Tegnap beléptem a Raiffeisen applikációba és ott fogadott a hír, hogy mostantól már a Raiffeisen kártyákat is be lehet rakni a Google Paybe (újabb nevén Google Walletbe), ha esetleg telefonnal szeretnél fizetni. (Eddig külön appot kellett telepíteni és azzal tudtál fizetni telefonnal.)
Én nem fogom megtenni ezt, mert szerintem van egy olyan jó szolgáltatása a Raiffeisen appnak, ami alapnak kellene lennie a Google Payben is. Ez az, hogy fizetéskor kiírja szép nagy számokkal a képernyőre, hogy mennyit is fizettem éppen akkor.
Nem szeretem, hogy valamennyit beüt a pénztáros a POS terminálba, odatartja nekem a hátulját és pedig vakon fogadjam el az összeget és fizessem ki. A Google Pay-nél nekem csak az aktuális kártya villan fel, meg az, hogy sikeres volt a fizetés, de az összegét nem látom. Pedig kifejezetten élvezem, hogy legalább a telefonom képernyőjén látom, hogy éppen mennyit fizettem. Persze, fél perccel később jön az értesítés, de akkor már messze járok, sokkal jobb így.
Ennek ellenére, ha akarod, mostantól Google Pay-jel is használhatod a Raiffeisenes bankkártyádat.
"A Google Pay-nél nekem csak az aktuális kártya villan fel, meg az, hogy sikeres volt a fizetés, de az összegét nem látom."
Be kell kapcsolni, hogy a Google Wallet app küldhessen értesítést. Akkor rögtön küldi, hogy mennyit fizetett az ember.
Persze, utána látom az üzenetekben, de az már késő.
De a Rafinál a fizetés pillanatában látom, felvillan a képernyő, hogy éppen mennyit fizetek, szép nagy számokkal. Nem is értem, a Google Pay ezt miért nem tudja.
Nagyon könnyű átverni az embereket, hogy többet üt be. ("jaj, véletlenül 13.000 lett 1.300 helyett, ne haragudjon.")
De valójában mindkét esetben esemény utáni az infó, hiszen a fizetés már megtörtént. Szóval a percepciód lehet jobb, de helyzeted pont ugyanaz.
Ez abban a pillanatban írja ki, mikor ott a telefon a terminál felett, még el sem veszem a telefont és azonnal szóvá tudom tenni. Nagy különbség.
Jó ez a magyarisztáni rögvalóság. Eszembe se jutna, hogy manapság valaki ilyen pofátlan lehúzással lenne képes rontani a saját boltját.
ki is próbáltam, ma fizettem is vele, szépen működik. Én nem szeretek más appot használni telefonnal fizetéshez a google payen kívül, mert azon belül könnyű váltogatni a kártyák között, de appok közötti váltáshoz már a beállításokban kell túrkálni ami macera.
szép az új kommentmotor 🙂
Atyaég, csodálatosan szép az új kommentelős rész!
Miklós, próbáldd meg hogy megkéred (20ból 19 alkalommal) őket, hogy talán mutassák meg a terminált. Előbb utóbb mind megtanulja. (engem is idegesít, és nem fizetek amíg nem látom hogy mit tart oda)...
Nemrég voltam Isztambulban. 9/10 helyen (legyen az kis ABC, bazári árus, vagy étterem) a POS terminál vendég felé néző részén volt egy kis, egysoros kijelző. Pont, mint a régi zöldséges mérlegeken: vakító zöld színnel a beütött összeget jelezte ki, semmi mást.
Standard Ingenico POS terminál modell volt. Kíváncsi vagyok, Európa többi részén mikor terjed ez el a szolgáltató- és kereskedelmi szektorban.
Legjobb az lenne, ha be lehetne állítani, hogy pl adott összeg, mondjuk 10.000 Ft felett kelljen még egy approve. Látnád a képernyőn a fizetés előtti pillanatban, hogy mennyit szeretne levonni és csak akkor történne meg a fizetés ha leokéztad.
kicsit OFF
A héten volta Face-n, hogy nem jó bankkártyával fizetni, mert ahányszor átmegy egy banki ügyfél bankkártyáján egy adott összeg annyiszor lehúz a bank (fizetsz a fodrásznál 5000 Ft-ot kártyával a bank lehúz, a fodrász fizet ezzel az összeggel az autószerelőnél a bank lehúz, és így tovább). Készpénznél nincs így, maximum egyszer.
Vélemény?
A készpénz üzemeltetése sokkal drágább, csak azt az adónkból fizetik, ezért nem látod/érzed közvetlenül.
Mi az, hogy lehúz a bank? Kit és mivel? A kártyás fizetés nem kerül pénzbe a fizető félnek.
a kereskedő
Annak a költségét mindenki más is fizeti. Le kell gyártani nem kevés pénzért, vigyázni kell rá, hamisítják, stb.
Melyik másik magyar bank(ok)nál elérhető saját megoldás, ami müködik google/apple pay nélkül?
Simple Classic (by OTP)
Istenem ..... végre ..... Firefox alatt is láthatóak a hozzászólások.
Hiányzik a like gomb....
Szóval: like
Miki, nem engedi a szavazást a kommentekre a rendszer!
+1
"Számodra nem engedélyezett a szavazás erre a hozzászólásra."
Ez beállítási/értesítèsi probléma lesz a GPay-nèl. Nálam azonnal küldi, hogy mennyit fizettem, sőt Revolut van mögötte, azzal egyidőben kapom az értesítést az érintés után 2 másodperccel.
Akkor még egyszer: üzenetet én is kapok, amit utána x idővel megnézhetek a legördülő menüben.
A GPay-től is, meg a banktól is.
De az már késő.
A Rafi a csippantás pillanatában írja ki, hogy éppen most, ebben a másodpercben fizetek 2.850 Ft-ot.
Nem üzenetben, nem utána, hanem a nagyképernyőn, abban a pillanatban, nagy számokkal.
S ha nem stimmel az összeg, azonnal tudok reklamálni úgy, hogy még el sem vettem a telefont a termináltól.
Nem is értem, hogy ez miért nem alap az összes hasonló alkalmazásnál, élen a GPay-nél. Miért csak utána üzenget, azt is lenyíló üzenetek között.
S azt sem értem, miért nem kell kiírnia a POS terminálnak a fizető ügyfél felé is, hogy éppen mennyit ütöttek bele.
Ezt pont olyan, mintha a pénztárkijelzőt csak a pénztáros látná, vakon hidd el neki, hogy biztos jó összegeket ütött be.
De nem, ott kötelező egy, az ügyfél felé néző kijelző. A POS terminálnál miért nem az?
Akkor még egyszer: érintés után gyakorlatilag azonnal értesít a GPay, hogy "ennyit fizettèl: xy Ft". Nem üzenetet kapok és nem is később, hanem azonnal. Ezt nem tudom tovább magyarázni, 5 perce fizettem vele, nem volt másképp most sem.
A főképernyőn a fizetés pillanatában?
Mert ott nekem csak a kártya képe jelenik meg, amivel éppen fizetek GPay-nél.
Majd a szokásos üzenetek között tűnik fel a Google Pay meg a bank üzenete is, hogy mennyit fizettem. De az már késő.
A "gyakorlatilag azonnal" meg az "azonnal" között nagy különbség van.
Amikor a tranzakciót a rafi appja kiírja, akkor még meg tudod szakítani? Ha igen, akkor értem, hogy miért jó megoldás ez, de ha nem, akkor semmi érdemi különbség nincs aközött, hogy a képernyőn villan fel az összeg, vagy le kell húznod az értesítés sort.
Ebben a felgyorsult világban az az 5 másodperc is időnként számít, amíg megérkezik a push üzenet.
Nem tudom ez amúgy mennyire gyakori, mármint hogy nem látszik a beütött összeg a terminálon. A legtöbbnél a képernyőre kell érinteni, esetleg az újabbaknál van ami full érintőképernyős és a hátán van a leolvasó. De én szinte mindig látom a terminálon az összeget. Ha esetleg össze is van kötve a terminál a pénztárgéppel és nem kell külön beütni az összeget a pénztárosnak az külön jó. De valóban lehetne ez kötelező is.
Jól látom, hogy a Raiffeisen csak private banking ügyfeleknek kínál virtuális kártyát? (Nem a Google pay miatt kérdezem.)
Nem, minden szegmensben van, csak a private-on ingyenes, máshol van valami 200 Ft havidíjja.
Nem tudom, hogy a Rafinál is van-e hasonló szabály, de anno "ellopott" pénzek esetén a Revolut nem térítette meg a kárt, ha Google Pay alól történt a tranzakció. Én emiatt csak a RaiPay-t használom, pedig rühellem.
Már másnak is eszébe jutott:
https://support.google.com/wallet/thread/228615418/feature-request-display-amount-when-paying-along-with-the-card-image?hl=en
Mi az értelme annak, hogy ha egy magyar ember egy magyar cégtől Magyarországon vesz valamit, akkor a magyar pénzben fizetéskor még legalább két amerikai cégnél (Visa, Google) is csengjen a kassza?
Hát, leginkább az, hogy kevés a magyar cég, aki elég nagy és tőkeerős, hogy a nemzetközi rendszerben képes legyen integrálódni, mint tranzakciós aggregátor (konkrétan 0 db) amúgy most próbálkoznak az országon belüli kártyamentes fizetési rendszerrel (qvik) csak egyenlőre nem igazán látszik sem olcsóbbnak, sem gyorsabbnak/egyszerűbbnek a kártyás megoldásnál 😀
A google nem kér érte egy petákot sem (szemben az apple-lel...), a kártyatársaság valóban igen. A qvik (giro) nagyon szeretne a kártyatársaságok helyébe lépni, de lássuk be, a mai elkényelmesedett világban nagyon nehéz a google pay/apple pay fizetési UX-szel versenyezni.
Mert nincs is verseny. A díjak nem arra vannak terhelve, aki választ, hogy melyik szolgáltatást veszi igénybe. Nyilván a döntéskor így nem számít az ár, márpedig az árérzékenység a verseny előfeltétele. Ha én európai politikus lennék, kötelezővé tenném a fizetés jutalékának közvetlenül a vásárlóra terhelését. Rögtön kiderülne, hogy megéri-e az okosórával menőzni, vagy jó lesz egy bankkártya is, esetleg mégiscsak készpénz? Sajnos ennek éppen az ellenkezője történik: nemrég EU-szinten megtiltották (!) a jutalék vásárlóra terhelését! Ennyi eszük van. Nem mintha a kártyatársaságok nem tiltanák maguktól is, a monopóliumukat védendő.
Akkor a kp-kezelés összes költségét is terheljük a használókra, ha már.
Most tranzakciós adóban már érezni némi különbséget, de valszeg az összes externális költség nincs áthárítva. Ekkor lenne fair az összehasonlítás.
Lazán kapcsolódó kérdés. Revolutban hol lehet beállítani, hogy internetes fizetesnél a Revolutban jóvá kelljen hagyni minden esetben a fizetést? Jelenleg az történik (szerintem), hogy ha bárki ellopja a Revolutos bankkártyàm adatait, korlátlanul vásárolhat vele, mert nem bukkan fel jóváhagyást kérő üzenet a Revolut mobil appban. Nem találtam ilyen beállítást.
Olyat sehol. Az online vásárlásoknál, kb ugyanúgy kér jóváhagyást, mint a többi bank. Tehát nem mindig, csak ismeretlen vagy gyanús helyeknél. A vásárlási limitet be tudod állítani, de nem külön az onlinera, hanem összességében havonta. Az online tranzakciókat le tudod tiltani teljesen, de ez nem érinti a google payt. Befagyasztani és feloldani bármikor tudod a kártyádat, szóval neked talán az lenne a leginkább megfelelő, ha a kártyád mindig be lenne fagyasztva, kivéve, ha épp használni akarod.
detto
Köszi. A havi vásárlási limitet ismerem. A teljes letiltás azért nem jó, mert 1-2 előfizetés fut a Revolut számlámról. Amiben különbséget látok egy normál bankszámlához képest, hogy pl. egy Playstation accounton belüli vásárlásnál ha egy normál bankszámla van összekötve az accounttal, a vásárláskor jóvá kell hagyni a vásárlást a banki mobilappban. Revolutnál meg nem. Ez szerintem elég komoly hiba. Pl. valaki feltöri az accountot és elkezd vásárolni. Nyilván nem tart nagy pénzeket az ember a Revolut számlán, de mégis…
Végre valami jó hír is van!
Mondom is miért...
Nálunk céges készülékek Android-os telefonok. Raiffeisennél bankolok.
Előző munkahelyemen a iPhone volt a jóváhagyott céges mobil, ott az ApplePay miatt flottul ment minden.
Áttértem Androidra, le kellett tölteni a RaiPay-t... no comment... És inkább nem működött, mint igen, ezért beruháztam egy saját készülékre (más oka is volt) iPhone 15 személyében.
Na de a RaiPay:
Minden fizetésnél imádkoztam, hogy jó legyen, érzékelje, hogy valóban fizetni szeretnék. Többször újra kellett regisztrálnom a kártyát, mert hiába volt minden oké, semmi nem történt. Külföldön kézzel váltogattam a RaiPay és a GWallet között, attól függően, hogy tömegközlekedésen vagyok az étteremben.
Kész szenvedés volt az egész.
Örvendetes a natív GWallet támogatása, lehet visszakérem a céges telómat. 🙂