MÁV online jegyvásárlás

2018-03-04
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A közelmúltban vidékre kellett mennem és a legkényelmesebb módját választottam az utazásnak, felugrottam egy vonatra, ami a városközpontban tett le. Se vezetés, se bolyongás egy ismeretlen városban, se parkolóhely-vadászat és a helyi parkolózónákkal való ismerkedés.

Azonban induláskor jó sokan álltak sorba a vonaljegy-automatáknál, eszembe jutott, hogy ideje kipróbálni az internetes jegyvásárlást. Az előre vásárlás azért nem működött, mert soha nem tudtam előre se azt, hogy melyik vonattal megyek, se azt, hogy melyiket fogom elérni visszafelé. Gyorsvonati pótjegy, IC pótjegy, akkor pedig már mindegy, hogy pótjegyért állok sorba, vagy magáért a vonaljegyért.

El is határoztam, hogy rászokok az internetes vásárlásra, ami természetesen agyon van komplikálva, nem is MÁV lenne, ha nem egy negyedórás regisztráció után lehetne csak jegyet venni, miután még édesanyád lábméretét is meg kell adnod. Erősen gondolkodtam, mit szól ennyi adat begyűjtéséhez az adatvédelmi ombudsman és vajon mivel indokolják, hogy miért van szükség ilyen adatokra egy egyszerű jegyvásárláshoz. Csak utazni szeretnék, nem állampolgárságért folyamodni a bevándorlási hivatalnál. Online felület, kiválasztom az utazást névtelenül, bankkártyás fizetés és viszlát. Ez lenne a normális szerintem.

Ha ezen túlteszed magad, akkor viszont szuper lehetőség. Hazafelé három perc volt a vonat indulásáig, ha akkor megyek el jegyet venni, lekésem a vonatot. Úgyhogy felugrottam a vonatra és mobilneten keresztül gyorsan vettem jegyet, így nem kellett várnom egy órát a következő vonatra. (Arra vigyázz, hogy vonatindulás után már nem tudsz jegyet venni arra a járatra. Úgyhogy itt is gyorsnak kellett lennem, még szerencse, hogy a regisztrációt odafelé megcsináltam.)

Vásárlás során kapsz egy QR kódot, azt kell bemutatni a kalauznak. Nem kell nyomtatni semmit, elég ha van nálad egy okostelefon vagy tablet, amin be tudod mutatni a kódot.

S a legjobbat még nem is mondtam: 10%-kal olcsóbb az utazás, ha interneten veszel jegyet. (Sőt, bizonyos vonalakon 20% a kedvezmény.)

Viszlát sorbanállás, jegyvásárlás miatt lekésett vonat és utólagos pótjegy-vásárlás. A pályaudvarra menet megveszed a jegyedet a telefonodon és kényelmesen felszállsz a vonatra.

Azóta nem is értem, miért nem így veszi mindenki a jegyét, akinek van mobilja és mobilnete.

Regisztráció után egyszerű dolgod van, itt kiválasztod, hová és mikor akarsz menni és a jobboldali oszlopban a jegyvásárlás gombra kattintasz, a többi értelemszerű. (Ugyanezt részletesebben itt tudod elolvasni.)

Éljen a XXI. század.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
117 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Sőt, ez csak jobb lesz. Zárt bétateszten van a MÁV saját telefonos appja, amivel még egyszerűbb lesz majd.
Már most sem kell egyébként konkrét járatra venni, megveszed a vonatjegyet és az az adott viszonylatban éjfélig érvényes.
Évek óta nem álltam sorba vonatjegyért, én sem értem, miért nem így veszi mindenki.

Csak IC esetén működik ez, vagy sima sebes- / gyorsvonaton is elfogadják?
Már van vagy pár éve, amikor online megvettem a vonatjegyet, de akkor még volt olyan kikötés, hogy bizonyos vonatokon nem fogadja el a kalauz.

