Új autót vagy használtat?
Régen volt már szó autókról, miközben a legtöbb embernek a második legdrágább vagyontárgya az autója és az átlag magyar háztartás bevételeinek az ötödét-negyedét az autójára költi.
A mai kérdésünk, hogy két autó közül melyiket éri meg megvenni. Melyiket válasszam: például használt vagy új autót-e. Pusztán anyagi szempontból nézve egyértelmű, hogy az új autó magasabb bekerülési ára és a sokkal nagyobb értékvesztése miatt soha nem lesz gazdaságilag megtérülő befektetés.
Azonban ez csak az anyagi oldala. Amire kíváncsiak vagyunk, hogy mennyivel drágább az új autó és neked ér-e ennyit a többletkiadás.
Ha tudod, hogy havi 55 ezer forint különbség van egy új és egy nyolc éves autó fenntartási költsége között, el tudod dönteni, ennyit neked ér-e a különbség.
Egy nagyvárosba a napi óvoda és iskolajáratra tökéletesen megteszi egy kisméretű 13 éves autó is, de ugyanezzel az autóval nem szívesen járnám egész nap az országot Záhonytól Sopronig. Inkább fizetek többet, mintsem egyszer is lerobbanjak Békéscsaba és Orosháza között hajnal kettőkor a mínusz 15 fokban.
A kérdés úgy is felmerülhet, hogy egy olcsó és kicsi új autót vegyek, vagy egy nagyobb, kényelmesebb, jobban felszerelt 3-4 éves autót.
Azt is érdemes megfontolni, hogy két egyező áru autó közül melyik a jobb a vétel, ha az egyiknek 30 ezer, a másiknak 60 ezer forint a kötelező szervize évente, az egyik használtan 300 ezerrel többet fog érni, mint a másik. Sok autómárkát drágább javítani egy baleset után, ezért a cascoja is másfélszer annyi, mint a másik autónak. Ez is éves 50-100 ezer forintos különbség is lehet. (Konkrét márkákat direkt nem írok, hogy ne ebből legyen vallásháború a hozzászólásokban. 🙂 )
Vajon mennyit számít a fogyasztás, ha egy benzines autó turbójának egyszeri javítása elviheti akár öt-hét év üzemanyag-megtakarítását a turbómentes változathoz képest? Tényleg olcsóbb-e dízel autóval járni, ha figyelembe vesszük a magasabb vételárat, nagyobb értékvesztést és a magasabb szervizköltségeket is?
A kérdések eldöntéséhez csináltam egy kalkulátort, amit kitöltve a két autó adataival, megkapod, melyikre mennyit fogsz költeni a futamidő alatt.
Ami fontos: nagyon igaz az adatokra a garbage in-garbage out, vagyis ha hasraütött számokkal dolgozol, a végeredmény is használhatatlan lesz.
Mivel a legtöbb embernek az autóvásárlás és fenntartás az egyik legnagyobb kiadás az életében, vedd a fáradságot, hogy utánajárj, hogy mennyi az éves kötelező szervizköltsége a kinézett autónak, mennyi a cascoja, kötelezője, adója, mennyiért fogod tudni várhatóan eladni 3-5 év múlva.
Az új autó előnyei:
– Magadnak tudod összeállítani az autót, olyan lesz, amilyet szeretnél, mind színben, mind felszereltségben. (Már ha nem sajnálsz egy-egy alig használt extrára százezreket, gumiszőnyegre és pótkerékre ötvenezreket.) Nem kell kompromisszumot kötnöd a használt piaci kínálat esetleges szűkössége miatt. (A típus nem kapható használtan azzal a motorral és automata váltóval, adott felszereltség mellett.)
– Garancia az első néhány évben.
– Nagyobb megbízhatóság, kisebb esély a soron kívüli szervizre.
– Jóval kisebb kockázat az ismert előélet miatt. (Bár a kockázatok nagy része kiküszöbölhető, ha magyarországi, ismert előéletű használt autót veszel és nem sajnálsz 15-20 ezer forintot egy alapos átvizsgálásra.)
– Olyan hasznos extrákat tartalmazhat, amiket a használt autók még nem. Ilyenek például az új ütközést megelőző rendszerek, adaptív fényszóró és tempomat, stb.
– Nagyobb presztízs. Más kérdés, hogy erre tényleg szükséged van-e mondjuk a munkád miatt, vagy csak még nem nőttél ki a tinédzserkori bizonyítási kényszerből és az önértékelés hiányából származó versengésből. 🙂
– Általában alacsonyabb kamatok hitelből történő vásárlásnál. (Bár pénzügyileg tudatos ember soha nem vesz hitelből autót, csak addig nyújtózkodik, amíg a takarója ér. Az is hitelből való vásárlás, ha autót veszel készpénzért, ahelyett, hogy visszatörlesztenéd a lakáshiteledet belőle. Ezt majd ne felejtsd el a kalkulátor kitöltésénél.)
A használt autó előnyei:
– Sokkal több típusból és felszereltségből választhatsz. (Három éves kisebb autót, vagy ötéves nagyobb és jobban felszerelt autót vegyek-e?)
– A modellek időzített bombái már napvilágra kerültek. Mára mindenki megtanulta, mennyibe kerül egy kettős tömegű lendkerék, egy turbó, vagy részecskeszűrő cseréje és sok motorverziót is érdemes nagyívben elkerülni több márkánál. A most szalonban álló autók egy része szintén tartogat ilyen kellemetlen típushibákat és extra költségeket az új tulajdonosoknak.
– Rengeteg extrát fillérekért megkapsz használt autóban, amiért újonnan nem lenne szíved annyit kifizetni, amennyit kérnek érte.
– Jobban alszol, ha használt autód van. Kevésbé aggódsz, hogy ellopják, meghúzzák a parkolóban, vagy a gyerek összekeni a kárpitot.
– Kevésbé feltűnő, ez gyakran nagy előny. Irigyed is kevesebb lesz.
– Nem feltétlen kell garázst fenntartanod a használt autóhoz, esetleg a cascot is megúszod, mert ennyi kockázatot be tudsz vállalni a megtakarításaidból is.
Mielőtt rátérnénk a kalkulátorra egy kis ismétlés arról, honnan tudod meg, ha túl drága autót akarsz venni:
Különösen nagyvárosban ma már gond nélkül meg lehet élni autó nélkül is, erről cikk erre. Lakhely-választásnál komoly szempont lehet, hogy mennyire vagy autóra rászorulva. Ha van óvoda, iskola, bevásárlási lehetőség a közelben, az 70-150 ezer forint megtakarítást is jelenthet havonta.
Ennyi bevezető után erre találjátok a kalkulátort, használjátok egészséggel.
Egy érdekesség: évi 12 ezer kilométernél egy átlagos 8 éves autó havonta 75 ezer forintba, egy 5,8 milliós új autó 120 ezer forintba kerül. Ebből csak 25-32 ezer forint az üzemanyag és egyéb kenőanyag költsége, vagyis a havi kiadás 20-40%-a az üzemanyag költsége. Érdemes erre gondolni, amikor plusz százezreket vagy milliókat ki akarsz fizetni egy kisebb fogyasztású autóra. Szinte biztos, hogy sokkal többet buksz a nagyobb vételár és a nagyobb értékvesztés miatt, mint amit valaha is megspórolsz az üzemanyagon. Vagy másképp fogalmazva: egy ötéves benzintemető is sokkal kevesebbe kerül, mint egy vadonatúj hibrid, ami éppen csak néha kortyol egy kis benzint. Gyakran már a hibrid jóval magasabb cascoja elviheti azt az összeget, amit a benzinkúton megtakarítasz. De ha nem hiszed, számold ki. 🙂
Ja és igen: ez egy k-a-l-k-u-l-á-t-o-r. Ez a szó azt jelenti, hogy a saját adataiddal töltsd ki, ne a beírt adatokon lovagoljál. Azok csak azért vannak ott, hogy legyen ott valami.
Valamint azt is tudja mindenki, hogy használt autó csak új autóból lesz. Köszönjük előre is ezt a fontos információt. Minket nem az érdekel, hogy más milyen autót vegyen, hanem az, hogy neked mi a legjobb választás. Sőt, tudjuk, hogy sok embernek nincs pénze új autóra, erről is felesleges hozzászólást írnod. Köszönjük.
Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.
Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.
20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.
Személy szerint mindenképpen a költség minimalizálás a legfontosabb szempont.
Amikor azt mondtam a feleségemnek és a lányaimnak, hogy vegyünk 2millióért egy nullkilométeres Daciát, kinevettek, hogy “ők abba be nem ülnek”…. Mert igények, azok vannak ám! 🙂
Nekem 2 éve újként vásárolt japán alsóközépkategóriás autóra 69,7 eFt havi költség jött ki. Főbb paramétereket: üzembehelyezéssel együtt 3,8 M Ft-ért hoztam el az autót, CASCO+kötelező együtt évi 80 eFt (bónusz 7, budapesti lakcímmel), 8 évig tervezzük az autót megtartani, 1,9 M Ft eladási árat tervezek (1,8 – 2,4 M Ft között mozog hahu-n a típus 8 évesen), téli nyári gumira 80-80 eFt, éves szerviz olajjal együtt 50 eFt.
Ahogy már többen is kapargatták a témát, egy dolgot nehéz beárazni: az autó megbízhatóságát… Még ha mondjuk nem is robban le soha, akkor is több időt kell vele szervizben tölteni, és azt az időt az ember tölthetné pihenéssel vagy pénzkeresettel.
Mosanit megelőzően csak használtautó volt, de nem presztízs alapján választottam, hanem a várhatóan magasabb megbízhatóság ókán. Egyedüli kompromisszum a csomagtartó mérete volt (~350 l).
Probaltam realisan osszeszamolni, de nekem nem jott ki a matek, pedig 8evesnel idosrbb autom van, ami statisztikailag tobb torodest igenyelne.
Nekem ebbol ugy tunik, hogy ha a statisztika valos, akkor iszonyatosansok boduletesen lelakott 8ev koruli auto van az orszagban (lelakott alatt az egyebkent ilyen koru autok tenymegesrn varhato szinvonala alatti jsrmuveket ertem)
totalcar.hu/magazin/2018/02/06/oreg_passat_vagy_uj_peugeot/
A fogyasztáson sosem hozza be a felárat, de nem is egy liga a két autó.
Városban nyáron óvatosan 3,5, ha nyomom neki 4,5.
Országúton 4-5 között.
Autópálya nem az ő világa, ott nincs a hibridségnek előnye, épp tegnap nyomtam le 130-ra állított tempomattal egy Ms-Bp-Ms utat, 6,5 és 6,7 lett a kijelzett átlagfogyasztás.
Ha nem kell a 7 ülés és/vagy hatalmas csomagtér, akkor a sima prius3 a kisebb homlokfelületnek és hosszabb végáttételnek köszönhetően pályán 1-1,5 literrel kevesebbet kér, városban országúton nincs jelentős eltérés (1-2 dl).
Ha a kombi forma jobb, akkor az Auris hibrid lehet jó választás.
1. Autó nélkül is lehet élni, csak nem érdemes.
2. Tiszta hülye, aki nem normális.
Sajnos a média részéről elég intenzív hülyítés folyik a témával kapcsolatban (is).
Ha van kérdésed keress nyugodtan.
Prius club fb csoportban van már néhány ajánlott és bevált “házinepper”, velük érdemes beszélni, van köztük aki vállal autó átnézést is Bp-en, párezer forintért sokkal alaposabb és őszintébb, mint egy márkaszervizes ellenőrzés.
Fontos: nem kell félni a sok km-től, akkor jóval olcsóbban kaphatsz autót, a kevés futásnak megkérik az árát, de a priusok nem akarnak tönkremenni, félmillió km-ig szinte csak olajcsere. Az enyémben is közel 200 van, újszerű még.
Ileltve ha valaki hivatali célra használja, akkor abból is kap amortizációs költséget is NAV normatíva alapján, ezt szintén külön sorba kéne rakni
Az 1000 EUR előnyből elvisz kb. 500-at a törlesztő + üzemanyag.
A maradék 500 javát majd elviszi az, hogy az éves 40ezres munkába ingázós futás miatt az autód pár év alatt nullára értéktelenedik.
Tehát gyakorlatilag alig keresel többet, de legalább a 8 órás munkaidőhöz jön még 3 óra ingázás is.
Mindenkinek más a preferenciája, de én inkább töltenék a családdal napi +3 órát mintsem 100EUR-val több legyen végül a borítékban…
Norma szerinti elszámolásnál ha jól tudom nem kell számlát gyűjteni.
Olajat én cserélek (4ezerért vettem legutóbb a Tescoban egy nem Tesco típusút), itt a sarki Suzuki boltban 500 Ft volt egy olajszűrő.
Elromlani nem szokott a kocsi, legalább is az együtt töltött 140ezer km alatt nem csinált ilyet.
A 3 évvel ezelőtti vizsgáztatásnál az első fékeket felújíttattam, de az is csak 30ezer körül volt úgy, hogy a tárcsákat is kicserélték (meg valami gömbfejet is).
Gumik: állandóan téli gumival járok, egy több gumis műhelyt is működtető személyes ismerősöm tanácsára. Mivel 13″-osak a kerekek, vicces áron kapni rá abroncsot: az idézett ismerősnél 30.000 Ft-ot fizettem a 4 gumiért szereléssel, cent(r)írozással.
Ezzel nem értek egyet. Pl. mert a lakáshitelem kamata 2,5 százalék, és ilyen alacsony kamatok mellett egyszerűen nem is éri meg visszafizetni.
(Nem elemeztem végig soronként, de a használtautó vásárlás utáni “nullrevízió”, ami simán lehet fél-egymillió ft. (vezérléscsere, szűrők, olajok, gumik, miegyéb) sem szerepel a használtautó költségei között.) Az újonnan vett, már nyolcéves autó garázsa miért drágább, mint az ötévesen vett, mára már nyolcéves autó garázsa?
A táblázattal nem az a baj, hogy hülyeség, hanem az, hogy látszik, hogy az igényelt eredményhez szabták, nem a valósághoz.
Mondjuk viccesek azok a hirdetések, ahol használt 24 kW autókat hirdetnek 8 millió felett. Nem tudom, mire gondol, ki veszi meg ennyiért.
Diesel/benzines: a kinézett típusban még használt esetén is 6-800k a benzines ártöbblete, és alig van belőle. Éves 16-18 ezret megyünk, távolságra nézve kevesebb a város.
Hitel/cash: nekem havi 15 ezer kamatot megér, hogy nem egyben fizetem ki a teljes vételárat, azt tudom amúgy is úgy forgatni, hogy többet hozzon a megtakarításom.
Használt/új: 4 évesen 8-10 millióval olcsóbban kapom ezt meg, mint ha újonnan veszem meg. A következő 5 évben ha ráköltök 2 milliót (motorcsere, váltócsere, kettős tömegű stb is belefér ennyibe) is beljebb vagyok 6-8 millióval mintha újonnan veszem. 10+ évig tervezem megtartani, amíg már lesznek értelmes elektromos autók is
Ár: hülye vagyok,de 1 éves fizetésem tervezem kocsira költeni
Most cserélem le az 5 éves autómat (családon belül adom tovább) és az 5 év alatt semmi extra meghibásodása nem volt, csak a kötelező olajcserékre vittem el, valamint évente 1x átnézettem, minden rendben van-e.
Amit még érdemes lenne megemlíteni:
Ha normál céged van (nem Kata, EVA), akkor a nyílt végű pénzügyi lízinggel az ÁFA kb. 80%-át megspórolhatod, ami egy értékesebb autónál jóval több, mint a cégautóadó, valamint a finanszírozás kamata 100%-ban adócsökkentő tétel, tehát nyereséges cég esetén ez is csökkenti a költség oldalt.
Nekem +55 eFt/hóra jött ki az új/régi különbség. Nem dohányzok, nem iszok, viszont szeretek 5 évente új autóba ülni. Mindenkinek a saját döntése, mit tart fontosabbnak…
https://kiszamolo.hu/autolizing-megeri-igenybe-venni/
Igazából engem az értékvesztés rettent el. Fájó belegondolnom, hogy ott a szép, új, makulátlan kocsim, és a keservesen megkeresett pénzemből minden héten 10-15-20ezer Ft-ot lehúzok a vécén. (Ha nem megyek vele egyáltalán, akkor is.) Beírom a naptáramba pl. csütörtök estékre, hogy “pénz lehúzás a vécén”, és ha törik, ha szakad, heti 4-szer, évi 52-szer megteszem.
Ez nagyon durva számomra.
Ez nálunk a Peugeout 2006 volt tömegesen 2006 környékén. Gyütt az 5-s fau egy álom volt a négyeshez képest, soha semmi baja nem volt, + gyütt a szintén 0 szériás P306. Ha nem a saját kollégáim mondják – 5k km alatt trailerek 2x is – nem (nagyon) hiszem el.
A későbbi sorozatokkal nem volt ennyi baj, de hát ugye akkor már senkit sem érdekel.
Miki ezt a belépést meg köszönést, hogy kell csinálni? 🙂
van rá külön technika?
Mert a skodáról már többször is olvastam, hogy mivel nagy rá a külföldi kereslet, ezért nem szeretnek akciózni + amúgy is feltolták az árát mert a VW-nél jobban viszik, vitték.
Ez nálunk a Peugeot 306 volt tömegesen 2006 környékén.
Egy 1,8M Ft-os használt autó teljes költsége az én adataimmal frissítve havi 80K. Egy 17,5M új autó havi költsége 170K. Megéri egy új VW Toueregben ülni egy használt kisautó helyett havi extra 90K-ért?
Nekem igen. De persze mindenki döntse el magának.
Ha használt autót veszek, öt év után leadom a bontóba, és további öt évig gyalog járok (a táblázat ugyebár így számol), akkor valaki visszaadja nekem kamatostul a hajdani önerőt? Vagy a további öt évben miért nem számolódik ez a fajta veszteség?
A kalkulátor kb. azt hozta ki, amit tegnap számoltam (kicsit kevesebbet).
Szerintem ha az meglenne a köztudatban, hogy az autó kidobott pénz, kevésbé jönnének ilyenekkel, hogy DE KELL. Egyszerűen egy költségsor, én meg eldönthetem, hogy költök-e rá vagy sem. De nem alapszükséglet, akkor sem, ha pl. most az egyik munkám enélkül nem tudnám csinálni.
Isten óvjon téged és az utadba kerülőt, ha nyáron, a meleg aszfalton kell vészfékezned téli gumival. Érdemes utána olvasnod, akkor lehet, hogy felraksz nyárit is.Vagy legalább egy jó minőségű 4 évszakosat, ha hóban és hegyekben nem, használod.
Más: ha az előszűrésen átment az autó (külső állapota, beltér, festékvastagságmérés, próbaút, általános kép stb.), az átvizsgálást jobb egy műhelyben csinálni, felemelve + diaggal kiolvastatni az agyát.
Zabalint, valóban, az olcsóbb és kis presztizsű márkáknál kisebb az értékvesztés illetve nagyobb a tülekedés. De egy családi kombinál, egy fapados új áránál sokkal-sokkal olcsóbban találsz gazdagon felszerelt 3-4 évest. A magas km futás nem gond, a törésmentesség fontosabb. Ui: döbbenet, hogy mennyien nem vizsgáltatják át. Tőlem és családtagoktól is ránézésre vettek meg korábbi autókat – szerencse, de mondjuk azok rendben voltak tartva.
30kWh új támogatással 7,2-7,5M között (volt) elérhető, de 7 alatt nem jellemző a használt sem (alig van).
24kWh új támogatással 6,2 körül van Acenta felszereltséggel, és a keveset futott néhány évesek még simán 5,5 körül mozognak, tehát viszonylag kicsi a különbség itt is.
Ha mondjuk max. fél év után valamiért el akarnám adni (én pont így tervezem), akkor egy 5,5 körül vett használtat el tudok adni mondjuk 5,3-ért, és fél év alatt nekem ettől többet hoz az üzemanyag megtakarításon.
A 6,2 körül vett újat viszont nem adhatom el 3 évig.
Nálam ez a döntő érv.
“Tehát gyakorlatilag alig keresel többet, de legalább a 8 órás munkaidőhöz jön még 3 óra ingázás is.”
7 óra a munkaidő, 2 óra az ingázás, ebben benne van a gyerkőcök iskolába szállítása is. (110-es tempóval autópályán, fogyasztás 4.7l, vagy 1 óra 40 perc 180-as tempóval, fogyasztás 6.8l /100km). Valamint lehet nyelvet tanulni ezen 2 óra alatt 🙂
“A maradék 500 javát majd elviszi az, hogy az éves 40ezres munkába ingázós futás miatt az autód pár év alatt nullára értéktelenedik.”
Ez nem tudom hogy jött ki, 3000 EUR-al vettem az autót, csak a havi 250 + 50 EUR (3000/60) az, amit bukok. 5 év után megy bontóba, vagy wirkaufendeinauto.de.
Valamint az új munkahelyen, jelenleg 10%-os lesz a fizetésemelés, ami +400 EUR márciustól (+ részvények, de az nem olyan sok, évi 3000 EUR). Valamint van előrelépési lehetőség, és rengeteget lehet tanulni (már ezért megérné, minden plusz nélkül is
Egyébként meg kis méretben úgy érdemes a nyílt végű pénzügyi lízinget igénybe venni, hogy a családon belül van autó a nevemen, azt használom privát célokra, a cégeset pedig csak céges ügyekben. És persze precízen kell vezetni az útnyilvántartást. A házunk melletti benzinkútnál tankolok szinte mindig, de azért nem egyszerű úgy összehozni az útnyilvántartást, hogy ne találjanak rajta kifogást.
A nyílt végű pénzügyi lízing addig jó buli, amíg a NAV “szolgáltatásként” értelmezi és nem termékértékesítésként.
Sajnos az EU-ban tavaly októberben már született egy érdekes ítélet, remélem a NAV emberei ezt még nem tanulmányozták:
curia.europa.eu/jcms/jcms/j_6/hu/
C-164/16-os ügy. A 164/16-ot írd be a keresőbe és magyarul is el lehet olvasni. Az EB szerint termékértékesítés ez a konstrukció.
” A 30 kW állami támogatással 7.5 millió. Az új 40-es pedig 8.4 millió.”
Azért ez nem teljesen jogos összehasonlítlás, mert 7,5 körül Acenta felszereltséget kapsz, ami a közepes szint, a Visia szerintem felejtős, alapvető dolgok (hőszivattyús fűtés, nissan connect) kimaradnak, 40kWh akkuval pedig 4 szint lett, az Acentát lebutították, a régi Acenta inkább az új N-Connectával egyezik meg, az pedig már 9,5M körül van támogatással is.
Ráadásul az újra 6 hónapos várakozással lehet számolni.
A raktáron lévő réginél csak 1-2 hónap, amíg a pályázatot elbírálják.
A használtat meg viheted azonnal, amíg az újakra vársz, addig megspórol a benzinen párszázezret a mi futásunkkal 🙂
egyébként az látszik, hogy az autózás, ahogy eddig ismertük, kezd megszűnni. aki azért rajong, mert egy kocsinak “lelke” van, az vegyen gyorsan még valami jó kis benzinest. aki csak közlekedni akar (túlnyomó többség), annak nincs rossz hírem. Aki pedig a státuszát akarja kifejezni, azoknak is lesz mindig valami, ami marha sok pénzbe került, és ezt tudni fogja a reklámokból a pórnép is. A használt autó buktatói az az, hogy még ha töviről hegyire is ismered, miként működik egy Ottó motoros autó, akkor sincs röntgen szemed, hogy az 1000 alkatrészt átlásd és ismerd az állapotát. Ergo jó közelítésed lehet, bizonyosságod sose. Az elektromos autózásnál más lesz a helyzet, ott kevesebb az alkatrész, viszont nincs is annyi belső értéke, mint egy mechanikus motornak van, kvázi eldobható, mikor tönkremegy.
Gondolom nincs utánpótlás, a válság idején erősen leesett az értékesített darabszám.
De aki 2-3 éve 8-900ezerért vett egy Swiftet, az most minimum vételi áron, de ha jó állapotú az autó és nincs benne túl sok km, akár 1M felett eladhatja úgy, hogy közben évekig használta.
Ez persze nem gyakori, de ilyen is van…
Terepjáró, mert szeretjük, de legfőképpen azért, mert úgy vezetnek a helyi erők nagyobbnál nagyobb batárokkal, hogy ha valami történik, én akarok az erősebb vasban ülni. Szóval, a biztonság sokat számított.
Autócsere kb. öt-hét év múlva lesz esedékes, akkor ennek a márkának a legújabb darabját foguk venni, és körülbelül 15 évig tervezzük használni majd. Az lesz az első új autónk.
El ne add, amíg nem muszáj! Apámnak van egy régi Swiftje, 17 éves, nulla km-től nyúzza, vidéken, maximum 30 km-es távolságokon. Kb. egy fillért nem ér már, fapados az egész, de nem hajlandó lecserélni, mert kb, termeli a benzint és soha nincs semmi baja.
Anyám évek óta rágja a fülét, hogy vegyenek egy új autót, de apám nem hajlandó lecserélni, mert a tesco-rokonok-horgásztó háromszögre, nyugdíjasként fölöslegesnek tartja.
Az egyetlen általam ismert ember, aki valóban semmit nem költ az autójára a tankoláson kívül. Na jó, néha feltölti az ablakmosót 😀
Elképzelni is rossz, hogy mennyibe kerülne ezt az autót ilyen szinten üzemeltetni és karbantartani úgy, hogy munkadíjat fizetek, illetve közel teljes árat kell fizetni az alkatrészért. Lehet én is inkább biciklivel járnék.
Folyt. köv.
Mivel van saját pici cégem ami ÁFÁs, és számolgattam én is a dolgot, de nekem nem jött ki olyan plusszosra a dolog ha cég nevére veszem.
Eleve az ÁFA csak arányosan igényelhető vissza tudtommal annak arányában, hogy mi a céges és mi a nem céges használat, amit ugye bizonylatokkal alá kell támasztani.
Továbbá ott a cégautó adón kívül még a B10-es kötelezőm magánszemélyként kontra céges biztosítás, ugyanez a CASCOra is igaz, horror árakat láttam céges autóra a biztosítás kalkulátorban a saját magánszemélyes kalkulációimhoz képest. Ez 5 év alatt simán több veszteségre jött ki a kinézett autómra mint a megnyert ÁFA (és akkor az ÁFÁt még nem arányosítottam).
Ráadásul a nyíltvégű pénzügyi lízingre vonatkozóan van két szabály ami egymással ellentétes: visszaigényelhető illetve nem az ÁFA. Ha kötekedik a revizor, akkor bíróságon futhatsz az igazad után, amit max. 50% hogy nyered.
– lízing (magán, pénzügyi): 140 pontos szerződés, tele hibákkal (2 év alatt senki sem vette észre a nyilvánvalókat sem) és értelmezhetetlen pontokkal. Ha az autó megsemmisül, AZONNAL kérhetik az árát, még a biztosító térítése előtt :(, nem világos, hogy ki vezetheti, külföldre engedély, stb, szóval még talán a személyi kölcsön is jobb (+2%)
– új autóra lehet 5 év garancia kb. 40ezerért (olcsó modellek!)
– ha az új autó nem megy, akkor 4 órán belül jön az assistance 🙂
– az “olcsó” modellek rohadtul megdrágulnak bármilyen szerény extra igénytől, pl. automata váltó, tempomat, tolatóradar, kifutó modellel jobban lehet járni
– turbó nélküli benzines ritka mint a fehér holló
– a kereskedők nem szeretnek e-mailezni, a suzukisok nem akarnak eladni, citroen szintúgy (pontosabban nem én vagyok a célközönség)
– opelnél ár alapján elég jól segítettek
Dácsiába? Én még egy francia autóba sem ülnék be, max utasként ha nagyon muszáj. Ennyire már hadd legyek sznob..
Tudtommal a készpénz a bankjegyeket és az érméket jelenti, míg az önerő a a saját pénzt, ami nem hitel.
Ha ezeket szerelővel csináltatom, akkor egyrészt kihullik a hajam az idegtől, másrészt legalább kétszer ennyi, fele ilyen minőségben.
Viszont most ott tartok, hogy ~1,5-ből (ez két évre vetítve) van egy keveset fogyasztó, megbízható, viszonylag kényelmes autóm, amit nem félek kint hagyni az utcán, nem veszít sokat az értékéből, és 150-200 ezer km-re rendben lesz, mert ilyen távon szeretném megtartani.