Az internet tele van online csalókkal, miért pont a booking.com lenne a kivétel ez alól.
Számtalan módon akarnak pénzt kicsalni tőled a booking oldalán is, kezdve a nemlétező apartmantól vagy olyan hoteltől, amelyik bár létezik, de nem hirdet a bookingon odáig, hogy a foglalás után igyekeznek a booking.com oldalon kívül található helyre elvinni vagy rávenni arra, hogy külsős elérhetőségen folytassátok a kommunikációt, ami akár érthető is lenne, arra gondolsz, hogy nem akar jutalékot fizetni a bookingnak. De nem erről van szó, meg akarnak kopasztani és lerabolni a bankszámládat.
Soha ne menj bele abba bookingon, hogy külső elérhetőségen kommunikáljanak veled vagy hogy ott fizess. Ha spórolni akarsz, akkor keress rá a kiválasztott hotelre a Google-ben, a saját honlapján jellemzően 10-15%-kal olcsóbban tudsz foglalni. Ha másképp nem, akkor már az első vásárlás előtt törzsvásárló leszel és megkapod a kedvezményt.
Márk egy sokkal furcsább dologba futott bele.
Regisztrált egy ismert hotel (hostel) oldalára a bookingon, ki is fizette a számlát, megkapta a visszaigazolást is.
A hétvégén azonban a hoteltól jött egy levél, hogy gyanús a foglalása, itt egy link, ezen keresztül erősítse meg. Mivel a hotel írt a booking belső levelező felületén, nem volt oka gyanakodni. (Bár a megadott link feltűnően gagyi, de hát a belső levelezésen keresztül jött az üzenet.)
Egy booking oldalnak kinéző oldalra irányították. Szerencsére a bankkártya adatainak megadásánál észnél volt és egy 0,01 euróra lelimitált Revolut kártya adatait adta meg. (Ezt nem szokták ilyenkor megterhelni, csak ellenőrzik, hogy élő-e a bankkártya, meg hát egyébként is már ki is volt fizetve a szállás.)
Jól tette, hogy ezt tette, mert azonnal meg akarták terhelni a számláját először 119 euróval, utána ha sikerült volna leemelni ezt a pénzt, nyilván az összes többi pénzt is ellopták volna a számláról. A pénzt a csalók egyik kedvencére, a Western Unionra akarták utalni. (Onnan könnyű úgy tovább küldeni, hogy nagyon nehéz lenyomozni, mi történt utána a pénzzel.)
Erre nagyon jó a Revolut, én is erre használom, csak annak az adatait adom meg az interneten, szinte soha nincs rajta néhány tízezer forintnál több pénz. Tudsz csinálni virtuális kártyákat, amit be tudsz fagyasztani, illetve van egyszer használatos, eldobható bankártyája is. Annak a bankkártyának az adatait, amire a fizetésed érkezik és gyakran van rajta sok pénz, soha ne add meg az interneten, senkinek és semmiért.
Amit Márk nem értett, hogyan sikerült a csalóknak feltörnie a hotel rendszerét.
Ezt az e-mailt is kapta Márk:
A weboldal címében elírás van, Le Coffice helyett lecoffe. Ráadásul a hostel saját weboldala ez.
Vagy a csalók adták fel a hirdetést a booking.com-on vagy esetleg feltörték a hostel booking accountját, bár azért ott nyilván van kétfaktoros azonosítás.
Ami szintén lehetséges, sőt a legvalószínűbb, hogy a hotelek rendszereit törik fel a csalók és azon keresztül jutnak hozzá az adatokhoz és a teljes levelezéshez. Mivel az ehhez hasonló esetek már évek óta fennállnak, komoly bandák repülhettek rá a hotelek rendszereinek a feltörésére. Úgyhogy sajnos semmit nem jelent, ha magától a hoteltől kapsz e-mailt vagy bookingon keresztül egy üzenetet.
Már a Bookingnak is feltűnt a probléma, mert most nem lehet foglalni a Bookingon ezt a hotelt. (Egyébként érdemes beleolvasni mindig az értékelésekbe, nincs ez másképp ennél a hostelnél sem....)
A tanulság?
