Támogatás elektromos kerékpárra

Októberben fog jönni a pályázat, 90-150 ezer forintot lehet igényelni elektromos rásegítésű kerékpárokra, de maximum a vételár felét. Mivel még a legolcsóbb ilyen kerékpár is drágább, mint 300 ezer forint (bár a Dechatlon oldalán van már 250 ezer forintért is, de azért inkább 350-400 ezer forinttól indulnak az árak ott is), ezért ezzel a kitétellel nem kell számolni. Viszont 900 ezer forintnál sem lehet drágább a kerékpár és az elektromos kerékpárnak csúfolt villanyrobogók sem játszanak, csak a valódi kerékpárok.

Mivel a munkábajárást akarják támogatni, csatolni kell munkavállalói igazolást is, vagyis vállalkozók ha jól értem, ki vannak zárva. De ezt még ne vedd készpénznek.

Ha érdekel a téma, figyeld a kiírást és reménykedj, hogy ne pont annyival dráguljanak az elektromos kerékpárok októbertől, mint amennyi támogatást adnak rá. A keretösszeg egymilliárd forint, vagyis 7 ezer körül lesz a támogatások száma.

Share

166 hozzászólás

  • jani129

    Hogy én rosszul kerékpároztam, az lehet, de a kerékpárt közlekedési eszközként ajánlani mindenki számára az vállalhatatlan.
    Elolvastam amit linkeltél, érdekes, de nekem nem ilyen baleseteim voltak. Mindig az történt, hogy az elsőbbségemet az autók nem adták meg. Ismertem az okosságot már akkor is, hogy ha nem adják meg az elsőbbségemet akkor inkább álljak meg. Így nem lehet közlekedni. Csak az biciklizzen, akinek nem baj, ha meghal. Darwin díj. Aki pedig ajánlgatja a kerékpárt, hogy autó helyett használd, az gondolkozzon el és fejezze ezt be. Kérdezz meg egy kerékpáros futárt, hogy ütközött-e már valaha autóval.
  • Zabalint

    Ilyen alapon gyalog sem lehet közlekedni, mert van, hogy a 10. autós enged csak át a zebrán, mikor elsőbbséged van.

    Érdekes, én simán lelassulok bringával olyan helyeken, ahol elsőbbségem van, de számítok rá, hogy lesznek olyanok, akik nem adják meg, és így rengetegszer kerültem el a balesetet. Mégsem mondom, hogy ezek miatt ne lenne érdemes kerékpározni.

  • jami

    Alapvetően kocsival sem jó ötlet harcolni az elsőbbségért 😉
    Biciklivel pláne nem érdekel, h nekem lenne elsőbbségem és juszt sem engedem el a terepjáróst.
  • bobo
    Valaki írta, hogy a szíjhajtásos bringákkal nincs semmi gond. Én évente kb. 2000 km-t tekerek és sajnos a 3 éves bringám már a 3. szíjat fogyasztja, sajnos az sem örök.

    Más: ha egészségpénztárra vásárolok, 15% szja-t be kell fizetnem, de vajon az eredeti ár vagy a kedvezményes lesz az alapja?

  • jani129

    mennyit bicikliztél autók között életedben? volt már baleseted?
  • Richmond
    Just FYKI
    Hollandiában nagyon megy az elektromos kerékpár. És az idősek is nagyon rákaptak, viszont pont ők nem mindig tudják kordában tartani. 2018-ban éppen ezért többen haltak meg eelektromos kerékpár okozta/elszenvedte balesetben, mint autóbalesetben. Azért ha az a vas felgyorsul 40-50 km/h sebességre és bukik vele egy öregúr, idős hölgy, hát akkor a kobak nem feltétlenül segít…
    bicycledutch.wordpress.com/2018/04/25/more-cycling-fatalities-than-deaths-in-cars/
  • Zabalint

    80%-ban kerékpárúton vagy kerékpársávban tekerek, a maradék kis-közepes forgalmú mellékutca, szóval sokat nem megyek közvetlenül autók között. Viszont úgy látom, hogy ezt könnyebben meg tudom tenni Budapesten, mint te tizenakárhány évvel ezelőtt. Eséstől eltérő balesetem soha nem volt. Olyan viszont sokszor, hogy szabálytalanul elém vágtak, és le tudtam fékezni, olyan is volt országúton, hogy leszorítottak autóval kanyarban, és megállással tudtam elkerülni a bajt.
  • SID
    Sokadik évemet tekerem le Budapesten (és környékén). Dec. 31-ig nyomom, jan. 1-jén kezdem. Balesetem még sosem volt (remélem nem is lesz), ami szerintem az alábbi dolgoknak köszönhető:
    – progresszivitás = nem a tájat meg a csajokat kell bámulni, hanem a forgalmat elemezni folyamatosan, beleértve a gyalogososat, kutyákat (pórázon vagy anélkül), gyereket, rollert, mindent,
    – MINDIG megy nappali villogó menetfény elöl és hátul is, ami fényes nappal is 2 km-ről látszik,
    – lendület és határozottság – nem gyök kettővel kell imbolyogni az út szélén, hanem a lehető legjobban felvenni a forgalom ritmusát. Ez utóbbihoz tény, hogy kell egy erős kondíció és egy gyors, megbízható bicaj.
    Egyébként nekem teljesen jók a tapasztalataim az autósokkal. Általában előzékenyek, óvatosak, türelmesek.
    Ez nem a szíjhajtás hibája, hanem a bringádé. Ott valami el van baltázva.
  • Atipapa
    Olyan, hogy mindenkinek tetszen vagy jó legyen , olyan nincs! De ennek az emberek nagyobbik része örüljön már! Lehet mellette sima bringád, ha sportolni akarsz vagy nyáron szétizzadni. Viszont, én Bp.en hegyen lakom, és a város másik oldalán dolgozom, ez napi 2x 18 km. Azért erre a hegyre napvégén, előtte városon át 15 km-t tekert, igen kevesen bírnak feltekerni. Én nagyon jó ötletnek tartom, ha pár szár ember Bp-en ezért ül át kétkerékre, hát legyen! Ez egy jó kezdeményezés! Nem igaz, hogy ez teljesen elveszi a mozgást, ezt is tekerni kell, lehet könnyebb de akkor is mozgás, meg addig is nem a dugóban üllsz! Ember, fogd már fel, nem kell annyit ülni a dugóban, ezzel boltba is mehetsz. Amúgy van már a magyar Neuzer gyártónál is kb .280 ért kb két hónapja elérhető, meg átcimkézett a szlovák gyártónál is. Ennyi pénzért támogatással, ez elég jó vétel lehet, boltba/munkába járni!
  • NER támogatási csoda
    Nagyon örülök, hogy adómat már megint az amúgy is tehetőseknek adják. Szuper jó, hogy xy “sz.rok bele a vilgába, csak nekem legyen jó” típusú emberek megveszik a 800 000 Forintos kerékpárt a pici fiacskájuknak (amit amúgy is terveztek, és most kapóra jön az ingyen pénz), ők pedig továbbra is autóval fognak járni dolgozni. Éljen!
  • Zabalint

    Pontosan azért nem szabadna ilyen támogatásoknak lennie, mert olyan nincs, hogy mindenkinek tetszik. Adózzunk kevesebbet, és akkor akinek tetszik, megveszi magának. Én sem várom el tőled, hogy te meg a hagyományos kerékpáromra adjál nekem pénzt.
  • Rozsinszky László
    Kisnyugdíjasok kizárva! Az idősek világnapja,csak egy “nesze semmi,fogd meg jól”. 77 éves feleségemnek, milyen jó lenne ez a támogatás! Nem kellene új,mert használtan is lehet 150 ezerért kapni.
  • NERközeli nagybani elektomosbicaj importőr és kereskedő
    Úgy érzem, sikerült az ország egyik legégetőbb problémájára megnyugtató megoldást kínálni. Ez az egymilliárd forint ennél jobb helyre nem kerülhet!
  • Kopter Geza
    Az jár a fejemben, hogy talán annyi pozitív hozadéka lesz ennek a támogatásnak, hogy a tehetősebb rétegből több embert vonz majd be a bringázás világába. Ezen embereknek általában több eszköz áll a rendelkezésére, hogy jobb infrastruktúrát harcoljanak ki.
  • Kopter Géza
    Na, álljon meg a gyászmenet, hogy a 900k forint egy már éppenhogy tűrhető villanybringát takar. Most itt tényleg mindenki ekkora sznob, vagy a Canyon lett jótékonysági szervezet, mert az Endurace:ON 7.0 elektromos(!) útibringát(!) ami nincs 15 kiló(!) adja 2999 euróért.
    canyon.com/en-sk/e-bikes/e-road-bikes/endurace-on/endurace-on-7.0/2486.html
    Karbon villa és nyeregcső, GRX600 hajtás, hidraulikus tárcsafékek, eszem megáll. 😀
  • Béla
    Vajon hol és hogy lehet pályázni?

    – hirdetve van de
    Ködös hol lehet pályázni az ifka oldalán semmi info nincsen….

    Elérhető a támogatás de pályázni megint csak a haverok fognak a por népnek ez úgyse jön össze….
    Vagy ha valaki megtudja mondani hol tudok pályázni akkor én vennék egy biciklit. Miért nem lehet egyértelműen leírni hol pályázzon a paraszt?

    Szánalmas…..