A KBC Equitas és az osztalékok átváltása

2017-03-30
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A KBC a kedvenc magyarországi brókercégem, teljesíti mindazt, amit egy ilyen cégtől elvárok. (Megbízható nagybanki háttér, nagy választék, relatív alacsony költségek.)

Azonban úgy jártam, hogy a számlám ellenőrzésekor volt sok forint a számlámon, ami azért furcsa, mert nem szoktam forintot befizetni, mert minek, ha csak euróért és dollárért vásárlok.

Mint kiderült, a kapott osztalékaim lettek átváltva forintra. Amikor telefonáltam, visszarakták az opciót, hogy maradjon az eredeti devizában a kapott osztalék és kamat.

Már mástól is hallottam, hogy így járt, ezért elkönyveltem magamban, hogy biztos ez az alapbeállítás. Erről egy hozzászólásban az egyik cikk alatt meg is emlékeztem.

Hát, nem kellett volna, ma csörgött a telefonom, a KBC-től hívtak, hogy már a nem tudom hányadik ügyfél telefonál ez miatt. (Ebből is látszik, hogy az emberek a hozzászólásokat is olvassák. 🙂 )

Elmondták, hogy ők egyáltalán nem váltják át külön kérés nélkül az osztalékot, vagy a kamatot, valami technikai hiba miatt fordulhatott ez elő nálam és esetleg másnál. Azt kérték, bárki ilyet tapasztalna, jelezze feléjük.

Idézve a levelüket: "Emiatt szeretném leszögezni, hogy a KBC Equitasnál vezetett értékpapírszámlákon a külföldi részvények devizában fizetett osztalékait az adott devizában írjuk jóvá, mindenféle indokolatlan konverzió nélkül. Saját döntésük alapján ügyfeleink persze később átválthatják az osztalékként kapott összeget más devizára a WebBrokerben, de senkit nem "kényszerítünk" ilyesmire.

Azért fontos ezt tisztázni, mert a rendszereinkben több mint 30 külföldi tőzsde részvényei érhetők el, és a tapasztalataink szerint mind több és több ügyfelünk fordul ezek felé a piacok, és ezen belül is kifejezetten az osztalékfizető részvények felé. Számunkra kulcsfontosságú, hogy az osztalékokhoz minden ügyfelünk a lehető legegyszerűbben és felesleges költségek nélkül hozzájusson.

Érdemes hozzátenni, hogy egy-egy nemzetközi részvény osztaléka meglehetősen összetett folyamat végén jut el az ügyfeleink számlájára, és minden igyekezetünk ellenére időnként előfordulhatnak hibák. Ha valaki azt tapasztalja, hogy az osztalék nem a megfelelő devizanemben jelent meg a számláján, mindenképp jelezze az ügyfélszolgálatunkon, és haladéktalanul rendezzük a helyzetet. "

Összefoglalva tehát, ami velem történt, az nem automatikus ficsör, hanem egy bug volt csak a rendszerben.

Ezúton is elnézést a KBC-től. (Ja, ők is elnézést kértek tőlem az eset miatt.)

Szóval lécci többet ne hívjátok őket ez miatt. 🙂

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
53 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ez a bug az én számlámon és a feleségem számláján is megtörtént. Sőt nekem volt durvább is. Egyszer megjelent rajta két milliónyi dollár alapú bef alap. Amikor szóltam az ügyfélszolgálat csak annyit mondott, hogy köszönik az észrevételt. Javítják. Én pluszban voltam, de valakinek szerintem az a két milliónyi bef alap biztosan hiányzott. 🙂

Mióta telefonos ügyfélszerzőket (zaklatókat) alkalmaznak nálam kiírták magukat a szóba jöhető cégek közül.

Mi az hogy csak egy bug? Egy automatikus report gyorsan kellene jeleze az ilyen hibat, amit a bank onkoltsegen kellene korigalnia anelkul hogy azt ugyfel eszrevene. Majd jon az elemzes, a kivalto ok azonositasa, a hiba javitasa, nehany tucat uj validacios teszteset ... szoval professzinalizmus.

Tesek csak telefonalni, mert maskepp a szinvonal nem javul.

ügyvédnő: Azt hittem, nálad azzal kiírták magukat, hogy nem fogadnak el nokiás dobozt, nejlonzacskót vagy papírzacskót, tehát nem úriemberek.

...jelentkezem egy példának, akinél minden rendben, minden devizanem éli a külön életét osztalékostul. A hozzászólás alapján néztem meg (köszönet érte!). A lelkes telefonálók is megnézhették volna, mielőtt hívogatják a KBC-t, gondolom, zömében felslegesen.