A legjobb dolog benne hogy már 2,5 éve működik 🙂

Én évek óta csak online veszek vonatjegyet, és elégedett vagyok a szolgáltatással, mondjuk volt pár kalauz korábban, aki húzta a száját, hogy már megint ilyet kell leolvasnia, mostanában már ez sem jellemző. Eleinte csak 3% volt a kedvezmény, most már 10%, ez nagyon pozitív, szemben mondjuk az autópálya matrica vásárlással, ahol még rá is kell fizetni az online vásárlásnál.

Tudtommal már minden MÁV és GYSEV járatra lehet, eleinte személyvonatra nem lehetett, csak gyorsra, expresszre, IC-re, zónázóra.

Már a legósdibb járatokon is elfogadja a kalauz, legfeljebb kis szájhúzás tapasztalható, de ez érthető is a kismillió kedvezménytípus meg jegytípus mellett.
Azt ígéri a MÁV, hogy tavasztól a mobilapplikációból is lehet egyből jegyet venni, és azt a rendes jegyleolvasóval is le tudja majd olvasni, nem kell külön elővenni a telefonját a kalauznak. Amúgy a MÁV eléggé fejlődőképes, ellenben a Volánokkal, ahol még a kártyás fizetést sem ismerik...

"Már most sem kell egyébként konkrét járatra venni, megveszed a vonatjegyet és az az adott viszonylatban éjfélig érvényes."

Ez biztos? Mert ezt az amúgy teljesen lényegtelen információt még sehol sem találtam meg konkrétan leírva a MÁV részéről. 😀

egyszer próbáltam mobilról, akkor még nem igazán volt az oldal mobilra optimalizálva, így kínszenvedés volt... Azóta változott valami e tekintetben?

Én is így veszem már a vonatjegyet, de a legrosszabb a felületen az, hogy a fizetés után nem lehet azonnal letölteni azt a fránya jegyet.

Néhány éve Kaposvárra kellett utaznunk hármunknak Budapestről. 3 nappal korábban interneten megvettem a jegyeket jópár ezer forintért. Az utazás napján derūlt ki, hogy mégsem kell odamennünk, de a jegyeket viszaváltani csak az utazás előtti napig lehetett, tehát buktam a teljes összeget. Vajon miért nem. vonat indulásáig lehetett visszaváltani? Amiket akkor gondoltam és mondtam, nem írom ide, mert tuti, hogy ki lennék moderálva...

@S.E.
"Vajon miért nem. vonat indulásáig lehetett visszaváltani? "
Hogy pár éve hogy volt, azt nem tudom, de most már a "vonat indulása előtt 1 órával"-ig lehet visszaváltani.

@Kiszamolo
A gyorsvonati pótjegy trükkös, mert az vonathoz (járathoz) kötött felár, így ha el is fogadja a kalauz egy későbbi vonaton, az csak az ő jófejségén múlik, amúgy nem hivatalos. Persze ez is hülyeség, hiszen kifizetted, nem mindegy, hogy későbbi vonattal mész...? De attól még szabálytalan.
[Amúgy nekem egy szót se szólt múltkor a kalauz, mikor 1 órával korábbi gyorsvonatra szóló felárral utaztam, elfogadta.]

A személyvonatra valóban az igaz, hogy későbbivel mehetsz, korábbival nem.

Én is mindig így vettem jegyet, bár most, hogy elég gyakran kell utaznom Budapest és egy megyeszékhely között, átálltam a telekocsira elsősorban utasként, néha sofőrként. Egy teljes árú vonatjegy+IC pótjegy kb 6.500 Ft, míg telekocsival 2.500-2.600 Ft-ból megúszom, ráadásul majdnem az otthonom előtt szállok ki.

Nekünk tegnap konkrét járatra szólt (Bp ről-35km). DE.
Mivel elértük a egy órával korábbi vonatot a kisasszony nem tudta elfogadni, így jelezte, hogy 4*8000+4*jegy. (Max egy órával előbb lehet lemondani.)
Jeleztük, de hogy itt már kifizettünk négy jegyet a vonalra, a néni közölte, hogy ez van és mint valami olcsó búcsús kezdett saját magával alkudozni, hogy honnan meddig adjon nekünk jegyet. 40 ezerből lett 8 ezer, majd 4 és 2ezer párszáz lett a vége, de csak mert már épp leszálltunk. Majd felrobbantam, hogy egy dolog, hogy nyomorék a rendszer és nem szállhatok fel a korábbi vonatra (névvel, születési dátummal szignózott jeggyel), de hogy méltányosságot nem tudnak gyakorolni. Szerintem van hova fejlődniük.
(Pénzügyi oldalról: ha nem tudsz a kiválasztott időpontban indulni 10% ért váltják vissza.)

"Ez biztos? Mert ezt az amúgy"
Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvénytartamon és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették).
Ha az e-vonatjegy helyjegyet, pót- és helyjegyet tartalmaz, a helyjegy, pót- és helyjegy csak az ott feltüntetett vonaton érvényes.

"Azóta változott valami e tekintetben?"
Nem. Rémes. De működik.

"hogy a fizetés után nem lehet azonnal letölteni azt a fránya jegyet."
De le lehet. Ott van a lap tetején a e-jegy letöltése narancssárga gomb.

"Vajon miért nem. vonat indulásáig lehetett visszaváltani? "
Érvényesség előtt 1 óráig lehet visszatérítést kérni.

' helyi parkolózónákkal való ismerkedés'
Javaslom a következőt:
1. Nemzeti Mobilfzetési Rendszer app (tudom, tudom, a név nem túl bíztató, de amit tud, az szuper..) letölt
2. GPS alapján mutatja a térképen, hogy melyik zónában állsz, meddig és mennyit kell fizetni
3. egy gomb nyomással parkolás indul (autóból ki sem szálltál)
4. egy gomb nyomással parkolás megállít (már az autóban, perc alapon elszámolva).

Az egyenleget feltölteni appon belül vagy sima gépről is tud pl. bankkártyás fizetéssel, amit később fel tudsz használni.
Ha valami egyszerű és jól működik, akkor ez. Messze a leggyorsabb és a legkényelmesebb módja a parkolást kifizetni, nem csak Budapesten működik!
Bónusz: autópálya matricát is tud az app.

Kísérleti jelleggel megy, hogy a havi MÁV bérletet a személyidre feltöltik és elég csak azt bemutatni a kallernak.

"A Budapest–Pusztaszabolcs vonalszakaszon már elektronikus bérletet is válthatnak az új típusú, 2016. január 1-jével bevezetett személyazonosító igazolvánnyal (eSzemélyi) rendelkező utasok."

Forrás:
mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/tartsa-berletet-uj-tipusu-szemelyazonosito-igazolvanyan

@BA
Az e-menetjegy érvényessége a vásárláskor kiválasztott járat menetrendi indulásakor kezdődik és adott nap éjfélig tart. Hasonló helyzetben célszerű a nap egy korábbi járatát megadni, onnantól az e-menetjegy későbbi járatokon is felhasználható az érvényességi időn belül Az esetleges felárakat pl pótjegy viszont pluszba meg kell venni, ha a későbbi járat magasabb kategóriájú pl IC. Járathoz kötött jegyek értelemszerűen nem használhatóak fel más vonaton, mint amelyikre szólnak, ilyenek a pót/helyjegyek, illetve a 20%-os kedvezményes "@" menetjegyek.

A Vonatinfo mobil alkalmazásba épített új jegyvásárlási funkcióval pedig akár indulás előtt az állomáson is pár gombnyomással kényelmesen megvehető a jegy, amikor már tudod, melyik járattal mennél. (Ez a funkció még csak a bétatesztelés alatt álló verzióban elérhető)

@kaan

Akartam én is írni. Meg azért ne ájuljunk már el a MÁV "szolgáltatásaitól" és az ezért kért ártól:
éppen a hétvégén volt egy ilyen dilemma, amikor Budapest - Pécs távon biztatott arra vendéglátóm, hogy mivel azon a napon ő úgyis feljön a fővárosba, szívesen leviszi, visszafele meg majd jövünk vonattal.
Gyorsan számoltam: kettőnknek a vonatjegy 2x 3950 forint, ez 4 óra 10 perc menetidő (táv 240 km), vagy jöhettünk volna IC-vel 2 x 4305 forintért, ez már csak 3 óra 10 perc, mind a kettő másodosztály, vagyis innen csak felfele mennek még az árak.
Ha oda-vissza vonattal mentünk volna, akkor már ugye 4 x 3950 (vagy 4305,ha nem balkáni módon 1/6 napot akarok utazni), ami már több mint 17 ezer forint.
Ennél végül valamivel kevesebbért teleraktam inkább az autó tankját, kényelmesen papás (ehhez a hétvégi havas utak is hozzájárultak) tempóban végül 2,5 óra alatt megtettük az utat. 🙂

@Körtefa
A gyorsvonati pótjegy nem vonathoz kötött, hanem km alapú kiegészítő jegy, csak a MÁV nem tudja érthetően leírni, hogy ezt hogyan kell értelmezni az elektronikus jegyek esetén. Pár éve váltottam velük erről pár e-mailt, aminek során csak arra kellett volna válaszolniuk, hogy lehet-e az ilyen jeggyel aznap másik vonaton utazni, de az igen/nem válasz helyett csak tovább magyarázták a szabályzatot, amiből végül arra következtettem, hogy ha nem vonathoz kötött, akkor igen, lehet másik vonattal is utazni. És volt is ilyen, egyszer sem tették szóvá, hogy nem jó jegyet vettem.

Ez amúgy a lényeg:

"Az e-vonatjegy a rajta feltüntetett érvénytartamon és viszonylaton belül bármely olyan vonaton érvényesen felhasználható, melynek igénybe vehetősége az e-vonatjegyről világosan megállapítható (pl. feláras vonatra érvényes felárat megfizették)."

A gyorsvonati pótjegy ilyen felár kategória.

Én olyanról is tudok (Budapest - Pécs vonal) hogy a kaller QR leolvasója nem működött és kifizettette a jegyet az utassal, mondván, hogy majd visszaigényli azt ha megérkezett... igaz, vagy 2 éve történt.

Nem bankolok és nem adom meg a kártyaszámom mobilon.

Tudom, én bajom, csak mondom hogy ez is egy szempont miért nem használ valaki ilyet.

@QTT
Ilyen esetben lehet különösen gazdaságos a Start-Klub 50% kártya annak, akik a vasútat választja. Irányonként 6500 Ft-os viteldíj mellett már 5 menettérti út alatt behozza az árát, onnantól csak fele annyiba kerül az utazás.

@yutte hermsgervørdenbrøtbørda
Az Vonatinfo alkalmazásból elérhető új jegyvásárlási funkció sokkal felhasználóbarátabb lesz mobilos vásárlásnál, valóban csak pár klikk az egész, ha egyszer már regisztráltál és tároltad az utasok adatait. Jegykép letöltését automatikusan intézi. A bankkártya adatai az OTP Simple alkalmazásban rögzíthetőek, ekkor még a kártyaadatok megadásával sem kell bajlódni minden egyes vásárláskor.

"Én olyanról is tudok (Budapest – Pécs vonal) hogy a kaller QR leolvasója nem működött és kifizettette a jegyet az utassal, mondván, hogy majd visszaigényli azt ha megérkezett… igaz, vagy 2 éve történt."
Aki engedi, hogy elnyomják, azt el is fogják nyomni.

Lesz ez még jobb is Miklós!

A Vonatinfo hivatalos app béta tesztelőjeként a próbaidőszak első napján már ki is próbáltam az appon belüli vásárlást.

Elmenthetőek az utasadatok(ez főleg a kedvezmények miatt hasznos), a fizetési rendszert pedig a Simplepay integrálásával oldották meg, szóval kicsit komolyabban mint a "nagy sikerű" BKV online bérlet esetén.

Internet kapcsolat nélkül is működik a jegy bemutatása, offline módban indítva intelligensen rögtön a vásárolt jegyeket mutatja a program.
Szegény kalauzoknak még néha segíteni kell, mert nem a mobiltelefonnal kell leolvasniuk a kódot mint a pdf-es jegynél, hanem azzal a ketyerével amivel a pénztárnál kiadott jegyeket is.

Az automatából váltott jegynél is van 5% kedvezmény, az interneten vett kódos, automatából átvehető jegynél nem tudom, mi a helyzet.

Arra kell még figyelni az otthon nyomtatott (QR-kódos, telefonos) jegy vásárlásánál a webes felületen, hogy ha nem adsz meg számlázási adatot vagy nem kérsz számlát, akkor feltűnés nélkül átkonvertálja neked automatából átvevős jegyre. Én ebbe egyszer belefutottam, szerencsére át tudtam venni az állomáson, ahol felszálltam. Lehet, hogy azóta ezt javították.

Én tuti nem fizettem volna büntetést ha a kalauz qr olvasója vacakol.

Abban az esetben ha hibásak az online vett jegyet kiadó kioszkok akkor is felszállhatsz jegy nélkül, ír egy utasleadási lapot (mintha blicceltél volna), de büntetés nincs, emailben kell jelezned utána, hogy ez volt a helyzet.

Az ügyfélszolgálat pedig lekéri a kiadó gépek naplóját valóban rossz volt-e a gép, ha jogos a panasz akkor ezzel el is kell hogy legyen intézve a dolog. Mondjuk ilyen gondom sose volt, nem véletlenül vannak mindenhol párosával telepítve.

Ha viszont úgy döntesz, hogy telefonon mutatod be a jegyet az a te felelősséged, hogy a kért felbontással meg is tudd tenni.

A van jegyem csak lemerült a mobil nem jó kifogás.

Anno, amikor még mindenképp a kioszkból kellett átvenni a fizikai jegyet én se értettem miért állnak sorba az emberek a Keleti főbejáratnál egy automatához, amikor az oldalcsarnokban.

Ha nagyon korán értem ki a vonathoz néha önkéntes forgalomirányítóként fel is hívtam rá a sorban állok figyelmét.

Miért nem lehet korábbi vonathoz használni a megvett jegyet?
Ugyanazért, amiért a vonat indulása után nem lehet a járatra jegyet venni.

Az internetes jegy eltér a normál jegytől, mert a vonaton ülve is meg tudod venni.

Ha a jegyet indulás után is meg lehetne venni, akkor az ügyeskedők csak akkor vennének jegyet, amikor meglátják a kalauzt a kocsiban. Ha nem jönne a kalauz, akkor megspórolnák a jegy árát. Ezt a MÁV nem szeretné.

És ha korábbi vonatra is érvényes lenne a jegy, akkor ki lehetne játszani a szabályt azzal, hogy a bliccelő a későbbi vonatra kéri a jegyet, ami még nem indult el.

(Nem vagyok MÁV-os, ez egyszerű logika. 🙂 )

Én a volán távolsági buszai esetén szoktam rá, hogy interneten veszem meg, és telefon képernyőjén mutatom meg a jegyet. Eddig összes egyetlenegyszer láttam valaki mást így tenni, pedig egy ideje már él a lehetőség.
A Volán esetén nincs szükség regisztrációra. Egy e-mail címet kérnek, ahová elküldik a jegyet (de a weboldalról is kinyomtatható pdf-be).

Egy vicces oldala van: az új szoftveres felület. A szoftverben az ülések számozása nem egyezik meg azzal, ahogy az ülések ténylegesen számozódnak a buszon (legalábbis azon a vonalon, ahol én utazom). Emiatt vannak olyan, a buszon fizikailag létező ülések, amikre nem lehet jegyet venni, és vannak olyan ülések, amikre lehet jegyet venni, pedig nem léteznek (azzal a számozással). A régi szoftver, amit a jegypénztárak használtak a megújulás előtt, tudta ezt. Eleinte azt hittem ki fogják javítani, de eszük ágában sincs, igazodjanak a buszok.:)

@mgpx:
Gondoltam rá, de a félár még mindig drágább, mint a telekocsi. Illetve az is közre játszik, hogy este 19:45 után már nem indul IC az adott városba, én meg van 20:30-kor tudok indulni leghamarabb.

Hasonlo appos/QR kodos rendszer mukodik profin Ausztriaban/Svajcban/Angliaban. Jo hir, hogy hamarosan itthon is felfejlodik a rendszer. Fel eve meg csak 3% volt az e-jegy kedvezmeny a MAV-nal.

Szóval a Keleti oldalcsarnokban van két másik gép is, sőt a sárga jegyautomaták is kiadják már a jegyet, ha valakit nem izgat hogy fizikai jegy nélkül olcsóbb.

Autó vs vonat témához: sokszor valóban a kocsi a nyerő, gyorsabb, rugalmasabb, kényelmesebb, olcsóbb.

Nekem speciel a vonat éri meg fél áron Start Klub kártyával, mert jó az IC közlekedés amerre főleg utazni szoktam.

A kocsit ugye meg is kell venni, a mozdonyhoz még eddig nem kért perselyezve a kalauz hozzájárulást

Minden másra ott az Oszkár, csúcsidőben az indulások száma miatt szerintem a Keleti autós parkolója úgy nézhet ki mint egy mikrobusz terminál.

Kiszamolo nem tudom bonyolult regisztrációra meg adatokra gondolsz, most kíváncsiságból regisztráltam újra, és semmi extrát nem kért. E-mail, jelszó, számlázási adatok (név/cím), és annak a neve/születési dátuma, aki a jegyet felhasználja. Ez szerintem nem gáz.

Ezt a sorbanallast en sem ertettem anno. Tizeneve, mikor kulfoldon dolgoztam, itthon nem volt autom, mar akkor lehetett online jegyet venni. Igaz, akkor egy koddal kellett meg atvenni egy jegykiadobol, ami nem volt mindenutt.

Azota lattam fejlodott. Volt az otthon nyomtatott jegy, illetve most mar az sem kell.

Azert a vonajegy vs. uzemanyagkoltseghez meg annyit, hogy ahogy mar a blogon is volt, hogy az uzemanyag csak egy resze a kiadasnak. Van meg a szervizkoltseg, biztositasok, adok, autopalyadijak stb.

Ha interneten veszem a jegyet, van olyan opicio, amivel lehet mas névre szamlat kérni? Ha igen azt siman printelhetem, vagy postaztatni kell/lehet?

Mert a magyar felsöoktatasban oktatok nyilvan csupa bünözök mind, akik a menetjegyeik többszörös elszamolasabol veszik a luxusvillajukat: Ergo az egyetemi adminisztraciok nem fogadjak el azt, ha csak a jegyet mutatjuk be a költségelszamolashoz (mint minden normalis külföldi orszagban), hanem követelik az egyetem adott szervének nevére kiallitott AFA-s szamlat is mellé.

Elöre is köszi a valaszt, mert ha nem megsporolnam a bonyolult regisztraciot.

Megmondom én miért nem használják:
- Bankkártyás fizetés
- Mobilnet

Ez elég sok embernek fekete pont. Persze sajnos.

A sokadik vágányzár okozta késés és vonatról buszra, majd vissza vonatra való átszállás után, körülbelül 5 éve úgy döntöttem, hogy az impotens, korszerűtlen MÁV-nak nem fogok fizetni ezért a nullával egyenlő, szolgáltatásnak nem nevezhető állapotért.
Regisztráltam az Oszkáron, azóta egy diákjegytől alacsonyabb áron juthatok el A-ból B-be. Nagyon rugalmasak, a többség korrekt, igaz igyekszem nem egy mikrobuszba helyet foglalni.
Az autók nagy részében van klíma és wifi is. Útközben bármelyik benzinkúton tiszta wc fogad. Amíg ezek nem mondhatóak el az államvasutakról, addig csak legutolsó esetben utazom velük.

@Istvan
A vonatjegy árhoz csak két dolog:
Ami alaptézis a vasútnál, hogy a személyszállítás veszteséges. Még ilyen jegyárak mellett is. Minden, de MINDEN horror összegbe kerül a vasúton.
A másik, hogy az összehasonlítás akkor lenne fair, ha másik szolgáltatással hasonlítanád össze, vagy legalább magadnak is számolnál amortizációt, és munkabért a vezetésre.

@Gábor: sokan megválaszolták előttem, de igen biztos :). Már vásárlásnál mutatja az időpontnál és a pdf-en is rajta van.

Kb. egy évvel ezelőttig személyvonaton nem lehetett telefon képernyőjéről mutatni, csak kinyomtatva, most már ilyen korlátozás sincs, bármely vonatra lehet képernyőről mutatni.

Egy olyan esetem volt, hogy az IC-n nem működött a légkondi, ezért visszatérítés járt. A keletiben bementem az ügyfélszolgálatra, előttem a sorban az utastársak a pénztárból vett jegyükkel azonnal visszakapták a pénzüket. Én lobogtattam a qr kódot, mire kicsaptak elém egy adóbevallás vastagságú paksamétát, hogy töltsem ki, mert az elektronikus jeggyel nem tudnak mit kezdeni. Én meg ott hagytam őket, hogy akkor b*sszátok meg a 600 ft-otokat :). Pedig egyszerű lett volna, csak vissza kellett volna utalni arra a számlaszámra, amelyikről vettem a jegyet. Ez mehetne akár automatikusan is...

@Óvatos: van néhány bank, akiknél van webkártya, amire annyi pénzt raksz amennyiért éppen vásárolsz, én is ezt szoktam megadni máv-starton, vagy ELMŰ fizetésnél

A MÁV belföldi rendszer tényleg nem rossz, de nemzetközi vonatra jegyet csak a nagyvárosok nemzetközi pénztáraiban vehetsz, szóval van még hova fejlődni.

Külföldre is lehet online jegyet venni?
Köszi!

Jó dolog, hogy lehet neten jegyet venni, a kedvezményt is jó hogy adják de túlságosan bonyolult és sok adatot meg kell adni.Például a cseh regiojetnél kiválasztom a járatot kiválasztom a helyet ahol ülni szeretnék fizetek. 15 percel a járat indulása előtt lehet ingyenesen le lehet mondani a jegyet. Miért nem lehet ezt így Magyarországon is?

Nem olvastam minden hozzászólást,de vezető jegyvizsgáló vagyok,amit a leggyakrabban nem tudnak az utasok,de jár:
-26 éven aluli kedvezmény péntek 10 órától vasárnap éjfélig plusz ünnepekkor
-családi kedvezmény
-alkalmi menettértik rendezvényelhez
-ha valaki sokat kirándul akkor van Természetjáró Kártya ahhoz 20% a kedvezmény
-start klub 50%osnak csomó előnye van
-nem kell kinyomtatni az online jegyet se személyvonaton se gyorson,viszont vonathoz van kötve,ha nem pont arra veszel akkor nem hagyja leokézni a telefonom.

OFF Topic!

Bizonyára késő már, de én is ma tudtam meg és kötöttem is gyorsan 3 OTP-s LTP-t ingyenes számlanyitással.

A konyha kiállításon volt OTP-s stand, ahol ez idő alatt, amíg tartott a kiállítás ingyenes számlanyitással lehetett LTP-et kötni. (Nem kellett hozzá semmi egyéb feltételt teljesíteni, csak egy egyszeri kb. 900 Ft-os SMS szolgáltatási díj pluszba, aminek semmi értelme nincs az ügyfél részéről, de 14 év alatti gyerek se kellett feltételként, stb.)

U.i. Az LTP-s cikk alá már nem volt lehetőség kommentelni, ezért írtam ide.

@Assatum,
Ma egy fülkében utaztam egy francia társasággal, akik a nemzetközi jegyet mobilon mutatták be, úgyhogy valamilyen módon biztos lehet.

@TAI
Igen, a felületen megadhatod, hogy milyen - eltérő - névre kéred a számlát, kinyomtatod, leadod.

A Volán országos járatai olcsóbbak és kulturáltabbak a vonatnál. Ami nem tetszik, hogy:
1. wifi-jegyet is kell venni, függetlenül attól, hogy szükséged van-e rá, vagy meg vagy-e elégedve a szolgáltatással;
2. az ülést hiába nézed ki előre, Manci néniék kioktatnak, hogy mindenki oda ül, ahova akar.

Kiszamolo "10%-kal olcsóbb az utazás" mármint a jegy. Az utazás teljes költsége ennél több. Mivel fentebb már kaparászták a témát mások... 2007-9 között kerek 3 évet ingáztam naponta. Akkortájt volt egy "házon kívül" c műsor amiben egyszer egy nagyon morcos közlekedési mérnök beszélt a m.kir.sínbohócvállalatról. Akkor 63HUF volt egy utaskilométer teljes költsége. Egy autókereskedésben meg láttam 1éves suzuki alto-t amit ha megveszek, átiratok, biztosítás, üzemanyag, műszakik, kétévente egy garnitúra gumi meg némi szervizköltség, ha több mint 4évente cseréltem volna ugyanekkora költséggel autót akkor 1km olcsóbban jött volna ki. De nagyon élveztem hogy mínusz tíz fokban akár másfél órát is késhet a vonat azért mert 16 órával korábban az ország másik felében volt egy forgalmi esemény, az meg külön tetszett hogy vagy állok kint a fagyban vagy a váróban szagolom a hajléktalanokat.

Végre testhezálló cikk, ha van valakinek kérdése szívesen válaszolok... 🙂

Egyébként a vasút elsők közt használt PC-t, hatalmas adminisztrációs teher van, ennek fejében nem mennek egymásnak a vonatok évente 2x mint az osztrákoknál, öreg géppark de mégis Európa egyik legbiztonságosabb vasútja a miénk, főleg a (túl)szabályozás miatt...

Egyébként a munkáltatói oldalról is az utóbbi 5 évben digitalizálnak rendesen... MFB, tablet, okostelefon, van itt minden.... bár az átmeneti időben valami borzasztó tud lenni,

Egyébként a BKK, volán, vagy legyen más állami cég, a vasút mindig előttük lesz... egyszerűen azért mert a vasút jobban fizet, 30 éve szakmában lévő gárdával...

Szabó Gábor: Ja 2,5 éve lehet, hogy bizonyos járatokra igen, nekem amikor venni akartam elintézett egy olyasmi üzenettel, hogy erre a járatra nem lehet online jegyet venni, indoklás nélkül. Ez is vicces: homar.blog.hu/2017/08/23/nem_lehet_online_vasarolt_jegyet_visszavaltani_a_mav-nal

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram