MNB versenyképességi program

2019-02-27
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Ma jelent meg az MNB versenyképességi programja, ami 330 pontban vázolja fel, hogyan lehetne versenyképesebb az ország.

Vannak benne olyan dolgok, amiket már harminc éve mindenki megfogalmaz, mégse történik semmi komoly áttörés, mint például az állami bürokrácia csökkentése és az adózással töltött idő jelentős csökkentése a cégek életében. Mást ne mondjak, lassan 25 ígérgetik, hogy a járulékokat elég lesz egy számlaszámra elküldeni és majd a NAV ha akarja, szétkönyveli. Most minimum öt számlaszámra utalsz, van amelyikre havi ezer forintot. Ha ehhez kevés volt negyed évszázad a számítógépek korában, nagy illúzióim nincsenek.

Vannak benne olyan dolgok, amiket egy huszárvágással meg lehetne oldani, mint például a túl drága bankszámlák egyből olcsóbbak lennének, ha kivezetnék a tranzakciós adót. Annak bevezetése előtt jóformán minden banknak volt ingyenes számlacsomagja, azóta nem igazán találni ilyet.

Vannak olyanok is, amikkel nem értek egyet, mert például miért kellene az szja-nak 10% alatt lenni, amikor az az adóztatásnak szinte csak a legkisebb szelete, ráadásul a fizetésből levont összegek közül is a legkisebb. Persze, a szavazásra jogosult állampolgár azt látja, amikor ránéz a fizetési papírjára, abba pedig bele sem gondol, hogy 27% áfát adózik akkor, amikor elkölti a pénzt.

Egy cégek számára kötelező honlapnak sincs értelme, akinek most sincs, annak ezután sem lesz. Ha kötelező lesz, csinál valami értelmetlen, használhatatlan valamit, hogy ne lehessen megbüntetni, hogy nincs. De se érdemi információ, se frissítés, semmi nem lesz ezeken a honlapokon.

Ennek ellenére vannak benne jó ötletek, például hogy ne kelljen lakáshitel felvételekor mindenkinek közjegyzőhöz futkosni, legyen egy központi digitális platform, ami kiváltja a közjegyzői bejegyzést.

A TBSZ számla működésének újragondolása, ne legyen ennyire bürokratikus és nehézkés a számla megnyitása és vezetése. Jóléti alap létrehozása, ami egy egybegyúrt önkéntes pénztár-szerű valami lenne. A NYESZ számla marhaságának a kijavítása, ahol valamiért a tőzsdei osztalék adóköteles, szemben minden más nyereséggel. A több éves állampapírok kamatainak automatikus tőkésedése, hasonlóan a mostani babakötvényhez.

Akinek van kedve, olvassa végig a kiadványt.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
145 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Az alacsony SZJA-nak az az értelme, hogy a munkabéren viszonylag könnyű csalni, a boltból pedig behajtják az ÁFA-t. Azt adóztatják inkább, amit könnyebb beszedni.

"Jóléti alap létrehozása, ami egy egybegyúrt önkéntes pénztár-szerű valami lenne"

Egy mondatból még semmi sem érdemes kibogarászni, de vajon a Jóléti Alap az ÖNYP+EÜ pénztárak helyett lenne vagy azok mellett?

Én is tudok még egy pár javaslatot tenni:
1. Az ÁKK rendszeresen időzíti új sorozat bevezetését egy korábbi sorozat lejárata utáni 2. napra. Mivel a rendszerük nem képes T+2-re árat jegyezni, de a régi sorozatot már felfüggeszti, rendszeresen kell 2 napig ingyen finanszírozni az államot, ha pl. nincs alternatív értékpapír (pl. 5 éves prémium, vagy eurós állampapír). Az ilyen lenyúlásokat is ki lehetne vezetni a rendszerből.
2. Minden év január 2-n személyesen kell bemenni egy újabb TBSZ-t megnyitni, miközben bankok már online nyitnak számlát akár új ügyfeleknek is.

"állami bürokrácia csökkentése és az adózással töltött idő jelentős csökkentése a cégek életében"
Jaj nem igaz, ezt már hány éve ígérgetik?
Kezdhetnék a sok kis adó megszüntetésével, gondolok ilyenekre hogy évi 5000 Ft-os kamarai hozzájárulás. A közszférából tömegeket kéne átterelni a versenyszférába, állam is spórolna, munkaerőhiány is enyhülne. Még a Lázár is beismerte nemrég, hogy csak ígérgetik ezt de nem csinálták meg.

Ez a program gyönyörű, szinte megkönnyeztem...
Az a baj vele, hogy az utolsó 5 pont/témakör (egészség, oktatás, kutatás, bürokrácia, infrastruktúra/energia) teljesen szembe megy azzal, amit a kormányzat csinál, hírdet és gyakorol. Egyébként nagy valószínűséggel emiatt nem működik az első 7 pont, mert hiányoznak ezek az alapok..
Sok sikert kívánok az MNB-nek a kormányunk felvilágosításában.

Kedves Kiszámoló! Ha egységesen a 27%-os áfa kulcsot csökkentené és nem néhány termékcsoport áfá-ját, még akkor sem értek Veled egyet. Csökkenjen a jövedelmeket terhelő adó, a fogyásztásra meg van ráhatásom. Önző példa, de én nem iszom tejet, rajtam nem segít a tej áfájának csökkentése. A 15% szja 9%-ra csökkentése igen. Persze ettől szép a világ, Te így látod, én úgy.

Először az államban való bizalmat kellene visszaállítani, leállítani a nyílt korrupciót, megszüntetni a kiszámíthatatlanságot, az Orbán-maffiának való teljes kiszolgáltatottságot. Ezek az alapok, ezek nélkül semminek nincs értelme. Nemhogy előrelépést, hanem inkább teljes leszakadást vizionálok, már sok tekintetben Bulgária alatt vagyunk.. Egy ilyen maffiarezsim nem veszíthet, ezért minden nemzeti érdeket felülír a hatalmuk bebiztosítása. Magyarország már ma is sokkal közelebb áll Türkmenisztánhoz, Azerbajdzsánhoz, mint például Dániához. Számomra teljesen egyértelmű, hogy a jelenlegi látszateredmények semmit se érnek, egy válságnak a legnagyobb vesztesei leszünk az EU-ban, ha nem dobnak ki onnan minket addigra. Ezért is tartom butaságnak a nem azonnal hozzáférhető, állam által "befagyasztott" takarékoskodást, hosszútávú befektetést bármilyen magyar eszközbe.

Az,hogy milyen cimen vonjuk el az adot csak gazdasagpolitilai felfogas kerdese. Kit, mit akarunk preferalni. Az ossz elvonas merteke a lenyeg. Most a fogyasztason van a hangsuly. Akinek sok penze van sokat kolt. Sokat adozik.

Vannak benne jó hangzó mondatok, de eddig ez nem több mint bullshit.
Mi lesz a pontos tövényi szövegszabályozás? Kire vonatkozik, kire nem, mik a részletek, hogy lesz megvalósítva és még számtalan kérdés. Ez eddig nem program, csak ötletelés. Aztán láttuk már ezektől a fideszes arcoktól, hogy a jó ötleteiket is mérhetetlenül ostobán és arrogánsan implementálják, ami többet visz mint hoz.

Lesznek ebből még konfliktusok, mert a versenyképességi fordulat nem fog nagyon passzolni a gazdasági növekedési tervhez. Főleg, hogy Matolcsi elég erősen rivalizál Vargával. Lesz itt még házon belüli harc, de majd a nagyfőnök eldönti, hogy kinek van igaza. Ő úgyis ért mindenhez is.

Ausztria utolérése meg egy álom. Szép, de pont ez a vezetés a gátja, annak is, hogy legalább a Szlovákokkal versenyezzünk. Még akkor is ha elismerjük, hogy vannak gazdasági sikerek. (konjunktúrában vagyunk, tegyük hozzá)

Kedves Miklós, laikusként érdeklődnék, hogy a jelenlegi inflációemelő trend mellett a sok extra családi ingyenpénz (hitelbírálat nélkül is), nem okozhat-e komolyabb (10%feletti) inflációt 1-2 éven belül?
Vagy van ez ellen hatékony eszköze a jegybanknak, és gond nélkül tudják 3% környékén tartani?
Túl sok az ingyen pénz (helicopter money) mostanában a hírekben...

Köszönöm előre is.

Lajos

Éppen most gondolkodtam azon, hogy belépek egy egészségpénztárba. Akkor várjak egészen addig, amíg ki nem derülnek az új játékszabályok?

Akik most választották újra a fiókos mestert? Kössz nem, őket nem tudom komolyan venni. Max az valósul meg, amivel a saját zsebüket tudják megtörni.

Off kérdés, valaki segítsen légyszi 🙂
Van 2,5 milliós diákhitel tartozásom, illetve 1 éve valamilyen elgondolásból beraktam 900 ezret vésztartaléknak 5 éves magyar állampapírba. Sajna ez a 900 jelenleg a full "megtakarításom".
A diákhitel törlesztőm havi 23 körül van.

Megérné kivenni ezt a 900-at és előtörleszteni, vagy hagyjam bent, sose lehet tudni alapon és inkább a 23 ezren felül apránként előtörlesztgessek inkább?

Olvastam is, írtam is hasonló stratégiákat. Mindegyik értéke pontosan annyi, mint amennyit megvalósítunk belőle. Hangzatos "célokkal" tele van a padlás. Professzionális végrehajtásra van szükség.

Példa: hiába hirdeti magát ügyfélbarátnak a bank, ha fél évig húzza egy vállalkozás hitelfelvételét, 5 körben bekérve olyan dokumentumokat, amelyeket 1 körben is be lehetne.

Másik példa: Józsi kőműves ma megteheti, hogy 350-400 ezer Ft-ért támasztja a lapátot vidéken, építkezésen. Senki nem tanítja meg hatékonyan dolgozni, a CSOK hype elmossa a jó szakember és rossz szakember közötti különbséget. Mindenki megkapja ezt a jó pénzt, aki reggel pulzust és lélegzést tud produkálni az építkezésen.

Sajnos az állami beavatkozás hazavágja az érintett szektorokat, elmossa a tehetséges és tehetségtelen közötti különbséget, uniformizál, és mindenkit kegyelemkenyéren tart.

Hagynának inkább békén...

"a túl drága bankszámlák egyből olcsóbbak lennének, ha kivezetnék a tranzakciós adót"

Látva azt, hogy a 20 ezer forint alatti mentességről milyen lelkesen feledkeznek meg a bankok, én nem lennék ebben biztos.

András
2019-02-27 at 18:03

a diákhitel feltételezi, hogy megvan az érettségid. számold ki... 🙂

András
2019-02-27 at 18:03

Ja, vagy szülj gyerekeket 🙂

én is idéznék ÖNYP és EP tagoknak: " de például a mai 150000 forintos limit leszállítható 100000 forintra. Ezzel az ösztönzés mainál szélesebb kört tudna rendszeres megtakarításra bírni. " (wtf?) 122. oldal. ne rohanjon senki most befizetni, a 19 évi szja szabályok még változhatnak.

nyesz számlán osztalék adó mentesség az persze jó.

startupok első három évében tao mentesség az szerintem üdvözölendő (bár visszaélésre ad lehetőséget) a startupok ilyen alacsony szintű támogatása szerintem gáz, de az már örömteli, hogy egyáltalán már foglalkoznak velük. sajnos, ennél sokkal előrébb tartanak már nyugaton.

BTW a rendszerek kialakítása, javítgatása, átalakítása, polírozása, működésképtelenségének leplezése helyett kompetens emberek kinevelése lenne a fő feladat.

Képzeljük el, hogy az üres önkormányzati lakások hasznosítása (MNB 330 program, 7/24. pont) úgy zajlana, hogy egy megfelelő felhatalmazással rendelkező önkorm. ügyintéző (ilyen ma nincs):
- Rálátna az üres önkorm. lakás adatbázisra
- Kereshetne cégeket, hogy részfinanszírozzák a potenciális munkaerő ott lakását.
- A cég állásokat hirdethetne, amelyhez lakást kínálhatna az egész család számára.
- Az ügy lezárásakor lenne egy többé már nem üres önk. lakás, egy (vagy több) betöltött munkahely, egy elégedett család, amely elég mobilis volt a munkahely mellé való költözéshez
- Az ügyintéző kapna 500 ezer Ft prémiumot megoldott (végigvitt!) ügyenként

Jobb lenne így, mint vesztegetési pénzként megkapni CSOK-os építési vállalkozóktól.

15.oldal:

"Fő cél: A GDP-arányos hitelállomány duplázódása egészséges szerkezetben"

Ezt tudja valaki dekódolni?

Ez a GDP arányos állam adósságra vonatkozik? Jelenleg ha jól emlékszem 70% körül van, ezt szeretnék duplázni?

Tehát 2030-ra itt a Kánaán. Engem meggyőzött. Maradok külföldön.

@Kiszamolo

Továbbra sem értem. Ez a hitelálomány duplázása az államadósságra vonatkozik? Magyarország államadóssága kb 73%-az éves GDP-nek jelenleg (utóbbi időben csökkenő trend, mert GDP szépen nő). Ez azért nem túl alacsony. Azt szokták mondani, ha 80% fölött van a gdp arányos állam adósság, akkor előbb-utóbb történelmi statisztikák alapján államcsőd esélye igen magas. Nyilván vannak kivételek, pl Japán irdatlan magas adóssággal sem ment (még) csődbe.

Ezt a jelenlegi kb 70%-ot szeretnék feltornászni 140% körülire?

Amúgy én nem bánnám, úgyis a megtakarításom jelentős része külföldi részvényekben stb van, aminek a gyenge HUF csak jót tesz, ha ez a terv mégsem sül el túl jól.

Kiszamolo
Akinek sok hitele és sok gyereke van, az irányítható, jó alattvaló.
Nem rocket science.

@tf : Veled értek egyet. A jövedelmet nagyon sokan tudják csűrni-csavarni. Főleg ha valaki nem bejelentett alkalmazott hanem vállalkozó. Az ÁFA-t mindenki fizeti azt nem lehet elcsalni...

@Kiszamolo : Igen, nem sok ingyenes számlacsomag van, de akad. Nekem az Erste-nél ilyen van (Top Plus)

@sujto: köszönjük! 🙂

András, szerintem jelenleg a diákhitel kamata kisebb (2.2%), mint amit az állam ad a pmákra (4+%).

Én nem sietnék visszafizetni azt a hitelt így, inkább vennék az extra pénzemből még pmákot.

Én is tudnék felvenni még diákhitelt de egyelőre lusta voltam utánaszámolni. De évi 700 000 Forintot vehetnék fel, két százalék kamatkülonbségen kábé nyerhetek 14k-t, s futom a két kamat kockázatát meg hogy elbasztam valamit a számolásban.

Ha érdekel, számold ki. Mindenesetre nem vagyok benne teljesen biztos, hogy most él a diákhitelre a minél előbb fizesd vissza ökölszabály...

"Spur, az uniós átlaghoz képest a magyar nincs túladósodva, ezen kellene változtatni a jegybank szerint. "

Szerintem nincs meg a megfelelő jogi háttér, én legalábbis, ha nem lenne életbevágó, nem mernék se kölcsön adni, se hitelt felvenni Magyarországon. Szerintem a kúria ámokfutásai után nagyon rizikós a bankok helyzete, de a hitelfelvevőké is. A bíróságokon és a nyílt tengeren mindnyájan Isten kezében vagyunk...

"Vegyé’ fel több hitelt, mert az jó a gazdaságnak."
De ha még mindig nem akarsz akkor adunk 10 milla kamatmentes hitelt hitelbírálat nélkül, csak költsd a pénzt és pörgesd a gazdaságot.
Ezek tényleg normálisak?
Mikor kijöttek az "asszonyhitel" kitudja hányadik módosításával, hogy immár hitelbírálat sem kell, na ott dobtam el az ékszíjat.
JTM, mit neked?

Tőlem mondhatnak bármit, alapszabály, hogy a magyar pénzügyi rendszerben értéket nem tartunk.
A magyar, központilag irányított BÉT-re és semmiféle magyar tőkepiaci produktumba tőkét, nem invesztálunk bele.
A vásárlásainkat főként a határ túloldalán bonyolítjuk, még a mindennapi szükségleteink is jóval olcsóbbak odaátról.
A magyar országvezetés teljesen hiteltelen lett, amit lehet, függetlenítek tőle.

Fontos, hogy jó irányvonalakat lássanak a döntéshozók.

Kb. 15 évvel ezelőtt érveltem amellett, hogy az államnak az összes számláról online adatbázist kellene létrehoznia, mert azzal az adócsalást jelentősen redukálnia lehet.
Akkor _mindenki_ abszurd ötletnek nevezte ezt.

Nemrégen meg lett valósítva és drasztikusan megnövelte az állam adóbevételeit, amivel lehetőség nyílott az adócsökkentésre.

Az MNB nem minden ötlete jó sajnos, érdemes lenne végigmenni a listán.
Időm mostanában nincsen erre, a blogomon is jó, ha havonta 1 cikk megjelenik. 🙂

@Kiszamolo "ha megtiltották a bankoknak, hogy a rájuk vert tranzakciós adót tovább adják az ügyfeleknek és százmilliókra büntették ezért őket, mondván ez az ő adójuk, akkor nehéz lenne számon kérni, miért nem sietnek csökkenteni az utalások díját, ha az ő adójukat csökkentették…"

Ez nagyonjó!
Pl. az FHB-nál érdekes módon épp a kincstárba és a 20ezer alatti utalások lettek ingyenesek.
Ezzel az FHB bizonyította, hogy ők a tiltás ellenére áthárították a trillt. Remélem kapnak egy komoly MNB bírságot 😀

Spur. Nem az államadósságot akarják feljebb tornászni, hanem főleg a magánembereket akarják eladósítani, így azt a pénzt amit a következő 10-15 évben költenél el, azt most fogod elkölteni, így pörgeted a GDP-t. Az, hogy később mi lesz senkit nem érdekel ... A lényeg, hogy most pörögjön a gazdaság.

@random-okos :

Azert akarjak duplazni a lakossagi adosagallomanyt, mert abbol fogyasztas vagy beruhazas lesz, az meg huzza a GDP-t magaval.

Ha jol emlekszem, akkor 4% hitelbovulesbol kb 1% GDPnovekedes lesz. Ha jol emlekszem, akkor ez a 70% bovules 17.5% GDP novekedest hozna. Legalabbis rovid tavon.

Nem értek gazdasági kérdésekhez, valaki elmagyarázhatná hogy miért jó adósságba hajszolni a lakosságot...
most komolyan, ki az aki szerint jó dolog hitelfelvételre ösztönözni az amúgy segghülye embereket? Tényleg minden frankó lesz ha a pénzügyileg alúlművelt társadalom ész nélkül hiteleket vesz fel? Ez a szakértői vélemény, hogy túl kevés a hitelvállalás és az volna gazdasági szempontból jó ha minél többen vernék magukat adósságtengerbe?
Mi lesz a következménye annak ha az átlagemberek a nyakló nélkül felvett hiteleiket nem tudják fizetni? Erről biztos készült valami hatástanulmány.. ja nem.. vagy csak papíron több száz milláért...
Az eszetlen hitelkihelyezés már megmutatta jótékony gazdasági hatását néhány évvel ezelőtt, ezt hívták gazdasági világválságnak, javítsatok ki ha tévedek, de a gyökere az volt, hogy az átlag amerikai túlvállalta magát és tömegével dőltek be a hitelek...

SZJA csökkentésével egyetértek. Az ÁFA-t hiába csökkentik az árak nem mennek lejjebb...

Nem olvastam vegig az egesz programot, de egy Portfolios osszefoglalo apropojan megneztem egy reszletet, 116. oldal, 7.6 / 30. pont:

"A CSOK szabályaiban lefektetett értékek módosítása az ingatlanpiaci folyamatok hatékony lekövetése érdekében: A lakáspiaci kondíciók folyamatos változása miatt a lakásárak is érdemben módosulnak időről időre, így megfontolandó lehet a CSOK keretében kapható maximális támogatási összegek indexálása (pl. az MNB lakásárindexszel)."

Gondolom, alaposan utanaszamoltak, es kimutattak, hogy az ingatlanarak emelkedeseben a CSOK-nak legfeljebb elhanyagolhato szerepe van, ezert egy ilyen intezkedes nem okozna ongerjeszto folyamatot peldaul ugy, hogy a CSOK miatt dragulnak a lakasok, a CSOK lekoveti a dragulast, igy megint dragulnak, megint lekoveti, stb. Vagy lehet, hogy rosszul gondolom?

Tele van ellentmondásokkal ez a ponthalmaz. A vállalatok működése szempontjából az adóadminisztrációval töltött idő azonban még mindig magasnak tekinthető, 2018-ban átlagosan 277 órát kellett egy vállalatnak adófizetéssel eltöltenie, miközben az EU átlag 172óra volt, így további intézkedések szükségesek ennek csökkentése érdekében. Arejtett gazdaság mértékének csökkentésével (például az online pénztárgépek és EKÁER rendszerének kiterjesztésével)

Az EKAER is adóadminisztrációt jelent! Ráadásul, mikor elindult, akkor a NAV se értette, a saját előadásán sem az egészet.

Az online pénztárgépek pedig ritka vacakul működnek, ahogyan a cégkapu nevű dolgot sem sikerült normálisra kivitelezni.
A tranzakciós illetéket ,meg csak haldokló gazdaságok alkalmazzák és pont vállalati területen sikerül vele az adót is megadóztatni. Miért nem vezetik ki teljesen?

@sunboy mesélj még, hogy az ÁFÁ-t nem lehet elcsalni, ezért vannak a céghálók, amik átutaztatják fiktíven a cuccot a határon, ezért kapsz 0% Áfás kibontott "használt" mobilt, mert az Áfát nem lehet elcsalni. És véletlenül sem áfacsalással veszik ki a pénzt az emberek a cégekből (a legegyszerűbben úgy, hogy elszámolnak mindenféle számlát). Szóval ez sajnos ebben a formában nem igaz, ismertem olyat, aki örült az Áfa emelkedésének, vannak elképzeléseim, hogy miért... Mint fizető ügyfél nem tudod elcsalni, de mint cég, tömérdek lehetőség van, sajnos, ezen az EKÁER, meg az online számlázás stb sokat javított, de ne hidd, hogy nem csalnak el rengeteg áfát még mindig (akkor nem akarnának még több dolgot online bekötni).

A kötelező honlap valóban mérhetetlen hülyeség. A vállalatokat kényszerítenék rá, az egyéni vállalkozókat nem? Ha cégekről beszélünk egy csomó helyen le lehet kérdezni az adatokat, ha egyéni vállalkozóról, akkor elég nehéz, bár már a nav felületen van némi nehézkesen kezelhető adatbázis, ami nem is mindig ad eredményt. Miért kell kényszeríteni dolgokra, amelyekre nincs szüksége ezért ez is csak a hatékonysága rovására fog menni.

@Véleményező
Az áfa esetén, mint itt is írta valaki, külföldön fognak vásárolni akik csak megtehetik, akkor még annyi adó sem folyik be, mintha csökkentenék a világbajnok méretű áfát. További hozadék, hogy az a vállalkozás aki fizetett egy csomó adót, de a vásárlói külföldről fognak vásárolni, tényleg tönkremegy, vagyis megint kevesebb adó jön be. Ha jól menne tényleg a gazdaság, akkor miért nem lehetne legalább apró lépésekben az áfát is csökkenteni? Egységesen!

@sunboy
A magas áfa nagyon nagyon azt mutatja, hogy nem megy jól a gazdaságnak és nem mindenki fizeti a magyar áfát, mert inkább eljárnak külföldre vásárolni,( Sok fideszessel lehet találkozni Bécsben, állítólag. Ott vásárolnak) rendelgetnek külföldről, vagyis nem akarnak magas magyar áfát fizetni. Ez legalább duplán okoz kárt. Ha meg arra az bugyuta fideszes érvelésre kellene reagálni, amit említettél, van olyan is, hogy áfacsaló. Talán inkább a csalókat kellene kiszűrni, mint mindenkit köztük a tisztességes többséget büntetni.

El kellene törölni mindenféle olyan adót ,ami a jövedelemmel kapcsolatos pl. SZJA,osztalék,stb.
Viszont az ÁFA helyett 10% sales tax lenne a kiló cukorra is, (amit jóhiszeműen megvesz a vevő a boltban "kaptam blokkot is,há' hogyne lenne rajta ÁFA" ,pedig pár évvel ezelőtt csak nyomokban tartalmazott adót. Meg persze a vállalkozók Audi Q7-ére is ami cégautó és anyu viszi vele oviba, iskolába a gyereket.
Senki nem igényel vissza semmit, senki nem fizet adót ,senki nem trükközik, nem ír le költségként semmit sem, nincsenek számlagyárak. Az adminisztráció csökken és majdnem mindenki boldog.

@annamaria

A magas ÁFA a "szegények adója", ráadásul a kulcs csökkentése nem feltétlenül hoz árcsökkenést, láttuk Gyurcsány ÁFA-csökkentésekor, viszont jelentős bevételcsöikenést jelentene az államháztártásnak. Ez a magas kulcs jó időre beleégett Magyarországba.

@Kiszamolo

Én se értem, hogy miért most fűtik a gazdaságot a tartalékokat felélve. Hatalmas koppanás lesz itt nem is olyan sokára. Ideje kicuccolni a magyar eszközökből rövidesen, max. 1-2 éven belül. A gazdasági kockázatok mellett ott a hatalmas politikai kockázat is De a sok parasztvakítás ellenére egyre többen mennek külföldre. Ez egy haldokló, lezüllött ország, csak kipúderezték Orbánék.

Kötelező honlapnál elfelejtitek, hogy az ingyenes lesz minden cégnek, és minden bizonnyal amikor a 4iG megnyeri a közbeszerzést, akkor bárkinek szívesen áll a szolgálatába:

hvg.hu/kkv/20190204_Ingyen_keszit_honlapot_a_vallalkozoknak_a_kormany

Kiszamolo
2019-02-28 at 08:28

Zodar
2019-02-28 at 10:58

szerintem a cégekre lőnek. Zodar: a hitel az nem csak rossz lehet. a cégeknek kifejezetten az a jó, ha sok hitelük van, mert ez t jelzi, hogy a termelésük "hozama" meghaladja a hitelük költségét, és a tőkét is vissza tudják pengetni. Ez azt jelenti, hogy fejlődik a gazdaság. A lakossági hitel más kérdés... Annak is van pozitív része, de az már csak áttételesen, szerintem.

@annamaria
"Talán inkább a csalókat kellene kiszűrni, mint mindenkit köztük a tisztességes többséget büntetni."
Magyarországon nincs olyan felnőtt ember, aki ne lenne adócsaló. Számla nélkül kért fürdőszobafelújítás, jövedéki nélkül vett pálinka, kevesebbre bejelentés, hogy több maradjon...stb Ez a magyar folklór része. (És nem, nem kell azzal jönni, hogy de hát az más, mert kisebb összeg, meg hát szegény ember rá van kényszerítve...stb Senki sincs rákényszerítve és egy percig nem kell elhinni, hogy az aki ma áfát csal kicsiben, hétköznapi szinten, az nem találna ugyanúgy kifogást arra, hogy nagyban miért csinálja.)

Addig mondogatták, hogy a magas ÁFA jó, mert nem lehet elcsalni, amíg az emberek el is hiszik. Aztán ott vannak a trükközések az áfával, de ha nem adnak valahol blokkot, akkor sem fizettek áfát, egy csomóan meg szlovák webshopokból rendelnek emiatt. Szerintem amikor valakik azzal érvelnek, hogy az áfát nehezebb elcsalni, arra gondolnak, hogy aki feketén kapja a jövedelmét, az is fizet a boltban. Ez rossz megközelítés, hiszen nem az ő szemszögükből, hanem a bolt és annak ellátási láncának szemszögéből kell nézni a kérdést. Vagy épp a szerelő szemszögéből, aki nem ad számlát.

Emellett a mai technika mellett a jövedelem jobban ellemőrízhető lenne, ha lenne rá akarat csak a készpénzforgalmat kellene visszaszorítani. Ebben a kérdésben viszont a kormány a visszafelé utat preferálja, lásd tranzakciós adó.

@expect
Nem vagyok adócsaló rühellem, amikor okosban akarják megoldani. Úgyhogy óvatosan az általánosítással.

116. oldal „A befektetési cél esetén szigorodó lakásvásárlási szabályok: Budapesten a lakásárak nagymértékű emelkedéséhez a befektetési célú lakásvásárlások magas, mintegy 40 százalékos aránya is hozzájárul.”

Azt hogyan döntik el és hogyan ellenőrzik, hogy melyik lakásvásárlás lesz befektetési célú?
Hivatalnok (szigorú, összevont szemöldökkel): "Az Ön lakásvásárlása befektetési célú?"
Befektetési célú vevő: "Á, dehogy!"
H: "Becsszó?"
B: "Beszcsó!"

„A befektetési motiváció ellenösztönzése érdekében emellett javasolt lehet a CSOK-támogatás mértékének differenciálása is a már tulajdonolt ingatlanok száma. alapján.”

A kommentek között is megemlítették, hogy vannak, akik már a sokadik lakást veszik az állami „ingyenpénzből”. Másrészt, tényleg miért jár olyanoknak támogatás, ahol megvan az egy főre eső szobaszám vagy négyzetméter, illetve a megfelelő komfortfokozat?

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram