Aegon Smart Casco
Bolyongtam az Aegon oldalán, ott találtam rá a Smart Cascora.
Nem tudom, mióta létezik és azt sem, hogy nekem még miért nem szóltak róla. Annyi marhaságot kapok sajtóközleményekben a KLM tavalyi eredményétől a UPC csehországi tevékenységéig, de ilyen jó dolgokkal nem képesek megtalálni a bankok és a biztosítók.
Mi is ez az egész?
Egy prepaid, vagyis előre fizetett casco, ami csak akkor ketyeg, ha valóban használod is az autót. Egy okostelefonos alkalmazás kell hozzá mindenkinek, aki használja az autót.
Csak akkor fizetsz, ha használatban van az autó, egyébként csak az alapdíjat fizeted. (Más a díja a mozgásnak és a parkolásnak.)
Mi az autónkat naponta kevesebb, mint két órát használjuk hétköznapokon, a gyerekeket visszük oviba meg iskolába. Egy héten kb. 10 órát megy az autó.
Bónusz 7 besorolással fizetek az autóra 10% önrésszel valami 82 ezer forintot évente, ebben már az éves befizetés bónusza is benne van.
A kalkulátor szerint ez nekem havi 4170 Ft-ba kerülne, ami csak kicsit több, mint a fele a mostani casconak. (Itt a kutyát nem érdekli a bónusz fokozat, így ha te rosszabb fokozatban vagy, még többet spórolsz vele.)
Az én bónuszfokozatommal heti 27 óránál lenne ugyanannyi a cascom, mint a jelenlegi, egyébként szintén olcsó casco.
(Nekem 48 forint/óra lenne a mozgó autó biztosítás és 1 Ft/óra az álló autó. Ehhez jön még 2 forint alapdíj óránként. Vidéken olcsóbb, de ott a normál casco is sokkal olcsóbb. Van, akinek nem ez éri meg, de ez minden casconál így van.)
Ami tetszik benne, hogy vannak kiegészítők, amiket bármikor ki-be kapcsolhatsz. Mondjuk minek fizess mindig poggyászkár-biztosítást, ha csak évente kétszer utazol poggyásszal? Amikor kell, akkor bekapcsolod.
Ami nem tetszik, hogy ha jól értem, mindig nekem kell kapcsolgatni, hogy éppen megyek vagy parkolok. Ezt miért nem tudja alapból a GPS alapján? Továbbá nem köthető elektromos autóra, bár gondolom ez nem sok embert érint. (Hibrid autó jöhet.)
Megkötni egyszerű, mint a faék: letöltöd az appot (ha más is vezeti az autót, akkor ő is), kalkulálsz és az alkalmazáson belül fizetsz, feltöltesz 5-10-15 ezer forintot. Ha elfogy a pénz és nem töltesz utána, akkor megszűnik a biztosítás. Egy appal több autót is kezelhetsz, ha több autó van a családban.
Ezután le kell fotóznod a telefonnal az autódat, ahogy ez minden casconál van.
Mozgó autó állapotban fizet töréskárt, vadkárt, kátyúkárt és rabláskárt, álló autó üzemmódban fizet lopáskárt és ismeretlen károkozó által okozott kárt. Ezentúl fizet elemi kárra, tűzkárra, üvegkárra és rendszám vagy forgalmi pótlására is.
Nekem nagyon tetszik a termék, ha nem lenne kifizetve a cascom ősz végéig, valószínűleg kipróbálnám ezt a lehetőséget. Vannak vele még gondok (otthon hagyod a telefont, lemerül a telefon (bár autóban tudod tölteni), elfelejted bekapcsolni az alkalmazást, elfogy a mobilneted, stb.), ideális az lenne, ha beépítenének egy kütyüt az autóba és magától számolgatná a megtett utat vagy elhasznált időt. De így is egy előremutató lehetőség, a keveset autózóknak sokkal olcsóbb, mint egy rendes casco és roppant egyszerű megkötni és lemondani is.
A biztosítás weboldala erre, leírása pedig itt.
Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.
Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.
20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.
Sajnos az bukta lesz.
Pl. ha a belvárosban parkolok, fel kell hívnom egy számot, hogy elindítsam-megállítsam a parkolást. ( Buta telefonom van)
Eddig egyszer sem volt gond. Ennél a casconál hamar szokássá válhat.
Na most megnéztem Vemoco PostaCasco. Itt még valami kütyü is van a dologban, amit az autóban kell csatlakoztatni és van egy mobil alkalmazás, amin folyamatosan nyomon lehet követni.
Esetleg ezt is érdemes megnézni.
De pont emiatt tud barmilyen ilyen termek gazdaságos lenni, hiszen minnél tobbet tud a biztosító, annal jobban le tud szukulni a kor azokra, ahol a kar keletkezésének valószínűsége es igy a díj is kicsi + annal jobban tudja szűrni a csalokat.
Valószínűleg lehetséges lenne mérni telefonnal, hogy autózol vagy nem, viszont mi van, ha más autójával mész? Mi van ha sokáig dekkolsz egy dugóban, és akkor történik valami? (Meg még sorolhatnám)
Viszont az igaz, hogy a kapcsolgatásnak is meg van a hátránya. Azt könnyen el lehet felejteni, és akkor nem fizet a biztosító.
Anno neztem. De mivel rendszeresen, kb. kethetente jarok 200 km-re videkre, anno mikor kiszamoltam, az jott, ki, hogy nem eri meg. Normal hetkoznapon csak 1-1,5 orat kozlekedik az auto.
Keveset hasznalt masodik autonal mar mas lenne a matek.
Nekem ugyanolyan autóm van mint neked, csak diesel, az évjárat is kb stimmel, és pesti lakcímmel alapdíj 2 forint, álló autó 4 forint, mozgó autó 70 forint. A hagyományos casco-m meg még kicsit kevesebb is mint amit Te írtál, szóval nem éri meg.
Én egyébként találkoztam már ezzel valamikor 1-2 éve, de akkor még drágább volt. Akkor csak az alapdíj 0 óra vezetéssel jött ki kb annyira mint a hagyományos teljeskörű casco-m.
– Ezt már olvastam valahol, de úgy emlékszem, pl. azt is figyeli, hogy a megengedettnél gyorsabban mész-e, ezért szerintem az emberek 95%-nál a “vezetési szokások” alapján nem lenne bónusz :))
Hogy okosabb/kényelmesebb legyen és ne kelljen bíbelődni vele, az csak alkalmazás kérdése, még kütyüt se kellene beszerelni egy mai autóba, mai okostelefonnal… Itt egy jó kis startup ötlet emberek, egy jobb app biztosítóknak, ami intelligensebb… 🙂
Nagy Vonalakban, király példákat hoztál… A hálószobai alkalmazásra a szóbeli vezérlés a megoldás szerintem 🙂
“Bolyongtam az Aegon oldalán…”
Mindig csak a munka, a kotelesseg 🙂 🙂 🙂
Ebben különböző eseményekhez lehet kapcsolni műveleteket. Ebben az esetben lehet az autó Bluetooth-ára kapcsolódást figyelni vagy egy NFC taget.
Az éves díj kb. 69 rugóval kezdődött, amikor megvettem az autót. Előtte soha nem volt cascom. Összehasonlítottam a netrisk ajánlatait. KGFB és Casco esetén is a Groupama jött ki a legolcsóbban (a többi jelentősen több volt). A két biztosítás egymásra is adott kedvezményt, tehát pl. a casco már eleve B3-ból indult a jó kis (asszem B6) kötelezőm miatt, illetve volt akkor még lakásbiztosításom is ott. Aztán minden évben ránéztem, volt, hogy a kötelezőt átvittem máshová, majd vissza a Groupamához. Volt, hogy a cascot újrakötöttem, mert úgy jobb volt, mint a megküldött következő éves díj. Bagó pénzért én sem viszem már sehová, hiába két kattintás a neten.
Egyébként köszi a tippet, nekem a kb fele lesz a Cascom, eddig nem kötöttem, mert drágállottam, ezt valószínűleg megkötöm.
Nagy Vonalakban hozzászólásához:
a felnőttes tevékenységhez is jobb lenne egy kütyü, ami vertikális elmozdulást érzékel, és az alapján kapcsolja a biztosítást. Így ha mégsem megy a dolog, akkor nem ketyeg le az extra pénz feleslegesen. 🙂
, igen, ezt kell csinálni mindenkinek, aki oda akar figyelni, hogy ne dobja ki a pénzt feleslegesen kgfb és casco vonalon. Ami engem nagyon idegesít, az az olcsóbb újrakötés ugyanannál a biztosítónál. Szinte mindig megvan még ma is ez a lehetőség, holott ez racionális és odafigyelő fogyasztóknál a biztosítónak tuti bukó lenne:
– Jutalékot kell fizetnie a netrisknek, stb.
– rengeteg plusz papírmunka és processz.
Nyilván megéri nekik, mert legtöbben vagy meg se nézik, vagy párezer Ft-ra legyintenek.
Nem az volt, hogy MNB már betiltotta ezt, a régi / új ügyfelek közti különbségtételt? (Itt te vagy a régi és az új ügyfél is) Megint rengeteg munka a semmiért, ami helyett értéket lehetne teremteni valahol..
A biztosítók 90%-ánál sosem kötnék semmit, igen kevés a korrekt biztosító a hazai piacon.
Van még rosszabb. Ezt a piacot se ártana rendbe tenni, mert balkán, ami ebben az országban van.
Az a szép, amikor megbíz egy biztosító valami noname kárrendezési irodát a kárfelvétellel, mert mindkét fél éhes volt (egyik a sikerre, hogy majd így lesz belőlük nagy iroda, a biztosító meg a nagyobb profitra), de az nem győzi és iszonyatosan belassul az egész kárügy tempója (hónapos csúszások).
Egy nagy, messze a legszemetebb biztosító ebbe beleszaladt nemrég, mostanra visszaálltak a régi rendszerre, de ugyanaz a legalja banda maradt,mint volt. Most épp a gyöngyházmetál fényezés plusz költségét nem hajlandóak kifizetni a javítóknak, mert valami hozzá nem értő nagyokos kitalálta a világmegváltó ötletet és keresztül vitte odafent. Nyilván ebből pereskedések lesznek vagy az ügyfeleken hajtják be a javítók a levonást,de az avulás maga az igazi legalja dolog, hogy ezt szabad és jogszerű.
Nekem csak az működik, ha letöltöm az appot, és ott próbálok utána nézni a terméknek (ez nem túl szimpatikus, mert nem szívesen töltök le valamit azelőtt, hogy tájékozódtam volna.)
Szerintem kösd meg a legolcsóbb casco-t a piacon, és ilyen marhaságok adminisztrálása helyett, ha van időd, azt fektesd egy másodállásba, keress egy jobban fizető állást, vagy képezd magad, hogy nőjön az értéked a munkaerőpiacon.
Mennyit spórolsz ezzel éves szinten a legolcsóbb casco-hoz képest? 5-10 ezer forintot? Bocs, de ez már tényleg a “fillérb*szó” kategória… 🙂
Nekem például a külön odafigyelés még drágább is, mint a szimpla idő. Ha átlag csak hetente egyszer használom oda-vissza a kocsit valahová, akkor az már több mint 100 alkalom, amikor be kellene kapcsolnom a telefonon, hogy indulás, ugyanennyiszer, hogy állj, különféle helyzetekben, amik között akadhat olyan, amikor ezer más dologra kell figyelnem, illetve észben tartanom (olyanra gondolj például, mint mikor nyaralásban végiggondolod, minden fontosat eltettél-e).
telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/domino-dijcsomagok/hellotavasz
“telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil/domino-dijcsomagok/hellotavasz”
Hogy más ne kattintson feleslegesen:
díjmentes 3GB
1414 sms-ben aktiválható, de csak ma (03.24) éjfélig
holnap éjfélig lehet használni
Keveset használom az autót, B10, Pest-megyei lakos, kor 45 év, 2007-es Suzuki
Casco 30000.-
Itt a kalkuláció 28000.-
Nekem nem éri meg sajna.
Bennem 2 kérdés merült fel:
1. Ha “kikapcsolom” – álló állapot, lopáskárra akkor is fizet, vagy akkoz “parkolás” módba kell tenni? Vagy 3 állapot van: mozgó (drágább), parkoló (olcsóbb), álló (1Ft).
2. Érdekes a több autóra kötés is, mert ezzel pont az évenkénti csekkolást/újrakötést spórolom meg, és akár több autóra:
– ha cég kötheti, akkor hogyan tudnak vajon számlát adni? Nyilván nem a feltöltésről adnak, hanem a használatról, ez mennyire macera, lehet mondjuk évente kérni egy számlát emailben?
– több autó esetén ugyanazt az accountot több mobillal is használhatom?
Ha koccannál egyet, sokszor pl. 100e önrész a nagyobb, mint ami afelett lenne a fényezésre. (Régebbi autó, nem a márkaszervizbe vinnéd már.)
Szóval még “fapadosan” (ha bluetooth-ra feldobja) is jó lehet ez. Amikor beülök a kocsiba, beteszem a telót a tartójába, esetleg indítok navigációt, spotify-t, podcastot, akármit. Szóval bizgetem. Egy felugró ablakot le tudok okézni, nem lesz plusz idő – és gurulás közben okézom. De azért csinálják meg, hogy induljon magától BT-ra.
Az irány mindenképp nagyon jó…
Ugye már itt kérdéses a dolog, mert feltételezed, hogy mindig jól használod majd a rendszert, a következő években egyszer nem fordul elő, hogy rohansz egy megbeszélésre, és elfelejted kikapcsolni, nincs adatkapcsolat, stb. Sztem borítékolhatod, hogy havonta egyszer bekapcsolva felejted, én havonta 1X kifuttatom nap végéig a mobil parkolást, mert hülye vagyok és figyelmetlen.
Mennyi időd megy el ezzel a ki- és bekapcsolgatással napi, havi, éves szinten? Mondjuk azt, hogy naponta kétszer be/kikapcsolod. Előveszed a mobilt, megnyitod az app-ot, átállítod, bezárod, elrakod a mobilt. És ez így elvisz napi 4 percet az életedből. A napi 4 perc éves szinten 24 és fél óra.
Tehát 1600 forintos órabérért csinálod, ami szerintem a normál nettó óradíjadnak kevesebb, mint a 10%-a. Miklós, ha a normál béred 10%-ért dolgozol az fillérb*szás. 🙂
1. itt nincs olyan idő, amivel mást csinálnék, főleg nem pénzt keresnék. Gurulok a kocsival és leokézom – mennyi időt vesztettem?
2. Elsősorban olyannak jó ez, aki keveset használja a kocsit, VAGY amúgy nem kötne cascót. Mi van, ha nem indítom el? Semmi, akkor nem volt Cascó a kocsin, ha épp kárt csináltam, akkor így jártam olyan mint ha nem lenne cascóm.
Inkább az a gond, ha kikapcsolni felejtem el, de ha felugrik és okézni kell, akkor az is nagyon ritkán fordulhat csak elő, lehet, a program szól többször is
Mondjuk évek óta nincs már Cascóm a kocsimon, mert bízom abban, hogy úgyse fogok kárt csinálni – tapasztalt vagyok és ritkán használom, nem parkolok az utcán – és a kockázatot elemezve azt mondom, hogy nem kell nekem Cascó. (Nem kell fizetni, nem kell vacakolni vele évekig, tiszta haszon) Alacsony potenciális kár, alacsony valószínűséggel – a kockázat vállalható.
Aztán a gyerekem megcsinálja a jogsiját, és mondjuk hetente egyszer elkéri a kocsit.
Változott a kár valószínűsége? Naná! (Vagy az asszony kéri kölcsön a kocsimat belvárosban parkolászni vele 🙂
Erre az esetre egy ilyen on-demand casco mindent lenyom – a gyerek majd bekapcsolja.
Végül még egy fejlesztési ötlet: smart cascóval simán lehetne olyan önrészed, amit beállítasz. Kicsi vagy 0 önrész, magas díjjal – simán racionális lehet neked és a biztosítónak is.
Jó ez.
Az igazság, hogy van egy piaci ára a munkádnak, egyszerűen elosztod a havi nettódat 160 órával, és (szabadsággal is számolva) kb ennyit kapsz egy óra munkáért, ennyit ér az időd.
Ha 320 a nettód, például, akkor 2 ezer forint egy óra munkád értéke.
Ha másodállást vállalsz, akkor inkább magasabb, mint alacsonyabb órabérben érdemes gondolkodni. Egyrészt, rövidebb munkáért fajlagosan többet szoktak fizetni. Másrészt, ezzel az értékes pihenő idődet áldozod be.
Én pl a főállásomban nettó X órabérért dolgozom, a másodállásomban viszont már nettó 4X órabérért.
Annak látom értelmét, hogy mondjuk évente egyszer újraszerződsz, és pár óra alatt megspórolsz 40 ezret, de ez a napi adminisztrálgatás olyan sok idődet viszi el, hogy max egy McDonald’s dolgozó szintjén éri meg. (Annak meg minek autó?!)
Aztán ha nem kapcsolod be, mert elfelejted, majd összetöröd vagy csak útközben telibe találja egy jégeső vagy pá kő, akkor átkozhatod magadat. Amúgy is létezik caso light öreg autókra.
Magyarul ha a fején pörög az illető, akkor is ugyanannyit keres, meg ha lazábbra veszi a figurát akkor is… Persze egy határig…
Ha valakinek örömet okoz, hogy mondjuk 2 óra kattintgatással megtakarít X forintot, miközben a jövedelme állandó, akkor miért ne tenné ezt akkor is, ha X kisebb, mint 2 órára eső munkajövedelme?
Ettől függetlenül egyetértek, hogy nem érdemes túlpörgetni a fillérezést, de ezzel együtt is ezt a smart cascót egy jó kezdeményezésnek tartom, és szurkolok. hogy fejlődjön és egyre jobb hasonló termékek jelenjenek meg. A manuális kapcsolgatást szerintem idővel ki lehet küszöbölni.
“A bringam ára kijön a ti egy éves cascotokbol kb. és annyi örömöt ad, mint amilyet semmilyen auto nem tud.”
Hagyjuk már ezeket a magasröptű megállapításokat. Eleve almát hasonlítasz élmény szempontjából a körtével. Ha valakit mondjuk a sokhengeres motorhang, vagy kanyarodási képesség, vagy a hátsókerék hajtás, esetleg a kényelmi funkciók teszik boldoggá és élmény miatt is vezet, nem csak A-ból B-be az nem biztos, hogy a biciklin lesz boldogabb.
NEKED ad több élményt, de ne olyan hangvétellel írogassunk már, hogy én ezt meg ezt szeretem és mindenki hülye, aki nem így gondolja.
Azért írtam le ezt, mert mostanában már kezd elszaporodni a témák hozzászólásainál ez a mentalitás sok embernél. Legyen az autó, telefon, gasztronómia, lakás, Budapest kerületei stb… Egyre több ember kezd elmenni a sznob, valamint a mindent én csinálok jól és más igazság nincs mentalitás felé.
2018-03-24 at 04:27
Az avulás nagyon bosszantó, de szerintem érthető dolog:
“Ha autóját baleset éri és casco biztosításának terhére megjavíttatja, az új alkatrészek és fényezés költsége miatt járművének értéke emelkedik. Gépjárművének új és régi értéke közti különbség – az un. értékemelkedés – ilyen esetben levonásra kerül a kifizetett kártérítés összegéből.”
Az alapgondolat az, hogy a biztosítás a sérülés bekövetkezése előtti pillanatban meglévő műszaki, stb. állapotot állíttatja vissza (és fizeti ki).
Én nem igazán látom az ésszerű autó és ésszerű bringa használat metszetét, a kettő inkább kiegészíti egymást.
Kérlek, mutass egy olyan -töréskár miatt- javított autót, ami többet ér, mintha nem lett volna összetörve!
(Kopó-fogyó alkatrészeknél indokolt lehet, pl félig lekopott féktárcsa, gumi, stb. Egy sárvédőjavításnál indokolatlan avultatni.)
Meg Miklós cikkeiben is van néha ilyen hatás, bár ő többnyire odaírja, hogy ez rám érvényes, csak példa, mindenki számolja ki magának.
De pl a villanyautos cikkek: Leaf1 nem éri meg, Leaf2 határeset. Miért? Mert Miklósnak Bp.-Szeged a gyakori útvonala.
Akinek viszont Bp.-Gyöngyös, annak a Leaf1 is megérte már, akinek Bp-Kolozsvár, annak a Leaf2 sem jó.
A helyzet az, hogy nem biztos, hogy a megszokott útvonalt kell figyelembe venni, hanem a leghosszabb, évente legalább annyiszor előforduló távolságot, hogy már ne érje meg autót bérelni külön miatta (speciális esete, ha a külön macera miatt nem éri meg a bérautó). Ha ez hosszabb a villanyautó hatótávjánál, akkor bukott az egyautós modell, így már csak azt kell kiszámolni, hogy a villanyautóval megtett utakon a kisebb fogyasztás visszahozza-e a második autó fenntartását.
Nyilván nem tudok ilyet mutatni.
És nem is célom a biztosítók védelme. Csak megemlítettem.
De pl. egy 8 éves sárvédő azért már kopottas, elkezdett rozsdásodni, stb. Ehelyett egy újat felrakni, új fényezéssel, az “értéknövekedés”. Ezt kell valahogy kompenzálni.
De vannak avulásmentes CASCO-k is, igaz, aranyáron.
Természetesen csak provokatív akartam lenni, nem gondolom, hogy össze lehet hasonlítani egy autót meg egy bringát.
Nekem, az én céljaimnak a bringa sokkal jobb, mint egy autó (az utóbbi 3-4 évben kb. 3-szor éreztem úgy, hogy “de jó lenne most egy kocsi”, de mindig emg tudtam oldani nélküle). Ezenkívül nekem ez a hobbim is, így persze, nagyobb élvezetet ad NEKEM.
Igazából az zavar, hogy mindent az autós közlekedésnek rendelnek alá lassan a városba, és hogy ha autós emberekkel találkozok, rendszeresen (10-ből mnodjuk 8-szor) késnek, dugóra, parkolásra, egyébre hivatkozva, legtöbbjük nem Győrből jön, hanem a szomszéd kerületből… Tegnapelőtt napközben például gyalogosan is gyorsabb voltam az MTA-várkert bazár távon, mint az autók. Bocsánat, ez messze vezet és nem a témához tartozik, csak irritál, hogy sokan indokolatlanul ülnek autóba.
. Nem vitazom, mert mint -nek irtam, igy igaz, egy torott auto kevesebbet er.
Maradva a sarvedonel: nezz meg egy 2000-es evek kozepe tajan gyartott Mazdat, azert ott a rozsdasodas nem feher hollo kategoria.
De mindegy is. Egy akarmilyen eletkoru alkatresz helyett ha ujat teszel be, akkor nem a kar elotti pillanat erteket allitod vissza pontosan.
Es igen. Ezzel mindig az autos sziv, kulonben nem lennenek ilyen gazdagok a biztositok.
Es nem is vedem oket, csak megorobaltam az avulast elhelyezni a terkepen.
A karesemeny mindig szivas.
Ja, a 8 éves rozsdás sárvédőnél nekem is a japán volt az egyik, ami beugrott. De ennek is megvan az oka: annyira szépen és annyira vékonyan senki nem fényez, mint ők. Másik, ami beugrott, a ’95-’05 között gyártott Mercik. Nem szép sztori.