Bankos telefonos csalások újra és újra

Már sokszor kellett írni a telefonos bankos csalásokról, de sajnos megint aktuális a téma. Egyre többen hívogatnak embereket, azt hazudva, hogy a bankból hívják, veszélyben a pénzük, ezért tegyék át a pénzt egy technikai számlára, nehogy a csalók hozzáférjenek.

Elkérik azokat a hozzáféréseket telefonon keresztül, ami ahhoz kell nekik, hogy leürítsék az áldozat bankszámláját.

Írtam már arról, hogyan védekezz ellene:

Egy bankos átverés története: ezekre vigyázz

Ami nagyon fontos lenne, hogy a szüleidet is világosítsd fel, mert gyakran az idősebbek az áldozatok.

Ha “technikai számlára” való áthelyezésre hivatkoznak, azonnal tudhatod, hogy csalók. Ha a bank akarná ezt megtenni, nem lenne rád semmi szükségük, egy kattintás nekik a rendszerben.

Egy valódi bankosnak semmilyen kódodra, jelszavadra, SMS jelszóra nincs szüksége, hiszen ott ül a gép előtt és ezek nélkül is bármit meg tud tenni a számláddal.

Ha visszaélnek a kártyaadataiddal, a kártya limitének nullára állítása minden ilyen problémát megold, semmi szükség további lépéseket tenni.

Ezért mondd meg a szüleidnek, hogy ha hasonlóval hívják őket, mondják azt, hogy állítsák nullára a kártyalimiteket és most (vagy majd reggel) bemegy a bankba intézkedni. Semmiképpen ne pánikoljanak és ne csináljanak semmit, amire a csalók megkérik őket. Soha senkinek semmilyen jelszavukat ne adják ki.

A bankok is sarasak a dologban, Tibor írt egy levelet, mert a szülei is áldozattá váltak, ebben arra világit rá, mennyire ostobán kezelik a bankok ezt a kérdést.

A történet lényege az, hogy a csalók megtalálták Tibor szüleit és le is ürítették a számlájukat. Nem telt el néhány perc és a bank már hívta is őket, hogy ők akarták-e elküldeni az összes megtakarításukat.

A válasz az volt, hogy természetesen nem. Ugye ezek szerint még nem küldték el? De, a pénz már elment és nem is tudják visszaszerezni, csak érdeklődtek, hogy ők voltak-e.

Tehát gyanúsnak találták a tranzakciót, de ennek ellenére teljesítették visszavonhatatlanul.

Nem kellene ilyenkor az ilyen gyanús utalásokat megakasztani addig, amíg elérik az ügyfelet és nem utólag érdeklődni, hogy a gyanús tranzakció tényleg gyanús-e?

Miért nem lehet beállítania az ügyfélnek, hogy mondjuk minden egymillió forint feletti utalás csak kétórás késéssel menjen el? Az átlagember nagyon ritkán utal ennyit, semmi nem történik, ha ezek az utalások két órával később teljesülnek. Nagyon remek az azonnali átutalás, de miért kényszerítik rá az emberekre limitbeállítási lehetőség nélkül?

Ha már a bankok minden marketinges tukmálással képesek hívogatni az ügyfeleket, miért nem csinálnak egy felvilágosító telefonkampányt, legalább a hatvan év feletti ügyfelek részére? Nem kell túlgondolni, három-négy mondatban lehetne tájékoztatni az ügyfeleket, hogy nem biztos, hogy a bankból hívják azok, akik ezt állítják magukról.

Lehetne óriásplakát kampány is, vagy gyakorlatilag bármi, hogy az emberek agyába beivódjon, hogy nem hiszünk el bármit, amit valaki a telefonban állít magáról.

Addig is, amíg valami értelmes dolgot nem csinálnak azok, akiktől ez elvárható lenne, te beszélj a szüleiddel, hogy őket legalább ne tudják becsapni, mert ez az átverés nem csökken, hanem úgy tűnik, hogy egyre több gazember száll be a lehúzásba.

Share

100 hozzászólás

  • Kleo
    folyt.
    mi a bajom ezzel ők simán elküldenék. Én vagyok csak túl paranoid? Ez a háziorvosi rendelő közös címe, bele kellett volna írnom a tárgyba, melyik orvosnak szól. Feltételezhetően rendelőben dolgozók mind hozzáférnek. Ki tudja milyen erősségű a jelszó amit a fiókhoz használnak? Mennyire biztonságosan tárolják a jelszót (ki van-e ragasztva valamelyik monitorra, faliújságra stb.), milyen gyakran cserélik? Oda akarom-e adni a Google-nak az irataim fényképét? Egyáltalán milyenek a a fiók biztonsági beállításai?
  • Janika

    Mert ha lefognak a rossz emberek, akkor a mindenféle kódodat persze nem adod meg nekik ugye???? L.O.L.
    Amúgy is az volt a problémád, hogy bonyolult a belépés. Nekem 5 másodperc, és viszonylag egyszerűnek tűnik az ujjamat a képernyőre nyomni.
    A biztonság növelésére pedig szögegyszerű megoldások vannak, csak egy kicsit gondolkodni kell a kötözködés helyett.
  • sepa
    Egyébként csak egy kis érdekesség, talán sokan emlékeznek még Tribuszernéra. Neki akkor is adtak kölcsönt az emberek, amikor már TÚL VOLT egy hosszabb börtönbüntetésen tiltott betétgyűjtés és egyebek miatt 🙂 Na innen kell indulni a felvilágosítással.
  • TG

    Igazából még ennél is könnyebb. Egy viszonylag szimpla trükkel több tucat igazolvány kétoldalas fotóját lehet megszerezni pillanatok alatt, és annyi számlát nyit vele az ember, amennyit nem szégyell.
  • NYomd a gazt!
    Biztos vagyok benne, hogy gozuk sincs a gdpr-rol. A felsorolt adatok kulonleges adatnak minosulnek amikre szigoru szabalyok vonatkoznak. Ahogy az ilyen adat hozzaferesehez neked is igazolnod kell magad (pl korhazban sem adhatjak ki neked a sajat leleteidet amig nem gyozodtek meg rola hogy te vagy az) ugy a kezeloorvosnak is igazolnia kell hozza magat (pl eeszt felh fiokjaval). Egy gmail-nel ez nem lesz meg… Arrol nem beszelve hogy csak indokolt esetben tarolhato es az nem indok hogy igy kenyelmes nekik.

    Nyilvan ha megemlited nekik a gdpr-t es esetleg be is jelented akkor nem fognak atvenni, de talan rajonnek hogy nem jo a protokolljuk. Ha elkuldod nekik mailben amit kertek akkor talan atvesznek. Ezt neked kell megfontolnod.

    En velemenyem az hogy a gdpr hozza tartozik ahhoz a szakmahoz es ha ezt nem tudjak akkor ott mas szakmai hianyossagok is vannak. Ezek ma mar alap dolgok.

  • graphite
    túl sok érzelmet viszel bele, bankban dolgozol? A szerződésről pedig kár vitatkozni, az a magyar kúria is kimondta, hogy semmis, csak ők úgy gondolták, ezt ki lehet javítani MNB közép árfolyammal, EU curia pedig nemrég mondta ki, hogy nem lehet kijavítani a szerződést. Nem engem kell szidni, hanem a bankárokat, hogy ekkora gazdasági és jogbizonytalanságot okoztak. A felelősséget persze nem akarják vállalni. (Szerintem kb ugyanaz a kategória, mint a telefonos csalók). Az 5 éves fiadat pedig ne terrorizáld mások hülyesége miatt, szerintem.
  • Bandi
    Pont ezen cikk megjelenése napján írt nekem a CIB bank felokosító e-mailt, hogy hogyan ne verjenek át a telefonos csalók.
  • Atyaég!!!

