Az új csomagolás

Ma az üzletben észrevettem, hogy az egyik csokoládéból lehet kapni a régi és az új verziót is.

A felső a régi, az alsó az új csomagolás. A hátulján sincs semmi érdekes, hogy kinek melyik dizájn tetszik, igazából csak ízlés kérdése.

Ez az élet rendje, folyamatosan változtatnak a csomagoláson, hogy mindig friss legyen a kinézete a terméknek.

Hajoljunk csak kicsit közelebb. Még egy icipici dolog változott a csomagoláson kívül.

Igen, a kedvenc csokink észrevétlenül 10%-kal kisebb lett. Mivel a 41 gramm se éppen kerek szám, valószínűnek tűnik, hogy nem először történt ez meg vele.

De veled se. Megszokásból veszed a dolgokat, amit venni szoktál és nem is veszed észre, hogy a mosóporod 70 adag ruha helyett már csak 60 adaghoz elég, vagy a szörp az eddigi 1:8 hígítás helyett már csak 1:6 hígítást bír el. A kétdecis tejföl 200 grammos lett, majd pár hónap múlva már csak 180 grammot adnak ugyanannyiért.

Ezeket a trükköket nagyon nehéz kiszúrni, érdemes néhány havonta felülvizsgálni a megszokott termékeket, mert gyakran megesik, hogy már régen nem annyit kapunk a pénzünkért, mint pár hónapja.

Share

150 hozzászólás

  • zumba

    Rudi, te miért gondolod, hogy az Amway mosószer jobb, mint az Ariel? Mert ezt mondta a mentorod? Eddig Ariel mosókapszulát használtunk, az 80 Ft/mosás volt, de nagyobb kiszerelésben hiperben általában megkaptam 50-60 Ft-ért. Kb. 2 hónapja folyékony mosószert használunk, Perwoll, így kb. 35 Ft-ra jön ki egy mosás.

    Amikor megpróbáltak beszervezni Foreverre, a csóka elmondta, hogy csak úgy tudjuk eladni, ha mi is ilyen termékeket használunk. Gyakorlatilag kötelező jelleggel. Néztük az 5000 Ft-os fogkrémet (miközben a Sensodyne Whitening 800-1000 Ft), a többezres mosóport, a mosógatószert, stb, aztán csak röhögtünk rajta. Az is igaz persze, hogy online marketingesnek hívott fel a csóka, közben meg kiderült, az ismerőseinknek kellett volna árulni.

    Sokszor elmondta, hogy pár év alatt meglehet az 1 milliós fizetés, ami vicces, mert nekem bár vállalkozóként, de most is megvan. És nem MLM-ezek.

  • expect

    “Én évek óta Amway mosószert veszek. 1 mosás 38 forint, a minőség és a kiszerelés mindig ugyanaz.”
    Tök jó, én meg folyékony Perwollt, 29Ft/mosás. Azt hiszem én nyertem 😀

  • L70

    @ügyvéd

    A Hozzád hasonló sörivóknak találták ki a 33-as söröket. Bizonyos úri rétegben nagyon menő.

    Aztán vannak az angolszász mértékes sörök, pl. Guniess, az ősidők óta kb 0,44. Az is nagyon menő.

    Néhány német sör alapból 4 dl, vagy csapolva annyi. Megszokás, semmi gond.

    De a tisztelt soproniak úgy indítottak vele, hogy nekiláttak ezerrel “akciózni”, benyomták hatalmas arccal, hogy most aztán 199 lett egy doboz soproni. Semmi utalás, arra, hogy a nagy “akcióban” hirtelen már cirka 249-be fájt belőle félliternyi, mert annyiba a soproni sosem került még listaáron sem. Na erre mondtam, hogy WTF gyerekek, ezt meg hogy gondoltátok?

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos

    Amikor akciózzák, a Lidl Formil géllel 26 Ft-ra jön ki egy mosás ára. A minősége is jó, lásd pl. testfakta.com/test/only-one-detergent-removes-every-type-of-stain/

    @Nagy Vonalakban: Ha esetleg amerikai az autód, akkor biztosan megvan a köbcenti. Az Old Spice stift például, ami nálunk szintén összement az utóbbi években és most már csak 50ml-es, az államokban 85g-os. (És olcsóbb is, mint nálunk a kicsi.)