Az extra két millió (dollárban) lehetne fícsör.

Ennyi technikai hiba már nem technikai hiba, hanem megbízhatatlan szolgáltatás.

Amúgy árulja már el nekem valaki, hogy a százalékos számlavezetési díjat mi indokolja? Mármint hogy miért százalékos? Többe kerül 10 millió forint értékű papírt nyilvántartani, mint 1 milliónyit?

@tamas74 sajnos ez nemzetkozi standard mindenhol igy van. Ugy tudom h ez alapjan fizetnek a belga bevanak is, tehat igen, dragabb.

Üdv, Kedves Kiszamolo!

Jómagam is értékalapon fektetek be, mint te. Az iránt érdeklődöm, hogy néha beszámolnál arról, hogy milyen hazai és külföldi részvényeket figyelsz, melyeket tartod éppen jó vételnek? Jelenleg milyen vállalatok jövőjét vennéd meg?

Kedves Kiszamolo!

Emellett még az iránt érdeklődöm, hogy Ön szerint amennyiben $-t szeretnék váltani, hogy tegyem a legolcsóbban, ezt azért kérdezem, mert jelenleg Ft-om van.
Ön főleg tehát a KBC-nél kereskedik, a DeGiro-val kapcsolatban van tapasztalata, Ön a helyemben nyitna számlát ennél a holland diszkontbrókernél?

A KBC szolgáltatásai szerintem is jók.

Az ügyfélszolgálat könnyen elérhető, hozzáértő és készséges.

Mint minden banknál itt is figyelni kell egy kicsit és legalább havonta elolvasni a kivonatokat. 🙂

@Tamás74

Egy szolgáltatás árában nemcsak a költség, hanem a szolgáltatás értéke (az ügyfél potenciális haszna) is benne szokott lenni.

@Indexkövető
En elegedett vagyok a DeGiro-val, de en Hollandiaban elek. Itt nincs arfolyamnyereseg ado, van helyette vagyonado.
Mivel a DeGiro-nal nincs TBSZ (mert nem a KELER a letetkezelo) csak akkor erdemes naluk nyitnod, ha az arfolyamnyereseg adod kevesebb lesz, mint amit mashol dijakban jutalekokban extrakent kifizetsz.

Ne vard Kiszamolo-tol, hogy megmondja a tutit. Vagy rabizod a penzed egy "szagemberre" es fizeted az arat, vagy magad csinalod, de akkor nincs kit hibaztatni.
lustaport.wordpress.com/2014/11/28/az-etf-ek-legnagyobb-hibai/

KBC-nel nemregota vagyok ugyfel, emellett egy kornyezo orszagbeli bankban, igen borsos diju brokernel (szinten nagy bank) is vannak ertekpapirjaim. Ott kulonbozo szazalekos szamlafenntartasi koltseg van attol fuggoen, hogy a papirt milyen modon taroljak:

- Collective deposit (Koltseg: 1x)
- Individual safe custody deposit (Koltseg: 2x)
- Safe custody abroad (Koltseg: 2x)

Ha jol google-ztam, akkor ennek brokercsod eseteben van igazan jelentosege es nagyobb biztonsagban van "safe custody" eseten.

A kerdes az lenne, hogy a KBC-nel a kulfoldi ertekpapirokat/ETF-eket vajon melyik modszer szerint orzik?

Amennyiben a broker csodbe megy, akkor az ertekpapirtulajdonosok egyszeruen csak attranszferaljak masik brokerhez vagy konkretan el tud veszni ertekpapir?

Hehe, én meg azt hittem én voltam az egyetlen aki zargatta őket emiatt. 🙂

Gyorsan hozzáteszem gy.k. hogy nem azzal hívtam őket hogy "átvertetek", csak kértem, hogy a jövőben figyeljenek erre, nehogy ilyesmi megtörténjen.

A KBC akkor lesz megbízható normális cég, ha egy frankfurti certifikáttal történő kereskedéshez nem kell felhívni az ügyfélszolgálatukat, "aktiváltatni" a certifikátot.
Ui. a certifikát keresőjükben (ami lassan 1 éve a saját bevallásuk szerint is elszaródott és képtelenek megjavítani) megtalált certifikáttal sokszor NEM LEHET kereskedni, azt külön aktiválni kell.
Ami sokszor nem megy online, kiírja a zseniális rendszer, hogy ehhez manuális beavatkozás kell (bármit is jelentsen ez) és válasszak más terméket...
WFT???
Ne azt vegyem, amit akarok, mert a KBC balfasz?
Ezt így hogy????

Nem bántásból, de nincs olyan, hogy ez miatt. Emiatt van.

Hát az Erstét nemigen hatja meg a múltkori cikk és szerintem a betelefonálók sem. Én megyek is át a KBC-hez, Államkincstárhoz. Évi 50.000 Ft számlavezetés mellett, leveszik az összes osztalékom, 100.000 felett fizetek nekik.

KBC: NYESZ számlára a BMW osztalék Ft-ban érkezett... ez normális?

NYESZ számlán csak forintban lehet kereskedni és csak ft-ot lehet tartani. Gondolom a BMW részvény is a BETa-n volt véve forintért.

Az osztalékot sem lehet másként jóváírni csak forintban. Más számlára sem lehet könyvelni, mert a NYESZ számláról csak akkor kerülhet ki érték, ha megszüntetik.

Ez nem KBC specifikus, így szól a NYESZ-t leíró törvény.

@Alfa

Én is tapasztaltam, hogy a KBC-nél nem frissül automatikusan az online kereskedhető papírok listája.

De ha az ember kéri, és nem ütközik az üzletpolitikájukkal, akkor egy. nap alatt módosítják a sw. adatbázisát.

Ez van. Szerintem ezzel együtt is jók.

@dfghjk

Szerintem nálunk nincsenek ilyen kategóriák, csak az értékpapírkezelő által vezetett egyéni számlák vagy a Kelernél vezetett egyéni számla. Ez utóbbi extra költség, becslésem szerint alig használja valaki.

Csőd esetén elindul a felszámolás.
Az egyéni számlákon levő értékpapírokat (ha nem tüntek el, mint pl. a BudaCash esetében) áttranszferálják az ügyfél másik értékpapírszámlájára. Erre kell kb. 1 hónap.

Manapság már nincs esély arra, hogy egy értékpapírkezelő évekig rejtegesse az értékpapírok hiányát, mert az MNB összeveti a letétkezelőnél levő összes értékpapír számát a névtelen ügyfélszámlák összegével. Az ügyfél havonta tudja ellenőrizni, hogy a számlájáról helyes adatokat küldtek-e az MNB-nek.

Ha mégis hiányoznának értékpapírok vagy készpénz, a Befektetővédelmi Alap (BEVA) 30 milló forint alatt nagyrészt megtériti.

Pontosabban a KBC Equitas-nál nem a magyar BEVA, hanem a belga befektetővédelem térít, mivel nem leányválalat, hanem magyarországi fiók.

@Tamás: igen, mert NYESZ-en csak forint lehet. Valószínűleg euróban érkezett, de elvileg át __KELL__ váltsák.

@headset biztosan igazad van, akármit is jelent, amit írtál. Nekem a százalékos letéti díj a lenyúlás kategória. Ezért vagyok olyan brókernél, akinél nincs ilyen díjtétel.

@Indexkövető
Ejnye, hát Miklos (Kiszamoló) mar csomószor megirta, hogy ő nem jós és nem lehet előre jelezni, hogy mikor és mit érdemes venni, (a divatos értékpapíroktol tartózkodni kell)
A jósok már 4000 éve becsapják az embereket, de azok sosem tanulnak, így a szakma viragzik.
Youtube-on ird be h Csernok Miklós and magic happens...

Azt is leirta 3x h Transferwise-al érdemes utalni, vagy currency fair-el, erről van két cikke is.

Jómagam csak olyan tippeket vártam, hogy jelenleg mely részvények alulértékeltek a piacon, tehát semmiféle vagyonkezelést vagy előrejelzést nem vártam, mindössze abból indultam ki h minél alacsonyabb az árfolyam annál kisebb a kockázat beszállni, hiszen a jelenleg leginkább alulárazott eszközök fognak a jövőben a legjobban teljesíteni, ezt bizonyítják a befektetéselemzők tanulmányai.

@Tamás74,

" Nekem a százalékos letéti díj a lenyúlás kategória. Ezért vagyok olyan brókernél, akinél nincs ilyen díjtétel."

melyik ez?

[Offtopic on]
Jövő héten csütörtöktől (2017. április 06.-09.) Glamour napok.
Jó alkalom kedvezményesen vásárolni, a napi fogyasztási cikkek mellett akár több száz ezer forintos műszaki árut is.

Bővebben:
akcios-ujsag.hu/glamour-napok-2017/
[Offtopic off]

Ne nezd le masok ertelmi kepessegeit. Amugy meg mi ez a hiszti? Megint elvesztettel egy tyukpert es depis vagy?

@Indexkövető

Te most épp a jóslást definiáltad.

Az is kérdés, hogy érdemes-e alulárazott részvénybe fektetni.
Érdemesebb-e egy olyan értékpapirokba fektetni, amelyek nagyot estek közelmúltban?
Elvileg igen, hiszen magasabb kockázat =>magasabb hozam
(pl a hihetetlenül alulértékelt fehérorosz papirok mögött gazdasági kockázat, azaz államcsőd és politikai kockázat, azaz az egypártrendszer borulása áll).

@Tamás: Random Capital. Nem akciósan nincs, hanem elvileg sincs. Úgy értem az az elv, hogy nincs, mert ők azért kérnek pénzt, ha közvetítenek (=kereskedsz), azért nem, hogy ott áll a pénz.

@indexkövető

Egy ötlet: forgass befektetésekkel és a tőzsde működésével foglalkozó könyveket.
Gondolj bele: az nem úgy működik, hogy Miklós mond egy adott pillanatban - szerinte - alulértékelt részvényt (meg miért is tenne ilyet?), aztán megállítja az időt és vele a kereskedést, majd miután a kapott információt feldolgoztad és megvetted az adott részvényt csak te egyedül egy alternatív dimenzióban, akkor az időt újraindítja...

@Kiszamolo

OFF
Hosszabb ideje érdekel csupán kíváncsiságból, és már előttem más is felvetette korábban, hogy vajon nem olvasod úri bohócunk (=ügyvéd) hozzászólásait vagy a lekötelezettje vagy? Különben szerintem biztosan nem engednéd ki a kommentjei nagy részét, mert színvonalukban túlságosan primitívek és egyben arrogánsak, nem a te blogodra valók. Persze, kínunkban röhögni rajtuk lehet, csak éppen értéket nem teremtenek, senki nem tanul belőlük.
ON

2017-04-01 at 07:43-kor:
"Én nem értem, de gondolom más sem…"

2017-04-02 at 05:57-kor
"Másokról szó sem volt,"

Úriember != troll

A megoldás egyszerű:

Gondoljatok szegény nyomorultra enyhe szánakozással és ne válaszoljatok.

On:
A KBC vel még az is probléma, - bár keveseket érint - hogy a határozatlan idejű meghatalmazások is csak egy évig érvényesek náluk, legalábbis pár éve bevezették ezt az idióta belső szabályt.
( Ez mondjuk egy offshore számlánál önmagában jelentős pénzügyi teher éves szinten.)
Lehet azóta nincs így, akkor sorry..

Indexkövető
2017-04-01 at 07:13

"Jómagam csak olyan tippeket vártam, hogy jelenleg mely részvények alulértékeltek a piacon"

Kicsit késve reagálok, de amit keresel, ahhoz szerintem a magyar és az europai piacon a KBC Equitas elemzései állnak a legközelebb. (www.kbcequitas.hu)

A részleteket csak ügyfelek olvashatják, de a legolcsóbb számla csak havi 99 Ft. Sőt régebben úgy volt, hogy amíg nem vettél semmilyen értékpapírt, addig ezt a minimumot sem kellett fizetni.

Pl. a boerse-frankfurt.de grafikonjaival visszamenőleg lehet ellenőrizni, hogy melyik elemző jóslásai mennyire váltak be.

Azután hajrá, mehet a tőzsdézés, csak ne olyan pénzből, amire feltétlenül szükséged van. 🙂

"Sőt régebben úgy volt, hogy amíg nem vettél semmilyen értékpapírt, addig ezt a minimumot sem kellett fizetni."

Ez ma is így van. Sőt, még akkor is, ha NYESZ számlát használsz de az alap értékpapírszámlát nem.

Ha nulla hozzáértéssel szeretnék nekikezdeni, Ti melyiket ajánlatok? KBC, Erste Netbróker, vagy pedig a legjobb, ha bele se vágok? 🙂
Létezik az Erste tőzsdelaborhoz hasonló oktatás, ami online elérhető?

Illetve Miklóstól szeretném megkérdezni: a Kiszámoló akadémia online változatáról végül letettél? Mert engem érdekelne, és úgy láttam, hogy korábban mások is érdeklődtek utána.

"határozatlan idejű meghatalmazások is csak egy évig érvényesek náluk"

Lecsekkoltam, mert nekem is van meghatalmazásom.

3 év.

Az ügyféladatok/kapcsolt személyek-nél lehet ellenőrizni, hogy még meddig jó.

@Tamas74. A Randomnál az osztalékról nincs szó a kondíciós listában (vagy legalábbis én nem láttam). Azt hogy kezelik?

@Petya187
1) nem vonnak semmit se belőle, tehát az osztalékbeszedésnek nincs díja,
2) amit USA papír után az USA piacról kapsz az úgy is marad, nem váltják forintra.
3) A BÉTA-piacról érkező eurókat váltják (vagy legalábbis régebben váltották), de elég egy telefon és onnantól nem váltják, ha nem akarod.

@Peti

> Ha nulla hozzáértéssel szeretnék nekikezdeni, Ti melyiket ajánlatok?

attol fugg minek szeretnel nekikezdeni. Ha daytradelni akarsz hogy fel tudj vagni a nyero poziciokkal amig el nem jatszod a vagyonod, akkor gondold at megegyszer.
Ha vagyont akarsz felepiteni akkor annak csak egy resze a reszvenyekbe befektetes. Megtakaritassal kezdodik es lenyeges a diverzifikacio, tehat kockazatvallalastol/elethelyzettol fuggoen egy resze menjen csak reszvenyekbe. Legkevesebb hibat akkor koveti el az ember ha lehetoleg minel kevesebbszer piszkalgatja a poziciot, igy a buy&hold idealis strategia lehet. Ehhez persze olyan ceget erdemes venni ami piacvezeto lesz evtizedek mulva is. Persze nagy ismert cegbe fektetve valoszinuleg nem lesz iszonyatos hozam. Kis cegek arfolyama szokott tobbszorozodni mikor pl feltalaljak a rak ellenszeret stb de ugye ennek megfeleloen a kockazat is joval magasabb

Nem találok sehol olyan infót, hogy a KBC a magyar vagy a belga BEVA védi 🙁 Ha fióktelep elméletileg a belga befektető védelemnek kell lenni, de nem találom annak mennyi a határa.
Valaki tud segíteni infóval?

@V

Persze, nem is az lett volna a cél, hogy minden pénzemet részvényekbe fektessem; de még csak az sem, hogy óriási hozamot várjak el. Nem ebből akarok meggazdagodni, mindössze néhány tízezer forintot szánnék rá. A lényeg az, hogy egy laikus számára is könnyen átlátható legyen, lehetőség szerint alacsony költségek mellett.

Peti, egy tanács: nézd át alaposan a díjtáblázatot, akármelyik szolgáltatót is választod. Ha csak néhány tízezret szánsz az egészre, a díjak csúnyán apasztják majd a pénzed (nem csak a nyereséget, ha egyáltalán lesz olyan). Különösen, ha ennyiből még diverzifikálni is akarsz.

Lehet, hogy racionálisabb hagynod ezt a fenébe. Hacsak nem játszótérnek szánod, és nem bánod, hogy elégeted a pénzed. Játszásra találhatsz olcsóbb vagy ingyenes módot is.

@Topfly

kbcequitas.hu/menu/miert-a-kbc/biztonsag

"Ügyfeleink megtakarításait a belga befektetővédelmi alap biztosítja értékpapírok esetén 20 000 EUR, míg pénzeszközök esetén 100 000 EUR összeghatárig"

Túl van aggódva ez a befektetővédelmi alap dolog.

Ha egy értékpapírkezelő csődöt jelent, mert pl. nem tudja kifizetni a villanyszámlát, a befektetők értékpapírjai akkor sincsenek veszélyben. Az nem a cég vagyonának része, nem tarthatnak rá igényt a hitelezők. Ezért tartanak inkább negatív kamatozású államkötvényeket a cégek, nem pénzt.

Értékpapírok esetén csak akkor kerül szóba a befektetővédelmi alap, ha azokat egy alkalmazott ellopja/elsikkasztja és a cég nem tud helytállni.

A kettő együtt eléggé valószínűtlen. Egyrészt a papírok meglétét havonta lehet ellenőrizni, másrészt egy nagy pénzügyi csoportnál nem tud annyi papír eltünni, hogy az csődöt okozzon.

Ha a rossz gazdálkodás miatt csőd van, akkor először a részvényesek bukják a pénzüket. A számlán levő kp. ennél sokkal előrébb van az adósságrendezésben, azt is nagyjából kifizetik a felszámoláskor. És csak azután kell a beva.

@Családfő

Köszönöm a tanácsot! Akkor egyelőre hagyom az egészet. 🙂

@Topfy a KBC a belgákhoz tartozik és a védelem csak csupán 6 millió ft-ig terjed részvények esetén. kbcequitas.hu/biztonsagos-befektetes.html

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram