Gergely írta, hogy ma van az utolsó nap, amikor még olcsóbban vehetsz budapesti jegyeket. Ha jársz egy automata mellett, ma még 3.000 forint a 10 darabos gyűjtő, holnaptól már 4.000 forint lesz.
Ha nem jársz automata mellett, a BKK appban is tudsz vásárolni, bár ott tízes gyűjtő pont nem kapható. Viszont egy évig visszaválthatóak a jegyek, ha nem használtad őket.
A leírás szerint egy évig érvényesek a jegyek, úgyhogy érdemes lehet bevásárolni néhány hónapra elegendőt.
Én az appot használtam oda vettem sokat. Az gondolom bármeddig érvényes, vagy?
A pénzt levonta az app., de a jegy még nem jött meg. Remélem nem terheltük túl a rendszert. 😀
Vagy ott a BKK GO, ha nem akarsz ezért kimozdulni. 🙂
Szerencsére csak heti 1 szer kell bejárnom a munkahelyre, a bérletről is átszoktam a jegyezésre. Nagyon megérte nekem. Aki hasonló cipőben van, még tényleg ma menjen bevásárolni, én több tízezer forintért vettem. Kockáztatok. Ha fél évig kitart akkor nullán vagyok, ha több ideig akkor nyerek a bérlethez képest.
Pár perc mire megjön az app-ba a jegy. Szerintem az is egy évig érvényes, de ott 350 egy jegy. A tömb most 300 és 400 lesz.
Most már azt írja az app, hogy az online fizetés szünetel, úgy látszik sokan akartak az utolsó órákban feltankolni még az olcsóbb vonaljegyekből és nem bírta a terhelést a rendszer. Kár érte.
index.hu/belfold/2023/08/09/bkk-budapestgo-jegyautomata-jegyvasarlas-aremeles-kovacs-bendeguz/
Home office miatt nekem már nem éri meg a bérlet, az a havi 4-5ezer forint spórolás is számít.
Korábban átszállójegyből, most pedig gyűjtőjegyből is bespájzoltam annyit amennyi biztosan elfogy érvényességi időn belül.
Fénytől, hőhatástól óvandó
A mobilos appba is megoldhatnák a kedvezményes gyűjtőjegyet.
Mondjuk hozzáteszem a mobilosappos utazást magam részéről nem találom felhasználóbarátnak, főleg csúcsidőben elsőajtós felhasznalasnál.
Ma vettem 10 darabot, de nincs rajtuk lejárat.
Eddig is pofátlan drága volt a vonaljegy, most dobtak rá 30%-ot.
VBA: a mobilappban vásárolt jegy 1 évig érvényes.
(Most vettem én is 2x9-et és a részleteknél írja, hogy érvényességi idő 2024. aug. 30.)
Nagy kár, hogy amikor Szegeden drágult kb. ugyanilyen mértékben a jegy (igaz két lépcsőben), akkor nem szólt senki :/ (3050 volt, 1 éve 3600, év eleje óta 4000 a gyűjtőtömb).
Az online fizetés szünetel, tájékoztatott a BKK, amikor próbáltam kifizetni a jegyeket…
Nekem még működött fél órája....
@mz-x Ez elég nagy tévedés. 2013. január elsején lett 350 ft a jegy, ami 1,2 eurót jelentett. Most 450 ft lesz, ami 1,2 eurót jelent. Semennyit nem dobtak rá, pont ugyanannyi lesz, mint 10 évvel ezelőtt.
Amin fel vagy háborodva, azt a forint értékvesztésének hívják, nem jegyárnak.
@zemplenyi-monika
"úgy látszik sokan akartak az utolsó órákban feltankolni még az olcsóbb vonaljegyekből és nem bírta a terhelést a rendszer."
Ekkora az elérése a Kiszámoló blognak!
@mz-x általános szabály, hogy árváltozástól számítva 1 évig érvényesek. Ezért nem írják rá.
Én most vettem 1/2 9-kor. Utána mondjuk lefagyott az app. Mikor újra indítottam, kiírta, hogy az online fizetés szünetel, és ne próbáljak vásárolni. De a jegyek már ott voltak, tényleg 1 évig ok: 2024.08.31. 20:30.
Ami a papír jegyeket illeti: pár hónapja vettem "gyűjtőt". Automatából nyomtattam. 2 helyen tároltam, sötét száraz helyen mappában és fóliában is. Ma tulajdonképpen már nem lehet látni semmit rajta a fémcsíkon kívül. Ez vajon meddig érvényes? 🙂
@mz-x Követed az üzemanyagárakat, béreket? Taxi, saját kocsi, bérelt kocsi, de lassan egy bringa fenntartása is többe kerül. Ez az ár igazából nagyon is méltányos, a szolgáltatás pedig a sok kritika ellenére bőven jó! Lázadni divat lett, pedig itt az a meglepő, hogy csak ennyi és csak most került rá sor.
A Simple Appban meg lehet venni 350-ert, most vettem 10-et (21:30)
@mz-x Ha szerinted a kevesebb mint 1 euró drága akkor nézz körül más európai városokban. Most így Koppenhágát, Münchent, Londont néztem meg. 3 euró fölött vannak az 1 zónás egyszeri jegyek. Mész 5 megállót a metróval és fizettél 1000 forintot.
Annak idején meg telefonkártyákat vettünk amikor 5ről 10re emelkedett a percdíj. Tudjátok amiket a kártyás fülkékben lehetett használni.
Vettem párat én is még gyorsan, köszi a tippet!
Csatlakoznék azokhoz egyébként akik szerint a BKV nem drága a nyújtott szolgáltatáshoz képest. Európai szint szerintem megvan, jártam én már nyugatabbra olyan fővárosban ahol gyengébb volt a tömegközlekedés... Egyedüli probléma vele az elavult jegyrendszer, na meg az utazóközönség egy apró, de annál meghatározóbb része, attól tartok utóbbiról viszont nem a BKV tehet... (Bár igazán rakhatnának már végre automata kapukat a metrólejárókhoz mint nyugaton, hogy legalább a peronra ne jussanak le a kannibálok).
Ideje volt felemelni az árát, nevetségesen olcsó volt már. A budapesti tömegközlekedés más nagyvárosokhoz képest egyáltalán nem rossz, pl. a rómainál vagy a londoninál sokkal jobb. A belvárosban pedig kitűnő és az éjszakai járatok rendszere is jó.
Drága a BKV is, csak nem a használók fizetik ki, hanem az összes adófizető.
Nem jó az irány. Az ingyenesseg felé kellene menni sztem, hogy az emberek motivalva legyenek, hogy kevesebbet használják az autot, ehelyett emelkedik...
Persze tudom, hogy a bérlet felé akarják terelni az embereket, de vannak akiknek nem éri meg a bérlet ha alkalmi jelleggel bkvznak.
@_KBandi_ Csakhogy az általad említett városokban a fizetések is jóval magasabbak. Így nézve tehát olcsóbb is utazni ott..
1000 forinttal emelik a gyűjtőjegy árát, és az amúgy a kommentek alapján hétszámjegyű összegeket kereső és ebből havi többszázezer forintokat félrerakó polgártársak hanyatt-homlok szaladnak négyezer helyett háromezer forintért BKK-jegyet venni. Nem semmi spórolás 😀
10 éve volt drága nem most lesz az. Az utóbbi 10 évben megnégyszereződött a keresetem a jegy meg 30 százalékot drágul.
Azért az is érdekes, hogy ekkora roham lett a cikk után / az utolsó pillanatban. Amúgy nem gondolnak rá az emberek? Én 1-2 hete megvettem, volt rá idő bőven.
Egyébként az idő alapú jegyek így még jobban megérik, hogy nem drágultak.
Azért beszarás, hogy Bp-en hőzöngenek a 450 Ft-os jegyárnak... Így is baromi olcsó a tömegközlekedés ott, az adófizetők kipótolják...
Hagyjuk mar ezt a mashol sem olcsobb sz@r dumát. Senki le sem sz@rná ha 3 eur lenne, ha kozben nettó millió folott lenne az atlagbér. De amig a fizetések nem hogy nem erik el, de meg sem (fogjak soha) közelítik a Ny-Európaiakat, addig minden termek/szolgaltatas árának bárminemű emelese a nagy tobbsegnek fáj. De hat ugye kinek mit intez/ett a kormanya...
Még így is olcsó szerintem. 🙂 A bérleteket is emelni kellene, teljesen mindegy, hogy közvetlenül fizetem ki az árát (megveszem), vagy közvetve (adó).
@orok-korok
De igen, a bkv tehet róla, mert hagyja őket garázdálkodni. Az ellenőr hozzájuk sem mer szólni. Évek óta nem ülök le semilyen járaton sem, mert nincs kedvem bolhát hazavinni. A fél évtizedig tartó felújítások is hozzák az európai színvonalat meg a pótlóbuszos bohóckodás.
Van egy csoport ahol ellenőrök görény húzásait írják le, zárt woltos zsatyorért büntetnek, szeptember elején diáknak álcázzák magukat, stb 😀
Kb. egyharmad fentartási költség jön be a jegyekből, én kirúgnám az összes ellenőrt, leszerelném az automatákat, bezárnám a bkk központokat, aztán menjen ingyen az egész. Pár milliárdot még beleöntenek aztán kit érdekel. Teljesen elfogadott, hogy veszteséges.
Londonban odaérinted a kártyád 1.75£-ért és egy óráig annyit mész amennyit akarsz, azzal amivel akarsz. nem kell újat lyukasztani minden átszállásnál. Nehogymár nyugateurópai árak legyenek a balkánon.
@_kbandi_ amatőr. Mi azokat gyártottuk, nem vettük. 🙂
+1 a BKK színvonalára, pozitív értelemben.
Én aztán tényleg mindenhol ott vagyok, ahol szidni kell valamit, ami rossz ebben az országban, és az amúgy tényleg a dolgok 90%-a. De a BKK-ra egy panasz szavam nem lehet, persze engem is zavarnak apróságok de ez semmi a hozzáférhetőségéhez képest. Teljesen és alaposan átszövi Budapestet, sűrűn jár, és nagyon sok opciód van éjszaka is. Néha túlzsúfolt, ez engem is zavar, de azzal alig lehet kezdeni valamit; a problémás utazókról pedig @orok-korok már elmondott mindent. Lehetne szolidáris, támogató, felkaroló társadalmat építeni, de a többség itthon beéri a balkáni bestializálással, hát íme az eredménye, semmi látnivaló.
Én amúgy havi bérlettel járok, abszolút megérős, egy percig nem gondolkodok rajta egy hónapban se.
@hagyatekos
Amíg egy fakuló jegyen/bérleten a QR kód leolvasható, addig a BKK ügyfélszolgálatokon díjmentesen kicserélik.
Ha viszont már olvashatatlan, akkor a jegy beazonosíthatatlan, érvénytelen.
@umate akkor írják rá ezt. Én se tudtam régebben, a jegyellenőrök mondták a metró bejáratnál, hogy beengednek, csak tudjak róla, hogy már nem érvényes a régen vásárolt jegyem.
@roland
"Mondjuk hozzáteszem a mobilosappos utazást magam részéről nem találom felhasználóbarátnak, főleg csúcsidőben elsőajtós felhasznalasnál."
Főképpen bérleteknél jön ki, hogy míg egy papíralapú bérletet elég csak felmutatni, addig az e-bérletnél még a leolvasással is bajlódni kell. Ha mindenki ezt használná, már érezhetően lassabb lenne az utasáramlás, többet állna a busz a megállókban. Ráadásul utóbbinál az utas viseli az esetleges technikai malőrök kockázatát (nincs térerő, az ellenőrző háttérrendszer épp leállt stb).
Más fővárosokban az időalapú e-jegyek és az e-bérletek esetén nincs minden felszállásnál leolvasgatás, az app az érvényesség ideje alatt az adott napra szóló, járműtől független animációt jeleníti meg, elég azt felmutatni.
@norb Amikor Szegeden emelkedett a jegyár, hetekkel előre megjelent a helyi sajtóban, pontosan leírva, hogy milyen lépcsőkben fog mekkorát emelkedni (a második lépcső előtt tehát hónapokkal.) Nem egy nappal előtte.
Persze azonnal volt, aki ráugrott, hogy dehát Pesten 350 csak és a többi. Most nem lesz miért panaszkodni.
Igazából meglepő, hogy ilyen sokáig tudták húzni az emelést a vidéki városokhoz képest.
Panaszkodtok itt a 4.000 forintos tömbjegyre. Debrecenben már május 1. óta 4600 Ft.
És NINCS visszaváltás. Csak érvényes árú jegyre beváltás a különbözet megfizetésével.
Aki szidja a Budapesti tömegközlekedést annak mondanám, hogy az egyetlen dolog amiben vezetünk európában. Nem picit jobb mint bármelyik európai nagyváros, hanem etalonnak számít. Hozzánk járnak külföldi nagyvárosok szakemberei tanulmányozni, tanulni.
Erre az egy dolgora legalább büszkék lehetünk...
Gyorsan vettem 6 jegyet, de láttam a cikk tegnapi
@mocskos-bkv Tehát Londonban 780 ft a 60 perces jegy. Nos, Budapesten 750 ft a 90 perces jegy, és ugyanúgy nem kell újat lyukasztani minden átszállásnál. Londonban több, mint másfélszer annyiba kerül, mint Budapesten. Közben a dízel ugyanannyi, a buszok, metrók, villamosok beszerzési ára ugyanannyi, alkatrészek ugyanannyi. A költségek közül egyedül a munkabérek alacsonyabbak Budapesten, kb. a londoni fele. Tehát akkor mit is akartál mondani? Hogy egy átlag londoni fizetésének kisebb részát teszi ki a jegyár? Tényleg így van, de mint látod, nem azért, mert olcsóbb a londoni ár, vagy alacsonyabb a költség, hanem azért mert Budapesten sokkal rosszabbul keresnek. Ez nem a bkv miatt van.
@peetki: erre van valami forrás?
Azért az eléggé abszurd, hogy tíz éve nem emelték már a pesti bérlet árát. Én még 15ezret is szívesebben fizetnék érte , ha tiszta, hajléktalan-mentes bkk járatokon utazhatnék.
Azt én is aláírom hogy jegy vagy bérletár/járatszám, lefedettség téren vidéken tényleg rosszabb a helyzet.
Régen bérletem volt de Covid és home office miatt a jegy éri meg. Kár hogy még mindig a automatából vásárolt egyszerhasználatos papírfecni a kényelmesebb.
Egy lecsippantható kártya, amit ha akarna az ember mondjuk karkötőre, óraszíjra akarmire rögzítve könnyen előkapna ha kell praktikus lenne.
Ez a RIGO viszont úgy tűnik már sose lesz bevezetve.
Tényleg a bérletet is elsőajtós járaton mindig kezelni kell? Ennek mi értelme van?
Most bejött az NFC, de már ilyen panaszt is láttam
hogy amíg valaki odatartja a mobilját takarja a másik címkét a QR kóddal.
A papirjegyet néhány vegyszer is fakithatja.
Szóval se fény se hő se nedvesség se ilyen vegyszerrel kezelt bőr vagy műanyag se érjen hozzá.
Lehet cernakesztyűben lenne szabad csak fogdosni
@Lc:
Hogy a sajtóban megjelent-e korábban azt nem tudom (nem figyeltem, mert nem érint a jegyár) de azért itt is lehetett már tudni egy ideje:
bkk.hu/hirek/2023/07/valtoznak-a-bkk-jegyarai-meg-jobban-megeri-berletet-vasarolni.10576/
@mgpx
Az igaz, hogy több fővárosban az időalapú jegyet nem kell minden átszállásnál beolvasni de az más, mert ott az egy órás jegy egy órás utazásra érvényes.
A BKK-nál nem, mert a fél órás jegy ideje újraindul minden beolvsásnál.
Így simán eljutok Csepelről a Keletibe egy fél órás jeggyel busz-hév-villamos-metró átszállással is akár. Minden újrabeolvasással újra indul a fél óra.
@happy:
Ennek azért nézz utána, mert hivatalosan nem így van.
A fél órás jegy az első beolvasástól számítva fél óráig, akárhány átszállással használható, de csak fél óráig érvényesíthető újra. Vagyis az első érvényesítés után 29 perccel még érvényesíthető, és az azon az utolsó járművön a fél órán túlmenően is végig lehet utazni. De az első beolvasás után 31 perccel már nem érvényesíthető újra.
Ha nem így működik, hanem úgy ahogy leírtad, az egy hatalmas hiba a rendszerben.
@happy
Az utazási feltételek szerint a 30 perces BKK jegy érvényességi ideje az első érvényesítéstől számítandó, ugyanakkor ezen időablakban megkezdett utazás befejezhető akkor is, ha túlnyúlik az érvényességi időn. Átszállásnál azért kell újra érvényesíteni, hogy igazolható legyen, hogy az utazást még az érvényességi időn belül megkezdték.
Külföldön inkább az a gyakorlat, hogy az utazást az érvényességi időn belül be is kell fejezni, ezért nem kell ott mindig újra érvényesíteni
@mocskos-bkv London - tévedés. 2.80 csak 1-2 zónában (belváros) és csak 1 útra: metrón bemész, csippentesz, kijössz, csippentesz. Ez került 2.80-ba. 2.70 ha 9:30 és 16:00 előtt csippented mindkét pontot. A maximum napi költség - ha mindig ugyanazzal a bankkártáyval csippentesz, minden úton, akkor 8.10, 1-2 zónára. Ha kintebb is csippentesz, 14.90 a napi maximum 6-os zónáig, 9-esig (teljes London) 21.90. Ha nem bankkártyát használsz, hanem travelcardot (papírkártyát), akkor 27.20 a napi díj teljes Londonra.
tfl.gov.uk/fares/find-fares/tube-and-rail-fares/caps-and-travelcard-prices?intcmp=54720