Bence érdeklődött arról, hogy tudok-e olyan bankszámlát, ahol SMS helyett e-mailt küldenek, vagy valami mobil alkalmazásra érkezik a számla vagy kártyahasználatról az üzenet.
A számlájával kapcsolatban a legnagyobb költsége az SMS-ek miatt van, ezért keres új csomagot.
Mobil alkalmazása, ami tudja ezt a funkciót, tudtommal jelenleg csak a Gránit Banknak van (link).
Néhány banknál még van fix SMS havidíj az üzenetek számától függetlenül (pl. Citibank), bár sajnos már nem annyira jellemző ez a fix díjas szolgáltatás, mint volt pár éve.
Van olyan díjcsomag is, ahol díjmentes az SMS (Pl. CIB Kártyázó csomagoknál a Médium csomagnál csak a kártyára, Maximum csomagnál a kártyára és a számlára is.) Egyébként ezek amúgy is jó csomagok, ha kell bankkártya és utasbiztosítás is, mert a havi díjban mindkettő már benne van, s így már nem is drágák, itt már írtam róla: Cib Kártyázó csomagok
Amit érdemes tudni az SMS szolgáltatásról, hogy te állíthatod be, hogy miről kérsz SMS-t és milyen összeghatár felett.
Bár az SMS szolgáltatás jó dolog a biztonság miatt, minden 40 forintos papírzsebkendő vásárlásról felesleges SMS-t kapni 25 forintért.
Ha valaki ellopja a kártyád, vagy visszaél a számláddal, úgysem 500 forintot akar leemelni.
Ezért érdemes olyan limitet beállítani, amit te általában nem lépsz túl a mindennapok során, maximum kétszer-háromszor havonta. (Mondjuk 5 vagy 10 ezer forint.)
Így nem kapsz minden kétszáz forintos költésedről méregdrága SMS-t, mégis biztonságban van a pénzed. (Az ellen, hogy valaki sokszor 3.000 Ft-ot akarjon leemelni, úgy védekezhetsz, hogy limitálod az engedélyezett tranzakciós számát naponta.)
A számlamozgásodról és a kártyás tranzakciódról külön is kérhetsz SMS-t, de arra vigyázz, hogy a legtöbb kártyatranzakció egyben számlatranzakció is lesz, így akár kétszer kaphatsz ugyanarról SMS-t, dupla díjért.
Ha másról nem is kérsz üzenetet, a sikertelen tranzakciókról mindenképpen érdemes SMS-t kérned. Így tudni fogod, ha valaki próbálkozik a kártyáddal, akár az interneten próbálja meg kitalálni a CVV kódodat, akár egy ATM automatánál a PIN kódodat. Ha nincs havi fix díja a szolgáltatásnak, az az egyszeri 25 forint bőven megéri, ha időben értesülsz a próbálkozásokról.
Hogyan találj olyan csomagot, ahol olcsó az SMS? Használj bankszámla-választó kalkulátort, ahol be-ki tudod kapcsolni azt, hogy kérsz-e SMS értesítést. Így egyből látod a különbségből, mennyibe kerülnek az SMS-ek havonta az adott csomagnál. (Bár ha az egyik csomag SMS-sel olcsóbb, mint a másik, lényegtelen, hogy mennyibe kerül egy SMS.)
A kalkulátorok nem tudnak azzal számolni, hogy nem kérsz SMS-t, csak 7 ezer forint feletti költésről. De a találatoknál ha rákattintasz a Részletek fülre, látod, hogy mennyi a havi díja az SMS szolgáltatásnak és mennyi egy üzenet díja, így már tudsz magadnak kalkulálni.
Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő.
Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.
Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.
Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon.
Plusz info: Augusztus 8-tól az AXA Banknál is elérhető lesz okostelefonon a számlamozgásról push message (és SMS). axa.hu/static/axa_internet/sw/file/Bankszamla_Uzletszabalyzat_2015_08_08.pdf
peter, köszi.
Oda kellf igyelni, hogy van-e havidíj is az sms-ek mellett. Mintha úgy rémlene, hogy pl. az OTP-nél van kontroll üzenetek havidíj + sms díj. Vagy rosszul tudom?
Sziasztok,
nekem a Citinél e-mail jön, minden 1000 ft feletti tranzakcióról (ez a limit nem módosítható) és a szolgáltatás díjmentes.
Üdv,
Dani
Annyira elszomorító, hogy az SMS-ért ilyen komoly pénzt kérnek a telefonszolgáltatók. Pedig erre a célra pont tökéletes lenne, de irreálisan drága. Nekik meg nem kerül semmibe.
A Gránit Bank mobilalkalmazásos SMS-e meg nem működik rootolt / jailbreakelt telefonnal. Hozzáteszem tökéletesen jogosan, de attól még jó tudni róla.
A Gránit bank mobil sms szolgáltatása működik rootolt készüléken is, csak okosan meg kell kerülni a védelmet.
@ztoldy És úgy gondolod, hogy ez így biztonságos?
Miért ne lenne biztonságos? Más programok is küldenek push üzenetet. Attól, hogy a root-ot nem érzékeli a program még semmi egyéb változás nem következik be a program működését illetően.
MZ/PERX: Miért is lenne teljesen jogos? Ez olyan, mintha az autóban csak akkor működne valami extra, ha pl. bekötöm a biztonsági övet. Az én telefonom, az én bankszámlám, az én felelősségem, hogyan használom.
Egyébként meg lehet, hogy az én rootolt telefonom sokkal biztonságosabb Xposed Frameworkkel mint Átlag Józsinak a rootolatlan telefonja, amire mindenféle marhaságot telepít, amik villogó bannerek formájában hirdetik magukat ("Veszélyben a telefonja" és társai).
A tartalomszolgáltatók esetében még érthető, hogy nem akarják, hogy trükkös módon lelopják a streamelt tartalmakat, de egy banki szolgáltatásnál nincs logikus érv a szokásos "Mi jobban tudjuk, hogy neked mi a jó." atyáskodó üzletpolitikán túl.
Véletlenül nem lehet rootolni, aki rootol, az tudja, mivel jár. Ha pedig nem, akkor így járt. Szóval nettó gyökérség a bank részéről. Amúgy meg Rootcloak-kal kikerülhető.
Miért és mire használjátok az SMS szolgáltatást?
Biztosan kell ez?
Nem rossz az. Mondjuk nekem 7 ezer forint van beállítva limitnek, így havonta 1-2-nél többet nem kapok. Pedig ingyen lenne akármennyi, de idegesít az állandó SMS.
Viszont biztonságnak jó hogy van, nem akkor jövök rá, hogy leszívták a számlámat, amikor egy hónappal később ránézek.
@tomcsek : ezt komolyan kérdezed?
Olvasnivaló:
hwsw.hu/hirek/54283/mastercard-visa-paypass-nfc-rfid-biztonsag-kartya-bank.html
(Ettől még részemről nyugodtan használom ezeket, de legalább értesítést kapjon az ember, hogy tudjon intézkedni.)
@penge nem ismerem az adott terméket, de nem lehet, hogy ez az alkalmazás utalásra is használható, nem csak "sms" fogadásra? Mert ha igen, akkor szerintem jogos.
@kridli A böngésző is alkalmas utalásra. Ott is az ügyfél érdeke, hogy gondoskodjon a biztonságról 2 faktoros authentikációval, egyéb mással.
A Gránit bank app-ja csak arra jó, hogy azon kapod az értesítő üzeneteket.
Erste SMS max 498Ft/hó, az SMS-ek ingyenesek. Mivel még szupernullában vagyok, ennyi a havi költségem. Egyébként szeretem az SMS szolgáltatást, napra készen tudom követni, mennyi a számlám egyenlege. A KP csak összezavar.
@jelentektelen-hangya
Igen, és földrengés is szokott lenni.
Kis túlzással nekem ezek a dolgok az urban legend kategória. Tisztában vagyok vele, hogy tényleg el lehet lopni minden adatod, a kártya sem kivétel ez alól. Sőt.
De nem ismerek senkit akivel hasonló történt, ezek mindig csak ilyen internetes sztorik, hogy valakinek a valakije már járt így.
Illetve, ha lenyúlják a pénzem az a bank vesztesége, én nem bukok. Akkor miért kéne pénzt kiadnom? Nem csökkenti az esélyét annak, hogy valaki vegasban fizet a kártyámmal és a bank veszteségét sem akadályozhatom meg vele. Illetve fizetek valamennyit havonta, ezt levonhatjuk a bank veszteségéből, ha tetszik. 🙂
Az meg hogy 5 perccel vagy egy hónappal az esemény után veszed észre a dolgot -neked- mindegy.
@jelentektelen-hangya
A bank meg elkezdi végre törni a fejét a biztonságon, ha már elérte a vesztesége a "fájdalomküszöböt".
@tomcsek igaz hogy ha csak ide bekommentelem az neked ugyanúgy urban legend marad, de nekünk három kártyánkat is lenyúlták. Ebből egyet fogalmam sincs hogy (emlékeim nem használtam netes vásárlásra), egy másikat sejtem, hogy egy bizonyos külföldi webshop-ról (ez mondhatjuk, hogy részben az én saram), a harmadikat pedig fizikailag másolták egy CIB-es automatánál (ráadásul bankfióknál levőnél). Ez utóbbinál fel is vették a számlán levő közel összes pénzt Romániában. Igazad van megtérítette a bank, de több hónapba telt. Valamint nézd meg a bankod apróbetűit. A CIB pl. pár hónappal az esetünk után (nyilván nem csak mi jártunk így, ismeretségi körön belül is volt aki ugyanígy járt, ugyanazon napon ugyanannál az atm-nél) bevezette, hogy az alap limitjük 50E forint, ha magasabbat állítasz be, akkor az ilyen esetekben az 50E feletti kárt nem térítik.
Még egy adalék. Az említett 3 esetből az elsőnél, a fogalmam sincs hogy nyúlták le esetben (Erste Bank) beterheltek egy párezer forintos vásárlást. Felhívtam a bankot mit lehet tenni, azt mondták először tegyek rendőrségi feljelentést ismeretlen tettes ellen, és annak a másolatával tegyek panaszt a bankban, utána vizsgálják ki, és megtérítik ha jogosnak itélik. Mivel nem volt nagy összeg hagytam a fenébe. De azért nem árt tudni, hogy ha mégis így jársz, akkor nem biztos, hogy sétagalopp a megtéríttetése. A CIB-es eset viszonylag egyszerűen ment, csak hónapokat kellett várni, valamint ott mostmár az említett 50ezres határaik miatt nem is térítenék a teljes kárt.
@kridli
Én még azt is el tudom képzelni, hogy benne van a kisbetűsben, hogy csak akkor kapod vissza ha előfizettél sms-szolgáltatásra, meg még két extra valamire. 🙂
Egyébként volt sms-szolgáltatásod amikor ezek történtek?
Ha nem: mennyivel lett volna jobb a helyzeted ha van? Hamarabb kaptad volna vissza a pénzed?
@tomcsek nem volt egyiken sem.
Hogy segített-e volna?
A CIB-es másolásnál pl. furcsa volt, hogy egy felvéttel közel a teljes összeget (~90%) levették. Nem hinném pont beletrafáltak mennyi pénz van rajta, valószínűleg többször próbálkoztak, először nagyobbal, majd kisebbel. Ha így volt, és az első sikertelen próbálkozásról kapunk sms-t, akkor ha elég gyorsak vagyunk, letilthattuk volna mielőtt sikerül nekik felvenni.
Egy másik esetben többször próbálkoztak online vásárlással, itt az volt a mázlim, hogy pont nem volt rajta fedezet, így nem ért kár. Úgy tudtam meg, hogy másnap hívtak a banktól egyeztetni a tranzakciókat, mert gyanúsnak ítélték, vagy 5 próbálkozást sorolt fel. Ha lett volna a kártyán fedezet, akkor itt is le lehetett volna az első SMS után tiltatni, megakadályozandó a többit.
A harmadik esetben mázlim volt, és netbankon észrevettem az első kisösszegűt, ezért letiltattam.
Nem álítom egyébként, hogy mindenképpen kell SMS szolgáltatás. Most sincs mindegyik bankkártyámhoz. De azzal a mondásoddal nem értek egyet, hogy semmi értelme, meg hogy ezek a lenyúlások csak urban legend kategória.
@kridli
Nem hiszem, hogy mondtam volna olyat hogy semmi értelme.
Egyébként, bár nincs erre vonatkozó statisztikám, továbbra is kicsinek tartom annak az esélyét, hogy ez megtörténik valakivel. Hány ilyen eset lehet? Ezer kártyából egy? Kevesebb?
Értem hogy le tudtad volna blokkolni a további próbálkozásokat. De a dolog másik oldala, hogy TE akciózól, míg a bank nyugodtan alszik és megspóról pár munkatársat. És TE (nem kifejezetten rád értem, hanem a vevőre) még fizetsz is ezért. Persze cserében megkapod a megnyugtató érzést, hogy őrködsz a pénzed felett.
A pénzed meg így is visszakaptad. Talán egy előny lett volna, hogy nem kell hosszú időt várnod a pénzedre (vagy egy részére, ha az első tranzakció átmegy és csak azután blokkolod). Ez bizonyos helyzetekben tényleg kellemetlen lehet.
Én nem szórikázom bankkártya SMS-sel, Erste Joker hitelkártyával minden vásárlásról jön ingyenes SMS. Csak mindig pontosan kell törleszteni.
fixen 10 ezer a napi limitem. ha vásárolni akarok, pillanat alatt átállítom netbankon nagyobbra, ha kell. ezek után nem kell sms.
"Ha valaki ellopja a kártyád, vagy visszaél a számláddal, úgysem 500 forintot akar leemelni."
De bizony, nagyon sokszor először 1-2 dolláros összeggel kipróbálják, működnek-e egyáltalán a kártyaadatok. Alig egy hónapja éltek vissza a kártyámmal, 200 forint körüli vásárlásról jött sms. Rá pár percre kaptam egy másikat a banktól, hogy gyanús ( mint azt az ügyintézőtől megtudtam, eddigi kártyahasználati szokásaimnak nem megfelelő) tranzakció miatt a bankkártyámat zárolták, vegyem fel a kapcsolatot a bankkal, hogy visszaállíthassák, ha mégis én lettem volna. Utána még egy sms jött akkor már sikertelen vásárlási kísérletről, gondolom, sikeres próba után már nagyobb összeggel próbálkoztak. Amúgy is hasznos nagyon az sms, tesóm kártyájával is visszaéltek pár éve, és csak az sms-nek köszönhetően tudtuk a vásárlást azonnal stornóztatni és a pénzt visszautaltatni.
@tomcsek : múltkor az Aquaworldben gondjuk volt a POS-terminállal. Bedugta a kártyát, megadtam a PIN kódot, de nem tudott kapcsolódni (vagy valami hasonló). Megpróbáltuk mégegyszer, megint azt mondta a recepciós, hogy nem sikerült. Már éppen vettem volna elő a készpénzt, amikor rezgett a telefon: megjött az SMS egy sikeres fizetésről. Ezt elfogadta, nem kellett készpénzben fizetnem.
Egyébként a Budapest Bankos hitelkártyámhoz is fix díjas SMS szolgáltatás tartozik.