Cseng a telefonod, egy húsz éve nem látott középiskolai osztálytársad keres, hogy mi újság veled, pénteken éppen feléd jár, mi szólnál, ha együtt ebédelnétek. Nem érted, hogyan került elő ez az ember ennyi év után, de rábólintasz.
Aztán pénteken kiderül, hogy a volt osztálytársad biztosítási ügynök, vagy félmilliós csodaporszívó ügynök lett, esetleg egy MLM-be akar beszervezni maga alá, ahol „forradalmian új, a NASA által kikísérletezett” algatablettákat kell eladni, amiből csak 50 ezer forint egy havi adag és veszik, mint a cukrot.
(Vannak termékek, amiket az emberek akarnak megvenni és vannak, amiket el kell adni nekik. Csúnyábban fogalmazva rájuk kell sózni. Kizárólag ez utóbbira szoktak ügynököket alkalmazni, a termékek, amiket az emberek meg akarnak venni, megtalálhatóak a kereskedelmi csatornákban. Ezeket maximum hirdetni kell, hogy az emberek a cég termékét válasszák a konkurencia helyett. De senki nincs, aki egy kétes értékű csodalámpát a maga eszétől megvenne félmillió forintért, ráadásul hitelből, ezért kell lehengerlő prezentációt tartani a termék mérhetetlen nagyszerűségéről. Vagy edénykészletet százezerért. Ehhez kellenek az ügynökök. A megjegyzésem nem vonatkozik az Oriflame-re és a társaira, ahol hasonló termékeket árulnak hasonló áron, mint a kereskedelemben.)
Ebben a cikkben szeretnék tanácsot adni, hogyan kerüld el a csapdákat egy ilyen beszélgetésben.
„Telefonon nem értékesítünk, csak időpontot egyeztetünk.” Ez az ügynöki munka alapszabálya. Ezért kezd el faggatni a telefonálót, miért szeretnétek találkozni. Ha erre csak valami homályos választ kapsz, vagy szeretne veled beszélni egy fontos dologról, akkor köszönd meg a lehetőséget, de hivatkozz a mérhetetlen elfoglaltságodra. Ha csak úgymond látni akar, mert ezer éve nem találkoztatok, nyugodtan kérdezz rá, hogy de ugye nem akar semmit eladni neked? Ha ezen megsértődik, akkor ügynök. 🙂
„Ajánlj alternatív időpontot.” Kovács úr, melyik lenne jobb Önnek: csütörtök délután három óra, vagy péntek reggel kilenc? Azt akarják elérni, hogy ne azon gondolkodj, hogy akarsz-e egyáltalán beszélni velük, hanem azon, hogy mikor fogadd az ügynököt. Mondd azt, hogy a sok elfoglaltságod miatt nem tudsz időt szakítani arra, hogy találkozzatok. Küldje el e-mailben, ha majd érdekel, visszahívod.
„Használd az igen-folyosót.” Olyan kérdéseket tesznek fel, amire csak igennel tudsz válaszolni, így a végkövetkeztetésed sem lehet más, mint rábólintasz az ajánlatra. „Kovács úr, ugye Ön szerint sem lesz már állami nyugdíjrendszer a mi öregkorunkra? Igen. Akkor erre érdemes minél hamarabb elkezdeni gyűjteni. Igen. Ha akarna, el tudna tenni havi 30 ezret. Igen. Ha bankban gyűjtené, nagy lenne a kísértés, hogy elköltse valamire az évek során. Igen. Jobb lenne egy olyan hely, ahol nem fér hozzá. igen. Akkor Önnek unit linked biztosításra van szüksége. Ezek után erre hogyan mondasz nemet?
„Beszéltesd az ügyfelet, hagyd, hogy ő győzze meg saját magát.” Ügyes ügynök csak arra kér, hogy beszélj az anyagi életedről, néha belekérdez, hogy okozott-e már problémát, hogy nem volt anyagi tartalékod egy nehéz helyzetben, mi lett volna, ha akkor lett volna mihez nyúlni, ugye mennyivel könnyebb lett volna, vajon nagy teher lenne-e, ha mától az ilyen problémák elkerülésére félretennél havi 20 ezret egy unit linkedbe? Meg persze majd kérdez a nyugdíjról, a gyerek iskoláztatásáról is. Ha nem vigyázol, eladsz saját magadnak unit linket havi százezres díjjal.
"Vedd rá az ügyfelet, hogy döntsön rögtön, ha hagyod gondolkodni, az esetek 90%-ában nem kötsz üzletet." A sikeres üzletkötőnek az a célja, hogy azonnal döntés hozzál. Ha azt mondod, átgondolod, azt mondja, segít, gondoljátok át együtt. Most.
"Ne terméket árulj, hanem megoldást és életérzést." Még hosszan sorolhantám a sikeres ügynök által megtanult fogásokat, de minket az érdekel, hogyan szereljük le inkább. Ezért nézzük ezeket.
Mivel valószinűleg egy ismerősödről van szó, nem szertnéd elküldeni melegebb éghajlatra. Viszont vásárolni sem szeretnél tőle. Mi lenne akkor a megoldás, amin nem tud megsértődni?
- Ha kifogásokat keresel, azonnali kész válasza lesz mindre. Ha már régóta csinálja, az összes kifogásodat legalább hússzor hallotta. Minél több kifogásodat megválaszolja, annál nehezebb lesz a végén kifarolnod a vásárlás elől. Ezért inkább az elakadt lemez taktikáját használd. "Igen, ez biztos így van, de köszönöm nem kérem. De miért? Csak nem kérem. Túl drága? Nem, de akkor sem kérem. Nincs rá szüksége? Biztos jó lenne, de nem kérem. Nem elég jó a minősége? Biztos remek a minősége, de nem kérem." Ez az egyetlen taktika, amivel még egy profi értékesítő sem tud mit csinálni. Még valami: vitatkozni és érvelni csak azzal lehet, aki nem ért veled egyet. Ha mindenben igazat adsz az ügynöknek, nem fog tudni tovább érvelni. Igazat adsz, de nem kéred. 🙂
- Mondd, hogy olyannal kell megbeszélned, aki nincs itt. "A feleségemmel megállapodtunk, hogy minden húszezer forint feletti költést előre közösen megbeszélünk. Nagyon jó ez a hajhullás elleni szer arany kivonattal, nem is drága 40 ezer forintért, de sajnos meg kell beszélnem este a feleségemmel. Ha még mindig érdekel, majd holnap jelentkezek."
- A legjobb, ha azonnal lerázod. A konfliktuskerülés miatt sokan csak odázzák a végső nem kimondását, de ezzel csak magaddal tolsz ki, meg az ügynökkel, aki még hetekig fog hívogatni.
- Ha valamiért mégis megtetszik az ajánlata, tartsd magad a spórolásról szóló bejegyzésben leírt 7/14 szabályhoz, azaz kisebb összegű döntésnél várj 7 napot, nagyobb dolognál 14 napot. Ebből ne engedj és ne hagyd magad befolyásolni.
Nem könnyű megszabadulni sértődés nélkül az ilyen ajánlatoktól, de reméljük, te már sikerrel fogsz járni.
Ha neked van valami jó tipped, vagy egy megtörtént sztorid ezzel kapcsolatban, osszd meg velünk a kommentekben.
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.
Szeretnél többet tudni a pénzügyekről? A hat alkalmas tanfolyamról itt találsz további információt.
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon:. . vagy RSS-en
Kedvencem a szakorvosi rendelők és kórházak környékén őgyelgő Zepter ügynökök, az "(országos) orvosi felmérés"-ükkel. Kérdeznek pér orvosi adatot, dohányzás, tüdőbetegség és hasonlókat, majd arra hivatkozva, hogy a segítségedért hálából részt vehetsz egy nyereményjátékban elkérik az adatodat. Ekkor mindenképp felhívnak, hogy nyertél egy konyhai eszközt csak át kell venni náluk a külső Váci úton. Ott persze hosszas agymosás jön, majd ha nem veszel semmit, akkor megkapod a fali naptárat konyhai eszközök képével. (Még véletlen sem konyhai eszköz.)
Anno nem én jártam így egyedül, és ma is gyűjtik még az adatokat, szoktam látni őket. Na meg hívogatnak rendszeresen, nem tűnik fel nekik, hogy sosem veszek semmit, sőt, már a telefonban elküldöm őket és az "újabb nyereményüket" a fenébe. Nem adják fel...
Én pár éve voltam Zepter előadáson. Nem vettem semmit, csak mély levegőt (az ingyen volt) viszont kaptam ajándékba gázgyújtót, krumplihámozót és porrongyot. Lehet, hogy én kaptam meg a fotomodelleket 🙂
Ha ilyet látom már eleve gyanakszom, egyrészt mert eléggé elszaporodtak, másrészt, mert én is dolgoztam biztosítónak...
Legutóbbi történet, ingyenes egészségnap, mindenféle méréssel.
Mivel az ember számára az egészsége a legértékesebb, ezért ha máskor nem, utólag áldoz rá, de ha ingyenes, akkor nyilván megy magától.
Nos, engem is érdekelt az egyik mérés, ezért elmentem. Mikor megérkeztem és láttam 2 embert Herbalife-os pólóban, már tudtam, hogy mire megy ki a játék. Természetesen kaptam egy adatlapot, amire majd az értékeimet írják, de ki kellett tölteni név, cím, tel, e-mail, gyerek, korábbi betegség stb adatokat. Persze volt egy kis rész az alján, ami nyereményszelvény volt, ezért is kellenek az adatok, mondták. Én meg tudtam, hogy ezek által hívogatnak majd, úgyhogy fiktív adatokat adtam meg. A vizsgálatot végig csináltam, az eredményekkel elégedett voltam, sőt jobbak is, mint számítottam rá. Közben persze előadásokat is tartottak a legújabb csoda termékükről. Az összetételét megnézve elég gyenge táplálékkiegészítők voltak. Bármelyik sportboltban jobbat kapni, fajlagosan fele/harmad annyiért 🙂
Mint egykori biztosítós, utólag kíváncsi voltam az egyik alkuszra, mert olyan csodákat hallottam a módszereikről. Az eleje a szokásos maszlag, aztán kértek tőlem 10 ismerős nevét és telszámát, amit persze nem adtam meg, mondván nincs nálam a teló (még jó hogy nem csörrent meg :)) Azt kérték volna, hogy helyben hívjam fel őket és meséljem el, milyen jó ajánlatuk van, és ha beleegyeznek, adjam meg a számukat. Itt követték el a hibát. Mivel nem volt nálam a teló, mondtam, hogy majd otthon felhívok párat, aztán visszaadom pár napon belül. Természetesen messzire költözött ismerős számát írtam, csak nem utazik az ország másik végébe. Ez be is jött. Megszűnt számokat is adtam. A többihez meg nem írtam semmit, mondván ők nem egyeztek bele.
Azért végig csináltam a játékot, ha már elkezdtem, megvártam, hogy a szakértő kolléga kiértékelje az adatlapomat és ajánlatot tegyen. Előre tudtam melyik cég, melyik terméke lesz a befutó. Lottóznom kéne 🙂 Végül el akartam kérni az Általános Szerződési Feltételeket, hogy elejétől végig olvassam. Azt nem adhatják oda, mert az ajánlati résszel együtt van. Én meg nem kötök semmit, ha nem olvashatom el az összes kisbetűs részt.
Másik példa, amikor telefonon keres ügynök, szuper ajánlat:
Válasz: x hónapja munkanélküli vagyok, jelenleg a tartalékaimat élem fel, hétvégén költözöm vissza a szüleimhez egy távoli településre. (és ez sajna megtörtént)
Ideális kibúvó, ha azt mondjuk, 3 hónap válogatás után, pont két hete kötöttem a konkurens céggel szerződést, így tárgytalan Visszhall -------
Ha nagyon akadékoskodik fel kell tenni a kérdést:
Leteszi önként, vagy nyomjam ki én köszönés nélkül?
Egyébként hülye választ mindig lehet adni egy kérdésre, ami nem kifogás. Néha szívesen elcseverészek 15 percet is, az ügynök számlájára. Van amikor vissza is kérdezek, erre persze azt gondolja szerencsétlenje, hogy érdekel a dolog. Dehogy, csak szivatom. 🙂 Várom, hogy mikor zökken ki a szerepéből, mikor követ el egy apró kis hibát, amire le tudok csapni 😀 Előbb utóbb feladja, mert nem akar túl nagy számlát.
"Leteszi önként, vagy nyomjam ki én köszönés nélkül?"
Hatalmas, így még nem jutott eszembe 😀
Esküszöm, mintha rólam írtad volna a cikket! Mármint az a szereplő lennék én, akit (tényleg megtörtént!) 15 éve hívott fel egy volt középiskolai osztálytársa (pluszban kollégiumi szobatársam volt, elég sokat lógtunk együtt akkor), hogy de régen láttuk egymást, mizu, fussunk össze.. Még nem gyanakodtam, csak örültem, így egyszerűen..
