Medicina észrevétel

2018-01-22
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Volt egy olvasói észrevétel, ami a Medicina Egészségpénztár új szolgáltatásáról szólt, amit le kellett mondanod, ha nem akartad kifizetni.

Erre reagált most a pénztár:

Fontosnak tartjuk, hogy a Medicina Egészségpénztár tagjai minél részletesebben megismerjék szolgáltatásainkat, hogy hosszú távon partnereik lehessünk. Célunk, hogy érthető és átlátható legyen a Pénztár működése és szolgáltatásai. Ezért igyekszünk választ adni a bejegyzésben szereplő kérdésekre, valamint tisztázni a téves információkat.

Cikkben szerepelő kérdések, állítások, és a Medicina Egészségpénztár azokra adott válaszai, magyarázatai:
1. „...egyre több pénztárnál megszavaznak mindenféle plusz fizetős szolgáltatást, amit automatikusan kifizetsz, ha nem figyelsz. Miután alig valaki böngészi át az egészségpénztári egyenlegét plusz akkor már úgyis késő, így jól lehet keresni ezekkel a kéretlen extrákkal. Főleg, ha a legtöbben nem is tudnak arról, hogy mindenféle extráért fizetnek, így aztán nem is fogják igénybe venni.”
Mivel az egészségpénztárak piacán piaci verseny uralkodik, ezért a feltételek azt diktálják, hogy akik versenyben szeretnének maradni, azok extra szolgáltatásokat vezessenek be, melynek célja, hogy Pénztártagjaik még elégedettebbek legyenek. Az extra szolgáltatás igénybe vétele nem kötelező elem, csupán lehetőség a Pénztártag számára, amit, ha nem igényel, lemondhat. Mivel Pénztárunk büszke erre az új szolgáltatáscsomagra, melynek ára is igen kedvező, ezért minél több csatornán igyekeztünk tagjainkat erről tájékoztatni, így:2017. november 2. óta olvashatnak róla honlapunkon az „Aktuális információk” menüpontban,a szolgáltatás lemondó nyilatkozatról ismételten felhívtuk tagjaink figyelmét november 28-án a „Közeledik az év vége, ne feledkezzen meg az alábbi határidőkről:” cikkben, valamint a decemberi hírlevélbena tájékoztatást emailben elküldtük 2017. novemberi, decemberi, és 2018. januári hírlevelünkben, valamint 2017. novemberében levélben és elektronikus iratban küldtünk erről tájékoztatást tagjainknak.

2. „Ezt kiküldték emailben is 2 hete, de esélyes, hogy jópáran át fognak siklani felette, mert a trükk a szokásos spamlevél második oldalnyi apróbetűjében van elrejtve, virágnyelven.”

Erre a válaszunk egyrészt, hogy a fent leírtak alapján többször, több csatornán is tájékoztattuk Pénztártagjainkat, így ez csak azoknak a figyelmét kerülhette el, aki szándékosan nem olvassa tájékoztatásainkat. Másrészt, ha elolvassák az anyagokat – a honlapon szereplő információ itt és itt olvasható, a hírlevelek pedig itt és itt olvashatók, a tájékoztató levelet mellékelten küldjük – akkor azokból kiderül, hogy az információ egyértelműen és tisztán lett megfogalmazva azzal a céllal, hogy a kedves olvasó azt mindenképp be tudja fogadni és megértse, nem kis betűk használatával, hanem a szokásosan használt betűtípussal.

3. „A lényeg, hogy jövőre lesz egy assistance kártya pár, szerintem nem túl jó ár/érték arányú szolgáltatással.”
Azt, hogy egy szolgáltatás mennyire jó ár-érték arányú, mindenki maga dönti el. Mi úgy gondoljuk, hogy havi 130 (évi 1.560) Ft-ért a kínált szolgáltatások kifejezetten kedvezőek. Rendkívül rosszindulatúnak tartjuk, hogy a bejegyzés írója egy darab szolgáltatást emelt ki a csomagból és arról mondott egyedül véleményt, amely ráadásul természetesen nem a csomag legnagyobb értékű tétele. Ha figyelembe vesszük az egyéb szolgáltatásokat is, mint pl. az asszisztencia szolgáltatást és a csoportos élet- és egészségbiztosítást, akkor mi kifejezetten jó ár-érték arányúnak tartjuk a szolgáltatást, éppen ezért kínáljuk Tagjainknak.

4. „Viszont a trükk, hogy ezt az egészet nem megrendelni kell, hanem automatikusan mindenki megkapja, és csak ha az ember NEM akarja, hogy innentől levonják tőle automatán az 1560 Ft éves díjat, akkor van rá egy hónap nyilatkozni, űrlapot tölteni, aláírva postázni…”
Azért ajánlottuk fel minden tagunk számára a szolgáltatást automatikusan, mert kifejezetten előnyösnek, és rendkívül kedvezőnek tartjuk. Ezzel a tagok kényelmét kívántuk szolgálni, hogy ne őket terhelje az extra adminisztrációs feladat. Visszautasítjuk azt a vádat, hogy ez egy trükk lenne, hiszen mindent megtettünk annak érdekében, hogy tagjaink figyelmét felhívjuk erre a lehetőségre és időben tájékoztassuk őket a lemondás menetéről, amennyiben mégsem kívánnának élni vele.

5. (Azt nem tudom mennyire legális, hogy ezt az egészet egy közgyűlési alapszabály módosítással oldották meg, anélkül, hogy a tagok explicit erre leszerződnének. Persze erre a közgyűlésre se meghívó nem jött, de még a weboldalra is elfelejtették kirakni. Ennyi erővel teljes vagyonelkobzás is bekerülhetne az alapszabályba és aki nem tiltakozik időben, az így járt…)
Ez a zárójeles rész pedig kifejezetten rossz indulatú és súrolja a jóhírnévsértés határát. A Medicina Egészségpénztár a mindenkori hatályos jogszabályok alapján működik és pénzügyi intézet lévén szigorúbb, a Magyar Nemzeti Bank ellenőrzése alá tartozik. Mivel az Egészségpénztár nem egy profitorientált vállalkozás, hanem egy nonprofit szervezet, ezért a Pénztár Alapszabályát érintő új szolgáltatás bevezetésénél nincs mérlegelési lehetőség, hogy tagonként szerződik-e, hanem jogszabály alapján kizárólag Alapszabály módosítással és elfogadással van erre mód. A pénztár legfőbb szerve küldöttközgyűlés, mely a tagok által választott testületen keresztül a tagok összességéből áll. A közgyűlési meghívó a pénztár honlapján minden esetben,  így a hivatkozott esetben is közzé lett téve, mely itt olvasható.. A közgyűlés (vagyis a tagok képviselete) döntött tavaly októberben az új szolgáltatás bevezetéséről az Alapszabály módosítással, amely szabályosan zajlott le. Természetesen a közgyűlés csakis legális ügyeket szavazhat meg. Mint látható, a Pénztár szigorú szabályok és jogszabályok alapján működik, melyektől nem térhet el és igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a változásokról időben, részletesen, érthetően és több csatornán tájékoztassuk tagjainkat.
Összességében a szolgáltatás célja az volt, hogy még többet tudjunk kínálni tagjainknak az éles piaci versenyben, és hogy ők elégedettebbek lehessenek a Medicina Egészségpénztár szolgáltatásaival.

Üdvözlettel,
Medicina Egészségpénztár

Hozzászólások:

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram