Postai levél elektronikusan

Krisztián hívta fel a figyelmet, hogy a Posta bevezetett egy új szolgáltatást, az érkező leveleidet nem fizikailag, hanem elektronikusan kézbesíti. Megbízás esetén a leveleidet felbontja és beszkenneli és így továbbítja, kérés esetén elektronikus aláírást is tesz rá. A szolgáltatás ára 6-12 forint/levél csomagtól függően.

Annak érheti meg, aki sok időt tölt a postán, hogy átvegye a leveleit, esetleg többe kerülne saját magának beszkenneltetnie a leveleket.

Hogy a Postának miért éri meg ennyiért élő munkával leveleket bontogatni, szkennelgetni és elektronikusan feltölteni, még nem jöttem rá. Bár még csak tesztüzem van, lehet, hogy élesben jóval drágább lesz a szolgáltatás.

Másik hatalmas vívmányként már otthonról is fel lehet adni a sárga csekket, ami egy rossz vicc. A sárga csekken ott van rajta a kedvezményezett neve és bankszámlaszáma (az a kétszer vagy háromszor nyolc szám a keretes mezőben) és a közlemény, ha már úgyis gép előtt ülsz, utald át közvetlenül neki az összeget a netbankodból, vagy fizesd be a szolgáltató oldalán bankkártyával a tartozásod a Posta kihagyásával. Ha esetleg hitelkártyákkal ügyeskedsz, akkor jöhet jól ez a fícsör, már a postára sem kell elmenni a csekkes feladáshoz.

Arról sajnos nincs szó, hogy mikor nem kell majd elmenni a postára sorban állni egy nyavalyás ajánlott levél miatt, mikor lehet otthonról regisztrációs számot kérni és előre kifizetni a feladást, hogy soron kívül be lehessen adni a leveleket vagy csomagokat bármelyik postahivatalba.

A Kánaán hogy mikor jön el, amikor végre nem ajánlott (és normál) leveleket kell majd küldözgetni a hivataloknak, hanem mondjuk a magyarorszag.hu-n keresztül lehetne mindenkivel levelezni az önkormányzatoktól a földhivatalig, az ügyvédektől a nyugdíjfolyósítóig, már kérdezni sem merem. (Akár egy primitív módon is, beszkennelve a levelet, amit postán küldenék el. Még digitális aláírás sem kellene rá, az én fiókomból lett elküldve, az időpont is látszik.)

Ma egy magyar állami pályázat úgy néz ki, hogy ki kell nyomtatni a pályázat mind a 15 oldalát, kézzel kitölteni, képként beszkennelni, feltölteni a tárhelyükre, majd a kinyomtatott példányokat borítékba kell tenni, ajánlottan be kell küldeni és utána a postai feladószelvényt is be kell szkennelni és feltölteni. Azt hittem először, ez csak valami rossz vicc, de nem.

2018-ban egy kormányszervezet nem képes egy online formot létrehozni erre a magyarorszag.hu keretein belül, hogy két perc alatt ki lehessen tölteni és ugyanúgy két perc alatt lehessen ellenőrizni. Nem, nyomtassuk ki, kézzel töltsük ki, szkenneljük vissza, töltsük fel képként, postázzuk ajánlott levélben, majd Jucika a hivatalban bontsa ki a levelet és vigye fel az adatokat kézzel fél óra alatt a saját számítógépükre. (Szigorúan két hónappal később, nyilván sok a dolga.)

(De ne legyünk igazságtalanok, azért már sok mindent el lehet intézni online is, amit néhány éve nem lehetett. Csak sajnos még van tere a fejlődésnek, hogy finoman fogalmazzak.)

Visszatérve a témánkhoz: a szolgáltatásról bővebb infót itt találsz, posta-kártya szükséges ahhoz, hogy részt vehess a tesztüzemben.

Share

101 hozzászólás

  • PanelProli
    “Hogy a Postának miért éri meg ennyiért élő munkával leveleket bontogatni, szkennelgetni és elektronikusan feltölteni, még nem jöttem rá. Bár még csak tesztüzem van, lehet, hogy élesben jóval drágább lesz a szolgáltatás.”
    Ha ezt tényleg kézzel csinálná a Posta, nem pedig az élő munkaerő teljes kizárásával a nyitott levelek környékéről akkor én nagy bajt látok a fejekben!

    Más:
    – Amúgy legutóbb jelentettem a “biztosító”-mat, ÁNYK ürlappal miután nem válaszoltak a panaszomra…. Vannak néha lehetőségek, csak kezdetlegesek, el vannak dugva.

  • jami
    Spec. az autóátírásnál én kellemesen csalódtam, ha azt levonom, hogy be kellett menni. Viszont mentem és 10 perc múlva késznen is volt.
    Bezzeg a lakcímkártya egy rémálom volt, mert a választások (!!) miatt a műszaki osztály hónapokig nem volt képes a földhivatalalban már tavaly bent lévő ház-adásvételik alapján (amik az általuk kiadott használatba vételi engedéllyel rendelkeztek) megbontani a címet a kcr-ben, anélkül meg a kormányablak csak a korábbi címmel dolgozott volna…
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    A wcsekk használható a már kezemben lévő sárga csekk befizetésére? Hogyan?
  • jurta

    “Van olyan is, hogy rendelkezési nyilvántartás: rendelkezes.gov.hu/rny-public/”

    Én is akartam említeni (e-papírról még nem tudtam). Jó lenne, ha minél többen regisztrálnátok bele. Két éve regisztráltam és még semmire sem tudtam használni, miközben papírleveleket azért kaptam állami szervektől. Gyanítom, azért nem bővül a funkciók és szervek köre, mert nincs elég felhasználója és így minek. Külföldön élők válláról hatalmas terheket vehetne le.

    A Nemzeti Választási Iroda használt hasonló rendszert az átjelentkezésekhez; tökéletes űrlap volt és szélsebesen kaptam a határozatot e-mailen, de nem próbálta a Rendelkezési Nyilvántartásból venni az adataimat, mindenképp be kellett írni, hova küldjék.

  • jurta

    “A külföldön élők tapasztalataira azért kíváncsi vagyok.”

    Külföldön az első években többnyire más hivatalokba jársz és más ügyeket intézel el, mint a helyiek – óvatosan az összehasonlítással. Olyanok tapasztalata lehet releváns, akik 5-8 éve kint élnek. Ráadásul vszleg a magyar helyzet tűnne a legjobbnak, mert a külföldiekkel mindenhol szigorúbban bánnak bizalmat igénylő ügyekben, és a fejlesztések sem őket érintik elsőként. Jelenlegi országomban (nem Románia, nem Bulgária) pl. a más EU-tagállamok polgárainak lakcímbejelentéseit is az idegenrendészet (rendőrség) intézi, a hatékonyság és színvonal pedig a Dél-Amerikában megismerthez hasonló.

  • Hozzászóló
    Szerintem hivatalos ügyeket lehet intézni az e-papíron keresztül, legalábbis nekem sikerült. Céges ügyben papíron már nem fogadtak el semmit.
  • A-tech
    epapir.gov.hu tényleg jó, én használtam már több hivatallal is kapcsolattartásra (NAV, Minisztérium, Rendőrség), válaszoltak is az ügyfélkapumra.
    Elvileg minden községi önkormányzata is elérhető például.

    csatolmányokat is lehet küldeni, akár pár gombnyomással (ügyfélkapus azonosítással) digitálisan aláírva.

  • Zabalint

    Nekem is az a tapasztalatom, hogy az autóátírás nem necces, igaz évekkel ezelőtt volt rá alkalmam, de 10 perc alatt megvolt. Ugyanez személyigazolvánnyal, jogsival, ügyfélkapu regisztrációval, online időpontit foglalva. Lakcímet viszont nem választások idején írattam át, de így is katasztrófa volt. Budapesten eleve csak adott kerület hivatalában vagy kormányablakában lehet, az online időpontok meg rég elfogytak. Próbálkoztam időpont nélkül, esélytelen volt, egyszer 1,5 óra várakozás után közölték, hogy a földhivatal rendszere egész nap nem működött, máskor meg 2 órával zárás előtt, hogy új ügyet már nem vesznek fel. Végül telefonon kaptam 1 hónappal későbbre nap közepére időpontot a 2 kormányablak közül a távolabbira, ahová nem visz tömegközlekedés. Egy igazi élmény volt, kiderült mennyiféle haszonállat él Budapesten, ahogy elhaladtam egy tanya mellett (akkor nem volt autónk).
  • Kornél
    Forgalmi tényleg baromság, hogy nálad kell, hogy legyen, másoltatni nem lehet, de ha az autóban van, amikor ellopják, nem igazán fizet cascora a biztosító. Nem is tudom, hogy car sharing cégeknél ez hogy megy, de egy barátom írt emiatt a biztosítójának, és nem voltak hajlandóak még állásfoglalást sem küldeni, csak annyit, hogy majd mérlegelnek (volt, hogy ő vitte kocsival a gyerekeket az oviba, onnan tömegközlekedéssel ment, majd a felesége vitte kocsival haza őket, ilyesmi esetekben jól jöhetne 2 forgalmi)
  • Nikoff

    “Két éve regisztráltam és még semmire sem tudtam használni”
    Nem volt kötelező használnia az e-ügyintézésre kötelezettnek. Január 1-től már kötelező lenne, ehhez képest sem teszik a hatóságok. 🙁
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : Más banknál is volt hasonló felület sárgacsekk utalására, de amire én várok, az az, hogy QR kód nélküli csekket visszatérítős hitelkártyáról be tudjak fizetni anélkül, hogy elballagnék a csekkautomatához (QR kódosra kitűnő az iCsekk app).
  • Kiszamolo
    Zabalint, amikor én akartam átíratni az autót, időpont csak valami hónappal később volt. Naivan megkérdeztem, hogy akkor ugye nem büntetnek meg, mert kicsúsztam a határidőből, hiszen ők nem tudnak időpontot adni? Ja, dehogynem, hiszen mehetek mondjuk Kiskunfélegyházára is átíratni. Budaörsön is azért nincs időpont, mert Győrből(!!!) ide járnak átíratni autókat.

    Úgyhogy egy délelőtt elment rá, persze az eredetvizsgálat, biztosítás meg miegyéb után.

  • Zabalint

    Ja, de autó átiratást bárhol lehet intézni, és nem hiszem hogy Budaörshöz legközelebb csak Kiskunfélegyházán van közeli időpont. A lakcímváltozást viszont csak az adott közigazgatási egységben lehet, és hivatalosan ott 3 nap a határidő, viszont van ahol 1+ hónap múlvára adnak időpontot, különösen kellemes ha munka miatt költözik az ember, és próbaidő alatt vegyen ki ezért szabadságot. És ok, hogy elcileg senki nem nézi, hogy ott laksz-e, ahol be vagy jelentve, ettől még ez egy gumiszabály, amivel célzottan szívathatnak, ha más okuk van rá.
  • Nikoff

    Tök jogos. Az egész adásvétel (gépjármű, ingatlan, bármi) mehetne elektronikusan, személyes megjelenés nélkül (ügyfélkapus azonosítással). A vicc, hogy az infrastruktúra is megvan hozzá, csak 1 szolgáltatás hiányzik, ami összefogná. 🙁
  • jami
    Autóátírásnál megnézem pár kormányablak foglalási tábláját és a kevésbé zsúfoltba mentem – időpont nélkül.
    Zabálint, annyi mondjuk üdvözlendő, hogy a lakcímnél már megnézik a tulajdoni lapot. Viszont pont emiatt lassabb is rögtön :/ És épp ezért baromira nem értem, miért kell bemenni személyesen, mivel minden szükséges adatomat látják, nem kell rólam fényképp se….
    Kész vicc volt, hogy a hitelünk szerződéskötése és közjegyzőzése kevesebb idő volt, mint mire átverekedtem magam a lakcímkártyán…. (ÉS utána a banknak nem volt elég a lakcímkártya, plusz egy kitöltött űrlap, kellett még papír a műszaki osztálytól is. Bürokrácia csúcsra járatva.)
  • Maxim Tsigalko
    Én most vettem autót július elején, és pár nap alatt az összes papírmunkát el tudtam intézni úgy, hogy egy óbudai albérletben élek, és Ráckevén van a lakcímem szerinti illetékes kormányablak (én úgy tudtam, hogy ott kell ezt intézni).
    Olvasva ezeket a hsz-eket, akkor nekem nagy mázlim volt 🙂
  • villanypásztor
    “Hozzáférés megtagadva” üzenetet ad, regisztráció és hitelesítés után.
    Lehet hogy lezárult a teszt jelentkezés?
  • szocske
    Az utóbbi 1 évben volt 3 autóátíratásom, és azt tapasztaltam nem érdemes sorszámot kérni, oda kell menni lehetőleg kevésbé frekventált időpontban.
    Az időpontkérő rendszer szerintem katasztrófa…
    Pl. 30/60 perces egységekben lehet időpontot kérni olyan ügyekre, aminek az elintézésre 5-10 perc, ezért a neten elfogynak 1 hónapra előre az időpontok, helyben viszont bőven van szabad kapacitás.
    Miskolcon olyan 3-4 évvel ezelőttig a miskolc.hu-n volt időpontkérő alkalmazás, ügytől függően 5-15 perces sávokat lehetett foglalni, hét elején jellemzően még az adott hét végére is volt, de a köv. hétre egész biztosan. Teljesen jól működött, tartották is az időpontokat. Amikor megjelent az országos rendszer, ezt lekapcsolták, azóta nagyjából lehetetlen az internetes időpontkérés.
    Amíg este 7-8ig volt okmányiroda az utolsó órában szinte senki nem volt, de most már korábban zárnak.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : megadtad az ÉnPostám kártyád számát?
  • Alfa
    Részemről a magyar kormányzat és állam apparátus ingyenélő ***** csürhéje amíg postai levelet küld, különösen ha ajanlottat.
    Ne beszéljünk már arról hogy jól haladunk a digitalizációval addig amíg egy rohadt papír is szembe jön amire 694-szerre rá kell írnom az anyám nevét.
    A sárga csekket szerencsére már elfelejtettem, de ez sem az állam érdeme.
  • Andru
    A forgalmi azért kell papír alapon, hogy azt a műszakit, amit látnak a rendőrök a nyilvántartásukban, be tudják pecsételni 🙂 És hogy ha betelnek a helyek, akkor legyen ok a cserére, amiért lehet fizetni.

    Most utoljára azzal szívtam, hogy a lakcímváltozás bejelentése után elmentem a suliba. Ott azt mondták, hogy már automatikusan frissíti a rendszer a nyilvántartásból a címet. Megnézték. Hát nem frissíti. Elküldtek az okmányirodába, ahol azt mondták, hogy ők az újat látják (nyilván) és nem tudnak tenni semmit. Gondolom, ha valami emiatt rossz címre megy a suliból, azért én leszek a hibás, és mindjárt megtalálják azt a rubrikát, ahova mégis be lehetett volna írni az új címet. Persze addigra már ki fog emlékezni rá, hogy én voltam bent és bejelentettem (volna).

  • Szocske
    @mikorka-kalman-okleveles-dugulaselharito-kisiparos vacak az oldal, 1 órán at szórakoztatott tegnap este különféle hiba üzenetekkel, végül ezredikre sikerült regisztrálni és mukodik a csekk befizetés. A szkennelt levélküldésre nem tudok posta hűség kártya nélkül regisztrálni, de ez kevésbé érdekel, nekem a csekk befizetés volt a lényeg.

    Azért elég fájdalmas az egész, ha útba esik csekkautomata inkább azt használnám, de ha csak a csekkatm miatt mozdulnek ki otthonról, akkor inkább küzdök ezzel

  • kridli
    hogy tudtál a csekk befizetésre regisztrálni? Én úgy értelmeztem, hogy a scanneléses béta teszt jelentkezéssel lehet a csekk befizetéshez is hozzáférést kapni, de ahhoz meg kell a hűségkártya.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : Hogy sikerült a csekkfizetésre regisztrálnod? Én csak odáig jutok, hogy
    Hozzáférés megtagadva
    Az oldal megtekintéséhez nincs joga! Kérjük, amennyiben most regisztrált egy új eSzolgáltatásra, jelentkezzen be újra.
  • Janos

    Van tipped, hogy sikerült végre regisztrálnod? Én is a csekkbefizetésre szeretnék regisztrálni már vagy 2 napja, de a regisztrációra klikkelve folyamatosa “Az oldal megtekintéséhez nincs joga! Kérjük, amennyiben most regisztrált egy új eSzolgáltatásra, jelentkezzen be újra.” hibaüzenete ad. Kínomban már igényeltem ÉnPosta kártyát is, hátha azzal enged majd regisztrálni, de akkor a te esetedben ment anélkül is? Nem emlékszel mi lehetett az a beállítás/stb., ami után engedett már regisztrálni a csekkbefizetésre?
  • Körtefa

    ÉnPostám kártya nélkül hogyan tudod használni a wCsekk szolgáltatást?
    Nekem nem sikerül elérnem azt a menüt, mert sima regisztrációval azt mondja, hogy hozzáférés megtagadva.
  • Tapasztalatok
    Sziasztok!

    Végignyargaltam a témán, szeretném megosztani tapasztalataimat.
    Bevallom nem egyszerű, viszont cserébe tesztfelhasználóvá váltam 🙂

    A legfontosabb: Adatvédelem. Ugyan nem vagyok se adatbiztos, se jogász, de az online térben tevékenykedésem során a GDPR égisze alatt itt találkoztam az egyik legnormálisabb, érthető adatkezelési hozzájárulásos metodikával.
    Persze aki paranoiás, annak nem kell igénybe venni a szolgáltatást, de elképzelhetetlen tartom, hogy akik scannelik két küldeményfelfutás / bedőlés között azzal szórakoznának, hogy a leveleimből, számláimból profilt építsenek.

    Először is kell hozzá egy PostásOnlineFiók (ÉnPostám regisztráció), és az sem árt, ha be tudunk lépni a fiókunkba. Vicces, hogy a jelszó emlékeztető nem e-mailcímre, hanem felhasználónévre van állítva, de ha felhívom az ügyfélszolgálatbot, rendbe teszik. (Így jutottam be)

    Folytatás következik

  • Tapasztalatok
    2. Hitelesített felhasználó:
    Nem elég az ÉnPostám fiókba történő belépés, un. hitelesített felhasználóvá kell válni. Ezt kitaposni sem volt egyszerű, mert kell hozzá egy ÉnPostám kártya is. Ezt régebben csak papír alapon kijelölt postahelyeken lehetett intézni, azért, hogy egyértelmű legyen, ki a kártyabirtokos. Igen alá kellett írni az igénylőlapot. Mára eljutott a Posta arra a szintre, hogy legalább Magyarország.hu/Ügyfélkapu/KWR minek nevezzelek még lehet hitelesíteni a fiókot. (Az amatőrök ezt úgy oldották meg, hogy küldj egy mosolygós képet a személyigazolványoddal a fogsorodban) Tehát, akinek van ügyfélkapu regisztrációja és nincs kártyája ignyelhet kártyát is full online, és hitelesítheti a fiókját. Ezt bejelntkezést követően teheti meg, ha a roppant menü felett a nevére kattint, és kiválasztja a profilbeállításokra.
    Folyt köv
  • Tapasztalatok
    3. Hitelesítés /2
    Aztán scrolloz lefelé 4.-ig, és látja, hogy Ügyfélkapu és vagy ÉnPostám kártya hitelesítéssel ellátta e a fiókját. Ha van kérty, értelem szerűen meg kell adni a számot. Ha van Ügyfélkapu, nem árt, ha azokat az adatokat írjuk be, amit az Ügyfélkapu regisztrációnál adtunk meg.(Lehetőleg elgépelés nélkül, mert másképp nem fog menni)

    És láss csodát, be vagyok lépve, hiteles vagyok, visszamegyek a kapott levélbe, kattintok a linkre, és már látom is a szolgáltatást.
    Úgy veszem észre, csak a három hónapos időszak aktív.
    Egyenkénti: Megkapom a scannelt boríték képét, és eldöntöm, hogy kérem e a tartalmát e-mailben, vagy vissza a feladóhoz.
    Speciális: Csak az ajánlott, és térti (könyvelt küldemény postásul) kerül scannelésre, minden más megszokottan érkezik
    Teljes: Minden ami jön, scanelésre kerül.

    Folytatás következik

  • Tapasztalatok
    És jönnek a többletszolgáltatások:

    Havi kézbesítés: Tökmindegy mit kérünk scannelve, egy hónapban egyszer mindent elhoz a kézbesítő.
    E-hiteles másolat: Felbontáskor elektronikus aláírás, és időbélyeg kerül a küldemény képéhez
    SMS: SMS-t kapunk, ha jött valami.

    Aztán megadom a meghatalmazást, hogy igen felbonthatják a leveleimet.
    Online kifizettem, és most várok. 🙂

    WCSEK VS. ICSEK Annyi az összes érdemi kölönbség, hogy az egyik tud QR kódot olvasni a mobilon. HAsznos a Posta App, amitóta fenn van a telefonomon, 130ad annyit járok postára, és azt is időpontra teszem.

    Alfa, szerintem maradj a témánál, és nézz körül, a Postának van pont a bánatodra megoldás, amit REM-nek hívnak ( És nem a Rapid Eye Movement-et jelenti. Ha valakivel megállapodsz, a Posta vállalja, hogy harmadik félként igazolja, hogy Te elküldted, ő átvette. Digitálisan. Ajánlott, és térti helyett.

    Sziasztok!

  • Tapasztalatok
    villanypásztor!

    Ha kaptál levelet, abban van egy link, ami elvisz egy oldalra, ahol tudsz jelentkezni. Nekem is így indult, de szerintem egyesével állítanak be mindenkit, mert tesztelnek.
    Látom szépen rommá is mérnek minden forgalmukat a szolgáltatáson, még a végén tényleg értelmes és modern szintre jutnak el. Csak így tovább 😉

  • kridli
    és hogy lett kártyád aminek megadtad a számát? Küldték levélben?
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    tapasztalataihoz képest én regisztráltam ÉnPostámba, hitelesítettem magam ügyfélkapuval, igényeltem kártyát (persze még nem kaptam meg) és nem férek hozzá a szolgáltatáshoz. Azt sem értem, a “visszamegyek a kapott levélbe” szöveg mire utal, mert én csak egy levelet kaptam, az ÉnPostám aktiválásához, amit meg is tettem. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, de ők is azt mondták, meg kell várni a kártya megérkezését.
  • Janos

    Ezt a levelet, ami tartalmazza a linket a wcsekk/epostabox jelenkezési oldalra kitől, mikor kaptad? Mert én végigcsináltam az ÉnPosta regisztrációt, ügyfélkapus hitelesítéssel és még ÉnPosta kártyát is igényeltem, de csak hibaüzenet jön a wcsekk/epostabox linkre klikkelve. Levelet pedig nem kaptam a folyamat során, amiben jelentkezni lehet a szolgáltatásokra.
  • Alfa
    :
    1 a témánál vagyok, Miklós is írt az allamigazgatásról
    2 semmi szükség a postára hiába reklamozod. Millió helyről lehetne digitális aláírást, hitelesítést venni, nehogy már a híres Postától vegyék.
    3 A normális digitalizált allamigazgatást onnan lehetne megismerni hogy fel sem merül a “posta” szó semmilyen kontextusban.
  • Szocske
    Végül posta hűség kártya nélkül ügyfélkapus azonosítással sikerült regisztrálnom, itt utólag hozza lehet adni a meglévő hűség kártyát vagy jut igényelni ha meg nincs.

    A wcsekk használatához külön kell regisztralni (tesztelonek jelentkezni): Google wcsekk, jelenleg a 2. Találat

  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : a google 2. találat az epostabox bétateszt jelentkezési űrlap, ahol kötelező mező az ÉnPostám kártya vonalkód azonosító…
  • Körtefa

    “A wcsekk használatához külön kell regisztralni (tesztelonek jelentkezni): Google wcsekk, jelenleg a 2. Találat”

    Igen, ezt megtaláltam én is. A második Google találatra nálam nem a wcsekk, hanem az “EPOSTABOX” bétatesztre való regisztrációs form jön be, ahol kötelező a hűségkártya megadása. Itt nem lehet külön wcsekkre regisztrálni. Nem tudom, Neked hogyan sikerült. 🙂

  • Olvasói észrevétel
    Szeretném megjegyezni, hogy az elektronikus ügyintézés egyre inkább terjed, csak nem mindent a magyarorszag.hu oldalról kell indítani, hanem pl. az epapir.gov.hu vagy a kau.gov.hu oldaláról.
  • mzsombor
    Körtefa: A kettő egy és ugyanaz. Jelentkezz az epostabox tesztelésére, akkor fogod tudni a wcsekket is használni
  • Körtefa

    “Jelentkezz az epostabox tesztelésére, akkor fogod tudni a wcsekket is használni”
    Igen, ezt írja is, hogy így van, azonban nem tudok rá jelentkezni, lévén nincs hűségkártyám [nem érkezett még meg].
    Szocske azonban azt írja, hogy ő tudja használni a wCsekket hűségkártya NÉLKÜL is, ez érdekelne engem [és még jó pár embert itt].

    Igényeltem hűségkártyát én is, azonban annak nem tudom a számát, amíg meg nem érkezik.

  • Eper11
    Jól értem, hogy a wcsekk használata csak 3 hónapig ingyenes, utána kell majd valamennyit fizetni érte, amit még nem lehet tudni, hogy mennyit?
  • szocske
    , ha fizetni kellene érte (nem hiszem, keresnek ők szépen a fogadó félnél, és ha neten fizetem be, akkor nem akkora gond a posta ablakokban a munkaerőhiány), akkor majd mérlegelem megéri-e nekem a megtakarított idő.

    Bár nálam a csekkatm használata egyéb bevételt (megtakarítást) is generál, mert az egyik mellett van villanyautó töltő és néha bedugom, ha csekkatmet használok, szóval ha otthonról fizetem ez a havi párszáz Ft kiesik 😀

    @Körtefa, valahogy továbbjutottam a bétateszt regisztráción hűségkártya szám nélkül. A feleségemnek van hűségkártyája, felváltva próbáltam neki és magamnak accountot létrehozni, de az énpostám reg. csak dobálta az egyre viccesebb hibaüzeneteket, nem kizárt, hogy a nagy káoszban egyszer összekevertem és a saját bétateszt regemnél megadtam az ő hűségkártya számát, vagy az ő bétateszt regjénél az én email címem. Akárhogy is, a reg. másnapján aktiváltak.

  • ügyvéd
    Fel nem fogom ezt a mazochista önszopatást amit itt páran elmeséltek…. 😀 Esküszöm egy év alatt nem töltök annyi időt a postán mint amit itt “csekkregisztráció” stb miatt eltöltetek. Az értelmét sem látom; sárga csekket bankszámláról utalni nekem fából vaskarika.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    : Én még bankszámláról is szívesebben utalnám, minthogy betegyem a lábam a postára. De itt nem arról van szó, hanem kártyával fizetésről, amivel keresek egy kis pénzt. Egy úriembernek ugyanis több hitelkártyája van és ha úgy tartja úri kedve, akkor láncba rakja őket.
  • VLaci
    Szerintem azzal, hogy a postás hónapok óta még értesítót sem dob be az ajánlott levelekről, ezt a szkennelős szolgáltatást marketingelte.
    Levelet szerintem évek óta csak állami helyről kapunk, adóhatóság, városi adóosztály, esetleg bankszámlakivonatot, de szerintem azok már főképp elektronikusak.

    A másik a csekkbefizetés. Utalni cégről kimondottan drága bármit is, ugrálhatunk bankról bankra, de valahogy mindig megdrágul, így amit lehet, azt csekken fizetünk be. Nyilván nem megyünk a postára, hanem elektronikusan, van rá valamilyen app, így olcsóbb havonta 3-4 ezerrel.

  • ügyvéd

    Rosszul tudod; egy igazi úr nem vadászik fillérb…ásból fillérekre “kártyatrükkökkel”! 😀
    Sőt, se bankszámlája, se semmilyen bankkártyája sincs.
  • Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos
    4 órányi idő befektetésével 80 ezer forintot keresni (becslésem szerint a következő egy évben ennyi lesz a visszatérítés a wcsekken fizetett csekkek után) nem rossz órabért ad ki, nem nevezném fillérb@szásnak.

    Más: a csütörtökön igényelt postakártyát ma már kézbesítették is.

  • attila
    “Esküszöm egy év alatt nem töltök annyi időt a postán mint amit itt “csekkregisztráció” stb miatt eltöltetek. ” persze hogy nem, úriembernek a csekkjeit a titkárnője fizeti be a postán, persze munkaidőn kívül, szívességből, így a legolcsóbb…..
  • Körtefa
    “Sőt, se bankszámlája, se semmilyen bankkártyája sincs.”
    Én nem érezném jól magam, ha mindig a szutykos kp-t kéne fogdoznom.