Sajnos ma már mindig és mindenhol észen kell lenni. Ha valami hasonló történik veled, soha ne kapkodj, ne akarj gyorsan valamit elintézni a telefonodon két villamosmegálló között, hanem otthon, nyugodtan, ha lehet, számítógépen keresztül nézd meg még egyszer, mit is akarnak tőled és pontosan kik. Ha kell, inkább hívd fel a hotelt vagy bárkit, aki állítólag az üzenetet küldte.
Köszönjük Márknak, hogy megosztotta a történetét velünk.
Megerősíteném, hogy utazásszervezéssel foglalkozó feleségem több hotelből kapott teljesen valós levelet (email ok, nyelvtanilag helyes, a téma is rendben, nem kamu adatokkal dolgoznak!), tipikusan már elutalt összegnél újabb felmerült költségről.
IT-sként azt gondolom, hogy ki-be járnak a szállodák rendszerében (és nem a Bookingnál), nézegetik a leveleket, ráhangolódnak (vagy AI megoldja). Ahelyett hogy rögtön lebuknának egy titkosító vírussal, folyamatosan jelen vannak és "részt vesznek a munkamenetben". Pont mint a Puffinlekváros filmben Terence Hill.
gondolom a hotelek a legegyszerűbbek ilyen szempontból. nincs semmi védelmi rendszer, nincs továbbképzés social engineeringből, (IT audit hagyjukmár) általában a recis kezeli az emaileket, naponta százat, valamelyiken beesik egy adathalász link vagy bővítmény, már kattint is, tölti lefele, pont nem érdekli, nem is ért hozzá valószínűleg, és egy hónap múlva már ott se lesz, mit izgassa. régen úgy rémlik nagyon ment ez az attachment csalás, amikor pdf-nek álcáztak (legalábbis a nevében) egy szoftvert, ami a letöltés és kattintás után a háttérben telepített akármit. én is elküldhetem 100 random összeválogatott hotelnek a levelemet, hogy a "foglalásomhoz szükséges adatok és igazolványok fényképei a csatolt pdf-ben", komoly pénzt tennék rá, hogy 90 szállásadó le fogja tölteni, bármit küldök
evek ota van ez a csalas a bookingon, en is kaptam ilyen uzenetet vagy ket evvel ezelott egy hotelnel… akkor sem kezelte valami jol ezt a booking rendszere a bejelentes utan… es ami meg rosszabb, hogy ezek szerint azota sem tudtak ez megoldani… :/
Az a baj, ha nem a booking oldalan van a problema hanem a szallasado oldalan akkor a booking nem tud vele mit kezdeni, max kitiltja a komplett szallasadot a rendszerbol. Az hogy a szalloda rendszeret feltorik es onnan irnak azt nem tudja a booking megkulonboztetni. Lehetne ketfaktoros a booking rendszere, de a szalloda oldalan azt sem tul nehez kijatszani. Minden uzenethez nem kerhetnek 2FA azonositast, ha meg mar beleptek akkor egy scripttel azt kuldenek amit akarnak. De nekem eros a gyanum, hogy ezekben a csalasokban sokszor a szallodai dolgozok is masszivan benne vannak.
Azért a bookingnak lenne rá lehetősége, hogy legalább a saját belső felületén küldött üzenetben ellenőrizze a linkeket.
Ezzel is nehezíthetné az ilyen visszaélést, méghozzá minimális erőfeszítéssel.
Egy nyamvadt Vatera is képes az üzenet tartalma alapján egyből letiltani, ha arra gyanakszik, hogy a Vaterán kívüli akarod felvenni a kapcsolatot a másik féllel.
De igen, azért a Booking is tehetne valamit. Például megtilthatná linkek küldését a bookingos levelezésben, ugyanis semmi szükség linkeket küldözgetni a vendégnek, minden fent van (legyen fent) Bookingon. Vagy ha nem akarják tiltani, lehetne flaggelni és egyesével ellenőrizni.
Azért van bőven lehetősége a Booking-nak, pl. hogy linkeket szűrjön stb... de most mit várjunk, tavaly vagy mikor is volt valami belső rendszer átállásuk (amit már így is eléggé elhalasztottak...) és elcsúsztak, sok szállásadó nem kapta meg a bevételét stb... volt nagy balhé belőle...
