MOL Limo autóbérlés hosszabb távra
Régóta kérdés, miért nem lehet egy napra vagy akár több napra kivenni az autómegosztó szolgáltatások autóit értelmes áron. Nyugaton bevett szokás, hogy hétvégén gombokért el lehet vinni az autókat, amikor sokkal kevésbé vannak kihasználva és sokan élnek is a lehetőséggel.
Örömmel jelentem, lépett a MOL Limo, most már van napi bérlésre is lehetőség, maximum 72 órára el lehet vinni az autókat napi maximalizált díj mellett.
Az elektromos kisautókat napi tízezerért tudod elvinni kilométer-korlátozás nélkül, a benzineseket szintén tízezerért, a nagyobb Mercedeseket és az elektromos i3 BMW-ket 16 ezerért, de itt 100 kilométer felett van kilométerdíj is, 39 forint s ha jól értem, nem naponta, hanem összesen. (A gond az, hogy lezárni a bérlést csak Budapesten lehet, így ha elvitted három napra az autót, akkor sem tudsz 3×100 kilométert igényelni. Mármint ha jól értem a leírást.)
Ami viszont jó, hogy nem naptári nappal számol, hanem 24 órával és ha késnél is, addig csak percdíjat számol, amíg nem éred el újra a napi díj összegét.
S igen, a reptéren is beszállhatsz az autóba vagy hagyhatod ott a bérlés végeztével, de akkor a reptéri plusz díjat még felszámolják. (Mármint amint újra elérhető lesz ott a MOL Limo, mert most átmenetileg valamiért nem az.)
Az autókon csak Pest megyei autópálya-matrica van és csak Budapesten nem kell fizetned a parkolásért, az elektromos autókhoz nincs töltőkábel, így azt vagy viszel magaddal, vagy csak villámtöltőn tudod tölteni őket, mert azokon beépített kábel van és a tankolás a tiéd egy vidéki út esetén. (Nem mintha nem lenne tele MOL kúttal az ország és nem férne bele egy kicsit magasabb kilométerdíjba az üzemanyag is…)
Ha eseti felhasználó lennél, úgy drágább a díj, de akkor befizetsz egy hónapra ezer forint tagdíjat és jobban jársz. A részletes árlistát itt találod.
Ennyi pénzért kifejezetten jó ajánlat, különösen a kényelmét is figyelembe véve. Nem kell előtte való nap este elhozni az autót, nem kell leadni, nem nézi át senki szúrós szemekkel. Csak beülsz egybe és már mehetsz is. S ha ott is alszol, ahová mész, akkor se kell feltétlen többet fizetned, ha 24 órán belül visszaérsz.
Update: ránéztem a ShareNow (lánykori nevén DriveNow) áraira is, ott is van napi díj, de nem árulja el, hogy mennyi. Annyi derül csak ki, hogy a legolcsóbb autó 17 ezer forint és 99 forint a kilométer-díj, aminél azért a napi 10 ezer forint kilométerdíj nélkül lényegesen jobb ajánlat. Igaz, nem Mini, csak egy VW eUp. De még a 16 ezer Ft egy Mercedesért is jobb ár a MOL-tól. A ShareNow úgy tűnik, lényegesen drágább, mondjuk kötelező külön díj (999 Ft) ellenében van rajtuk autópálya-matrica és ÖMV kúton ingyen lehet tankolni őket. (Az árlistát az egyik hozzászóló megtalálta, itt lehet elolvasni.)
Azóta én letöröltem a telefonomról.
assets.ctfassets.net/ro7z507xvlp4/7oWhkM4OrPcsJfuJu6FiRK/33fcb47f1813c5b4e4b4eea1ca8a1b64/share-now-hu-fee-cost-policy-2020-03-03.pdf
Ha belvárosban laknék, már biztos csak ilyesmiben gondolkodnék.
Itt a III. Kerületben (még) megéri olcsó autót tartani, de ki tudja mi lesz pár év múlva.
Ezt honnan tudjuk?
a párizsi megosztott autózás volt nagy bukta, de gyanítom, hogy másutt is nehéz ebből profitot csinálni:
autopro.hu/trend/nagy-pofont-kapott-a-kozossegi-elektromos-autozas/200199
Sziasztok.
Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért, egy rövid hírként lehet, hogy érdemes lenne megjelentetni, mert sok embert érdekelhet.
Üdv.
Nem tudod lezárni zónahatáron kívül.
“Van már 5 éves euró állampapír is infláció + 1.25%-ért” – Igen, van. Szerintem viszont érdemes feltenni a kérdést, hogy vajon 5 év múlva is lesz-e euró. (A választ persze nem tudom, de nem épp megnyugtató, hogy nem lehet biztosan rámondani, hogy igen.)
2020-06-24 at 07:42
Mintha tőled olvastam volna valahol, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még senkinek sem sikerült pénzt is keresni. Jól rémlik?
Ezt honnan tudjuk?”
Ezt a közzétett beszámolókból tudjuk. A MOL Limitless Mobility Kft. 2019-es árbevétele 871 MFt, működési költsége: 1,919 MrdFt, üzemi vesztesége: 986 MFt, adózott eredménye -1,028 MrdFt.
A GreenGo Car Europe Kft-nek még csak 2018-as beszámolója érhető el (a koronavírus helyzet miatt szeptemberig meghosszabbították a tavalyi beszámoló közzétételi határidejét), akkor 266 MFt árbevétel mellett 327 MFt üzemi veszteséget ért el.
Tegyük fel, hogy nem lesz euró. Akkor sem veszik el a pénz, mert visszaváltják a helyi devizára az összeget, nem?
(bocs, hogy itt, de téma lett)
Az infláció+1,25% hogy értendő euró kötvény esetén? A magyar (pl. 3,75%) inflációval számolandó és így mondjuk 5% kamat kapható euróban? Vagy mondjuk euró övezeti infláció (pl. 2,25%-os) szintjével számolva lesz 3,5% euró kamat? (Számoknak nem néztem utána, jövőbe sem látok, csak a számolási módra lennék kíváncsi)
Többfelé olvasni, hogy annyira megugrott már egyes eurózóna tagországok államadóssága, hogy nem tudják majd visszafizetni, csak a saját devizájukban hosszabb távon, ha leértékelik azt.
Én nem mondom, hogy ez lesz. Csak azt, hogy ez felmerül, mint valós lehetőség.
USD / AUD esetén, de még a forintnál sem áll fenn ilyesmi veszély.
a GreenGo kezdte azt, hogy értelmes áron elviheted egy napra. a korrekt minimum az lenne, hogy updateként őket is beírod a cikkbe, de szerintem még korrektebb lenne a címet is átírni.
a MOL ugyanazt csinálja, mint az alapszolgáltatásnál is: ha látja h a kis konkurencia kockázatos lépése bejött, ő is bevezeti…