Bonyolódik az állampapír kérdés

A múltkori bejegyzésre (//kiszamolo.hu/allamkincstar-vigyazz-hova-utalsz/) reagált az Államkincstár sajtóosztálya, hogy ez mennyire nem így van, mert idézem “A Kincstár az állampapír-forgalmazáson belül is különös figyelmet szentel az ügyféligényekre, az ügyfél centrikusságra és nem utolsó sorban a biztonságra.

Az ügyfelek részére vezetett értékpapír-nyilvántartási számla (úgynevezett referencia számla) és a Tartós Befektetési Számla (TBSZ) közötti, esetleg tévesen kezdeményezett és végrehajtott tranzakciók kezelésére a Kincstár az Államadósság Kezelő Központ Zrt.-vel – mint kibocsátóval – együttműködve külön ügyvitelt alakított ki.

A kialakított ügyvitel lehetővé teszi, hogy az érintett ügyfél írásos megkeresése alapján – annak kincstári kivizsgálását követően – indokolt esetben a Kincstár az eredeti műveletek korrigálásaként technikai tranzakció rögzítésével hajtja végre az állampapír vásárlási műveletet az ügyfél eredeti „célszámláján”. Teszi mindezt oly módon, hogy az ügyfélnek nem kell elszenvedni sem árfolyamveszteséget, sem pénzügyi tranzakciós illeték fizetését, továbbá a rendezés nem értelmezendő TBSZ kivonásnak, így az nem vonja maga után annak megszűntetését sem.”

És ezért jelentessek meg helyesbítést, hogy tévesen közöltem a cikkben leírtakat, mert “A fenti állításainkkal ellentétben a valóság az, hogy a Kincstár ügyfeleinek semmilyen kára nem keletkezik a referencia- és TBSZ számla közötti rendezés kapcsán.”

Ennek nagyon örülök, ha tényleg így van, kár, hogy erről az ügyintézők mit sem tudnak. A szóban forgó ügyfél a tanácsomra augusztus elsején 13:59 perckor hívta a 06-70-4609000-es központi számot, ahol a kolléga arról tájékoztatta az ügyfelet, hogy nincs más megoldás, mint el kell adni a gép által felajánlott 2%-os veszteség mellett az értékpapírt és újra kell venni azt, immár a jó számlaszámra. Az ügyfél a beszélgetés alatt végig a méltányosságra hivatkozott, ennek ellenére szó sem volt semmilyen méltányosság lehetőségéről. Azóta az ügylet már végre is lett hajtva, veszteséget okozva az ügyfélnek.

Egy másik ügyfél ugyanígy járt, ő személyesen volt benn az egyik kirendeltségben, vele is eladatták a hibás vételt és újra meg kellett vennie az állampapírokat, szintén elbukva a 2%-ot. Itt sem tettek említést semmilyen méltányossági kérelem lehetőségéről.

Ezért még egyszer örömmel hallom az ügyviteli rendet, de nem volna baj, ha erről a telefonos és pultos kollégákat is tájékoztatnák.

Ha pedig te is így jártál, ne legyél rest írni az Államkincstárnak, hivatkozva a fenti állításra és kérd az elszenvedett veszteséged jóváírását méltányossági alapon.

Share

21 hozzászólás

  • Fairy
    Ha jól sejtem a MÁK hazudik, hogy védje a mundér becsületét. Honnan is ismerős ez a hozzáállás…
  • szvoboda
    Írd majd meg, ha esetleg valamelyik ügyfeledtől elnézést kérnek vagy esetleg kártalanítják is! Szeretnék nagyon meglepődni!
  • Kiszamolo
    Azért ezt nem mondanám. Csak gondolom az ügyintéző rosszul tudta.
  • pdw
    A bottom-line tovabbra is az hogy ne legyel balek 🙂
  • tgwh
    És ha én írásban kérem, akkor mi történik? De fontosabb az, hogy hány nap alatt történik! 😀
  • Stiel
    Azután, hogy ők kérnek helyreigazítást Kiszámolótól, miközben az ügyintézőik félrevezetik az ügyfelet, ez eléggé a minimum lenne.
  • Wnprt
    Sztem nem éri meg állampapírba fektetni, még annak tudatában sem, h ingyenes a számlavezetési díj.
  • promontor
    Amikor velem történt, én is felhívtam őket és nekem is azt mondták, hogy adjam el lenyelve a veszteséget, szó se volt semmiféle méltányosságról meg irásbeli kérelem lehetőségéről. Igaz, ez még tavalyelőtt volt.
  • fudosin
    “különös figyelmet szentel az ügyféligényekre, az ügyfél centrikusságra”
    Ezért van, hogy a megadott számlaszámokhoz nem lehet valamiféle megnevezést fűzni, így ha kifelé utalsz, akkor erősen oda kell figyelni, hogy arra a számlára menjen, ahová szánod…
  • Deviáns
    Én csak egy dolgot hiányolok: egy linket egy ÁSZF-re, vagy eljárási utasításra, esetleg egy dokumentumszámot/megnevezést, ami tartalmazza az adott probléma megoldási menetét, hogy a pórul járt ügyfél tudjon mire hivatkozni az ügyintézőknél. E nélkül ez a helyesbítési kérelem 0-t ér.
  • Krisz
    Én is ugyanígy jártam tavaly, a sima számlára vettem meg a papírt TBSZ helyett. Felhívtam őket, és mondták, hogy akkor el kell adni, és megvenni TBSZ-re.
  • Kiszamolo
    Van valaki, akinek felajánlották az ingyenes módosítást?
  • bakteriologus
    Írtam nekik tegnap, még várom a pozitív válaszukat…:)
  • milyen feri?
    a tanulsag az, hogy ha valaki eleg hülye ahhoz, hogy több millio forint elutalasakor nem figyel oda, akkor ugy kell neki. tessek leellenörizni mindent ketszer (ha kell, tizszer), es akkor nem kell masok joindulatara/felkeszültsegere/stb szamitani.
  • Kincso
    A kulcsmondat a “A kialakított ügyvitel lehetővé teszi, hogy az érintett ügyfél írásos megkeresése alapján – annak kincstári kivizsgálását követően – indokolt esetben”. Azaz a joindulat, ha van.
  • murphy
    a tanulsag az, hogy ha veled is megtortenik, akkor mar nem leszel ilyen okos 🙂 murphy.
  • bakteriologus
    Sok pénzt megspóroltál nekem Kiszámoló ezzel a cikkel…:D!!
    Augusztus 6-án írtam levelet a Kincstárnak a Te ösztönzésedre.
    Ma hívtak, hogy átrakták a pénforgalmi számlámról az állampapírjaimat a gyűjtőéves TBSZ-emre…
    Ezért már megérte a blogodat olvasni!
    Köszi és sok sikert!
  • Pera
    Sziasztok!
    Én november 5-én jártam így, hogy az értékpapír számláről vettem. Másnap már írtam is a levelet, de azóta sem kaptam választ. Tegnap telefonon megpróbáltam ismét felvenni a fonalat, de a válasz az, hogy adjam el.

    Kiszámoló, tudnál abban segíteni, hogy milyen sajtócikkre hivatkozzak? Esetleg az előttem szólót megkérdezni, hogy kivel intézkedett?

    Előre is köszönöm.

  • Pera
    Kiszámoló, a sajtóosztályról ki keresett meg?

    Közben hirtelen felindulásomban én Kozma Zsuzsannát hívtam fel (őt találtam meg az interneten),
    Sajtókapcsolatokért felelős referens
    Külső Kapcsolatok Osztálya
    Elnöki Titkárság
    Magyar Államkincstár
    1054 Budapest, Hold utca 4.
    Telefon: +36-1-327-5303

    Készséges volt, tovább küldtem neki a novemberi levelemet, kíváncsi vagyok az eredményre. Egy fél óra múlva visszahívtam, akkor már továbbküldte a pénzforgalmi osztályra…

  • Kiszamolo
    Elküldtem a megadott e-mailcímedre, amit írtak. Hivatkozz erre.
  • Pera
    Már meg is van az eredmény, átvezették!