"booking nem tud vele mit kezdeni, max kitiltja "
Akkor tiltsa ki. Hamar összekapná magát a hotel.
Más csalás is van hoteleknél: pl. foglalási feltételekben benne van, hogy ha lemondod vagy nem jössz el akkor csak az első napot kell fizetni. És előre le is írják, hogy csak az első nap árát fogják levonni a kártyádról x nappal a foglalás előtt. ez rendben lenne.
Én feltettem egy külön erre készített revolut kártyára kicsivel többet mint egy nap ára, hát nem megpróbálták beterhelni a teljes egy hetes összeget? Aztán írtak, hogy ha nem fizetek azonnal törlik a foglalásomat.
Amikor számon kértem őket, akkor meg kamuztak, hogy csak féltek, hogy nem fogok megjelenni, azért terheltek be 7x akkora összeget mint ami a feltételekben volt. És úgy csináltak, mintha nem értenék, mit mondok.
Nyilván, jól jártak volna, mert ha nem megyek el, akkor a teljes összeget le tudják nyúlni az egyetlen nap helyett.
Ez mitől csalás? Szerződésszegés, az igen.
Egyébként mi az, hogy "megpróbálták beterhelni a kártyádat"? Online kártyás fizetéskor te kattintasz valamire, ami már tartalmazza a terhelendő összeget, nem?
Ja, közben a másodikra rájöttem (előzetesen engedélyezted a terhelést a Bookingon, ami csak akkor élesedik, ha a szállás benyújtja rá az igényt. A szállás saját lemondási feltételeire hivatkozva az engedélyezett összeget csökkenteni aztán vagy lehet a Bookingon, vagy nem, de kedved szerint szabadon biztos nem).
Nem foglaláskor kell fizetni, hanem majd később beterhelik a kártyádat.
A kártyás fizetés úgy működik, hogy aki egyszer megszerzi a kártyaadatokat az bármikor bármennyi leemelést kezdeményezhet. Az pedig teljesen rejtélyes, hogy a te bankod mikor kér tőled megerősítést és mikor hagyja átmenni szó nélkül.
Pár éve valamelyik országban autópályán fizetőkapunál odaadtad a bankkártyát és az alkalmazott lehúzta a kártyát egy csaló terminálon is. Adatokat elmentették majd pár nap múlva kisebb összegekkel terhelték, hogy ne tűnjön fel
Ez nem mindig csalás. Van, hogy afféle biztonságként zárolják az összeget. Nekem olasz szálloda csinálta. A feltételek szerint nem volt előrefizetés, mégis az utazás előtt kb. 2 héttel a teljes összeget leszedték a kártyámról. A vicces az volt, hogy helyben mégis ki kellett fizetni, mert hogy a kártyán állítólag csak zárolni tudnak, ténylegesen terhelni nem. Két nappal később sikerült csak aztán feloldani a számlámon a zárolt összeget. Ebben a gáz csak az, hogy azért egy heti szálloda nem két fillér, szóval simán előfordulhat, hogy valakinek nincs meg a kártyán duplán az összeg, hogy ki tudja fizetni, miközben zárolva van.
Annak az r*-s*-p* .com domainnak a regisztrációja 2025-02-14-én történt a whois alapján. Ha valami gyanús ezt is érdemes megnézni. De főleg így, hogy a booking rendszerén keresztül jött az üzenet nagyon könnyű beugrani neki.
Engem az a gyakorlat húz fel mikor a szállásadó elkéri az igazolványt/útlevelet bejelentkezéskor és kérdés nélkül lefénymásolja vagy bescanneli. Gdpr? Meg ez mégis hogy legális? Párszor már balhéztam emiatt, volt ahol végül inkább leírták kézzel az adatokat az okmányról, de volt ahol ragaszkodtak hozzá mert állítólag törvény kötelezi őket. Ilyenkor mi tegyen az ember, hagyja ott a foglalást és repüljön haza?
Ki tudja melyik tölti fel ezeket 1000-es bulk csomagban darknetre. Az EU-s okmányok egyébként is értékesebbek.
Nekem van olyan fintech számlám amit egyszerű igazolványról készült fotóval regisztráltam, se szelfi se semmi más nem kellett. Valahol csinálnak valami illegált a személyazonosságoddal, aztán lehet magyarázkodni a hatóságoknak meg az adóhivatalnak.
Én is ugyanígy vagyok ezzel!
Azért eddig mindenhol sikerült megoldani: mondom, hogy megvárom amíg kézzel átmásolja, leírom neki én, stb. Egy puccosabb francia szállodában akadékoskodtak nagyon, ott akkor kértem az adatvédelmi nyilatkozatot aztán elengedték.
Apartman kiadó Marika nem az adataidra fog utazni, csak nyilván sokkal egyszerűbb neki mikor az app lefényképezi aztán kitölti magától.
Igazából nem is attól kell tartani, hogy Marika adja el az adataid hanem hogyha Marika accountját vagy a rendszert feltörik akkor az te adataid is benne lesznek a fogásban.
Olaszországban a maffiaellenes törvények miatt a szállásadók kötelesek lejelenteni mindenkit a rendőrségen, ezért kell a személyi vagy útlevél.
https://turizmus.com/cikk/archiv/viza-a-szallashelyeken-ezt-kell-tudni-az-okmanyolvaso-bevezeteserol
Magyarországon 2020 május 1.-től kötelező beszkennelni a vendég valamilyen fényképes okmányát és az NTAK, illetve 2021 szeptember 1.-től a VIZA adatbázisba is továbbítani. Az előbbit talán az MTÜ-nek köszönhetjük, az utóbbira a "biztonság" a hivatalos magyarázat, és mindkettőnek az MTÜ a tárhelyszolgáltatója. Lásd vizainfo.hu ha érdekel, hogy ki, mit, és hol tárol a vendégről.
Minden létező szálláshelyen kötelező, mindentől (hely, méret, szállástípus, stb) függetlenül. Ha megnézed a weboldalt, ott felsorolnak pár országot ahol van hasonló előírás.
A "ne szkenneljék be az adataimat a szállásadók" nekem egy kissé "nehogy már bankban tartsam a pénzem" kategóriás érvelésnek tűnik, de biztos rosszul látom. Nyilván lehet utazni szkennelés nélkül is, és bárki tarthatja a pénzét a párnacihában.
Valóban jogszabály kötelezi a szállásadókat, hogy elkérjék és beszkenneljék/fotózzák az okmányt. Többnyire ők se szeretik, csak előírja nekik az állam. Sajnos...
Ez pl. Magyarországon is kötelező előírás.
A héten jött egy vaterás termékre ajánlat gmail-en. Persze a vatera felületén semmi üzenet. Csalók vannak mindenhol.
Szintén zenész!
Viktória Takács?
Írtam neki most, hogy még mindig nem érkezett meg a pénz, pedig már visszaigazoltam, erre "Your message wasn't delivered to juxxxxxxxxxx@gmail.com because the address couldn't be found, or is unable to receive mail."
Ezeket én szögecselt kerítésléccel aprítanám.
Tudom, a lényeget ragadom meg, de a hotel értékeléseit olvasva (ágybogár, bűz és kosz) még lehúzás nélkül is necces itt megszállni.
ez a cikk jutatta eszembe h vár egy bookingos üzenet(másik szállás) ami hasonló, csak megfeledkeztem róla. Hála égnek, előkerestem és az szinte ugyanez a szöveg, kamu link-el. Köszönöm a cikket. bejelentettem, ill töröltem a foglalást. Biztos ami biztos
Szállásadóként mondom, hogy a booking a legaljasabb közvetítő az összes közül, mind vendég, mind szállásadó szemszögből, ha lehet kerüljétek el messzire. Semmiért de tényleg semmiért soha nem vállalják a felelősséget, rugalmasságuk, segítőkészségük a nullával egyenlő. Ugye emlékeztek a tavalyi botrányra, hogy fél évekre bennt ragadtak a pénzek, nem fizették ki a szállásadókat informatikai problémára hivatkozva.
Foglaljatok direktben, mindenki jól jár, és legyetek óvatosak. Csomó hotel mindenvéle API-kon, meg noname, egyedileg fejlesztett, ki tudja mikor frisitett hotel management alkalmazásokpon keresztül kommunikál a booking felülettel, ami hackereknek aranybánya..
Ellent kell, hogy mondjak.
Amikor volt az árvizes időszak, felhívtam őket, hogy átfoglalnék egy héttel későbbre. Elsőre nemet mondtak, de aztán tudtam beszélni ügyfélszolgálattal és sikerült.
Azt mondták, hogy fizetni kell különbözetet és átfoglalási díjat, de végül erre sem került sor.
Egyébként 10 éve használom rendszeresen, talán egyszer volt probléma.
A szállásadók viszont sokszor a szemetet akarják eladni kiszínezve. Sokszor csalódtunk, a képeknek semmi köze nem volt a valósághoz.
A bookingot hívtad fel?
A bookingot es a szallast is.
Ott a hotel döntötte el, hogy elengedi az atfoglalasi dijat, a bookingnak ehhez semmi köze. Nalam is, ha valaki lemondja a szallast, es bukná az előleget, akkor a bookig megkérdezi, hogy eltekintek-e esetleg ettől.
De pl szallasadokent, volt hogy olyan vendeg tudott 1es ertekelest adni, aki sosem volt nalam, es a booking nem törli az ilyen ertekelest. Olyan is volt, hogy a 4 fos apartmanba 4 en foglaltak, majd megjelentek 6 an, nem engedtem be oket, erre a booking kesobb kiszamlazta nekem az ő átfoglalásuk költségét. Ügyfélszolgálat nincs, szerintem csak AI valaszol mar barmilyen kerdesre, ha egyszer valamit eldontenek, utana azt felulvizsgaltatni lehetetlen.
Amugy 15%a jutalékuk, akar csak a szallas.hu-nak.
Magánszállásokat jellemzően nem találsz meg máshol. De igen, a booking egyre kevésbé "ügyfélbarát".
Agoda-ról mi a véleményed? Szállás.hu? Én most ezeket használom és olcsóbbak, illetve jobbak számomra mint a booking. A booking kb a szállásközvetítők Facebook marketplace-e.
Szallas.hu-nálam egy idő után tiltólistára került (pár évvel ezelőtt), mert teljesen minősíthetetlen szállásokat sikerült foglalni, illetve volt, hogy egy nyaralásunkat 2 nappal az út előtt mondott vissza a szállás.
A bookingnál legalább elérhető az ügyfélszolgálat, bár annyit ér, mint csöcs a bikán, szallas.hu-nál még elérni se lehetett őket.
Off: hogy lehet az, hogy a kommentekre nem lehet szavazni, ezen a kommenten mégis van két like?
Úgy, hogy lehet szavazni. Lépj be a Disqusba.
Ember! 5,1-es átlag az értékelése ennek a patkányfészek hotelnek. Normális vagy? Ilyen helyen csak nagyon-nagyon olcsón mernék megszállni, de egy forintot nem fizetnék előre. Ökölszabály, hogy Bookingon 7,0 alatti értékelésű helyeket kerülni kell, vagy csak nagyon olcsón, 1 éjszakára, a helyszínen fizetve. De 8 alattit én nem szívesen vennék igénybe, és ez nem urizálás, hanem józan ész.Oké, hogy olcsó, de ha poloskás leszek utána, akkor a sokszorosát fogod kifizetni később az otthonod fertőptlenítésére.
Én azóta nem használom a Bookingot, mióta egyszer láttam egy recepciós pulton kirakva a foglalásomat a bankkártya adataimmal kinyomtatva.
És erről mennyiben tehet a Booking, és mennyiben a helyi hülye gizike?
Gondolom a booking küldte el Gizikének a kártyaadatokat, nem jósnőtől szerezte be.
Ez eleg durva! GDPR sertes, adatvedelem, meg eleve az ugyfel adatok biztonsagos kezelesenek hianya a minimum, amiert meg lehetne oket ****ni.
A booking nagyon gagyi két, az ügyfélszolgálatot nem lehet elérni, a Revolut ehhez képest kiváló.
Ha lehet a reklám helye, akkor ajánlanám az Agoda-t mint alternatíva. Európában sokkal jobb árakat kínál. Magyarországon sokaknak be van akadva a booking, nem rég még én is ezek közé tartoztam. Belföldön nagyon sokszor a szállás.hu a legolcsóbb.
Ha a hotelek rendszereibe jutnak be, akkor a Bookingnak kéne kikényszerítenie, hogy a szállásadó csak digitálisan aláírt üzenetekkel kommunikálhasson vele, a szállásadó pedig oldja meg, hogy az aláírás ne legyen automatikus a rendszerében (pl. kelljen hozzá gyakran változó jelszó). Így, ha be is jut a támadó a rendszerükbe, hiteles üzenetet nem tud küldeni a nevükben.
gyakran változó jelszó? hmmmm, érdekes gondolat....
Kár, hogy több a kockázata, mint az előnye
Kockázat?
Csak egy példa: az Ügyfélkapuba félpercenként változó, offline-generált jelszóval lépsz be.
A hotel email fiókját elég feltörni ahhoz, hogy bookingon keresztül tudjon üzenetet küldeni.
Ugyanis, ha egy vendég ír egy bármilyen üzenetet bookingon keresztül (ami lehet automatikus is, pl. 14:00-15:00 között érkezem, vagy szeretnék parkolóhelyet), akkor ezt az üzenetet a booking továbbítja emailben a hotelnek, és nem noreply címről, hanem egy egyedi címről. Ha a hotel válaszol (vagy bárki emailt küld erre az egyedi, booking által generált címre), akkor az a vendégnek úgy megy ki, mintha a booking rendszerén keresztül jött volna az üzenet.
A booking célja ezzel, hogy a hotelnek ne kelljen mindig belépkedni a booking felületére az üzenetküldéshez, ez roppant kényelmes is szállásadóként.
A gond, hogy ezt az egyedi generált címet megszerezve bárki idegen tud küldeni olyan üzenetet, ami nem különböztethető meg a hotel által küldöttől.
Na, akkor már erre is figyelek, kösz, hogy megosztottad azt oldaladon.
Sajnos a lányomék benézték ezt a dolgot. Több százezerrel lehúzták őket. El is tűnt az ételből az illető szinte rögtön az utalás után.
Meg akartak enni oket a lanyodek? :-)) A szo, amit kerestel, "éter". Regebben azt hittek, hogy a radiohullamoknak is szukseguk van kozvetito kozegre a terjedeshez, mint pl. a hangnak. Ez volt az un. eter. De ma mar tudjuk, hogy erre nincs szukseguk ezeknek a hullamoknak.
Lehet, hogy csak a telefon javította.
En is ugy csinalom, hogy a booking/szallasvadasz/stb. oldalakon kivalasztok egy 9.5+ ertekelesu hotelt, majd kozvetlenul veszem fel veluk a kapcsolatot.
A lemasolt igazolvanyoktol engem is a rosszul let kerulget privacy es adatbiztonsag ugyben. Ezzel is kb. csak annyira lehet kiszurni a terroristakat, mint a feltoltokartya eves adategyeztetessel. LOL.
De nem az a gyanús, hogy a link gagyi, hanem hogy link van. Minek lenne?
Ha a szállás a Bookingon keresztül akarja beszedni az állítólagos többletdíjat, a weboldalukon/appjukban minden kis frinc-franc implementálva van, nehogy már pont a fizetéssel kelljen külső helyre irányítaniuk.
Azt meg, hogy a szállás a Bookingot megkerülve szedje be a díjak egy részét, a Booking nyilván saját nyeresége és az árak átláthatósága érdekében megtiltja. (A helyszínen már nyilván rendelhetek egy koktélt, sőt akár foglalhatok még egy éjszakát Booking nélkül bárhogy kifizetve, ahogy a szálláshely kéri, de itt nem erről volt szó.)
Évek óta nagyrészt olyan helyen foglalok, ahol lehet a helyszínen fizetni, nem kell előre. A booking-on nem feltétel, hogy az oldalon keresztül fizess. Nagyobb szállodák meg van, hogy ragaszkodnak a saját rendszerükön keresztüli fizetéshez. Én még nem foglaltam ilyet, de ismerős már harmadszor volt ugyanabban a horvátországi szállodában, és csak így lehetett fizetni. Szóval igazából nagyon résen kell lenni. Az első alkalommal a biztonság kedvéért felhívtam nekik a szállodát, és tisztáztam, hogy tutira így lehet-e fizetni, és stimmel-e minden, nem valami adatlopó próbálkozás-e az email.
Miklós, honnan tudjuk, hogy ilyen lehetséges?
Feltételezem (felhasználóként a Booking általános kínálata szintjéből és a hírnevéből), hogy számtalan feltételnek kell, hogy az újonnan csatlakozó szállásadók megfeleljenek, pont azt nem ellenőrzi a Booking, hogy a szállás létezik-e (vagy a csalók csak úgy át tudnak csúszni ezen az ellenőrzésen)?!
a hotels.com -ról tudok beszélni, ami ugyanaz pepitában, szóval nekik dolgoztam pár évet: nem kell átcsúszni ennyire komoly szűrőkön, jóformán elég ha egy apin valósnak látszó adatokat szolgáltatsz
nem ennyire feketefehér, de a lényeg, hogy ezek komplex rendszerek, amik minden létező pennyt ki akarnak sajtolni az utazás / szállás / autóbérlés / repülés témakörből, és telis tele vannak és lesznek is ilyen ordító hibákkal, hiányosságokkal
Booking gagyi igen, de:
Mellesleg a hitelkártyatársaságoknál lehet reklamálni, és ha nem vagy hibás, visszazadják a pénzt.
Mondjuk nem tudom hogy hogyan lehet elmagyarázni, hogy a bookingon foglalásnál miért nem ott fizettél (valószínűleg ez így bukta lenne)?
Másodikat cáfolnám, többet fizettem a bookingin kívül mint a bookingon.
Nekem pont ugyanez volt 2023 őszén. Nekem viszont egyből gyanús volt hogy a bookingon ilyen nincs, vagy ha igen akkor nem üzenetben jön a hoteltól hanem valahol rendszerüzenetben vagy hasonló. A link tette egyértelművé hogy átverés. Jelentettem a bookingnak, illetve e-mail-ben a hotelnek is. a booking szinte azonnal reagált hogy nehogy utaljak bármit is. A hotel kb 3 nap múlva küldött mindössze annyit hogy vegyem semmisnek az előző üzenetüket. Gondolom a szálloda rendszerét törték fel, máshogy nem tudom elképzelni hogyan kaphattam közvetlenül tőlük üzenetet.
Sajnos a Revolut egyszerhasználatos kártyája automatikusan visszautasítja a hotelektől érkező foglalásokat. Gondolom sokan próbáltak visszaélni vele a hotelek kárára.
Virtuális kártyát hozz létre, majd vedd le a havi limitét. (Egyszerhasználatos kártyát kb. sehol nem használok, mindenhol kb. új kártyát hozok létre.)
Ez nem csak bookingos csalás, tegnap teljesen hasonló levelet kaptam ebayen az egyik "vásárlótól".
Kis kettősséget érzek, hogy míg egyik oldalon ott a pénzügyi tudatosság, éberség, addig a másikon olyan szolgáltatásra készül elkölteni a pénzét, aminek az értéke a nullához közelít. Az értékelések dacára sem volt benne elővigyázatosság.
Jelen pillanatban vendég vagyok, csak úgy tudok belépni egy budapesti hostelbe, ha Bluetooth bekapcsolva az ajtó zarahoz teszem a mobilt. Le kellett töltenem a GuestAdvisor alkalmazást. Nehéz szívvel belementem.
OFF: (Miklós ne engedd ki, ha nem akarod magad mutogatni)
van egy friss interjú Miklóssal, kb ugyanazokról a témákról, amikről itt is olvasni szoktunk, a kérdező felkészült, ügyes, nem szövegel bele a válaszadásba, szóval rendben van - és mindenesetre tanulságos, meg amúgysem árt az ismétlés: https://youtu.be/b5ahrqSMqp0