Előre kerülni a Google találatok között
Tanácsadás során sok érdekes szakemberrel találkozom, néhányan olyan dolgokat is mondanak a munkájukról, ami szerintem sok embert érinthet. Nem feltétlenül pénzügy, de attól még úgy gondolom, ez a téma is érdekes.
Mindenki első szeretne lenni a Google keresési listáján, ezért sok pénzt kifizet mindenkinek, aki azt állítja magáról, hogy képes előre repíteni a találati listán. Nagy a tolongás, melyik duguláselhárító, vagy óraszaküzlet nem szeretne az első pár találat között szerepelni?
Közben van két lehetőség, ahol kicsi a konkurencia és garantáltan az első oldalon találod magad. Az egyik a youtube videó. Ha van releváns videód, azt a Google az első oldal harmadik helyére fogja betenni. (Persze ez is addig működik, amíg kevesen csinálják. Egyelőre működik.)
A másik lehetőség az, amit az alábbi cikk írója csinál, ez pedig a még csak kevesek által ismert Google Én Cégem.
Ha óraszaküzletet, vagy duguláselhárítást keresel, a Google az IP címed, vagy a telefonod GPS-e alapján a helyi szolgáltatókat javasolja, ráadásul kiemelt helyen, vagy az oldalsávban, vagy a találati oldal tetején, minden más előtt, maximum a fizetett hirdetések után. S nem csak sima találat lesz, ami elveszik a tömegben, hanem képpel, térképpel, nyitva tartással és véleményekkel vegyített megjelenést kapsz. Próbáld ki, írd be a Google-be mondjuk az óraszaküzlet szót. Jó eséllyel az első találatok előtt kiemelt helyen fogod találni az Én Cégem találatokat.
De a dolog akkor is működik, ha nem helyhez kötött szolgáltatást adsz. Ilyenkor egy kicsit trükközni kell, de működik. Lehet optimalizálni akár a “szúnyogháló-készítés” vagy “duguláselhárítás”szóra is, ha éppen azzal foglalkozol, függetlenül attól, hogy nincs is üzlethelyiséged az adott térségben. Megadhatod azt is, hogy hány kilométeres körzetben találjanak meg.
Fontos, hogy legyenek vélemények és kezeld a hozzászólásokat, ezeket nagyon értékeli a Google, ilyenkor előrébb sorol. S van még jó pár trükk, amivel fel tudod tuningolni a helyezésedet. Ezen kívül az üzletnek is jót tesz, ha a vásárlók látják a nyitva tartásod, megnézhetik a fogorvosi rendelődet vagy az üzletedet 360 fokos videóban, elolvashatják mások véleményét és a többi, amire az Én Cégemet a valóságban kitalálták.
(Ja, igen, egy fillért sem kaptam ezért a cikkért és nem is kértem. Egyszerűen szerintem jó trükk, ami egyelőre nagyon jól működik. Ezért kértem meg Lászlót, hogy írjon róla pár szót. Mondjuk azt reméltem, a trükkökről fog többet írni és arról, hogyan lehet felhasználni vagy kihasználni a lehetőséget. Ő inkább azt írta le, amire tényleg használni kellene a Google szerint a szolgáltatást. Személyesen többet árult el a trükkökről. 🙂 )
Következzen László cikke:
Szeretném megköszönni Miklósnak a lehetőséget, hogy mint seo szakember az oldalon bemutathatok egy olyan Google szolgáltatást ami segíti az olvasótábort abban, hogy megbízható céget / szolgáltatót válasszanak. 15 éve foglalkozom keresőoptimalizálással és online marketing tanácsadással. Munkám során szerteágazó ismereteket szereztem az online marketing területén. Dolgoztam a piacvezető napi utazásokat közvetítő cégnél éppúgy, mint az egyik országosan ismert óra és ékszerkereskedőnél vagy Magyarországon a 2017-ben kitüntetett „Év Magánrendelője” díjnyertes orvosi centrumban.
Hogy található meg a legjobb vállalkozás a közeledben?
Amikor egy városban keresünk fodrászt, éttermet, autószerelőt, edzőtermet vagy olyan szolgáltatót akit fel szeretnénk keresni, akkor a Google keresőbe beírjuk a keresésünknek megfelelő szolgáltatást. Az oldal tetején találhatóak a fizetett hirdetések (Zöld színnel jelölt hirdetések – ez az AdWords szolgáltatás) alatta pedig az úgynevezett természetes találatok jelennek meg. Jobb oldalon sokféle információ keretben kaphat helyett, például:
- egy bevásárló központ nyitva tartását, wikipedia oldalról származó adatokat vagy akár azt is, hogy a keresés időpontjában mekkora a forgalom,
- egy szálloda adatlapja fényképekkel és foglalási árakkal,
- egy étterem adatlapja ahol rendeléseket adhatunk le és megtekinthetjük a fogyasztók véleményét.
Mivel leginkább az éttermek adatlapja hasonlít a vállalkozások adatlapjára ezen keresztül szeretném bemutatni mire figyeljünk.
Milyen információkat tudok elérni egy-egy vállalkozásról:
- Helyszín kategóriája (Étterem, Magyar étterem, Olasz étterem)
- Pontos cím (térkép és útvonaltervezés)
- Weboldal
- Telefonszám
- Képek
- 360 fokos belső képek
- 360 fokos külső képek
- Felhasználók véleménye és azok átlag pontszáma
- Időpont foglalás
- Más weboldalakról származó értékelések (Facebook, Árukereső, stb)
Mi alapján tesz javaslatot a Google?
Egy kis érdekesség, hogy a 2017-es Websummit konferencián az egyik előadó azt mondta: „Mit is csináltunk az elmúlt 20 évben? Adatokat gyűjtöttünk és elemeztük” ☺
Vagyis 20 évnyi adat birtokában jó eséllyel tud a felhasználó számára megfelelő szolgáltatót javasolni.
Milyen adatokat használ fel a pontosabb eredményekhez
- Keresőszó (Pontos: „Fantázia étterem” vagy leíró: étterem a belvárosban)
- Keresés helyszíne (Budapest, Szombathely)
- Általában használt közlekedési eszközök (Autó, kerékpár, gyalogos, tömegközlekedés)
- És még több tucat tényező amibe most nem folyunk bele
A kereső arra is figyel hogyha kisgyermekünk van, akkor azokat a helyszíneket részesíti előnyben ahol van etetőszék. Vagy ha mozgáskorlátozott végzi a keresést, akkor olyan éttermek fognak a előnyben részesülni, amelyek rendelkeznek akadálymentes bejárattal, parkolóval vagy van akadálymentes illemhelyük.
Hogyan tudok megbízható szolgáltatót választani?
Egy a lokális marketinggel foglalkozó amerikai szaklap szerint (A magyar cikket itt lehet elolvasni) a felhasználói vélemények fontosabbak mint valaha. Érdemes megnézni, hogy azok az emberek akik jártak már ott milyen visszajelzést adtak. Ezekről egy gyors összefoglalót is láthatunk a cég adatlapján (Az részletes véleményeket megnézhetjük, ahol az iskolai osztályzatnak megfelelően vannak feltüntetve az értékelések átlaga). Általában feltüntetésre kerül a helyszín fontosabb jellemzői – Például: bartásgos, hétköznapi, kisgyermekeknek megfelelő, stb.
Ezek a jellemzők is segítik, hogy könnyebben megtaláljuk a nekünk legjobban megfelelő helyszínt.
Mire figyeljünk, ha megbízható szolgáltatót avagy vállalkozást keresünk?
A felhasználók általában 3 esetben írnak visszajelzést ezekre érdemes támaszkodni. (Megkérik őket; Nagyon elégedettek voltak, Csalódtak a szolgáltatóban) Érdemes megnézni az adatlapról elérhető fotókat, mely származhat a tulajdonostól és azoktól a felhasználóktól is akik jártak a helyszínen. Magyarországon kevésbe elterjedt a belső 360 fokos képek használata, bár ez javuló tendenciát mutat. ☺ Főleg, a felhasználók által készült képek hitelesen be tudják mutatni a cég szolgáltatását, a helyszín hangulatát.
Egy-két perc időráfordítással megbízható partnert lehet találni, ezáltal el lehet kerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Utószó:
Amikor megbízható helyi vállalkozást keresek bármely témakörben akkor a következőt szoktam tenni:
Szolgáltatás nevére keresve megnézem a Google térkép találati listáját. A tartózkodási helyem alapján – vagy azon a környéken ahol járni fogok amikor igénybe akarom venni a szolgáltatást – picit ráközelítek a szolgáltatókra. A bal oldalon felsorolt cégek közül 4-5 csillagos helyszíneknél megnézem az értékeléseket és az ott készült fotókat. Nekem növeli a cég felé a bizalmat, ha jó minőségű képeket látok az adatlapon vagy virtuális sétával be tudom járni a helyet. Illetve ha van online időpont foglalás is a helyszínnek akkor azonnal időpontot is foglalok. Mivel ez egy ingyenes szolgáltatás amit mi magunk tartunk fent én is részt veszek a közösség építésében. Általában én is értékelem a szolgáltatót, hogy másoknak könnyebb legyen meghozni a döntésüket ha ugyan azt a helyszínt szeretné meglátogatni.
Köszönöm hogy elolvastad, és hogy a cikk megjelenhetett.
Illetve van olyan eset is, amikor fizetett kommentekkel turbózzák fel a vállalkozásokat, ezért lehet élni a gyanúperrel, ha egy vállalkozásnál pár értékelés van, és az minden 5 csillagos.
Ha sok hozzászólás van, akkor lehet megbízhatónak mondani az értékelést, de ha csak néhány van, akkor érdemes megnézni, hogy az értékelők hány értékelést adtak máshol. Ha csak ezt a vállalkozást (vagy esetleg egy-két másikat falból) értékelék, akkor esélyes, hogy ezek álértékelések.
Egy-két kiegészítést azért hozzá tennék:
– “Ha van releváns videód, azt a Google az első oldal harmadik helyére fogja betenni.”
Ez így nem igaz. Nincs garancia semmire, a videók pozíciója pláne nem fixen a 3. hely. Jó dolog és érdemes videókat csinálni, de ezt így nem lehet kijelenteni ettől függetlenül
– “Google az IP címed, vagy a telefonod GPS-e alapján a helyi szolgáltatókat javasolja, ráadásul kiemelt helyen, vagy az oldalsávban, vagy a találati oldal tetején, minden más előtt, maximum a fizetett hirdetések után”
Ez sem pontos. Sok esetben a “local pack”-nek hívott térképes találatokat megelőzik normál – organikus találatok. Van, hogy ez a 3-as térképes lista csak az oldal alján kap helyet, vagy épp nincs is ilyen az adott keresésre.
Ezzel együtt is persze érdemes a Google Cégem szolgáltatásába regisztrálni, csak pontosítani akartam a cikkben írtakat
Leginkább szállasokat szoktam így keresni, és az én módszerem a következő:
Csak a negatív értékeléseket olvasom el. Egyrészt időhatékonyabb, másrészt a pozitív az amúgy is jó lesz, ha odamegyek.
Nem foglalkozom az olyan negatív megjegyzésekkel, amik csak elvétve fordulnak elő. Amik többször ismétlődnek, azokra már odafigyelek. Fontos a stílus is, ahogy meg van fogalmazva, és szintén nagyon fontos a szállás/vállalkozás reakciója, ha van.
