Curve hiba! Vigyázz!

Néhány napja a Curve kártyát visszautasítják fizetésnél minden harmadik-negyedik alkalommal. Ez a kisebbik gond. A nagyobbik, hogy ennek ellenére a Curve levonja a fizetést. Ma is így jártam és tegnapelőtt is, illetve pénteken is. Most nézem az egyenlegem, minden fizetést befoglaltak a mögöttes kártyákról, annak ellenére, hogy a fizetés sikertelen lett.Itt a hozzászólásokban is így járt valaki.

Én most felfüggesztem a használatát, amíg ezt meg nem oldják. A magyar banknál csak foglalásban van a hibás vásárlás és a Transferwise-nál is. Tehát eddig még pénzt nem veszítettem, valószínűleg nem fognak igényt tartani a pénzre és így feloldják a foglalást 30 napon belül, legalábbis nagyon remélem, de akkor is.

Ha  napokban neked is elutasították a Curve kártyádat, nézd meg a mögöttes kártyádat, látszik-e a tranzakció, illetve mi a státusza: csak foglalás vagy be is terhelték. S mindenképp írj az ügyfélszolgálatnak, hogy legyen nyoma. (support@imaginecurve.com)

Share

89 hozzászólás

  • Gabor
    Sziasztok, nekem már fél éve is voltak ilyen problémáim. Pl Lidl-ben fizettem, terminál szerint elutasítva, Curve levonta a mögöttes kártyáról. Eljátszottuk ezt háromszor, utána már azt mondtam, több pénzt erre nem szánok. 🙂 Pár nap volt, mire rendeződtek a tranzakciók maguktól, de addig foglalva volt a pénz, elég kellemetlen. A magyar finteches FB csoportban volt, akinek 30 napig tartott egy ilyen akció, szóval óvatosan!
  • százegy
    A fintech cégeknek megvan a kockázata., amit kezelni kell. Kizárólag Curve kártyával el se indulnék. Mindig van nálam 2-3 másik kártya akkor is, ha van nálam készpénz.
    Külföldre is mindig viszek min. 1.000 EUR/USD kp-t a kártyák mellé, akkor is, ha eddig nem voltak problémáim.
    Vannak szélsőséges álláspontok pro és kontra, de szerintem az ún. “arany középút” a legjobb.
    A fintech cégekkel nem is feltétlenül a “hatalmas” nyereség miatt foglalkozik az ember, hanem azért, hogy ne maradjon le világtól. Legalábbis én józan paraszti eszemmel -vagyis amit én annak tartok xD-, így gondolom.
  • isj
    A keddi négy próbálkozásból amiből csak egy volt sikeres fizetés, ma reggelre a sikeres fizetést beterhelték mégegyszer, így két nap után.
  • ZX71
    Érdekes, hogy ennyi negatív tapasztalatotok van a Curve-vel. Én ehhez képest rendszeresen és problémamentesen használom. Pár megjegyzés korábban elhangzottakhoz:

    – Árfolyam: alapvetően a Curve és a Revolut azonos árfolyamon dolgozik (az ingyenes limiten belül). Viszont míg a Revolut kb realtime, a Curve csak óránként frissíti az árfolyamot. És azt megfigyeltem, ebbe már többször is belecsúsztam és azóta nagyon figyelek is rá, hogy ha az árfolyam durván változik (dollárnál volt olyan, hogy napon belül 10+ forintot erősödött vagy gyengült, az elmúlt fél évben többször is volt ilyen), azt a Curve nem követi le. Helyesebben, olyankor amikor a forint erősödik, olyankor a Curve árfolyama “beragad” a reggeli rosszabb árfolyamba, és még este is azon váltja, adott esetben akár így a banki árfolyamnál is rosszabbul. (folyt)

  • ZX71
    (folyt.)
    – Árfolyamhoz még: ha viszont nincs ilyen nagy hullámzás az árfolyamban, akkor a Curve egy mögöttes hitelkártyával a Revoluthoz is képest is “jobban vált”, hiszen az 1% visszatérítés technikailag olyan,mintha 1%-kal az árfolyam is jobb lenne.

