Közösségi hitelezés 2
Írtam a peer-to-peer vagy más néven közösségi hitelezésről, ahol az emberek egymásnak adnak kölcsön pénzt.
A cikket azzal zártam, hogy Ja, és már most szólok előre, hogy a következő nagy átverés egyike tuti, hogy ilyen peer-to-peer kölcsönzés mögé fog bújni és hatalmasat fog kaszálni. 5-10% ígért hozammal hosszú évekig ki lehet húzni összeomlás nélkül.
Úgy megmondtam előre. 🙂 Érdemes elolvasni a Bloomberg cikkét, most bukott le a legnagyobb kínai ilyen oldal, mint kiderült, egy piramisjáték volt az egész. Hiába no, túl nagy volt a kísértés.
Másik érdekes napi hír a frankfurti autószalon. Egyrészt írtam a Tesláról, hogy hamarosan annyi konkurenciája lesz, mint égen a csillag, másrészt az elektromos autókról, hogy olyan nagy a változás, hogy nem szabad most elektromos autót venni, mert jönnek ki a sokkal jobb modellek.
A portfolio.hu összegyűjtötte, hogy már a frankfurti autószalon megnyitása előtt hány cég hány elektromos autót jelentett be a következő 5-6 évre.
:)))))
Ne most vegyél számítógépet, nemsokára jönnek az erősebb, alacsonyabb fogyasztású processzorok.
És 5-6 év múlva se vegyél autót, mert akkor is egészen remek modelleket fognak bemutatni Frankfurtban (ott?), amire már csak 4-5 évet kell várni.
Ha nekem most tetszik az elektromos autó, és az igényeimnek megfelel,akkor most veszek. Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére. Mert egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy az autó többi része jobban bírja a gyűrődést, mint a robbanómotorosok.
Az autók fejlődése pedig független a meghajtástól, ABS, menetstabilizáló, légzsákok, eső és parkoló szenzor, tempomat, adaptív tempomat, autópályán-dugóban önvezető, és így tovább, jönnek az újdonságok. Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!
3-4 év múlva már el lehet menni velük vidékre, ha az aksi bír 15-20 évet vagy 400 ezer kilométert, akkor majd mondhatjuk, hogy qz autó élettartamát kiszolgálja.
ég és föld lesz a különbség a mai és a következő generációs autók között.
” Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére”
Jaj ne röhögtess már. Nem lesz kompatibilis sem a méret, sem a súly, sem a töltésvezérlés az autóddal. Olyan mintha azt mondanád hogy jól van majd tankolok benzint a diesel autóba… Az meg különösen vicces lesz amikor a szakadt használt autódba akarsz egy új autó árával egyenértékü akkupakkot belerakni…
Van aki megveszi -és kifizeti a másik jövőbeli technológiájú autóját-, használja és élvezi a mai autót, mindaddig amíg a jövő technológiájára váró már most is a múlt technikáját használja 🙂
De ugyanez a telefonnál, tvnél stb stb.
Aki ma nem költ az nem támogatja a fejlődést. Mondjuk én nem támogatom, max akkor ha megfelelő értékvesztésen átestek már a dolgok és reális áron elérhetővé válnak (lásd prius+ 12m helyett már 4m körül elérhető, bár ez még mindig jóval több mint amit autóra szánnék)…
Vagy teljesen feladom az auto tulajdonlast es csak rendelek egy robotkocsit ha nagyneha szukseg van ra, egyebkent meg drotszamaron es tomegkozlekedessel mindenhova.
Az a jo, hogy nem surget az ido, raerek donteni es nem szukseges vallasi oruletbe kergetni magam az elektromos autok okan.
Jóskapista: az elektromos autók még nagyon a fejlődés elején járnak. Miklósnak teljesen igaza van, én sem vennék most elektromosat, annyi a korlát és a nyűg vele. Második autónak esetleg, de arra meg felesleges 4-6-8 milliót kidobni, annyira nem sürgős. Kibírok még 6-8 évet, mire használtan meg lehet venni a számomra megfelelőt.