Most némileg rendhagyó módon nem anyagi szempontból (Az autózás valódi költségei) írok az autózásról, illetve nem is az autózásról szeretnék írni, hanem az autólopásról. Kicsit kutakodtam a témában és találtam néhány meglepő videót, amit szeretnék közzé tenni, hogy te is tudd, hány másodpercig tart ellopni a modern autódat, vagy feltörni az áruház parkolójában, amíg te beugrassz egy pillanatra.
Az első videóban bemutatják, hogy az interneten könnyedén beszerezhető kétrészes kütyüvel hogyan törik fel és lopják el az autódat. Az egyébként hozzá nem értő riporterek a kipróbált 35 autó közül 19-et ki tudtak nyitni és 18-at el is tudtak lopni az eszközzel. Ezt az eszközt használják arra is, hogy a lakásban tartott jeladós kulcs jelét felerősítve ellopják az autót az udvarról vagy a garázsból (Ez 4:09-nél látható a videóban). Elég, ha az egyik tolvaj az ajtó előtt állva felerősíti a lakásban lévő kulcs jelét, amit átküldve az autóban ülő másik tolvajnak már indítani is tudják az autót egy-két másodperc alatt.
Ezzel a módszerrel lopták el ezt az autót is Szentendrén:
A harmadik videó elejéből megtudhatjátok, hogy egy nyolcezer forintos, házilag is elkészíthető elrejtett jellopó készülékkel hogyan fogják el és másolják le egy bevásárlóközpontban az autó távirányítójának kódját és nyitják ki azonnal az autó ajtaját, ahogy a tulajdonos bement az áruházba. (Ilyen helyeken érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség.)
Majd a tizedik perctől megtudhatjátok, hogyan lopják el az autót egy ebayen is beszerezhető készülékkel: az autó számítógépére csatlakozva egy új kulcsot egyszerűen felprogramoznak és onnantól kezdve az ugyanúgy indítja az autót, mint a saját kulcsai. A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány másodpercnél.
Ugyanezt a mutatványt a riporter is könnyedén megcsinálja az alábbi videóban:
Mivel az elektronika ilyen egyszerűen kijátszható, érdemes nem gyári elektronikai védelem mellett mechanikai eszközökkel is védeni az autódat. Azonban a legtöbb ilyen eszköz annyit sem ér, mint halottnak a beöntés.
Az Egyesült Államokban nagyon népszerű Club márkát eddig tart egy erővágóval levágni:
Egyébként nagyon amatőrök voltak a videóban, mert nem a fémet szokták elvágni, hanem a kormánykereket és egyszerűen lehúzzák róla a szipi-szupi akármilyen zárat.
Csak az a zár ér valamit, ami több ponton, nem hozzáférhetően védi a kormányt és nem utolsósorban a szintén igen kelendő légzsákot.
Ilyen az Autolok 2000 (32 ezer Ft). Egy teszt szerint akkus géppel két és fél percig tart eltávolítani, ami nem tűnik soknak, de még éjszaka is jár akkora zajjal, hogy ritkán teszik meg.
Ennek a zárnak három hátránya van: az egyik, hogy túl kicsi az a távolság, amit átfog a két nyelv. A modern autóknál már sokkal szélesebb a kormány küllője (rajta mindenféle gombok tengere), gyakran nem képes átfogni akkora távolságot a kormányzár, vagyis nem minden típusra alkalmas. Ebből származik a második probléma is: akármilyen óvatosan is szereled le-fel, egy-két év alatt biztos összekarcolja itt-ott a bőrkormányt. A harmadik hátránya, hogy túl nagy, az utastérben biztos, hogy útban lesz mindig, ha a hátsó üléseken is utaznak, egyedül a csomagtartóban fér el rendesen.
Hasonló termék a Disklok (44 ezer Ft). Egy akkus fűrésszel ezt is kinyitották öt perc alatt, de ez az érték kiemelkedően jó a többi termékhez képest. Itt arra vigyázzunk, hogy több méret kapható belőle, azt vegyük, amelyik jó az autónkra.