    – Mit lehet vele megtakarítani: Azért a középárhoz közeli deviza váltás nagyon nagy előny, mert banki kártyákkal összevetve (tavaly nyáron többet is teszteltünk) eurónál 10 forint különbséget is mértünk Curve vs mezei magyar banki debit kártya között, pl Unicredit és MKB.

    – Társkártya: a Curve lehetőséget teremt “ingyen” társkártyára a hitelkártyához, hiszen ha a Curve mondjuk nálad van, a fizikai kártya meg a párodnál, akkor ketten is tudtok ugyanarra a kártyára költeni. Ugyanakkor egy “valódi” társkártya éves díja nagyon sokba kerül. Ez még akkor is jó, ha egy tartalék kártyát is cipelned kell magaddal.

  • Kiszamolo
    ZX71, én is szerettem a Curve-t, mert praktikus. De azért egy ilyen hullám azért elveszi az ember kedvét attól, hogy használja. Mert annyit nem nyerek vele. Ott a Revolut olcsó váltáshoz meg a Transferwise is. Ez utóbbi ráadásul vastagon nyereséges, amit se a Curve-ről se a Revolutról nem lehet elmondani.

    Mi van, ha csak egy ötezer forintos vásárlásomat vonja le pluszban és nem tudom visszakapni az e-mailes ügyfélszolgálaton keresztül?

    Minek Curve, ha mindig kell hozzá másik kártya is, mert nem megbízható?

    Most inkább szüneteltetem a használatát.

  • tjhooker
    Én tavaly év vége óta szinte csak Curve kártyával fizetek. Az elején volt pár hasonló esetem, tavasz óta kb. 1 kezemen meg tudom számolni hány sikertelen vásárlásom volt.
    Tegnap is fizettem GPay-en keresztül a saját és feleségem Curve kártyájával is problémamentesen.

    És ami a hibákat illeti, itt sem volt gondom velük. Semmi hasonlót nem tapasztaltam, hogy írogatni kellene az ügyfélszolgálatnak, stb… Volt olyan dupla terhelés/foglalás amikor elkezdtem írni nekik de mire bepötyögtem a boltból kijövet már feloldották. Kb. 10 perc volt. Volt olyan is amikor ottmaradt a dupla terhelés. Erre 1-2 hónap múlva néztem rá mert megfeledkeztem róla. Az összes jóvá volt írva utólag bármiféle reklamáció nélkül.
    Ezzel szemben pl. Gránitnál, Ersténél voltak idén is problémás ügyeim. Még egy rohadt számla megszűntetésnél is összevissza beszéltek és két fióklátogatás kellett hozzá…

    folyt…

  • tjhooker
    …Így ez a rész nem világos, hogy mitől lenne több gond vele. Persze ha van bizonyítottan hibás periódusuk az más. Nyáron belefutottam én is ilyenbe mikor egy nap 3-4 fizetés sem sikerült elsőre. De abból sem lett semmi extra adminisztrációm.

    És az előnyök? Kicsit álszent 1db bankkártya súlyára hivatkozni ami itt elhangzott.
    Nyilván többet is kivált… és nem a grammokkal van a gond, hanem pl. elhagyod. Ellopják.
    Neten sem kell használni a valós adatokat, ennek sem kell magyarázni az előnyét ha 3-4 kártyacserével szembeállítjuk.
    Gpay mögé elég berakni egy kártyát: biztonság.
    Nem kell előszedni 3 kártyát: manapság a higiénia miatt sem rossz.
    Összegyűjti a vásárlásokat több kártyáról.
    Back in time: hasonló sincs máshol. Ez hitelkártyánál nagy könnyebbség.

    Szóval épp csak azokat tudom sorolni amik időt és energiát spórolnak. Nem is látom hol lenne ez jó fillérb*ra ahogy itt elhangzott.

  • tjhooker
    Ha van huzamosabb vagy sűrűbb időszak amikor bizonytalan az nyilván elveszi a használati értékét, ez nem vitás.
    De azért illene az előnyeit is látni.

    Hogy ne csak jót írjak: Amit a wirecard ügyben műveltek az viszont kritikán aluli volt. Az átállás részben, a kommunikáció teljesen.
    Ott azért volt fejvakarás pár hülyeségen amit nem közöltek és számított volna rá az ember, hogy működik. Vagy legalább visszaállítás után fog. Azért az egy elég extrém eset volt nyilván, de ami a saját szolgáltatójuk gondja az az övék is, amit minél kevesebb veszteséggel kell(ett volna) megoldaniuk.

  • SzaboZ
    “ZX71, én is szerettem a Curve-t, mert praktikus.”

    Andás, mi olyan praktikus benne?
    Tényleg nem értem: hogy nem kell a bankkártyádat magadnál tartani?
    Emiatt megéri egy plusz “valami” -vel foglalkozni, idegeskedni miatta, stb?

  • Kiszamolo
    SZaboZ, mert nem kell egy bankkártyát sem magadnál tartani a Curve-n kívül. Így nem tudod elhagyni őket, nem tudják ellopni őket. Mert bármikor átrakod telefonon, melyik kártya legyen mögötte, ha mondjuk elérted a limitet aznap valamelyik kártyával vagy azon nincs annyi pénz, amennyiért vásárolni akarsz, mert középárfolyam közelében vált külföldi vásárlásnál és így tovább, de leírtam már egy cikkben nemrég.

    Persze mindez akkor igaz, ha megbízhatóan működik a kártya. Úgy tűnik viszont, hogy vannak most fennakadások.

  • Tibor53
    Tesco önkiszolgáló kassza. Kártya Curve, mögötte Revolut. Egy hónapban 3-4 alkalommal előfordul dupla terhelés. A refund 2-3 nap. De kib…ul dühítő. Más kártyával ilyen tapasztalom nem volt. Például, amikor Revolut volt a fizetőkártya.
  • Ferke
    Én a múlt vasárnapi problémám óta is tapasztalok vele gondokat, például interneten használva ugyanúgy beterhelte duplán az összeget, de közben mégis el lett utasítva. Próbáltam tegnap boltban is, 3-ból 2-szer jól működött, egy esetben pedig el lett utasítva. Fél perccel később a mögöttes kártyáról probléma nélkül ki tudtam fizetni a vásárlást.
    Szóval bosszantó a dolog, főleg nagyobb értékű vásárlásoknál, de most már legalább nem ijedek meg, ha hasonló eset történik.
  • SzaboZ

    Még soha nem hagytam el a bankkártyámat, és nem lopták el, de ha ez történik, egy pillanat alatt letiltom.

    “ha mondjuk elérted a limitet aznap valamelyik kártyával”

    Akkor mobiltelefonon a netbankon megemelem a limitet.

    “vagy azon nincs annyi pénz, amennyiért vásárolni akarsz”

    Miért jó több bankkártyát használni?

    Nem kötözködésképpen, de ezek mind olyan erőltetett “előnyök”.. főleg a kényelmetlenségekért cserébe.
    És plusz egy dologgal foglalkozni, plusz egy dolgot észben tartani, hogy pl. ne vezessék be suttyomban a havidíjat..

  • Plumpy80
    Sajnos az utóbbi egy hétben nekem is folyamatosan elutasította a fizetéseimet, nagy ritkán egyszer-egyszer ment. (Nyilván nem adtam fel, kíváncsi voltam, úgyhogy mindig próbálkoztam) Ráadásul nekem Curve Black-em volt, mert annyira szerettem, hogy hajlandó voltam fizetni érte. Minden jó is volt, egészen mostanáig. Írtam nekik, de csak hebegtek habogtak. Károm nem volt, mert a befoglalt pénz mindig visszajött, ettől én nem tartottam, de iszonyú bosszantó volt az állandó elutasítás… Így tegnap lemondtam a Black-et, most kapok egy új Blue kártyát. Kíváncsi vagyok azzal mi lesz… Ha megint jó lesz, lehet megint előfizetek. Kurva jó, 2-3 havonta új kártyám lesz… 😀
  • Serrin
    Még mindig tapasztaltok hibákat?
  • Kiszamolo
    Serrin, nekem ma is behalt, már nagyon unom. (Nem is használom, csak néha próbálkozok vele.)
  • Új Curve felhasználó
    Válaszolt a support: tudnak a hibáról, de azt állítják sajnos nincs ellenőrzésük a hiba felett.

    Pénzt visszatérítik előbb-utóbb mindig, ha sikertelen a tranzakció, nagyösszegű vásárlásoknál “kényelmetlen” lehet állításuk szerint.

    Szóval ez a hiba a szolgáltatás része…

  • snasim
    Na ma én is csatlalkozok azon táborba, akiket szivat a Curve. A durva az, hogy korábban ha írtam az ügyfélszolgálatnak, kaptam róla e-mailt. Ma háromszor írtam nekik, mégsem kaptam egy e-mailt sem. Én egyébként eddig nem tapasztaltam ilyen jellegű hibákat. 🙁
  • Blassus
    Na ma én is így jártam. Nem is használtam az utóbbi időben, csak az apple pay miatt regisztráltam, mert a BudapestBanknál még mindig nincs annak ellenére, hogy év elejére ígérték. Ma az étkezőben nem volt nálam a pénztárcám de lemerült az egyenlegem a céges kártyámról, mondom töltsünk re egy 10-est. Visszajött elutasítva. Megpróbáltuk még egyszer, elutasítva. Ráadásul az applikációban semmi ilyen infót nem találtam, hogy el lett utasítva, csak a terhelést… Mehettem vissza a rendes hitelkártyámmal, arról levonta gond nélkül. Így egyelőre -20van vagyok hála a Curve-nak. 🙂
  • Kiszamolo
    Blassus, írj nekik egy e-mailt, visszarakják.
  • Jockey Ewing
    Nagyobb EUR összeget helyeznék el az Államkincstárban (kártyás vásárlással).
    Úgy kalkuláltam, a különböző kártyáim váltási árfolyamait figyelembe véve, hogy nagyon megérné a Curve kártyával csinálni, és ezért váltani a Curve Black-re. Viszont csak erre az egy hónapra lenne szükségem a Black kártya nyújtotta limit nélküli (ahogy olvastam ez gyakorlatolag 15000EUR limit) váltási szolgáltatásra…

    Kérdésem az lenne, van-e valakinek tapasztalata:
    1. ha váltok az appban black-re, akkor a kék kártyám onnantól azonnal black-ként működik és válthatok limit nélkül, vagy meg kell várni az új kártya postázását?
    2. tapasztalata van azzal kapcsolatban valakinek, hogy 1 hónap után vissza is lehet váltani kékre, nem lesz ezzel gond?

    UI: az elmúlt napokban végzett 2 tranzakcióm a curve kártyával gond nélkül sikerült.

  • Jockey Ewing
    Kiegészítve még a fenti hozzászólásom, esetleg van-e valami egyéb ötlete valakinek, hogy lehet az Államkincstárhoz korrekt árfolyamon EUR-t juttatni?

    Tegnapi tapasztalataim szerint:
    -Mastercardos váltási árfolyam a pofátlanság csúcsa: piaci EUR árfolyam+7,4 HUF
    -Visa váltási árfolyam piaci EUR árfolyam+3,5 HUF
    -Curve váltási árfolyam (mögötte a mastercard) piaci EUR árfolyam+1 HUF

    Komolyan mondom a Mastercard és Visa árfolyamoktól a pofám leszakad, ezeknél még lehet az is kedvezőbb, ha kimegyek a Váci utcára valutát váltani, befizetem a bankomba (Kincstárban nem lehet befizetni tudtommal) és elutalom az EUR-t a Kincstárhoz (bár itt meg 2x (váltás+utalás) tranzakciós ADÓ van és még külön utalási díj is).

    Ha valakinek van egyéb ötlete, kérem ne tartsa magában. Köszi!

  • attila
    Na úgy néz ki menesztenem kell nekem is sajnos a curve kártyát. Történt ugyanis hogy az elmúlt hónapban többször vásároltam az obiban és curvvel. Visszanéztem az erste max pontjaimat és nem adott plussz pontokat érte mint előtte ha simán közvetlenül az erste max kártyával vásároltam volna. Panaszt tettem az ersténél és azt írták hogy beérkezett mcc kód alapján nem kertészetben vagy barkácsboltban vásároltam ! Azt tanácsolták hogy vásároljak közvetlenül az erste max kártyával az obiban. Tehát ebben a dologban is hibázgat a curve. Na más most mivel ezek nem kis összegű bukók már amit nem tudok visszacsinálni így biztosan mondható hogy ezek után csökkeni fog a curve használat nálam. Ha meg csatlakozik az erste a google pay-hez akkor teljesen kukázom mert a g pay-nél ilyen probléma nyilván nincs mivel csak a fizetési megoldást adja és semmi több….
  • Balfek
    Jockey Ewing, a Kincstárban be lehet fizetni Euró készpénzt. Nem rossz a nagykörúti pénzváltós módszer, de megnézheted a TransferWise árfolyamát is.
  • attila
    “-Visa váltási árfolyam piaci EUR árfolyam+3,5 HUF” hol ?? Nekem a visa már két éve középárfolyamon vált minden tranzakciót !
  • matetoth

    Az MC ($) és a VISA (€) csak a saját devizájára váltja a terheléseket, ami nem a kártya mögötti számla devizájában érkezik, általában aránylag kis spreaddel. Szóval bankváltást javaslok, régen a Magnet váltott korrekten, de volt itt hír, hogy már ők is nagy spreaddel dolgoznak. Szóval bankot kell cserélni, de a virtuális szolgáltatókkal valószínűleg jobban jársz (Revo, TW, Curve).
  • Kiszamolo
    attila, te csak azt hiszed. Az erste is kiküld egy SMS-t a középárfolyammal, ezért 10 erstésből 9 azt gondolja, hogy a végén annyival is terhelték be a számláját. Pedig nagyon nem.

    Senki nem vált neked ingyen.

  • Jockey Ewing
    A VISA-s kártyám Erste Joker, azaz már MAX a neve azt hiszem. Korábban én is kedvezőbbnek gondoltam a VISA árfolyamát (a MC-ról tudtam hogy szemetebb, de hogy ennyivel…). Ami még lehetséges, hogy ez függő tétel és még változni fog a tényleges könyvelés és így a visszaszámolt árfolyam, de ezt nem tudom, nem hinném, hogy csökkenni fog…

    A transferwise tippet köszönöm Balfek, azt még csekkolom. Persze a Webkincsárban sehol sem találom az IBAN számlaszámomat, hihetetlen hogy ezért telefonálgatni kell…

    Curvvel lehet most nem kéne próbálkoznom…:)

  • Kiszamolo
    Jockey, írd be a gugliba, hogy iban számlaszám kalkulátor. Az IBAN számot le tudod generálni a számlaszámod alapján, azért nem kell telefonálni.
  • Jockey Ewing
    Köszi Kiszámoló, már telefonáltam, elvileg központi eurós számlaszám van a Kincstárnál, és közlemény rovatba kell írogatni dolgokat…
  • Jockey Ewing
    Infóként: a Transferwise kártyával fizetve az utalást, a középtől 3,4 forintra váltana 1 millió HUF-os próba összegnél
  • headset
    Ewing
    “Kiegészítve még a fenti hozzászólásom, esetleg van-e valami egyéb ötlete valakinek, hogy lehet az Államkincstárhoz korrekt árfolyamon EUR-t juttatni?”

    A Random Capital bankközi árfolyam + 0,3% jutalékkal vált.

    És azt saccolom, hogy náluk is megveheted a PEMÁK-ot. De ezt kérdezd meg telefonon a biztonság kedvéért.

  • Jockey Ewing
    Köszi a tippet Headset! A Random jó cég, van náluk számlám. Az eurós államkötvények kizárólagos forgalmazója az Államkincstár sajnos.
  • attila
    Volt időm ma megnézni az erste forintokat, mint kiderült a curve miatt nem kevés helyen nem kaptam plusz pontokat, omv kutak felén nem ad plusz pontot, obiban nem ad plusz pontot, néhány étteremben, cukrászdában szintén nem kaptam ahol eddig mindig adott, úgyhogy legyetek résen ! Annyi plusz történt hogy egy 80000 hufos csomagfeladás után amit a curve hibásan terhelt be szintén négyszeres pontokat kaptam, ( kérdés hogy ezt vhogyan visszacsinálja-e az erste hisz a curve visszautalta a pénzt a kártyára ) érdekes hogy nálam benzinkút, szórakozás, utazás van kiválasztva, a csomagfeladás az szerintem egyikbe sem tartozik. Sőt visszanéztem és eddig erre sosem kaptam négyszeres pontokat. Tehát itt nagy eséllyel a curve kever vmit….
  • Zoliver
    Én még nagyon új Curve “felhasználó” vagyok, kb 1 hónapja van meg, a kártya aktiválással is gondjaim voltak, de végül a supportal történt levelezés után sikerült. Mielőtt a kártya megjött volna, először egy Aldiban használtam Google Pay segítségével az akkor még virtuális kártyát és ment azonnal. Ennek nagyon megörültem, de ezek után egy Revolut feltöltés leszámítva egyszer sem. Sparban, Edigital online vásárláskor próbáltam még használni, de mindig visszautasította. Az egyik Sparos vásárlásomra írt vissza a support, de nem túl informatívat. Csak annyit hogy visszautalják a pénzt ami meg is történt, meg hogy nem tiszta hogy miért utasította vissza a Spar. Nekem most az jutott eszembe hogy nem lehet-e probléma hogy bevezetik az online vásárlásoknál a kétfaktoros hitelesítést és mivel a Curve ha jól tudom online-nak számít, ez okozhat gondot. Szerintetek?
  • Koko81
    Üdv! Jelen pillanatban én is beszívtam vele egy 30 eurós vásárlást. Az összeget már levonták kétszer sikeresen a főkártyámról, a harmadik levonás jelenleg folyamatban… Reklamációra eddig semmi válasz. Gondolkodom, hogy ollóval kettévágom ezt a szemét kártyát…
  • SagiK
    Curve nekem is csak szívás volt. Az ellenségeimnek ajánlom csak.
    Ismerős hívott meg. Regisztráltam, beküldtem a személyi adatokat, fényképeket. Majd a kártyát nem lehetett aktiválni. Ezt köveően újra kérték az azonosítási procedúrát. Végigcsináltam, aktiválni tovább sem tudtam. Írtam nekik, közölték, hogy azonosítást kéne csinálni. (Are you joking?) Erre feloldotta tudtam aktiválni. Vásároltam vele, de a belépésért járó pár fontot egyikünk sem kapta meg, mert túl későn volt az első kártyahasználat. Ők szarakodnak 10 napot minden egyes emaillel. Sebaj, vagyünk fel kp-t, végülis ezért kellett.
    6-8 próbálkozás, legalább 4 különböző ATM (OTP és BB), két különböző mögöttes kártya. EGYSZER SEM SIKERÜLT!!!
    (Limitek rendben voltak) Minden esetben a mögöttes kártya beterhelve, és pár nap után jóváírva a felvenni kívánt összeg.
    Szóval ez egy rakás sz@r…