  • kissné

    @G: a Te adódból agyontámogatott “termelő” pedig a piac végén röhög egy nagyot, és vesz még egy lakást az ükunokának.

  • Addam

    Értem én, hogy a recept miatt kényelmesebb ha pont fél liter a tejföl, de hogy magyar embernek “megmarad” mert többet vett, az nem életszerű 🙂

  • Expat

    Gusztustalan amit megengednek maguknak a nyugati FMCG gyártók Kelet-Európában. Nem elég hogy a minőség silányabb még ez is. Félek azért a fogyasztó védelem is félre néz ilyenkor. Az hogy ez a csoki drágább Magyarországon mint Németben az a hab a tortán.

  • Dri

    1989 őszén kezdtem az általános iskolát, a rendszerváltásból csak pár dolgot érzékeltem, az egyik ezek közül az, hogy minden “csoki” (Sport szelet, Szamba, de még a nálunk árusított gyerekfejes túró rudi is) egy centivel kisebb lett, a csomagolás maradt ugyanakkora. Reklamáltam anyukámnál, ő meg széttárta a karját. Aztán 1-2 hónap múlva megint egy centivel kisebbek lettek, szóval nem újkeletű ez a dolog.

    Nálam a 925 és 1850 ml-es öblítők verték ki a biztosítékot, nem is veszek néhány hónapja öblítőt, és azóta is teljes az életem. Most, hogy valaki írta a 8%-ot, legalább már értem, hogy miért ilyen szép kerek számok ezek.

    A kilónkénti árral meg nem sokra megyünk ez ellen, hiszen ha a gyerek az oreós Milkát szereti, akkor nem veszünk neki Tibi csokit csak azért, mert az olcsóbb. A Tesco online esetében meg tilos azt figyelni, mert többször rossz a feltüntetett ár mint jó.

  • Peti

    Az én személyes “kedvencem” az aero csoki vagy margarin. Térfogatra változatlanok, árban sem olcsóbbak, viszont kb. 20-25%-kal kisebb a tömegük. Magyarán ennyit kell fizetni a “benne lévő” levegőért.

    A Milka csokiról: Tudom, hogy nem erről szól a cikk, de ez egy növényi zsírral dúsított, agyoncukrozott gej massza. Ezért olyan puha, amikor beleharapsz. Ha relatív olcsón akartok édességet, akkor én inkább a csokoládé pasztillákat ajánlom. Önmagukban is fogyaszthatók, vagy házilag készíthettek belőle bonbont, ami akár egy családi programnak is alkalmas. Ha úgy tetszik, csinálhattok belőle Oreo-s csokit is. 🙂

    A bolti kávé ugyanez a kategória: gabonafélékkel keverik…ráadásul teljesen legálisan, mivel az unió nem köti ki, hogy 100%-ban kell kávébabot tartalmaznia. A vicc az egészben az, hogy én ugyanannyiért veszem a tisztességes, frissen őrölt kávét, mint a bolti, döglött Omniát. 🙂

  • Peti

    Akarom mondani: frissen pörkölt kávét…

  • axt

    Oké, felülvizsgálod, rájössz hogy kisebb lett a mosópor, és akkor mi van? Nem veszel mosóport, és jársz büdös ruhákban? Vagy veszel valami szarabbat, aminek meg hányás szaga van? Ez egy olyan dolog, hogy lehet rajta hőbörögni, csak épp teljesen fölösleges.

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos

    @Peti: Hol veszed a kávét?

  • G

    Vegigolvasva hozzaszolasokat felmerul:
    a, felhaborodunk es minden igy marad
    b, megvaltoznak a fogyasztasi szokasaink.

    Azzal, ahogy es ahol vasarolsz szavazol az ottani termekre, marketingre, gyartasi etikara. Tudom, sok energia uj, jobb esetleg etikusabb cegeket, termekeket keresni, de hosszu tavon megeri.

    Minap neztem egy dokumentum filmet a brit kiralyi csalad konyhajarol. Kizarolag organikus, friss eteleket esznek, sajat kertbol, cattle-bol, a kornyekbeli gazdaktol. Tudom, horror draga ezt finanszirozni, de a Queen Mother 102 eves volt, E. II. jelenleg 91, Charles 69, Phillip 96. Biztos a genek, meg minden, de a csaladunkban is van ilyen pelda.

    Nem mergeztek oket a multik, az olcso, de silany input. Es az evtizedes mergezes utan a termeszet beadja a szamlat, matematikailag is nezve megeri?! Raadasul nem olyan horror draga, mert minosegi cuccbol kevesebbet fogyasztasz. Tapasztalat.

  • tip

    @Expat “ez a csoki drágább Magyarországon mint Németben” – ÁFA különbséget levontad? Ott 7%, itt 27%

  • ekr

    Expat
    2017-09-05 at 23:22
    “Gusztustalan amit megengednek maguknak a nyugati FMCG gyártók Kelet-Európában”

    Akkor jó hírem van számodra, viktor és jános évek óta a szektor unortodox megregulázásán ügyködik. Hogy a tesco, madaras tesco takarodjon. Talán egyszer szép napra virrad a narancslelkű magyar nép, és már csak cba-ban vásárolhat. Az már csak véletlen egyezőség, hogy a holdudvaros fogathajtóé a biznisz.

  • Andru

    Én is próbálok odafigyelni, hogy a mit, a mennyiért és a milyen minőségben egyensúlyban legyen és szerintem van középút itt is. Luxus nem, borzalmasan ratyi nem, de a kettő között megtalálom az ízlésemnek megfelelőt. Ha itt az új helyen (most költöztünk) találok termelői dolgokat, akkor valószínűleg itt is azokat veszem, több szempont miatt (minőség, környezet, sokszor ár is).

    A gyereket pedig ragyogóan rá lehet szoktatni arra, hogy ritkán kap csokit, akkor viszont ő választ és én nem húzom a számat az árára és a cukortartalmára. (Természetesen kicsi szeletcsoki, nem táblás.) Néha közösen veszünk családi táblacsokit és annak sem nyögök a cukortartalmán. Az azért van, hogy édes legyen. A többi alkalomkor pedig megteszi az otthon főzött puding és sütött süti is. És ha egy nap nem eszik cukrosat, akkor mi van? Semmi. Életben marad 🙂
    És ez nagyon sok más dolognál is működik 🙂

  • Sanyi

    Sziasztok,

    Érzésre tényleg elég kellemetlen az, amikor egy ilyen “lehúzást” észrevesz az ember. Kicsit tényleg olyan érzés, mintha hülyének néznének minket.
    Személy szerint a helyettesíthető termékekből meg is veszem az olcsóbbat. 90 darabos zsepit nem veszek, sem 4 decis sört, de a kilenc decis tejet is messziről kerülöm.

    Ugyanakkor elfogadom azt, hogy ezeknek a cégeknek is emelniük kell árat néha, mert igenis van infláció (magasabb, mint amit a KSH közzétesz), ágazati különadók és máról holnapra kitalált új adók. Ennek ismeretében engem nem zavar, hogy a Lay’s csipszeim a régi 90 grammos kiszerelésről lecsökkentek és 70-80 gramm között mozognak már, vagy hogy a kedvenc sajtjaim árai 2000 forint/kg felett vannak már a régi 1800 helyett, a kenyerem kilója pedig már inkább 900-hoz közelít a 800 helyett.
    Az árak – míg a minőség marad, addig megveszem a kedvenc termékeimet.folyt.

  • Sanyi

    És aljasnak tűnik ugyan ez a fajta áremelés, de el kell fogadnunk, hogy az emberek nagy része ezt könnyebben elfogadja. Ha a tejfölöd már 2 éve 199 ft, akkor biztos, hogy érdemesebb tömeget csökkenteni. Egyszerűen az emberek döntéseit ez kevésbé fogja befolyásolni. Az a tejfől pont egy db. kéccázas. Nagyon árérzékeny a piac.