Szóba jöhet még a pedálzár is, de csak az, amelyiket nem a kormányra kell zárni. Bár nem ismerem közelebbről, de a Bullock (29.000 Ft) használhatónak tűnik a leírások alapján. Kapható hagyományos és automata autókhoz is. Összezárja a kuplungot és a féket, illetve megakadályozza a lenyomásukat.
Sokan szereltetnek váltózárat is, ami nem sokat ér kézi váltónál, ha a tolvajok a motorházat kinyitva ott teszik kettesbe a váltót, vagy a kuplungot kinyomva elvontatják az autót.
A mechanikai védelemnek nagy előnye, hogy ha nincsen rá felkészülve a tolvaj, inkább keres egy másik autót. Van az az autó, amelyiknél érdemes vállalni a kockázatot a mechanikai védelem eltávolítására, de az átlagautó nem ilyen.
S ha azt gondolnád, hogy a te autódat úgysem lopják el, mert egy öreg csotrogány, akkor megemlíteném, hogy azok a legkeresettebb autók között vannak az alkatrészek miatt. Egy ismerősömnek a 19 éves autóját lopták el, ami már inkább volt roncs, mint jármű. Amíg a tolvaj kap érte akárcsak harminc ezer forintot, el fogja lopni azt is.
Röviden ennyit szerettem volna mondani a témáról.
Ha van hasznos hozzáfűznivalód, vagy tapasztalatod a témáról, oszd meg azokat a hozzászólásokban.
Online oktatás a pénzügyekről. 15 órányi anyag, nézz bele ingyen.
Valódi pénzügyi tanácsadás termékértékesítés nélkül csak 35 ezer forint.
20 millió forintos életbiztosítás havi 4.990 Ft-ért, életkortól függetlenül.
Ez a "motortérben kettesbe rakják a váltót" csak azoknál jön be, ahol bowdenes a váltó, rugazatosoknál már nem megy, hátsókerekeseknél meg szintén nehezebb, mert a motortérből nem fogja elérni. Szerintem tehát nem felesleges dolog a váltózár, de önmagában kevés.
Ha valaki nagyon félti a kocsiját, kombináljon több megoldást. Szerintem az egyik leghatásosabb olcsó megoldás a rejtett kapcsoló. Újabb, gyakran lopott típusoknál (Swift Sport) célszerű az OBD csatlakozó tűkiosztásának megváltoztatása is, amit utána egy adapterrel vissza lehet alakítani, ha mi szeretnénk használni.
A sajátom annyira nem értékes, hogy megrendelésre egy profinak megérje ellopni, alkalmi tolvaj meg talál könnyebb prédát.
Ha valaki több lopásvédelmi eszköz használata mellett is azon aggódik, hogy nagy anyagi (nem érzelmi-eszmei) kár éri, ha ellopják a kocsiját, annak szerintem túl sok pénze áll benne.
*Rudazat, bocsánat, este van...
Az írás nagyon jó, elgondolkodtató. Főleg annak tükrében, hogy a magyar átlag emberek három negyed részének / nem hiszem, hogy sokat tévedek / a saját gépjárműve a második, ha nem az első legértékesebb tárgyi eszköze. És ami ennél sokkal szomorúbb, hogy sokan erejükön felül tartják fenn. Ennek az elvesztése komoly érvágás lehet a családnak. Az egyik kollégám esete jutott az eszembe. A drága, hitellel terhelt autóját totálkárosra törte. Utána még évekig fizette a hitelt a semmire. Hát, nem az évszázad üzletét kötötte meg ezzel. Erről a nagy autó mániáról egy közmondás jutott az eszembe: Szegények vagyunk, de jól élünk! :))
Nekem első dolgom volt az autó átvétele után a biztonságáról gondoskodni. Váltózár, motortérzár, UV gravír a főbb elemeken. Kb. 100-150-ből kijön. Egy pár milliós autónál ez nem tétel és a nem rendelésre történő lopásoktól megvéd. Ha el akarják lopni a kocsid úgy is el fogják, mindegy mit csinálsz, max. felteszik egy trailerre. De ez a ritkábbik eset.
Ha random vadásznak, nyilván a legkönnyebben mozdíthatót fogják elvinni.
Aki pedig egy riasztóra bízza az autója biztonságát, kérdezze meg magától, hányszor ment oda megnézni, ha hallotta, hogy valakinek szól a riasztója. Inkább csak idegesíti az embert.
Casco...
Lopás ellen nem véd, de utána fizet, és nincs a folyamatos macera.
Vagy olyan autótípust, amely a lopási statisztikák vége felé szerepel. 😉
Egyébként ha már védelem mellett dönt valaki, érdemes kettőt is betenni. Tökéletes védelem meg úgy sincs. Pl. a Pajzs-nak is vannak hátrányai, pedig alapos és drága.
A casco egy 20%-os önrésszel, még ha korrektül fizet is, csinál egymilliós veszteséget egy ötmilliós autónál. Egy harmincezres kormányzár még mindig jó befektetés, főleg, hogy mi is már 15 éve használjuk a miénket. De az átlag 15 milliós autóban semmi védelem nincs.
A Genertel lopascasco is egyfajta "védelem", mely 3600/év jelenleg a kocsimra, persze még így sem szeretném ha elvinnék.
GPS nyomkövető
GPS nyomkövetőhöz rutinból visznek egy GSM blokkolót, aztán annyi volt. Tizezer forint az ebayen, te is tudsz rendelni.
Egy 200-300 ezer forintos pajzsnál egy 10 millió alatti autónál a casco is olcsóbb arra a néhány évre. Nem mondom, hogy rossz, de csak a méregdrága autóknál érheti meg.
A kulcsnélküli indításnál azért tegyük hozzá, hogy a videón látszik, hogy szinte mindig a közelben (=pár méterre) volt az igazi kulcs.
A kulcsnélküli indítás (legalábbis a mai modern változata, iszonyatosan leegyszerűsítve) úgy működik, hogy a kulcs és az autó kommunikál egymással, az autó küld egy kódot, a kulcs pedig visszaküldi a rá vonatkozó válaszkódot. Ennek a válaszkódnak meg kell érkeznie pontosan egy bizonyos idő alatt (se több, se kevesebb), ami nagyon pontosan számítható, mivel ismert, hogy a kulcs pontosan mennyi idő alatt számolja ki a válaszkódot, a maradék pedig a rádióhullám terjedési sebessége.
Ezek a kütyük csak annyit csinálnak, hogy a jeleket továbbítják egymás között. De ha nem csak 1-2 méterről van szó, mint a videóban, akkor ez már mérhető különbséget jelent válaszidőben, tehát ha az autógyártó rendesen megcsinálta a rendszert, akkor ennek nem szabadna működnie.
T26, mégis működik a legtöbb autónál. Én azt nem értem, miért nem ellenőrzi fel percenként, ott van-e a kulcs. Igaz, a másolt kulcs ellen az sem véd.
"érdemes kulccsal zárni az autót és nem távirányítóval, ha van erre lehetőség." - Már miért ne lenne? Ha vezetni tud a tulajdonos, akkor egy kulcsot is el tud fordítani.
Én a rejtett kapcsolókat és a GPS követést preferálom, utóbbihoz elég egy régi, már nem használt okostelefon.
Addam vannak olyan autók, amin nincs kulcslyuk már se az autón, se az inditáshoz. Ott hogy zárod be a nem létező kulccsal?
Én az autóimba rejtett kapcsolót (volt, hogy többet is egyszerre) építettem be. Egyszer próbálkoztam reed relével is, de ott macerás volt a mágnes helyén tartása, de egyben elrejtése.
Ezért szeretem én a kulcsos kocsikat, nem a gombosokat 🙂
A családi Kiára van Casco (30eFt/ÉV), a műhelyautót meg nem éri meg ellopni, max ami benne van szerszám. Ha itthon törnék fel akkor arra a lakásbiztosítás fizetne. (13eFt/ÉV)
Ennyit megér a nyugalmam. 😉
A legolcsóbb megoldás:
Fessél széles ecsettel egy nagy X-et a tetőre, valamilyen rikító színű festékkel. 😉
9 éves újonnan vásárolt Hondaval 1 éves kora óta parkolok Budapesten az utcán Pajzs védelemmel. Egy zárcsere volt a 4. év után, de azt is csak a szervízben vették észre. Még rosszat Pajzsról nem hallottam, egyedüli hátránya, hogy ha lemerül az aksi teljesen 0-ra, akkor az elég kellemetlen, de most már megtanultam McGuiver módjára kinyitni (2-szer kellett hívni a Pajzsos szerelőt korábban, szóval most már tudom.) Távirányító eleméből tartalékot + kiscsavarhúzót mindig tartok egy a kesztűtartóban (ez slusszkulccsal is hozzáférhető)
Nekunk autolok 2000 van és nem karcolta meg ossze a kormanyt.
János nekünk is és összekarcolta, pedig nagyon vigyázok vele. Elég egyszer rosszul levenni az évek alatt.
1. Nem a távirányítóval nyitjuk-zárjuk az autókat, hanem egyszerűen csak hozzáérünk a kilincshez, így lemásolni legalább nem tudják. (távirányítót)
2. Pajzs. Kicsit kényelmetlen hogy minden ajtónyitáskor nyomogatni kell egy távirányítót, de valamit valamiért. (autóként olyan 2-300 ezer körüli a beszerelés és pár ezer a havidíj)
3. Casco
4. Nem hagyunk olyan dolgot az autóban, aminek érzelmi értéke van, így nem fáj ha elviszik.
Nem tudom ezzel segítettem-e, de ez az évi 1-1,5 millió forint a nyugalom ára.
@Kiszamolo 02-23 at 22:42
Érvelési hiba.
Nekem pedig sosem volt egyik autómban sem ilyesmi szerkezet (kormány-, váltó-, pedálzár) mégsem lopták el egyiket sem.
@GGábor: az OBD csatlakozó pin kiosztásának megváltoztatásával indíthatatlanná teszed az autót, vagy csak a számítógépes autódiagnosztikát lehetetleníted el, ezáltal kellemetlenséget okozol az új használónak?
Ha valami trükkös indítást építesz be, akkor azt érdemes úgy tenni, hogy te magad könnyen vissza tudd állítani a gyári állapotot, különben el kell árulnod a titkot az olyan helyeken, ahol otthagyod az autót, vagy a jelenlétedben, de idegenek is látják.(Pl.: Műszaki vizsga, szélvédő csere, gumis, autómosó, autókozmetika...)
A trükkös indítás másik titka, hogy valami olyan részét blokkold az autónak, amire a gyártók és a tolvajok nem gondoltak eddig. A gyári immobilizer gyakran az üzemanyag szivattyú tápját blokkolja, ezért a tolvajok nem szórakoznak "kódfejtéssel",hanem a szivargyújtóról húznak egy vezetéket a szivattyúig, fix tápot adva neki, és már indul is.
Állítólag. 🙂
Fercsi, titkos indításnak van szerviz módja, ilyenkor kikapcsol, amíg újra nem aktíválod.
A legjobb védelem: vidéken elni 🙂
Az autók 90%-at Budapesten, 99%-at Pest megyében lopják el.
Réges-rég keringett a neten e-mailben egy interjú az autotolvajjal cikk. Nem tudom fake volt-e, de a végkövetkeztetés, hogy nincs ellophatatlan autó, ha a tied értékes és akarjak, akar egy piros lámpánál kiszednek.
Tucat autónál viszont segíthet egy komolyabb kormányzar, mert ha csak 20 mp extra idő, már inkább viszik a 3-al mellette álló ugyanolyat.
Az utolsó kérdés ez volt: ön mivel védi az autóját? Cascoval...
youtube.com/watch?v=O4B3cPBKB-0
ez jópofa, NFC karkötő
Tesla 3-hoz meg asszem többek között adnak egy NFC kártyát
Hat esves fokuszomat loptak el haz elol fenyes nappal, bejelenteskor rendor nyugtazta, noha zold ovezet az utcabol sok autot lopnak el, 10 mp alatt rafordulnak Budaorsire, ket ora alatt kint vannak... Lehet nem artana egy terfigyelo?
Casco volt, vadi uj gyerekulest beszamoltak kb 150.000-et bukhattam.
Azota ceges auto, ha forgalmi es kulcsok megvannak nem er hatrany.
Szomorunak tartom, hogy masok ezt latjak az egyszerubb utnak, es azt, hogy van letjogosulsaga a cikknek
Jah, elotte ketszer is egy even belul a disztarcsaimat dezsmaltak, ott csodaval hataros modon meglett a tettes
Pajzs! Pajzs! Pajzs!
Családi háznál a legjobb védelem a kutya mert nemcsak az autót védi de a riasztónál is hatékonyabban örzi a házat.
Jancsika, jobb autó esetén a kutya megmérgezésével kezdik.
@Kiszamolo neked 20%-os casco van hogy ilyen példát hoztál? Mennyivel olcsóbb mintha 10-eset kötöttel volna? Nekem 10% min 100e casco va, az nekem vállalható kockázat, nem is raktam semmi védelmet ah autoba.
Kridli, most már 10%-os van, előtte 20%-os volt. Nem emlékszem pontosan, olyan 60 ezer vs. 80 ezer a díj évente.
szóval nekem mind a 4 autómban pajzs van évek óta,. A rabolók kerülik az ilyen autókat, mert ésszerű keretek között nem lehet ellopni. A szívás az, amikor maga a pajzs romlik el. Ilyenkor nem marad más mint trélert hívni, és bevinni a gépet a pajzs műhelyébe. Ez 7 év alatt egyszer fordult elő. A költségeket a pajzs állta, a szállítással együtt. Tök normális ügyfélszolgálatuk van. Ha nem akarsz sokat költeni vedd a legolcsóbb változatot, nincsenek benne idegesítő extrák (pl. rablásgátlás) de ugyanazt tudja.
Remélem valami tolvaj nem innen szedi majd össze az infót, mert saját maga képtelen lenne kikeresni, angolul értelmezni, stb. 🙂
Szerintem casco, plusz esetleg egyéb olyan passzív dolog, ami csökkenti a kockázatot, pl. kevesebbet lopott márka, gravír. Én is majdnem betettem legutóbb vásárláskor egy mechanikai védelmet, de arra jutottam, hogy ha már megvan az a kényelem, hogy a kulcsot elő se kell vennem a bejutáshoz, indításhoz, stb. a kabátból vagy a táskából, akkor ne vágjam agyon az egészet azzal, hogy egy másik, pl. váltó/kormányzár kulcsot kell keresni, azzal bíbelődni, vagy háromszor keresztet vetni és a kódverset törökül a mikrofonba mondani, stb.
Kiszamolo, Joska Pista: Amúgy létezik "vételár biztosítás is, amikor pontosan a vételárat kapod vissza, akár 3-4 év múlva is (még nyerhetsz is rajta ha később lopják el 🙂 Persze nem olcsó, de annál nagyobb nyugalom nincs és no macera.
Nekem be van szerelve egy elektromosan vezérelhető üzemanyag szelep. El kellett vágni a benzincsövet a beszereléshez, de olcsó (7 ezer ft. +szerelés) egyszerű, és a tolvaj csak akkor szembesül vele, amikor nem indul az autó. Nem lehet megkerülni, ha nem tudja hol van elhelyezve az eszköz ,vagy a kapcsoló.
Casco 10% önrésszel, nem 20%-szal... 😉
A Pajzs alapvetően jó, de tudok konkrét buktákról is. Ha a garancia (1 év) után egy nap pl. nem tudod kinyitni, vagy éppen egyszer csak ismeretlen hibából blokkolja a kocsit, akkor viheted trélerrel a pesti központba. Ez a horvát tengerpartról vagy az osztrák Alpokból nem vicces. Stb.
Ismétlem magam: bármilyen utólagos védelem jobb a semminél, de mindnek van hátránya is. Beleértve a cascot-t, mert ha korrektül is fizet, kezdheted újra az autó keresést.
Amikor városi biciklizésről beszélgetek, rendszeresen azt hallom, ők azért nem választanák, mert a bicikliket "lopják".
Érdekes, még soha senkit nem hallottam az autóhasználat ellen érvelni ezzel. (Pedig a cikk szerint...)
@Fercsi: a lopás megnehezítése a cél a kiosztás megváltoztatásával, mivel az immot legtöbb esetben az obd porton keresztül hatástalanítják, másodperceken belül. Sokkal gyorsabb, mint kábelekkel szerencsétlenkedni a szivargyújtón keresztül, az nagyjából a '90-es évek megoldása lehetett.
2107-es rozsdaboglyám van. Soha nem aggódtam, hogy mi lesz, ha feltörik, vagy ellopják. 🙂 Amúgy apám 2105-ösének kulcsával simán nyitható az enyém ajtaja és a csomagtartója. Ocsiny sziéf. 🙂
A Pajzsnak nagy a marketingje meg az ára, de semmi különöset nem tud. Blue 16 , magyar gyártmányű immo-riasztó, érintő kulccsal (a szélvédő belső felén van az ellenpont, ahová érinteni kell.), na arra mondják a szakik, hogy tényleg jó.
Erre gondolom azt, hogy amid nincs azt nem tudják ellopni. Illetve ami a fejedben van csak, azt szintén nem tudják. Sok ember többet segítene magán ha ez első millióját/millióit saját magába fektetné (tudását gyarapítaná, egészséges környezetet alakítana ki magának, táplálkozásán javítana), mintsemhogy rohanna autót venni, hogy legyen mit mutogatni.
Az aduász szerintem olyan autóval járni amit annyira nem sajnálsz, vagyonodhoz képest olcsó, bármikor újra veszed ha kell. Ha ilyen autó nincs akkor járj busszal, mivel nem engedheted meg magadnak. Illetve rejtett indításgátló (kapcsolós vagy NFC-s), ami az üzemanyag befecskendezésbe van kötve mechanikusan. Elég ijesztő amikor véletlen elfelejtem hogy van, és pár mp után leáll a motor 🙂
Tolem anno Zuglobol 2 ceges octaviat is elloptak, ill. ketszer feltortek oket. Az elsot amikor elloptak, akkor a rendorsegen megnyugtattak, hogy aznap ejszaka csak a mi keruletunkben 10 autot vittek el, es meg csak reggel 8 ora volt, tehat a szam novekedni fog, mig a kornyezo keruletekkel egyutt osszesen tobb mint 40-nel tartanak, szoval pont belecsusztam egy nagyobb lopasi akcioba. Amikor kerdeztem, hogy akkor mit csinalnak, hogy megtalaljak a gepet, a hummogesen kivul nem valaszoltak semmit. A sikertelen nyomozasrol idoben megkaptam a levelet.
A masodikat amikor elloptak, akkor mar ki sem jottek, rutinosan jegyzokonyv felvetel, meghatarozott idoben mar vartam a levelet a nyomozas eredmeny nelkuli megszunteteserol, hogy a cascot tudjam intezni.
Stanlee, a legdühítőbb, hogy néhány lelkes amatőr a szabadidejében több lopott autót talál meg, mint a teljes magyar rendőrség. Valami 4% volt a tavalyi eredményük? Gratulálok.
Nem hiszem el, hogy egy-egy aktatologatót nem lehetne beleültetni egy autóba, hogy a lakótelepeken lopott autókat keressen.
Annyian esküsznek itt a pajzsra, hogy egye fene: befektetek vagy 200Ft-ot egy matricára 😀
Nagy belenyúlás nélkül az üzemanyag szint jelző kábelét kell megszakítani rejtett kapcsolóval - üres tankkal már csak nem viszik el a csotrogányt, vagy a közeli benzinkúton lesz róluk egy felvétel.
Kulccsal csak az zárható, amihez van kulcs. Az enyémhez nincs. Sem kulcslyuk. A Casco önrészére is köthető külön biztosítás, így lopásnál teljes, újkori, avulásmentes értéket térít a biztosító.
Aki a lopásCasco-t választja, védekezés helyett, lényegében beleegyezik. hogy ne egyszerre, hanem kis darabokban lopják el tőle az autó árát.
Kockázati közösséget vállal olyan emberekkel, akik feltehetően kevésbé óvják az autójukat, mint ő. A biztosító ezt statisztikai alapon beárazza, ráteszi a maga hasznát és költségeit és szétteríti az ügyfelek között.
A Casco díja 30-40 év autótartás alatt összemérhető egy autó árával.
Persze, ha az autó pl. munkához kell és nincs tartalék a pótlására, akkor muszáj belemenni ebbe az előnytelen Cascós üzletbe.
A riasztó kódlopás azért nem olyan egyszerű.Mivel a riasztók ugró kódosak 1 kód csak egyszer használható utána kuka.A következő módon lehet ellopni
Blokkolni kell az autó és a távirányító közötti kapcsolatot
Tulaj megnyomja a táv irányitót kód ellopva de az autó nem reagál nem zár le erre persze még egyszer megpróbálja ezt is rögzíteni kell (legalább 2 érvényes kódot kell ellopni)
Ez után az első lopott kódot vissza játszani az autónak autó lezár tulaj megnyugszik elmegy
ezután a második még nem használt tehát érvényes kóddal az autó nyitható
Megoldás az,hogy ha ilyet tapasztalsz (nem zár le elsőre) akkor kinyitni az autót és újból lezárni úgy ,hogy közel kell menni a kocsihoz és a távirányitót csak EGYSZER ha kell folyamatosan nyomva tarva megnyomni amig le nem zár a kocsi egyszeri megnyomásra a távirányitó EGY kódot ad az meg nem elég mert a feltöréshez minimum kettő kell
@Szocske:
A kicsit ujabb autoknal szerintem menet kozben mindig zarva vannak az ajtok, ugyhogy nem egyertelmu, hogyan szednek ki a piros lampanal. Ha valami trukkel szednek ra, hogy magamtol kiszalljak az autobol, akkor elvihetik, de par perc utan meg fog allni az auto, mert a riaszto jeladojat magamnal tartom, nem az autoban. Ha garazs is van, akkor a treleres lopasnak is kisebb az eselye.
Hálás téma és érdekes - a 10 millió autószakértő országában - megnézem van-e itthon popcorn, és visszajövök 2 óra múlva..
"ekem be van szerelve egy elektromosan vezérelhető üzemanyag szelep. El kellett vágni a benzincsövet a beszereléshez, de olcsó (7 ezer ft. +szerelés) egyszerű, és a tolvaj csak akkor szembesül vele, amikor nem indul az autó. "
01, honnan tudod, hogy a szerelő nem írta fel a rendszámod
02, miért gondolod azt, hogy ennyire amatőrök a tolvajok? 🙂
@Kiszamolo
Ez a post ebben a formában így nem sokkal több olcsó ilyesztgetésnél.
Igen, nagyon sok techológia van, amivel gyorsan el lehet lopni az autót, de a magyar tolvajok milyen arányban használják ezeket? Ha lennének statisztikáink akkor már ki lehetne számolni a különféle védelmek valós hasznát.
Írod, hogy a GPS követés sem megoldás, mert rutinból visznek magukkal blokkolót. Nos, valóban nem túl drága egy ilyen eszköz, de alá is tudod támasztani valamivel azt az állítást, hogy minden tolvaj visz magával ilyet? Ha igen, szívesen látnám az adatokat...
Void, miért tőlem várod a statisztikákat? Fordulj az ORFK-hoz. Ha egy tetszőleges kanadai riporter az ebayen vesz egy eszközt magának és 18 autót ellop vele, akkor egy magyar zsivány erre nem képes? Ha te veszel magadnak GPS blokkolót az ebayen, más erre nem képes szerinted?
Mégis mit szeretnél? Akció közben videózzak le neked tolvajokat rejtett kamerával? Szerintem azzal sem lennél elégedett, mert biztos csak meg van rendezve.
A kulcs se sokat ér, az autoba lévő lamellák nagyon ratyik, sajnos nem egy biztonsági zár. Ezért van sok helyen kidugozva, stb.
A régi autós lopás pedig inkább a népszerűbb típusokra vonatkozik (bár, ez talán a fiatalabbakra is igaz), olyan autót amiból van 5 darab az egész országba nehezebb eladni, vagy alkatrészként eladni (mert a kutyának nem kell).
János, a ritka autóhoz a bontott alkatrész is ritka, ezért keresett a donor.
Van még egy opció, az pedig egy különleges indítás tiltás, egy kivehető mikrochip formájában. Az injektor.hu érdi műhelyében szerelik be. Azt nem árulják el hogyan működik, de működik. A hátránya, hogy a használata odafigyelést igényel. Aki autós témában szeret olvasgatni, annak kiváló olvasmány a weboldaluk!
Kiszámoló!
A Pajzsot át lehet szereltetni a következő autóba is. Ezenkívül vállalják a kocsi aktuális értékének megtérítését is, lopás esetén. Persze, lehet trükközni, hogy "miért, hogyan lophatták el" a járművet, meg, hogy mennyi az aktuális érték, de ez a cikk sztem nem erről szól.
"2107-es rozsdaboglyám van. Soha nem aggódtam, hogy mi lesz, ha feltörik, vagy ellopják. "
ez egy delorien a jövőből?
"A videók tanulsága szerint a tolvajoknak ez legtöbbször nem tart tovább néhány másodpercnél." - Kiszámoló
A videók tanúsága szerint. Tulajdonképpen a Tiednek is van értelme, de azért na. És ez nem helyesírás, hanem szemantika. 🙂
"Nem hiszem el, hogy egy-egy aktatologatót nem lehetne beleültetni egy autóba, hogy a lakótelepeken lopott autókat keressen."
A robbantás után + paranoiás vezetésünknek köszönhetően Bp tele lett nyomva kamerával, amelyek egy része még arcfelismerésre is képes. A rendszer leolvasása kamerával valami 15-18 éves legalább Mo-n is, nem nagyon értem, hogy miért nem használják erre (is) azt a rendszert. Csak akkor megint az van, hogy valakinek dolgozni kell(ene), és nem pénzbehajtás (büntetek és kimutatható az eredmény) a cél.
OFF
Lehetne-e egy cikk csak a megfelelő személyes könyvelőszoftver kiválasztásáról. Miklós, te csak listáznád a fontos jellemzőket (vagy azt sem), de a konkrét választáshoz egymást hozzászólásban tudnánk okosítani.
Fél éve keresek újat az eddig használt program helyett, és kezdek elkeseredni. Megszámlálhatatlan sok van belőlük, és az eddig kipróbáltak mindegyike valami számomra nagyon fontosat nem tud. Most ott tartok, hogy összeírtam, mit várok tőle. Egy ilyen cikk alá csak bemásolnám, és hátha valaki tudja. Szerintem vagyunk páran ezzel.
Én a következőket szereltettem be a vásárlás után:
- RFID Transponderes Indításgátló, motortérbe való szereléssel
- Motortérzár Reed relés zárvezérlő elektronikával
- OBDII blokkolás
- Zárdugózás
~140e Ft volt. (maglódi szaki, lehet páran ismeritek is)
Nekem megérte.
@Tamás
“2107-es rozsdaboglyám van. Soha nem aggódtam, hogy mi lesz, ha feltörik, vagy ellopják.
ez egy delorien a jövőből? ”
2107-es Lada.
Kb. 30 éve ez volt nálunk az álomautó. Hofehér, fejtámlával egybeépített ülések, stb. 🙂