Ez is a Revolut – az érem másik oldala

Sokan nagy rajongói a Revolutnak, aminek a legnagyobb oka az olcsó pénzváltási lehetőség a Revoluton keresztül.

Azonban ha valami olcsó, akkor annak mindenen spórolnia kell. Például a normális ügyfélszolgálaton. Nem csak a Revolutra igaz, de szinte az összes többi feltörekvő fintech cégre is, hogy ha problémád támad és nincs szerencséd, beleőszülhetsz, mire bármit el tudsz intézni. Mert az ügyfélszolgálat drága dolog, különösen a személyes ügyfélszolgálat. Ezt érdemes mindig szem előtt tartanod. Pénzügyi szolgáltatónál éppúgy, mint mondjuk egy fapados légitársaság esetében.

(A példa kedvéért köthettem volna nagyon olcsó utasbiztosítást egy hasonló, szerintem gyakorlatilag csak online létező angliai cégnél, de eszem ágában sem volt. Majd pont akkor nem érem el őket, amikor a világ másik végén valamelyikünket baleset ér vagy kórházba kerül, meg majd egy angol virtuális céggel vitatkozhatok, ha valami panaszom támad, mert ők nem akarnak valamire fizetni. Inkább fizetek évi 8-10 ezer forinttal többet a család után és bármikor felhívok egy nagy biztosító magyar nyelvű asszisztenciáját, amit három csörgés után biztos felvesz egy élő ember, akár hajnalban is.)

Minden banknak kötelessége beazonosítani az ügyfelet egy bizonyos összeghatár felett és nincs is ezzel semmi gond, a pénzmosás miatt van erre szükség.

Azonban a Revolut ezt igen furcsán csinálja. Boldog-boldogtalannak megnyitja a számlát minden adategyeztetés nélkül, majd egy teljesen váratlan pillanatban zárolja a hozzáférésedet és utána pisloghatsz, mint hal a szatyorban.

A zárolást követően olyan dokumentumokat kér be, amikhez joga se lenne, mint a fizetési papírjaid meg a bankszámla-kivonatod. Miért is? A személyim miért is nem elég neki? Főleg, hogy csak bankkártyáról vagy bankszámláról tudom feltölteni a Revolut számlámat, ergo készpénz mosása egyáltalán szóba sem tud kerülni.

Ha szerencséd van, hamar visszaállítják a számládat. Ha nincs? Nos, akkor így jártál. Panaszkodni nincs nagyon hol és kinek. Akkor várj türelmesen.

Szóval ez az érem másik oldala, ezt tartsd szem előtt. Olcsó húsnak sajnos tényleg híg a leve. Amivel nincsen baj, ha tudsz róla és felvállalod ezeket a kényelmetlenségeket a kedvező díjakért cserébe.

A Revolut vállalkozói számla is jó dolog, ha havi 2-3 bejövő tételed van, de egy komoly cég komoly számlaforgalmát nehogy rábízd egy virtuális cégre.

Update: Sokan írják a hozzászólásokban, hogy nekik nincs bajuk és különben is, Feri a balek, hogy nem tudja, hogyan lehet kicselezni a botokat és élő emberrel beszélni. Felteszem a kérdést, honnan kellene tudnia és egyáltalán miért kell cselezni, ha segítségre van szükségem? Miért nem akarja a cég, hogy mindenki eljusson élő emberhez és miért nem fontos neki, hogy minden panaszt és problémát minél gyorsabban megoldjon? Miért nincs a cégnek százezernél is több magyar felhasználó után magyar nyelvű weboldala és ügyfélszolgálata? (Tényleg akkora hanyatt esés lenne egy weboldalt és néhány dokumentumot lefordítani magyarra? Egy egyetemista százezer forintért megcsinálná és ebben már a weboldal szerkesztése is benne lenne.)

Miért nincs magyar nyelvű ügyfélszolgálat Budapesten, ahová szükség esetén be lehet menni és normálisan kezelik az ügyfelek panaszait? Hogy miért? Mert pénzbe kerül. Sok-sok pénzbe. Ezért tud olcsó lenni a Revolut, de ez is az árnyoldala. Ettől még használjuk és szeretjük, de erről érdemes tudni.

Egyébként meg ez a random letiltás dühítő, értelmetlen és érthetetlen. A Transferwise-nál kaptam egy értelmes levelet, hogy kedves ügyfél, a törvények miatt ezer euró felett be kell téged azonosítani. Ezt az utalást még elküldjük(!!!), de lécci ezt és ezt töltsd fel, mert egyébként nem tudunk továbbra szolgáltatni neked. A Paypal írt egy levelet, hogy ha készen állok, akkor ő most levesz a számlámról száz forintot, írjam be az online banki felületről a levonásnál megjelenő négyjegyű kódot. Szóval lehet ezt értelmesen is csinálni, nem úgy, hogy az egyik vásárlás közben egyszer csak meghal a kártyám néhány napra vagy hétre.

Feri is pórul járt a Revoluttal, következzen az ő levele.

Rendszeresen olvasom a blogot, köszönet érte. Itt ismertem meg a Revolut kártyát és használtam cirka 3 hónapja nagy örömmel, idehaza és külföldön egyaránt. Még a fiamnak is beszereztünk egyet, ami remekül működött például Angliában, az app lehetővé tette hogy real time lássuk hol költ, van-e elég pénze.

Szóval alapvetően egy nagyon elégedett Revolut használó voltam egészen a tegnapi napig. Egy pizzát vettem volna egy plázában ahol egyébként rendszeresen vásárolok, a kártya visszautasításra került.

Gyorsan kifizettem készpénzben, majd megnéztem az appban hogy mi lehet a gond. Az appba belépve az accountom adatai helyett a következő üzenet fogad:

“Szükségünk van néhány további adatra
Bocsánatot kérünk a kellemetlenségért, de mielőtt újra működhetne minden, egy kicsivel több információra van szükségünk. A folyamat felgyorsítása végett készülj fel rá, hogy el tudj küldeni pár egyszerű igazoló dokumentumot, például a havi munkabér elszámolásodat vagy a banki kivonatodat. Ne aggódj, mindent titokban tartunk, amit elküldesz”

Egyetlen lehetőségem van, egy “Csevegés velünk” gomb, ami egy chatbottal történő beszélgetést kezdeményez. 24 órája bármilyen kérdést teszek fel, hogy pontosan mi történik, mégis milyen dokumentumokat küldjek el egy bot válaszol valami véletlenszerü szabvány üzenettel (aminek van vagy köze a kérdéshez, vagy nincs), de még bot létére is van hogy fél órát kell várni a válaszra – gondolom ezzel próbálják még élethűbben eljátszani hogy valójában egy élő emberrel beszélek…

A válaszok egyébként kb annyiról szólnak hogy a számlám zárolva lett, mert gyanús volt, de semmilyen egyéb tájékoztatást nem áll módjukban adni, se azt hogy miért, se azt hogy kb meddig várjak, se azt hogy egyáltalán elkezdtek e ténylegesen vizsgálni már valamit vagy csak le lettem zárva azt kész.

Próbáltam őket telefonon is elérni, sikertelenül, fel se vetté vagy csak rögzített üzenet.

A neten kutakodva érdekes cikkeket találtam (revolut account lock a gugliban), ahol tömegével írnak hasonló esetekről, és a legrosszabb hogy mindenki teljesen tehetetlen, a Revolutot elérni nem lehet, jelenteni őket tisztességtelen eljárásért szintén nem egyértelmű hol lehet.

Konkrétan most nekem sincs ötletem, mit lehet kezdeni velük.
Furcsa az egészben hogy bűnösnek vagyok titulálva bármilyen bizonyíték nélkül, hogy a Revolut elérhetetlen, hogy milyen alapon kérnek tőlem banki bizonylatokat MÁS bankszámláimról, vagy akár a fizetésemről…

Egy viszonylag friss cikk arról, hogy egy Londonban élő újságíró hogyan NEM tudta elérni a Londoni székhelyű revolutot egy hasonló esetben….

https://www.zdnet.com/article/revoluts-clumsy-automated-fintech-bank-compliance-results-in-frozen-accounts-and-lack-of-customer-service/

Most hogy nagy dirrel-durral elindult az üzleti vállalkozói számla, érdekes lehet egy vállalkozást futatni úgy, hogy esetleg minden indok nélkül a számla meghatározatlan ideig elérhetetlenné válik, a megoldás kezdeményezésének lehetősége nélkül….

Share

152 hozzászólás

  • NikM
    A “rendes” bankról… OTP: A fennmaradó lakáshitelemet ki akartam fizetni 1összegben. Mondta az OTP, hogy x az összeg, amit aznap(!) kell befizetnem. Be is fizettem a kért összeget, de közben átnéztem a szerződést kifizetéseket, stb és nekem más jött ki… csak 1MFt volt a difi, mármint annyival kevesebbet kellett volna fizetnem. Nem kis utánajárás, telefonálgatás, fenyegetőzés kellett részemről, mig visszaadták a pénzem. Ha nem szólok és nem járok utána, simán benyelik… Szóval ez egy “rendes” bank? Mellékesen a számlához tartozó telefonszámot szerettem volna megváltoztatni (amire az sms érkezik… kód, stb.). Azt mondták, hogy netbankban megoldható. Átírtam, nem működött. Bementem a fiókba személyesen, átírattam ott (is)… Azóta hol a régi, hol az új számra érkezik az sms.. elég kellemetlen. A Raiffeisen Bank APPja meg évek óta rosszul, hibásan működik. Ez is egy “rendes” bank…
  • vitathatatlan
    Másfél éve használom, szuperjól működik. Bármikor kellett az ügyfélszolgálat, akár bottal beszéltem, akár liveagent volt, mindig megoldották. Tavaly szüntettem meg az Erste számlám, megváltás volt. Az ügyfélszolgálat ótvaros zenéjét 25 percig kellett hallgatnom, amikor meg személyesen mentem be ügyet intézni, az ügyfélszolgálatos hölgy a kérdésemre úgy válaszolt, hogy kinyomtatta a kb. 120 oldalas ÁSZF-et! Ha ilyet mesélne nekem valaki, nem hinném én, de velem megtörtént hálistennek. Meg amikor utaltam külföldre eurot akkor 9 eur volt a díj, csodás! Ezek mellett ha egy ingyenes szolgáltató nem működik tökéletesen, akkor leszarom, még azt is ha napokig nem férek a pénzemhez. Azt se felejtsük el, hogy valahol el kell kezdeni, a Revolut nem 50 éves banki szolgáltató, ellenben a “jó” öreg bankok akiknek jó sok tapasztalata van, szánalmasan szarul működnek elég gyakran.