kerüli meg, de amikor szerintük az a hülye, aki mégis inkább fizet érte, az már kurvára nincs rendben. (Nem az itteni kommentekre mondom, Redditen vetettem fel ugyanezt, és minden voltam, csak fehér ember nem, leginkább a mocskos multi szekértolója vagy fizetett ügynöke…)
Két évtizede még videóra vettem a TV-ből a filmeket, majd olyan ütemben és akkor néztem, amikor jól esett, a reklámokat áttekertem. 15 éve már DVD író volt. Ez tudott egyszerre rögzíteni, lejátszani, majd jött a pendrive, ami szintén. Még minding extra profitot hoznak ezek a csatornák. Ma meg már ügye streaming. (ezért fizetek) TV előfizetésem évek óta nincs és nem azért mert nem engedhetnénk meg.
A 90-es évek végén szoktam rá a reklámszűrésre, amikor a divatba jött flash reklámok teljesen belassították a gépemet.
Igen, ebből élnek. De azért nem nagyon sajnálnám őket. Az Alphabet Inc. így is a legnagyobb amerikai cégek között is előkelő helyen van.
Különben meg ahogy fentebb írtam, hogy amit nagyon reklámoznak azt igyekszem kerülni.
Azt kifejtenéd, hogy a “nézettségi statisztikák” hogyan fedeznék az üzemeltetési költségeket? Kitől jönne a bevétel, ha nincs reklám? A youtubenál ~2800 ember dolgozik, és ez csak a személyzet: a szerverpark fenntartása valószínűleg sokkal többet visz el mint a fizetések.
Hogyan lehet szerinted megélni ezen a piacon reklámbevétel nélkül? Pár évvel ezelőttig a google hajlandó volt téged ingyen szórakoztatni, de most már nem, ennyi. Gondolom te sem vennéd jó néven, ha holnaptól ingyen kéne dolgoznod, nem?
Azt nem mondtam, hogy sajnálni kell őket 🙂 De azért azon már ne háborogjon senki, hogy nem dolgoznak ingyen…
Nem rakom ide a linkjét, nehogy a reklámozás vádja érjen.
Annyi plusz érdekesség kapcsolódik hozzá, hogy a nemzet vejének a testvére is az alapítók között van.
A YouTube-s fizetett hirdetéseket csak megnézi, aki kíváncsi az amúgy érdekes tartalomra, de minek nézne valaki egy reklámcsatornát? Ennyire unatkozik? Ennyire hisz még az ingyenebédben?
“If the service is free, you’re the product.”
A Google Analytics is azért figyeli a szokásaidat, hogy célzottan dobjon neked reklámot, amiért fizetnek, akik reklámoznak.
Seth Stephens-Davidowitz
A Netflix az egyetlen, ami megéri az árát.
Nem azért bliccelek a buszon, mert nem engedhetném meg a bérlet árát, hanem mert ezeket nem pénzelem.