Itt az új villanyautós pályázat
Megjelent az idei villanyautós pályázat kiírása, ami nagyban hasonlít a tavalyihoz, azonban vannak fontos különbségek is.
Az első legfontosabb különbség, hogy vállalkozók és vállalkozások nem vehetnek részt benne a kiírás szerint, csak természetes személyek és civil szervezetek.
Másik nagyon fontos különbség, hogy tanulva a tavalyi helyzetből, amikor is mindenki pályázott, akár vett később autót, akár nem, most először kell megrendelni az autót és utána lehet pályázni. Idézem:
“A gépjármű megrendelése feltétele a pályázat benyújtásának, mely nem lehet korábbi, mint jelen pályázati kiírás megjelenésének napja. A gépjármű megrendelése és a pályázat befogadása nem jelenti a támogatás automatikus odaítélését.”
A keretösszeg 3 milliárd forint, ez várhatóan 1200-2000 pályázatra lesz elég.
A 2,5 milliós támogatás megmaradt, a felső határ 12 millió forintra módosult. Felette 15 millió forintig 1,5 millió forint a támogatás, ez jobb, mint tavaly. Hétszemélyes autóknál 14 és 17 millió forint a határ.
Részletek a fenti linken, a pályázat első egymilliárd forintja június 14-én reggel nyolckor indul. Mivel tavaly az első nap délre elfogyott a teljes egyéves keret (később némileg megemelték, hogy jusson mindenkinek az első napra), ezért írd fel a naptáradba, ha te is szeretnél támogatást kapni. (Állítólag aki már egyszer kapott támogatást, az hátránnyal indul, ilyenkor érdemes a házastársad nevében pályázni. Ez nincs leírva sehol, de a hírek szerint tényleg így van.)
Szerencsére most három hullám lesz, augusztus 09 és október 11-én is újra nyitják a pályázatot, alkalmanként 1 milliárd forint a keret.
Na, végre, így talán nem fogja mindenki igényelni anélkül, hogy később autót venne. Köszi, ezen átsiklottam.
Azert aki megrendeli az autot hogy tamogatassal majd joaron lesz es nem kapja meg hanem fizetheti a teljes arat az eleg szivas.
Ha valakit érint/érdekel, írjon rám Linkedinen (Vicei)
A civiles csak péntekig él, tegnap vettem észre…
8 év garancia van az akkumulátorra.
“Dacia Spring is guaranteed for 3 years and 100,000 kilometers for all parts, and 8 years and 120,000 kilometers for the battery.”
(forrás: easyelectriclife.groupe.renault.com/en/expert-view/dacia-spring-makes-electric-mobility-even-more-accessible/)
>Továbbra is nagyon szomorúnak tartom, hogy ahelyett, hogy a szegényeket segítenénk abban, hogy 10-15 éves első autót (vagy a kevésbé szegényeket abban, hogy 5-10 éves első autót) vegyenek
Jó sokat segítenéd a szegényeket, alájuk tolnál valami bontószökevényt, aminek a fenntartására nem lenne pénzük. Persze ha ki akarod irtani őket, a magyar közutakból pedig Mad Max díszletet csinálni, akkor ez egy zseniális ötlet.
Szerintem az vegyen autót, aki fent is tudja aztán tartani. Bármilyen állami támogatás a vételárhoz csak lejjebb viszi a beszálló küszöbét, még több balek fog veszélyes ronccsal furikázni aztán az amúgy is tömött magyar utakon.
Ha szigorúan nézem, még az elektromosok támogatása a legkevésbé káros. Azok még így is drágák, ami egyfajta cenzus, fenntartásuk olcsó, illetve nem lesz belőle sok új autó, se kipufogógáz az ablakom alá. Az “csak” pénzkidobás.
15 éves autót ne vegyen senki, inkább költözzön el vagy válassza a tömegközlekedést, bringázzon, stb. Mindenki jobban jár.
Bőven lenne helye ennek a pénznek máshol is.
Vicc ez az ország… 🙁
A konstrukció lehetne szerződéshez kötött: megrendeli a kocsi, leadja a régit (nem eladja, hanem bontó!), van egy garantált támogatás (pl: 2m Ft) és a projekt összeg időszakos felosztása (6 hónapod van rá) során kiderül, hogy 2 vagy 2.7m Ft lett a támogatás. Pont olyan talált pénz a 700k mint a többi. (Természetesen a kocsit úgy veszed meg, hogy elég neked a 2m Ft vagy kevesebb is, azaz nem az olcsóság miatt teszed meg, hanem mert van pénzügyi terved havonta és 5 évente egyaránt).
Románoknál egy kupont kap, aki a régi, lepusztult autóját elviszi a bontóba, és ezt a kupont át is ruházhatja másra. Az átruházhatóság azért jó ötlet, mert akinek bontóérett autója van, az valószínűleg nem maga venne vadiúj autót, ellenben eladja a kupont egy olyannak, aki azt venne, ő meg vesz egy közepesen régit, így mindenki jól jár, és jelentősen javul az autóállomány kora, állapota is. A városi levegő szempontjából egyébként többet is érne, ha a legrégebbi, legrosszabb példányok kopnának ki, mint ha a tehetősebbek a másodlagos benzines autójukat cserélik elektromosra.
2021-05-17 at 21:34
Akkor kb az egész autósújságíró szakma tévúton jár, ha neked van igazad
Pont ugyanez volt a Skoda Citigo-val: volt belőle pár száz darab, amit valószínűleg a cég bennfentes alkalmazottai és pár influenszer vitt haza.
Ezek az autók álcázott reklámok. Valamit csökkentenek a cég EU-s kibocsátási büntetésein, sokan felkeresik a weboldalukat miattuk, de nem kaphatóak. De eszük ágában sincs nagy szériában, bárki számára megvehető autóként előállítani, valószínűleg azért, mert így is sokat buknak minden példányon.
Magyarán: sajnos nem, nem fogsz 4 millióért új elektromos autót venni.
Elektromos robogora nem is lehet pályázni ezekszerint? Mintha a legutóbbi pályázat alapján lehetet maganyszemelyeknek is 550 ezer értékig. Várható a későbbiekben ilyesmi? Jelenleg sajnos csak vállakozások számára lehet…
De a bejegyzés szuper, köszi, a támogatás is jó, hajrá azoknak, akik ki akarják/tudjákhasználni! Az irigyeknek meg nyazsgem.
A burkolóm havi 1 misit keres.
Fogjátok meg a glettvasat oszt dolgozzatok.
youtube.com/watch?v=aug3gQdcLWY
Bár sok ország az atom ellen van azt ne feled, hogy jó néhány meg nem. Vagyis aki épít az majd el is ad.
Ezek mellé hozzáadódik még az energia mixben a megújulók, amik szintén nőnek és haladnak előre, elsősorban a napenergia hasznosításé (szerintem) a jövő ezen a téren.
De amúgy amíg van értelmes módon, és áron kitermelhető fosszilis, az is nagy mértékben jelen lesz.
Az aggodalmaid amúgy szerintem is jogosak, el tudok képzelni olyan állapotot, amik egy hosszabb energia és ezzel együtt gazdasági válsághoz vezet. Reméljük nem sakkozzák el magukat azok a fejlesztési/gazdasági/politikai szereplők akik próbálnak (?) egy békés és csendes átmenetet végrehajtani a fosszilisből a megújulók felé, ezzel együtt átmentve magukat is az új rendszerbe.
Az a baj, hogy rossz irányból közelíted meg a kérdést. A kérdés ugyanis úgy hangzik, hogy miért vegyünk el mindenki mástól, beleértve a még gyerekvállalás előtt állókat, szingliket, gyerektelen párokat, már kirepült gyerekeseket, stb., stb., hogy odaadjuk azoknak, akik amúgy nem is kimondottan rászorulók. Ráadásul ez a fajta újraelosztás kétszer történik, hiszen az ingatlanárakra is erős hatással van. Szóval a kérdést úgy teged fel, hogy mennyi pénzt adnál a szomszédodnak azért, hogy gyereket vállaljon, akár úgy, hogy azt a pénzt a te gyerekeid elől veszed el. Mert minden mérlegnek két oldala van.
Attól tartok, mindezzel együtt az ésszerű mértékű épület szigetelés, plusz hazánkban a közösségi közlekedés újbóli felfejlesztése (a 20, 30, 40 évvel ez előtti szintre!) szinte elengedhetetlen feltétele annak, hogy az utolsó előtti mondatod szerinti helyzetet elkerüljük. Én továbbra is vallom: ha sikerül minden technikai feladatot megoldani, a (bel)városi tömegközlekedés az elektromos (busz)járművek elterjedésének egyik nagyon ígéretes terepe.