Egy érdekes tanulmányt tettek közzé az Egyesült Államokban.
20 éves időtartam alatt 20 millió használt autó eladási árát összevetve igen érdekes következtetésre jutottak:
Egyáltalán nem mindegy az autó színe a használtautó piacon, nagyban befolyásolja, hogy mennyiért lehet eladni azt.
Mit gondolsz, melyik autónak van a legmagasabb ára 5 év után?
A feketének, ami az újautó eladások 19%-át adja az Egyesült Államokban? A 17%-os szürkének, vagy a 15%-os ezüstnek?
Még csak nem is langyos.
Azonos felszereltségű, a példa kedvéért újonnan 20 ezer dollárba kerülő autók közül a legmagasabb ára a használtpiacon a sárga autóknak van.
Igen, a "kanárinak", a "citromnak", a "taxisárgának".
Nem csak egy-egy szegmensben (mint például a sportautók), hanem a teljes kínálatra vetítve is.
Ennek valószínű oka, hogy nagyon kicsi a kínálat a piacon. Újonnan mindössze az autók 1,1%-át adják el ebben a színben az Egyesült Államokban.
Aki ilyen autót akar venni, nem nagyon tud válogatni, mert alig van eladó példány a piacon. Egy fekete, ezüst vagy szürke autóból túlkínálat van, lévén ezek teszik ki a teljes piac több mint felét és még fel is cserélhetőek egymással. Akinek tetszik a szürke, az meg fogja venni az ezüstöt is, ha azt kapja meg olcsóbban.
Nem meglepő módon a második legdrágábban eladható a narancssárga, a harmadik a zöld.
Íme mindez táblázatban:
A magas átlagos vételárra (5 éves autókról van, egy hipotetikus 20 ezer dolláros újkori árral) magyarázat, hogy ezek nem a konkrét adásvételi árak, hanem a meghirdetett eladási árak csak. (Ezzel dolgozott a tanulmány.) De valószínű, hogy alkudni is a tizenkettő-egy-tucat fekete-szürke-ezüst autókból lehetett a legtöbbet.
Úgyhogy ha legközelebb egy sárga autót látsz, ne a citrom, hanem az aranybánya színe jusson róla eszedbe. 🙂
Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő. Csekély 25 ezer forintért hat alkalom alatt megtanulsz mindent a pénzügyekről, amit alapfokon tudnod kellene.
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon.
azt is azért tegyük hozzá, hogy nyilván ezekből azért van kevés, mert a kutyának nem kell, és hiába adhatnám el kisebb bukással a sárga autómat, ha senki nem veszi meg
Megveszik azt is, mégpedig azok, akik nem akarnak egyen fehér-ezüst-szürke autóval járni.
Ugyanannyi vevő lesz rá használtan, mint újonnan, csak kisebb a konkurenciája, nem talál 8 oldalnyit belőle a használtautó.hu-n
A kisebb elemszám (kereslet) miatti magasabb fajlagos költség hogy-hogy nem érzékelteti hatását az új autók eladási áránál? Színtől is függ az új autó ára sok konfigurátorban, nem lehet, hogy a sárga (ritkább) némileg drágább mint a tucat? Mondjuk pont annyival, amekkora difi kijött a használtaknál?
Greg, figyelembe lett véve a különbség, a 20 ezres ár egy elméleti ár csak, az eredetiben csak százalékos csökkenés van.
A cipész maradjon a kaptafánál.. 4 évet dolgoztam az autós szakmában. Citromsárga autót, soha, v. csak nagyon áron alul vettünk be. Az USA-ban lehet, ahol fontos az önmegvalósítás és a kitűnés.. De ez Mo. itt az emberek örülnek, ha összeraknak 1 kocsiravalót és az bizony szürke v. fekete lesz.
Ezeket keresik a legjobban.. Citrom csak bizonyos típusoknak áll jól, és azt tényleg megveszik. Pl. SEAT LEON/IBIZA. Na, pl. azok jöhettek.. De, láttatok már citrom Audit?
Ken és kék színben Ferrarit?
Nyilván azt veszik meg sárgában, ami jól néz ki sárgában, újként és használtként is.
Senki nem mondta, hogy luxuslimuzint vagy SUV-ot vesznek citromsárgában.
Egyes nőkön és agy mosottakon kívül ki a fene vesz szín alapján autót? Találok egy tuti vételt amivel csak az első női tulajdonos járt vasárnaponként templomba, és nem veszem meg mert fekete? Ez egy vicc, vagy járjak sárgával, mert az majd később mennyire jó lesz? Egyébként ez egy amcsi tanulmány, kíváncsi lennék mennyire vetíthető le Európára, mert nem hiszem hogy nagyon...
Ferrari, azt senki nem mondta, hogy olyan autót vegyél, amibe bele sem ülnél, csak azért, mert jól tartja az árát. Ahogy nem jársz platós kisteherautóval sem, csak azért mert jobban tartja az árát.
Egyébként rengetegen vesznek autót a szín alapján is, főleg fiatalt. Ne a 15 éves kategóriából indulj ki, ahol tényleg csak az számít, hogy milyen állapotban van és egyáltalán gurul-e még.
Nem jó a metodológia. Ahogy látom az eredeti oldalon, meg sem próbálták kizárni azokat a tényezőket, amik korrelálhatnak a színnel, és egyidejűleg befolyásolhatják az értékcsökkenést.
Magyarra fordítva előfordulhat, hogy a sárga autók nagyobb arányban kerültek ki olyan típusok közül, amik kevésbé vesztik az értéküket, vagy azokat jellemzően jobban karban tartják, stb.
Hardy, nyilván nem statisztikai szakdolgozat a felmérés, de azért a nagy elemszám miatt viszonylag értékelhető és el is fogadható az eredmény.
Nem gondolom, hogy a sárga Suzukikat meg Seatokat jobban ápolnák itthon, mint a szürkéket. Ferrariból kint sincs olyan sok, hogy ez érdemben torzítsa a felmérést.
Egyébként nekem is hiányzik egy statisztikai összefoglaló, hogy készült a felmérés. De ez csak egy sajtóközlemény lehetett, fontosabb volt a sajtóvisszhang, mint a tudományos kifejtés.
Autót szín alapján? Simán! Ha stimmel minden egyéb részlet és megtehetem igenis várok egy számomra megfelelő színűre mintahogy meg is tettem. Persze CSAK szín alapján azért nem vennék én sem de rajtam kívűl több ismerősöm is inkább kivárt a kinézett típus és felszereltség kiválasztása után míg a megfelelő szín felbukkant. Ne feledjük az átlag ember szintjén az autó nem befektetés hanem kényelmi-érzelmi alapon van. Mint ilyen pedig igenis stimmeljen minden részlet. További népi bölcsesség pedig: a legelegánsabb csak egy fehér v egy fekete auto lehet 😉 Azt is hallottam még (nem tudom mennyire lehet igaz) hogy az autó színe kissé a biztosítàsi díjat is befolyásolja. Egy piros feltűnőbb autó konnyebben vonza a bajt mint egy átlagosabb ....
Főleg, ha az egy limitált Transformers Edition Camaro. (És csak sárgában gyártották, mint ahogy a filmben is szerepelt.) Az még lehet, hogy drágább is lesz az évek múlásával. 🙂
Ez már valami előszilveszteri cikk? 🙂
Ismerős vett egy piros BMW-t és fél évig árulta, mert senkinek nem kellett. Pedig élőben marha jól nézett ki, a legszebb metál piros volt, amit életemben láttam. De a hahu-n nyilván nem ezt keresik.
Értem én csak fel nem foghatom...
Mikor (használt) autót vettünk, a színnel kapcsolatban annyi volt az elvárás, hogy ne rózsaszín legyen... Az autó egy használati tárgy, nem befektetés, házikedvenc, pláne nem az "önkifejezés eszköze".
Ha már a tényeken túlmutató szempontoknál tartunk van egy ami akár működhet is: "buy the seller" - feltéve, hogy elég jó emberismerő vagy.
Persze ez is csak egy látásmód a sok közül.
Amugy arra is volt egy statisztika, hogy baleseti felelősség / szabs elbírálásakor a rendőröket befolyásolja-e az autó színe, tipusa, kora. Igen, midhárom. A bármely paraméter mentén kirívóakat gyakrabban / súlyosabban büntették / hozták ki felelősnek. Ami persze szintén elég behinség dehát emberek vagyuk...
@hitel
Én hallottam olyat, hogy egy egyébként is háklis autótulajdonos (családban az ő használt autóját vette meg valaki, onnan hallottam) azért vett piros autót (újonnan és full extrásan), mert az autók 90%-a szürke vagy szürke szerű, ráadásul könnyen egybeolvad a környezetével, és így korábban többen ráhúzták a kormányt az ő szintén szürkeszerű autójára, a piros viszont feltűnő, és mindenki könnyen észreveszi.
@Kiszamolo
Pedig ha jobban belegondolsz, a 15 évesnél sokkal kisebbet kockáztatsz, ha azt mondja az asszony, hogy azt a cuki pirosat vegyük meg, és nem tágít, mint az 5 évesnél. Egyszerűen az ára miatt.
Szerintem azért drágább a sárga az USA-ban, mert rétegigény, a többség kizárja, így az eladó azokra épít, akiknek kimondottan sárga kell, ezért drágábban adhatja, de valószínűleg jóval lassabban talál vevőt, mint a szürke autók eladói.
Evvel az erővel veszek egy sima szürkét, és ha el akarom adni, akkor átfestem sárgára, nem?
Amúgy itthon azért számít keveset a szín, függetlenül attól, hogy 5 éves vagy 15 éves autóról van szó, mivel nagyon nagy az információs asszimetria, a visszatekert autók aránya nagyon magas, ahogy a karambolosból titkolva felújított is sok, szóval nagyon óvatosnak kell lenni, és nehéz olyat találni, amelyik leellenőrizhetően rendben van. Ilyen helyzetben csak sokadlagos szempont lehet a szín. Inkább csak extrém színeket kerüli a legtöbb ember.
Kíváncsi vagyok az évszámra, mikortól ugrott meg a citromsárga (20 év átlaga tudom). Chevrolet Camaro BUMBLEBEE Edition tuti értékálló és vajon milyen színű? 😀
Szerintem Magyarországon más lenne a statisztika. Itt még a kocsi is luxus. Az amerikai filmekben meg fekete kocsija van a főnököknek/maffiózóknak/SWAT-nak stb... Szóval nekem is fekete kell alapon ez megy a legjobban. Bár sok kocsi iszonyatosan nézne ki más színnel. Érdekes, hogy idősebbeknél, de legalábbis a tágas rokonságban mindig a fehéret keresték, mert csak az a jó. Nekünk is mindig az volt régen és emlékszem, hogy kritérium volt a fehér szín. Az volt az indok, hogy ahhoz a legkönnyebb alkatrészt szerezni. Mármint a kasznihoz. Persze ha mindenki azt vette, persze, hogy ahhoz volt a legkönnyebb. Olyan ez, mint a tőzsde. 🙂
Ja igen, most olvasom fentebb, hogy a fekete megy a legjobban.
Bakker, nekünk is fekete van. Mondjuk mi használtan vettük és nem foglalkoztunk a színével egyáltalán. Szerencsére egyikőnknek sem jutott eszébe azt nézni és aszerint választani, vagy azon összeveszni. De volt róla szó utána, és el sem tudunk képzelni egy SUV-ot más, de legalábbis nem sötét színben. Egyszer láttunk egy fehéret ugyanabból a típusból és borzasztó volt.
De az nekem is adja magát, hogy egy Ferrari az valami harsány színű legyen. Kisebb személyautóknál meg mindegy.
Kíváncsi vagyok tényleg mi lehet típusra lebontva. Egyszer régen (kb. 10 éve már) olvastam egy biztosítós cikkben, hogy a kék színű kocsikkal a legkisebb a baleset valószínűsége, mert még könnyen észrevehető, de nem vonja el annyira a figyelmet a másik sofőrtől, mint mondjuk a piros.
Az biztos, hogy engem autóvételnél még soha nem befolyásolt a szín. Használt autóm ezért aztán volt már indigókék, piros, fehér, zöld. Új autónál meg éppen szürke volt a szalonban abban a felszereltségben - és az utóbbi volt a fontos. 🙂
Simán befolyásol a szín az autóválasztásban (persze márka/típuson belül).
Bár nem értéktartás vagy hasonlók miatt, hanem két lehetőség is van:
a szürkék hátrányosak a "láthatóság" miatt (messziről beleolvadnak a horizontba), viszont jóval kevésbé látszik rajtuk a kosz 🙂
Mi legutóbb az utóbbi miatt választottuk a felszereltségben ugyan valamivel gyengébb, de szürke autót a fekete helyett.
De sárgát is el tudnék bizonyos típusokból képzelni.
Nekem is meglepő az eredmény, érdekes lenne egy hasonló magyar felmérés.
@ferrar1 "Egyes nőkön és agy mosottakon kívül ki a fene vesz szín alapján autót?"
Képzeld el, hogy egy olyan gazdaságban élsz, ahol vannak hobbik! Vannak délutáni szabadidős tevékenységek! És vannak olyan dolgok, amiket "csak úgy" megteszel! Azaz nem azért dolgozol estig, hogy a lakásod ne ússzon el, hanem azért mert "csak úgy" vennél egy sárga autót.
Na egy ilyen gazdaságban van helye ezeknek a statisztikáknak.
@b-csaba
Mondjuk az autó színének köze nincs a hobbihoz, inkább ízlés, divat, imázs vagy éppen exhibicionizmus kérdése. Akkor is felmerülhet, ha az autó használati eszköz, és akkor is, ha hobbiautó, de van akinél egyik esetben sem. Pl. hobbikerékpárosok között is van, aki foglalkozik a kerékpár színével, van aki tesz rá, de aki dolgozni jár kerékpárral, azoknál is változó.
Ja, van citromsárga Porsche is 🙂
@hitel: a bizt. díjjal akár stimmelhetne is, ha figyelembe veszik, h pl. a sárga szín nagyon feltűnő / könnyű észrevenni / kevesebb álló autós baleset történik a világos színűekkel...
Oh, lattam en Floridaban narancs meg citrom pickupot 🙂 Erdemes figyelembe venni, hogy az egy 300 millios piac es az auto szinte olyan hasznalati eszkoz, mint nekunk a cipo. Ha lehanyod, arra is talalsz erdeklodot Craigslisten 🙂
@lasszo : 😀
(Azért a festésre is költeni kell, plusz a nyilvántartásban is át kell vezetni, gondolom, az sincs ingyen.)
@zabalint 12-18 10:12
"Mondjuk az autó színének köze nincs a hobbihoz"
Úgy értelmezem, nem erre gondolt, hanem arra, hogy ott kolbászból van a kerítés (még hobbijaik is vannak!négynégy!!), ezért még az autó színével is ráérnek foglalkozni.
Ez biztos amerikai tanulmány és nem a Brit tudósok által készített :-). Színért nem fizetek, főleg nem 10% -t ... Első autóm egy Wartburg libafos színnel, 1500 -ös Polski szintén jellemző zöld színnel, 1200 -es kék Lada, ezekből talán nem is volt fekete, fehér elvétve. A későbbi keleti (Japán) autóim 3 fekete, 2 fehér és egy szintén jellemzően bordó: Honda Prelude. Már csak a képeken is másképp mutat egy lila, rózsaszín, stb ... kocsi, esetleg olyannyira, hogy el sem megyek megnézni. Ha el is fogadnám a drágább eladási lehetőséget, akkor sem biztos hogy összevethető a hosszabb és drágább eladással. Amúgy egyszer majdnem megvettem egy sárga M3 BMW -t, de 180k -t kértek érte a Lada meg 110k -t ért csak, 70k -m meg nem volt pluszba.
Én azt gondolom, hogy hibás a logika. Itt nem a színek értékállóságáról lehet szó, hanem egyszerűen arról, hogy a vizsgált időszakban egyre divatosabbak lettek az élénk (sárga, narancssárga, zöld) színű autók.
Az új autó értékesítés az ilyen változásokat le tudja követni (olyan színű lesz az autó, amilyet a kedves vevő szeretne), a használtautó piac viszont nyilván nem (pl. az 5 éves használt autók színe az 5 évvel korábbi új autó vásárlók elvárásainak megfelelően alakult).
Tehát ez a cikk senkit se befolyásoljan abban, hogy milyen színű új autót vásárol.
A cikk még véletlenül sem szólt arról, ki milyen autót vegyen.....
Lehet hogy valakinek számít a használt autó színe de szerintem nem ez az elsődleges szempotja annak aki használt autót vesz. Nem hinném hogy van ok-okozati összefüggés.
Van ám azért itt ellentmondás:D
"Színért nem fizetek"
"Már csak a képeken is másképp mutat egy lila, rózsaszín, stb … kocsi, esetleg olyannyira, hogy el sem megyek megnézni."
Magyarul hiába olcsóbb 10%-kal a lila, el se mennél megnézni, mert csúnyának tartod.:)
Természetesen számít a szín, a cipő, a lakás, a bútorok, az étkészlet mind használati eszköz, mégis törekszik az ember a számára szépet megvenni és ehhez a szín is ugyanúgy hozzájárul.
Nekunk volt egy citromsarga fabiank hirdettek belole vagy 600 at de 2 het alatt eladtuk a 4 eves kocsit annyiert amennyiert az 1 masfel eveseket adtak, olcsobban nem is adtuk volna mivel volt rajta hitel
Na várjunk csak, ez a poszt így semmit nem mond.
1. Ami az alap fényezéstől eltér (fekete, ezüst, stb), az minden esetben FELÁRAS!! Ez +500-5000 Euro autónként!
2. A rikító sárga/piros/zöld/narancs sokszor full extrát/ erős sport változatot/limitált vagy jubileumi kiadást jelent.
Tehát ezek az autók masszívan drágábbak újkoruktól kezdve is. Nem az évek alatt veszít kevesebbet az árából a szürkével szemben. Vennének az emberek színes autókat, csak nem akarják megfizetni.
Illetve a piros-piros ás sárga-sárga között is ordító különbség van.
Nézz meg egy Suzukit (Swift, WagonR), Seatot (Leon) vagy Skodát (Fabia) ezekben a színekben. Ótvar, bazári, piacos. Nem csodálom, hogy senkinek nem kell.
Majd egy Audit (A3-A6), Alfát (159, 147, GT), vagy Fiatot (Grande, Bravo).
Van kis különbség..
Én adtam már el több színes autót és motort is. Füstölt a telefon annyian hívtak rájuk..
Itthon azért lenne hatalmas öntökönrúgás sárga autót venni, mert amióta a taxik sárgák, senki nem akar használtautóból sárgát venni, merthogy taxi volt. Ugyanúgy ahogy vajszínű német importautót sem vesz senki, ami az ottani taxik színe. De azért sok sikert.
Lamorjoska, miért, az USA-ban milyen színűek a taxik? ☺
Nem York-ban pl. sárgák, de más városokban nincs is egyenszín.
Én ilyesmit már olvastam régebben valahol valamikor. Akkor mintha az volt a feltételezett ok, hogy a rikító szín miatt ezek ritkábban törnek, kevesebb balesetet szenvednek el, ezért jobban tartják az értéküket (persze nem egyedileg vizsgálva, hanem átlagosan).
Tehát nem azért lehet jobban eladni, mert sárga, hanem azért, mert az átlagos műszaki állapota jobb (mivel sárga).
Itt van egy hasonló kutatás, 2012, UK: náluk a fehér nyert
dailymail.co.uk/news/article-2195559/White-cars-hold-value-best-green-maroon-fall-fastest.html
@ferrar1
A jó vétel egészen pontos meghatározása a következő: első tulajdonosként svájci orvos nemdohányzó felesége használta autópályán, vasárnaponkénti templomba járásra két évig.
Garbo: kimaradt, hogy katolikus :-).
(sokáig nem értettem hogy ebben mi a pláne, aztán idővel rájöttem)
Kiszámoló: Van egy nemsokára 15 éves Volvo V70-em, és imádom, kényelmesebb mint az új, nem kell imádkozni hogy guruljon, csak is a motor váltó külső és belső állapot számított a vásárlásnál. Gombokért vettem, kb ugyan annyiért el is fogom tudni adni még évek múlva is. Akkor hiába szürke, jobban jártam mint egy sárgával, borítékolható, hogy nem fogok semmit bukni rajta.
Itt egy kép, csak hogy eloszlassam a kételyeket, újszerű full bőr belső, korához képest gyönyörű külső:
mobilarena.hu/dl/upc/2014-09/158171_imag0170.jpg
Ha kicsit személyeskedő volt a hangvételem, akkor elnézést, csak pont van egy 15 éves autóm (is).
Garbo: A garázsban tartott garantált kilométer szervizkönyv + törzskönyv kimaradt... (Sokszor kevesebb kilométerrel mint amit az utolsó szerviznél rögzítettek, na ez a teljesítmény, némelyik nepper időgéppel is rendelkezik 🙂
a szinek divatja valtozik (lasd uj autok eladasi aranyai pl. feher 2007 ota megduplazodott), google.hu/search?q=neue+autos+farben+statistik&biw=1307&bih=575&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wM-TVL7hH4OvPcXRgaAG&ved=0CGsQsAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=VBhNih5O8E72kM%253A%3BFDcCdX1nPrNUlM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.philipp-thom.de%252Fblog%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F05%252FPersonenkraftwagen-Farben.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.philipp-thom.de%252Fblog%252Fdesign%252Fdie-psychologie-der-farben%252F%3B760%3B701
Nemeto.-ban: fekete es ezüst a legnagyobb ertekünek tartott hasznaltauto, lasd tns-infratest.com/presse/pdf/Presse/2013_03_18_TNS_Infratest_Autolackierung.pdf
ugyanakkor en sem szin alapjan valasztanek, csak ha minden mas ugyanaz - de ennek valosagban igen kicsi az eselye
baleset elkerülese szempontjabol ajanlatos a feltünö szin
@kasugi
És Magyarországon Budapesten kívül hol van? 🙂
"Egyes nőkön és agy mosottakon kívül ki a fene vesz szín alapján autót?”
Ezek szerint agymosott vagyok, hogy számít a szín. Gondolkodom az autóvásárláson, és egy jó színért (pl valami szép bordó) alaphangon 10%-kal többet kifizetnék.
"Egy piros feltűnőbb autó konnyebben vonza a bajt mint egy átlagosabb …."
Épp ellenkezőleg, a feltűnőbb autót kevésbé törik meg mert idejében észreveszik, ellenben az aszfaltszínűre fényezettel.
" Az autó egy használati tárgy, nem befektetés, házikedvenc, pláne nem az “önkifejezés eszköze""
Ha nem lenne az önkifejezés eszköze, akkor mindenki ugyanolyannal járna. És pont azért fizetnek ki érte egyesek (pl az AUDI tulajdonosok) többet, mint mások (akiknek Suzukijuk van), mert nem befektetés (ha az lenne akkor mindenki a leginkább értékállót választaná).
FeRRaR1, megnéztem a képet, és ez alapján gyönyörű autó, csak gratulálni tudok hozzá.
Nekem ennek az "XC70"es verziója az (1ik) álom autóm... talán fehérben!
🙂
A teljesség kedvéért a “Egy piros feltűnőbb autó konnyebben vonza a bajt mint egy átlagosabb ….” hozzászólás kapcsán ezt a 2000es évek elején hallottam egy biztosítóstól egész pontosan olyan szövegkörnyezetben, hogy a sofőr a plusz kockázat. Jellemzően sportkocsis szín, sportosabb sofőrnek diszkriminál(ták)ják...ismétlem nem tudom hogy ez tényleg figyelt- követett dolog-e. Illetve gondolom az sem mindegy hogy egy piros Suzukiról vagy egy RS octáviáról van szó.
Vasvári Károly: Nem fogalmaztam pontosan, lehet a sokadik szempont a szín, de semmiképpen sem lehet az első négyben (szerintem)
hitel: Köszönöm, tényleg nagyon jó, tudod, ebben még igazi bőr a bőr, fa a fa. Ez még nem volt annyira profitmaximalizálásra kihegyezve, még az ajtók nagy része is bőr borított. (nem úgy mint az újabbakon)
Nekem ez a "kutatás" bűzlik.
Azt írják, hogy a tavalyi év eladásait hasonlították össze a 1981 és 2010 között gyártott autók színével, majd ebből kalkulálgattak dolgokat. Sajnos nem értem pontosan, de úgy tűnik, hogy csak 1 év eladásait nézték, nem 20-at. És 20 év alatt csak kb. minden századik autót gyártották sárga színben, de ha tavaly tegyük fel duplázódott a kereslet és 100 vevőből már 2 keres sárgát, az ebben a szegmensben elég komoly keresleti piacot jelent, ahol az eladó diktál.
na de megéri, hogy addig mindenki kreténnek néz?
No bezzeg magyarországon, ahol a szürke kis ország szürke kis polgárai szürke kis kocsikon járnak.
Soha nem vennék autót szürkében vagy ezüstben, azonnal azt sugallja mindenkinek hogy ennek a tulajdonosa is csak egy szürke kis átlagdroid. Meg aztán, szürke az egész világ körülöttünk, ki akarja hogy még az autója is szürke legyen benne? Nem az lenne valahol a célja az autónak hogy felvidítson minket ha megyünk vele valahová? Hát egy szürke kocsi soha nem fogja feldobni a napodat.
bgabor miért gondolod, hogy a szürke kocsikban unalmas emberek utaznak? Én sem gondolom, hogy a színesebbekben melegfelvonulást tartanak, másrészt aztán hű de sokat számít ha benne ülsz, te biztos szívesebben vezetsz a pink Shitroent, mint egy ezüst Mercedest? A szürke ország szürke polgárait meg a szürke életet inkább nem is kommentálom, remélem nem magadból indultál ki. A színes autóddal aztán egyedi lehetsz mint egy hópehely.
@Kiszamolo
Kék színben Ferrarit?
Nesze neked!: totalcar.hu/tv/ (egyébként szerintem bűnronda)
🙂
Ja...legújabb évad, 1. adás.
níssan juket vettem sárgába vadi Újat.a karakteréhez a többi nyugger szín egyszerűen nem állt jól.imádom 9
Ennyi erővel vegyünk családi házat Gyűrűfűn, mert ott kevés az eladó ház, tehát aki Gyűrűfűn akar házat venni, az csak az enyémet akarja megvenni. 🙂
Kevesen akarnak sárga autót venni, ez tükröződik az eladásokban is; tehát jó nehéz lesz eladni is.