Kerékpárbiztosítás
Az előző, cargo kerékpárokról szóló cikk hozzászólásaiban lett megemlítve az Aegon kerékpárbiztosítása.
Mivel sokaknak jól jöhet, ezért utánaolvastam, vajon érdemes lehet-e ilyet kötni.
Az árakat itt találod, három csomag van. A középső csomag évi 9.240 Ft-ért 150 ezer forintig biztosítja a kerékpárt lopás, elemi kár és törés esetére. (Ha a törést másik járművel való ütközés okozta.)
A maxi csomag ugyanezt tudja 250 ezer forintig évi 11.220 Ft-ért. (A legkisebb csomag 50 ezer forintig szól évi 4.620 Ft-ért.)
A biztosítás nem olcsó, azonban ha belegondolsz, ha csak 15-20 évente lopnak el tőled egy kerékpárt (vagy töri össze alattad egy másik jármű), már nullszaldós vagy. Aki sokat használja a kerékpárját és sokat hagyja az utcán, mert mondjuk azzal jár dolgozni, esetleg lopással fertőzött területen él, annak megérheti ez a biztosítás.
Amire figyelj:
– Csak akkor fizetnek szabadtéren történő lopásnál, ha nappal kevesebb mint 10 órára kötöd ki egy nem mozdítható tereptárgyhoz a kerékpárt. Ha éjszaka az utcán hagytad, arra nem vonatkozik a biztosítás.
– Csak eredeti számla felmutatása esetén fognak fizetni. Vagyis ha a kerékpárod használtan vetted, vagy már nincs meg az eredeti számlája, akkor felesleges ilyen biztosítást kötnöd.
– Csak 10 évnél fiatalabb kerékpárt lehet biztosítani.
– Elektromos kerékpár nem biztosítható.
– A csomagtartó, világítás, kosár, utánfutó, kilométer-óra és egyebekre nem terjed ki a biztosítás, csak magára a kerékpárra.
– Öt éves korig újkori árat fizetnek, felette évi 7% értékcsökkenéssel számolnak. Természetesen hiába kötöttél nagyobb biztosítást, maximum a vételárat kapod vissza.
– A maradványértéket azonban levonják, ha nem tűnt el teljesen a kerékpár. A legkisebb csomagnál nincs részfizetés, ott csak akkor fizetnek, ha az egész kerékpárt ellopták.
– 50 ezer forintnál csak akkor fizet többet a biztosító, ha nem csak kábel vagy spirállakattal volt lezárva a kerékpár az utcán, hanem valami komolyabbal is. (U-lakat, lánc és lakat, stb.) Figyelem! A zár kulcsait és/vagy a vásárlásáról szóló számlát be kell tudni mutatni!
– Betörés esetén akkor fizet, ha a helyiség rendesen le volt zárva és oda erőszakkal törtek be.
– Lopás esetén rendőrségi feljelentést kell tenned.
Nekem tetszik, ha sokat lenne utcán a kerékpárom és drága kerékpárom lenne, valószínűleg kötnék ilyet. Egy 250 ezres kerékpárnál már ér ennyit, hogy nem kell aggódnod, ellopják-e a gépet valamikor.
Azonban figyelj a részletekre, csak akkor állj neki az online szerződéskötésnek, ha előtte megtaláltad a kerékpárod eredeti számláját.
Biztosítási feltételek itt olvashatóak.
Az autómra 4000 az éves lopáscasco 500000 forint értékig.
A probléma vele nem is az ára, hanem az extra szívás, ami a kárrendezéssel jár.
A rendőrségen feljelentést tenni alsó hangon két óra, de én inkább néggyel számolnék. A biztosítás ügyintézése (papírokat összeszedni, postázni, esetleg bevinni, részletek tisztázása) mind-mind idő. És akkor még azzal számoltam, hogy mindenki kedves és jóhiszemű volt.
Ez mind költség, ami hozzá megy a biztosítás árához.
Nyilván ha van egy 250-ezres biciklid, és az egészet ellopják, akkor mindennel együtt is megéri. De ha “csak” az ülést lopják le, de azt szinte azonnal, akkor elgondolkoztató, hogy az a 20000 forint megéri-e ezt a macerát.
(Tapasztalatból beszélek – volt drága biciklim, és azért adtam el, mert a teremgarázsban a saját lakótársaim kezdték el szétlopni. A negyedikre felcipelni, és az erkélyen tartani meg nem igazán jó ötlet.)
Regisztralod a bicajt (300ft) kitoltod az adatokat es karesemenynel a rendorsegi dolog is konnyebb az elore rogzitett adatokkal….
Szoval fejlodunk azert mi is lassacskan.
Egyetlen dolog, ami viszi az az elektromos flex (youtube-on vannak videók, ahogy vágják), de én még nem hallottam tolvajról, aki flexel járkálna a városban és a vágás is iszonyatos zajjal jár 🙂
Akinek 200-300 000 forintos bringája van az elgondolkodhat biztosításon is, de a tömeges 50-100 000 forintos bringákkal több a macera, mint a haszon az ügyintézéssel.
Budapesten sok kerületben a rendőrségen is lehet ingyen regisztrálni a bringát, úgy hogy belegravíroznak valami számot a vázban és raknak a bringára matricát. Ez is riasztóan hathat a tolvajra. Én még nem csináltam meg, de szándékomban áll hamarosan regisztrálni.
250ezres kerekpart az utcan hagyni, komoly? ez enyem kb. fele ilyen ertekes de eszembe se jut az utcan hagyni 3 lanccal sem 5 percre sem. inkabb viszem be a lakasba. ahol nincs zarhato kerekpartarolo oda nem ezzel megyek, vagy nem is megyek.
legyen meg a _a lakat_ szamlaja? ez egy vicc?
Mire használod?
Na pont neked találták ki ezt a biztosítást.
varosi cirkalonak (ami mondjuk kinthagysz mig bemesz valahova) jellemzoen az ember nem 250Ks bringat vesz, hanem nehany 10Ksat, pont ezert hogy ne vigyek el, vagy ha megis a kar minimalis legyen. na ebben az esetben meg pont nem eri meg szivatni magad ezzel szerintem. egyebkent sem jellemzo ebbrn a kategoriaban a szamlas bringa es lakat.
attol mert biztositasom van meg nem fogjak kevesbe ellponi. en meg egyaltalan nem akarom h ellopjak akkor sem ha az arat visszakaptam (egy rakas munkaora es szivatas aran)
A bringát is érdemes összekarcolni, matricázni és stb, hogy ne tűnjön túl vonzónak. Érdemes megnézni hogy néznek ki a profi futárok bringái, akik naponta sokszor kötik ki az utcán a bringájukat.
Két haverommal is megesett, hogy nem a lakatot vágták el (esélytelen lett volna), hanem azt, amihez kikötötte. 🙂 Ennyit a csodalakatokról. Olyan helyre kell lekötni a bringát, ahol más, könnyebben ellopható bringák is vannak.
A Magyar Kerékpárosklub a tagság mellé ad baleset-, és felelősségbiztosítást is, aminek szintén megérős a Budapesten közlekedőknek. Egy bekezdést szentelhetnél nekik is. 🙂 Itt is van egy példám, hogy egy ismerős lány benézett egy macisajtot, összetört egy szélvédőt meg behorpadt a motorháztető és lassan 4 éve fizeti a javítási költségeket. Azóta neki is van felelősségbiztosítása.
A Tolvajkergetők web-oldalán fent van egy video, amiben egy 2.000 forintos könnyen beszerezhető csempevágó kézi fűrésszel valami 5-6 perc alatt elvágják az Abus Bordo-t. Fényes nappal nyílt utcán nyilván nem, de pl lépcsőházban minden gond nélkül meg is teszik. Ne kísértsd a sorsot.
Ezt lehet, hogy elszámoltam :).
Ez a tagadás fázisa, amit épp művelsz. Nyugi, én nem akarlak lebeszélni a csúcskategóriás lakatodról, csak mondom, hogy az egységsugarú kerékpártolvaj (aki nagyjából azonos pénzt kap az orgazdától egy szakadt montiért és egy csúcsbringáért) a kisebb ellenállás irányába mozdul el, tehát ha van könnyen lopható bringa a környéken, akkor azt fogja vinni, ha meg nincs – de nagyon kell a bringa neki -, akkor azt vágja el, amihez kikötötted (a hivatalos P és U tárolók is könnyen vághatóak, ahol meg betonozás helyett csavarozva van az, ahova lakatoltál, az maga a paradicsom nekik), aztán vállra veszi és elsétál vele olyan helyre, ahol nyugodtan foglalkozhat az összelakatolt kerekekkel.
A varosba 10ezres olcso szar biciklit veszek dologgal nagoyn nem ertek egyet. A bringa a kozlekedo edenyem, amivel mindennap jovok-megyek. Joval tobbet jarok vele mint a kocsimmal, miert vennek egy kenyelmetlen, veszelyes, 20 eves hulladekot? Nekem is egy abus granit u lakatom van egy 100ezres bringahoz, es amiota van, nem aggodom. Siman odazarom ejjel a gozsduba, a mamut ele, a bme-re, barhova. Meg a km orat se loptak le rola soha, pedig gyakran nem veszem le.
Szerintem ez a biztositas egyaltalan nem eri meg a 200ezres bringahoz sem. Egy Jo lakat a varosba, es egy biztonsagos tarolohely otthon. Ezek kellenek.
A családban két káresemény is volt idén egy betörés (jegyzőkönyv ellenére nem fizettek, mert nem volt eredeti számla az X éves holmikra) és egy lakásbiztosítás (mert sokéves tapasztalatuk szerint nem úgy néz ki az igazi viharkár, meg különben is nem azonnal jelentették a nyaralón esett kárt). Utóbbit a Pénzügyi Békéltető Testületig is elvitték, eredmény nélkül.
Alapból szerintem elégséges védelem két jó lakat, egy hordozható kisebb U-lakat (pl. krypto mini) és egy olcsóbb, de bazi nagy láncos lakat, lehetőleg olyan aminek külön mini lakatja van, nem a láncra integrált változat (pl. Tonyon 729, Krypto drágább darabjai).
A bazi nagy lakatott otthagyod ahol sokat tárolod a bringát (melóhely, egyetem), így ott mindig két lakatod van (mini+lánc) cipekedés nélkül.
Gagyi lakatok (sodrony, henger, olcsóbb laphajtogatós változatok) felejtőssek. Drágább bicajra nem árt egy biztonsági gyorszár szett (~4000ft, a gyorszárat cseréli spéci kulccsal nyitható tengelyre).
Én csak azt állítom hogy kétszer valós tolvajteszten ellenállt a lakatom. Azok a szomszédok akik spórolni akartak a lakaton egy bringával szegényebbek lettek 🙁
Én minden nap bringával járok dolgozni, és a cégnél kötöm le vagy az épület előtt vagy a mélygarázsban, mivel van kamera meg cirkál a biztonsági szolgálat, ez sokkal jobb mint bármilyen lakat. Egyre több cégnél és egyetemnél van ilyen szerencsére.
Amúgy meg aki munkába akar járni meg néha hétvégén megy egy kört a Velencei tó körül az szerintem ne költsön 100e nél többet bringára, mert minek:)
Ez esetben szerintem se éri meg a biztosítással bajlódni
Ebben az a jó, hogy a tolvajnak van ideje előkészíteni, 90%-ban átvágni, amikor nincs ott a biciklid….
A tizedéért vettem collstocklakatot a LIDL-ben, és mindig olyan helyre kötöm le a bringát, ahol van sodrony vagy gerinclakatos áldozatjelölt a közelben. 🙂 Előtte egy wannabe Kryptonite U-lakatot használtam (a megtévesztésig hasonló volt, de csak 2000 forintba került) évekig. Az elmúlt 10 évben egyszer se lopták el a bringámat. Nem hiszem, hogy a tolvajok ennyire értenének a lakatokhoz, nekik az a fontos, hogy gyorsan el lehessen vinni a bringát L. Nintendóhoz, aki ad érte egy ötöst.
Az meg hogy 10 évig nem lopták el a biciklidet, lehet sima szerencse is. Nálam már nem csak szerencséről volt szó, hanem nem tudták ellopni bringákat, annak ellenére, hogy akarták és megpróbálták!
Ennek ellenére természetesen köszönjük az utánanézést!
Amíg pl. egy átlag svéd/norvég olyan magas életszínvonalon él, hogy még a tényleg ingyenélő, segélyeken tengődők sem akarnak az ottani luxusbörtönökbe kerülni, addig itthon az alsó 5 decilis simán elgondolkodna rajta és elképedve nézi, mikor bemutatják, hogy internet, WC, zuhanyzó, lapostévé van a cellákban (+ EÜ, fogorvos, teljes ellátás, konditerem, könyvtár, uszoda, stb.)
Moralizálni felesleges, ezek az emberek nem fognak változni. Más megoldás kell. Pl. lassan de hatékonyan kinevelni a népből az állambácsihoz fűződő Stockholm-szindrómát.
A lakatolas vonalhoz: Az hogy nem tudjak elvinni meg nem jelenti azt hogy nem rugdoshatjak ossze tudd-hogy-ertsd alapon. Ha a lakat ellenere is van bizti, az rongalasra is vonatkozik valamilyen szinten, de hat na. A masodik gondolatom inkabb toroltem, tul jo (amugy kozkezen forgo) otleteket adna a tolvajoknak. Mindenesetre egy tul biztonsagos lakatnak is vannak arnyoldalai.
Az elso alapelv tenyleg az hogy legyen a kozelben konnyebb es kivanatosabb preda. A tobbi google: “kerekpar lakatolas”
En a muszakilag patent, de optikailag elrettento kerekparokra eskuszom a zart tarolobol zart taroloba viszonylaton kivulre.
Gyorszar tipp, ha az letfontossagu (nem az): egy KTM-en(?) lattam olyat hogy csak fejreallitott bringan nyilt.
De hogy kicsit ON is legyek: Ismer valaki olyan oldalt, ahol össze tudom hasonlítani, hogy különböző valutákban mennyit érne a megtakarításom? Pl. ha jó magyar 2%-os kamatok helyett dollárra/euróra, stb. váltva akár a párnacihában lenne?
Az Aegonos lakásbiztosításban lévő Sportfelszerelések nevű kiegészítő biztosítása, valóban vonatkozik többek között a kerékpárokra is, viszont nagyon fontos, hogy kizárólag sporttevékenység közben történő lopás esetére vonatkozik. Magyarul, ha boltba, dolgozni, kocsmába, suliba, vásárolni, stb.. mész, akkor nem fog fizetni, viszont ha kirándulni mész biciklivel akkor igen. A nettó díja is minimális 150-200 ft/Hó, ennyiért ez vállalható.
A Magyar Kerékpárosklub tagdíjához jár baleset- és felelősségbiztosítás.
Kiszámoló valamiért nem bővítette ezzel a lényegtelen információval a posztot. 🙂
3 főbb dolog van ami kell a bejelentéshez:
-számla a kerékpárról. evidens, ahhoz hogy tudd bizonyítani hogy egyáltalán létezett a bejelentett kerékpár, arról bizony kell számla, és hogy kié volt, az pedig bizonyítja hogy kinek a nevén van a számla
-számla a lakatról, szintén magától értetődő, ha arra nem veszed a fáradtságot hogy egy lakatot áldozz az értékedre, akkor nyugodt szívvel állítható, hogy téged nem is érdekel a kerékpárod, nem érdekel az, ha a boltból kisétálva nem látod ott ahova tetted.
-rendőrségi bejelentés, az hogy “macerás”, nem hinném, az hogy várni kell, természetesen az ilyen helyeken ahol naponta több száz hívás érkezhet be és intézni való, egyértelmű hogy nem azonnal fognak ugrani az új “ügyfélre”. Aki pedig nem szívesen jár rendőrségre, annak valószínűleg nem tiszta a lelkiismerete.
Ugyanehhez kérhetsz balesetbiztosítást is.
Mivel szinte mindenkinek van lakásbiztosítása és ha pici esze volt, kért bele felelősségbiztosítást (vagy eleve van benne), ez nem volt akkora infó, hogy ezért átírjam a cikket.
Oké, elfogadom a választ. 🙂
“szinte mindenkinek van lakásbiztosítása”
Mármint azok közül, akiknek van lakása.