Támogatás elektromos kerékpárra

Októberben fog jönni a pályázat, 90-150 ezer forintot lehet igényelni elektromos rásegítésű kerékpárokra, de maximum a vételár felét. Mivel még a legolcsóbb ilyen kerékpár is drágább, mint 300 ezer forint (bár a Dechatlon oldalán van már 250 ezer forintért is, de azért inkább 350-400 ezer forinttól indulnak az árak ott is), ezért ezzel a kitétellel nem kell számolni. Viszont 900 ezer forintnál sem lehet drágább a kerékpár és az elektromos kerékpárnak csúfolt villanyrobogók sem játszanak, csak a valódi kerékpárok.

Mivel a munkábajárást akarják támogatni, csatolni kell munkavállalói igazolást is, vagyis vállalkozók ha jól értem, ki vannak zárva. De ezt még ne vedd készpénznek.

Ha érdekel a téma, figyeld a kiírást és reménykedj, hogy ne pont annyival dráguljanak az elektromos kerékpárok októbertől, mint amennyi támogatást adnak rá. A keretösszeg egymilliárd forint, vagyis 7 ezer körül lesz a támogatások száma.

Share

166 hozzászólás

  • Kopter Géza

    Megnéztem az Alzás olcsóbbik villanybringákat, pl. Sava e27 Alu 1.0 – a legalapabb hajtásláncra (Shimano Tourney) segít rá a 250W-os villanymotor. Mivel a villanybringa eleve nehezebb +5-10 kilóval és sacc/kb a bringáson is van háj, így meglepően gyorsan amortizálódik a lánc, hátsó fogaskerék, első fogaskerék, és a fékbetétet is jó gyakran kell cserélni. Ha ehhez hozzávesszük az akkunak a relatíve gyors amortizációját, nem hiszem, hogy nagyon olcsó mulatság a villanybringa fenntartása.
    A hagyományos cross bringámmal (Romet Orkan 1.0 M) lementem 4000km-t, ami alatt két pár fékpofát (2X5Eur), 2 láncot (2X8Eur), egy hátsó fogaskerékszettet (7Eur) (freewheel) fogyasztott el, és újra kellett csapágyaznom a hátsó kerékagyat (2Eur csapágy + 2Eur a vazelin + 20 cent a kónusz). Ha bele számolom a drága PTFE olajat (5,5 Eur) és bio láncmosót (5Eur), 47,7 ojrónál tartok, ami 12cent/km.
  • Kopter Géza
    De miért nem a normál bringákat is támogatják munkába járáshoz? Pl. a karbonvázas Canyon Grail CF SL 7 2.399,00 € és nincs 9 kiló:
    canyon.com/en-sk/gravel-bikes/all-road/grail/grail-cf-sl-7/2374.html?dwvar_2374_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK
    Ezzel aztán hegyen-völgyön lehetne munkába járni, a gumik defektbiztosak és még a szétbombázott utakat is kirugózná a szénszálas váz. 😀

    Én jómagam 11 és 15km közt jártam munkába kedvtől függően a COVID-19 előtt a 15 kilós Rometemmel, majd egy jó ideig a Kellys Soot Gravel bikeommal. Hamarabb értem be és értem haza bárminél, cserében reggel a melóban lezuhanyoztam, hogy ne a szagommal boldogítsam a kollégákat. Nekem a legnagyobb gondom nem is a távval volt, hanem amíg talátam olyan utakat, ahol kis valószínűséggel lapítanak ki.
    Én sem hittem, hogy ennyire könnyű ekkora távot menni naponta, esőben, hóban, hisz másfél éve még 2X3km kikészített. 😀

  • V.Tamás
    Ennyi erővel a normál kerékpárra is adhatnának támogatást, egy normál, jó minőségű, rendesen beállított, felszerelt város bicaj sem két fillér, simán tud 100ezer felett is lenni. (Én korábban éves BKV bérletet vettem, aminek az árát havonta félretettem, hogy decemberben meg tudjam venni az új kedvezményes bérletet. Aztán úgy alakult, hogy szinte sehova sem kell már BKV-zni vagy csak nagyon ritkán, így egyik decemberben a bérlet árából vettem meg bringát, hát nem volt nehéz elkölteni az árát…)
  • veres

    Remélem a fékekre is ráköltöttél legalább annyit, és nem mások életét veszélyezteded az 1000 wattos (amúgy ez a legális maximum ~3x-osa) barkács csodáddal.

  • KommentElek
    OFF:
    Forintunk újra a 370-es euro felé vezető úton.
    MNB nem lépett,tétlenül nézi továbbra is.
    MÁP Plusz megjelenése óta 11%-ot gyengült, infláció 4,2% közben (Európa legjobbja vagyunk pénzromlásban) papíron, a valóságban ennél jóval több.
    Remek tényleg a fentiek után az 5. év utáni 4,95%-os MÁP Plusz hozam. Tuti bukó eddig.
    Vajon milyen árfolyam kell ahhoz, hogy az emberek tömegesen elkezdjék visszaváltani az állampapírokat?
    Mindeközben Matolcsy tolná ki a 0%-os hitelt.
    Nagyon csúnya vége lesz ennek.
  • Melasz
    Májusban vettem meg a Fiido D3S nevezetű elektromos csodát, a mérete miatt. Geekbuying, EU raktár, 5 munkanapos szállítás, zéró granacia, 180k HUF (revoval váltva az eurot). 16-os kerekei miatt a MÁV ingyen szállítja. Meglepően minőségi darab, a decás összecsukható elektromosát simán veri. 16km-re van a munkahelyem (Csepel-Árpád híd), ezt 45-50 perc alatt teszem meg (BKV-val min. 1 óra, HÉV- majd M3 pótlásra pont jó). Nagy feature a moped mód, ha nincs kedvem tekerni, akkor lehet húzni a gázt. Ha csak rásegít, akkor 20-szal megy, ha húzom a gázt, 25-tel. Mókuskerék, de csak akkor, ha húzom a gázt és közben tekerek (kitolva a hatótávot), ez már izzasztó. Ha csak max rásegítéssel megyek, oda-vissza megvan a munkahely leizzadás nélkül, marad még 20% az akksiban, gáz+tekeréssel pont lemerül. Moped módban 20km-t tud. Kétszer áztam rommá, semmi baja nem lett. 18 kiló, 3. emeletre viszem fel-le
  • Pallos Levente
    Többen emlegették a KFKI-t, oda a szintkülönbséget a fogasssal kell leküzdeni, és kész. Amikor ott dolgoztam, arrafelé jártam bringaval.
  • Treil
    Jobban örülnék ha az infrastruktúrába ölnék a pénzt, mert ami itthon van az egy rossz vicc. Megyeszékhelyen hogy eljussak kerékpárral pl. a munkahelyre, 90%ban vagy gyalogosok vagy autók mellett kell lavírozni. Kerékpár utak úgy készülnek hogy a járhatatlan útszélekre felfestik a kerékpársávot. Saját pályás kerékpárutak pár száz méter vagy egy kilometeres szakaszokban vannak elvétve, a semmiből indulnak és semmibe végződnek. Pályaudvarok közelében nemhogy zárt kerékpártárolók nincsenek, hanem nagyon semmilyen kézzelfogható mennyiségben. Olyan extráról hogy térfigyelős őrzés már ne is beszéljünk, az 50 ezres alsókategóriásat ellopják frekventált helyekről 10 perc alatt. A meglévő szakaszos kerékpárutak minősége is kritikán aluli, kátyusak, a fák gyökerei felnyomták. Felújított úton 200m-enként a bekötő utaknál 5cm patka van oldalanként.
    Valaki járt Hollandiában?
  • Kelet
    “elektromos bringát támogatnak, amikor az elhízás népbetegség?”

    A nulla biciklizés egészségesebb vagy a rásegitéses? Pont, hogy segítene a népen ez a támogatás ha nem lenne ár emelés.

  • Kelet
    “10-15 éve egyetemista voltam és mindenhova biciklivel jártam.
    Rengeteg balesetem volt. Autókkal ütköztem.”

    Hú akkor te nagyon nem tudod hogy kell városban biztonságosan közlekedni vagy túl szabályos akarsz lenni, ami sajnos életveszélyes. Ajánlom:
    kerekparosklub.hu/hogyan-ne-uttessuk-el-magunkat-autokkal

  • Norbert
    Az akkumulátorhoz visszatérve és pár tanács:

    Fontos, hogy ne legyen teljesen lemerítve, illetve 100% ra töltve minden alkalommal.
    Valamint kültéri tároláskor (pl .munkahelyen) akkumulátort ki kell venni, mert a melegedés a napon az ellensége.

    Érdemes itthon a Bosch hajtást keresni, mivel akkumulátor és alkatrészek könnyebben fellelhetőek mint pl. egy Shimano, vagy Brose hajtáshoz. Pl. német ebay tele.

    Ezen kívül érdemes körül nézni a használt kerékpárok között is. 2-3 éves pár ezer kilómétert futott jól felszerelt városi vagy mtb kerékpárok 3-400e Ft körül kaphatóak. Diagnosztikát (rendszer és akku állapot felmérés) 10e Ft körül megcsinál egy szervíz, mint egy autónál.
    Érdemes télre, szezonon kívülre időzíteni a vásárlást, akkor lemennek az árak.

    És ha vásároltok, kérlek ne a limitet feloldva 50-el száguldozzatok vele a kerékpár úton. Néhány ember életveszélyes ahogy közlekedik.

  • Faterpolo
    Lehet, valaki leírta már, de a “nincs sportértéke” érvelés tévút. Érdemes megnézni az interjút, amit Bazsó Gábor készített Vitézy Dáviddal, ott Karotta idéz egy nemzetközi felmérést, amiből kiderül, hogy a pedelec-kerékpárok pont azokat ültetik nyeregbe, akik addig egyáltalán nem bicikliztek. Az pedig nem igaz, hogy nem kell emberi erőfeszítés a pedelec használatához, mert kell, csak nagyobb távolságokat tudsz megtenni ugyanannyi fáradsággal (pont ezért kapott kedvet sok passzív lakos).
    Dombon lakunk, a munkahelyem 15 km, amúgy is kell új biciklit vennem (orvosi okokból nem ülhetek mountain bike-ra többé), én biztos, hogy fontolóra veszem ezt a lehetőséget, ha a második baba érkezése mellett marad rá forrás. Kisebb bevásárlásokra is ideális lenne, annyival is ritkábban pöfögne az autónk a környékbeliek orra alá.
    Szerintem ha létezik értelmes vásárlási támogatás, ez pont az.
  • Karcsika

    2020-09-22 at 16:54

    Adsz egy youtube linket, ami alapján te összeraknád?
    Köszi!

  • Mézescumi
    Én spec. (31) nem tudom elképzelni, hogy elektromossal tekerjek. Van az a réteg akinek hasznos lehet (idősek, vagy akik valami korábbi sérülésből/betegségből kifolyólag nem tudják úgy tolni) viszont ez a kövér vagyok ezzel kezdek mozogni/ne izzadjak meg érv szerintem nem valid. Ez olyan mint amikor valaki elmegy 2 edzésre aztán vesz sportórát és színes kis csíkok motiválják abba, hogy a továbbiakban is megmozduljon…. 😀 Nem akarok elkeseríteni senkit, de egy biciklin meg fog izzadni ha meleg van és el fog ázni ha esik. Akár rásegítéses akár nem. Ha olyan munkahelye van ahol nem tud lezuhanyozni vagy értelmes ruhában kell megjelenni annak ez nem lesz pálya. Nézegettem ilyen bringák műszaki adatait és ha jól emlékszem még az 1-2 milliós kategóriában is a 20kg feletti tömeg dominált. Hát kinek mi de én nem szeretnék egy ilyen ketrecet mozgatni. Akár segít a motor akár nem.
  • Sanya
    Nálunk itt Németországban a cégtől lízingelhetsz E-bikeot. Itt a dombok kicsit meredekebbek mint otthon ezért befizettem egy 3500 Eur értékű bringára. Azért előnyösebb a cégtől lízingelni, mert a bruttódból fizetheted a lízing díjat egy bizonyos összegig. 3 év lízing után pedig megveheted a bringát a listaár 10 százalékáért. Amióta kipróbáltam, azóta nem akarok visszaülni a hagyományosra. Nekem nagyon bejött.
  • András
    Abba is gondoljunk bele, hogy ez egy lehetőség lehet a magyar iparnak is: amit sokan írtak, hogy szetteket megvéve lehet elektromosítani meglévő gépeket a gyári ár töredékéért. Ezt ügyes vállalkozók is megtehetnék, hogy építenek ilyen gépeket némileg olcsóbban, és kaszálnak az állami pénzből. Van néhány magyar kerékpárépítő cég, ezek talán lecsapnak a lehetőségre.

    Régen hegyibringáztam, most a család miatt nincs rá időm, de már alig várom, hogy megnőjenek a gyerekek és mehessek velük együtt. Létezik elektromos rásegítéses gyerek hegyikerékpár? Olyan kéne nekünk hamarosan 🙂

  • Adamo
    Érdekes lesz az akku amortizáció kérdése a jótállási szabályok változásával.
  • Kiszamolo
    Adamo, majd különveszik: kerékpár 400 ezer, aksi 50 ezer forint. Mindjárt nem fog rá járni a 3 év garancia.
  • Kopter Géza
    Van egy olyan érzésem, hogy ebből a pénzből páran vesznek majd maguknak egy túlsúlyos MTB-t a túlsúlyos seggük alá, hogy aztán emelkedőnek se kelljen már tekerni, amikor hétvégén kimennek a hegyre, és munkába ugyanúgy kocsival fognak járni, mert a drága bringa tolvajmágnes. Az megvan, ugye, hogy már 30 euróért lehet venni akkus flexet a Lidl-ben, aminek a 100 eurós U lakat sem áll ellen fél percnél tovább? 😀
    Miért nem inkább adókedvezményt adnak bármilyen bringára? Esetleg támogathatnák a robogókat, satöbbi.
    És mi lenne, ha véletlenül az infrastruktúrát fejlesztenék? Na most itt nem azokra a kretén megoldásokra gondolok, amikor pemzlivel építenek bringasávot, hanem rendes, aszfaltozott, nem térkövezett bringaút, ami tart valahonnan valahova, hogy legyen értelme használni. Bilibe lóg a kezem?
  • SzaboZ
    És ezek az elektromos kerékpárok hol fognak járnj? A főúton?
    Rendszeresen vánszorog a busz (és mögötte a feltorlódott autósor) a 7-es úton, mert megy egy biciklis 30km/órával..
    Vagy a járdán? Az is marha jó.
    Tömegközlekedés, ezt kell fejleszteni.
  • Kopter Géza
    De az is vicces, hogy itt úgy röpködnek a kilowattok, mint amikor a nénikék a nokedliszaggatásról diskurálnak.
    Linkelem egy tipikus úti bringás és sprinter olimpikon farokméregetését:
    youtu.be/PCLvqN9kwuo?t=371
    Az olimpikon pár másodpercig 2200W-ot is el tud érni, a roadienak kicsit több mint a fele. 30 másodpercnél ez már 881W / 722W-ra zuhan. Tehát az 1kw-os motor nem rásegít a tekerésre, hanem azzal emberünk egy szétkokszolt Lance Armstrongot emulál.
    A bringamotorok az EU-ban 250W-ra ill. 25km/h-ra vannak limitálva, ezért az elérhető alkatrészek is erre vannak tervezve. BTW a videóban, amikor az izomtibor nekidurálja magát, simál elszakítja az útibringa láncát.
  • Kopter Geza

    Plz nézz már rá a FB oldaladra, mert kommentekben elöntötték a spammerek.
  • NER támogatási csoda
    Szuper!
    Úgyis olyan jól megy az országnak, hogy mindenki képes lesz kicsengetni Xszáz ezer forintot a mellényzsebéből. Igaz, hogy kell munkáltatói, de azt már senki sem fogja ellenőrizni, hogy valóban munkába járásra használja-e az illető. Így kell még jobban megtámogatni a felső 10 %-ot. Bravó!
    Már várom, mikor környezetkímélés címszó alatt a vitorláshajókra is lesz állami támogatás. Mondjuk 10 millió Forint a max. 100 milliós hajókra. Biztosan sikeres lenne ez is.
    Mikor takarodnak már el ezek?!
  • Zabalint

    “sokszor olyanokrol folyik a vita ami az egyeni helyzetunket meghatarozza. El kell tudnunk fogadni hogy ez valakinek hasznos, valakinek kevesbe.”

    Pontosan ezért jó a kis állam, alacsony adókkal, támogatások nélkül. A kisebb adóval megspórolt összeget mindenki a saját élethelyzete alapján költheti el. És most itt nem a rászorulókról beszélek, akik miatt a szociális háló van, vagy a segélyszervezetek, mert az ilyen célzott támogatások nem a rászorulókat célozzák meg, hanem az államnak van valamilyen társadalommérnökösdi hozzáállása. Pedig az egyéni élethelyzetekre jobb megoldás, ha nem veszi el a pénzünket, hogy aztán a szerinte fontos, de mégiscsak egyéni célokra, lásd elektromos bicigli, másoknak odaadja.

  • Zabalint

    Egész télen bringával jártam, igazából még jobb, mint nyáron, mert könnyebb relatív alulöltözni, hogy ne izzadjak meg. Elektromos bringával mondjuk utóbbi kevésbé játszik. Tévhit, hogy télen nem lehet, főleg hogy amúgy a hazi január, február kimondottan száraz időszaka az évnek. Ha kisebb lenne az autóforgalom, még vonzó is lehetne…
  • Zabalint
    Egyébként azzal együtt, hogy látom a célcsoportját, még egy gondom van az elektromos bringával.

    Amennyibe kerülnek, annyiért nagyon könnyű bringát lehetne venni, Biztos, hogy még úgy is jóval hatékonyabb, mint ha nehezebb, rosszabb hatásfokú kerékpárt segítünk elektromos motorral?

  • Kiszamolo
    Kopter, hol?
  • SID
    Kíváncsi lennék, hogy ki fog élni ezzel a támogatással. Valaki írta a kommentekben, hogy egy felszerelt városi bicaj akár százezer forintba is kerülhet!
    Na most elárulnám, hogy a már használható és tartós(abb) analóg bringák használtan indulnak 150-200 ezer forinttól.
    A 3-400 ezer forintos pedelec ugyan úgy egy ipari hulladék és bosszúforrás, mint a 150 ezres új, analóg bicikli. Ha valaki elkezdi őket rendszeresen használni, akkor igen hamar letérdelnek, és jön a csalódás, hogy ennyi pénzért ilyen szart adnak.
    Ha csak a garázsban/tárolóban fog állni, arra teljesen jók.
    A tartós, illetve tartósan jól működő pedelecek 600 körül indulnak (újonnan). Aki ilyet akar és tisztában van a dolgokkal, az már megvette, vagy venne a támogatás ellenére is.
  • Petrence
    A legfontosabb: hol lehet elsőként értesülni a kiírásról? Biztosan nagyon gyorsan el fogják kapkodni.
  • Kopter Géza

    pl ez alatt:
    facebook.com/kiszamolo/posts/4635371436474734

    “Gabriela Koloman
    Pénzügyileg leromlott? Hitelre van szüksége
    vállalkozás indításához vagy számlák kifizetéséhez? ajánlunk”

  • Kiszamolo
    Kopter, ez volt egy. Ez lenne az “elöntötte”? 🙂

    De amúgy köszi, jelentettem.

  • american_idiot
    Köszi szépen volt, hogy mögötted potyáztam szélárnyékban a kikötőin 😀 😀
  • Kopter Géza
    @kiszamolo:

    Csak végigkattingatva az első pár bejegyzést:

    Kitoltam, meg jelentettem, de köszi.

  • Zabalint

    Hardcore bringások mindig azt mondják, magukból kiindulva, hogy 300 alatt (tetszőlegesen lehet más összeg is) nincs kerékpár, csak annak kinéző tárgy, de városi közlekedésre újonnan 100-200 között vannak teljesen használhatóak, az én jelenlegi 16 éves, akkor 50-60 ezerbe került túrakerékpáromnál jobbak, pedig ez is teljesen jó munkába járásra (nekem ez 2*9 km).
  • Zabalint

    Amúgy mi az, hogy analóg bringa? Az elektromos nem azonos azzal, hogy digitális, mechanikus eszköz is lehet digitális, illetve elektromos is analóg.
  • SID
    bringás körökben a sima bringát hívjuk analógnak.
    A használhatóságról, tartósságról pedig: mivel nekem ez a fő hobbim, ezért rengeteg haver/kolléga/rokon kéri a segítségem, véleményem a témában, amit persze nem vesznek figyelembe, mert a valóság fájdalmas.
    Ezt követően a forgatókönyv gyakorlatilag mindig ugyan az: jobb esetben 160, max. 200 ezer forint környékén az eladó rájuk sóz valami hitvány vackot, ami közepesen nulla (heti 30-40 km) használat mellett legkésőbb a második hónapban elkezd recsegni, ropogni, nem vált, szorul, a fékkel valami van, nyolcas lett benne, de elrepedt vázzal is találkoztam már.
    Miután háromszor, négyszer megtákolták garanciában (és még mindig rossz), a konzekvencia általában a következő: “jövőre veszek egy normálisat.”
  • matetoth

    csak kerékpárutat ne! Létrehoznak idióta párhuzamos, beláthatatlan utakat, amiknek a karbantartására nincs pénz és teli van gyalogossal. Háromszorosan balesetveszélyes, ráadásul szinte biztos vagyok, hogy több balesetet okoz , lassabb a dupla párhuzamos közlekedés, mint kamionok kerekei közt. Szélesebb utakkal jobban jársz…

    Aki meg fél az autók közelében, az busszal járjon, ne mást kényszerítsen szerencsétlen(ül kialakított) bicajsávokba. A belvárosban meg már van elég bicajsáv, csak autók járnak rajta. Az a valódi hiba.

  • Agent
    Azt gondolom, hogy megvan a sport értéke egy elektromos bringának is. Felesleges szapulni őket. Egy másik kategória. Szerintem ezzel nincs gond. Az én kérdésem az lenne, hogy egy olyan országban, ahol az embereknek normális (értsd nem akkumlátoros) biciklire sincs pénzünk miért ilyen támogatást írnak ki?

    Vegyük azt, hogy 8-900 ezer egy ilyen bicikli. 150-et áll az állam. 650-et zsebből kell kirakni minimum. Tényleg annyira jól megy ebben az országban a többségnek, hogy a pályázatokat a felső 10 ezerre írják ki? Mindenzt úgy írom, hogy én élhetnék vele, főleg hogy bicikli vásárlás előtt vagyok és a kinézett példány (nem elektromos) is vagy 400 ezer. De könyörgöm, hol élünk, a pofámról lesül a bőr.

  • Zabalint

    A környezetemben a legtöbb embernek ennél olcsóbb bringája van, és a legtöbben meg vannak elégedve vele, sokuk jár vele munkába. Megjegyzem Budapesten a közlekedésben is elég sok hasonló vagy még olcsóbb kategóriás bringát látok, mint az enyém. A te tanácsaid azért nem érnek semmit, mert kocabringásokat akarsz egyből 300 ezernél drágább bringákra rábeszélni, ezért nem fogadják meg a tanácsodat, holott tudnál olcsóbbat is ajánlani, feltehetőleg jobbat, mint amit random rájuk sóznak, csak a saját igényeisből kiindulva azokat mind hitványnak tekinted.

    Ugyanezt látom fényképezőgépeknél, a fanatikus hobbisták kategorikusan fikázzák a belépős DSLR-eket, MILC-eket, kit obikat, én meg ilyen kategóriás géppel és obikkal fényképezek túrázás közben, meg más embereket ismerek, akik szintén, és elégedettek. Ott is azt mondják a kezdőknek, hogy szánjanak rá még több pénzt…

  • Zabalint

    80%-ban kerékpárúton járok munkába. Ebből van egy folyamatos 3-4 km-es szakasz, kvázi külterület, ott tudom, hogy lehet hajtani, meg van olyan is, ahol tudom, hogy gyalogosokra számíthatok, ott figyelek, és ahol beláthatatlan helyekről elém kerülhetnek, ott lassan haladok. Nem értem mi ebben a nagy kunszt, autóval sem közelíti felelős sofőr nagy tempóval a zebrát. Nem a forgalomban kell gyorsasági rekordot dönteni. Az, hogy hol jobb megoldás a kerékpárút, hol a kerékpársáv, és hol a szimplán szélesebb utak, az erősen függ a helyszíntől.
  • Kopter Géza

    Én Pozsonyban tekerek. A ligetfalusi részen teljesen jól használható a bringaút, és az óváros egy részén is. Sokat járok autók között, de nemhogy nem ideális, egyenesen életveszélyes. Kereszteződésben nem egyszer kielőzött, majd jobbra elém fordult a kocsi, csak a vészfékezés mentett meg. Az autósok sportot űznek abból, hogy a bringásokra nyitják az ajtót. Parkolóból nyélgázzal induló szakadt bömbis majdnem kilapított, busz megelőzött, aztán majdnem odaszorított a járda és az úttest közé, satöbbi. Akinek fétise a visszapillantó tükrök nyalogatása, az ne akarja már megmondani, hogy az biztonságosabb, mint a kijelölt bringaút.
  • Kopter Géza

    Van egy sanda gyanúm, hogy a széteső bringák esetében montikról van szó és trailről, ott tényleg nem bírják az olcsóbbak a kiképzést, nade városi használatban, ha valaki nem a lépcsőkön is bringával akar járni, bőven megteszi egy filléres cross bringa, pl . RIVERSIDE 500 a Decathlonból. Ezen konkrétan nincs, ami elromolhasson, ha valaki nem MTB parkban használja. Több ismerősömnek is van ilyen. A Microshift váltó háklisabb a b-screw-ra, mint a Shimano-k, meg csak egyik fékpofát mozgatja a fék, így gyakrabban kell állítani, de ennyi.
    A 200 ezer ft-os használt bringákra – tavaly a Kellys Soot 30-amat vettem akciósan 770 euróért üzletből, blokkal, ami egy karbonvillás Gravel bike. 4000km van benne, de a kopó-fogyó alkatrészeken kívül nem költöttem rá, pedig nem kímélem, trailre is kiviszem.
  • Kiszamolo
    Dechatlonban vettem egy bringát öt éve 90 ezerért. Ma lenne vagy 130 ezer. Feltétel volt, hogy ne is nézzen ki drágának, ne akarják ellopni.

    Na, meg is bántam, először a féket kellett cserélni, aztán a váltót, mert egy hulladék volt. Ráment vagy 30 ezer forint, hogy az egyik legolcsóbb Shimano váltó kerüljön bele. Garanciában javítottak még ezt-azt, perselytörés, ilyenek. Aztán eladtam, vettem egy egyszer használt Kelly-t 90 ezerért, ez az új ár fele volt.

    Annak is műanyag perselyes(!!!!!!) volt a középső tengelye, tönkre is ment egy pillanat alatt. Ennyi pénzért.

    Viszont utána semmi bajom vele, városi tekerősnek remek. Évente egyszer elviszem szervizbe, amit kell, cseréljenek, néha bejött egy pedálcsere, vagy ilyenek de ezek filléres tételek.

    Szóval én is úgy gondolom, újonnan 150 ezer alatt nem nagyon lehet kapni normális kerékpárt még városba sem. Persze vehetsz olcsóbbat, de aztán rá is költesz még egy rakás pénzt, mire fog a fék, vált a váltó emelkedőn is és a többi. Tönkremenő teleszkóp, műanyagperselyes csapágyak, gyenge kerék, ami deformálódik az első padkán, recsegő pedál, akadó váltó, stb.

    Ez van.

  • T a Kecske
    Komolyan mondom, szerintem nézesd meg magad egy szakértővel.

    Igen, jó sok bullshitet hallottunk Elon Musktól, de semmit nem láttunk. Pedig 2014-ben még azt mondta nagy mellénnyel, hogy ne mutogassál nekem PowerPointot új akkumulátorról, mutasd meg az akkumulátort.

    Idéznem a Mestert magát a 2014 Q3 befektetői találkozóról:

    “My top advice really for anyone who says they’ve got some breakthrough battery technology is please send us a sample cell, OK. Don’t send us a PowerPoint, OK, just send us one cell that works with all appropriate caveats, that would be great. That sorts out the nonsense and the claims that aren’t actually true.”

    — Elon Musk

    Erre mit csinál? PowerPoint. Meg hogy a négyszer akkora cella ötször annyi áramot tárol. Persze csak papíron még, de akkor is: nahát.

    Igaz, más direkt nem csinált még ekkora cellát a melegedés miatt, de ők ezt is meg fogják oldani, majd valamikor, egyszer, komolyan mondom.

    Évek kellenek még és sok technikai attörés, de egyszer biztos meglesz. Becsszó, de tényleg, egyszer meg fogjuk csinálni. Ha három évet ígért, akkor az nála tízet jelent. S évente egyébként is 20%-ot esik az akkumulátorok ára egy kW-ra már 10 éve, tehát a három év múlva beígért 60%-os áresés egyébként is meglenne és meg is lesz mindenki másnak is.

    Nevetséges volt. A nagy Battery Day, amit fél éve hypeolnak és sehol egy aksi vagy konkrétum csak tervek meg hatalmas ígéretek. 20 millió autót fogunk gyártani, 25 ezer dollárért. Aha. Még az 500 ezer darab sincs meg évek óta és még a 35 ezer dollár se, pedig mindkettőt megígérte már 2-3 évvel ezelőttre.

    Persze majd hisszük, ha látjuk, hantázásban nagyon nagy Musk, eddig még semmit nem teljesített, amit beígért. De most is beígért mindent. Semi kamion 2017-ben, új Roadster mostanra, 500 ezer eladott autó legkésőbb 2018-ban és egymilliónál több 2020-ban és a többi. Azt is megtudtuk most, hogy a Cyber biztos nem jön 2022-ig, az ígéretek ellenére sem.

    Valamiért csak bezuhantak a részvényárak, parasztvakításon meg a szokás ígérgetéseken kívül mást vártak a befektetők is.

    2019-ben akkor tartott ugyanilyen parasztvakítást, mielőtt bejelentette volna, hogy 500 millió dollárnál is több lett a veszteség az előző negyedévben. (Persze éppen előtte ígérte meg, hogy soha többet nem lesz veszteséges negyedév. De hát nála ez is belefér.)

    S azon a bullshit parádén mit tudtunk meg? Hogy az ígért 2019 helyett mégis inkább csak 2020-ban önt el mindent az egymillió önvezető Robotaxi. Ja és 2021-ben már kormány sem lesz a Teslákban, ezt ígérte 2018-ban.

    De még idén júliusban is azt hazudta, hogy év végéig önvezetők lesznek a Teslák. (forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/07/09/elon-musk-tesla-will-have-level-5-self-driving-cars-this-year/#5132f49e2d1d). Ugyanezt hazudta 2019 q3-ban, hogy 2019 végéig önvezető lesz minden Tesla.

    Aztán nézd meg ezt a videót, hol tart 2020 júliusában, pont akkor, amikor kijelentette, hogy már mindjárt kész az önvezetés: úgy elgázolja a zebrán a gyalogost, hogy még nézni is fáj.

    m.weibo.cn/detail/4551307186670198#&video

    Na és ez 2020 szeptemberében? Zöld a lámpa, de van stoptábla is, ezért inkább megáll. Persze máskor nem is lassít stoptáblánál, mert az olyan random veszi csak észre. Rossz sávba kanyarodik, elvéti a kijáratot, eldobja a kormányzást és a többi. youtube.com/watch?v=IQOf_F6hibk&feature=youtu.be

    Ezért kérnek 8000 dollárt és erre mondta, hogy még az idén egymillió önvezető Tesla taxi lesz. Egy becsületes autógyár ki se adna egy ilyen életveszélyes, bétateszt alatt álló Level 2 támogató rendszert, nem hogy önvezetőnek hazudná. (A sok agyhalott meg alszik az autóban menet közben, mert elhiszi ezt a hazugságot.)

    Ennyit arról, amit 2019-ben ígért. Majd ha ez teljesül, komolyan vesszük, amit tegnap összehordott.

    Hogy te ezek után hogy tudod kritika nélkül elhinni még mindig, amit összehord, nem értem, igaz, nem is érdekel.

    Majd ha ötöde teljesül annak, amit ígér, majd térjünk vissza a tegnapi süketelésre.

    Mi lenne, ha inkább elkezdenél élni a rögeszméd helyett?

    Ja és nem fogod széttrollkodni ezt a posztot sem, minden teslás hülyeség megy a kukába. Ne mondd, hogy nem szóltam.

  • Szak1
    Mindent lehet idiótán és értelmesen is használni. A “barkács csodámon” nincs gázkar, azaz az 1000 wattot (másfél lóerő, egy Babetta ereje) nem gyorsulgatásra, hanem a Moszkva tér – Budakeszi emelkedőn egy 25-ös tempó tartására használom. Járdán nem tekerek, az, hogy az autók/buszok/motorok között pont én veszélyeztetném a biciklimmel együtt 100 kilós tömeggel mások életét, nevetséges. Amúgy állóra tudom fékezni a kerekeket, mára a társafékek olcsók lettek.
  • Szak1
    Én a vázra szerelt akksit, és hátsó motort választottam, ez a negyed órás videó elég jól megmutatja a processzt: youtube.com/watch?v=YtF_16RA2Jo&ab_channel=andykirby
    Mindig van valami apróság (egy bovden útban), egy lyuk rossz helyen, stb. ami biciklifüggő, viszont némi fejtöréssel vagyonokat lehet spórolni.
  • Kopter Géza

    Az öt évvel ezelőtti kínálatot nem ismerem, de a mostani Riverside 500-nak “square taper” perselye van, amiben minden kritikus alkatrész fémből van. Talán az “octalink” volt részben műanyag a Shimano-tól, de azt is már elkaszálták. Ezek a perselyek filléres tételek, olyan 10 euróból megvan még a Shimano is.
    A Microshift váltó 9 sebességes, ha ezt valaki pl. Altusra akarja cserélni, akkor is max 12-25 euróból megvan, attól függően, hogy a váltókart is cserélni kell-e, mert nem tudom, hogy ugyanakkora-e a sebességek közti távolság. Ez eddig 35 euró a 265 eurós bringához, tehát vagyunk 300-nál.
    A féktárcsák 160 milisek, a fékek maguk meg kábeles Tektro-k. Nem hidraulikusak, de nem is nagyon kell egy ilyen bringára, így légteleníteni sem kell őket.
    Ja, a pedálokra szoktak panaszkodni, hogy nem elég tartósak, de a legtöbb ismerősöm hamar cserélte fémpöckösre vagy bekattintósra.
  • SID
    Úgy gondolom, hogy ha a bringáknak a hétköznapi ember számára is elérhető csúcsa valahol 2,5-3 millió forint környékén van, akkor a 200 ezres induló ár, mint javasolt minimum, ne legyen már durva, elszállt bringás sznobizmus. Mindenki meg van ettől az összegtől bolondulva, utána meg ennyiért vesz két horgászbotot, vagy elveri egy közepesen puccos wellness hétvégén.
    Ha valaki autót akar venni, akkor sem a Tata Nanot vagy az Aixam 400-at ajánljuk, hanem mondjuk egy Toyota Corolla-t használtan, esetleg egy Ford Fiestat újonnan, vagy hasonlókat.
    Hogy valami konkrétat is mondjak: Cube Hyde. Hidraulikus tárcsafék (amivel meglepő módon sokkal kevesebb gond van, mint a bovdenesekkel), szíjhajtás agyváltóval (több ezer km-en keresztül gondozásmentes), “lopakodó” kinézet (tolvajok ellen), nincs sárnehéz, semmire sem való “teleszkóp”, stb. Persze az induló bringaárat ezzel is túlléptük.
  • nyman
    Pozitívnak látom. Pont a hegymenet tart vissza a kerékpáros munkába járástól.

    Bár alföldiként (Békéscsaba) Budapestet nem tartom kerékpár barát városnak. Annó 30 éve is gyakorlatilag keresztül lehetett bringázni a városon nagyrészt kerékpárúton, vagy út szélén felfestett kerékpársávokon. Illetve volt szakasz, ahol akkor is volt az út mindkét oldalán már kerékpárút.

    Mondjuk a mostani budapesti városvezetés igyekszik előre mozdítani a kerékpározást. Csak ahogy látom ezt az irányt, meg a “kerékpáros szupersztráda” víziókat, szerintem pár év és Budapest úgy fog kinézni bringaügyileg, mint Peking 1975-ben fél órával a műszakkezdés előtt 🙂

  • SID
    Ja, és a square taper a középcsapágy tengelyének változatát jelenti: square, mint négyszög, és taper, mint változó keresztmetszet. Ezeréves, levitézlett szabvány.
    Az octalink hasonló, csak az már egy nyolc bordás tengelyvéget jelöl (és ugyan úgy “taper”). Kevésbé hajlamos lelazulni, valamint sokkal merevebb is. Szintén kifutott.
    A persely, amire – szerintem – gondoltok, az a menetes csésze, ami magát a középcsapágyat (ami alatt a tengelyt, a csapágyat és a házat értjük) rögzíti a vázban. Az egyik oldal valóban műanyag, de ha szakszerűen van beszerelve, akkor ezzel a résszel valójában semmi gond nincs.
    Maradjunk a témánál is: a belengetett kedvezmény normális bringa vásárlása esetén kb. annyit számít, mint a 140 milliós lakásnál a CSOK…