Eldobható bankkártya szám

A bankkártyánk adatait megadni nem mindig a legnagyobb ötlet számunkra ismeretlen weboldalakon, vagy ismeretlen szolgáltatások megrendelése során. Hiszen aki ismeri a bankkártyánkra írt adatokat (szám, lejárat, ellenőrző kód), az bármikor a megkérdezésünk vagy engedélyünk nélkül meg tudja azt csapolni.

Különösen az Egyesült Államokban nagy divat, hogy a szolgáltatást nyújtó vagy terméket eladó cég kezeli a bankkártyánk adatait és vigyáz arra hol több, hol kevesebb sikerrel. Gyakorlatilag szinte heti-havi hír, hogy újabb weboldalakat törtek fel és szerezték meg akár az eltárolt kártyaadatokat is.

(Nálunk szerencsére ha bankkártyával fizetsz, azt egy harmadik fél, jellemzően egy bank saját oldalán keresztül tudod megtenni, így sokkal nagyobb biztonságban vagy. De ez a tengerentúlon jellemzően nem így van.)

Gyakori átverés, hogy látszólag egyszer fizetsz egy szolgáltatást vagy veszel meg egy terméket, de valójában az csak egy csali, mert a megkérdezésed nélkül évente vagy havonta újra és újra levonják a díjat, vagy addig fizettetik veled a havi új kozmetikai csomag árát, amíg nem kapcsolsz és nem törlöd magad a rendszerből.

Erre egy egész iparág épült az Egyesült Államokban (is): az első csomag kozmetikai termék, nyelvoktató CD vagy bármi egyéb elképesztően jó áron van, de az csak később derül ki a számodra, hogy ezzel előfizettél egy havi tízszer ekkora költségű csomagra is, amit le is vontak a számládról és vonják is folyamatosan, amíg le nem állítod őket.

Esetleg feliratkozol egy hónapos ingyen kipróbálásra bármilyen szolgáltatásra, ami nagyon könnyen megy, de amikor nem kéred a további előfizetést, nagyon meg kell küzdeni, hogy le tudj róla iratkozni. (Emlékszem, a Netflix még azt sem engedte a kártyaadataim megadása nélkül, hogy azt megnézhessem, milyen filmek érhetőek el a kínálatukban, vagyis hogy egyáltalán érdekel-e engem az egész szolgáltatásuk.)

Mindezek a problémák ellen remek az eldobható virtuális bankkártya számok.

Generálsz magadnak egy virtuális bankkártya számot, azt megadod az internetes fizetésnél, az ingyenes próbahónapnál, az adakozásnál, vagy bármilyen egyéb helyen.

Le is vonják a megfelelő összeget a számládról s utána akár rögtön ki is dobod a kukába a megadott bankkártya számot, így biztos nem lesz további kellemetlen meglepetésben részed.

Ilyen szolgáltatást a Revolutnál is igényelhetsz, a rossz hír az, hogy csak a fizetős prémium csomagban, vagyis 8 euróért havonta. Természetesen nem csak ennyi a prémium csomag előnye, hiszen ott van az utasbiztosítás is, a nagyobb készpénzben felvehető keretösszeg és a többi szolgáltatás. (Már persze ha ki tudod használni őket, mint például a kiemelt reptéri várók használatát.)

Ha te tudsz másik ilyen lehetőségről, ami elérhető itthonról is és ennél olcsóbb (mert ingyen ilyet senki nem fog adni valószínűleg), akkor írd meg a hozzászólásokban.

Share

88 hozzászólás

  • tomi
    Na erről nekem fogalmam sincs, én sosem használtam az oldalt, csak az aki megszerezte a kártyaadataimat… de akkor ezek szerint elég rosszul választott 🙂

    Amúgy az érdekelne, hogy ilyen esetekben a bankok kb az így ellopott pénz hány % tudják visszaszerezni?

  • Tamás
    “A biztonság SMS-ekről egy elgondolkodtató kérdés: Minden bank és hitelkártyám az internetes vásárláskor kér SMS-ben egy ellenörzőkódot, minden tökéletes, elvileg nem tudnak kijátszani: Illegális beterheléskor jön az SMS, én tudni fogok a próbálkozásról, ők meg nem tudnak a kód nélkül levonni.”

    A dolog úgy működik – működött régen külföldön biztosan – hogy adathalász oldalakon leszedték a web banki azonosítódat.
    Ezután meg kellett szerezni a mobilod számát (vagy a mobilodat), és ha sikerült rátelepíteni távolról a progijukat, akkor a banki belépő SMS-ket el tudták téríteni.
    Olyan forrásból van, akiben megbízok, ezért nem használok SMS-s azonosítót a banki belépéshez, csak ha nincs más.
    (CIB-nél a token fizetős lesz szept-től, de nekem megér annyit)
    Szerintem nincs biztonságosabb jelenleg, mint egy passwd-del védett fizikai token (és mondjuk a belépés + token is tilt 3 attempt után).

  • kridli
    Többen említitek a psd2-t és a kötelező két faktort.
    Cáfoljatok meg ha nincs igazam, de szerintem mivel ez eu szabályozás, semmi hatása az eu-n kívüli oldalakra. Tehát ha egy eu-n kívüli webshop vagy online szolgáltató nem akarja támogatni, akkor ezután is lehet majd csak kártyaadatokkal vásárolni.
    Persze ha támogatja, akkor mivel eu bankokra kötelező, jönni fog az sms, de ha az eu-n kívüli fizetési szolgáltató nem támogatja, akkor elég lesz a kártya adat.
  • Made in Germany
    netbank.de/privatkunden/e-payment-und-karten/prepaid-geschenkkarte/ – elvileg jó is lehetne, ha az EU rendeltetésszerűen funkcionálna. Eurozónában lévő számláról ingyen ráutalsz 1 eurót amit egy év múlva visszakapsz, ha nem költötted el. Végtelen kártyaszámot generálhatsz. A probléma, hogy csak német bankszámláról fogadják el az eurót, szlovákról pl. már nem. Hiszen az EU-ban mindenki egyenlő, de a németek kicsit egyenlőbbek. Nem kellett volna, hogy ezért megbassza őket az illetékes EU-s szerv?

    – abból indulsz ki, hogy mindenki akkora májer, mint te. 🙂

    A cím helyesírása az MTA weboldala szerint bankkártyaszám.

  • naa
    Egyetértek, hogy sokan kicsit feleslegesen paráznak.
    20 év alatt gátlástalan kártyahasználat után összesen egyszer volt visszaélés a hitelkártyámon, azt is a bank detektálta, hogy lemásolták valahol a kártyát, és úgy próbáltak visszaélni vele – természetesen nem kellett kifizetnem a cirka 100e Ft-ot – de még ha bebuktam volna is, 20 évre vetítve ezt a kockázatot is vállalnám.
    Netes virtuális kártyákkal sose szórakoztam, de mióta a Revolut (és a Curve) 1 kattintással freezeli a kártyát, használtam ezt a funkciót.

    Tegye fel a kezét, akinek valós kára származott internetes kártyahasználatból…

  • OFFliner
    Made in Germany
    2019-07-21 at 13:23

    Köszi a prepaid kártyás tippet.

    Német számlája egyébként kb. bárkinek lehet. Nyitsz egyet és máris használhatod ezt a prepaid kártyát.

  • Sanyika
    Gedeon vagyok-Sanyika-lécci-kérdeznék-tőled

    Ki kell ábránditsalak, Úgy szereztem a külföldi hitelkártyákat, hogy éltem ott, munkaviszonyom is volt. Utána meg már nem érdekli őket, elhagyom-e az országot, mér régi jó ügyfél vagyok, a cimem is át van irva Magyarországira, maradhatnak a számlák.
    Szóval sajnos szeretem a borsólevest. Bár, kerülőutakkal, hunyoritva, székhelyszolgáltatóval/ott lakó ismerőssel biztosan lehet bankszámlát nyitni más országban, de azért az inkább kivétel, nem keresném annyira.