    Ja, hogy én viszek bele túl sok érzelmet….
    Mióta is nyomod ezt a szánalmas műsort ezen a blogon? Már az idejét sem tudom. Amúgy soha nem dolgoztam bankban.
    Ha csak fele annyit foglalkoztál volna a saját hitelszerződéseddel, mint a kúria döntésével, jobb lett volna.
    “A felelősséget persze nem akarják vállalni”
    Komolyan leírtad ezt a mondatot? Éppen te???????
  • Belavoltam
    Nem vagy paranoid, ez nagyon gaz, amit az a haziorvos muvel.
  • graphite
    fordítva ülsz a lovon. Nem én voltam, aki nem tartotta be a törvényeket, hanem a bankok. Én mindig fizettem, időben. Nem örültem neki, és szerintem a szerződés nem is adott volna módot arra, hogy tetszőlegesen emelje a bank a kamatot. Aztán egyszer csak kiderült, hogy a bankok tisztességtelenek, ennek örömére vissza is fizettek valamennyi pénzt, tehát valóban nem kérhettek volna bármennyit. Szerinted bocsánatot kértek a bankok, hogy évekig több pénzt kértek, mint amire jogosultak voltak? Elárulom, hogy nem. Majd nemrégiben a lengyel devizahiteles ügyben kiderült, hogy a teljes szerződés érvénytelen, semmis. Nem látom át, hogy azon kívül, hogy egy bankkal szerződéses viszonyba kerültem – illetve nem kerültem, mint az EU curia döntéséből kiderül – mi más a hibám? Én lennék a legboldogabb, ha lenne jegybanki lakossági számla, és a gázszámla kifizetéséhez nem kellene ker bank.
  • Szárnyas Fifi
    Sziasztok!Én csak annyit fűznék hozzá, hogy az ügyfeleket néha maguktól a legnehezebb megmenteni. Háttérterületen dolgozom, bankban, és nem egy olyan esettel találkoztam, mikor megállitotta a bank az utalást, felhivta az ügyfelet, beszelt vele a fiókvezető, a fraudos kolléga, közölték vele,hogy nagy eséllyel csalás, és az életben nem fogja viszontlátni a pénzét, stb. És nem, menjen az utalás, ő azt jobban tudja. Leiratták vele,h igen, így is akarja, és mentek a milliók…
  • Belavoltam
    “Én csak annyit fűznék hozzá, hogy az ügyfeleket néha maguktól a legnehezebb megmenteni.”

    Ez a grafit nevu ekes peldaja a jelensegnek.

  • Zoltán

    Nem állnál le végre? Annyira unalmas már, hogy gyakorlatilag minden létező témánál a te agyalágyult nyavalygásodat kell olvasni.
    Kötöttél egy szerződést, amire senki nem kényszerített. Aztán meg példálózol külföldi esetekkel. Olvastad azokat a szerződéseket is? Dehogy olvastad. Még a sajátodat sem.
    Felnőtt ember be tudja ismerni, hogy nem volt elég körültekintő, nem vett számításba minden lehetőséget. De te nem. Te évek óta kizárólag másokat hibáztatsz. Soha, egyetlen alkalommal sem írtad még le, hogy te is felelős vagy azért, ami veled történik.
    Tudod, mi van? Ha másokat okolsz az életedért, akkor mások irányítják az életedet. Ezt pedig egy felnőtt ember nem engedi meg, legalábbis bizonyos értelmi szint felett tutira nem.
    Ha jegybanki számlád lenne, akkor a jegybankra köpködnél. Semmi nem változna. Mert te ilyen vagy, téged az éltet, ha másokat hibáztathatsz mindenért.
  • Triviumvirátus
    Olvass egy jó könyvet, nézz egy jó filmet és ha szeretnéd, meséld el nekünk. De a svájci frankos hiteledről többet ne mesélj nekünk, mert tényleg nagyon kínos, hogy a saját hülyeséged miatt, másokat okolsz.
  • Belavoltam
    “Ezt pedig egy felnőtt ember nem engedi meg, legalábbis bizonyos értelmi szint felett tutira nem.”

    Ugy erzesre itt lehet a problema. De valahol igaza van: a bank volt a hibas, hogy egy IQ-tesztet nem toltetett ki vele szerzodes elott.

  • Kalv
    Nem értek egyet a bankok hibáztatásával. Nyílván csak a saját tapasztalatomból tudok kiindulni, de nekem mindkét bankom lassan már hetente küld ilyen témában leveleket meg felugró üzeneteket amikor belépek a netbankba. A jelenlegi biztonsági intézkedések is kicsit agyamra mennek már: tokenek másolása, egy 1000 forintos fizetéshez 4 appváltás meg ujjlenyomat olvasás, ha meg nincs szerencséd elakad valahol. Meg lehetne oldani pár kattintással, de csak futtatják velünk a plusz köröket. És mindez hiába, mert akit bepaliznak onnantól már mindegy, hogy hány lépésen keresztül kell jóváhagynia, simán végigvezetik rajta.
    Blokkolják a gyanús tranzakciókat és telefonáljanak? Mégis mekkora call-centereket tartsanak fent a bankok, hogy a nap 24 órájában értelmes időn belül tudjanak hívogatni?
    Ha a hívatlan gázszerelőket beengeded és magára hagyod a lakásodban, akkor mindegy hány zár van az ajtódon.
  • Kalv
    Az pedig külön vicces, hogy hányan hülyézik le graphite-ot gondolkodás nélkül.
    Ne haragudjatok, de szerintem most a többség megy szembe az autópályán, graphite nem a “nincs is mögötte svájci frank” szintet nyomatja (legalábbis most, a korábbi hozzászólásaira nem emlékeszem). Amiket felvet azok teljesen jogosak. Jónéhány bank tényleg alkalmazott tisztességtelen gyakorlatot, hogy a rendben fizető ügyfelek által csökkentse a rossz konstrukció miatti nagyszámú bedőlésen elért veszteségét.
    Ráadásul az eredeti felvetése is igaz, egyértelmű, hogy a devizahiteleknél nem vitték túlzásba a bankok a tájékoztatást, szóval én sem látom, hogy miben lenne a csalós sztoriban nagyobb a bankok felelőssége. Mondjuk vele ellentétben én inkább azt gondolom, hogy ez nem is a bankok feladata. A bank nem a bébiszittered, és nem a jóakaród, hanem egy cég ami pénzt akar keresni rajtad. Nincs lelkiismerete.
  • Zsolt a Balek
    Mikor engem megkopasztottak és végre sikerült beszélnem az igazi bankkal, akkor mondták, hogy a csalás elleni rendszerük nekik is jelezte, hogy ez szokatlan utalás, és fel is akartak hívni, de nem tudtak, mert akkor még a csalókkal beszéltem. Tudom, hogy én voltam a balek, de azért ez engem is bosszantott.

    A rendőrök nekem is azt mondták, hogy Ukrajnába vezetnek a nyomok, de persze semmi sem történt azóta sem.

    Sajnos még mindig nincs kezdeményezés arra, hogy ha engem hívnak, akkor én is tudjam ellenőrizni, hogy kik ők.

  • Belavoltam
    “Sajnos még mindig nincs kezdeményezés arra, hogy ha engem hívnak, akkor én is tudjam ellenőrizni, hogy kik ők.”

    Ha allitolag a banktol hiv xy telefonon, akkor kozlod vele, hogy most leteszed, majd felhivod a bank kozponti szamat, es akkor legyen szives eloadni a mesejet. Ennyi.

  • Buy & Hold

    ,,Sajnos még mindig nincs kezdeményezés arra, hogy a engem hívnak, akkor én is tudjam ellenőrizni, hogy kik ők.”

