Új autót a jelenlegi használt helyett?

Jövő héten startol el az újabb állami pénzszórás, amelyiknek egyik eleme a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása. Ennek összege 2,5 millió forint, de maximum az autó árának a fele.

Ha egyike vagy annak a 170 ezer legalább háromgyerekes családnak, aki potenciális haszonélvezője a lehetőségnek, a helyedben elgondolkodnék azon, hogy eladjam a használt autómat és vegyek egy újat.

Amit már tudunk egy ideje, hogy az autóval járó legkisebb kiadás az üzemanyag-költség. Ennél többet nyom latba az autó értékvesztése és a finanszírozási költsége, vagyis hogy mennyi pénzed áll autóban, ahelyett hogy a bankban kamatozna. Most, hogy már újra lehet kapni 4,5% kamatot a pénzedre, ez utóbbi is komoly költség, 5 milliós autónál évi 225 ezer forintról beszélünk.

Egy átlagos autó az első három évben az új árának 30-35%-át veszíti el, különösen ha idehaza forgalomba állított és keveset futott autóról beszélünk.

S itt jön képbe az állami támogatás: ha veszel egy 5-8 millió forintos autót 2,5 millió forinttal olcsóbban, amit három évig kötelező megtartanod, akkor három év alatt az állami támogatás fedezi az értékvesztésedet. A finanszírozási veszteséged (alternatíva költséged) még mindig fennáll, de ha találsz 0-3%-os kamatra hitelt és nem vagy alig teszel bele indulásnál saját pénzt, a finanszírozási kiadás is elhanyagolható, vagy alacsony. Így már tényleg csak a benzint, adót és a biztosításokat fizeted. Vagyis olcsóbb lesz (lehet) fenntartanod a támogatott új autót, mint akár egy 8-10 éves használtat.

Egy 19 éves Suzuki Swift-tel, amit egy marék szotyiért vettél és a falu végén a Józsi bácsi szervizeli egy kannás borért, nem veszi fel a versenyt semmi, de nagyon sok embernek, aki igényelheti a támogatást, érdemes átgondolni, vált-e egy új autóra.

Használd bátran a kalkulátort, nézd meg a kínálatot, a Dacia-ba nem tudsz annyi extrát rendelni, hogy kimaxold a 2,5 milliós támogatást, a Nissan NV 200 bár le sem tagadhatná, hogy teherautós ősökkel rendelkezik (mint oly sok másik 7 személyes személyautó), de négymillióért már elhozhatod és talán erre is érvényes a 0%-os Nissan finanszírozás, a Nissan X-Trail SUV-ra biztos él a 0%-os finanszírozás és 6 millió alatt a tiéd lehet, (ne feledd, se értékvesztés, se (komoly) finanszírozási veszteség), ott a Fiat 500L már 3,5 milliótól és még számtalan másik modell. Amíg az autó eredeti ára 6-7 millió forint alatt marad, az állami támogatás teljesen vagy nagyrészt fedezi a várható értékvesztést és felette is arányosan kisebb az ilyen irányú költséged.

Ami biztos kiadás, az a casco, amit kötnöd kell, ha így veszel autót, de azért ennyit megér a lehetőség.

Ne feledj el alkudni a szalonban, ha ügyes vagy, 3-5%-ot még le tudsz alkudni plusz több cég kínál kifejezetten nagycsaládos kedvezményt, például a Volkswagen 1,5 millió enged a Touran árából. (Persze ennek felét bárki megkapja használtautó kedvezmény címén a kalkulátor szerint, de akkor is.)

Egy szó mint száz, játssz el a gondolattal, nem lenne-e olcsóbb most egy új autó, mint a jelenlegi használt.

S igen, az adófizetők fogják fizetni a te hasznodat, ahogy a stadionokat, a nyugdíjasok ingyenes utazását és túl sok minden mást is. De ha nem használod ki a lehetőséget, akkor csak te jársz rosszabbul.

Update: Azóta megjelent Totalcar cikk az elérhető 7 üléses autók áraival erre.

Share

134 hozzászólás

  • Zylver
    Ha nagyon választani kéne, akkor inkább a Nissan e-NV200-ba ruháznék be. Ha már 7 uléses Model X/Y nem játszik 🙁 😀
  • Szabó Gábor
    Két dolog:
    1) a biztonság. a 20 éves suzukinál biztos hogy jobb egy nulla éves dácsia. Még az is! hát akkor egy nissan xtrail!
    2) ahogy a csok beépült a lakásárakba, úgy ez a támogatás is be fog épülni a használtautók áraiba. 3-5 év múlva bizony lehet kapni majd ilyen autókat, de nem 65-70, hanem 45-55 százalékos áron.

    Ha vidéken veszel most házat, az eladót szemernyit sem érdekli, hogy te nem vagy jogosult a falusi csok, babaváró mizéria, vagy akármilyen állami támogatásra. Ő úgy találta ki az árat, hogy aki most hozzájut a 10 millióhoz, az fájdalommentesen tudja megvenni az ő 5 milliót érő házát 9 millióért és még marad is neki! (azt hiszi)

  • Kiszamolo
    Zylver, az is játszik, mert nincs felső limit, de hát ott 2,5 millió nem egy nagy tétel, a metál szín és az Auto Pilot felára kb.
  • Kiszamolo
    Szabó Gábor, évente a 170 ezer potenciális vásárló maximum 10%-a fog venni autót támogatással. Évente 140 ezer új autót adnak el és behoznak talán 400 ezer használtat. Ehhez képest évi 17 ezer nem oszt, nem szoroz annyira, főleg, hogy nem fogja mindenki eladni három év után azonnal.
  • Blend Ahmed
    “évente a 170 ezer potenciális vásárló maximum 10%-a fog venni autót támogatással”

    Nahát, ehhez a törvényhez kivételesen készült hatástanulmány? 🙂

  • Baltazár
    “Jövő héten startol el az újabb állami pénzszórás, amelyiknek egyik eleme a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.”

    Jó nagy minősítést akasztottál a programra. Mintha a bezzeg nyugat, a németek nem támogatnák az új autóvásárlást.

  • Kiszamolo
    Baltazár, a minősítés a pénzszórásra általában vonatkozik, melynek egyik eleme az autós vásárlás. Értelme semmi, de legalább egyre többe kerül az adófizetőknek. De erről már sok szó volt.
  • Kiszamolo
    Blend, ezt csak én írtam érzésből. a 170 ezer család kétharmada eleve nem is gondolkodik, gondolkodhat új autóban, a maradékot 3-4 évre elosztva jön ki a 10%.
  • Kard
    Ne feledjük el, hogy a szerviz költségek az egekbe szöktek illetve ott sincs ember. Egy használtnak lehet kisebb az értékvesztése de ha valami probléma van és mondjuk 6-8 hétre kapsz időpontot akkor nagy bajban leszel, főleg ha szükséges az életviteledhez az autó. Ezt is érdemes belevenni a képletbe manapság.
  • szocske
    A Model X/Y azért nem játszik, mert egyelőre nincs Mo-n Tesla bolt, ami úgy tudom előfeltétel. Ezért nincs Tesla Model 3-ra 1,5M állami támogatás sem.
    Már felkerült a Tesla térképére Budapest, talán előbb lesz kereskedés és előbb jelenik meg a Model Y, mint kifutnak ezek a támogatások.

    Az e-NV200 az én fantáziám is megmozgatta, de még 4M kedvezménnyel is túl drága ahhoz képest, hogy mennyire teherautó, ráadásul abba a nagy és nem kimondottan áramvonalas testbe kevés a 40kWh akku és a 120 km/h végsebesség is komoly hátrány. Nem azért, mert a Leaffel állandóan 140-nel autópályázok, hanem azért, mert egy kamiont nem tudok vele gyorsan és biztonságosan megelőzni, ha 122-nél megáll az élet.

  • gab
    Hát, nekem a Peugeot Rifter/Citroen Berlingo/Opel Combo megmozgatja a fantáziám. Akinek 3 gyereke van, tudja, milyen a praktikus autó, na, ezek ilyenek. Dacia Lodgy a legjobb ár/érték arányban, de ültem benne, és nagyon zavar, hogy minden porcikáján a spórolás érződik, de leginkább az idegesít, hogy szándékosan nem ergonomikusak a tárolórekeszek, hogy ne csináljanak konkurenciát a Renaultoknak. Az álmom meg egy Toyota Prius+ lenne, de hát az még támogatással is elég húzós újonnan.
  • F Zsolt
    Persze ha az állam a családokat támogatja, az pénzszór@s. Ha egy vállalkozás az üzemanyagpusztító picup után a teljes áfát és az üzemanyag áfát is visszakapja az persze rendben van. Annyi történik csak hogy most a nagycsaládosok is visszakapják az autó és a leendő szerviz ktg ek áfáját. Úgy tűnik nem csak számomra visszataszító ez a típusú kommunikációs stratégia ahogy a társadalom egyes rétegeit próbálod egymás ellen fordítani.
  • Kiszamolo
    Ó, anyám….
    Mindjárt azt veszi le valaki, hogy a nagycsaládosok ellen uszítok. Erre már nagyon nehéz bármit is mondani.

    Olvasd, miért mondtam, hogy ostoba pénzszórás.

    https://kiszamolo.hu/nepessegi-helyzet-es-kilatasok-magyarorszagon/

  • jami
    Apósom hívott, mikor megszellőztették ezt a támogatást, hogy Jami, gondolom te tuti élsz vele. Hát – eszemben sincs 😀 Városban meglévő 5 személyessel is elég parkolni, a garázsról nem is szólva (beférne – csak pár dolgot ki kellene pakolni).
    A meglévő stabil, kényelmes, imádom; ellenben kevesebbért tudnám eladni, mint amennyi új kocsihoz kellene. Szóval se pénzt nem akarok beletenni, se kényelmetlenebb nagy kocsira nincs szükségünk a mindennapokban.
  • Dani

    Van Tesla “bolt” a Soroksari uton.

  • Tgwh
    Zsoltikám, kapsz max 2.5 misi kedvezményt. Az autó ára 3 misivel emelkedett a támogatás előtti időkhöz képest. Na most akkor hogy jön ki a matek?
    Nagyon kevesen vehetik igénybe, ahhoz képest meg rohadt nagy a hírverés körülötte.
    Ugyan úgy egekbe szöknek az árak, mint a csoknál. Most néztem, elég durván felfutottak az ingatlanárak is.
    De hogy pozitívat is írjak drága kurmanyunkról… lehet életünkben először, komolyabban támogatni is fog minket 🙂 talán leesik max 500 ezer 🙂 😀 talált pénz, gondolom fél hónap futkosással, meg hatezer oldal formanyomtatvánnyal…
  • Peti

    Nem az állam támogatja, hanem – közvetve – az adófizető állampolgárok. De nem is ez a lényeg. Gondolj csak bele: hogyan fog az életben boldogulni az az ember, aki mindig tovább nyújtózkodik a takarójánál, vagy/és ha bajba kerül (lásd: devizahitelesek), az államtól várja majd a segítséget? Elvileg, önálló döntéseket hozó, felnőtt emberekről beszélünk. Miért kell nekem (is) támogatnom őket új hűtő vagy mosógép vásárlásában, nyílászáró cseréjében, stb?
    Én sokkal elégedettebb lennék, ha az ilyen-olyan támogatások helyett inkább csökkentenék a világ legmagasabb áfa-kulcsát, és beérnék kevesebb sarccal is, mint a fizetésem 1/3-a.

  • Alfa
    :
    Hagyjuk már ezt a családokat támogatja baromságot.
    Szavazatot vásárol. Ennyi.
    Ha a családokat támogatná, akkor az oktatást, az egészségügyet fejlesztené, a nők munkába visszatérését támogatná, stb.
    A CSOK is csak az építőipar zsebét tömte, a fejlett régiókban és Budapesten csak arra volt jó hogy messzebb kerüljön a saját otthon lehetősége a fiatal, éppen gyereket vállaló családoknak. A 3-4 éve 25 milliós használt lakások 42-ert mennek ma, hajukra kenhetik a CSOK-ot.
  • F Zsolt
    Igazad van, tényleg kifejezetten a társadalom egy rétege ellen hangol az írásod kezdete. A linkelt írásod a sok igazság mellett (legfontosabb hogy egy csökkenő népességű társadalomra kell berendezkedni, ami egyáltalán nem biztos hogy baj, sőt) számos csúsztatást tartalmaz. Pl a kormány a nyugdíjakhoz nem mer hozzá nyúlni. Folyamatosan növekszik a nyugdíj az infláció mértékben de rakd mellé hogy közben mennyit növekednek a bérek. A családi pótlékot pedig egyszerűen elinflálják, mert nem emelik az összegét már sok éve.
  • zsivany
    forbes.hu/uzlet/megnyitott-a-magyar-tesla-szalon-az-iden-tervezett-autok-otodet-mar-el-is-adtak/
  • Jurij
    Zsolt nyilvan erdekelt a dolgoban, es rosszul esik az onerzetenek, hogy “szapuljak”. Pedig nem szapuljak, az allampapirokra is igaz pl. ugyanez, ott is a tobbi adofizeto penzebol (+inflaciobol) fizetik ki az 5% koruli kamatokat ([P]MAP[+]). De lehetne mondani a TAO penzeket, amiket meg “kiemelt sportokra” szornak el (~ falabu focistak millios fizetesere), mikozben a kulturalis TAO-t, reszben nagyon helyesen meg visszavagjak, es kozben pesten az utolso ugyeletes erszebesz Dr. Toth Gy. a minap elhalalozott. Szoval van ezeknel sokkal nagyobb gond is, nem kell ennyire magara vennie pont ezt.
  • Laca
    Sosem volt uj autóm. Gondolom markaszervizbe kell hordani, hogy az uj auto garancia megmaradjon+ casco. Igy nem kerulnek sokba a kotelezo szervizek?
  • Amg
    Laca. Nem kell márkaszervízbe vinni.
  • Új hozzászóló
    Leírom a mi példának. Akartunk 4. gyereket is, és amikor terhes lettem eladtuk a kocsikat, mert már nem fertunk volna bele 5 ulesesbe. Hozz tartozik a dologhoz, hogy a férjemet meg kellett győzni a 4. gyermek vállalásarol. Praktikus emberként az egyik dilemmája a 7 üléses kocsi vásárlása volt. Aztán 2 éve megszületett a kisbaba és sajnos mi azóta sem kerültünk olyan helyzetbe, hogy autót vásároljunk. Amikor megszületett a gyerek akkora mentális nyomás nehezedett ránk hogy fogjuk felnevelni a gyerekeket, hogy egyik napról a másikra ultra spórolásba fogtunk és minden pénzt félretesszük azóta is. Vonatozunk 4 gyerekkel nagyszulokhoz, buszozok, villamosozok uszodabol, iskolába, óvodába, szatyorral, iskolataskaval…. Nem irigykednetek rám! Meg lehet kérdezni miért nem vettünk használt kocsit. Nos azért, mert bár lenne mondjuk 3 millió Ftunk egy fostalicskara… Folyt köv
  • Second Wave
    1. az egészségpénztár, az önyp-k. a NYESZ, a TBSZ-ek adókedvezményét, a MÁK piacinál magasabb kamatáttámogatását is az adófizetők fizetik, és 1-1 ember gazdagodását szolgálják. Társadalmi hasznuk ezeknek közel nulla

    2. A 2,5 MFt “támogatás” feltétele egyidejűleg 1,5 MFt ÁFA befizetés (egy 7 MFt-os autó esetén) + 100 000 Ft + vagyonszerzési illeték az államnak + a régi autó eladása, ott az új vevő fizet 50 ezer illetéket (eddig anagycsaládos közvetlen hazsna 900 eFt, az állam tényleges költsége 850 eFt-ra esett).
    + az új autónak kisebb a kibocsátása, ha feltételezzük, hogy az autók száma nem változott, akkor a sor elején bejött egy euró6-os, a sor végén kiesik egy euró3-as, vagy még rosszabb autó.

    3. Végső soron az adórendszeren keresztül a támogatások és prioritások meghatározása a választott vezetőkön múlik. Viszont a hibáik és előnyeik kizárólag együtt, egy csomagban választhatók 🙂

  • Új hozzászóló
    Felelőtlenségnek tartjuk eltapsolni az összes pénzt egy kocsira. Ezért is üdvözlöm ezt az új támogatást, mert bár nem a társadalom legalább retegeben élünk, minket is lehet támogatni. Sőt kell is! Azért mert 4 jövő adofizetot neveltek. Ha a putriban elő szabolcsi 6 gyerekes nem tud mit kezdeni a támogatással, attól még annak lehet értelme. Illetve, hogy valaki itt nem használja fel, mert nem tud parkolni egy nagy autóval… Pf… Akkor nincs is értelme az egésznek?
    Valaki azt írta itt, hogy felmentek az érintett autók árai. Ez csak is csak beszéd a levegőbe. A kereskedések milliós kedvezményeket adnak Renault, Nissan, Citroen, BMW….
    Az a véleményem sok hozzászólás elolvasása után, hogy aki nem érintett nem akarja/tudja megérteni, hogyan működik ez jól.
  • delivery manager
    Ha veszel egy új autót 6-8 millió forintért, amit a támogatás nélkül esetleg nem tettél volna meg, akkor a vételár / későbbi szakszerviz látogatások, illeték és magasabb teljesítmény adó révén az államnak bőven visszajön a 2,5 millió. Az hogy esetleg nem egy levetett német szarral autozik a család meg környezetvédelmi és egyéb szempontokból is üdvözlendő.
  • delivery manager
    Én inkább a mindenféle vállakozókkal kényszerből megvetetett (ÁFA / költségelszámolás) teherautókkal számolnek le. Nagyobb probléma, hogy a fentiek miatt minden szaki inkább 10 milliós pickup-pal jár, hogy az el nem titkolható bevételeit költségként mutassa ki… Én a magam részéről nem bánom ha egy tisztességés, sokgyermekes család támogatást kap, aki ma legalább három gyereket vállal és tisztességesen felnevel, szerintem mindenféle támogatásra méltó, jövedelme mértékétől függetlenül.
  • slow dive
    Nincs autom, se hasznalt se uj, pedig megtehetnem, de a hatam kozepere sem kivanom ide Budapestre. Csak a gond volt vele mikor volt, orulok h nincs.

    Ez az allami tamogatas meg csak azert indult be hogy porgesse az autoipart. A lakossagnak sok haszna nem szarmazik belole, azon túl h aki felveszi 1 ujabb terhet vesz a nyakaba.

    Tovabba nem hiszem, h a mindenkori kormanyzatnak feltetlen az autovasarlasra kellene stimulalnia az embereket, a klimavaltozas koraban.

  • gaborr
    én Riftert rendeltem még márciusban, pont az általad említett okok miatt. azóta várok rá, hogy megérkezzen. Elvileg már le kellett volna gyártaniuk, de még nem sikerült.
    a rövid Rifter pl. rövidebb mint egy Ford Mondeo, de az a durva, hogy még a hosszított Rifter is rövidebb mint a Mondeo. 🙂 szóval az optika sokszor csal. a rövid 4.4m a hosszú 4.7m. A mondeo 4.83m. Tény, hogy magas, de az szerintem csak akkor számít, ha nagyon pici garázsod van. érdemes megnézni ezt a videót róla 🙂 youtube.com/watch?v=6UxCug9DvwM
  • mitel hentes
    Jelenlegi családi autónkat 1 milla körüli áron vettük. Még várom a körülmények/árak/igényeim olyan átalakulását, amikor én valaha új autót akarnék venni 5-8 millióért. Nem idén lesz…
  • Second Wave

    Ezt hogy kell érteni?
    “Az autó ára 3 misivel emelkedett a támogatás előtti időkhöz képest.”
    Melyik autó ára emelkedett a támogatás bejelentése és a mai nap közötti időszakban 3 millióval?
  • Janos82
    Ez nekunk is szol, de mi se veszunk uj autot most. Tul keveset megyunk es sok olyat szallitunk,ami megsertheti az autot, plusz a gyerekek se autobaratok, ugyhogy miattuk is erdemes varnunk. Illetve 6millaig nincsenek benne azok az extrak, amiket szeretnek egy uj autoba(pl tavolsagtarto tempomat) ugyhogy varunk, hatha 2-3ev mulva mar megeri majd nekunk:)
  • Gazda-támpont
    A Totalcar podcastjában erről beszélgetnek, egy meghallgatást megér:
    totalcar.hu/egester/2019/06/27/egester_347/
  • Dörnyei József
    Az autó az szerencse kérdése. Előző autóm VW Passat(2005) volt. Évi 1M szervízköltség átlagosan, újonan vettem. Soha nem volt olyan, hogy ne lett volna rossz valami. Apámnak régen volt egy Chauchescu Dáciája és az sokkal jobb volt minőségileg. A végén gazdasági totálkár, amikor elromlott benne az automata váltó, akkor kb. 2,1M volt az értéke (a váltó hiba előtt)
    Maradtam a VW-nél és a mai autóm 5 és fél évesen egyetlen egyszer nem romlott el. 2 szervíze volt és exem becsúszott vele egy árokba, ami után pár kaszni elemet cserélni kellett. De ez nem az autó hibája volt…
    Ugyanaz az gyártó…
  • Szocske
    , ez nem Tesla bolt, csak egy élelmes magyar vállalkozás, aki visszaél a Tesla nevével

    Mivel nem hivatalos márkakereskedés, nincs a model3-ra 1,5M támogatás sem

  • Névtelen
    Sehol sem olvastam hogy kötelező lenne a casco.. Mint ahogy arról sem mi van ha véletlenül az autót a csaladban hasznalja valaki (folyton). Vagy ha a matricát már az első nap lekaparjak a gyerekek..
  • TT
    Amúgy szerintem ez még szavazat vásárlásnak sem jó, mert az a réteg, akik igénybe tudják venni, valószínűleg nem fidesz szavazók, mivel ők nem állami támogatásért vállalnak 3 gyereket és felfogják, hogy a gyerekeik jövőjét milyen károsan befolyásolják az elmúlt évek különböző intézkedései.
    Bár jobban belegondolva mégis működhet, mert ezeknek a szülőknek a szülei viszont gyakran csak azt látják, hogy jaj de jó, hogy támogatja (és megvédi) az állam az én gyermekeimet, ezért inkább ők tartoznak a szavazótáborba.
  • Alfa
    @TT: pontosan, pl. a nyugdíjasok altatására tökéletes, ezért költenek évi 100 milliárd nagysagrendben propagandára, hogy azok megkajálják a családbarat image-et akik egy fillért nem látnak semmilyen támogatásból.
    Családban (vidéken) nemigen értik miért nem jó ez, sőt mivel a kommunizmusban élték le az életük jelentős részét, még jobban el is hiszik hogy ezt így kell. A TAO-ról is azt hiszik hogy vállalatok pénzéből épül stadion…
  • Barna
    kár az egész használtautó piacot hasonlítani ehhez a tipikus és szűk réteget érintő típushoz…

    Nagyon valószínű, hogy az ilyen autók piacát erősen fogja befolyásolni 3-5 év múlva amik kikerülnek oda…

  • Mese habbal

    “[…]Ezért is üdvözlöm ezt az új támogatást, mert bár nem a társadalom legalább retegeben élünk, minket is lehet támogatni. Sőt kell is! Azért mert 4 jövő adofizetot neveltek.[…]”

    És garantálod is, hogy mind a 4 gyerek itthon fog adózni? 100%-osan biztos vagy benne, hogy nem fognak lelépni külföldre?
    Meg mernél esküdni rá, hogy az állam szempontjából nem kidobott pénz lesz ez?

    Ugyan… 🙂

  • TT

    Őszintén kíváncsi vagyok a véleményedre. Szerinted az általad nevelt 4 jó adófizető melyik országban fog adót fizetni, mire felnő?
    Illetve mit gondolsz a hazai oktatáspolitikáról, különös tekintettel a jelenleg tervezett módosításokra.
    Várom a tollba mondott választ.
  • Homer Simpson
    Omg mennyi sületlenség a kommentek között…
    Teljesen egyértelmü, hogy a kormánynak nem a családtámogatás és népességnövelés a célja, hanem a propaganda. A támogatás feltétele lesz a kocsi felmatricázása!
    Ezen kívül sokkal hatékonyabb lenne a rendszer ha a nagycsaládosok ennyivel nagyobb adókedvezményt kapnának, és eldönthetnék, hogy a pénzt mire költik. Mivan, ha valakinek nincs szüksége autóra? Mivan ha megelégszik egy öt személyesssel, vagy egy használttal? Mivan ha van már neki egy, és pont másra kéne a pénz?
    Azt is tegyük hozzá, hogy a nagycsaládosok bármiféle többlettámogatás nélkül is jóval több állami szolgáltatást kapnak mint a gyermektelenek (ingyenes oktatás, egészségügy a gyerekeknek)
  • Baltazár

    Jól felmondtad az index blog propagandát. A gondolatmeneteden elindulva, bármilyen támogatási rendszer fejlesztés szavazatvásárlás, persze ez téged csak akkor zavar, ha nem a kedvenced csinálja. 🙂

    “A CSOK is csak az építőipar zsebét tömte….” Amiben a leszakadó régiók férfi lakossága dolgozik. A képzetlen munknélküliek tömege, akik enélkül segélyen és alkoholon tengődnének. – Most az ezzel felpörgetett szolgáltató,gyártói és kereskedelmi láncolatot ne elemezzük végig…

    Számonkéred család támogatását, említed nők munkába visszatérését támogatását. Segíts már a kormánynak néhány ötlettel, mert olyannal próbálkoznak, hogy pl. Gyed extra (visszamehetsz dolgozni és megtarthatoda gyedet is), bölcsődei fejlesztés, nagyszülői gyed. Egész Eurpópában nincs olyan ország, ahol 2-3 évet otthontölthetsz a gyerekkel. A védőnői szolgálat is uniqum….

  • Baltazár
    Aranyos amikor, magaddal diskurálsz és közben fideSS-ezel egy jót.
  • Joy
    A finanszírozási költség így számolva értelmetlen. Ha akkora autót vezetsz, amire szükséged is van, akkor butaság elmaradt kamatot számolni. Ha ötmillióval drágább a kocsi a valós szükségleteidnél, akkor a plusz ötre számolható.
    Ilyen formában a lakásra/albérletre is mondhatnánk, hogy mekkora a veszteség, hisz sokat fizetünk, hogy megvehessük, béreljük, ahelyett, hogy a híd alatt laknánk, és az ingatlanra fordítandó pénzt állampapírba tesszük.
  • Kiszamolo
    Joy, ja, csak milyen autóra van szükséged, sőt, egyáltalán van-e autóra szükséged?

    Egy kétszázezres Suzuki is elvisz A-ból B-be, de még a BKV meg egy bicikli is, autó nélkül.

    Ki mondja meg, milyen összegtől számoljunk tőkeköltséget? Ki mondja meg, tényleg, kell-e neked autó, vagy csak egyszerűen lusta vagy biciklizni vagy buszra szállni? Mihez képest 5 millióval drágább az autó? A nullához vagy a kétszázezerhez képest? Vagy ahhoz képest, hogy te be nem szállnál egy 3,5 vagy 10 évnél idősebb autóba?

  • Kiszamolo
    Baltazár, ahogy a 27%-os ÁFA is világunikum, meg az állami adóelvonások is 30%-kal többek, mint a környező országokban, de még talán az uniós átlagot is jól meghaladják.

    Mert nincs ingyenebéd. Ezt a rohadt sok pénzt az állam nem szüli, hanem elveszi az állampolgáraitól. Akinek aztán nagy kegyesen visszaadja, azok meg örülnek, mint majom a farkának, eszükbe se jut, hogy abból a pénzből kaptak vissza egy keveset, amit ÁFA, szociális adó, jövedéki adó, jövedelemadó és további 55 adó, valamint vám és illetékek formájában befizettek az államnak.
    S közben úgy beleavatkozik a piacba feleslegesen, hogy még gyakran azok is rosszul járnak, akik eredetileg a támogatás haszonélvezői.

    S igenis fel kell tenni a kérdést minden állami pénzköltéssel kapcsolatban, hogy nem több-e a költsége, mint a haszna, nem azért van-e, hogy a mindenkori kormány szavazatokat vásároljon (nyugdíjasok, kaptok pénzt karácsonykor, meg infláció felett emeljük a nyugdíjakat, de el ne felejtsétek, kire kell szavazni majd).

    https://kiszamolo.hu/az-uj-tamogatasok-margojara/

    S ennek semmi köze ahhoz, hogy Fidesz, vagy nem Fidesz. Egy normális országban a normális adófizetők számon kérik a kormányt, mire veri el az ő pénzüket.

    De ez az ország utoljára az első világháború előtt volt normális.

  • Vakmajom
    @Dörnyei J. az autó nem szerencse kérdése, hanem a megfelelő felkészülés/tályékozódás.. Attól, h. valami új, még lehet hulladék.. Bizonyára 2000 köbcentis PD TDI Passatod volt, ami egy betegágy, főleg, ha nem autópályán használtad 85%-ban. Az évi 1m szervíz horror, de gondolom nem te fizetted, mert garis volt. Dízelt nem azért nem veszünk, mert ki fogják őket tiltani, (eleve nem fogják) hanem mert valóban sokkal drágább az üzemeltetésük.

    Ez a támogatás is ki van okosítva, hisz eleve ott az ÁFA..

  • Kiszamolo
    Jami, a legtöbb hétszemélyes személyautó nem, vagy csak 10-20 centivel hosszabb, mint a normál társa. A plusz két szükségülést a csomagtartó terhére lehet kihajtogatni. Pont ugyanakkora mutatvány parkolni velük (főleg, hogy ma már szinte alap a tolató radar és a kamera), mint egy másik átlagautóval.