Napi ábra: hogyan alakult a repülés az Unióban?

2022-02-11
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Hogyan alakult a repülések száma az elmúlt két évben a 2019-es évhez képest az Unióban?

A decemberi adat országokra lebontva:

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
14 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A nyaralós helyeken kevésbé csökkent.

Ez a nyár más lesz már, mint az előző kettő. Eddig ugyanis lasszóval kellett keresni azokat a célállomásokat, ahova 10.000 Ft fölött lett volna egy retúr út. Sokszor még nyárra, jó helyekre is volt ennyiért jegy. (most télen pedig szinte bárhova Európában ez alatt lehetett menni).
A tömeg még nem eszmélt fel, ha sietsz, talán még elcsípsz néhány olcsó jegyet... De megjegyezném, a repülőjegy vásárlás is olyan, mint a tőzsdézés. Aki figyelte a híreket, az 1-2 hónappal ezelőtt zsákolt.
Hamarosan a háziasszonyok is eszmélnek, ráadásul az idén már utazni akarnak...

Jó kockázatelemző menedzser még soha nem zuhant le repülővel.

@deperszonalizalo Mivel elég sok a bizonytalanság (hogy meddig fognak b.ziskodni az oltási igazolványokkal, vagy tesztekkel, lesz lezárás vagy nem, hová lesz kötelező az oltás stb), így gondolom sokan kivárnak. Mi két éve nem repültünk, aztán ez lett a megszokott, idén már nem is gondolkodunk repülésben.

Nagyon remélem, hogy az idén sem fog beindulni a tömeg(proli) turizmus. Az inflációnak legalább ez egy jótékony hatása lenne alapból (értsd rezsiköltségek emelkedése), de a legideálisabb az volna, ha repterek kikényszerítenék áremeléssel, hogy a fapadosok ne az "udvar végében" szálljanak fel-le, hanem a központi terminálokon, ahol a menetrendszerű járatok is. A jelenlegi állapot ugyanis nagyon erősen versenytorzító hatású. A következő lépés lehetne a szállásfronton a hostel és az airbnb felszámolása vagy legalábbis megszigorítása olyan szolgáltatások kínálatával, ami révén abszolút véget érhetne a nemkívánatos, nem fizetőképes tömegáramlás. Az oltásigazolvány sem rossz eszköz, de ez a legtöbb olcsó turistának csak megvan, ez nem pénz kérdése, csak elborult oltásellenesek hajlandók emiatt kizárni magukat a mozgásból.

Azt tudja valaki, hogy miért kerül egy repülőjegy a Kanári szigetekre (Tenerife) 29.000.-Ft-ba, míg a mellett levő Zöld Foki szigetekre 229.000Ft?!

Miért 100.000Ft Egyiptom, és miért 20.000.-Ft a majdnem szomszédos Jordánia?

A reptér kér ennyi illetéket?

@usespanner
zöld-foki elég más kategória. egyrészt nem unió, másrészt a helyi (ön)kormány(zat) nem támogatja a turizmust.

egyiptom jordánia is hasonló. Jordániába kell két teszt, ami kb. +30.000, cserébe beszáll a jordán állam a jegyárba.

Nagyon remélem, hogy az idén sem fog beindulni a tömeg(proli) turizmus. Az inflációnak legalább ez egy jótékony hatása lenne alapból (értsd rezsiköltségek emelkedése), de a legideálisabb az volna, ha repterek kikényszerítenék áremeléssel, hogy a fapadosok ne az "udvar végében" szálljanak fel-le, hanem a központi terminálokon, ahol a menetrendszerű járatok is. A jelenlegi állapot ugyanis nagyon erősen versenytorzító hatású. A következő lépés lehetne a szállásfronton a hostel és az airbnb felszámolása vagy legalábbis megszigorítása olyan szolgáltatások kínálatával, ami révén abszolút véget érhetne a nemkívánatos, nem fizetőképes tömegáramlás. Az oltásigazolvány sem rossz eszköz, de ez a legtöbb olcsó turistának csak megvan, ez nem pénz kérdése, csak elborult oltásellenesek hajlandók emiatt kizárni magukat a mozgásból.

Azt tudja valaki, hogy miért kerül egy repülőjegy a Kanári szigetekre (Tenerife) 29.000.-Ft-ba, míg a mellett levő Zöld Foki szigetekre 229.000Ft?!

Miért 100.000Ft Egyiptom, és miért 20.000.-Ft a majdnem szomszédos Jordánia?

A reptér kér ennyi illetéket?

Jó kockázatelemző menedzser még soha nem zuhant le repülővel.

A nyaralós helyeken kevésbé csökkent.

@usespanner
zöld-foki elég más kategória. egyrészt nem unió, másrészt a helyi (ön)kormány(zat) nem támogatja a turizmust.

egyiptom jordánia is hasonló. Jordániába kell két teszt, ami kb. +30.000, cserébe beszáll a jordán állam a jegyárba.

@deperszonalizalo Mivel elég sok a bizonytalanság (hogy meddig fognak b.ziskodni az oltási igazolványokkal, vagy tesztekkel, lesz lezárás vagy nem, hová lesz kötelező az oltás stb), így gondolom sokan kivárnak. Mi két éve nem repültünk, aztán ez lett a megszokott, idén már nem is gondolkodunk repülésben.

Ez a nyár más lesz már, mint az előző kettő. Eddig ugyanis lasszóval kellett keresni azokat a célállomásokat, ahova 10.000 Ft fölött lett volna egy retúr út. Sokszor még nyárra, jó helyekre is volt ennyiért jegy. (most télen pedig szinte bárhova Európában ez alatt lehetett menni).
A tömeg még nem eszmélt fel, ha sietsz, talán még elcsípsz néhány olcsó jegyet... De megjegyezném, a repülőjegy vásárlás is olyan, mint a tőzsdézés. Aki figyelte a híreket, az 1-2 hónappal ezelőtt zsákolt.
Hamarosan a háziasszonyok is eszmélnek, ráadásul az idén már utazni akarnak...

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram