Miért csak három ország gyárt teherhajókat?

2025-09-16
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Találtam egy érdekes, gazdasági kérdésekkel foglalkozó youtube csatornát. Havonta egy-két videót tesznek csak ki, de igényes videóknak tűnnek.

A legutolsó videójuk a hajógyártással foglalkozik. Három országnak van értelmezhető teherhajó-gyártása, Japánnak, Kínának és Dél-Koreának, a többiek labdába sem rúghatnak mellettük. Miért éppen ez a három ország? Miért éppen Japán, ahol se acél, se az előállításához szükséges szén vagy olaj nem található meg? Mi kell az acél mellett/helyett, amitől ez a három ország lett a hajógyártás nagyhatalma? Mi lett az USA-val, amelyik ország valaha hétszer annyi hajót gyártott, mint a világ összes többi országa együttvéve?

Németországban minden megvan, ami a hajógyártáshoz kell (a legfontosabb, a szabad tőke is, lásd a videót), mégse lett hajógyártó nagyhatalom. Ennek ellenére nem kell sajnálni, valószínűleg többet keres a teherhajó-gyártáson, mint a három másik ország összesen. Hogy miért, az is kiderül a videóból. Európa nem gyárt ilyen hajókat, de vajon biztos rosszabbul jár-e ezzel?

Jól összeszedett videó, érdemes megnézni.

Hozzászólások:

Csak Disqus-felhasználók léphetnek be és szólhatnak hozzá a cikkhez.
Subscribe
Visszajelzés
0 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram