András írt egy levelet, hogy a biztosítója felemelte az általa felszámított vagyonkezelési költségeket a már futó nyugdíjbiztosításában, nem is kevéssel és ilyenkor mit lehet tenni. (Az alapkezelői díj, vagyonkezelési díj, nyilvántartási költség nem ugyanazok. Jelen esetben évi 1,75% a nyilvántartási költség plusz ehhez jön még hozzá a vagyonkezelői díj, ami itt ugyanaz, mint az alapkezelői díj.)
Részlet a tájékoztató levélből:
A rossz hír az, hogy a szerződés szerint erre joga van a biztosítónak. Idézet az úgynevezett Különös Feltételek nevű dokumentumból:
A Biztosító az eszközalapok kezelésével kapcsolatosan éves vagyonkezelési költséget és letétkezelői díjat érvényesít.....Az alapkezeléshez kapcsolódó költségek éves mértéke a biztosítás tartama során változhat, de az éves vagyonkezelési díj nem haladhatja meg az eszközalap értékének 2%-át. Az adminisztrációs költség részeként a nyilvántartási költség a biztosítás tartama során változhat, de az éves nyilvántartási költség nem haladhatja meg az eszközalap értékének 2,5%-át.
Magyarul: amíg az vagyonkezelési díj 2% alatt marad és a nyilvántartási költség 2,5% alatt (vagyis a kettő együttes maximuma 4,5%), addig nem tudsz mit tenni, maximum felmondani a szerződést, ha neked nem tetszik. Mivel a változás előtt a biztosító 60 nappal írásban közölte a drágulást, ezzel a szerződést betartotta.
Mondjuk az más kérdés, hogy a TKM ennyivel változott és te annak az ismeretében döntöttél a biztosítás mellett, ami költségeket akkor neked előadtak, ami viszont mára már nem lett igaz. De mivel a szerződés szerint erre joga volt a biztosítónak, szerintem ez alapján nem tudod megtámadni a szerződést.
Érdemes résen lenni és egy ilyen emelés után újra kalkulálni, hogy megéri-e még fenntartani a biztosítást.