    Erre írták fentebb, hogy az azonosító kérdésre válaszolj először magabiztosan rosszul, és ha a bank hív, akkor az visszakérdez, a csaló nem…

  • graphite
    “ A bank nem a bébiszittered, és nem a jóakaród, hanem egy cég ami pénzt akar keresni rajtad. ”

    Majdnem egyetértek, én is multinál dolgozom. Viszont a mi (fejlesztők) bejárati ajtónk fölé ki van írva nagy betűkkel: ne a termék térjen vissza, hanem az ügyfelek. Szerintem pénzt jól is lehet keresni. Az hogy nem a jót akarja egy bank, az nem helyes. De ezt mutatja a hitelpenetráció mértéke (bezuhanása) is Magyarországon, hosszú távon pedig láthatóak a következmények (fidesz kétharmad, oroszbarátság a médiában, leszakadó roncs tömegek, tanügy, egészségügy lerohadása). Ezek összefüggenek.

  • A
    még ha az érveid egy része helyes is, az azért tényleg meredek hogy az ország sorsát is a bankokból vezeted le.

    Én nem mondom hogy mit csinálj az elmeállapotoddal, a többiek már leírtak mindent, én csak hozzáteszem hogy kereskedelmi bankok nélkül megállna ez a világ.

  • Liv
    Az embereket maguktól kell megmenteni.
    Több százezres gépeket árulunk a cégnél, amiket csalók kb. 4000 Ft-ért hirdetnek a FB-on, rossz magyarsággal megírt oldalon.
    És vannak, akik megadják a kártyaszámukat, nem olvassák el a kamu oldalt, majd nálunk panaszkodnak, hogy őket átverték.
    Tehát még azt sem értik, hogy az átveréshez semmi közünk.
  • axt
    Nem tudom, hogy mit mond most a jogszabály, de tudtommal nagyon kicsi a bankoknál az az időrés, amennyi idő alatt teljesíteni kell a belföldi utalásokat. Emiatt utalják el kérdés nélkül. Sajnos ez a mesterségesen gerjesztett azonnali utalás a csalóknak kedvez. Én benne voltam ebben a projektben az egyik banknál, és már akkor is baromságnak tartottam, pedig akkor még csak 4 órás intervallum volt meghatározva (2013). Most meg már minden azonnal kell az embereknek. Azt is nehezebb szerintem ellenőrizniük a bankoknak, hogy van-e elég fedezetük a GIRO-nál az utalás teljesítéséhez, míg a régi rendszerben előre lehetett tudni, hogy egy adott nap milyen összegben fog utalni a bank más belföldi bankoknak. Most ez is gyakorlatilag percenként változik. Persze biztos működik így is, de abban már nem voltam benne, így nem tudom, hogy pontosan hogyan.
  • graphite
    ” én csak hozzáteszem hogy kereskedelmi bankok nélkül megállna ez a világ.”

    Bank nélkül. Ehhez nem kell kereskedelmi bank, az MNB is meg tudná csinálni, hogy digitális pénzt utalsz digitálisan. Plusz, az MNB-nek nem lenne érdeke az ügyfelei bedöntése – szerintem.

    Sokadszorra:

    zsiday.hu/blog/digit%C3%A1lis-jegybankp%C3%A9nzr%C5%91l

  • M. Gábor

    Az itteni “munkásságodat” ismerve, csak napok kérdese lenne, hogy megtaláld az alkalmat az MNB pocskondiázására, ha ők kezelnék a számládat.
    Teljesen egyértelműen ők lennének a hibásak mindenért, ami rossz az életedben. 😀 😀
  • axt
    Bár nem kellene etetnem téged, de hadd ne menjek már el szó nélkül e mellett: “az MNB-nek nem lenne érdeke az ügyfelei bedöntése”. Ezzel sunyi aljas módon azt próbálod sugallni, hogy a kereskedelmi bankoknak viszont érdeke. Pedig baromira nem. Te nem vagy képes felfogni, hogy egy banknak az a legjobb, ha az előre eltervezett ütem szerint fizetsz. A bank nem ingatlankereskedő, neki nem kell a te penészes, atkás lakásod, bármennyire is ezt akarod előadni. A banknak egy ingatlan eladása csak púp a hátán, nem ez a fő profilja. Egy adósnak masszívan tennie kell azért, hogy az ügye az árveréssel érjen véget. Azt nem bírom felfogni, hogy ezeket a hülyeségeket miért pont itt akarod terjeszteni, ahol általában képben vannak az olvasók. Egy mindenegybenblog alatt még fel is magasztalna téged a pórnép, de itt? Itt mit vársz?
  • graphite
    neked tőzsdézned kellene, ha ennyire biztosan látod a jövőt 🙂

    Előítéletek, személyeskedés – ki gondolta volna, hogy ez lesz egy pénzügyi blogon. Azt hittem lesznek észérvek, miért jobb a jelenlegi ker bank rendszer.

  • A
    ott van válasza ellenérvnek. Sokszor szúrósan ír, most nagyon erősen indokolt is.
  • M. Gábor

    Nem a jövőt látom, hanem a szánalmas picsogásodat olvasom évek óta. Innentől kezdve ez színtiszta következtetés.
  • graphite
    kivéve, ha a ker bank biztosítást köt arra az esetre, ha nem fizet az ügyfél. Ebben az esetben jól jár, ha bedől a hitel.

    “neki nem kell a te penészes, atkás lakásod” bízzunk benne, bár a valóság sok embernél mást mutatott (400 milliós penészes ház árverzése 38 millióért, a vevő egy banki középvezető, Bíró “Ica” háza ár alatt, a vásárló egy bankár, stb).

    “Ezzel sunyi aljas módon azt próbálod sugallni, hogy a kereskedelmi bankoknak viszont érdeke.” ebben mi a sunyi és aljas? (természetesen a bankokat leszámítva). Én azt állítom, a bankároknak sok esetben érdekük a szerencsétlenek bedöntése.

    A nemzeti banknak pedig kevésbé lenne érdeke. Emellett 100k EUR felett is biztonságban lenne a kedves ügyfél pénze (jelenleg egy panel több, mint 100k), nem kellene félnie, hogy ha a bank csődbe megy, akkor oda a 100k EUR feletti pénz. Gondolom ez is sunyi gondolat.

  • axt
    Menthetetlen vagy. Csak azt nem értem még mindig, hogy ezeket a konteókat miért pont itt adod elő? Itt nem találsz táptalajt, akkor minek? Falu végén kurta kocsma, na ott add elő. Még meg is tapsolnak érte.
  • axt
    Illetve továbbra is sunyi dolognak tartom, hogy bedobálsz ide számokat, csak úgy, mindenféle forrás nélkül. Higgyem is el neked, hogy 400 milliós házat 38 millióért árvereztek el? Hahó, ez még mindig nem a mindenegybenblog! Bíró Icát idehozni meg aztán tényleg komoly teljesítmény, mert ő maga az élő példája a magát többszörösen túlvállaló, nemtörődöm hitelesnek. Telesírta a médiát azzal, hogy neki kevés a nyugdíja? Hát hol van az a rahedli pénz, amit fénykorában keresett? Eltapsolta? Meg minek vett kacsalábon forgó palotát? Nem lett volna elég feleakkora? Az a nő egyszerűen buta. Persze, most próbálkozik valami perrel, aztán vagy bejön vagy nem. De figyelj: még ha át is verte őt valaki, egy ügyintéző, vagy árverező, az még mindig nem a bank. Ha te sikkasztasz egy cégnél, nem a cég sikkaszt. Hanem te. Tehát továbbra sem igaz amit mondasz. A banknak nem érdeke az árverés.
  • expécsi
    nagyon OFF, mindenben egyet is értek, de Bíró Ica vagyonáról pont tudni lehet, hogy a menedzserek nyúlták le – konkrétan kisemmizték fénykorában. Legalább ezt állította egy elég terjedelmes Partizán interjúban: youtube.com/watch?v=231XWT9YVPA

    Persze ez vagy igaz vagy nem, + ettől még lehet buta.

    “Ha te sikkasztasz egy cégnél, nem a cég sikkaszt. Hanem te.” – erről pedig készült is egy fantasztikus életrajzi dráma Rogue Trader néven: imdb.com/title/tt0131566/

    Talán pont a blogon olvastam róla.

  • Lajos

    Egy 400 milliós házra a legalapabb minimum esetben is kiadtak 100 millió hitelt, de inkább sokkal többet. Nyilván elárverezik 38-ért.
    Te tényleg ennyire ostoba vagy? Kit akarsz ezzel itt megetetni?
    Nem gondoltál még rá, hogy konstruktívabb gondolatokkal kellene elfoglalnod magad? Sokkal értelmesebb dolog lenne.
  • graphite
    ” Emellett 100k EUR felett is biztonságban lenne a kedves ügyfél pénze (jelenleg egy panel több, mint 100k), nem kellene félnie, hogy ha a bank csődbe megy, akkor oda a 100k EUR feletti pénz.”

    Koncentrálj erre.

  • M. Gábor

    Hatalmas ötlet, hogy a jegybank kezelje a lakosság számláit. 😀 😀
    Működik is. Olyan országokban, ahol nem szeretnél élni. Nagyon nem.
    Minél többet írsz, annál nyilvánvalóbb, hogy teljesen dilettáns vagy, de legalább kitartó. 😀
  • graphite

    nepszava.hu/3183872_schadl-gyorgy-feleseg-visszadatumozott-vegrehajtasi-eljaras-nyomozas-jambor-andras-polt-peter

  • axt
    Össze-vissza vagdalkozol már, csak hogy legalább egy kicsit is igazad lehessen. Már te magad sem tudod, hogy mit akarsz bizonyítani. Menthetetlen vagy, és [].
  • graphite
    akkor térjünk vissza a gyökerekhez. Talán tudod, hogy az USA-ban nagy tételben, Európában kisebb tételben csomagolták a ninja lakáshiteleket, ezekre megkapták az AAA minősítést, majd CDO-kat kötöttek rájuk. Kik? A kereskedelmi bankok. Amikor borult (volna) a bili, az USA kormánya kimentette az AIG-t 182 milliárd dollárral, hogy a CDO-kat ki tudja fizetni a ker bankoknak.

    Magyarország esetében a hosszúlejáratú hiteleket rövid (jellemzően 3 hónapos) swap-al fedezték, a kedves ügyfél tudta nélkül. Emellett boldog boldogtalannak adtak hitelt. Amikor beköszöntött a baj, a teljes balf@szságukat rákenték a jól a fizető hitelesekre. Nehéz meglátni ebben a történetben a professzionalizmust (jóindulatot nem feltételezhetünk, hiszen bankokról van szó).

    Eddig ok, vagy van ellenvetésed?

  • graphite

    federalreserve.gov/central-bank-digital-currency.htm

    ecb.europa.eu/paym/digital_euro/html/index.en.html

    Ez jön. Mondjuk USA-ban valóban nem szeretnék élni, szóval jól látod.

  • M. Gábor

    Ja, ez jön. Mióta is, egyfolytában? Valahogy még nem ért ide.
    Mellesleg, a magadfajta módon gondolkodó melléktermékeknek ez is csak egy újabb indok lesz a másokat hibáztatásra.
    Neked aztán tök mindegy, hogy ki az, aki a pénzedet kezeli, az nyilvánvalóan bűnöző, sikkasztó, aljas összeesküvő.
  • graphite
    rosszat feltételezel rólam, mert előítéletes vagy. Ilyenkor mi a teendő? Önvizsgálat? Pszichológus? Vagy ez így van rendjén, ez a magyar virtus? :))))

    Mint mondottam volt, én minden részletet idejében befizettem, nem rólam mondta ki a bíróság, hogy tisztességtelen vagyok, nem rólam mondta ki az EU curia, hogy tidztességtrlenül szerződtem. Ezek felett valahogy átsiklasz. Vajon miért?

  • M. Gábor

    Ismétlem: nem feltételezés, hanem megalapozott következtetés. Nagyon nagy különbség.
    Aláírtál egy szerződés teljeskörű körültekintés nélkül, van ilyen. De hogy ezért mindenki más hibás, csak te nem, az orvosi eset.
    Ez volt az utolsó, hogy kommunikáltam veled, mert menthetetlen vagy, kizárólag a saját szempontodat vagy hajlandó szajkózni. A gondolkodás, felelősségvállalás még a szótáradban sem szereplő fogalmak.
    Fel kellene nőni végre, és vállalni a döntéseid következményeit.
  • graphite
    Tényleg keress valakit és nem bántásból mondom.

    Téma lezárva.

  • graphite
    még azt is mondom, hogy nekem nincs szükségem a jövöben ilyen szolgáltatókra (ker bankok), viszont szeretném digitálisan fizetni a víz és áram számlát, beszedési megbízással. Ezért lenne jó pl egy MNB-s számla, ahonnan nyugodtan fizethetném. Ami még előny egy MNB-s számlánál, hogy pl a jelen esetben rögtön megkapnád a likvid pénzed után is a 18% kamatot, valamint a 6 havi megtakarításodat is tarthatnád ott. Jelenleg ha egy bank csődbe megy, jó pár hónap, amíg a 100k EUR-nak megfelelő forinthoz hozzájuthatsz. Ha csődbe megy a bank, az áramszolgáltató nem kapja meg a pénzét, jogosan bontja a szolgáltatást, stb.

    Teljesen felesleges kockázat.

  • Varga Balázs

    Ezt már én sem bírom tovább szó nélkül, olyan agymenéseid vannak.
    Miért feltételezed, hogy bármilyen lakossági MNB számlánál ugyanezek a kondíciók lennének? Egyetlen tollvonás kérdése, hogy teljesen máshogy legyen.
    Valóban, minden hétre jut egy bankcsőd Magyarországon. Ja, nem….
    De még ha csődbe is megy egy bank, a közműszámlákat befizeted máshogy, nem fog senki szerződést bontani.
    Okos ember pedig nem tartja egy helyen az összes pénzét.
    Végül pedig, áruld el, de őszintén: te tényleg ennyire elmeroggyant vagy, vagy már csak a trollkodás visz előre?
  • graphite
    “Ezt már én sem bírom tovább szó nélkül“

    Kemény. Ha már te sem bírod szó nélkül, akkor nagy a baj. A pápa kibírta, hogy ne szóljon hozzá, de Varga Balázs nem.

    Valahol vicces (inkább szomorú), hogy ti akartok pszichológushoz küldeni.

    BTW: mi lehetett az a hozzászólás, amit kiszámoló nem engedett át? Nem, nem volt csúnya beszéd.

  • anti-graphite
    drágatestvérem én még azt is csodálom hogy ezt egyáltalán kiengedi :DDDD
  • Edit
    Ma a férjemet is felhívták a következő telefonszámokról: 20/954-8900, 70/254-7888
    Először az OTP-től hívták, hogy gyanús tranzakciót észleltek (nincs OTP számlánk), mondta a férjem hogy neki csak a Revolutnál van pénze. Azt mondták, hogy akkor szólnak a Revolutnak erről.
    Utána a másik számról hívták, akkor azt mondták hogy a Revoluttól telefonálnak. Mondta nekik a férjem, hogy csak 5000 Ft-ja van ott. Erre letették….