Eddig még mindig azt és úgy kaptuk, amit előzetesen elvártunk a helytől ezek alapján.
Létezik ilyen oldal?
Szolgáltatásnál már nehezebb a dolog, a jó szakember általában ajánlásra dolgozik, nem keresőn találja meg az ügyfeleit.
“A probléma csak az volt, hogy nem is létezett a valóságban, csak azt akarta a kitalálója bizonyítani, hogy nem megbízható”
Érdekes történet, kérlek, írd meg, hol van leírva.
A google olyan helyekre ker ertesitest ahol SZERINTE jartal. Vagyis ha megallsz pl egy uzlet elott megnezni egy erkezett uzetenet a telefonodon, akkor siman kerhet ertekelest arra az uzletre, mert azt hiszi hogy ott vasaroltal. Vagy ha van egy epulet elott buszmegallo, akkor siman rakerdez hogy az epuletben talalhato mondjuk etteremrol mi a velemenyed.
A pontokkal szinteket lehet lepni, ami utan kaphatsz pl. ingyen nagyobb Google Drive-ot, stb
A legjobb értékelési rendszere a booking.com-nak van, de jó az Amazoné, Tripadvisor-é is. Általában azok a jók, ahol egy-két bekezdésnyi szöveget rászánnak az értékelők, nem intézik el egy szavas büffentésekkel.
Előrebocsátom, hogy nem értek a lovakhoz és Google-hez sem 🙂
Egyrészt sokkal-sokkal több az információ, amit “át kell nézni” és szerintem az is lehet az okok között, hogy fent akarják tartani a gyorsaságot. És bizony sosem azt halljuk, hogy a google pontos, és kiad minden releváns találatot, hanem hogy gyors és minden keresőszóra hoz találatot.
Ami miatt szerintem nem nagyon erőlködnek a találati számokon az az, hogy a harmadik oldalig már nagyon kevesen lapoznak el. Ami/aki nincs az első oldalon, az nincsen.
Hogy ez mennyire szerencsés irány, az más kérdés, de a legtöbben bizony így használják a keresőt.
Három gondolatot engedjetek meg, amivel kiegészíteném.
1. Az amerikai szaklapban szereplő adatok nagyon érdekesek, de Magyarországon egyáltalán nem számítanak relevánsnak.
2. A 360 fokos fotók használata érdekes, de Google Cégem fiókban a külső képek mellett valami olyan képet érdemes megjeleníteni, ami egyedi és érdekes. A gyakorlati szakemberek is igazolják azt,amit a helyi idegenvezető programban láthatunk, hogy a külső fotók mellett az egyedi képeké a jövő + a véleményként hozzáadható 9 mp videóké.
3. A 360 fokos képeket bárki elkészítheti egy minőségi okostelefonnal is csak le kell hozzá tölteni a streetwiev applikációt a Google Play áruházból vagy az Applestorból
A Googlenek hatalmas, mintegy 5 éves előnye van a témában. A Facebook csak most eszmélt, és ki is hozta a Local nevű alkalmazását. Egyenlőre nem sok sikerrel, de a Facebookon a lokális közösségek nagyon fontos szerepet fognak kapni, a mikrolokalitás lesz az ő terepük, ahol támadhatják a Google-t, bár szerintem nem fognak dominálni.
Ami a véleményeket illeti. Van azért elég jó védelmi rendszere a térképnek, ha a vállalkozás birtokolja azt. Lehet jelenteni és le is szedik az irreleváns hozzászólásokat. És itt nincs könyörület, ha ott voltál az adatok szerint akkor marad a komment, de ha nem jártál arra akkor könnyű az eltávolítás.
Ha szeretnétek segítséget a lokális marketing témájában örömmel segítek, az országban az elsők között kezdtem el kutatni a témát és örülök, hogy egyre több cikk jelenik meg.
Jó lokális életet 🙂