Egy utazási biztosításokkal foglalkozó amerikai cég csinált egy ügyes kampányt. A nála biztosítást vásárló ügyfeleknek átadott biztosítási feltételekben (abban az unalmas füzetben, amiben a lényeg van, de soha senki el nem olvassa, csak ha már megtörtént a káreset), elrejtett egy felhívást, hogy aki elolvassa a feltételeket és megtalálja ezt az elrejtett szöveget, jelezze, mert az első megtaláló 10 ezer dolláros jutalomban részesül.
A kampány célja az volt, hogy felhívja az emberek figyelmét a feltételek elolvasásának fontosságára, illetve rámutasson, milyen kevesen is olvassák azt el.
Számomra meglepő, hogy már a hatvanhatodik kötvény tulajdonosa lett a nyertes, ha tippelni kellett volna, én talán a háromszázadik kötvényre tippeltem volna. Persze ez még mindig azt jelenti, hogy 65 ember bele sem nézett, hogy tulajdonképpen milyen utazási biztosítást is kapott a pénzéért.
Ügyes reklámfogás volt, kíváncsi lennék, idehaza hányadik vásárló venné észre a nyereményt egy biztosítási feltételek füzetben. Remélem, valamelyik biztosítónak megtetszik az ötlet és itthon is megcsinálja ugyanezt, akár többfajta biztosítással is.
x évvel ezelőtt mintha Moldova írta volna bele egy jegyzetébe, cikkébe, feljegyzésébe(?), hogy ki idáig eljutott az olvasásában annak fizet egy láda sört. senki sem jelentkezett 😀
@dmry "mintha Moldova írta volna"
Lehet. Városi legendaként én ugyanerről hallottam anekdotát egy főiskolai szakdolgozat kapcsán.
Azért ezek az szerződések pontokba vannak szedve, át lehet futni, hogy csak a fontos részeket olvasd el, gondolom az említett rész nem a biztosítási díj mellé volt írva.
Garanciális problémával múlt héten el akartak hajtani, mert a vállalkozás ÁSZF-e szerint nekik volt igazuk (félreérthető megfogalmazás), hiába mutattam az ide vonatkozó részt a fogyasztóvédelmi törvényből, csak hajtogatta a nő, hogy "de az ÁSZF", amikor a vásárlók könyvét kértem meggondolták magukat. Szóval én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen túlszabályozva törvény által, hogy mit lehet kisbetűvel leírni, mint, hogy utána meglepetés érjen.
És az is lehet, hogy ő is csak kapta a drótot. 🙂
@dmry @blend-ahmed
A szakdolgozatom biralataba szo szerint beleirta a biralo a 90-es evek vegen. Nem ertettem, mert nem nagyon olvastam Moldovat... 🙂
Tizen éve mintha lett volna egy szoftver is, amiben az EULA-ba (licensz) bele volt írva, hogy x (nem emlékszem rá) dollár jutalmat kap, aki jelzi, hogy igénye van rá, ergo elolvasta a szerződést telepítés előtt. Azt hiszem az is csak az elsőre vonatkozott.
Most gyorsan kigoogleztam:
roosterteeth.com/post/130250 1000 USD volt.
Ha beturol beture mar mostananaban nem is, de sok reszt el szoktam olvasni. Jellemzoen a biztositasi ertekhatarok, kizarasok erdekelnek. Vagy az, hogy kar eseten milyen dokumentumokat kell kernem. A fogalommeghatarozas reszt tobbnyire atugrom.
Volt tobb biztositasi ugyintezesem, mindegyik gyors volt, el elsore ment. Amikor a kar keletkezett mar eleve azokat a papirokat kertem, amiket a biztositas kert. Pl. vilagos volt, hogy lopasnal rendolsegi feljelentes, poggyaszkesesnel a tarsasag nyomtatvanya stb. Persze ma mar ez okostelefonon (ha nem azt loptak el 🙂 ) a kar utan is megnezheto, de 15 eve meg nem volt ilyen egyszeru.
Az meg, hogy sokan egyre kevesebbet akarnak olvasni, az mar evek ota megjelent a honlapokon. Sok "startup" ceg oldalan mar csak nehany, buzzwordokkel teleirt mondat van, a lenyegi infokat soxor percekig kell keresgelni. Azok is tobbszor szanaszet vannak szorva.
Vannak ahol még megbíznak egymásban az emberek.
Persze ez hiba, de egy normális társadalomnak és egy normális szakmának így kellene működnie.
@bucbuc el vagy tevedve, egy szerzodest MINDIG el kell olvasni, ez nem bizalmi dolog!
@Kiszamolo: az ellenorzo kerdest a tableten levo google chrome automatikusan megvalaszolja (ha belekattintok a mezobe kiirja a valaszt), igy lehet az AI elterjedesevel nem sokaig fog mukodni ez a modszer
V, szerintem azért, mert már egyszer kitöltötted és emlékszik rá. De ehhez legalább egyszer ki kell tudni tölteni, ami az orosz meg kínai spammereknek nem fog menni. Eddig remekül működik.