Szabadulás a unit linked biztosításból három év után is
Már volt arról szó a blogban, hogy ha unit linked biztosítást kötöttél, 30 napod van meggondolni magad a kötvény átvétele után. De ha a kötvényt még négy év után sem kaptad meg, akkor bizony négy év után is következmények nélkül felmondhatod a biztosítást és nem a visszavásárlási tábla szerinti fele pénzt kapod meg, hanem a teljes befizetett összeget.
A múltkor írtam Józsefről, aki egy év után kapta vissza a teljes összeget. Ebben a cikkben tudod elolvasni a történetét.
Nos, Tamásnak ugyanez sikerült, csak három és fél év után.
Ezúton közlöm a levelét, csak hogy lásd, igenis van értelme élni a jogoddal és ragaszkodni ahhoz, hogy térítsék vissza a teljes befizetésed, ha a mai napig nem kaptad a kötvényedet.
Úgyhogy következzen az ő levele:
Csak szeretném megköszönni az egyik írásodat.
2012 januárjában kötöttem egy elég combos unit linked életbiztosítást a G. biztosítónál, egy OV. tanácsadón keresztül. Akkor még nem nagyon tájékozódtam a pénzügyekről, csak ismerősöm pénzügyi tanácsadójára hallgatva beleugrottam egy OV. Élet.. Sher.. unit linked biztosításba havi 50e Ft-tal.
Idén kezdtem el kicsit alaposabban foglalkozni a pénzügyeimmel és rájöttem, hogy ez nem igazán az a termék amit szerettem volna, de kicsit elszomorodtam a visszavásárlási tábla láttán, ami alapján a fele pénzt kb elbuktam volna, ha visszavásárolom…
Utána futottam bele ebbe a posztodba:
Innen jött az ötlet, hogy utána nézzek, hogy egyáltalán megkaptam-e a kötvényeket anno, mert nem rémlett. Kiderült, hogy az OV.-től már nem jutott el hozzám a kötvény a szerződés megkötése után.
Elkezdtem ezt masszírozni a G. Biztosítónál és nem tudtak felmutatni olyan dokumentumot, hogy valaha megkaptam volna a kötvényeket. Ez alapján az ügyfélszolgálatra bemenve kikértem a kötvényeket, majd pedig élve a hivatalos 30 napos elállás lehetőségével felmondtam a szerződést.
És láss csodát, ma elutalták a szerződésem teljes aktuális értékét (kötvényesítési költségek levonása után), nem pedig a visszavásárlási tábla alapján csökkentett összeget. Mindezt 3 és fél évvel a szerződéskötés után. 🙂
Szóval a blogposztodnak köszönhetően több mint egymillió forintot nyertem. Vagyis legalábbis nem buktam el. 🙂
Köszönöm még egyszer. Ha gondolod, elmesélem kicsit részletesebben is, hátha az olvasóidnak segíthet ez a dolog azoknál, akik jóval a szerződéskötés után szeretnének kihátrálni a dologból és hasonlóan “alapos” tanácsadóval volt dolguk, mint nekem.
Úgy gondolom minden érintett olvasó nevében, hogy igen, érdekel minket részletesen is, hogyan járt el az ügyben. Úgyhogy kedves Tamás, várjuk a részletes esettanulmányt akár itt a hozzászólásokban, vagy egy külön cikk keretein belül is.
Hidd el meg lehet. A G. Biztosítót egy hónapon keresztül többször kerestem, hogy mutassanak nekem egy dokumentumot, amin rajta van, hogy átvettem a kötvényt. Mondták, hogy az OV.-től kellett volna megkapnom személyesen, éppen utána járnak, hogy beszerezzék tőlük ezt a dokumentumot, mert a biztosító archívumában nincs meg.
Mikor bő 2 hónap alatt ezt nem sikerült prezentálniuk, akkor adtam be az elállási szándékomat írásban, mert így legalább a biztosító került időnyomásba, hiszen 15 napon belül erre reagálniuk kellett.
A 15. napon utalták a pénzt és nem kérdeztek semmit…
Egyébként úgy rémlik, hogy az ajánlat aláírása után soha többet nem is találkoztam az ügynökkel. És az biztos, hogy mikor legközelebb kerestem valami kérdéssel egy év múlva, már nem dolgozott a cégnél, a privát mailcímén pedig nem reagált semmit, mikor ott próbáltam elérni.
Egyébként ő írta a levelet, ha valakinek nem esett volna le.
Pénzért bármit? Vagy ennél magasabbra kell tenni a lécet?
Jött hozzám egy ügynök a kék biztosítótól. Életbiztosítást ajánlott.
Tetszett /a biztosítás/ A következő párbeszéd zajlott le közöttünk:
Hány év díjából képzitek a kezdeti költséget?
Hány százalékot vontok évente, és hány évig?
Mennyi az adás-vételi árfolyam-különbözet rendszeres és eseti díjra?
Havi hány forint a számlavezetés?
Azért nem írtam le mindenhova, hogy mit mondott, mert mindenhol ugyanazt:
Nem tudom.
Miért nem tudod?
Ilyet nem szoktak kérdezni az ügyfelek.
OK -mondtam- Szerinted egy orvosnak nem kell tudnia a terápia működését, amit felír? Csak akkor kell tudnia, ha megkérdezik?
Na itt vége volt
Szerintem azért fizet az ügyfél, mert én jobban értek az adott területhez, és ezt a tudást az ő javára fordítom.
Folyt köv
A félreértés ott van, hogy itt két dolgot kell tenni:
1. Megismerni a piacot és a termékeket. A tények alapján választani termékeket.
Összeszedni a problémákat, és összekötni a termékekkel, mint megoldással.
Ez matematika, elemzés válogatás. Munka és tanulás, a szakmai hozzáértés megszerzése.
Aki eddig eljut, az a mérnök szint.
2. Az értékesítő bizalmat tud építeni, az ügyfelek elmondják a gondjukat. Ezt követően a fent leírt munka eredményeképpen ő már tudja melyik termék jó az ügyfélnek és miért. /A fizetési és kockázattűrőképesség, a futamidő, a felvállalható díj ismeretében/
Majd a megszülető eredményt “el kell adni” Érzelmeket kell ébreszteni, amelyek cselekvésre késztetik az ügyfelet.
Ez az értékesítés.
Ha az első rész hiányzik, vagy hiányos, akkor az egész manipuláció.
És valljuk be sokszor hiányzik.
iflgazdasag.blog.hu/2015/09/12/az_ugyfel_lehet_gusztustalan_a_biztositoval_szemben
Most éppen mivel gyaláz engem?
Meg voltam róla győződve, hogy 10 éveset kötöttem, gondoltam kivárom, de az aktuális ügyfélkapcsolatom szerint ‘nincs lejárata’.
Nyár elején kaptam meg az előző évi kimutatást, ahol 950e volt a visszavásárlási értéke a befizetett 1.5M-nak. 1 héttel később, amikor intéztem a dolgot, már csak 934e, amikor visszautalták újabb 1-2 hét múlva, már csak 921e (a visszavásárlási érték, nem a kapott összeg). Nem problémáztam, nem jártam utána, örültem, hogy vége lett!
Elkönyveltem, hogy volt kb havi 10e forintért biztosításom 5 évig, amit most megszűntettem.
Én nem tartom rossznak, hogy újra és újra előkerül a téma. Most is megy az értékesités ezerrel, csak nem szabad kimondani, hogy Unit Linked. De ugyanazok. Élet és nyugdij.
HA elég sok visszamondás/probléma merűl fel, akkor talán a közvetitő szervezetek és a biztositók is rákényszerűlnek hogy jobb termékeket, etikusabban értékesitsenek – merjűnk álmodni…
UL-be fizetendő teljes díj = biztosítási díj + fenntartási költség + alapkezelési díj + megtakarítás
Na az ebben szereplő biztosítási díj kedvezőbb, mintha kockázati biztosítás lenne.
Vagyis azt mondod, hogy olcsobb mintha kotottel volna egy eletbiztositast azonos osszegre, es a maradekot ugyanolyan befalapba teszed TBSz-el? Ha igen, akkor jo.
“Tájékoztatjuk, hogy a kötvény két alkalommal is kiküldésre került a következő címre: …
Első alkalommal 2014. 11. 07. napján, mivel a küldemény nem lett átvéve, visszaérkezett Társaságunkhoz.
Második alkalommal 2014. 12. 01. napján. Ez alkalommal, már nem érkezett vissza sem a levél sem a tértivevény. ”
Na ilyenkor mit lehet tenni? Nem kaptam meg, nem is írtam alá, hisz nem volt mit, de próbáéták kiküldeni, élhetek a 30 napos elállás jogával?
Köszönöm minden segítséget, most szüksége lenne..
Én nem hagynám annyiban, mert ha jól értem, nem tudják bizonyítani, hogy átvetted volna a kötvényt.
Ha tényleg nem ért célba, akkor címzett meg perelheti max. a postát, de feladónak ehhez már semmi köze, nála ott a feladóvevény, hogy elküldte. Sőt kétszer is …
Szép világ lenne, ha az emberek nem vennék át az ajánlott, tértivevényes leveleket és akkor elmondhatnák, hogy nem kapták meg. Ebben az esetben kézbesítettnek tekintendő a kötvény, de majd BarnabásJog helyesbít, ha nem így lenne.
A szerződés ráutaló magatartással (hallgatólagosan) akkor is létrejön az ajánlat szerinti tartalommal, ha a biztosító az ajánlatra, annak beérkezésétől számított 15 napon – egészségi kockázatelbírálás esetén 60 napon – belül nem nyilatkozik, feltéve hogy az ajánlatot a jogviszony tartalmára vonatkozó, jogszabályban előírt tájékoztatás birtokában, a biztosító által rendszeresített ajánlati lapon és a Díjszabásnak megfelelően tették.
Tehát a szerződés létrejön, ha a biztosító nem utasítja el az ajánlatot. Az ajánlatot mindkét fél aláírja.
A hitelfedezeti életbiztosítást kivéve, a fogyasztónak minősülő szerződő a biztosítási szerződést jogosult a szerződés létrejöttét igazoló kötvény (továbbiakban: első kötvény) átvételétől számított 30 napon belül írásbeli nyilatkozattal felmondani.
(1) Ha a szerződést nem írásban kötötték meg, a biztosító köteles a biztosítási fedezetet igazoló dokumentumot kiállítani.
Az ajánlat elfogadása esetén írásos szerződésnek tekinthető, tehát nem kell kötvényt kiállítani. Hallgatólagosan létrejön a szerződés.
Szóval több sebből vérzik. A vicc az, hogy bár nem kell kötvényt kiállítani, és él a szerződés, de a felmondási szabály is él. Így amíg nincs kötvény nyitva van a 30 napos felmondás joga.
De ehhez először kötvényt kell kapnia. Ez vicces.
Az elállás jogát az ajánlat aláírását követő 15 napig gyakorolhatja.
Szigorúan véve az ajánlat aláírásakor megkapja az ügyfél a feltételeket és kondíciós listát, s aláírja, hogy átvette és áttanulmányozta.
Ha ez így lenne, akkor korrekt élő szerződése jönne létre, kötvény nélkül is.
Viszont ebben az esetben felmondásról beszélünk, ami a jövőre szól. Az ajánlat hallgatólagos elfogadásával a szereződés életbe lépett. A biztosító kockázatvállalása elindult. Az ügyfél fizette a díjakat.
Ha a fenti szabály alapján ezt követően az ügyfél felmondja a szerződést, a biztosítónak jár a kockázatvállalás díja, arra az időre, amíg élt a szerződés.
Tehát semmiképpen nem a teljes díj jár vissza.
De vagy a tértivevény jön vissza, vagy a küldemény. Ha egyik sem, akkor elvileg a küldemény át lett véve, és a tértivevény kallódott el (az már nem könyvelt küldeményként jön vissza). De a tértivevényen kívül a postán is marad egy aláírt papír, ha átvetted, a biztosítónak kellene reklamálnia a postánál.
“A bírósági eljárásban érvényesülő kézbesítési vélelem lényege tehát, hogy a postai úton megküldött bírósági iratokat a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni akkor is, ha a címzett az átvételt megtagadta. Ha a kézbesítés eredménytelen volt, mert a címzett az iratot nem vette át, vagyis a küldemény a bírósághoz “nem kereste” jelzéssel érkezett vissza, akkor azt az ellenkező bizonyításáig a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni.”
Szerinted így is érdemes szembe menni (bár kérdés mit veszíthetek), ha igen, akkor hogyan, mi a folyamat?
Olyan nincs, hogy egyik sem. Éppen ez a lényege a tértivevénynek, mióta az ajánlott levelet simán be is dobhatja a postás, ha olyanja van.
Van olyan, hogy ha kétszer nem veszi át, akkor is kézbesítettnek lehet venni egy levelet, de ezek általában más ügyekben (felszólítás, végrehajtás, stb.) Ilyenkor nem lehet kibúvó, hogy nem veszi át a levelet. De itt nem erről van szó.
S sajnos olyan is van, hogy a postát kell perelni, ha ő nem tud elszámolni, hogy mi lett az egyébként szabályosan feladott, de elvesztett levéllel.
Én 14 napra emlékeztem, de az a távértékesítés esetén igaz.
Úhgyhogy javítom magam…
a lényeg az a cikkben, hogy ezt a “sztorit” csak te találtad ki 🙂
Hálás köszönet!
Szerintem inkább attól fél, hogy neki is pár ügyfele sikeresen felmondja majd a szerződést, így neki is vissza kell fizetnie a jutalékát. Ezért írja, hogy felmondani nem lehetséges, és nem is tisztességes.
A Ptk alapján a szerződés hallgatólagosan létrejön.Ha nem küld kötvényt akkor is.
Ezért szerintem nem felróható magatartás, ha nem küld kötvényt.
Te találtál olyan paragrafust amely alapján írásos ajánlat alapján kell kötvényt küldenie a biztosítónak?
1. Ügyfélszolgálaton érdeklődtem, hogy van-e arról bármilyen igazoló dokumentum, hogy a kötvényt én anno megkaptam. Illetve érdeklődtem, hogy ha nincs ilyen doksijuk, akkor a 30 napos elállásra hivatkozva milyen levonásokkal mennyit fizetnek ki az aktuális értékből. (nem volt egyértelmű, hogy csak kötvényesítési ktg-et vonják le, vagy pl a 3. év után már jóváírt bónusz összegét is. Meg egyáltalán valami olyan rejtett ktg lehet-e, amire hosszas bogarászás után sem találtam rá.) Ezeket szóban mondtam el ott, de az ügyintéző nem tudott azonnal segíteni (érthető módon), szóval hotline a központba, ott sem tudták, így írásban beadtam ezt a két kérdést.
3. Bementem újra az ügyfélszolgálatra, gondoltam ott is el tudják mondani, hogy mit küldtek ki nekem. Innen tudom a 2-es pontban írt levél tartalmát, de a kötvényt nem vettem át ekkor sem, mert még mindig nem kaptam egyértelmű választ, hogy: van-e az átvételről valami dokumentum, illetve a rendkívüli felmondással milyen levonások után fizetnének ki.
5. Így, hogy nem sikerült választ kapnom hosszú időn keresztül, úgy döntöttem, hogy akkor beadom írásban az elállási szándékomat az ügyfélszolgálaton. Így nekik lesz 15 napjuk arra, hogy valamilyen választ adjanak, legalább halad előre az ügy. Bementem, kikértem a korábban kézbesíteni kívánt kötvényeket és ugyanekkor be is adtam az elállási szándékot írásban: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62175/send/Generali%20elallas%20doksi.pdf (személyes adatokat kivettem)
Valószínűleg rettenetesen ostobának fog tűnni kérdésem – ezért előre is elnézést kérek -, de alakilag hogy néz ki egy ilyen kötvény?
Esetleg…, konkrétabban mit tartalmazhat?
(Az még O.K., hogy valószínűleg nagybetűkkel rá van írva, hogy KÖTVÉNY.)
A szerződésemmel kapcsolatos paksamétámban egyszerűen nem leltem rá, és így azt feltétezem, hogy anno én sem kaptam meg.
És akkor elképzelhető, hogy én is belevágnék… 🙂
Köszönöm a segítséget!
De egyértelműen rá van írva, hogy “Kötvény” vagy még inkább, hogy “Biztosítási kötvény”.
Először is köszönöm válaszát.
Hát, pont ilyenem nincs… 🙂
Megjegyzésként még annyit, hogy évente 1-2-szer kezeltem a portfóliómat (4-5 eszközalap, kisebb-nagyobb sikerrel néha próbáltam az épp alacsonyan állókból “bevásárolgatni”, majd kivárni), és – az egyenlegem alapján – nagyjából egálban is áll az eddigi befizetésem.
Ezért is voltam jó ideig bizonytalan abban, hogy vajon mitévő legyek eme remek “befektetéssel”, ha már anno – én balga – “beleültem”…
(10 éves, amit 8. éve, havi 20ezerrel fizetek…)
Üdvözlettel,
György
Union-nak email ment, hogy nem kaptam kötvényt. Válasz: Semmi gond postán kiküldik. Érdeklődtem, hogy az eredetit vagy a hiteles másolatot? Válasz: Az eredetit!!!!
Kérdésem a következő? Ha tényleg kiküldik az eredetit -gondolom ajánlott küldeményként (vagy nem) akkor azt minden további nélkül átvehetem? Az átvétel napját fogom tudni bizonyítani és utána beadhatom 30 napon belül az elállási szándékomat? Vagy hogy csináljam hogy NEKEM jó legyen??
Eredetileg jó ötlet lenne,hogy legyen egy oldal,ami fejlesztheti az emberek pénzügyi kultúráját,és ne dőljenek be minden jött ment ügynöknek,de az,hogy csak mert te egy Biztosítónál dolgoztál (fél évet?)és ott azt tapasztaltad,hogy a jutalékra mennek az ügynökök,ezért a teljes pénzügyi közvetítői szakmát lenézed és aki “mer” nem az ügyféltől pénzt kérni az már biztos csak a saját markát lesi állandóan….akármilyen és akárhány tőzsdei meg mindenféle végzettséged van,NAGY felelőtlenség lázítani az embereket a pénzügyi közvetítők ellen.! Mert igen is vannak tisztességes tanácsadók,mint ahogy tisztességes autószerelők,vagy ügyvédek….stb
És most bárki joggal feltételezhetné,hogy ez neked miért is jó?Nyilván,hogy az emberek inkább neked fizessenek tanácsokért…