Hatalmasat nőtt az infláció, egy év alatt 5,5%-kal nőttek az árak, az uniós módszertan szerint pedig 5,7%-kal. Ami még rosszabb adat lett, az az egyszeri hatásoktól megtisztított maginfláció, ami 5,8%-os volt. Az élelmiszerek áremelkedése (állítólag) 6% lett, bár például a G7 ennél jóval többet mért, igaz, más módszertannal. Ugyanígy járt a HVG is. (Bár ők se vettek szárított szöcske szemöldököt, aminek biztos csökkent az ára tavaly.)
Decemberhez képest is 1,5%-os lett az áremelkedés.
Újra elsők lettünk Európában, itt lett a legmagasabb az infláció. (Igaz, Románia még nem jelentett, úgyhogy lehet, hogy csak ezüstérem lesz belőle. De az is szép teljesítmény, ne legyünk telhetetlenek.)
Külön probléma, hogy már az elmúlt hónapokban is magas volt az infláció, 4,3-4,5%-nál alacsonyabb idei átlagos inflációt már nem is nagyon érdemes remélni, de akár az 5% is gond nélkül meglehet. (Éppen két hónapja jelentette be Marci, hogy az inflációt legyőztük. Kicsit rosszul öregedő kijelentésnek bizonyult.)
A gyenge forint, az amerikai vámháború, a jegybank elnök cseréje is a magasabb inflációt vetíti előre. S akkor még nem beszéltünk arról, hogy 2026-ban választás lesz, a 2022-es kormányzati pénzszórás kombinálva az igen ostoba árbefagyasztással Európa legmagasabb inflációját okozta Magyarországon. Mai hír, hogy mivel eddig is hatalmas pusztítást végzett az árbefagyasztás, ezért Marci újra gondolkodik a bevezetésén. Mert akkora sikertörténet volt, hogy érdemes újra rászabadítani az országra.
A napokban egy másik fontos adat is kijött, az ipari termelés 2023-as 5,5%-os csökkenés után 2024-ben is csökkent, 3,9%-kal, ilyen még nem fordult elő az elmúlt 33 évben, két egymás utáni évben soha nem csökkent az ipari termelés, sőt ekkora mértékű csökkenést egyedül a 2009-es gazdasági világválságban sikerült elérnie az ország gazdaságának, illetve 2020-ban, a covid alatt.
A GDP idénre tervezett 3,4%-os növekedése is egyre inkább fenntarthatatlannak tűnik.
A lényeg, hogy az ország repülőrajtot vett, soha nem volt még olyan jó évünk, mint amilyen a 2025-ös lesz:
a gif :)))) lol
Akit tud, csinálhatna jobbat: https://uk.news.yahoo.com/bambi-boar-slips-slides-across-091447510.html
Ennél jobb nem kell, ez abszolút passzol, epic 😀
Valaki rátehetné az (egyik) dagadt fejét, és kész is lenne
egyetértek @Norbbal, ez így ahogy van tökéletes 🙂
@viktor márton amit te írsz, az a megafon meg az origo szellemi szintje, én örülök hogy itt kiszámolón nem találkozok hasonlókkal
Ha nem gond akkor lopom 🙂 Telitatálat!
Én is csak emiatt akartam kommentelni, szenzációs. 😀
A cikk tartalma persze sokkal kevésbé mulatságos.
Te hogyan kényszerítenéd a nagy boltláncokat (pl. a spar-t), hogy ne ekkora brutális haszonkulccsal dolgozzon?
Én ehyébként kötelezném a haszonkulcs közzétételére az áruházakat, hogy az emberek eldönthessék, hol akarnak vásárolni.
Brutális haszonkulcs? Többet fizetnek különadóba, mint az éves nyereségük...
Meg ne sajnaljuk mar a SPARt. Eloszor is a forgalmi koltseges EK-t kene latni, hogy feligmeddig ertelmes kovetkezteteseket vonhassunk le a profitabilitasukrol.
Amugy meg nezd meg mi all az adofizetesi kotelezettseg soron az utobbi ket evben.
A kiskereskedelmi haszonkulcs 3-4%, egy lancra van ralatasom, az a kormany amokfutasa ota veszteseges itthon (kizarolag itthon, a regio tobbi orszagaban nem).
Nem veszem meg.
Ha pontos ismereteid vannak a brutális haszonkulcsról, megosztanád velünk? Nincs is szükség arra, hogy a boltok megtegyék ugyanezt. Amúgy én pl eldönthetem, hol akarok vásárolni, te nem?
"A magas ár legfőbb ellenszere a magas ár"
https://hold.hu/holdblog/a-magas-ar-legfobb-ellenszere-a-magas-ar-walmart-inflacio-vakmajom/
Érdemes elolvasni.
Most is eldöntheted, a haszonkulcs ismeretének hiánya mellett is. Neked elég a végeredményt nézned, hogy hol alacsonyabb az ár. A többi mit érdekel, mint vásárlót?
Ne menj pl. a SPAR-ba.
+ A bankok is milyen pofátlanul lehúznak Téged, ugye, hogy ugye?!
Az megvan, hogy több üzletlánc veszteségbe fordult, mert magasabb különadót kaptak, mint amennyi a teljes nyereségük volt?
Az megvan, hogy a sparban nincsenek egységes árak, hanem franchise rendszer van, tehát te csatlakozhatsz a saját kis boltoddal, ha akarsz?
Értelmezhetetlen, ami írsz.
a spárok jelentős részében tökéletesen ugyanaz az ár ( én még nem is láttam olyat ahol nem), az akciók különböznek bolttípusonként ( spar vs interspar)
Az átlagos kisker árrés 10-30% körül szokott lenni.
Egyes termékeken igen, amire jönnek a további költségek. Mintha az ácson számonkérnéd hogy miért 8 millió a tetőd, amikor neki 5 volt az anyag.
Akkor szerencséd van, a beszámolók nyilvánosak: több áruházlánc veszteséges, ahol van profit, ott is minimális, 1% körüli.
https://index.hu/gazdasag/2024/06/04/kereskedelem-elelmiszer-gazdasag-penzugy-merleg-extraprofitado/
Brutális haszonkulcs, az.
Normális ersennyel:)
Hazsonkulcs feltüntetése felesleges, mert majd a CBA kiírja, hogy 1% a haszonkulcs, miközben veszi a központtól ami nem egy jogi entitás, míd a lidl kiírja hogy 150%, mert a saját értékláncában lát el mindent.
Közben a CBA 1,5x drágább és rosszabb minősgben... csak ugye megússza a 4,5% extra profitadót.
Érdekes, egy Walmart vagy egy Castco szereplő tud versenyben a világ egyik legnagyobb cége lenni viszonylag kis profitrátával de gyors árukészletcsere által, itthon meg megy a de holnap milyen adó lesz bevezetve Travoltázás.
A Walmart azért lett nagy, mert a vadnyugaton nincs fogyasztóvédelem. Úgy lettek nagyok, hogy gazdaságilag kivéreztették USA-szerte a kiskereskedőket. Európában is próbálták megvetni a lábukat, aztán néztek, hogy mindenhol bírságokat kapnak a nyakukba a tisztességtelen áruforgalmi gyakorlat miatt, mikor ki akarták árazni a boltokat.
27% az áfa legtöbb terméken, plusz a 4.5%-os kisker különadó. Az összesen 31.5%. Szerinted van ennyi árrése (még csak nem is profit!) egy élelmiszerboltnak egy adott terméken? Mert ha nem, akkor többet fizetsz az államnak adóba, mint a boltláncoknak arra, hogy működjenek ....
Ezt a 4,5%-os különadót úgy szajkózzátok, mint ha igaz lenne. Az megvan, hogy SÁVOS az adó? Azaz ennyit senki nem fizet, ez csak a legmagasabb adókulcs. De aki abba esik, az a forgalmának egy részét az alacsonyabb kulcsokkal adózza.
Hihetetlen, hogy ezt ennyien nem értik egy pénzügyi portálon. Ok, mondjuk ezt kiszámoló-blogger is mindig rosszul írja, de ő mondjuk direkt hergel vele, nyilván tudja pontosan.
Könyörgöm, ne égesd magad.
Sávos, az. A CBA miatt. A Lidl forgalma 1940 milliárd forint. Ebből 100 milliárd 1%-kal adózik, a többi 4,5%-kal.
Szólj Rogánnak, hogy nem jó a süket duma, amivel kiküldött téged, találjon ki valami ertelmesebbet. Mert a 4,495% nem sokkal jobb, mint a 4,5%.
Mindezt 27% áfára.
Hehe, te ki akarsz cseszni a CBA-val 🙂
Ha látod, hogy drága a spar ne menj be. Ezért nem megyek a prímába. A spárba is csak 1-2 dologért, mert közel van. Ha megteheted menj külföldre nagybevásárlást csinálni, nekünk már az a terv Budapestról 🙂
Én pedig az árak közzétételére kötelezném őket! 🙂
Engem legalábbis az jobban izgat mint a haszonkulcs.
Amúgy meg a hatóság egy dolgot tehet és kell is tennie egy normálisan működő országban: gondoskodik a hatékony és szabad piacról. Ez az egy persze rengeteg részletet tartalmaz, pl: ne legyen kartell, ne legyen monopólium, új belépőknek ne legyen megugorhatatlan akadály, az árazás legyen átlátható, egyenlőek legyenek a feltételek, kiszámítható legyen a szabályozás, adózás, stb.
ui:
Ez a blog motor sem tökéletes. Azt írja, amikor küldeni akarom, hogy túl gyorsan követik egymást a hozzászólások, pedig ma még nem is írtam semmit, de lehet, hogy tegnap sem...
Nem is engedi pipálni a "Nem vagyok robot"-ot (Lehet, hogy robot vagyok ???)
Ugye? Ilyenkor kezdesz el gondolkodni, hogy lehet, hogy tényleg robot vagy. Hát nem hasznos filozófiai ficsör ez? 🙂
+1
Szavazást akarunk! 😀
@jános12 : álmodsz-e elektronikus bárányokról? 😉
2023:
Forrás: https://444.hu/2023/06/02/vesztesegbe-lokte-az-extraprofitado-a-nagy-kereskedelmi-multik-tobbseget
2024:
Forrás: https://www.penzcentrum.hu/vallalkozas/20240601/felforgatta-a-magyar-boltvilagot-a-cba-es-a-penny-oriasi-a-vesz-a-sparnal-sirhatnak-az-aldinal-is-115
Ez aztán a brutális haszon.
Engem mondjuk az igazság jobban érdekelne. Ezt úgy mutatják ki a spar-nál pl., hogy a húst a spar-húskombinát állítja elő, azon van a 30% haszon, és utána a spar kereskedelmi kft 0% haszonnal adja tovább, és oda számolnak el költséget. Cseles. Megérdemlik, amit kapnal a kormánytól. Ha nem tetszik, el lehet menni. Lesz más helyettük, Aldi-Lidl, akik szívesen átveszik a piacot. Ment már innen el Billa, Julius Meinl, senki nem halt éhen.
Nagyon rossz lehet neked, mindig védeni a védhetetlent.
Remélem, legalább sokat fizetnek érte.
Nem tudom, mondták-e eligazításon, nem csak a Spar szenved, hanem mindenki más is. Tudom, a Sparra haragudni kell, mert szóvá tette Marci idióta ámokfutását, ami minden uniós törvénnyel szembe megy és a végén még szokás szerint euromilliárdokat fog fizetni kártérítésként ez a végtelenül tehetséges kormány, szokás szerint az adófizetők pénzéből.
Legalább egyszer fizethetné a kormány balfékségét Lölő, Szíj, Rogán vqgy bármelyik másik korrupt oligarcha, úgyis az ő vagyonuk is az adófizetők pénze.
Aztán meg azt sem hagyták, hogy Tiborcz felvásárolja a lopott pénzből. Ez is megbocsáthatatlan bűn.
Szegény haragszik a Spárra, mert nem engedték magukat megvenni a hercegi párnak. Tiborcz kezében mondjuk legalább sokkal veszteségesebb lenne, amit fizethetnénk mi, mint a hotelei esetén.
Ha ez így megy tovább, fogsz te még sírni, hogy jöjjön már ide valaki, mert nem akarod és tudod minden alkalommal átlépni a határt ha termékre vagy szolgáltatásra van szükséged.
"Te hogyan kényszerítenéd a nagy boltláncokat"
Sehogy! Nem a kommunizmusban vagy! El vagy tevedve.. Az inflacio nem azert magas mert "haszonkulccsal" dolgoznak a boltlancok. Gondolom te se ingyen dolgozol..
ha a spar brutális hasznolkulcsal dolgozik, ahogy írod, akkor ne menj oda, menj abba a boltba, ahol kisebb a kulcs.
például a nemzethy boltláncok nyilván megelégszenek a tisztességes haszonnnal, ezért pl. a CBA sokkal olcsóbb, mint a nagy láncok. Emiatt az emberek a CBA-ba vásárolnak, a gonosz láncok meg csődbe mennek.
Vagy hogy is van ez?
:O
Utóirat:
a megboldogult Árhivatal és Igazságos Rendszere nagy sikere volt, hogy minden szerdán egész nap és szombaton délelőtt lehetett húst venni a boltokban.
(ja és ahhoz, hogy tudjál venni egyhavi fizetéséedért mosógépet, egyhavi fizetésedet kenőpénzként plusszban oda kellett adnod, különben nem volt)
Az agyam eldobon 🙁
Mit is csinálnak a gonosz multik?
és akkor a kőműves is számoljon be a brutális haszonkulcsáról?
🙂
[szerkesztve]
Te egyébként hogyan kerülsz erre az oldalra, ha egyébként a tervhivatalt sírod vissza?!?
Honnan veszed, hogy brutális haszonkulccsal dolgoznak? Felteszem, hogy a kormánypropagandából. Tévedsz.
Mivel a kiskereskedelemben öldöklő verseny van, nem TUDNAK brutális haszonkulccsal dolgozni. Mint sokan írják, az állami beavatkozásnak köszönhetően ráadásul veszteségesek is. Ahelyett, hogy mondjuk a nyereségadót emelné meg, esetleg differenciáltan, a Fidesz direkt a bankokra és a kiskereskedelmre száll rá, miközben az Orbán papa kőbányái 60%-os profitrátával működnek.
Ez kérlekszépen, konkrétan a bolsevista államszocializmus (ld. még ársapka, árbefagyasztás és hasonlók).
Te a haszonkulcs alapján döntesz arról hogy mely boltban vásárolsz? Lehet hogy én vagyok maradi de én a minőséget veszem alapul.
Az emberek - és te sem - hasznokulcs alapján vásárolnak, hanem a végösszeget nézik. Nekem nem fájna, ha megtudnám hogy a Lidl többet keres a téliszalámin mint a spar ha közben én olcsóbban kapom.
Én az állam helyében hagynám a piaci versenyt érvényesülni, esetleg ösztönözni más áruházláncokat is bejönni az országba. Pont hogy nem elüldözni és terrorizálni őket, hanem hagyni hogy jöjjenek be és a vásárlók majd szavaznak a pénztárcájukkal.
A probléma inkább azzal van, hogy a NER-maffia dolgozik brutális haszonkulccsal, amit különadókon keresztül fizetünk meg az árakban.
Milyen brutális haszonkulcs? Szerintem az összes multi + diszkont a termelő/gyártó által meghatározott fogyasztói áron tesz ki a polcokra már mindent, maximum a saját márkás termékeik áraival játszadoznak.
Alább van néhány termék, amelyeknek az árait megnéztem a minap az összes multinál (SPAR, TESCO, Lidl, Aldi, Penny). Láss csodát, szinte mindenhol ugyanannyiba kerültek, maximum néhány tíz forint volt az eltérés.
Mizo latte kávé 0,25dl: mindenhol 399Ft, amikor akciós mindenhol 299Ft. Egyik üzletben sem láttam eltérést ettől.Monster energiaital: mindenhol 619Ft.Lindt Lindor desszert: mindenhol 4299Ft az eredeti ára, de most akciós több helyen is 2800-2900Ft között.Oikos görög joghurt (4db-os): mindenhol 819Ft, ha nem akciós.(nosztalgia) kiflik: mindenhol 130-150Ft között.És még sorolhatnám...
Szóval minden ilyen külsős termék ugyanannyiba kerül már mindenhol, ha épp nincs akcióban.
Nem vettem észre, hogy a CBA, Reál, Coop olcsóbb lenne, sőt gyakran drágább, akkor hogy jön ide a SPAR? Ha a Spar drágítana, akkor ez kiváló alkalom lenne a magyar láncoknak, hogy kisebb árakkal magukhoz csábítsák a vevőket, de nem ezt látjuk, vajon miért?
Tipikusan itt a legkisebb a haszonkulcs, de válaszolva, általában a verseny szokta lenyomni az árakat, persze csak ott, ahol nincsenek random adók kivetve ezekre a cégekre, vagy ezzel fenyegetve. Ott, ahol 23:59.-kor hoznak egy szabályt, rendeletet, másnap pedig életbe is lép, sok esetben visszamenőleges hatállyal – nos, ott nem lesz verseny mert mindenki előre akar menekülni és bevédeni magát a csődtől. Ott sem lesz verseny, ahol csakminden egy kézben van, ezért monopolisztikus helyzet áll elő (lsd.: Vodafone-Digi, szállodaipar és a többi).
Hát, aki nem az ár, hanem a haszonkulcs alapján döntene az járjon CBA-ba. 😀
Aldi, Lidl 1-2% közötti haszonkulccsal dolgozik, a különadó 4.5%, meg ugye a világbajnok áfa, ami több mint a negyede a forgalomnak. Tehát a forgalomból keresnek Orbánék kb 25%-ot, a boltláncok meg 1-2 között.
Biztos a gonosz multi itt a magyarok ellensége?
An hatosagi arakkal, agazati kulonadoval es extraprofitadoval. Ez mindig bevallik es ezt nem az emberek fizetik meg, hanem a szemet vallalatok!
Ja... 1200Ft a 700 ftos vaj a lidlben.
Fogd fel úgy, hogy az 1200 forint vaj eddig csak 700 volt. 😀
Nem elszaladt hanem visszajött..haha..
Idézzük a KSH-t.
"Az élelmiszerek ára 6,0%-kal nőtt, ezen belül a liszté 43,2, a tejé 25,0, a tojásé 23,8, az étolajé 21,5, a gyümölcs- és zöldségléé 16,0, a vaj, vajkrémé 15,5, a csokoládé és kakaóé 12,9, a tejtermékeké 9,1, a kávéé 8,1%-kal. "
Azért ügyes komcsik ezek, van aminek hetente megy fel 5-6%-ot az ára, de sikerült egész évre 6%-ot kihozni.
Miért nem írnak legalább egy terméket, aminek 6% alatt van az inflációja? Hogy lehet alacsonyabb a számok átlaga, mint a legkisebb szám. Vagy nagyon hülyén nézne ki, ha leírnák, hogy mit kellett a kosárhoz adni, hogy kijöjjön az elvárt érték?
Ilyenkor hogy-hogy nem süllyed az eur-huf a béka feneke alá? vagy csak várjuk meg a nap végét?
Magas infláció -> kamatot kell emelni -> akár még erősödhet is a forint.
Nagy Marci fejét szeretném látni, amikor a kamatemelést bejelenti... Varga Mihály 🙂
Azon eléggé meglepődnék.
Elfelejtették szegények, hogy egy hónap és jön a fidesz és ex-kormánytag Varga Mihály aztán pénznyomda brrrr.
Hosszu tavon a trendben ott lesz. De kamatot kell(ene) emelni, ami atmenetileg HUF erositi. De varga mit fog csinalni, az jo kerdes. Ez egy nem-logikus rendszer.
Vagyis inkább NER-logikus rendszer 😀
Mondjuk már év végén látszott több felmérésben is, hogy a lakossá inflációs várakozása 4-8% között van. Mondhatjuk, hogy felülbecsülték, de közben meg az is lehet, hogy ha elég ember gondolja azt, hogy magasabb lesz az infláció, akkor tényleg magasabb is lesz.
Gondolom, unortodox az ötlet, de mi a véleményed, ha megvizsgálnák az egészséges és alapvető élelmiszerek ÁFA-csökkentését és azon az áron való rögzítését 90-120 napra, hogy ne tudjanak a mögé bebújni, hogy "A multik egyből lenyelnék az ÁFA-csökkentés okozta marzsot"?
nem nagyon kell vizsgálni, nyugaton működik, nyilván magyarországon is működhetne
27% -> 0% senki nem tudná lenyelni meg közepes verseny mellett sem. A kisker verseny pedig öldöklő. 27 -> 25 mindenki lenyelné, drágább az átárazás. Hosszú távon viszont lenne hatása, később emelnének.
A fedezet nélküli pénznyomtatás (munkáshitel, csok, csok+, babaváró), a "forintócsítás" megteszi a hatását. És akkor az újabb ingatlanár boomról ne is beszéljünk. Tavaly szeptemberben foglalóztam, novemberben fizettem ki a lakásom árát. Ma 20%-al kéne többet perkálnom. Repülőrajt a javából, orral függőlegesen lefelé...
Meg a korrupciót is kell fizetni különadók formájában, amik növelik az inflációt.
Szerintem jó lenne tovább növelni a tranzakciós adót 1%-ra mondjuk (vagy 2), hogy az extra profitot visszaszedje az állam ezektől a pénzéhes multiktól! :S
Engem most nem keseritettek el az inflacios adatok. A G7-es cikket pl. ugy olvastam, hogy Forintban a mai napon olcsobb a nagybevasarlas, mint 2023. januarjaban volt. (Persze csak addig, amig nem lesz ujra arstop, de hatha nem nyomjak addig fullbol a kretent a fiuk. Bar vegul is, ezert szavazzak meg oket, szoval miert ne.) Ha dollarban szamolnank, lehet, hogy az jonne ki, hogy meg olcsosodott is. Sot, igazabol 10% dollargyengules mellett 5.5%-os inflacio azt jelenti, hogy megint olcsobbak lettunk, kicsit megint jobban hasonlitunk Malajziara. Ennyit a hires-neves extraprofitrol.
Mondjuk en konnyen orzom meg a jokedvem, ahogy neztem, a benya es a szolgaltatasok ara nott a legjobban, nekem meg se kocsim nincs, se szolgaltatasokat nem hasznalok.
Nem érted. Félnek, hogy túl sokan szállnak ki PMÁP-ból, úgyhogy próbálnak reményt kelteni a népben, hogy megint lesz itt kamat gazdagon 2026-tól 🙂
Az a szép egyébként, hogy ebben még benne sincs minden átárazás, mert sokan várnak vele. A megugró EURHUF, USDHUF se mindenben jelenik meg rövid távon. És még kampányév is, úgyhogy osztogatni is kell majd sokat. Hát most megint megfoghatjuk a sörüket...
Azt lehet "tudni" hogy ténylegesen mi okozta/okozhatta a nagy 2022-es inflációt? Bárhol kérdezem (csak) politizálás lesz a vége, és az, hogy milyen gazdasági szereplő hova nyomott többezermilliárdot ahova nem kellett volna, sehol sem vezetik le rendesen ahol néztem...
Az oroszok intézte EU-s energia áremelkedés, az emellett is meglévő nemzetközileg emelkedő infláció, az ezekkel párhuzamosan végbevitt brutális választási pénzszórás, a teljesen kontraproduktív árstopok, és az ezek miatt még el is szálló HUF árfolyam egy egész jó magyarázat. Reméljük idén nem próbálnak meg megvédeni minket az inflációtól, mert ha megint nekiállnak árstopozni, akkor arról magasabbra fogunk pattanni megint.
22-ben visszaadták az összes gyerekes családnak a teljes éves szja-ját egyben. Vajon mitől ugrott meg az infláció?
Pedig ez sajnos vastagon politika. Ahol maffiaállam van ott ma kell minden pénzt megkeresni, amit csak lehet. Ugyanis holnap jöhet a cégért egy családtag. Beruházni (amitől többet termelhetnénk olcsóbban) meg ugyanezen okból butaság. Ezenkívül meg szét van adóztatva minden, amiből klientúrát eltartják.
Most az infláció "adott hatalmas gyomrost"....
Igazából nem értem, honnan veszik sokan, hogy a vállalkozók, üzletek brutális árréssel dolgoznak. A kistelepülésen lévő falusi bolt esetleg, de az egyéb üzletek, webshopok haszna egyre minimálisabb.
Nekem is van üzletem, webshopom és mindenre egyre kisebb árrést lehet rátenni, mert ha annyival emelem az árakat, mint amennyivel a gyártó, akkor a kutya nem veszi meg a termékeket. Látom, hogy a konkurencia szintén minimális hasznot tesz rá és mindenki igyekszik lenyomni az árait, hogy inkább nála vásároljanak.
És akkor az egyre minimálisabb haszonból kell kitermelni mindent, adót, raktarat, helyiséget, ha kell, alkalmazottat, adót, engedélyeket, magadnak valamit, ja, es mondtam már, hogy adót?
Megjegyzem, a gyártók is panaszkodnak, hogy tudják, hogy magasak az áraik, de nen tudják olcsóbban előállitani a dolgokat, már nem tudnak ingyen szállítani, stb. Ökölharc megy a túlélesért.
Már majdnem nagyon elszomorodtam, de elértem a gifhez 😀
Csak mondom, lölő bankjában (ami igazából a magyar adófizetőké kéne h legyen), az MBH-ban a melós 4 éve nem kapott fizetésemelést. Utoljára 2021-ben volt béremelés.
És még bejárnak dolgozni ?
Akkor belépőt kell szedni tőlük !
Innen is látszik milyen jó amikor nemzeti tulajdonban van egy cég! A gyíkemberek budapesti irodáiban (BlackRock, Morgan Stanley) nőttek a bérek 40-60%-kal 2021 óta. De ez természetesen sorosista megtévesztés.
Nekem lennének a kormány számára a hatósági árazásnál sokkal kreatívabb ötleteim:
- lefejezik a KSH vezetését és tiktokcelebekkel töltik fel
- beolvasztják a jegybankot a Nemzetgazdasági Minisztériumba
- Alaptörvényben rögzítik, hogy a mindenkori infláció 3%
- miniszteri rendelettel börtönbe küldik a közveszélyes Soros-spekuláns árdrágítókat
Kedves Miklós!
Ez ellentmondásosan hangzik:
Akkor kétszer is előfordult az elmúlt 16 évben, nem? Úgy érted, hogy ezt a 2 alkalmat kivéve nem fordult elő? (Nem kötekszem, csak pontosan szeretném érteni.)
Soha nem volt két egymást követő év visszaeséssel, de olyan év sem volt, ahol nagyobbat esett volna, kivéve 2009 és 2020
A gif animációban nagy márton látható?
„Nem a zsemle kicsi, elvtársak, hanem a pofátok nagy.”
/Marosán György/
Szerbiában idén másodszor rendeznek ne vásárolj napokat a magas árak miatt.
https://szmsz.press/2025/02/10/otnapos-bojkott-kezdodik
Nálunk inkább ne fizessünk adót napokat kellene rendezni., és mindjárt az egyik legolcsóbb arúhazakkal megáldott ország lennénk a régióban..
Marciek e lennenek szarva a kieso afabevetel miatt.
Ezt csak úgy itthagyom:
https://444.hu/2025/02/11/a-kormany-tultolta-az-idenymunka-szigoritasat-a-munkaadok-szerint-lehetetlen-helyzetbe-hoztak-oket
Ettől biztos olcsóbbak lesznek az élelmiszerek.
Az állam működtetésére 2023-ban, ideértve a rend-, és honvédelmet valamint az önkormányzati alrendszert is – összesen 6119 milliárd forintot költött a kormány, ami a tavalyi bruttó hazai termék (GDP) 8,1 százaléka. Ezzel a GDP-arányos kiadással magyar az Európai Unió legdrágábban működő állama.
HVG
A korrupciós spirál....ellopott pénzek pótlására kivetett random adók; ennek következményekén elszálló árak, befagyott piacok, pénztárcák. Igazi repülőrajt #minemhaldoklunkmiígyélünk
Tényleg, mi lett abból hogy Forint Marci extraprofit adót vet ki az Amazonra? 😀
Nem tudom, mit tudhat ez a Kádár Márton (jajj, bocsánat, Nagy :-), de lassan feltűnhetne valakinek, hogy mióta ő a gazdasági csúcsvezető, nagyon nem jönnek az eredmények...
Előtte az MNB-ből nyomatta a magasnyomású gazdaságot, tele is szórta az MNB 0%-os hitellel az egész gazdaságot, de főleg a neres cégeket.
Amire most fizeti a 6,5%-os kamatot.
Akárhol van, nagy áldás a tevékenysége a magyar adófizetőknek.
Malacka megmondta, hogy igazából nem érdekük letörni az inflációt, mert magasabb adóbevételt eredményez. Ugyanez igaz a forint árfolyamra is, nekik az a jó, ha rossz. 9 millióan pedig szívnak miatta, miattuk.