Kösd újra!

Megjött az autó kötelező biztosításának a következő évre érvényes díjszabása a K&H direktbiztosítótól: mint megbecsült régi ügyfél, csak 26 ezer Ft+30% baleseti adó egy évre a biztosításom.

Mivel azt mindenki tudja, hogy a biztosítóknál a megbecsült régi ügyfél a “balek, aki nem nézi meg a szerződéseit” szinonimája, ezért kalkuláltam egyet a netriskkel, hogy mennyi lenne ugyanott a biztosításom, ha felmondom és újrakötöm azt. 19 ezer forint +30% baleseti adó jött ki végeredménynek.

Ez már mindjárt jobb, de a netrisk egy viszonteladó, ezért nyilván még olcsóbb lenne, ha egyenesen a khdirektbiztositas.hu oldalon is kalkulálnék egyet, mert így a netrisk jutalékát is megspórolhatom. (A netrisk gyakran olcsóbb, mint más, mivel egy nagy tételben játszó alkusz. Azonban a direktbiztosítóknak épp az a lényege, hogy az ügyféllel közvetlenül szerződnek, ezért egy próbát megért.)

Nos, a végeredmény 13 ezer forint plusz baleseti adó lett egy évre.

Vagyis csak azért mert nem maradok ügyfelük (lásd még balek), hanem felmondom és ugyanott újrakötöm a szerződést, ugyanazt megkapom fele áron is.

Ez az eszem megáll kategória. Mindegy, először is megkötöttem a szerződést a neten, be is fizettem, majd elmentem egy K&H fiókba, hogy lemondjam ugyanannál a biztosítónál a most futó, immár régi szerződésemet. Az, hogy náluk kötöttem újra, az kevés, saját magukat külön is kell tájékoztatnom, hogy a régi, dupla áron mért szerződést mégsem kérem. Ha ezt nem teszed meg legkésőbb a forduló előtt 30 nappal, akkor elbuktad az egészet.

Miért írtam le ezt? Azért, hogy amíg ilyen beteg világ van Magyarországon, minden évben mondd fel a biztosításod, mert akár 50%-ot is spórolhatsz már azon is, ha ugyanott újrakötöd a szerződésed.

A másik tanulság, hogy nagyon szeretjük a netes biztosításközvetítőket, de nem meglepő módon a biztosító néha tudja olcsóbban adni a saját termékét, ha közvetlen nála kötöd meg, ez különösen igaz a direktbiztosítókra. Ezért az internetes alkuszok árait mindig vesd össze a biztosítók saját honlapján elérhető kalkulátorok eredményeivel, gyakran jobban jársz, ha a biztosítónál kötsz meg valamit. Ha meg éppen nem, egy próbát megért.

Share

56 hozzászólás

  • Websys
    Nekem a KÖBÉ-vel volt nagy problémám. Küldtek egy reklámlevelet amiben jótékonykodásukról írtak. A levél hátoldalán középen volt kisbetűvel, hogy a 37.000 Ft-os díjamat 74.000 Ft-re emelik fel. Nem vettem időben észre, be kellett fizetnem. Az mindenesetre kiderült, hogy nincs lehetőség felbontatni a szerződést a jelenlegi törvények szerint (a Netrisk mondott 1-2 lehetőséget, de kiderült, hogy hiába fordulok pl. a biztosítok szövetségéhez, hogy bontsák föl a szerződést, nem tudnak mit tenni).

    Soha többet KÖBE (pedig jópár éve náluk voltam már).

  • Hátezvicc
    Nem olvastam el az összes hozzászólást, de amit itt írtok, főleg Te, Kiszámoló az vicc.. Sajnos rossz vicc. Az alkusz oldalát használod, hogy utána majd direktbe kösd meg a biztosítónál a szerződést? Szép dolog. Az tudtad, hogy az online alkusz cégek nélkül nem lennének ilyen olcsó – többek között – a kötelező biztosítás? 2009 óta kb. a harmadára esett a kötelező biztosítás átlagára, nagymértékben az alkuszoknak köszönhetően. Mert összehasonlító kalkulátort készítettek. És ez fáj, ha ezért kapnak átlag 10% jutalékot egy kötelező megkötése után? (+ Az adminisztrációt (felmondást) a legtöbb alkusz elvégzi az ügyfél helyett.) Ez a 2014. évi naptári évforduló esetében a 11 eFt-os átlagdíjhoz viszonyítva bruttó 1100 Ft. Ez a hozzáállás undorító szerintem! Még akkor
  • Hátezvicc
    is, ha érthető, hogy sokan felháborodnak azon, hogy nem kapnak hűség kedvezményt a szerződéseikre. Ez már más kérdés. A piac olyan szinten összezuhant, hogy a biztosítók észrevették, hogy a naptári évfordulókor durván alacsony díjat max. piacot lehet szerezni, de profitot nem igazán. A kötelező biztosításoknál nem nagyon működik a keresztértékesítés, kb. az emberek 99%-a a legolcsóbbat keresi, persze ez érthető is. Az évközi váltók sokkal kevésbé figyelik az évfordulójukat, ezért majdnem dupla annyi az átlagdíj. Persze most messzire juthatnánk, hogy mindez miért van. De ezt a hozzáállást nem tudom hova tenni.
  • Kiszamolo
    Ki mondta, hogy fáj az a 10%? Nekem mindegy lenne, hogy egy hús-vér ügynök, vagy egy netes kapja meg.

    De ne mondd már, hogy te nem mész el a Media Marktba megnézni egy telefont, hogy aztán megvedd használtan feleannyiért. Az is milyen szemétség már.

  • jurta

    “Az tudtad, hogy az online alkusz cégek nélkül nem lennének ilyen olcsó – többek között – a kötelező biztosítás?”

    De úgy látszik, mégsem a Kiszámoló stratégiáját követők vannak többségben. Hiszen a mai napig virulnak az online biztosításközvetítők, miközben neki lényegében szolgáltatást nyújtottak, és nem volt egy fillér bevételük sem belőle. 🙂 Majd ha mindenki ezt csinálja, akkor jól tönkremennek, és akkor kezdődik elölről minden! 🙂

  • Gábor
    Biztos én vagyok szerencsés, de nekem eddig a biztosítási alkuszoldalakon legfeljebb ugyanakkora összeg jött ki, mint közvetlenül a biztosítónál, sőt, idén még olcsóbb is volt az alkusz. Gondolom, mivel nagyban játszik, ki tud sajtolni további kedvezményeket a biztosítótól. Nekem pedig kényelmesebb az alkusz, mert így velük vagyok kapcsolatban, ha bármi problémám van, ők válaszolnak két órán belül e-mailben, a biztosító meg egy hét alatt. Ettől függetlenül tökéletesen igaza van annak is, aki csak árakat néz és aztán megköti olcsón, én is webáruházban vettem a tévét, amit előtte a Media Marktban kinéztem, mert 10.000 forint nem kevés pénz. A világ változik, a szolgáltatóknak is lépést kell tartani ezzel.