  • Kiszamolo

    axt, veszel másik márkát? Szerinted nincs más mosópor, csak amit eddig használtál? Mindegyik más csak rosszabb lehet?

    Nem értem a kérdést sem.

  • Zabalint

    @G
    Fogyasztással szavazásra egy példa:
    A Lidl nemrég úgy fél éve megszűntette a boltjaiban a kosarakat, helyette a nagynál valamivel kisebb kocsi van. Így káosz lett a boltjaikban, mert mindenki bevásárló kosárral vásárol, az is, aki csak pár dolgot vesz, ezért nagyon nehéz mozogni, hozzáférni az áruhoz, mert mindenütt bevásárlókocsik vannak. Emellett a mi átlagos bevásárlásainknák sokkal praktikusabb volt a kosár. Még arra is emlékszek, hogy mielőtt anno bevezették a kosarakat, akkor is csak kocsik voltak, ment a dobozokkal szarakodás.

    Szóval első körben írtam egy panaszlevelet, a válaszban marketing bullshitet kaptam, mint ha ez valami fejlesztés lenne, és ettől nekünk milyen jó. Második kör, és azóta ez van, hogy míg előtte 10-bő 7-szer ott vásároltunk, azóta jó ha 30-ból egyszer.

    De pl. Old Spice-nál nem tudom megtenni, nincs normális alternatívája annak a fajta dezodornak.

  • Zabalint

    @Sanyi
    Hát nem tudom, de én még nem láttam tömegeket hőbörögni, mert a fél literes Soproni 20 Ft-al drágult, ellenben a 4 decis sörön majdnem mindenki (jogosan) felháborodott, mert úgy éreztezte, át akarják verni. Szóval nem vagyok benne biztos, hogy érdemesebb a mennyiséget csökkenteni áremelés helyett. Az áremelést könnyebb tudomásul venni, a mennyiség csökkentés csak addig faj kevésbé a vásárlónak, amíg észre nem veszi.

  • Körtefa

    @Expat “ez a csoki drágább Magyarországon mint Németben” – ÁFA különbséget levontad? Ott 7%, itt 27%

    Igen, ez a szép a német áfarendszerben:
    csoki, chips 7% áfa,
    préselt gyümölcslé 19% áfa. 🙂

  • Bálint Tamás

    @Miklós

    Pedig jó kérdés volt az… Ugyanis nem egy gyártó csinálja ezt, hanem mind. Ergo vagy benyeled, vagy elkezdesz szappant főzni… 😀 A kedvenc csokinál (behelyettesíthető bármilyen kedvenc élelmiszer) még rosszabb a helyzet, mert értem én, hogy vehetsz más terméket helyette, de az a KEDVENCED, azt szereted a legjobban.

  • Expat

    @ekr
    2017-09-06 at 09:55

    Ezt a narancsos anekdotát miért nekem címezted, nem vagyok multi ellenes, csak sajnálom hogy hülyének nézik Magyarországon az embert.
    Rendes import sört sem lehet már kapni mindet itt pancsolják össze Borsodban meg kőbányán.

  • ToxicWaltz

    A Coca-Colánál figyeltem meg, hogy a 2,25 literes fajlagosan valamivel olcsóbb, de azt szinte soha nem akciózzák, míg az 1,75 literest sok helyen elég gyakran, aminek az egységára így már általában olcsóbb, mint a 2,25-esé. Pepsiből a 2,25 literes meg soksor egy százassal olcsóbb, mint a 2,5 literes. Mintha direkt az lenne a cél, hogy összezavarjanak a sokféle kiszereléssel.

  • axt

    @G Ezt ennyire azért nem lehet leegyszerűsíteni. Mivel az uralkodó család tagjai fontos emberek, ezért egy egész orvosgárda figyeli minden lépésüket, illetve ha jól tudom, mentesek mindenféle káros szenvedélytől és inkább ezek azok, amik fontosak. Szóval kár volt az ő egészségüket felhoznod, csak hogy fikázhasd a multit, de ez nem ennyire egyszerű. Egy magyar ember hamarabb pusztul bele az italozásba vagy a dohányzásba, mintsem a fújgonosz multikajába.

    @Kiszamolo

    Bálint Tamás megírta helyettem a választ, úgyhogy tekintsd azt a válaszomnak. Lehet itt hőbörögni, meg jól megváltani a világot, csak éppen semmi változás nem fog történni.

  • Nagy Vonalakban

    @Dri
    “….minden “csoki” (Sport szelet, Szamba, de még a nálunk árusított gyerekfejes túró rudi is) egy centivel kisebb lett, ….”

    Az egyik Michelin-csillagos étteremben a desszert után grátisz adnak egy minyó turórudit és Eszterházy-szeletet.

    A turórudi mèrete 1×3 cm….de lehet, hogy egy kicsit mèg kisebb.

  • ügyvéd

    L70
    Tudok a 0,33 sörökről, de az meg nekem KEVÉS 😀 Azért írtam, hogy NEKEM a 0,4 a tökéletes. Micsinájjak, én így vagyok összerakva 😀

  • ügyvéd

    Ha már ennyit “milkáztok” megkóstoltam… (ezer éve nem ettem)
    PFÚJJJJJJJJJJJ ehetetlenül geil, szó szerint ocsmány. Ki a ló….nak gyártják ezt a szart???

  • Peti

    @Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos

    Az AVXCafé-nál (ATC). Óriási náluk a választék, de én csak 2-3 bevált kávét iszok.

  • antenna

    Szerintem is igyon 0,33-ast, aki hobbiból kortyolgat. De azokat ne akarják már átverni, akik szeretnék rendesen meghúzni. Nálam is azt érték el, hogy lehetőleg kerülöm az adott márkákat, ahogy a baráti társaságom is ki van akadva a módszeren. Kokakóla: ők azzal a dumával jöttek, hogy az új idők szele meg a megváltozott fogyasztói igények miatt kell a kisebb csomagolás. Ja, én is egy csomó embert ismerek, akik tüntettek érte, hogy a kisebb adagért ugyanannyit fizethessenek, mint előtte.

  • Vazulka

    Komolyan ekkora problémák ezek? Egyérszt a kiszámoló közönsége hogy tud rugózni egy egy termék árán ennyit? Okos fogyasztó, ha nem tetszik, mást vesz. Ugye?
    Másrészt. Hamár pont ez a pár termék lett kiragadva: Kóla, Milkacsoki… ezeket komolyan veszi, eszi issza valaki? Egyrészt károsak, másrészt silány minőség.

    Szóval gyerekek, ha nem tetszik a 83 grammos csoki, nem veszed, de lépj tovább, az életed ennél több, ugye?

  • Kari

    A marketingesek diadala: USA. A benzin elég olcsó. A kutakon nagy számokkal ki van írva az ára. Sokáig az volt kiírva, hogy 1 gallon benzin ennyi meg ennyi. Egyszer valamelyik nagyeszű marketinges tanácsára az egyik kúthálózat kútjain elkezdték kiírni, hogy 0,9 gallon benzin ára mennyi. Ez annyira bejött nekik, hogy ez a “cseles” kúthálózat piaci előnyt szerzett, mivel a sok becsapott amerikai azt hitte, hogy ott olcsóbban tankolhat. Azóta minden kúton 0,9 gallon árát írják ki. A következő cselező majd a 0,75 gallon árát fogja kiírni? Kíváncsi vagyok, hogy mikor gyűrűzik be ez a fajta becsapás Európába.

  • L70

    @Vazulka

    A pénztártól való távozás után észreveszed, hogy átvertek 20 Ft-tal. Te ugye vállrándítással elintézed, nem nagy ügy. De ha random módon, viszont elég gyakran próbálják ezt megtenni veled, akkor kezdesz ideges lenni, pedig csak 20 Ft, nem ér az semmit.

    Az emberek utálják, ha átverik őket, az érzelmi reakció nem az átverés mértékétől, hanem a módjától függ. A szándékos de piti átverés nagyon frusztráló tud lenni.

  • Peti

    @Vazulka: ahogy a bejegyzés végén is találsz rá utalást, nem feltétlenül a Milka csokiról van szó, hanem magáról a jelenségről: fogkrém, tusfürdő, poliészter hullámlemez, mosógép, bútorok stb-stb. Ez egy olyan marketing stratégia, ami sok esetben megkerülhetetlen. Bár ez már egy igen régóta zajló folyamat, de hátha valakinek még nem tűnt fel. Szerintem erre akarta felhívni Miklós a figyelmet.

  • Körtefa

    Kicsit másabb téma, de kedvenc,
    Auchanban szándékosan a leakciózott matricát és rajta az akciós vonalkódot a rendes vonalkód alá-fölé helyezik, hogy “véletlen” a kasszás az eredeti vonalkódot + eredeti árat húzza be. Nyilván nehéz lenne teljesen letakarni a vonalkódot… 🙂

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos

    @Kari: “Azóta minden kúton 0,9 gallon árát írják ki.”

    Ugye te nem jártál az USA-ban, csak hallottad ezt valahol? Ez egyszerűen nem igaz. A kutakon 1 gallon árát írják ki. Igaz, azt úgy, 2.25 9/10. Vagyis egytized cent pontossággal.

    quora.com/What-does-9-10-means-next-to-petrol-prices-in-US

    c8.alamy.com/comp/FFEHKB/gasoline-petrol-and-diesel-fuel-pump-prices-on-display-at-a-gas-station-FFEHKB.jpg

  • G

    @axt
    Igazad van abban, hogy a dohany es alkohol is vezeto faktor a nepegeszsegugy siralmas helyzeteben, de az nem tunt meg fel, hogy a orvosnal jaro, korhazban kezelt beteg korkepe a legtobb esetben taplalkozasi szokashoz kapcsolodik?

    “A tüdőrák és a vastagbélrák tekintetében Magyarország számolt be a legmagasabb standardizált halálozási arányról.” (Eurostat)

    Minden ember eszik, de nem mind dohanyzik. A dohanyzas elhagyhato, az eves nehezen. Es tapasztalatbol szolva nem a multik prezentaljak a legjobb minosegu taplalekot. Sot. De vasarolj ott, mert olcso. Neked is kell porgetni az o kerekuket, kulonben elmennek es megszunnek a munkahelyeik. Univerzalis balansz.

  • Ákos

    Elképzelem, ahogy a check in-nél állunk sorban és panaszkodunk:
    – Rohadt szemetek, már megint 3.000-ért repülünk Milánóba! És még csak be sem jelentették, semmi akció, hanem csak úgy, simán ennyi a jegy és kész.
    – Komolyan mondom, utoljára jövök ennyiért! Keresni fogok egy utazási irodát, aki legalább 600%-os haszonnal dolgozik és ott veszem meg a jegyem. Vagy másik légitársaságot, aki jól lehúz.
    – Én meg írok egy panaszlevelet, mert már megint átvertek! Ugyanaz a repülő, ugyanaz az út, csak most épp ilyen olcsó, amikor én jövök.
    – Két hete Brüsszelben jártam és volt pofájuk 2.500-ra levinni a jegy árát.
    – Neeeee!!!
    – De! Világvége…
    – Az.

    Jah, erre sosincs panasz… 😀

  • Kopter Géza

    Hát ehhez hasonlítanám azt, amikor piacra dobnak egy terméket xyz specifikációval és az első tesztek után meg sunyiban gagyira cserélik belsőségeket. A nép meg persze a Youtuber vérét követeli, pedig amit ő tesztelt, az valóban jó volt.

    Más:
    Nem vicces, hogy az Amway-el ellentétben az Aomway az egyik legjobb antennagyártó RC gépekhez? 😀
    Ők újra megtanították velem, hogy a drágább hosszabb távon olcsóbb. 🙂

  • axt

    @Vazulka Azzal azért remélem tisztában vagy, hogy sem a kóla, sem a csoki nem ördögtől való dolgok, és mértékkel fogyasztva semmi bajod sem lesz tőle. Van akinek ízlik. Annyira ne legyen már senki se sznob, hogy lenézi azt, akinek ezek a dolgok ízlenek.

  • Zabalint

    @axt
    Megjegyzem, hogy ha mértékkel fogyasztod, akkor nem különösen érdekel, ha 20%-al megemelik az egységárát, ellenben ha valamit napi szinten fogyasztasz, az sokkal fájóbb.

    Mondjuk itt tényleg nem az áremelés a gond, hanem a módszer, ami miatt joggal érezheted magadat átverve.

  • Andrea

    Nekem a kedvencem az volt, amikor az új csomag wc-papír guriga 1-2 centivel rövidebb lett 😀
    3 réteg, X db lapszám stimmelt, ugyanaz a termék, csak éppen…
    Marhajó trükk, az életben nem fogod észrevenni, még örülsz is, hogy befér a 32-es a csomagtartóba 😀

  • Gábor

    Én az összes ilyen esetben (amikor sunyin csökkentik a termék tömegét) megírom a nemtetszésemet a gyártónak, és igyekszem azon túl másik terméket venni.
    Ha mindenki ezt tenné, akkor nem alkalmaznák ezt a sunyi módszert.

    Írtam a 25dkg–>20dkg Omnia szemes kávé ügyében, a 100dkg–>90dkg csokoládénál, és a söröknél is.

    Ha árat kell emelniük, akkor emeljenek, de nem csökkentsék a “tízdekás” csoki, és a “negyedkilós” kávé tömegét (a sörről nem is beszélve..).

  • Gábor

    Bocs, a csoki természetesen 10dkg–>9dkg (majd 8,2dkg).

  • jurta

    Egy időben annyira szerettem volna összehasonlíthatóvá tenni a termékeket egységár szerint, hogy a polc előtt állva nem elégedtem meg az arra (5 pontos betűkkel, csíkosan nyomtatva, a fedlap szegélyével félig letakarva) kirakott egységárral, hanem telefonomon osztogattam el a halkonzervek árát a tömegükkel.

    Hát látom ám, hogy néhány terméknél a doboz nélküli, másoknál a dobozzal együtt mért tömeget használják a számításhoz. 😀 (City Spar Bp. Böszörményi út) Azóta csak a saját matekomnak hiszek, egyszer talán elkezdem otthon le is mérni őket felbontás után. 🙂

    Mondjuk meg vagyok győződve, hogy ebben semmi szándékosság nem volt, egyszerűen abban a folyamatban, mely során a doboz oldalán levő tömegtől az adat eljut a polccímke egységáráig (több ezer termékre), egyetlen ember sem volt, akit akár csak közel annyira érdekelt volna, ténylegesen mennyiért kapom a halat, mint engem. 🙂

  • jurta

    Az idiótának tűnő mennyiségek oka lehet egyébként a világon használt különböző mértékrendszerek is. Valamelyik amerikai üdítőital-gyártó nemtudomhány unciás fémdobozára (csak hallottam) EU-szintű tárgyalásokon folyt a vita, míg végül eldöntötték, hogy nálunk 330 ml legyen ráírva…

  • gnorb

    jurta, szerintem nálam hülyébben ember nem vásárolt még komódot ikeában. két kiszemelt volt, közel azonos áron, csak az egyik tömzsibb, a másik hosszúkásabb. a megjelenés akkor teljesen mindegy volt. mivel nem tudtam dönteni, a fiókok űrmértékét kiszámolva forintosítottam 1 cm3 árát, és az olcsóbbat hoztam el 😀

  • nyman

    Mar legalabb ket evtizede megy ez a szivatas.

    A fel literes kakaokbol, joghurtokbol lettek 475, 450 illetve 425 gramm v. mililiteres kiszerelesek.

    A sornel is lett 0,4, pedig ha eddig kicsit akartam inni, ott volt a 0,33-as.

    De hasonloan a 9 darabos papirzsebkendo es tarsai.

    Jo lenne mar valami szabalyozas ezzel kapcsolatban.

    Dolgoztam masfel evet a karib tersegben, ott volt az, hogy keveredett az europai aru az eszak amerikaival es volt amin gallon volt, vagy oz, es volt amin liter vagy gramm. Meg lehetett szokni, de azert zavaro.

  • Elek András

    Üdv! Engem érdekelene gyerekorom étcsokija az Ana ,ami tudomásom szerint hidegen készült és adalékanygok mentesen.Bandi