Közösségi hitelezés 2

Írtam a peer-to-peer vagy más néven közösségi hitelezésről, ahol az emberek egymásnak adnak kölcsön pénzt.

Hitelező klubok: peer-to-peer hitelezés

A cikket azzal zártam, hogy Ja, és már most szólok előre, hogy a következő nagy átverés egyike tuti, hogy ilyen peer-to-peer kölcsönzés mögé fog bújni és hatalmasat fog kaszálni. 5-10% ígért hozammal hosszú évekig ki lehet húzni összeomlás nélkül. 

Úgy megmondtam előre. 🙂 Érdemes elolvasni a Bloomberg cikkét, most bukott le a legnagyobb kínai ilyen oldal, mint kiderült, egy piramisjáték volt az egész. Hiába no, túl nagy volt a kísértés.

Másik érdekes napi hír a frankfurti autószalon. Egyrészt írtam a Tesláról, hogy hamarosan annyi konkurenciája lesz, mint égen a csillag, másrészt az elektromos autókról, hogy olyan nagy a változás, hogy nem szabad most elektromos autót venni, mert jönnek ki a sokkal jobb modellek.

A portfolio.hu összegyűjtötte, hogy már a frankfurti autószalon megnyitása előtt hány cég hány elektromos autót jelentett be a következő 5-6 évre.

Share

11 hozzászólás

  • Jóska Pista

    “nem szabad most elektromos autót venni, mert jönnek ki a sokkal jobb modellek.”
    :)))))
    Ne most vegyél számítógépet, nemsokára jönnek az erősebb, alacsonyabb fogyasztású processzorok.

    És 5-6 év múlva se vegyél autót, mert akkor is egészen remek modelleket fognak bemutatni Frankfurtban (ott?), amire már csak 4-5 évet kell várni.

    Ha nekem most tetszik az elektromos autó, és az igényeimnek megfelel,akkor most veszek. Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére. Mert egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy az autó többi része jobban bírja a gyűrődést, mint a robbanómotorosok.

    Az autók fejlődése pedig független a meghajtástól, ABS, menetstabilizáló, légzsákok, eső és parkoló szenzor, tempomat, adaptív tempomat, autópályán-dugóban önvezető, és így tovább, jönnek az újdonságok. Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!

  • axt

    Alapvetően minden olyan, amiben benne van a közösségi szó, már messziről bűzlik. Nincs olyan, hogy közösség, ez csak egynéhány idealista fejében létezik. Önzőség van, és durván. Ott van pl. a közösségi autózás esete. Hány lelakott, takarítatlan autót látni nap mint nap? Ilyenekkel vállaljak közösséget? Mossa vajon a ruháit? Fürdik egyáltalán az illető? Szálljak be egy koszos, büdös autóba? Dehogy. Hagyjuk ezeket a közösségi marhaságokat az idealisták tervezőasztalán. Filozófiai csemegének nagyszerű, másra nem.

  • GZ

    A frankfurti autószalon kapcsán engem az lepett meg a legjobban, hogy idén egy rakás nagy autógyártó nem képviselteti magát: Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot és a Volvo. Elég fura üzleti döntésnek tűnik a második legnagyobb kiállítást kihagyni… bár nyilván kimatekozták ezt előtte.

  • Kiszamolo

    jóska, a mai elektromos autók használhatatlanok egy autónak, maximum kiegészítő autónak a városba. Az aksi is gyenge pontjuk.

    3-4 év múlva már el lehet menni velük vidékre, ha az aksi bír 15-20 évet vagy 400 ezer kilométert, akkor majd mondhatjuk, hogy qz autó élettartamát kiszolgálja.

    ég és föld lesz a különbség a mai és a következő generációs autók között.

  • porthosz

    Jóska Pista: számítógépet nyugodtan vehetsz, csak szólok, a számítógépek fejlődése beleállt a földbe, egy mai processzor alig tud többet mint egy 5 éves. Sőt pl. vga vagy ram esetén 1-2 éve olcsóbban kaptad meg ugyanezt a teljesítményt mint ma, szóval kifejezetten értékálló a cucc.

    ” Aztán, ha kijön valami forradalmian új akku, akkor majd azt tetetem be a tönkrement régi helyére”
    Jaj ne röhögtess már. Nem lesz kompatibilis sem a méret, sem a súly, sem a töltésvezérlés az autóddal. Olyan mintha azt mondanád hogy jól van majd tankolok benzint a diesel autóba… Az meg különösen vicces lesz amikor a szakadt használt autódba akarsz egy új autó árával egyenértékü akkupakkot belerakni…

  • Tusi

    Talán még az lehet érv a kivárás mellett, hogy amennyiben tényleg boldog, boldogtalan e-autót fog gyártani, akkor a megemelkedett kínálat és mennyiség mind az ár, mind a minőség szempontjából kedvezőbb lehet. Esetleg a kínálat növekedése felpörgeti a nyilvános töltőhelyek telepítését is, ami napjainkban, a jelenlegi szinten még mindig jelentősen csökkenti az élvezeti értéket. Pontosabban most még növeli a para értéket, hogy hol fog leállni.

  • LSV

    @GZ Valószínű értelmes hibrid vagy EV autóval nem tudnak kijönni a kiállításra, a cicomázott benzin/dízel motoros autókból meg már túl sok újat nem tudnak mutatni (biztonsági és kényelmi extrák amikkel lehet “eladóbbá” tenni). Szerintem.

  • LSV

    @Jóska Pista “Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!”
    Van aki megveszi -és kifizeti a másik jövőbeli technológiájú autóját-, használja és élvezi a mai autót, mindaddig amíg a jövő technológiájára váró már most is a múlt technikáját használja 🙂
    De ugyanez a telefonnál, tvnél stb stb.
    Aki ma nem költ az nem támogatja a fejlődést. Mondjuk én nem támogatom, max akkor ha megfelelő értékvesztésen átestek már a dolgok és reális áron elérhetővé válnak (lásd prius+ 12m helyett már 4m körül elérhető, bár ez még mindig jóval több mint amit autóra szánnék)…

  • Robi

    Amiben biztos vagyok, hogy a mostani diesel-emet szeretnem ripityara hasznalni, amig nem tiltjak ki mindenhonnan es majd utana nezek egy erett, megbizhato, _HASZNALT_ elektromos kocsit (HA lesz addigra ilyen) teljesen automata moddal.

    Vagy teljesen feladom az auto tulajdonlast es csak rendelek egy robotkocsit ha nagyneha szukseg van ra, egyebkent meg drotszamaron es tomegkozlekedessel mindenhova.

    Az a jo, hogy nem surget az ido, raerek donteni es nem szukseges vallasi oruletbe kergetni magam az elektromos autok okan.

  • antenna

    GZ, a most bemutatott A8-nál tudod, mi a selling point? Hogy a hátul ülőnek jut lábmasszírozó. Egyszerűen kínjukban már nem tudnak mit kitalálni a gyártók, minden felesleges baromságot beletoltak az autókba, kicsordul a sok extra, aminek negyedét sem használják a tulajok. A VW és a Merci is azzal haknizik Frankfurtban, hogy a következő években csillió elektromos verziót fognak bemutatni. Ember legyen a talpán, aki meg tud különböztetni egy utódmodellt, annyira egyformák az autók. Szóval nem sok értelme van megjelenni egy ilyen kiállításon.
    Jóskapista: az elektromos autók még nagyon a fejlődés elején járnak. Miklósnak teljesen igaza van, én sem vennék most elektromosat, annyi a korlát és a nyűg vele. Második autónak esetleg, de arra meg felesleges 4-6-8 milliót kidobni, annyira nem sürgős. Kibírok még 6-8 évet, mire használtan meg lehet venni a számomra megfelelőt.

  • Tibor

    “Ne a jövő technológiájára várj, vedd meg a máét!” A logika jo, a kovetkeztetessel nem ertek egyet. Nekem az kovetkezik belole, hogy SOHA ne a maet vedd meg, mert aranytalanul tularazott. Vedd meg mindig a tegnap technologiajat. Nem a huszeves retrot, hanem azt, ami 3-4 eve volt csucs, ma meg “utanad dobaljak”. Par evvel visszabb leszel, de jopar gurigaval elorebb.