Aztán ugrott ki a cica a zsákból, mikor nagy paksamétát szorongatva, a kötelező felvezető kérdések, puhatolózás után elkezdte bemutatni, hogy ő mit csinált az elmúlt években és miyen nagyszerű neki, hogy milyen jó életérzés, környezettudatosság stb. Hát a klasszikus MLM volt, nem vitás, le is esett, csak későn.. Becsületemre (hülyeségem?) legyen mondva, hagytam kibontakozni, nem akartam tiszteletlen lenni, végül is, hátha jót akar nekem.. Még otthon is órákat töltöttem azzal, hogy olvasgattam az ajánlatáról szóló neten fellelhető "szakirodalmat", a kínált termékeket nézegettem stb. Végül hosszas hezitálás után pár nap múlva leépítettem, hogy köszi, sokallom a havi kötelező vásárlási összeget (40.000 Ft), jó volt látni, szia. Hát, ennyi..
Helyesbítés: Mármint 15 év szünet után hívott fel természetesen, nem 15 évvel ezelőtt.. (bocs)
Sajnos anno én is beleléptem mind ügyfél mind ügynök - hála 10+ éve megbizhatónak tartott kollégának. Sajnos bedöltem a "legnagyobb független magyar pénzügyi tanácsadó" cégnek és a frekventált helyeken előforduló csillogó neonreklámaiknak. Azt nem hittem volna, hogy konkrét kérdésekre ilyen simán szó szerint szembehazudnak komolynak kinéző emberek. Sok ismerősnél jártam, de mivel véleményüket kértem ki és együtt néztük meg sok-sok buktatójukat - talán ők már nem esnek ilyen könyen bele.
Pár javallat: A B*-nél Csányi Sándor (az OTP vezér) az emberbőrbe bújt sátán maga, sok ügynöknél a neve emlegetése elég heves reakciókat vált ki. Mondjuk ha valahol előadást tart ő sem kiméli az ügynököket - noha a médiák erről szemérmesen hallgatnak. A közgázon tartott előadásán több percen át ecsetelte az általuk okozott károkat, többször is kitérve immorális viselkedésükre, éle a B* embereivel. Az összefoglaló blogokon és kivonatokon ebből már semmi nem volt olvasható.
A legtöbb B*-os félelme hogy a kiszemelt áldozat valamely rokona is B*-os és elhappolja a zsákmányt. Ismerősök már állitólag sikererrel alkalmazták már a "Kösz, de a nagybátyám/testvérem/egyébb is B*-os, ő intézi a pénzügyeimet.". A számát nem kell tudnod, a nevére meg "elég ha azt mondom a legjobbak között van" - ha valamejik nagyon gyanakvó. A családot még ők sem merik kikezdeni...
Pont tegnap jelentek meg cikkek a Brókernet kettészakadásáról - egy kis időre talán visszaveti az aktivitásukat. Az agymosott kolléga is többet lebzsel itt a munkahelyén.
Ami legjobban meglepett hogy volt végre olyan cikk ami szót ejtett az árnyoldalakról és a kritikákról is. Eddig maximum semlegesek voltak a cikkek amiket találtam. De bearanyozta a napomat.
A Brókernet == „hogyan használjuk ki az emberek pénzügyi tudatlanságát gátlástalanul” profi módon kivitelezve. Az egész szakadási ügy hátterében az áll, hogy az édestestvér CIG Pannónia (= állami segítség, lásd Járai Zsigmond) kicsit becsődölt (lásd elmúlt éves adatok), plusz az alapítók közül a hölgyemény inkább ingatlan birodalmát építené, mint a macerás Brókernetet. Ezt nekem az egyik 6-os szinten lévő manus mondta, aki azért tájékozottabb, mint a portfoliós cikkíró. Például az igazi lódítás, hogy az ügynökök 90%-a marad, mert az tudja mindenki, egy igazi „pénzügyi tanácsadó” oda megy, ahol több jutalékot kap, és kész.
A Portfolió-n volt egy cikk ismételten a Brókernetről. Ott már 200%-os jutalékokat is emlegettek. Ha igaz, szinte biztos bukásra van itélve a "befektetés".
Ami nagyon meglepett, néhány biztositó azt mondta, nem tehetik meg hogy csak az egyik utódszervezettel állnak szóba.
Ha ennyire tisztában vannak a Brókernet visszaéléseivel és veszélyeivel és mégis rájuk szorulnak - nem lehet hogy valamit rosszul csinálnak? Nem kéne inkább olyan termékeket "fejleszteni" ami már az elején is hoz valamennyit és nem "majd valamikor jó lesz neked"...? Azt már emlegették hogy elvárják az emberek hogy rugalmasabban legalább egy részéhez hozzáférnek a pénzükhöz. Lehet, más dolgokat is meg kéne nézni.
Remélem, mindkét utódalakulat gyorsan és utód nélkül eltünik a magyar pénzügyi élet porondjáról a tulajdonosokkal egyetemben.
Most futottam bele egy számomra új dologba. Kedves (az elején) női hang, hatalmas lehetőség, nem tudom milyen természetes anyagból szőtt zoknit vehetek 400! Ft-ért, de a nagyszerű, nem kell az átvétellel (küldik postán) kifizetnem, hanem elég utána 3 héttel is. Itt leakadt, várta a reakciómat, de én is voltam ám "pénzügyi tanácsadó oktatáson" (megjegyzem, hogy nem léptem be 🙂 ) hagytam mondja tovább. Nem jutottunk messzire, mert az lett volna, hogy ez nagyon kell nekem. Én mondtam, hogy annyira talán nem is! De hát nem is kell egyből kifizetnem! Igen, de 3 hét múlva ki kell, tehát a fizetést csak elodázom. (eddig volt kedves)
Félreértés ne essék, megér 400 Ft-ot egy pár zokni, csak nem tudom mire ment a játék. Kíváncsi lettem volna, de nem akartam már az átvételnél olyat aláírni, amit esetleg nem lett volna szabad! Mert biztos van folytatás, nem hiszem, hogy pont nekem akartak jót 🙂
Egyszer azt mondtam az egyiknek 10p után mikor azt kérdezte. Nem szeretném ha, több pénzem lenne és jobban élnék meg a ygerek stb...,hogy nekem elég pénzem van és nem akarok többet:-) Több mp csönd volt a vonalban és elköszönt:-)))
Szerintem a legjobb módszer, ha amint észlejük, hogy ügynök, átvesszük a kezdeményezést.
-Honnan is van meg pontosan a számod?
-Ki is ő, mondja el még1x, hadd írd fel!
-Melyik cégtől van, ezt is jegyezzük fel!
Majd nem durván, de határozottan megkérjük, hogy törölje a számunkat a rendszerükből, amennyiben újra felhívnak, személyesen őt fogjuk felelősségre vonni, de már jogi úton. Ettől általában a legnyomulósabb ügynökök is gyorsan visszavesznek és elköszönnek. 😉
Ha nő hív föl, akkor beszéltesd. Majd 2-3 perc után enyhén lihegve kérdezd meg, milyen bugyi van rajta. A büdös életben többet nem hív majd.
Pénzügyi tanácsadó házhoz jött és azt állította, hogy szuper ajánlatai vannak, nem tudok olyan témát mondani, amire ne lenne roppant előnyös és rugalmas ajánlatuk. Sorolta, amikre azt mondtam, hogy ezek nem érdekelnek, de ha már rugalmasak lenne viszont egy dolog, ami bejönne nálam.
Mi az?
Szívesen vennék egy nagy összegű kölcsönt, hosszú lejáratra alacsony kamattal?
A beszélgetés hamar véget ért.
Ingyenes egészségügyi felmérés ajánlat telefonon. Hagytam, hogy mondja, majd válaszoltam.
Az eü felmérés nem érdekel, de nagyon tetszik ez az ügyfél átverős üzlet, abba szívesen beszállnék, Hogy lehet, stb?
Néhány önfelmentő szabadkozás után befejeztük.
Sziasztok
Nekem nagyon egyszerű trükköm van, legalább tíz éve alkalmazom...
Telefont felveszem / ha számot kijelez, kijelzés nélkül marad a helyén /
Tessék...mondom én, várom, hogy bemutatkozzon, ha már felhívott.
Ha kiderül, hogy ügynök, megkérem, várjon egy kicsit - természetesen vár.
És akkor óvatosan kihúzom a legközelebbi fiókot, elhelyezem benne a telefonomat, a fiókot óvatosan betolom.
Tíz perc múlva kiveszem a telefont és nyugodtan alaphelyzetbe állíthatom.
Garantáltan nem keres többé:)
Ajánlom kipróbálásra...
Telefonban és élőben is működik, átváltasz "Üvegtigris - Sanyi" üzemmódba és kretén hangon ilyeneket kérdezgetsz/mondasz, hogy pl:
Ügynökbácsi neked miért nincs rendes munkád?
Te adózol ügynökbácsi? Mer' azt mondták, hogy az ügynökbácsik nem adóznak!
Én nem adok ám pénztet az ügynökbácsiknak!
Ügynökbácsi láttál már puncit?
A hívó személyének megfelelően a "bácsi" "nénivel" helyettesíthető 🙂