Babaváró hitel: még nagyobb nyereség

Beszéltem ma az Izys-sel (hamarosan megtudjátok, miért), ők mondtak egy nagyon jó ötletet a babaváró hitellel kapcsolatban.

Arra már sokan rájöttek, hogy akkor is fel kell venni a babaváró hitelt, ha semmi szükséged a hitelre, mert ha gyereked születik, kamatmentes lesz, miközben te be tudod tenni a pénzt magyar állampapírba, amire kapsz 4,5% kamatot. Így évente 4% a nettó nyereséged a semmire (van a kamatmentes hitelnek egy 0,5%-os kezelési költsége).

Írtam is róla:

Babaváró hitel tudnivalók

Viszont van egy még jobb módja a nyerészkedésnek.

Mivel gyereked születik, igénybe tudod venni az önsegélyező pénztárt is, s arra is kapsz 20% adóvisszatérítést.

Sőt, nem csak te, de még a rokonaid is, házastársad, szüleid, testvéreid. Erről itt írtam bővebben:

Talált pénz

(Fontos, hogy bár a törvény engedi, nem minden pénztár hajlandó megtenni a fenti cikkben leírt lehetőséget. Az Izysnél meg tudod csinálni.)

Miért ne kombinálnád a kettőt és keresnél vele sokkal több pénzt?

Mikor tudod, hogy gyereked lesz, megigényled a babaváró hitelt. Akkor is, ha nem akarsz egynél több gyereket. (Gáborunk segít elintézni neked a hitelt ingyen.)

A kapott 10 milliót aztán befizeted önsegélyező pénztárba.

Itt a szűk keresztmetszet az, hogy maximum évi 750 ezer forint után igényelhetsz vissza 150 ezer forint adójóváírást. (Ezért a pénzért csináljuk az egészet.)

Ha idén születik a gyerek, akkor te (ha fizetsz személyi jövedelemadót, mert nem munkanélküli vagy katás vagy) befizetsz 750 ezret abból a 10 millióból, amit kaptál kamatmentesen az államtól. Ha jövőre lesz meg a gyerek, akkor idén is befizetsz ennyit és jövőre is.

Viszont a házastársadnak is gyereke lesz, ezért ő is ugyanígy jár el (ha fizet jövedelemadót, mert abból lehet visszaigényelni a 150 ezer forint adójóváírást.)

De itt nem állunk meg.

Ahogy a fenti cikkben is le van írva, a szüleid, a párod szülei, de akár a testvéreid is ugyanezt teszik. Itt három dologra vigyázz:

– legyen miből nekik visszaigényelni, vagyis fizessen adót és ne vegyenek igénybe adójóváírást önkéntes nyugdíjpénztárra vagy egészségpénztárra, mert az ugyanabból a keretből megy le;

– még a gyerek születése előtt tegyenek meg téged, vagy a párodat kedvezményezettnek (mindenki csak a saját rokonát tudja megtenni, az anyósod neked ebből a szempontból nem rokonod.)

– A befizetés is még a gyerek születése előtt megtörténjen.

Ekkor a befizetett pénzt a gyerek születése után, de legalább a befizetéstől számított 6 hónapon belül egy összegben felveszed te is és minden rokonod, aki befizette (az Izysnél maximum fejenként 2 millió forintot, más pénztáraknál ez az összeg változhat), csak azért mert gyerek lett a családban.

Így ideális esetben fél évre kaptál 15% körüli hozamot, ami megfelel évi 30%-nak.

Azért nem 20%-ot, mert a pénztár is levonja belőle a saját költségeit.

Miután felvetted a pénzt, vagy visszafizeted (erre újra jár a 20% adójóváírás, ha még nem érted el az évi 750 ezres befizetési határt) és elköltöd pelenkára, gyógyszerre, vagy a következő születendő gyereknél veszed fel. Ha ezt nem szeretnéd, még mindig be tudod tenni állampapírba évi 4,5% kamatra.

Ha teljesen ki akarod maxolni a lehetőséged, ha van még több mint fél év a gyerek születéséig, akkor először féléves állampapírt veszel belőle, aztán fizeted csak be az önsegélyező pénztárba.

A legideálisabb esetben (jövőre születik meg a gyerek és van elég nem nyugdíjas rokon a családban) fél év alatt visszakapsz még adójóváírásként 1,5 millió forintot.

Ez a pénz az önsegélyező számládra fog érkezni, de ezer módon el tudod költeni: orvosok, gyógyszerek, pelenkák, lakáshitel-törlesztés, a feleség jövedelme leesett a GYES, GYED miatt, ezért is kiveheted a pénztárból, stb.

De ha akarod, önjáró adóvisszatérítést is létrehozhatsz ebből a pénzből:

Önjáró pénztári adó-visszaigénylés

Szerintem szuper ötlet, ha nekem születne gyerekem, biztos megjátszanám.

Van egy megállapodásunk az Izys-sel, ha már ingyen írok róluk, akkor azok, akik a cikk hatására jelentkeznek és ezt jelzik, nem kell fizetniük a belépési díjat, vagyis valami négyezer forintot spórolnak. Nyugodtan emlékeztesd őket erre, ha mégis le akarnák ezt tőled vonni.

Ha nem tudod, mi az az önsegélyező pénztár, például itt is írtam róla:

Így használd ki az adókedvezményeket

Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.

Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 40 ezer forint.

20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.

Share

135 hozzászólás

  • Ági
    Én meg azon csodálkozom, hogy (ezek szerint?) az emberek nagy része annyira reflektálatlanul viszonyul a kérdéshez, hogy bele sem gondol, hogy vajon milyen élete lesz majd a gyerekének mondjuk 30-40 év múlva ezen a bolygón. És még azt nézi hülyének, akinek ez eszébe jut? Hát ez minimum fura.
  • gaborr
    én is szeretlek, meg hogy ilyen szolidáris vagy 🙂 szerintem meg az állításaidnak nincsen semmilyen tudományos alapja, de ha igen, akkor mutasd honnan veszed azt az információt, hogy egy lombikban fogant ember kevésbé képes a szaporodásra?

    amúgy ennyivel semmilyen betegséget se kezeljünk, mert ha valakinek a szervezete nem tud megküzdeni egy betegséggel akkor gyenge az immunrendszere, nem? akkor jobb, ha távozik közülünk. nem kell ide rák gyógyítás, meg ilyenek, csak teher a társadalomra, foglalkozni kell vele, és amúgy sem szolgálja a közjót egy beteg ember. nem beszélve a sérült emberekről, dobjuk a dunába őket, nem?

    amúgy kíváncsi lennék, hogy szerinted hány jelenlegi kormány intézkedésről lehet elmondani, hogy nem a közjót, társadalmat szolgálja, és az mennyibe kerül. az országos lombik program 2013-ban 3.5Mrd forintba került a társadalomnak. mire költenéd ezt a pénzt?

  • Joy
    Pontosítanék. Ahhoz, hogy a 2mFt-ot felvehesd, minimum három külön adóévben kell befizetni, majd az utolsót követően várni még 180 napot a kiutalásra. Nem vagyok Izys tag, de az van az igénylőlapon, hogy a felvenni kívánt összeget egyben fizetik ki, és ha nincs bent annyi pénzed, akkor 3 évig várnak rá, részkifizetés csak azután lehetséges.
    Így is megéri, de egyáltalán nem csak fél évig van bent a pénzed, az első éves befizetés legalább másfél évig.
  • Matetoth
    @ildiko70

    Hihetetlen, hogy ennyi év szocializmus utan is benyaljatok a kommunista propagandat, hogy a gazdagok a szegenyek hatan gazgadszanak. Nem ertitek? Javak eloallitasahoz munka kell meg toke. Mindkettonek meg van az ara. Ha sok a toke, a toke “olcso”. Ha keves a munka, akkor az ” draga” ( mint pl most). Mindketten meg vagytok hiivva, hogy a mostani olcso tokebol gazdagok legyetek. Nem gondolod, hogy van oka, hogy nem vagy kepes ra? Hidd el, nem osszeeskuves.

  • Csab
    Az, hogy valakinek nincs gyereke, hogy legyen SZEMÉLYES tapasztalata az iskoláról, attól még lehetne olyan baráti, munkatársi környezete, hogy tőlük hallhat, láthat dolgokat. Nekem is több kolléga elég cifra dolgokat mesél. Na meg az se piskóta, hogy kb. munkaidő lejárta előtt el kell indulni, ha szülői van.

    Egészségügy meg kb. a csapból is folyik. Lehet jó az orvos, ápoló, ha felszerelés olyan, amilyen. Vagy épp vigyél magaddal lepedőt, párnát, wcpapírt, mert az nincs. Na meg a mosdóhelyiségek kapcsán is volt már párszor hír, hogy mennyire lerobbant állapotúak. A humán oldal sokat fejlődött. (Bár a legalább 2 nyaralóval rendelkező orvosok biztos tartják a markukat most is.) Most már az eszköz oldalt kellene is, de ahhoz meg a “gazditól” kellene a pénz.

  • ritkan_szolok_hozza
    “Elkepzelheto, hogy ok is befektetok voltak, vagyis ok is mas, szegenyek munkajaval megtermelt javat vettek el”

    Hát bocs, de te nagyon nem vagy képben, mit jelent az, hogy befektető valaki. Meg úgy a világ dolgaival sem.

  • tgwh

    Nem, rosszul tudod. Ez nem a csok. Bármire felvehető, szabad felhasználású.
    10 millió 20 évre, 0.4% kamattal, az 43 ezer per hó. Persze lehet még kezelési költség is, de szerintem az nem számít bele a havi max 50 ezres törlesztőrészletbe. Ha igen, bele is férhet. Minimálbérrel nem biztos hogy fel lehet venni, de kicsit jobb fizetéssel már elvileg igen.

    Miklós, igaz az, hogy kötelezhetnek, hogy 3 gyerekre írj alá, aztán majd visszafizeted ha nem jön össze, csak egy vagy kettő?
    Még egy, ha már kérdezek. Ha ügyleti kamat szerepel valahol, az automatikusan gondolom nem a thm-et jelenti, ilyenkor kell keresni a plusz költségeket?

  • pléhbój
    kicsitkiváncsi
    2019-07-05 at 13:38

    Nálad a pont !!!
    A mai szülőképes nemzedék gyerekvállalási hajlandósága rohadtul nem az egészségügy, az oktatás, a politikai légkör, és egyéb tényező függvénye… hanem fogyasztani akarnak, jól élni, utazni, élmény-mixet turmixolni minél nagyobb dózisban ! A fiatalok nagy része nem kíván családalapítással, élettárssal/házastárssal kínlódva leragadni, hanem mobilitásra, pörgésre vágyik, egyéni – leginkább fogyasztási – igényeinek minél nagyobb és mielőbbi kielégítésére.

  • jami
    Igen, az egy létező dilemma, és a lombikosok sokkal többet morfondíroznak ennél az átlag lakosságnál, hogy ha meddő vagyok, létrehozzak-e esetleg szintén meddő gyereket csak azért, mert megvan rá a technológia. Mondjuk ez nem olyan egyszerű, hogy igen/nem. Van ismerősöm, ahol 2. házasságban lett lombik – előtte mindkét félnek született spontán gyereke. (És apu miatt lett lombik.) Nagyon pár ilyen másodlagos meddőség miatt kerül lombikra.
    Másik oldalról közelítve: a korosztályomban sokan lombikoznak. Sok minden jellemző ránk: pl. eltolt gyerekvállalási időszak a 30-as éveinkre. Nehezen megszerzett saját lakhatás. Plusz akkor voltunk kamaszok, amikor Csernobil felrobbant…

    Vagy ott vannak a koraszülöttek: mennyire szabad megmenteni őket? Közben a koraszülés oka legtöbbször kideríthetetlen.

    A 5 lombik támogatásának nemcsak gazdasági oka van – annyira nem buli egy nőnek ennyi hormon…

  • ztrox
    Gyerekek!

    3 gyermekem van, ha újra kezdhetném ugyanígy döntenék!

    Aki kényelmes életet szeretne megtalálja kifogásait. Sajnálom őket, soha nem fogjak megtapasztalni.

    Legalább ne fogjuk az oktatásra, egészségügyre, környezetvédelemre… szánalmas!

  • Nicolas
    @Ági
    Miért, most rosszabb élni, mint 30-40 évvel ezelőtt? Vagy 30-40 éve rosszabb volt élni, mint azelőtt 30-40 évvel?
    A világvége jóslatok az egész emberi történelmet végigkísérték, aztán csak itt vagyunk, ráadásul nem is akárhogy! Manapság egy szegény ember is sokkal jobb életszínvonalon él, mint akár csak 100 éve egy alattvalók seregével rendelkező király. Például nem hal meg egy tüdőgyulladástól. Vagy, ha már 30-40 év: egy daganatos betegséggel is többszöröse manapság a túlélés esélye, mint 30-40 éve. Tovább is élnek az emberek, nem is kevéssel. És ez csak egyetlen vetülete az életnek. Az összes többiben is jobb ma, mint 30-40-100 éve.
    Ha nem akarsz szülni, az a te dolgod, de azt borítékolom neked, hogy 30-40 év múlva jobb lesz élni, mint ma.
  • zsmar
    @kiszamolo: a feleséged is úgy érezte 2 év gyerekgondozás után, hogy nem dolgozott? Szerintem sokkal keményebb munka az otthon egyedül, mint az irodában…
  • Imre
    Érdekes, hogy aki lombikprogramba jár, szinte sosem gonodlkodik el azon, hogy pár- vagy pszichoterápiára is elmehetne vagy elmehetnének. A teherbeesésnek nem kizárólag testi háttere van, azért érdemes lenne a pszichés hátteret is rendbe tenni. A rejtett elvárásokat, kapcsolati egyensúlytalanságokat, a kontroll elvesztésétől való félelmet, stb. Nem tudom mennyire gyakori, de van arra példa, hogy a “meddő” pár örökbe fogad egy gyereket és utána jön a saját is. Ez is ezt támasztja alá.

    Más: az ilyen 5 pontos érvrendszerek mögött szerintem az ego dagasztása, mint hamis tudatosság és a kontroll elvesztésétől való félelem is állhat. Mert egy gyerek teljesen más élmény, mint bármi az addigi életében.

  • Anti
    Én azt gondolom 2 gyerekes férfiként, hogy
    – a nők számára 4-6 órás állások lehetősége igen korlátozott, ha egy nő pedig karriert épít (8-12 órás munkaidő) – gyerekvállalás mellett – egyáltalán nem fejlett nálunk az aupair, sitter munkamegosztási modell hanem “nagymamaszolgáltatás”-ra támaszkodik
    – a nők egyértelműen hátrányosan vannak megkülönböztetve a munkaerő piacon
    – a nők számára a munka után kezdődik a második állás (háztartás, gyereknevelés) amiből a férfiak többsége nem veszi ki kellő arányban (50%) a részét.
    – hazánkban igen fejletlen a bérlakás piac és normális kultúrája sincs (nekem szimpatikus lenne, ha a TAO töredékét a cégek saját tulajdonú bérlakás programra fordíthatnák)
    – kevés az idő a pihenésre és a családra (márpedig a minőségi gyereknevelés stabil anyagi háttérrel, stresszmentes, kipihent szülők esetén tud csak megvalósulni).
  • esemve
    “Az igazság meg ugye az, hogy aki ennyi kifogás mögé bújik és racionális döntésnek akarja beállítani a gyerek nem vállalását az szimplán önző, a saját kényelme mindenek előtt és a többi kicsinyes indok az igazság valójában, de még magának is hazudik.”
    szerinted. szerinte meg aki beleszuli a semmibe a gyereket, ugy van vele, hogy “majd lesz valahogy”, szul azert mert igy a szokas, anyuka is piszkal, hogy hol van mar az unoka, tojik arra, hogy tulnepesedett a bolygo, nem erdekli, hogy mibol tanul majd az a gyerek, milyen minosegben el majd, nem erdekli, hogy hitelre vett lakasbol hova megy gyerekkel ha gond van es ez a gyereket hogyan erintene, nem szamol azzal, hogy ha betegen szuletik a gyerek na akkor mi van stb stb, na az az onzo. mert annyira fontos volt a babazas, dolgozni se kell, jar erte penz es csak dugni kellett erte.
    szvsz nem kell mindenkinek szulnie es ez igy van jol.
  • gaborr
    miből gondolod, hogy nem gondolkodik el rajta egy pár sem, voltál már, és te sem gondolkodtál el rajta?
    Elárulom, hogy a lombik program nem csak abból áll, hogy akkor durr bele, mehet a mesterséges móka.
    De mivel a 10millió biológus/nőgyógyász/andrológus/pszichológusok/pszichiáter/szociológus országa vagyunk, ezért nem csodálkozom.

    Na mindegy, köszönöm mindenkinek a hozzászólást, elengedtem ezt a témát. Mivel lassan elfogynak a gyűlölhető emberek kategóriái, ezért várom mikor tiltják be a lombikprogramot mondván nem egyezik a keresztény családképpel, és mikortól lehet elkezdeni gyűlölni a lombikos családokat az itteni hozzászólók véleménye alapján.

  • Családfő
    Minden korban voltak világvégét, összeomlást, elviselhetetlen környezetváltozást / drágaságot stb. stb. prognosztizáló jóslatok. Hisz mindig az adott körülményekből és lehetőségekből indultak ki. Aztán jöttek az előre nem látott változások, a világvége pedig érdeklődés hiányában folyamatosan elmarad.

    A borúsnak látszó jövőtől való félelem miatt nem érdemes lemondani a gyermek(ek)ről.

  • Géza

    nyilván a munkáltatónak honorálni kell, Miklós felesége hányszor kelt fel éjjel a gyerek miatt. Esetleg ha kivenne 2 év fizetésnélküli szabadságot azért, mert kalákában fel akarja építeni a házát, az is kemény munka, arra is járna béremelés+szabadság.

    Nem a munkáltató feladata kell, hogy legyen a gyerekgondozással kapcsolatos hátrányok kompenzálása, mert ha az ő feladatává tesszük, nem alkalmaz szülőlépes nőket, ha mást is felvehet. Ez egészen addig nagyon szemét dolog, míg nem leszel Te is munkáltató. Ha három alkalmazottad közül egy terhes lesz, és az Neked egy évi bérköltségbe kerül, az ugyancsak megterhel egy kisvállalkozást.

  • Géza

    Azért már vannak 4-6 órás munkahelyek, bár nem mindenhol. Az államigazgatást és a nagyon merev multikat kivéve a mai munkaerőhiányos helyzetben nem tartom valószínűnek, hogy ha egy nő odamegy egy munkáltatóhoz, aki amúgyis nehezen talál alkalmazottat, és azt mondja, hogy a8 helyett csak hat órát tud vállani, nem veszik fel, inkább ne legyen senki.

    Persze ha van 8 órára is jelentkező, akkor miért vegyen fel hatórást, ha neki pont nyolc órára kell?

  • Géza

    “– a nők számára a munka után kezdődik a második állás (háztartás, gyereknevelés) amiből a férfiak többsége nem veszi ki kellő arányban (50%) a részét.”

    Miért gondolod, hogy a kellő arány pont az 50%? Pl. mikor a feleségem köztisztviselő volt, akkor sem volt különösebben megerőltető a munkája, ült az irodában, és csak arra kellett figyelnie, hogy a az előírt folyamatot szabályszerűen vigye végig, az eredményért már nem volt felelős.

    Én ugyanakkor vállalkozóként időben, megterhelésben és felelősségben is jóval többet dolgoztam, nyilván jóval több pénzt kerestem ezzel. A Te logikád szerint az nem számít, ki mennyire teszi oda magát, hogy legyen miből főzni, a lényeg, hogy mindenki egyformán mosogasson.

    Mégha mindkét fél ugyanannyi idő tölt munkával, akkor sem csak szerencse kérdése, mennyit visz haza. A második gyerek után a feleségem kitalálta, hogy ő inkább nem dolgozik,

  • jami
    Ne vedd magadra, ez az átlaggondolkodás – bármiről. A kedvencem az volt, miszerint a “lombikgyerekek” lombikokban vannak a születésig :DD

    Szerencsére nem kell mindenkinek tudni, mi történik egy lombik alatt; de mondjuk egy vélemény írásakor nem árt mégis kicsit utána nézni. A lombikosok lennének a legboldogabbak, ha nekik sem lenne mélyebb tudásuk. De ezt nem lehet választani; ahogy a jobb látást, jó keringést, jó légzőszerveket, jó hormonrendszert sem. A meddőségben az a jó, hogy legtöbbször “csak” a gyerekvállásban okoz gondot, egyébként jó az életminőség. Ha lelkileg nem törnek bele.

  • Bojána
    Én abban látom a fő problémát, hogy a kormány nyitva hagyta a bankoknak azt, hogy olyan elbírálással adják az embereknek, mintha valami hitelt vennének fel, ezáltal egy csomó ténylegesen rászoruló család esik el ettől a 10millás sztoritól. Nem vagyok szakember, de nem értem, hogy a kib@xott bankok mit hüppögnek ezen, az állam készfizető kezességet vállalt erre a dologra, akkor alanyi jogon kellene mindenkinek adni. Ha tényleg az a cél, hogy több gyerek szülessen. Nem akadályokat kellene gördíteni, hanem segíteni. Nem mellesleg szerintem ez egy jó befektetés lenne, hisz gondoljuk végig, mennyit költ egy család 1-2 illetve 3gyerekkel, és mennyit költ egy szingli, vagy egy házaspár gyermektelenül, szerintem felgyorsulna picit a gazdaság is. Hangsúlyozom, nem vagyok szakember, ezt gondolom, pár itt lévő pénzügyi ember majd meg is erősíti, én ezt csak mint laikus látom/gondolom.
  • Géza
    mert a gyerekeket el kell hordani iskolába (a közeli iskola nem volt jó, ahova gyalog is lehet menni mert “oda lakótelepi gyerekek is járnak”, mi pedig már egy éve kiemelkedtünk a prolik közül 🙂

    Mégse hangzik olyan jól, ha valakit a férje tart el, még olyan bukéja is van, hogy hálásnak kellene lenni egy kicsit, ezért mindenki úgy tudja hogy továbbra is dolgozik.

    Ebben a helyzetben nekem hány százalékát kellene átvennem a házimunkának a két különböző profilú vállalkozásom vezetése mellett, hogy ne nyomjam el?

  • tgwh

    Ott a pont. Dolgozni sem akarnak, de minden idősebb ember ezt mondja a fiatalokra 🙂 más világ, ennyi.

    Most jöhet az, hogy az átlagéletkor növekedett, másik oldalról meg hogy régen 80-90 évig éltek szalonnán.
    Ki hogy fogja fel. Ma is költöznek ki tanyára. Semmi kötelező munka, csak amit vállalsz. Lehet így is élni, szerintem szabadabban.
    Aki jól keres, nem látja hogy rengeteget hónapról hónapra élnek. Dehogy élnek, csak vegetálnak.

    Szerinted. Van aki nem is törődik a gyerekkel. Van ahol a férfiak tényleg nem csinálnak semmit, még családi háznál sem. Van ahol meg munka után mennek és ellátják az állatokat, kertet, és megoszlik a munka, de ez ma már nagyon ritka, még vidéken is. Nagyon árnyalt a kép, mint amikor ezer ember megkérdezésével végeznek statisztikai vizsgálatokat. Folyt. Köv.
  • tgwh
    Folyt. Igen, az idő kevés. Napi szinten vannak akik 2-4 órákat ingáznak, fél óra ledolgozandó ebédidő. Kultúra kb. nulla, empátia szintén. Társadalmilag, technológiailag 30 év lemaradás minimum van. Nem a kórház meg az oktatás a rossz, hanem hogy azért rossz, mert a nyakas magyar paraszt nem tesz ez ellen semmit. Erre szavaztak, ezt kapták. Politika ugye mindenhol tabu, vitakultúra nincs is.
    Bérlakás szintén ilyen háttér miatt nincs.
    Lombik. Szintén, ilyen háttér miatt olyan a megítélés, amilyen. Ez már ezoterikus kérdés, de ha az átlag magyar a teste egészségével nem törődik, akkor erősen valószínű, hogy az ép testben ép lélek mondást meg sem érti… mert ugye a magyar mindent is, jobban tud.
  • Gauchos

    Azt írod, hogy: ” Ha nem akarsz szülni, az a te dolgod, de azt borítékolom neked, hogy 30-40 év múlva jobb lesz élni, mint ma.”
    Nem igaz, a klímaváltozás 1-2 évtizeden belül még komolyabban fogja csökkenteni az életminőséget (gondoljunk csak az egyre gyakoribbá váló hőhullámokra és egyre szélsőségesebb időjárási eseményekre), és akkor hiába az életszínvonal növekedés, nem fogja ellensúlyozni (ha csak nem élsz legalább a felső-középosztály szintjén). Ez már elkerülhetetlen, ha talán sikerül globálisan nagyon komolyan visszafogni a CO2 kibocsátást, már az sem állítja meg a felmelegedést. Persze nem mindegy mennyivel fog nőni a hőmérséklet, azaz mennyivel lesz rosszabb…
    Hozzáteszem, a klímaváltozás a globális gazdaságra is komoly hatással lesz, és nem az előnyére.

    Ettől függetlenül abban egyetértek veled, hogy a környezetvédelemmel érvelni a gyerekvállalás ellen elég kamu duma.

  • Kiszamolo
    zsmar, s ehhez mi köze a munkaadónak, aki nem látja a dolgozóját évek óta, aztán amikor előkerül, mindjárt el is tűnik két-három hónap fizetett(!!!!!) szabadságra, mert úgymond neki arra az időre is jár szabadság a munkaadó költségén(!!!), amikor nem is dolgozott ott.

    Szerinted ez nem nonszensz?

  • Családfő
    Bojána, ne már, gondoldd végig. Ez egy hitel. Ha nem lesz 3 gyerek, legalább nagy részét vissza kell fizetni. Az kerülne csak sokba az adófizetőknek, ha tömegével vennék fel azok, akik aztán 0-1-2 gyerekkel csak széttárnák a kezüket.
  • headset
    @Bojána
    “nem értem, hogy a bankok mit hüppögnek ezen, az állam készfizető kezességet vállalt erre a dologra, akkor alanyi jogon kellene mindenkinek adni. Ha tényleg az a cél, hogy több gyerek szülessen.”

    Azért “hüppögnek”, mert az állami kezesség csak akkor érvényes, ha a bank a kormányrendelet szabályainak betartásával adja a hitelt:

    44/2019. korm. rend. 4.§ (4)
    “Kölcsönszerződés csak olyan igénylőkkel köthető, akiket a hitelintézet az általános belső szabályai szerint az igényelt kölcsön felvételéhez hitelképesnek minősít.”

    És a rendeletben feltehetően azért van ez előírva, mert
    – az állam csökkenteni akarja a bedőlő hitelek számát, ahol a kezesség érvénybe lép
    – a rendelet számos pontjából látszik, hogy azoknál a rétegeknél akarják a gyermekszámot növelni, ahol a szülők a közterhek befizetői és ezért a gyermekeiknek is jobb esélye van rá, hogy ilyenekké váljanak.

  • jami
    Már csökkent a szabi (az első 1,5 év után jár), de kétségtelenül még van – mivel munkaviszonynak beszámít, akkor pedig van rá szabi.
    Az, ki milyen munkaerő, ettől független. Nálunk pl. egyik legpocsékabb és pasi, aki együttműködve a háziorvossal változatos okokkal van tp-en a másik egy csaj, aki totális bomlasztja a kollektívát és nem érti, miért nem indok a homeoffice-re akárhányszor beteg a kutyája.
    Nagyon kevés gyerekes anya van, pedig én pl. szeretek velük dolgozni, mert jól szervezik a munkát, hogy beleférjen a napba. Pasik közül is jobban kijövök az “apákkal”, kevésbé hisztiznek/pletykálnak, szintén sietnek a munkával és huss a családhoz.
  • Zedder

    Szerintem borzasztóan lenéző vagy a kommentelőtársaiddal szemben ha úgy gondolod, hogy mindenki ignoráns barom, csak te vagy helikopter.

    A hidegháborúban attól féltünk, hogy leatomozzuk egymást. Aztán a 80-90-es években ózonlyuk meg jajj elfogy a szén-olaj. Most van klímaváltozás. Ne érts félre, igenis egy komoly problémáról van szó, de hogy csak emiatt megtagadni a gyerekvállalást, hát, olyan, erősen kifogás szagú.:) Mondja azt inkább, hogy nem akar szülni, szoptatni, pelenkázni, éjszakázni, hanem inkább bulizna, utazgatna, trendizgetne tovább. Az is egy valid választás.

    Egyébként ezzel az erővel már tízéves korom óta antidepresszánsokon kéne élnem, mert “jajjmeghalunk”. Igen, képzeld az értelmiségi családokban a globális problémákról is szokás beszélgetni, a gyermekeket is bevonni, és akkor nem az lesz, hogy felnőttként döbben rá valaki a világ nagy dolgaira.

  • gábor
    Ha már megszületett a baba (06.25-én), akkor jól sejtem, hogy ugrott a mutatvány?
  • Kiszamolo
    Ühüm, akkor az nem nyert.
  • Nicolas

    Igen, most ez a klímahisztéria az aktuális világvége jóslás. A 90-es években meg az ózonlyuk miatt haltunk meg mind, azelőtt meg “30 év múlva elfogy az olaj” meg atomháború. Azelőtt meg jött Jézus elválasztani a juhokat a kecskéktől és irgum-burgum.
    Egyébként nyáron régen is meleg volt. Sőt, jégeső is volt meg szél is. Meg minden, amire manapság rámondják, hogy a klímaváltozás miatt van. Az újságoknak az a jó, ha minél többen kattintanak, és hát mivel mással is lehetne rávenni az embereket a kattintásra, mint ilyen világvége jóslatokkal. A kívül zöld, de belül nagyon is vörös politikusok meg adják is alájuk a lovat. Mondhatni, a klímapopulizmus a 21. század kommunizmusa.
    Némi olvasnivaló, ha nem csak a propaganda érdekel:
    kapitalizmus.hvg.hu/2019/06/28/klimapanik-gyermekek-keresztes-hadjarata/
    kapitalizmus.hvg.hu/2019/04/01/klimahiszteria-a-hvg-ben-egy-nem-szakszeru-valasz/
  • Matetoth

    Persze, adjunk minden jottmentnek 10 milliot allami penzbol, hogy minden putriba szulessen meg 3 szerencsetlen, akinek kenyeret sem adnak otthon, de sajnos munkara sem lesz alkalmas.

    Nagyon nem mindegy, hogy milyen korulmenyek kozt szuletik egy gyerek. Az meg plane ne legyen cel, hogy kiszolgaltatottakat/leszakadokat gyartassunk.

  • L70
    @géza

    Példa: párom jelentkezett a híres első nagybankhoz, ahol az interjú 10. percében a hr-es kimondta a lényeget, hogy itt nincs kecmec, 8:00-16:45 a munkaidő és kész (mégcsak nem is mondjuk 7:30-16:15 szabadon választhatóan). No akkortájt az ovi 17:30-kor zárt, ami azt jelentette volna, hogy mondjuk hetente 2x nincs szerencséje a tömegközlekedéssel, és nem ér oda (bár ezt előre nem látni, épp melyik nap, tehát babysitter se megoldás, mert akkor minden munkanap egy órára kellett volna).

    Mellette én akkortájt leghamarabb 17:00-kor végeztem, tehát garantáltan nem értem volna oda.

    Volt 4 órás állásajánlata, de ott meg kizárólag minimálbér plusz zsebbe pénz konstrukcióban, úgyhogy nem kért a nagyszerű lehetőségből. Nem reprezentatív, de elég sok próbálkozás után feladta ezt a részmunkaidős dolgot. És ez Budapest, nem pedig egy kisváros valahol.

    Na

  • Gauchos

    Lehet homokba dugni a fejedet, de a klímaváltozásra vonatkozó bizonyítékok eléggé egyértelműek, a HVG helyett inkább ezt olvasgasd a témában, valódi tudományos cikkek hivatkozásaival. A bizonyítékok elérték a tudományos valószínűség legmagasabb fokát.
    “Multiple studies published in peer-reviewed scientific journals show that 97 percent or more of actively publishing climate scientists agree*: Climate-warming trends over the past century are extremely likely due to human activities.”

    climate.nasa.gov/scientific-consensus/
    climate.nasa.gov/evidence/

    Azért ha megnézed a listát: komoly kutatóintézetek, akadémiák, neves szakmai folyóiratokra hivatkozik, ellentétben a tudományos világban sehol nem jegyzett HVG névtelenül publikáló firkászával ellentétben.

  • jami
    A CSOK-kal sokkal kritikusabb minden bank, mint bármi hitellel, mivel ha bármi nem ok, akkor azt a bank rögtön bebukja. Egy jelzáloghitelnél ott a kamatos kamat, az ingatlan, amivel minimalizálható a veszteség.
    Persze baromi idegesítő, amikor is bank sokkal kukacosabb, mint a MÁK és ami a MÁK szerint totál ok, attól a banki ideges bírálók tikkelni kezdenek.
  • pötty
    Bocsánat az agyhalott kérdésért, de jól értelmeztem hogy az első gyerek születésénél (ami a szerződéskötés után születik, tehát nem meglévőre gondolok) kamatmentessé válik a 10 misi, 2-nél 30%-ot elengednek, 3-nál pedig a teljes összeget?
  • Kiszamolo
    pötty, igen.
  • jami

    Nagyon nem pályakezdőként, a korábbi munkahelyemre mentem vissza úgy, hogy fél éve már egy projektben dolgoztam otthonról. És így is be kellett mindent vetnem, hogy menjen a 6 óra… Amit amúgy imádtam; csak épp a 8 órába visszakerülésem hasonlóan nem kevés teljesítmény után ment.
    És szuper dolog, hogy bölcsis/ovis gyerekkel fél állás mellett marad idő életben maradni, de mondjuk egy válás esetében már nem olyan jó, ha anyunak egy 4 órás állása van, 4 órás fizuval és épp szeretne 8 órás lenni – csak akkor ki megy majd a gyerekért…
  • Tamas
    Decemberben szuletendo gyermek eseten ha jol gondolom akkor megeri meg kivarni, nem?

    Valtozo jogszabalyokra gondolok, pl egy gyerekre egyszer lehet kivenni a penzt, vagy talan egyszer sem stb

    Rossz lenne ha bent ragadna 8 * 750 000 Ft….

  • valaki
    a már emlegetett szavazatvásárlás

    24.hu/fn/gazdasag/2019/07/08/babavaro-trukk-raszorultak/

  • Brno
    Nálunk nem a próbálkozások száma a gond, hanem, hogy petesejt donorra van szükség. Erre a magyar törvények szerint csak fiatal leánytestvér jöhet szóba (ami nálunk nincs).
    Sperma donorra bezzeg nincs ilyen megkötés!!!
    Brno-ba lehet menni petesejtért, ami kb 2m. Már ha elsőre összejön.

    Egyébként korábban én is azt gondoltam, hogy akinek nem jön magától a gyerek, az ne erőlködjön. Aztán kiderült, hogy hoppsz mi is ebbe a helyzetbe vagyunk. Örökbefogadásra is jelentkeztünk, de ha egy max 1 éves, fehér gyereket akarsz, akkor kb 5 év a várólista.

  • Ági
    : Szóval én vagyok lenéző, nem pedig az, aki képtelen mások szempontjait elfogadni, és megmagyarázza, hogy “igazából nem is úgy gondolják ám, hanem… “, merthogy ő ugye jobban tudja. Hát oké :))
  • Janos82
    :

    Sok mulik az ervek minosegen.
    Aki evente 2 milliot kolt nyaralasra, es 30 napot, de “albiba nem szulok”, ott erezheto, hogy mi az igazi indok.
    Ha valaki a 10 ev mulva esedekes oktatasi rendszer/munkalehetosegek/klimakatasztrofa miatt nem szul, ezek se tunnek valodi erveknek.
    Ha valakinek nem tetszenek a gyerekek, azt elhiszem ( sot, bizonyos szintig megertem ) , de a fenti ervek nem tunnek validnak:)

  • Janos82
    :

    Szerintem a reszmunkaidot illetve a rugalmasabb munkaidot megegyszer erdemes megkerdeni, akkor , amikor mar ott van az alkalmazott kb fel eve, es mar draga lenne potolni… Tudom, nem szep, de aki megteheti, az szerintem tegye meg.

  • apaleszek
    Ha az apa akarna elmenni gyes/gyed/akárhogyhívjákra, akkor mi a teendő?
    Munkaadót mikor kell legkésőbb tájékoztatnia?
    Elküldhetik a munkavállalót miután szólt, hogy ő bizony szeretne otthon lenni a gyerekkel?
  • Figyelek
    Kedves Miklós! A belépés egyébként is díjtalan a pénztárba (https://onsegelyezo-penztar.izys.hu/kondiciok). Valami más kedvezményt nem ajánlanak fel?

    Egyébként nincs valami jó összehasonlító oldal vagy cikk az egészségpénztárakról?

  • Kiszamolo
    Figyelek, akkor a kártyadíjat, vagy mit engednek el, nemrég variálták, hogy ingyen lett a belépés, de kötelező a kártya, vagy valami ilyesmi.