  • V
    nemetorszagi DKB-nal peldaul tudsz nyitni szamlat hitelkartyaval nemet lakcim nelkul is. Jol kell tudni beszelni hozza nemetul. Nekem sikerult anno, bar akkor Irorszagbol nyitottam nem tudom kelet-Europabol is engednek-e nyitni. Szoval nem lehetetlen csak macerasabb
  • Made in Germany
    @OFFliner: azért mielőtt becsicskulnék a netbank.de-nek és német bankszámla nyitására adnám a fejem, előbb megkérdezném az illetékes szervet, hogy hogy is van ez a diszkrimináció EU-s ügyfél és EU-s ügyfél között. Nekem nem holnapra kellene a virtuális kártyaszámos megoldás, egy kört megér.

    Ha a hivatal azt mondja, hogy a netbank.de teljesen jogszerűen jár el az EU-s ügyfelek megkülönböztetésében, akkor jöhet a német bankszámla. Hol nyissak, ha nincs német címem, nem szeretnék csak ezért kiutazni és nem akarok a fenti célra 5 eurós havidíjat, vagy még többet fizetni? Az N26 nem fogad magyar ügyfeleket.

  • OFFliner
    Made in Germany
    2019-07-22 at 13:59

    Egyszer ki kell utaznod, az világos. Havidíj és hasonlók már nem divat a világ szebbik felén, emiatt ne fájjon a fejed.
    Amúgy ha nem euróban fizetsz a kártyával (pl.: Magyarországon használod, vagy magyar weboldalról rendelsz vele), akkor lehúznak 1,5%-al, de gondolom ezt láttad.

    Kíváncsi vagyok, mit mond majd a hivatal. Szerintem vállalkozóként én döntöm el, hogy csak az ország határain belül árulok e fapapucsot, vagy sem. Ha érted mire gondolok.

    Különben nem értem miért fizetne bárki pénzt azért, hogy legyen egy virtuális kártyája. OK, hogy eldobható és ez milyen nagy biztonság, de minek? Mitől féltek ennyire, mi történhet?

    Egyszer a kártyámmal fizetett valaki egy kaszinóban valahol az USAban, amikor én ott sem voltam. Szóltam a banknak, letiltották a kártyát, visszakaptam a pénzt. Ennyi.

  • kritizátor
    Mitől féltek ennyire, mi történhet?

    Hát pl. leszívjak a bankszámlámat, amin van 10 millió Ft.

  • Kalv
    Bár ritka, de arra is érdemes figyelni, hogy vannak olyan esetek amikor fizikai kártyára van szükség. Én évekkel ezelőtt egy angliai útnál szívtam meg, mert virtuális kártyával vettem előre vonatjegyet. Viszont az átvételhez kellett volna a kártya, így kénytelen voltam venni még egy jegyet. (ha jól emlékszem automata nyomtatta volna ki, ha beteszem a kártyát, amivel fizettem. A virtuális kártya chip és mágnes csík híján nem működött)
  • Made in Germany
    @OFFliner: ki kell utaznom, nincs havidíj – de melyik német bank nyit nekem ezekkel a feltételekkel és magyar címmel számlát? Előbb-utóbb csak eljutunk a megoldáshoz. 🙂

    Az EU-t azért tartjuk, hogy ha döcögősen is, de próbáljon egyenlő, vagy legalábbis egyenlőbb feltételeket teremteni a kisebb országoknak és azok lakóinak, a németek meg ne éljenek vissza a gazdasági erőfölényükkel és ne csak az EU előnyeit használják ki. Pénzügyi téren mindenféle mechanizmusok vannak erre céldátumokkal. Tiszta szerencse, hogy nem úgy megy ez, ahogy a Móricka elképzeli, már bocsánat. 🙂

    Miért fizetne bárki a virtuális kártyáért? Ezt kérdezd a revolutosoktól, az általam javasolt megoldás ingyenes, ha van eurozónás bankszámlád.

    Azt kérdezed tőlem, mitől félünk, többes számban. Hogy a többiek, passz, Kiszámoló a cikkében mindenesetre felsorolt még pár felhasználási lehetőséget a félésen kívül is.

  • Bubiv
    Sziasztok,

    Nagyon off a téma, de hátha tud nekem segíteni valaki.
    Tegyük fel, hogy megveszem Fabatka Nyrt. részvényét egy bróker cégen keresztül, 1 db ára 1000 Ft, nem TBSZ-re. Tudatos befektetőként, őrizgetem 10 évig, minden évben kamatozik 5%-ot, az kamatos kamattal számolva kb. 1628 Ft lesz. Sajnálatos módon azonban a világ folyása úgy alakul, hogy az éves infláció szintén 5% minden évben. Azaz ha jól veszem ki, ebben az esetben a nyereséget pont elviszi. Ellenben amikor ki veszem a pénzem fizetnem kell 15% EHO-t, ami ezek után 94 Ft. Azaz buktam ügyleten.
    Van valami hiba az eszmefuttatásban, vagy így működik a világ?

    Köszi és üdv: Bubiv

  • Made in Germany
    @OFFliner: ja, a korábbi hozzászólásban megköszönöd nekem a prepaid kártyás tippet, majd később furcsállva megkérdezed tőlem, hogy ugyan már, minek nekem ugyanaz a prepaid kártya, amit korábban megköszöntél nekem. Nem látsz itt egy kis kognitív disszonanciát? 🙂
  • Feri
    Köszönhetően a kiszámolónak, kb 1.5 hónapja boldog Revolut kártya tulajdonos vagyok.

    Sikeresen vizsgázott a cucc horvátországi utazásnál, és a mostani cikk hatására bekapcsoltam az INGYENES virtuális kártyát is.
    Le is teszteltem aliexpressen, szépen működik.

    Mivel az appban tényleg fájdalom és költségmentes a virtuális kártya letiltása, aktiválása, igy teljesen jó alternatívának tartom.

    Mivel sokba nem kerül ez a biztonság, én alkalmazom és alkalmazni fogom.

  • Feri

    “Különben nem értem miért fizetne bárki pénzt azért, hogy legyen egy virtuális kártyája. OK, hogy eldobható és ez milyen nagy biztonság, de minek? Mitől féltek ennyire, mi történhet?”

    Pénzügyekben minek ez a nagy biztonság? Ezt komolyan kérdezed?

    “Egyszer a kártyámmal fizetett valaki egy kaszinóban valahol az USAban, amikor én ott sem voltam. Szóltam a banknak, letiltották a kártyát, visszakaptam a pénzt. Ennyi.”

    Idődbe, figyelmedbe került hogy elintézd az ügyet. Az idő pedig mint tudjuk, pénz.
    Másfelől ez egy eset amikor szerencsés voltál és visszakaptad a pénzed. Nem vagyok róla megggyőződve hogy a bankok minden esetben mindig visszatérítik az ilyen károkat.

    A megelőzés mindig olcsóbb 🙂

  • Maxi
    Köszi a tippet. Ezek a számlaszámok korlátlanul használhatók mindenhol, ahol egy akármilyen valid SWIFT/IBAN számlaszám használható? Sem technikai sem jogi akadálya nincsen? Technikain azt értem, hogy mondjuk SWIFT szegmens alapján ki tudják szűrni hogy ez egyszer használatos számlaszám, a jogin meg azt, hogy valami figyelőlistára kerül az IP címem meg ki tudja milyen adatom, ha ilyen fokozott privacyt és biztonságot jelentő trükköt használok.
  • headset

    “megveszem Fabatka Nyrt. részvényét…buktam az ügyleten.”

    A rövid válasz az, hogy igen. Ez az ügylet -mindent összeadva- reálértékben veszteséges lesz.

    A közvélekedéssel ellentétben a pénz hozzáértés és kockázatvállalás nélkül nem dolgozik magától vagy csak alig. Viszont, ha nincs befektetve, akkor még az infláció sincs kompenzálva.

    Kisebb pontatlanságok a kérdésedben:
    – részvénynél nincs kamat, hanem osztalék és árfolyamnyereség van.
    – EHO-t nem, de 15% SZJA-t kell fizetni.

  • OFFliner
    Made in Germany
    2019-07-23 at 14:11
    Már ne haragudj, de mi ez a gúnyosság? Egy szóval nem érdeklődtél a felől, hol tudsz számlát nyitni és milyen feltételekkel. Sőt, azt írtad „azért mielőtt becsicskulnék a netbank.de-nek és német bankszámla nyitására adnám a fejem, előbb megkérdezném az illetékes szervet,”. Ebből azért lehet arra következtetni, hogy tudnál nyitni ha akarnál, de inkább a hivatallal töltöd az időt. Ha nincs kérdés, nincs válasz. 🙂
    Próbáld mondjuk a DKB vagy comdirect bankokat. De biztos vagyok benne, hogy több is van, ezt a kettőt ismerem.
  • OFFliner
    Made in Germany
    2019-07-23 at 16:46

    Nem, egyáltalán nem. Szeretek valamelyest tájékozott lenni és ismerni a lehetőségeket. Ma nem látom mi szükségem lenne egy ilyen kártyára, de nem tudhatom mikor lesz, illetve mikor tudok mást kisegíteni ezzel az információval. Ez az infó számomra valamikor még igen hasznos lehet. Ha kelleni fog ilyesmi, nagy az esélye, hogy ezt választom.

    Olyan ez mint a medencés cikk. Azt is elolvastam, mert jó tudni hogy működnek ezek a dolgok, egyszer még hasznos lehet. De nincs medencém és a cikket olvasva szerintem nem is lesz. De ki tudja mit hoz a holnap, a tudás sosem baj, bármiről legyen is szó. Persze az is lehet, hogy csak az időm fecséreltem és sem medencém, sem eldobható kártyám nem lesz soha. Ezt majd az idő eldönti.

  • OFFliner
    Feri
    2019-07-23 at 17:27
    A kártyát is időbe és figyelmedbe kerül elintézni. Sőt, sokkal többe (mire kiválasztod melyik kártya/bank/számla passzol a legjobban hozzád, elolvasol 2-5 ilyen cikket a kommentekkel, az egész biztosan több idő, mint tizenöt-húszévente (van erről statisztika?) megírni egy kétsoros mailt, hogy adják vissza a pénzed, mert nem te dubajoztál).
  • Szabolcs
    Bubiv
    2019-07-23 at 15:27
    Más is fogja írni, mert nem azonnal kerül fel a falra:
    Igen, így jártál, a nominális nyereséged után fizetsz. Így működik a világ. Máshol is, ha van adó.
  • Second Wave

    hellyel közzel igen, így működik a világ :-), de
    1) a részvény nem kamatozik
    2) nincs 15 százalkos mértékű EHO. De az alapelv amit vázoltál, OK.
  • OFFliner
    kritizátor
    2019-07-23 at 12:02

    Tényleg nincs hozzá közöm, de miért tartasz 10 milliót a sima számládon, ha megtudhatom?

    Van takarékszámla, meg ezer más, ahol még kamatozik is valamennyit és biztonságban is van az ilyen támadásoktól.
    Amúgy szerintem -de ebben nem vagyok teljesen képben- nem tudsz kártyával 10 milliót fizetni, biztos hogy van valami automatikusan beállított limit.

  • mangalica
    En tegnap este rendeltem pizzat neten, revolutos kartyaval fizettem, az etterem honlapja atiranyitott a szokasos, bena OTP-s oldalra, ahol megadom a kartya adatokat, OK, es megjelenik egy uzenet a VISA oldalarol, hogy ahhoz, hogy vegbemenjen a fizetes, a revolut appban hagyjam jova. O.o Meglepodtem, elokap telo, leokez es mukodott!
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : Senki sem írt egyszer használatos számlaszámról. Szerintem olyan nem létezik. A poszt egyszer használatos kártyaszámról szól.
  • Hufeisen
    Picit OFF – bocsánat -, de ha már Revolut, elmesélnék egy tanulságos történetet, ill. feltennék pár kérdést, ha lehet.
    Sokakat zavar, hogy a Revolut egy picit nagyobb összegnél fagyasztja a számlát, amíg be nincs bizonyítva, hogy legális a pénz eredete. Miért nem lehet alapból, még a pénz küldése előtt elküldeni a szükséges dokumentumokat, hogy ne akkor kelljen velük vacakolni/2 napot várni, amikor a számlán a pénz, valószínű szükség lenne rá? Vagy amikor rábökök a pénz feltöltése gombra, s beírom, hogy mekkora összeg lesz, miért nem ad az app egy figyelmeztetést, hogy ha ennyit küldök jó eséllyel pár napig bukom a lóvét, és készítsem össze a szükséges iratokat?! Folyt.
  • Hufeisen
    Folyt. szóval épp ezen morfondíroztam, amikor 1400 Euro-t akart kb elérhetetlenné tenni a Revolut többszáz kilométerre a doksijaimtól, így arra a megoldásra jutottam, h kapják be, és elküldtem bérpapírként a középső ujjamról készült fényképet. Írták is, hogy lehet, hogy akár 48 óráig is eltarthat, amíg alaposan átvizsgálják mit küldtem nekik, rajta van-e nevem, címem. Alig 4 óra múlva jött a levél, hogy köszönik a türelmem, mindent rendben találtak az “átvilágításon”. Szóval határozott, gyors fellépéssel célhoz lehet érni…
  • kritizátor
    OFFliner: hát mert a bank ide utalja a csokot és nem tudom /érdemes/ lekötni.

    és ad virtuális kártyát, de aszzem évi 1600 Ft-ért. Hát kösz, de ennyiért nem!

    akkor már inkább Revolut

  • Bubiv
    Köszi mindenkinek, aki írt a kérdésemre és boccs a pontatlanságokért!
    Igazából az nem volt tiszta, hogy az “inflációt” valahogy le lehet-e írni költségként. Arra jutottam, hogy nem, de annyira nem értek hozzá, hogy inkább kérdeztem.
  • Made in Germany
    @OFFliner: mire gondolsz gúnyosság alatt? Ha arra, amire én, nem véletlenül tettem oda a nevető fejecskét.

    Visszaolvastam a hozzászólásom és egész konkrétan megkérdeztem hogy ‘Hol nyissak, ha nincs német címem, nem szeretnék csak ezért kiutazni és nem akarok a fenti célra 5 eurós havidíjat, vagy még többet fizetni?’ Ahogy neked megér két sort írni a banknak, hogy adják vissza a pénzed, nekem is megér két sort írni a hivatalnak, mielőtt úgy fütyülök, ahogy a bank diktálja, ha első ránézésre eleve sérti az EU-s elveket. Folyt köv.

  • Made in Germany
    Folyt. Írod, hogy ‘Német számlája egyébként kb. bárkinek lehet’. Nézzük a DKB és comdirect tippjeid! Kiutazni nem kell, és számlavezetési díj sincs, eddig jó, viszont vizsgáztatnak német nyelvtudásból – szlovák bankszámlához nem kérdezik a szlovák nyelvtudást – és mindenképp hitelkártyával akarják kombinálni a számlád. Eleve minek hitelkártyával traktálni egy devizakülföldit? Nekem nyilván semmi szükségem rá, meg gondolom a külföldi számlanyitók 99%-ának sem. Inkább a külföldön élő németeknek vannak ezek a számlák ahogy nézem, de ha nem, akkor is lehet, hogy jobb szemmel néznek rád, ha nyugaton laksz. Ezeket tudtam leszűrni a netet böngészve. Szóval ‘német számlája egyébként kb. bárkinek lehet’ – egy csomó csillaggal, meg apró betűvel, de mindenesetre nem feltétlenül az általad javasolt bankoknál. Azért kösz a tippet!
  • kutya
    A Revolutos ingyenes szamlan is mukodik a virtualis kartya torlese es uj keszitese, kiprobaltam, csak eloszor nyilvan torolni kell. Ettol persze meg elkepzelheto, hogy a sokadik probalkozast megelegelnek, de egyszer ment.
  • naa
    “elküldtem bérpapírként a középső ujjamról készült fényképet. Írták is, hogy lehet, hogy akár 48 óráig is eltarthat, amíg alaposan átvizsgálják”
    :)) Ez jó…
    Szerintem a probléma minimalizálható Revoluttal:
    1. régebbi ügyfélként nekem soha semmi gondom nem volt ilyen összegekkel. Szerintem valami algoritmus dobálhatja ki a szokatlan magas összegeket újabb ügyfeleknél (h*lye szabály miatt)
    2. Ezért kell pl. Curve kártya is, meg legalább 1 hitelkártya, ha a Revolut befagyaszt, szépen ráirányítod a Curve-öt a hitelkártyára, aztán majd pár hét múlva, amikor ráérsz, küldesz valami doksit nekik.
    3. Ezek szerint nem kell pont bérpapírt küldeni, más is elég. Pl. szerintem egy online kivonat a hitelkártyádról, amiről leszedted a pénzt, az elég igazolás lehet, nem??? A pénz forrása a hitelkártya, elküldök nekik pár kivonatot, csócsálják. Ebbe senki nem köthet bele, különben dühbe jövünk
  • Kiszamolo
    nem is értem a revolutot. Milyen pénzmosás? Bankszámláról vagy kártyáról töltöd fel. A bank már ellenőrzött. Ha saját neveden van a kártya, akkor biztos, hogy legális pénz.

    Nem a matracból veszem elő az összegyűrt 5 meg 10 eurósokat és fizetem be készpénzben, mint a drogdílerek.

    Legyen limit 10 ezer vagy 50 ezer euró, de ne már, hogy néhány száz euró.

  • OFFliner
    in Germany
    2019-07-25 at 13:17

    Én meg „egész konkrétan” leírtam, hogy nem tudok olyat, amihez nem kell legalább egyszer kiutazni.
    Itt:

    „OFFliner 2019-07-23 at 08:53
    Made in Germany
    2019-07-22 at 13:59
    Egyszer ki kell utaznod, az világos. […]”

  • OFFliner
    Made in Germany
    2019-07-25 at 13:18

    „Szóval ‘német számlája egyébként kb. bárkinek lehet’ – egy csomó csillaggal, meg apró betűvel, de mindenesetre nem feltétlenül az általad javasolt bankoknál.”

    Nem tudom a „feltétlenül” szó mire akar utalni, de egész konkrétan pl. a comdirect-nél lehet csak magyarországi lakcímmel rendelkező, magyar állampolgárnak számlája. Csillagocskák nélkül (de egyszer ki kell utazni, mint fentebb már említettem és kelleni fog két közüzemi számla is). Ez nem kevesebb, mint 100%, ugyanis ki lett próbálva.